Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?
1707 svar till detta ämne
Postad 20 mars 2009 - 13:59
Zwiper
-
Zwiper
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Andravärldskrig-pilot-film
Två barn, vänner eller bröder, bor ute bland bondgårdar, drömmer om bli piloter, leker med ett plan på gården, ena barnets pappa blir arg... barnen blir stora, satsar på att bli piloter, ena kanske fuskar sig genom hälsotesterna, båda blir piloter så drar först den ena frivilligt till england för kriga mot tyskar, sen blir den andra kallad dit också... Så anar jag att den ena dör...
Vad kan denna tänkas heta nuigen?
Var länge sen jag såg den och vad jag minns stämmer den inte till 100% med vad du beskriver, men.. Pearl Harbor?
Postad 21 mars 2009 - 20:27
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Var länge sen jag såg den och vad jag minns stämmer den inte till 100% med vad du beskriver, men..Pearl Harbor?
Ptja, nja, fast beskrviningen till Pearlharbor är ju liknande såsett, lite tveksam men kanske värt att kika nämare. Tack  -------------------------- Förr så gick en sci-fi serie på TV4 där jag tror "ghostbusters" gubben Daniel Edward "Dan" Aykroyd presenterade varje avsnitt som var helt olika varje gång. Minns ett avsnitt där rymdmaskar hamnade intill en bondgår och byggde fina mini-byggnader i sand, så tog han in dem i ett terrarium i sin lada och där började maskarna betrakta honom som en gud tills de slutligen börja hata han istället, hehe. - ett annat avsnitt var det ett växande svart hål som sluka ett hus... Vad kan denna serie heta måntro?
Postad 21 mars 2009 - 21:14
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Förr så gick en sci-fi serie på TV4 där jag tror "ghostbusters" gubben Daniel Edward "Dan" Aykroyd presenterade varje avsnitt som var helt olika varje gång. Minns ett avsnitt där rymdmaskar hamnade intill en bondgår och byggde fina mini-byggnader i sand, så tog han in dem i ett terrarium i sin lada och där började maskarna betrakta honom som en gud tills de slutligen börja hata han istället, hehe. - ett annat avsnitt var det ett växande svart hål som sluka ett hus...
Vad kan denna serie heta måntro?
Det finns flera serier med ungefär samma upplägg. Twilight zone, tales from the crypt och någon serie som jag minns namnet som "liftaren" eller någon liknande. Men det avsnittet du beskriver med sandvarelser i ladan måste vara The Sandkings från serien The Outer Limits (1995).
Postad 21 mars 2009 - 21:45
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Det finns flera serier med ungefär samma upplägg. Twilight zone, tales from the crypt och någon serie som jag minns namnet som "liftaren" eller någon liknande. Men det avsnittet du beskriver med sandvarelser i ladan måste vara The Sandkings från serien The Outer Limits (1995).
Vilken koll! tusen tack
Postad 23 mars 2009 - 08:30
mabbe
-
mabbe
-
Användare
-
-
174 inlägg
Förr så gick en sci-fi serie på TV4 där jag tror "ghostbusters" gubben Daniel Edward "Dan" Aykroyd presenterade varje avsnitt som var helt olika varje gång. Minns ett avsnitt där rymdmaskar hamnade intill en bondgår och byggde fina mini-byggnader i sand, så tog han in dem i ett terrarium i sin lada och där började maskarna betrakta honom som en gud tills de slutligen börja hata han istället, hehe. - ett annat avsnitt var det ett växande svart hål som sluka ett hus...
Vad kan denna serie heta måntro?
Hej. Jag kan minnas serien du pratar om, och den hette "PSI Factor: Chronicles of the Paranormal". Det var Dan Aykroyd som presenterade varje avsnitt. länk
Postad 23 mars 2009 - 22:30
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hej.
Jag kan minnas serien du pratar om, och den hette "PSI Factor: Chronicles of the Paranormal". Det var Dan Aykroyd som presenterade varje avsnitt. länk
Jösses vad många sånna serier det fanns... Som sagt, det var bättre förr i tiden
Postad 23 mars 2009 - 22:38
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Ni har sån himla koll så det blir ju fantastiskt roligt och lockande att utmana er allt mer;
Jag gillar dessutom de gamla katastroffilmerna. Någon som har koll på dessa klassiker också,
* En är om invanderande myror, så kör några vetenskapsmän ut sin super buss ut bland myrorna och börjar spruta ut gifter, fast givetvis börjar väl myrorna ta sig in i bussen...
* Sen ska det väl finnas någon fräck kärnkraftverks katastroffilm från den tiden där radioaktiviteten tog sig över någon kanal in i staden men den filmen har jag inte ens sett så känns ju hopplöst då.
--
Förövrigt så har jag ännu inte hittat krigsfilmen där de programmerade tyska ungdomar i något slott sen i slutet blev de attackerade och de naiva jugendsoldaterna gav sig ut och dog... Det kanske är The Ogre (Der Unhold) fast minns någon om den filmen slutade sådär?
Jag tackar er både för tidigare svar och kommande.
Postad 24 mars 2009 - 23:22
Dum-Dan
-
Dum-Dan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
* En är om invanderande myror, så kör några vetenskapsmän ut sin super buss ut bland myrorna och börjar spruta ut gifter, fast givetvis börjar väl myrorna ta sig in i bussen... Them?  Om det är GIGANTISKA alltså?
Postad 26 mars 2009 - 11:02
MrLogan
-
MrLogan
-
Användare
-
-
101 inlägg
Ni har sån himla koll så det blir ju fantastiskt roligt och lockande att utmana er allt mer;
Jag gillar dessutom de gamla katastroffilmerna. Någon som har koll på dessa klassiker också,
* En är om invanderande myror, så kör några vetenskapsmän ut sin super buss ut bland myrorna och börjar spruta ut gifter, fast givetvis börjar väl myrorna ta sig in i bussen...
* Sen ska det väl finnas någon fräck kärnkraftverks katastroffilm från den tiden där radioaktiviteten tog sig över någon kanal in i staden men den filmen har jag inte ens sett så känns ju hopplöst då.
--
Förövrigt så har jag ännu inte hittat krigsfilmen där de programmerade tyska ungdomar i något slott sen i slutet blev de attackerade och de naiva jugendsoldaterna gav sig ut och dog... Det kanske är The Ogre (Der Unhold) fast minns någon om den filmen slutade sådär?
Jag tackar er både för tidigare svar och kommande. 
Kan det var NaPolA (Furerns Elit på svenska)
Postad 27 mars 2009 - 23:08
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Då ska vi se om Ni kan hjälpa mig med denna;
En samuraj film som jag såg för kanske drygt 20 år sedan, jag trodde den hette "Shogun och djävulsmunkarna" men kan inte hitta den så jag måste kommit ihåg fel. Dessa onda "munkar" kan i alla fall springa uppför träd och jag minns speciellt en som kunde "kräkas" något frätande väldigt långt på sina motståndare. I en scen så springer huvudrollsinehavarens flickvän runt och slår av bambuträd med sina händer, hon har lärt sig ett "slag" som gör att hennes hand/arm vibrerar något fruktansvärt.
Vet någon  ?
Postad 27 mars 2009 - 23:30
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag kom på en till,
I början av 80-talet hyrde mina föräldrar filmer (jag kommer inte ihåg om det var 1,2 eller 3) om en familj som bor i kan det ha varit Alaskas skogar? En fantastisk äventyrs familjefilm/er, om jag minns rätt så var det en man, en kvinna och deras två barn. En sjö fanns nog vid deras hem för jag har för mig att dem bara kom dit med propellerplan som landar på vatten. De blev attakerade av pumor och björnar, jag tror till och med att dem tog hand om två små "svart"björns ungar.
Någon som vet?
Postad 09 april 2009 - 23:06
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Då var det dags att jaga gamla filmer.
Jag söker en skräckfilm, förmodligen från 80-talet och skulle jag gissa så är det nog en Argento eller Fulcio rulle, eller liknande.
Det är egentligen bara en scen jag kommer ihåg tydligt - mördaren tejpar fast nålar på offrets ögonlock så att hon måste hålla ögonen öppna för att inte spetsa sina ögon.
Det var allt. Men jag sätter mitt hopp till minhembio.
Postad 11 april 2009 - 09:59
VinnieVincent85
-
VinnieVincent85
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
jag såg en gång en film som handlade om en mörkhyad kille(minns inte skådisen men han va väl lite här o där på 80 talet tror jag) som va tvungen att göra sig av med flera miljoner inom belopet av ett visst antal dagar annars skulle han bli av med allting. lyckas han ärver han mer. jag vet att det är en ganska känd komedi men jag kan fan inte minnas vad den heter! jag tyckte iaf den va rolig då. fast å andra sidan så va det några år sedan.. men de skulle va kul o se den igen..
Postad 11 april 2009 - 10:01
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
jag såg en gång en film som handlade om en mörkhyad kille(minns inte skådisen men han va väl lite här o där på 80 talet tror jag) som va tvungen att göra sig av med flera miljoner inom belopet av ett visst antal dagar annars skulle han bli av med allting. lyckas han ärver han mer. jag vet att det är en ganska känd komedi men jag kan fan inte minnas vad den heter! jag tyckte iaf den va rolig då. fast å andra sidan så va det några år sedan.. men de skulle va kul o se den igen.. Brewster's MillionsBra film!
Postad 23 april 2009 - 23:04
Unregistered1708
-
Unregistered1708
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej alla goa och glada!
Jag söker efter en spökfilm från 80-90 talet, Den utspelar sig i Hastings. Det handlar om ett stort hus som en dam bodde i men hon blev mördad eller nåt av ett spöke. Allt jag minns av tanten var att hon låg i badrummet och det var blod på väggarna och golvet. Sen flyttar en familj i n i huset och sen händer en massa konstiga grejjer. Jag har minnen av att det är en varg i filmen med, tror det är spöket som är vargen, Att nån åkte i en bil o så satt vargen i bilen och så körde människan av vägen. Om nån känner igen detta så svara snälla! Vill gärna veta vad filmen heter. Sist den gick på tvn var 2001 på 4:an.
Postad 24 april 2009 - 21:04
Cozmo
-
Cozmo
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Då var det dags att jaga gamla filmer. Jag söker en skräckfilm, förmodligen från 80-talet och skulle jag gissa så är det nog en Argento eller Fulcio rulle, eller liknande. Det är egentligen bara en scen jag kommer ihåg tydligt - mördaren tejpar fast nålar på offrets ögonlock så att hon måste hålla ögonen öppna för att inte spetsa sina ögon. Det var allt. Men jag sätter mitt hopp till minhembio. 
Du har helt rätt i att det är en Argentorulle... Opera heter den.
Postad 30 april 2009 - 09:40
Ponisch
-
Ponisch
-
Mästare
-
-
2 525 inlägg
Hittar ingen liknande tråd om detta ämne, så jag gör ett försök här: Är det någon som vet vad typsnittet heter för Scrubs-texten?  Sorry för OT!
Redigerat av Ponisch, 30 april 2009 - 09:40.
Postad 01 maj 2009 - 19:49
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Hittar ingen liknande tråd om detta ämne, så jag gör ett försök här:
Är det någon som vet vad typsnittet heter för Scrubs-texten?
Verkar heta Chonker och du kan ladda ner det här.
Postad 19 maj 2009 - 17:10
Jontaz93
-
Jontaz93
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Söker en film från 90-talet skulle jag tro. Filmen bärjar med att man får se en rödhårig tjej fastsatt vid ett kvarnhjul och blir nedsänkt i vattnet fram och tillbaka för plågas. Hon får tag i en pistol på nån död under vattnet och skjuter de andra när hon kommer upp. Sen kommer jag ihåg att hon kommer till sitt gamla hem. När hon lagar mat kan hon hacka en gurka hur fort som helst och tror att hon är kock. I slutet av den scenen så kastar hon kniven och träffar mitt på något (kommer inte ihåg vad).
Nån som har en aning om vad det kan vara?
Postad 19 maj 2009 - 17:21
Henke811
-
Henke811
-
Användare
-
-
158 inlägg
Låter som long kiss goodnight
Postad 19 maj 2009 - 18:09
Jontaz93
-
Jontaz93
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Låter som long kiss goodnight 
Det va det, tack
Postad 19 maj 2009 - 20:10
XearO
-
XearO
-
Användare
-
-
123 inlägg
oj, när jag såg scrubs bilden här över, jag saknar de avsnittet när turk och hans tjej sitter i en bil i början på ansnittet med några andra och åker på motorvägen så snackar turks flickvän om att hon vill ha barn och sånt, så slänger han sig ut ur bilen och man ser han rulla på motorvägen  vilket avsnitt?
det jag gick in hit in för var att jag letar efter en film som jag verkligen inte kommer ihåg mycket av.
Det är en krigsfilm i nutid tror jag? I en den av filmen är det en grupp soldater är inne i en stad och blir beskjutna av en krypskytt, när dom till slut tagit sig upp i krypskyttens byggnad så kommer dom på den bakifrån på nära avstånd så ser dom att det är en kvinna så skjuter hon sig själv direkt efter eller nått... vilken film?
Postad 19 maj 2009 - 20:21
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
det jag gick in hit in för var att jag letar efter en film som jag verkligen inte kommer ihåg mycket av. Det är en krigsfilm i nutid tror jag? I en den av filmen är det en grupp soldater är inne i en stad och blir beskjutna av en krypskytt, när dom till slut tagit sig upp i krypskyttens byggnad så kommer dom på den bakifrån på nära avstånd så ser dom att det är en kvinna så skjuter hon sig själv direkt efter eller nått... vilken film?
Låter som Full Metal Jacket, höjdarfilm! Scrubs avsnittet du snackar om tror jag är "My friend the doctor", säsong 3 avsn 8-9 ungefär.
Postad 20 maj 2009 - 08:54
XearO
-
XearO
-
Användare
-
-
123 inlägg
tack så mycket, jag trode inte det var full metal jacket men jag hade det på tanken asså...
avsnittet va också rätt, tack
Redigerat av XearO, 20 maj 2009 - 08:54.
Postad 23 maj 2009 - 14:01
mikakarl11
-
mikakarl11
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag söker efter titlarna på två filmer.
Den första handlar om hur en kille rekryteras till att bli agent/spion och får genomgå en utbildning. Han bryter dock ihop under en träning och får lämna "skolan". Han blir sedan kontaktad av personen som rekryterade honom som hävdar att en av hans gamla klasskamrater kan vara kontraspion och att han vill ha hjälp med att komma åt filerna på hennes dator. I själva verket så är det rekryteraren som är kontraspion och han vill åt hennes filer för att kunna sälja dem vidare.
Film nummer två kommer jag bara ihåg början av. En familj får ärva (tror jag) ett gigantiskt hus av en gammal avliden excentrisk släkting. I golvet i hallen finns en typ av cirkulär zodiakisk klocka som består av flera sakta snurrande cylindrar. Klockan aktiveras när familjen öppnar dörren. I källaren finns det flera gigantiska glaskuber som vid första anblicken ser tomma ut. Men om man ser på dem med någon speciell typ av filtrerande glasögon så kan man se att kuberna egentligen är celler som innehåller spöken och onda andar.
Postad 23 maj 2009 - 14:16
Rilly89
-
Rilly89
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Jag söker efter titlarna på två filmer.
Den första handlar om hur en kille rekryteras till att bli agent/spion och får genomgå en utbildning. Han bryter dock ihop under en träning och får lämna "skolan". Han blir sedan kontaktad av personen som rekryterade honom som hävdar att en av hans gamla klasskamrater kan vara kontraspion och att han vill ha hjälp med att komma åt filerna på hennes dator. I själva verket så är det rekryteraren som är kontraspion och han vill åt hennes filer för att kunna sälja dem vidare.
Låter bestämt som The Recruit (Uppdraget) http://www.imdb.com/title/tt0292506/
Postad 23 maj 2009 - 14:42
mikakarl11
-
mikakarl11
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Låter bestämt som The Recruit (Uppdraget) http://www.imdb.com/title/tt0292506/
Tack, det var den jag letade efter. Hoppas bara att någon kan ge mig titeln på den andra filmen också.
Postad 24 maj 2009 - 00:18
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1 869 inlägg
Tack, det var den jag letade efter. Hoppas bara att någon kan ge mig titeln på den andra filmen också.
Du letar efter Thir13en Ghosts från 2001 ( trailer). Filmen är för övrigt en remake på 13 Ghosts från 1960.
Postad 26 maj 2009 - 17:44
Zakarias_R
-
Zakarias_R
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Letar efter en film (vet att min beskrivning inte är mycket till hjälp), det är något pengadilemma, minns att mot slutet så kastar en kille alla pengarna i en papperskorg och eldar upp dem mitt framför ögonen på någon brud, katie tror jag hon heter i filmen...Som sagt inte mycket till beskrivning, men kanske räcker för att någon skall veta vilken det är.
Postad 31 maj 2009 - 13:44
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hej.
Det gick en tv-serie för några år sedan, Sci-fi om en utbåts äventyr, vet inte om den gick på 4:an eller så... Lite budget startrek fast under vatten..
Vad kan denna tänkas heta måntro?
Postad 31 maj 2009 - 19:14
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Postad 02 juni 2009 - 09:10
Paul_Peter
-
Paul_Peter
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej alla kluriga!
Har förgäves letet efter en filmtitel i veckor! Filmen handlar om en engelsk hotelvärdinna (ägare) till ett litet landsortshotell. En man kommer dit med bil och försöker parkera sin bil där, men värdinnan får spader och ska köra iväg honom. Han tar in på hotellet i alla fall, och tycke uppstår mellan dem. Värdinnan har en dotter som mest av allt önskar sig en cykel, vilket hon också får mot slutet av filmen, då mannen kommer tillbaks och parkerer "fel igen". På biltaket har han en cykel. Både mamman och dottern springer ut i nattkläder och stövlar för att välkomna mannen!
Någon som vet vilken film? (Vet ej om det är i Skottland eller på Irland)
Paul_Peter
Postad 04 juni 2009 - 21:13
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Nu kom jag på en svagis till, komedi från 80talet. Vikinga/riddartiden tror jag... två bröder föds, och allt kretsar väl kring att de känner varandras smärta. Får ena ett slag på sig så får den andra ont. Sen om filmen var så rolig vet jag inte men desto roligare att återupptäcka den. Någon som vet? hehe
Redigerat av CyberT, 05 juni 2009 - 15:51.
Postad 13 juni 2009 - 00:44
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Nu kom jag på en svagis till, komedi från 80talet. Vikinga/riddartiden tror jag... två bröder föds, och allt kretsar väl kring att de känner varandras smärta. Får ena ett slag på sig så får den andra ont. Sen om filmen var så rolig vet jag inte men desto roligare att återupptäcka den. Någon som vet? hehe
Kanske du menar "The Barbarians" IMDB. Jag kommer ihåg lite (det är ändå 22 år sedan  ), handlar om två tvillingbröder som jag har för mig känner varandras smärta (uppfostrade på vart håll) och möts i ett gladiatorspel? Kanske du menar "The Barbarians" IMDB. Jag kommer ihåg lite (det är ändå 22 år sedan ), handlar om två tvillingbröder som jag har för mig känner varandras smärta (uppfostrade på vart håll) och möts i ett gladiatorspel?
Ops, glömde nämna för de andra läsarna att man inte gör filmer nu som förr (altså ingen film att rekomendera, humor finns dock)
Postad 13 juni 2009 - 02:06
Lion_Paw
-
Lion_Paw
-
Forumräv
-
-
860 inlägg
Då ska vi se om Ni kan hjälpa mig med denna;
En samuraj film som jag såg för kanske drygt 20 år sedan, jag trodde den hette "Shogun och djävulsmunkarna" men kan inte hitta den så jag måste kommit ihåg fel. Dessa onda "munkar" kan i alla fall springa uppför träd och jag minns speciellt en som kunde "kräkas" något frätande väldigt långt på sina motståndare. I en scen så springer huvudrollsinehavarens flickvän runt och slår av bambuträd med sina händer, hon har lärt sig ett "slag" som gör att hennes hand/arm vibrerar något fruktansvärt.
Vet någon ?
Det är en film med Sonny Chiba och jag tror den heter Shoguns Ninja. http://www.imdb.com/title/tt0084674/Vh
Postad 13 juni 2009 - 09:02
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Kanske du menar "The Barbarians" IMDB. Jag kommer ihåg lite (det är ändå 22 år sedan ), handlar om två tvillingbröder som jag har för mig känner varandras smärta (uppfostrade på vart håll) och möts i ett gladiatorspel?
Ops, glömde nämna för de andra läsarna att man inte gör filmer nu som förr (altså ingen film att rekomendera, humor finns dock) 
Tack fast det var inte den filmen (fast den kanske var sevärd också, haha). Iaf en av skådespelarna vill jag minnas var känd, um, fast vad tusan heter han, en som alltid spelar i drog relaterade filmer, skum liten halv mexican eller nåt, är totalusel på namn, tror han gjorde någon film där han åkte runt i en glassbil fast sålde 'röka' istället och att de är flera sånan filmer kretsande kring marijuana... åh... nu får hela lördagen gå till att luska på detta istället för städa
Postad 13 juni 2009 - 09:14
Rilly89
-
Rilly89
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Tack fast det var inte den filmen (fast den kanske var sevärd också, haha). Iaf en av skådespelarna vill jag minnas var känd, um, fast vad tusan heter han, en som alltid spelar i drog relaterade filmer, skum liten halv mexican eller nåt, är totalusel på namn, tror han gjorde någon film där han åkte runt i en glassbil fast sålde 'röka' istället och att de är flera sånan filmer kretsande kring marijuana... åh... nu får hela lördagen gå till att luska på detta istället för städa 
Låter som du tänker på Cheech Martin (eller Tommy Chong men han är inte mexikan), dock hittade jag ingen film som passade in på beskrivningen men det kanske är en liten hjälp i alla fall
Postad 13 juni 2009 - 11:08
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Låter som du tänker på Cheech Martin (eller Tommy Chong men han är inte mexikan), dock hittade jag ingen film som passade in på beskrivningen men det kanske är en liten hjälp i alla fall
Ajust, Cheech Martin tänkte jag på. Tror det var han som var den lille utav bröderna i filmen... EDIT: och då fann jag även titeln; Cheech & Chong's The Corsican Brothers http://www.imdb.com/title/tt0087042/ Fast det var rätt film i sig, men inser att jag har nog blandat ihop två filmer rätt friskt så skeptiskt till om jag ser denna. hehe Tack iaf.
Redigerat av CyberT, 13 juni 2009 - 11:16.
Postad 13 juni 2009 - 11:23
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Jag tror jag redan fått svar på denna fråga, och jag har försökt söka utan att pricka rätt ord antagligen. Ber om ursäkt ifall det provocerar någon att jag frågar igen.
Det gick en tv-serie förr för några år sedan, utspelade sig i Amerika under vad jag chansar på var 60talet. Man följer en unge grabb och vad han upplever genom ungdomen. Denna hade jag ju gärna hittat samlingsbox med fast titeln hade ju underlättat. "days of my life" är något som spökar i huvudet men säkert fel det också, googlar man på det får man ju upp halva världens bloggar.
Postad 13 juni 2009 - 14:20
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Postad 13 juni 2009 - 21:47
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
Låter som denna http://www.imdb.com/title/tt0094582/
The Wonder Years, det stämde fint det.Tackar! *letar box, känns som om jag bara springer på skumma hemmasnickrade boxar, haha*
Redigerat av CyberT, 13 juni 2009 - 21:53.
Postad 02 juli 2009 - 00:34
mikakarl11
-
mikakarl11
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Letar efter namnet på en tecknad tv-serie som jag har för mig sändes på tv 4 på 90 talaet.
Grundstoryn är den gamla vanliga; ond elak härskare tyranniserar ett land och en ung kille skall rädda alltihop.
Det hela utspelar sig i något som mest går att beskriva som medeltida fantasy. Hjälten reser runt i landet och följs av en gammal man, de söker upp "mästare" som hjälten skall kunna lära sig av så att han i slutändan skall kunna besegra förtryckaren. Det intressanta är att han lär sig genom att mästarna överför sina kunskaper till honom med hjälp av magi (tänk Highlander, men han behöver inte hugga av huvudet på dem). Vill minnas att de använde svärd för att få magin att fungera.
Låter det här bekant för någon?
Postad 03 juli 2009 - 21:22
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Det är en film med Sonny Chiba och jag tror den heter Shoguns Ninja. http://www.imdb.com/title/tt0084674/
Vh
Tack, det skulle kunna vara den. Jag får ge den ett försök (trailern väcker inte mycket men det kan nog vara den).
Postad 09 juli 2009 - 16:08
cwolf
-
cwolf
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag drar ett riktigt långskott, grymt dåligt beskrivet
Jag såg en trailer från en rysare på tv, tror det var på filmrecensionerna i morgonsoffan. Det enda de visade var en scen där en kvinna står inne i ett kök på natten och i bakgrunden så ser man att någon helt plötsligt tittar in genom förnstret. Personen försvinner dock innan kvinnan ser att den tittar. Om inte mitt minne sviker mig så ser också personen i fönstret alldeles vit ut i ansiktet, men jag reserverar mig för det  . Detta var för några månder/ett halvår sedan.
Postad 11 juli 2009 - 21:03
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Jag såg en trailer från en rysare på tv, tror det var på filmrecensionerna i morgonsoffan. Det enda de visade var en scen där en kvinna står inne i ett kök på natten och i bakgrunden så ser man att någon helt plötsligt tittar in genom förnstret. Personen försvinner dock innan kvinnan ser att den tittar. Om inte mitt minne sviker mig så ser också personen i fönstret alldeles vit ut i ansiktet, men jag reserverar mig för det . Detta var för några månder/ett halvår sedan.
Inte lätt men jag drar på med en chansning, The Unborn
Postad 11 juli 2009 - 21:05
PH2000
-
PH2000
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Jag såg en trailer från en rysare på tv, tror det var på filmrecensionerna i morgonsoffan. Det enda de visade var en scen där en kvinna står inne i ett kök på natten och i bakgrunden så ser man att någon helt plötsligt tittar in genom förnstret. Personen försvinner dock innan kvinnan ser att den tittar. Om inte mitt minne sviker mig så ser också personen i fönstret alldeles vit ut i ansiktet, men jag reserverar mig för det . Detta var för några månder/ett halvår sedan.
Det första jag kom att tänka på var Scream, men den är ju inte ny precis...
Postad 12 juli 2009 - 08:42
cwolf
-
cwolf
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Det första jag kom att tänka på var Scream, men den är ju inte ny precis... 
Ja, låter som scream också kände jag, men var verkligen inte det  . Jag får försöka gå igenom vilka filmer som recenserats på tv den senaste tiden
Redigerat av cwolf, 12 juli 2009 - 08:44.
Postad 14 juli 2009 - 18:35
Unregistered56910eb2
-
Unregistered56910eb2
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej
Såg en ruggig film för några år sedan. Huvudpersonen är en man som gifter sig med en kvinna. De får barn o.s.v. Några år senare springer han av en slump på en av sin frus gäster som visar sig inte alls känna frun utan var en inhyrd skådespelerska. Snart visar det sig att frun är inte vem hon sagt, dessutom otrogen och barnen är inte hans. Hon lyckas dessutom få honom inlagd på ett mentalsjukhus men där lurar han henne genom att mörda henne och eftersom hon fått honom certifierat sinnessjuk så blir han inte åtalad.
Snälla någon...vad heter filmen?
Postad 16 juli 2009 - 23:51
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1 828 inlägg
Jag såg en trailer från en rysare på tv, tror det var på filmrecensionerna i morgonsoffan. Det enda de visade var en scen där en kvinna står inne i ett kök på natten och i bakgrunden så ser man att någon helt plötsligt tittar in genom förnstret
Spontant tänker jag på The Strangers med bl.a. Liv Tyler & franska Inside. Båda ligger i alla fall hyfsat inom tidsramen.
Postad 17 juli 2009 - 23:24
Unregisteredbd57f672
-
Unregisteredbd57f672
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Söker efter en film!
Såg den för kanske nästan 10 år sedan. Och den gick på någon av betalkanalerna för film.
Handlingen: En man bli kidnappad av 2 brutala män. Han placeras i en kontainer ute i öknen. Männen bor i ett hus brevid. Kidnapparna vill ha tag på någon form av information men kommer inte ihåg vad.
Till en början misshandlar de honom "milt". De vill inte att han ska kunna visa upp några spår av att ha blivit misshandlad men iom att det drar ut på tiden (flera veckor) så blir de mindre och mindre angelägna om hans tillstånd så misshandeln blir värre och värre. De slår honom bla med en golfklubba i huvudet och mannen blir tillslut helt sönderslagen. Han lyckas dock tillslut fly från kidnapparna.
Anledningen till att jag vill se den igen var att den var så psykologiskt uppbygd. Man fick en otrolig känsla av obehag av att se den. Tror att jag missade både början och slutet av filmen därav min ringa info om den.
Tack på förhand / OlaBero
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|