Martin.M: Många elektronikprodukter har ju universal-trafo som funkar både med 110 och 230, den "gamla" xboxen har det inte men förhoppningsvis så sitter det en i x360.
31 relaterade trådar
Postad 06 oktober 2005 - 16:26 ![]() Martin.M: Många elektronikprodukter har ju universal-trafo som funkar både med 110 och 230, den "gamla" xboxen har det inte men förhoppningsvis så sitter det en i x360. Postad 06 oktober 2005 - 16:35 Mmm möjligt, har inte 100% koll på det. Vet bara att inget jag har ägt har klarat annat än 230v (förstärkare, tv, slutsteg, projektor osv osv osv) Du får väl hålla tummarna. Postad 06 oktober 2005 - 16:44 Jag står nu i valet o kvalet mellan lcd & billig crt (28) och undrar om de kommer bli mkt bättre på lcd? Jag tycker inte svärtan e godtyckligt bra än, samt att jag inte klarar av eftersläpningar så de skulle svida rejält med en lcd. Så vad säger experterna? Kommer att köra via komposit isf på crt... Kommer spelen att täcka hela bilden på crt eller blir det svarta rnder både uppe & nere eller? Vill ha så stor bild som möjligt så om jag ska köpa crt är det kanske bättre med widescreen? Vilken får jag ut stört spelyta av ? Någon som hört nåt om priserna på spelen ? Blir det 599:- eller kommer de att kosta mer/mindre? Redigerat av Unregistered42205, 06 oktober 2005 - 16:53. Postad 06 oktober 2005 - 17:12 Nej. Det kommer när det kommer har de sagt. Postad 06 oktober 2005 - 17:12 Postad 06 oktober 2005 - 17:13 Varför inte köra scart-rgb? komposhit är verkligen det sämsta man kan hitta. Kör du med en gammal 4:3 tv så får du nog svarta ränder... kanske finns det stöd för sånt men det vore nästan konstigt tycker jag. Spelen renderas ju trots allt i 720p, sen skalas det väl ner om man kör på en tv. Redigerat av Martin.M, 06 oktober 2005 - 17:14. Postad 06 oktober 2005 - 18:00 Man kommer kunna ställa in och välja mellan ett 10 tal olika resolutioner som man vill köra, borde väl gå att ställa in på 480. Ska finnas en pressrelease där alla upplösningar står =/. Postad 06 oktober 2005 - 18:54 Varför inte köra scart-rgb? komposhit är verkligen det sämsta man kan hitta. Svarta ränder? Hade tänkt o köpa en 4:3 28" för 2,2k.. Vad är det för ränder förresten du pratar om? och varför kommer dem? Postad 06 oktober 2005 - 20:07 Alla spel är i widescreen som standard, visst går det säkert att ställa in på något sätt i konsollen vad man har för display. Men om du ändå ska köpa nytt verkar det ju dumt att köpa en 4:3 apparat. Inte minst om du ska se på film ibland. Postad 06 oktober 2005 - 20:36 Alla spel är i widescreen som standard, visst går det säkert att ställa in på något sätt i konsollen vad man har för display. Men om du ändå ska köpa nytt verkar det ju dumt att köpa en 4:3 apparat. Inte minst om du ska se på film ibland. Värt o köpa 32" då ? Kommer det bli dessa sträck då med? Dock blir det så litet när man kör split-screen samt fotboll och hockey är väl inget vidare på widescreen? Postad 06 oktober 2005 - 22:06 ![]() Postad 07 oktober 2005 - 02:53 ![]() Postad 07 oktober 2005 - 03:34 Call of duty PGR3 Kameo Perfect dark Elder scrolls Oblivion Sen måste du ha en extra handkontroll direkt, spela co-op i perfect dark och call of duty tror jag, sen möta polaren i PGR3. Lätt en extra kontroll, dela glädjen så blir den ännu bättre. Postad 07 oktober 2005 - 05:52 Jag håller med tidigare talare om att du borde köpa en widescreen istället.. Om det är pengarna det sitter i så bloda ihop en tusing eller två till, så har du dessutom nytta av den längre! Det är lätt värt det! Postad 07 oktober 2005 - 11:33 Postad 07 oktober 2005 - 11:39 Hör gärna av dig med svaret sen. Postad 07 oktober 2005 - 11:40 Har svårt att tro att de låst vissa IP-Ranges till vissa länder men skulle det vara på detta sätt så kan man ju använda en proxy i USA (så blir det som att du sitter där och spelar). Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 07 oktober 2005 - 11:40. Postad 07 oktober 2005 - 12:04 Man vet aldrig alltså, kan vara rätt struligt, jag vet bara min film jag har ... Terminator 2 extrem edition 1920x1080 wmv. Vägrar att spela upp sig utan proxy etc. Visst gick det att lösa med en proxy men tänk om du ska spela och pingtiderna... man är toast redan innan man spawnat ![]() edit: Den ska alltså bara kunna ses av folk boendes i Usa eller Kanada. Redigerat av Martin.M, 07 oktober 2005 - 12:04. Postad 07 oktober 2005 - 16:37 Thank you for writing to Xbox Live. I appreciate your interest in Xbox 360. You should only use the Xbox video game system in the country where you purchased it. Because games and DVDs are region-specific, and TV sets and power issues vary from country to country, we do not support the use of the Xbox video game system outside of the country where you purchased it. In case you have other Xbox Live concerns, feel free to write back. We take feedback on Xbox Live and our Customer Service very seriously and review customer comments daily. Sincerely, Robert Xbox Live Technical Support Tänkte maila tillbaka och påpeka att dom egentligen inte svara på min fråga, hoppas på tydligare svar i nästa mail. Postad 08 oktober 2005 - 02:06
Spelen kommer tydligen bli lite dyrare! Jobbigt när det är så många som är köpvärda redan vid release
Postad 08 oktober 2005 - 05:57
Nä det är aldrig bra nyheter. Men rätt så väntade. 699 i rek. pris kan ju faktiskt innebära priser ned mot 599 kr i butik med lite tur. Men även 699 är ju rena spekulationer än så länge, nyss var det ju någon tomte som påstod att alla spel skulle kosta över 800 kr på någon större svensk skvaller-site (läs IDG.se). Vi får vänta och se. Oavsett hur mycket eller lite spelen kommer kosta kommer den 2 december bli en väldigt dyr dag, om jag nu får min xbox360 då d.v.s. Och ändå kan den inte komma fort nog ![]() Postad 08 oktober 2005 - 07:26 Enda spelen som kommer säljas med de prisen är högklassiga titlar som HALO3, Fable etc etc andra skitspel kommer inte säljas alls. Fy faan va ruttet. 500 kr tycker jag är minimum. Spelen borde kosta 2-300 kr tycker jag så man slipper spara 1 ###### månad för att köpa ett spel som kanske är pisstrist. Postad 08 oktober 2005 - 08:44 Postad 08 oktober 2005 - 09:25 ![]() Dear Fredrik, Good day to you. Thank you for writing to Xbox Live Technical Support. I do apologize for the inconvenience, To answer your question, technically you can connect to Xbox Live using either the Xbox or Xbox 360 from anywhere in the world. As long as you have an active Xbox Live account and a high speed internet connection with at least 128-256 kbps of connection speed. Just be sure that you use voltage regulator and converter when you take it outside of the US. And also you can only play games which are manufactured from the same country as where you bought the xbox. If you have more questions or inquiries, feel free to write back or call us at 1-800-469-9269 at your earliest convenience. To expedite service please provide ticket number 199063748 when you call. Sincerely, Amber Xbox Live Technical Support Slipper jag tänka på det iaf. Postad 08 oktober 2005 - 10:26 ![]() Postad 08 oktober 2005 - 11:09 ![]() Postad 08 oktober 2005 - 13:14
http://www.xboxyde.c...ws_2116_en.html
fifa ser rätt snyggt ut.......jävligt snyggt faktiskt........ cant wait for the next generation gaming Postad 08 oktober 2005 - 13:23 Postad 10 oktober 2005 - 08:27 Mao..vi blir blåsta igen...konvertera dessa siffror till Usd ..inga skojiga nuffror. Eu maskinen faller bort för min del blixtsnabbt. Siktar på runt 9 lir vid launch....blir patetiskt dyrt...tanke på att ntsc versionerna av samma spel hamnar ungefär på hälften. Postad 10 oktober 2005 - 11:09 Undrar hur lång tid den nya 360 klarar sig innan den är "uppgraderad". vad tror ni ? 1 vecka ? .. Jag tror att den kommer vinna stor mark i början på att just dvd media används. Kanska märkligt att många verkar bli intresserade av psp så fort det visar sig att den också har alternativ. kan priset på spel ha något med det hela att göra ?. ![]() Postad 10 oktober 2005 - 11:25
Jag tror att det kommer dröja några månader innan någon "uppgraderar den" Dock är det enda som jag vill ha bort regionsskyddet. En ny film från Test Drive Unlimited Redigerat av bodybag, 10 oktober 2005 - 11:34. Postad 10 oktober 2005 - 15:22
nu vet jag ju inte var du har kollat men jag gjorde det enkelt för mig och kollade de som listas här på prisjakt och som sagt var var har du kollat ![]() Sedan undrar jag vem som mummlar om 699-799 kr (onoff? hehe) Jaja. I december får vi svaret men jag tror inte vi ska oroa oss för 800 kr per spel ännu iallfall. undrar när folk ska börja spekulera i 1500kr per spel till PS3 pga dyrt media (BD) ![]() Jaja, exempel: (du har ju redan själv nämnt webhallen som håller sig väl under farhågade 699kr!) http://www.komplett....kl.asp?bn=10435 http://www.dustinhom...odID=5010085334 http://www.tvspeloteket.com/ (här får man allt leta lite själv, ingen direktlänk alltså) Postad 10 oktober 2005 - 17:38 Postad 10 oktober 2005 - 20:23
Fast just kostanden för själva mediet (Blueray istället för DVD) är en marginell kostnad jämfört med utveckling, marknadsförings och distributionskostnader. Däremot kanske det faktum att det knappast finns någon utrymmesbegränsning medför att PS3-spelen får mer kostnadsdrivande lull-lull. Sen funkar ju DVD även för PS3 om utrymmet inte behövs. Postad 10 oktober 2005 - 20:58
Möjligt att sony och de andra som utvecklar BD vill ha tillbaka lite av just utvecklingskostnader på BD !? Hur som hur vad jag egentligen ville var att visa på att det går att spekulera ihjäl sig. Visserligen är det tyvärr allt vi kan göra än så länge så inget fel isig. Men jag tror inte att spelindustrin är riktigt så osmart att "den" tror att de kan sälja till vilket pris som helst. Herregud, alla kan ju inte gräva sin egen grav så som musikindustrin gör... eller ![]() Jaja. Däremot tycker jag också att utsugar mellanhänder i Sverige borde ge sig så att skillnaden mellan svenska priset och t.ex. amerikanska blir lite mer lika iallfall. Jag menar skatt och moms är nog långt ifrån hela sanningen tyvärr. Får ta och kolla upp priser på spel i tyskland som i övrigt har lite vettigare priser än oss. De spel de inte översatt kan man ju lika gärna handla där ![]() Tycker enormt synd om de som bor i australien som får vänta till typ sommarn -06 på sin xbox360. Detta går säkert över om det visar sig att jag själv inte får min förrän hösten 06 p.g.a. stor brist ![]() Redigerat av Donmeta, 10 oktober 2005 - 20:59. Postad 11 oktober 2005 - 07:53
Kollat? Enligt MS Sverige ska RIKT-priserna vara 699 och uppåt, detta har både sagts till mig personligen av folk hos Ms och detta har även sagts till alla STÖRRE kedjor...läs..EB,Game etc. Som sagt dessa är riktpriser, därmed helt öppet för lokala avikelser. Dessa prishöjningar var baserade på Us marknaden, där man nu har gått ut med 10usd höjning per titel, dvs ca.100kr...valutan blir aldrig ekvivalent. Fattar inte varför vissa inte tycker att 699 och uppåt kan vara realitet...när splinter cell släpptes till xbox..för ca 3 år sedan tog de flesta 699 för spelet. Postad 11 oktober 2005 - 10:46 Postad 11 oktober 2005 - 10:57 ![]() Postad 11 oktober 2005 - 11:54 Det känns alltid bra att vara med från starten, så man inte kommer efter. Vill helst inte beställa, men det gäller ju bara att hitta en butik som inte ligger allt för långt bort. Men det kan ju vara värt en 20-40mils resa att få den på release-dagen. Postad 11 oktober 2005 - 12:14 Tycker iofs att det är en självklarhet, men det borde det varit på Xboxen också... ![]() Postad 11 oktober 2005 - 14:39
Inte hört något om det, men det kommer självklart bli ratt nu när de flesta bra titlarna är bilspel ![]() Postad 11 oktober 2005 - 15:23 Annars borde det väl gå att koppla in en PC ratt till Xbox360, det är väl USB rakt igenom på Xbox360? Postad 11 oktober 2005 - 17:39
Skulle ALLDRIG I HELA MITT LIV köpa ett tv spel för över 799:- Det är ju som ett par jeans eller en tröja? och om något spel som släpps inte har multiplayer och släpps för över 799:- ska jag själv gå och skrika på tillverkaren ![]() Vad är det för fel på pc-spelens priser? 3-400 är en rimlig kostnad för ett spel Postad 11 oktober 2005 - 18:01 A rolling Xbox 360 gathers no moss, and to keep its next-gen momentum going, Microsoft is holding Xbox 360 play sessions in both San Francisco and New York for the next couple days. While on a scale smaller than their X05 extravaganza in decadent Amsterdam last week, the event today showcased, more elegantly, what will likely become the Xbox 360's launch line-up come 11/22: Perfect Dark Zero Project Gotham Racing 3 Kameo: Elements of Power Call of Duty 2 Dead or Alive 4 The Elder Scrolls IV: Oblivion Need For Speed Most Wanted Madden NFL 2006 NBA Live 2006 NBA 2K6 King Kong Condemned: Criminal Origins Going one step beyond X05, Microsoft had a near-complete build of Perfect Dark Zero on the floor with all-new never-before-seen levels. Since we had free reign to pretty much play however we liked, we grabbed the controller and did what comes most natural - start from the beginning of the game. The first level of Perfect Dark Zero is your typical tutorial-style mission, complete with contextual excuses for teaching you how to duck, roll, pop out from behind cover, and hack open doors. What really hits you immediately is how damn gorgeous the game looks. As you walk around the enemy compound, half of which is under water, you notice all sorts of environmental details like the visual warp of looking through liquid, or tracing wires and cables to the machines they're hooked up to. Although the mission is initially an infiltration sortie, you'll end up going Rambo on a bunch of targets, including hordes of robot spiders and enemy agents. Even more impressive was when we reached top-side of the base and were greeted to an entire platoon of enemy troops, all of whom left exquisite corpses behind after they were shot. The Xbox 360 could clearly push all the polygons and visual effects with muscle to spare. The mission takes you across the surface of the base to a series of platforms. Looking up, you see the epic height of a massive space shuttle getting prepped for takeoff. Then it was onto a later scenario - one that takes place in a dense tropical jungle. The objective here was to infiltrate, eliminate, and detonate, while the pacing was pure run-and-gun. Enemy agents bear down on you the minute you step out of your armored vehicle, and the action is pretty much non-stop from there. We played this level in co-op mode using a variant of the P90 sub-machinegun for its thermal sensors. By activating thermal readouts, you essentially get a browned-out jungle with red highlights surrounding each of your enemies - easy pickings as you blow them away through the vegetation. When one co-op member is killed in combat, the other player has the option to revive him within a certain amount of time. Since it takes a while for the resurrection to take effect, you'll want to do this only after all nearby enemies have been taken care of. It goes without saying that the best part of the jungle stage is just how dense and lush these environments really feel. Perfect Dark Zero may not be anywhere close to a Halo in the making, but any way you look at it, the game is shaping up to be a true killer app. As if the Hong Kong rooftop and car garage levels we saw at X05 weren't evidence enough, seeing these new areas in Perfect Dark Zero has convinced us that Joanna definitely has what it takes to carry the 360 launch next month. http://www.1up.com/d...ory?cId=3144596 En annans intryck: Kameo: Elements of Power: Considering that this game was supposed to be a launch title for the GameCube, and then was supposed to come out for the Xbox, and then was "retooled" as a launch title for the Xbox 360, I had a lot concerns about this game. But after playing it I have to say that the graphics are most definitely "next gen", the gameplay was lots of fun, and the music fantastic. I think Kameo will herald in the triumphant return of great Rare games. Perfect Dark Zero: I played two levels of this game and while it was definitely fun I am going to hold judgment. There were a lot of cool innovations in the game (the safecracking "locktopus" being the coolest), and the weapon variety quite nice, but the gameplay seemed pretty standard. Call of Duty 2: Played a lot like the first Call of Duty but with refined controls and updated gameplay. If you liked the first one I'm sure you'll like this one. Condemned: Criminal Origins: Of all the games I played today this one surprised me the most and I felt the "winner" of the show. Created by Monolith, the game is a bit hard to explain as it does of lot of things I have never seen before. It plays like Resident Evil crossed with an FPS crossed with an psychological thriller. The game looks amazing (when I was watching someone play the game I thought I was watching a movie) and pulls you into the story within the first five seconds. Expect this to be a huge surprise hit. Elder Scrolls IV: Oblivion: For those of you who can't wait to get this game (you know who you are) make sure to pre-order your Xbox 360 now. Look forward to another 250+ hours of "Elder Scrolls gameplay" but with next gen graphics. http://gamingsteve.com/ Kan vara bra att veta ![]() Postad 11 oktober 2005 - 21:16
De har annars ett stenkast till Japan om de skulle importera en konsoll. Postad 11 oktober 2005 - 22:16
TV-spelen är dyrare delvis pga att speltillverkarna (t.ex EA, Ubisoft m.m) måste betala en licensavgift till MS, Sony och Nintendo som ligger runt 10$ per spelkopia (inte säker på priset). Det är inte genomförbart till PC då det inte finns något företag som äger PC-standarden eller hur man nu skall uttrycka det ![]() Postad 11 oktober 2005 - 22:22 1. I den trådlösa handkontrollen, sitter det vanliga AA-batterier så jag kan alltså använda mina egna uppladdningsbara batterier? Hur många timmar speltid har på en sådan kontroll och vad är iså fall skillnaden mot MS egen batterypack? 2. Hur fungerar Play n Charge-kiten? 3. Behöver jag en Play n Charge-kit för varje handkontroll? Jag måste alltså köpa 2st om jag vill använda 2st trådlösa kontroller? 4. Ingår det några batterier med den trådlösa handkontrollen? Redigerat av Drem, 11 oktober 2005 - 22:23. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |