Idag släpper vi Sveriges godaste BCAA, Zoo apor
10% rabatt med koden LAGERVIP och skriv kent i kommentaren så bjuder ja på en shaker
Det blir ett inköp här framöver.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 08 August 2016 - 11:24
Det blir ett inköp här framöver. Postad 12 August 2016 - 23:49 https://www.youtube.com/watch?v=FQr5h1eQuiw&feature=youtu.be
5x5 170kg knäböj idag. Seg i kroppen efter att ha jobbat hela veckan, varav nattpass senaste två nätterna. Klev upp tre i eftermiddags, åt frukost vid 4. Var nere på gymmet till 7 ungefär. Hann med uppvärmning, fem arbetsset samt en massa skitsnack på två timmar innan gymmet stängde.
Första två-tre seten gick rätt bra men sen började det bli kämpigt. Sista repet i sista setet var jag ganska när failure. Tveksamt om jag hade orkat ett rep till då. Men i första setet som jag filmade så kändes det som att jag hade nog kunnat göra 3-4 reps till. Räknar man på 8 reps på 170kg så blir det ett maxlyft på ca 210kg om formlerna stämmer. Det låter rätt rimligt. Min 200-böj som jag satte för några veckor sedan var egentligen inte gristung, bara jag har självförtroendet så kan jag nog sätta 205-210.
Har smort axeln med voltaren hela veckan nu. Ska prova på lite lätt bambubänk imorgon och känna hur det känns. Det blir nog lite discoträning efteråt också. Om axeln känns bra så kommer jag nog köra lite lätt bänk igen på måndag eller tisdag, typ 40-50kg. Bestämmer mig för att skippa både bänk-DM och serie 3 i bänk nu i september, det är inte värt det. Jag siktar hellre på DM i styrkelyft 12:e november och serie 3 som kommer gå någonstans därikring också. Hoppas kunna sätta typ 215-220 i böjen, minst 125 i bänken men helst omkring 135-140, samt 235-240 i marken. Skulle kunna kvala till JSM på 220-130-240 men då gäller det att axeln håller och att jag kan fortsätta böja och marka så som jag gör nu. Vägde in på 87.3kg efter passet nu ikväll så har gott om vikt upp till 93kg. Skulle kunna köra i 83an, där är kvalgränsen bara 560, men ser jag långsiktigt så har jag ingenting att göra i 83an, jag är för lång helt enkelt. Kollar jag seniornivå så tävlar jag mot t.ex Simon Svedin som är 159 lång och köttig som en belgian blue typ. Nej, det blir 93an nu framöver, åtminstone fram till nästa höst. På min längd skulle jag kunna tävla i 93, 105, eller 120. Det beror bara på hur atletisk jag vill se ut och hur mycket pengar jag vill lägga på mat. Postad 13 August 2016 - 18:15 ni som kör mixat grepp, byter ni vilken hand som är pronerad och suplinerad när ni kör marklyft? jag har rätt ofta varit sned i bäckenet och fick rekommendationen att börja lyfta varannan. första passet kändes det skitskumt, men redan andra passet fungerade det rätt bra. den suplinerade armen blir ju längre, vilket medför att den behöver hållas lite längre ut eller att den får lyfta lite senare. i mitt fall så blev det senare. har dock nu när jag roterar greppet mellan varje rep även börjat hålla den suplinerade handen lite längre ut. Postad 13 August 2016 - 23:32
Nej, kör alltid höger supinerad om jag kör mixat grepp. Brukar dock köra med remmar för det mesta nu eftersom greppstyrkan är rätt ok redan. Har haft en tendens nu i sommar också att riva sönder händerna. Tror det är för jag är blöt och varm om händerna längre stunder på jobbet så huden blir för mjuk.
Har använt remmar typ hela sommaren men det händer ibland att jag kör utan. Gjorde t.ex tre stycken åttor på 170 i mark utan remmar. Igår mellan böjseten så lekte vi runt lite med enarmsmark och då tog jag 80kg lätt som en plätt med både höger och vänster, utan magnesium också.
Du gör dock helt rätt i att hålla den supinerade handen lite längre ut, det blir lite jämnare så. Nackdelen med mixat grepp är att man får en lägre startposition. Det optimala vore hookgrip och greppa långt ut i fingrarna, men det är rätt hardcore. Postad 14 August 2016 - 00:21
Att köra remmar går fan inte för mig, det låser sig då. Får inte upp 100 kilo med remmar
Postad 14 August 2016 - 19:46
Jag har problem med det förut jag också men det visade sig vara en vanesak. Gjorde 5x8 på 170 idag med remmar utan problem.
Provade lite frivändningar på slutet också. Rätt sönderkörd i ryggen och benen så höll det lätt. Blev lite tendens till att bli omvänd curl samt att jag svingade ut den alldeles för långt från kroppen. https://www.youtube.com/watch?v=yYpXsv1U3IM&feature=youtu.be Där är på 60kg, såg ingen mening att gå tyngre än så. Killen i bakgrunden är tyngdlyftare och han gav mig lite tips på vad jag kan tänka på för att få stången närmare kroppen. Provar väl vidare någon annan dag. Kanske imorgon om kroppen inte känns allt för död. Kan vara bra med lite omväxling och koordinationsträning ibland också. Har ju styrka för att frivända säkert 110-120kg i alla fall men saknar helt teknik och koordination. Postad 14 August 2016 - 21:06
Låter iofs rimligt att det nog är vana. Jag var ordentligt svag när jag skiftade grepp första gången, men nu tror jag att jag nästan är ikapp.
Jag ska dock fortsätta utan remmar, då håller sig vikterna nere och mitt bäcken är glad på mig Postad 15 August 2016 - 09:34 Jag har nog sagt det förut men det är väldigt inspirerande att se hur du går framåt med träningarna Ala_95.
Angående frivändningar så har jag en otäck och en rolig historia. Den otäcka, iallafall om man inte gillar skador, var när min brorsa körde frivändningar (säkert 18 år sen nu). Han tappade balansen och ramlade bakåt. Han försökte skjuta stången ifrån sig men det blev för kort och stången landade några cm ovanför knät och rullade av benet. I fallet tog den med sig det översta hudlagret och "kavlade" av huden/köttet från benet och knät. Det var så pass djupt att man såg ben och hinnor där huden rullats av.
Den andra historien är mer komisk. Jag hade bestämt mig för att prova på amerikansk fotboll när jag pluggade och fick höra att det lokala laget hade styrketester på mitt gym. Så jag knatade dit, ovetandes om att det bara var ordinarie spelare som skulle testas. Men jag fick vara med ändå och en av grenarna var just frivändning. Jag hade i princip ingen erfarenhet av övningen (möjligtvis avtänd av brorsans skada ett gäng år tidigare) så min teknik var riktigt usel. Jag provade lite och packade till slut på 80-90 kg. Drog upp den i vad som mest liknade en bicepscurl med omvänt grepp. De andra spelarna såg rätt förvånade ut och fick en del kommentarer i stil med: "Ja du är ju stark iallafall." De var dock inte lika imponerad av min spänst... jag är spänstig som en gravid sugga. Postad 15 August 2016 - 11:14
10.000 inlägg, galet.
"Spänstig som en gravid sugga" klockrent.
I övrigt så får jag hålla med svammel att det är imponerande och se dina framsteg Ala.
För min egen del så tuggar det på med kroppsviktsträningen och har lyckats med mina första muscle ups i veckan. Kanske inte de renaste och snyggaste men hyfsat iaf. Sedan har jag fått för mig att börja lira lite hockey igen så igår var jag nere och träna första passet med veteranerna. Sjukt rolig och jobbigt. En rusch ner i anfallzon med lite gröt i hörnet ledde till att hemjobbet inte var lika bra. Haha Postad 15 August 2016 - 14:13
Haha, tackar! Träningen har gått riktigt bra nu sommar. Kanske inte i bänken men böjen och marken har gått ruskigt bra. Satt och kikade lite i min träningslogg och senaste åtta dagarna har jag kört böj eller mark sex gånger, och då rätt tunga vikter och 3-8 reps alla passen, alltså inga lätta pass. Har under dom åtta dagarna också 48h varav 24h var nattpass. Inte konstigt att jag känner mig så trött och sliten. Om jag inte känner mig piggare imorgon så tar jag en vilovecka nu fram till helgen, ska ändå jobba onsdag, torsdag, fredag så hinner inte träna då ändå.
Jag tror att brorsan din hade samma problem som mig, fast lite mer överdrivet, att han fick ut stången för långt ifrån sig och sedan när han fångade den så kom den med fart bakåt vilket gjorde att han tippade balansen. Drar man stången i en rakare bana så lär det vara mindre risk för att man tappar balansen. Dock lättare sagt än gjort.
Jag har inte vågat prova vad jag frivänder just nu men minns för några år sedan att jag fick upp 80kg vilket var ungefär min kroppsvikt då. Tror jag skulle kunna få upp omkring 90-95 nu kanske men ser ingen mening med det då skaderisken skulle vara alldeles för stor eftersom jag totalt saknar tekniken.
Angående spänst.. Jag skulle vilja mäta någon gång hur högt jag hoppar. Är inte speciellt duktig på box jumps tror jag men att hoppa högt t.ex slå i taket är jag riktigt duktig på. Verkar ligga i släkten. Farsan nådde upp till ringen när han spelade basket och han är 183 lång. Brorsan hoppar också ruskigt högt. Minns att jag och en polare tävlade nu när vi var nere i Norrköping i somras. Han är rätt stark han också, böjer nästan 200, och han är ungefär lika lång och tung som mig. I parkeringsgaraget kunde jag hoppa och slå båda handflatorna i taket samtidigt. Han nådde inte ens upp med fingrarna. Postad 15 August 2016 - 16:22
Det stämmer nog som du skriver, jag var dock inte där när det hände. Han ringde hem och morsan svarade. Hon blev helt vit i ansiktet och lämnade över telefonen till mig "Det är till dig.". Haha lite blödigt av morsan, men hon kom ur det snabbt och körde han till akuten till slut.
Du får prova att köra det som en bicepscurl med omvänd fattning Postad 15 August 2016 - 21:32 Det är dags att köpa proteinpulver snart. Vad har hänt på marknaden de senaste 5-6 åren? Jag har kört på samma märke hur länge som helst och funderar på att byta. Använt budo-fitness burkar med samma smak år ut och år in, det är därför jag överväger att byta. Plus att ägaren här i Umeå har blivit lite väl sälj-ig mot mig eftersom jag varit en (kanske för) lojal och trogen kund. Tycker inte riktigt om när jag får produkter upp i näsan direkt jag stegar in i butiken Postad 15 August 2016 - 22:19 http://www.mmsports....reSwe-Whey.html
GOD, och gjord på svensk mjölk. ffa vaniljen är god, nästan så man vill okynnesdricka en extra shake, men chokladen funkar också; bättre än eller likvärdig body sciences double rich, fast med mildare chokladsmak. Jordgubb är som vanligt för syntetisk i smaken, men duger när man glömt köpa på sig nytt. Både jordgubb och choklad funkar dock utmärkt att mixa med vanilj för en milkshakig känsla.
Chokladen blandar sig lite dåligt och kräver extra skak.
edit: helt ok kurs också med 120kr/kg för en som inte intar så mycket proteindryck. Redigerat av Unregistereda9666aa5, 15 August 2016 - 22:21. Postad 15 August 2016 - 22:48
Jag köper nästan uteslutande tyngres protein eftersom jag tycker det är godast och inte har den lite beska bismak som jag upplever att många andra märken har. Kostar runt 150 spänn per kilo för vassle och lite mer för kasein. Lite dyrare än de billigaste märkena men jag tycker smaken uppväger merkostnaden Postad 16 August 2016 - 11:14 Gymgrossisten har väl fortfarande köp 3 betala för 2? Måste väl vara svårt att slå det prismässigt. Vet dock inte hur smaken är. Själv kör jag med SELF protein men det är för att jag känner VDn och får det gratis. Postad 16 August 2016 - 15:02 Nice Ala. Blir motiverad av dina framsteg, snällt av dig att du lägger upp videos också. Skönt att det går framåt. Själv så är det bara knäböjen som gått framåt för mig. 200kg i mark klarade jag under semestern igen. 125kg i bänk gjorde jag månaden innan. från att knappt kunnat knäböja så lyckades jag göra en på 170kg i förra veckan. Efter jag började köra frontböj varannat benpass så har det känns som det bara går framåt nu. Man hade nog vågat lägga på mer vikter om man hade haft några som kollade. Men har ingen lust att fastna så jag kör det jag vet att jag klarar Postad 21 August 2016 - 21:25 https://www.youtube.com/watch?v=fKfWG-ET3QI&feature=youtu.be
Lite knäböj igår. Gjorde 4x7 på 160 och sen tänkte jag att jag gör några singlar och försöker hålla dom snygga och snabba. Gjorde singlar på 170, 180, samt 185 som jag filmade och visar i klippet ovan.
Hann tyvärr inte träna idag. Monterade billjud i ca tio timmar idag, men som tur var så hann jag precis bli klar innan det blev mörkt. Imorgon blir det antingen lätt bänk för att se hur axeln känns, eller marklyft. Ska på massage imorgon kväll också så lär nog inte vara så pigg på att träna typ tisdag och onsdag är jag rädd. Postad 22 August 2016 - 07:56 Köpte mig ett par Adidas adipower som jag testade nu på morgonen på gymmet. Vilken skillnad det blev på knäböjen speciellt frontböj. Jättehärliga stabila skor. Kändes som en bra investering. Ville komma ner djupare och bibehålla så rak rygg som möjligt. Helt underbara. Postad 22 August 2016 - 09:50
Ja det är riktigt stabila skor och som du säger så är det enorm skillnad i t.ex frontböj. Du får dock tänka på att eftersom dom tillåter att knäna går framåt mer så kommer det även bli större påfrestningar på knäna, det är tyvärr kompromissen man får göra med klackskor.
I förrgår när jag körde böj så snackade lite med gubben i röd tröja som passar mig. Han har hållt på styrkelyft länge, både som tävlande, coach, samt klovare. Vi pratade ingångslyft och sånt på tävling. Så som min singel på 185 i böjen kändes så skulle det nog vara ett bra ingångslyft. Så om jag skulle tävla nu om några veckor så skulle jag kunna gå typ 185-197.5-207.5 i böjen och sen kanske 200-215-225/230 i marken. Bänken har jag ingen koll på alls tyvärr :/ Postad 22 August 2016 - 10:58
Jag kände det i morse i knäna när jag körde. Körde ju även utan knävärmarna då jag glömde de hemma. Men tog det lugnt och körde upp till 3x5 på 130. Efter jag byggt på mig mer muskler på bena så känns det inte lika förjävligt i knäna längre. Kör du med platta skor nu Ala? Vilka siffror!, Hoppas att jag ligger på de siffrorna i början av nästa år i alla fall Postad 22 August 2016 - 18:34
Kör alltid platta skor, ska försöka sälja mina Adipower.
Marklyft idag, men började med lite lätt bänk för att se hur axeln reagerar. Fem tolvor på 60 i bänk, fick lite ont i axeln mot slutet men det gick över under passets gång sen efteråt. I marken gjorde jag 3x8 på 170 och sen bestämde jag mig för att prova lite tyngre lyft också. Singel på 190 och 210, båda väldigt enkla. 210 kändes ungefär som ett ingångslyft på tävling. Bestämde mig för att lasta 230 och ge det ett försök. Det gick bra, men tappade tyvärr ryggen lite. Det är nog första gången jag känt det så tydligt i ett lyft. När jag började dra från golvet så kände jag hur höften stack uppåt men stången var kvar på golvet. Lyckades dock hålla bra tryck i magen och få upp stången och räta ut kroppen. Klipp på detta kommer senare ikväll.
Var på massage nu ikväll också. Jag berättade om problemen med axeln och hon började att massera baksidan. Hon sa att jag var väldigt tight och stum kring hela axeln. Sedan framsidan och då jobbade hon mycket på biceps och framsida axel. Hon trodde att problemet var att min högra biceps är kort (vilket jag vetat i många år) vilket i sin tur gjort att axeln sökt sig framåt för att korta ner avståndet mellan muskelfästena. Har haft problem många år med framåtroterad axel. Detta har i sin tur lett till andra problem som har börjat visa sig nu när det varit tillräckligt länge och för att jag har belastat axeln tillräckligt hårt.
Edit: Här är klippet https://www.youtube.com/watch?v=1dMJ9UKzYVM&feature=youtu.be Redigerat av Ala_95, 22 August 2016 - 19:52. Postad 22 August 2016 - 20:56 3x12 på 30kg i bänk för sex år sedan...
Skönt när folk hittar sin grej, liksom Postad 23 August 2016 - 10:07 Ala, hur många gånger i veckan kör du bänk, mark och böj? Redigerat av Unregistered1470cd9f, 23 August 2016 - 10:29. Postad 23 August 2016 - 10:31
Kör ingen bänk alls nu på grund av axeln, men annars brukar det bli två gånger i veckan. Mark försöker jag köra två gånger i veckan också. Böj är lite olika beroende på hur tungt jag kört och hur sliten jag är från marken men försöker orka med det två gånger i veckan också. Postad 24 August 2016 - 13:28 Förresten, är det någon som kan rekommendera en hållbar duffelbag? Jag har en Craft just nu som jag fick som julklapp på jobbet för ganska många år sedan. Den har dock börjat gå sönder i sömmarna vid axelremmarna så jag vågar inte lasta den speciellt tungt nu. Brukar t.ex bära bältet i handen när jag går till gymmet, det blir för tungt i väskan annars.
Får man något vettigt för ~500kr? Tänkte eventuellt att jag skulle försöka hålla ut tills Fitnessfestivalen, lär väl förhoppningsvis finnas väskor där som man kan känna och klämma på. Postad 24 August 2016 - 15:14 Kan någon komma med lite pepp så jag tar mig i kragen och börjar igen? Kalla mig fet eller vad som helst, nu måste det göras något... Ingen som har lite före/efter bilder? Redigerat av hifimarcus, 24 August 2016 - 15:14. Postad 24 August 2016 - 16:41
Jag var tvungen att googla på vad en duffelbag var för något haha. Stadium och Intersport brukar ju ha egna sådana för en liten peng som man kan använda tills man hittar något bättre Postad 24 August 2016 - 20:38
Tyvärr små och lågupplösta bilder, men till höger är sommaren 2011, då var det ett år sedan jag gick på gym första gången. Den här tråden skapade jag ju 2010. Har ingen aning om vad jag tränade på för vikter då men jag var antagligen skitsvag fortfarande. Vet inte heller vad jag vägde men på bilden ser det ut som strax under 70 kanske. Bilden till vänster är ifrån början av denna sommar. Hade fortfarande rätt bra definition där på bilden efter Vietnamresan, vägde väl kanske 82-84 där på bilden. Då hade jag 192.5 i böj, 130 i bänk, och 215 i mark. Nu har jag 200 i böj, 131 i bänk, och 230 i mark.
Om jag tävlar i november så hoppas jag vara väldigt nära kvalgränsen på 590kg till JSM. Har ett till tillfälle i januari/februari nån gång och då är målet 600+. På JSM vill jag sätta typ 620-630. Målet är 400+ i wilkspoäng innan slutet av 2017. Postad 25 August 2016 - 08:29 Tackar! Då jag har dåliga benhinnor måste jag hitta andra sätt än jogga för att hålla kondition och förbränning uppe.
Kosten är nog mitt största problem, äter nästan alltid lunch på restaurang på barnfri vecka och har ont om tid på barnveckan. Det sitter såklart i huvudet men jag måste bara lossna.. Postad 25 August 2016 - 12:18
Det är enklare att gå ner i vikt om man har mer muskler på kroppen. När du äter på restaurang, välj nyttigare mat och ät mer sallad. Drick vatten till maten.
Antar att du vet i förväg när du har barnvecka. Förbered mat på dina barnfria veckor och plocka fram ur frysen bara. Lär dig vad som är energisnål mat och vad som blir enkelt att göra storkok med. Att göra mat för en hel vecka är ingen big deal alls, jag känner folk som gör ~30st matlådor åt gången när dom lagar mat. Planering är A och O i en viktnedgång. Postad 25 August 2016 - 20:59 https://www.youtube.com/watch?v=bKXnhN-ndm0
5x10 på 150 i böj, sista setet på film. Var betydligt mycket jobbigare än det ser ut på film. Riktigt bra fart i alla fall och det börjar synas nu att man har fått lite hamstrings. Får hoppas att man inte är allt för död i benen till imorgon, marklyft på "schemat" då nämligen. Blir i alla fall vila från träningen nu i helgen, ska jobba natt hela helgen så lika bra att köra slut på kroppen helt nu innan det. Postad 29 August 2016 - 22:01 Seg i kropp och huvud efter att ha jobbat natthelg. Sov bara ~6.5h inatt och tränade på ganska tom mage, bara ätit frukost innan. Marklyft var tanken. Gjorde en femma på 180 som sista uppvärmning, kände inte för att göra mer reps än så. Lade på 200 och gjorde två femmor på det, bästa jag gjort innan är två fyror på den vikten. Sänkte sedan till 180 och gjorde en åtta på det och sen en tia på 160. Avslutade med lite stretching och rehab för överkroppen. Provade ryckböj (overhead squat) också, gjorde några reps på 35kg men det var fruktansvärt vingligt och instabilt.
Träffade starkeanders också. Har brukat se honom lite då och då nu under sommaren men har knappt vetat vem han är och har inte pratat med honom förut. Här är en gammal intervju med honom http://maxstyrka.se/...d-starkeanders/
Edit: Här är första femman på 200. https://www.youtube.com/watch?v=3uWpnIgpn5A&feature=youtu.be Intressant effekt på armarna när jag börjar lyfta. Ser också att jag är fruktansvärt sne i axlarna, måste reda ut det där. Ser ju hemskt ut! Redigerat av Ala_95, 29 August 2016 - 23:10. Postad 31 August 2016 - 18:11 Helt sönderkörd i ländryggen från marken, fattar inte varför. Körde inte så hårt ändå i måndags. Men visst, har ätit alldeles för lite senaste dagarna så det kanske är därför. Skulle köra böj idag i alla fall. Gjorde en femma på 145 och det var knappt att jag orkade det. På andra setet höll jag på att faila på första repet så då rackade jag tillbaka och lastade av allt. Ryggfiléerna bara stramade och brände, kunde knappt röra mig. Provade lite benpress istället, gjorde en tia på 225kg och en åtta på 255kg, vet inte hur bra det är egentligen men 255 kändes i alla fall lite småtungt. Avslutade med en massa stretching och rörlighetsträning för axlarna samt gummibandsbänk med bara stången och ganska lätta gummiband. Tar nog en paus från böj och mark nu fram tills på måndag och försöker äta ikapp lite. Postad 01 September 2016 - 07:24 Hur gör ni, när ni är lite småkrassliga och snoriga (förkylda), drar ni till gymmet ändå eller håller ni er borta?. Jag är tillräcklig funktionsduglig för arbetet, men känner mig osäker om jag ska gå till gymmet eller inte, har vart så sen i söndags. Postad 01 September 2016 - 10:05
Ont i halsen är big nono. Är man lite snuvig så ta det lite lugnare, men jag brukar fortfarade gå. Har märkt att det inte påverkar mig och jag blir ändå frisk dagen efter.
Om det är en mansförkylning så stannar jag hemma, döende. Postad 01 September 2016 - 11:04
Tänker precis likadant. Vid halsont tar jag inga risker utan då stannar jag hemma. Är jag täppt i näsan och "tjock i skallen" så kör jag ett lugnt pass och försöker att inte få upp pulsen allt för mycket. Postad 01 September 2016 - 13:30 Då får det bli gymmet imorn. Halsontet försvann i går. Man får ju för sig att alla muskler bara rinner av än och att man får börja om från nybörjarstadiet. Postad 01 September 2016 - 14:47
Intramuskulär väska rinner av mig snabbt iaf, skulle jag kunna intyga. Eller, jag upplever det hela tiden iaf.
Postad 02 September 2016 - 08:09 Någon mer här som svettas som en tok på nätterna? Har hänt nån gång då och då senaste åren och det är väl normalt antar jag men nu senaste veckan typ så har det hänt nästan varje natt att jag vaknar upp och är helt genomsvettig. Har hänt relativt ofta tidigare nu under sommaren också men då har det varit varmt på rummet också. Nu i veckan som varit så har det inte alls varit ovanligt varmt och jag har inte heller något speciellt varmt täcke, samma som jag alltid haft förut. Vet med mig att jag brukar kunna bli extra varm runt höft och ben efter ett rejält benpass men t.ex igår så tränade jag inte alls men ändå vaknade jag inatt och hade svettat ner hela sängen så pass att jag fick byta kalsonger och lägga mig på täcket och ta överkastet som täcke istället. Googlade lite för att se om jag kunde hitta några vanliga orsaker och det vanligaste var typ att man åt/tränade för tätt inpå sänggående och det gör jag inte, brukar träna typ 15-19 vanligtvis och igår så åt jag middag vid halv åtta och jag gick i sängs strax före midnatt. Stark mat kunde också vara en orsak men jag är nog den i Sverige som äter minst stark mat, jag är en riktigt mes när det gäller sådant. Det kunde vara stress också stod det. Känner mig inte direkt stressad för något, livet är rätt bra nu och jag har jobb så jag tjänar nästan lite väl mycket pengar och jag jobbar relativt lite (36h arbetsvecka och 12h skift). Det enda som skulle kunna vara med det är att jag jobbar skift och att jag nästan ständigt håller på och vänder på dygnet. Förra veckan var t.ex ganska dryg för jag jobbade extra nattskift på tisdag natt, sedan var jag ledig onsdag och torsdag för att sedan jobba natt fredag, lördag, och söndag, så jag ställde aldrig om riktigt där utan fortsatte att gå på nattschema i skallen i nästan en vecka och nu har jag vänt för jag ska jobba dagskift nu i helgen.
Förresten, ska nog göra ett nytt försök med knäböj och marklyft idag. Ryggen känns rätt så återhämtad nu, inga stramningar eller kramper i ländryggen. Hade en liten konversation med Rasmus Sarwien igår också och han förespråkade högreps och högvolymträning i off-season för att få upp flåset och "work capacity" för att få en bra grundträning och vara väl förberedd inför toppning till tävling. Man kanske skulle ge det ett försök. Har ju legat på rätt hög intensitet och låg volym hela sommaren och flåset är därefter. Kanske tolvor på 135-140 i böj och tolvor på 150-160 i marken? Lär ju bli fruktansvärt grisigt men sliter nog inte så hårt på kroppen. Postad 02 September 2016 - 08:18
Endel har mer aktiva svettkörtlar än andra, tror det är det du upplever.
Postad 02 September 2016 - 22:10 Jag svettas ofta på natten när jag av olika anledningar haft förhöjd temperatur eller feber under dagen/kvällen som sedan avtar under natten, så någon infektion låter väl inte alldeles otroligt? Vallningar och svettningar är dock inte ovanligt i klimakteriet.... Redigerat av Unregistereda9666aa5, 02 September 2016 - 22:10. Postad 02 September 2016 - 23:18 Jag har haft problem med nattliga svettningar nästan hela sommaren. Jag har skyllt det på värmen och nytt täcke...
Jag har ev. fått sarkodios. Vi får väl se vad röntgenbilderna visar. Har jag riktig tur så får jag genomgå en bronkoskopi till veckan. Har hört att det är riktigt mysigt Redigerat av boombaaz, 02 September 2016 - 23:18. Postad 02 September 2016 - 23:44
Jag jobbar natt och har därför alltid dygnet ganska felvänt och lägger mig runt 3 på natten när jag är ledig. Jag är också väldigt pigg på kvällarna och brukar träna ganska sent ibland. Igår körde jag ett svettigt pass vid elva på kvällen, duschade och satt sedan i shorts och linne i soffan och tyckte att det var fruktansvärt varmt. Jag pratar inte om vanliga eftersvettningar utan mer som att kroppstemperaturen är ökad i ganska många timmar efteråt och det här är något jag ofta upplever när jag tränar sent på kvällen. Effekten är ännu större om jag är ute och springer än om jag gymmar.
För övrigt blir de flesta jag jobbar med frysna på natten men jag blir istället varm när jag blir trött så jag kanske är felkonstruerad. Postad 05 September 2016 - 07:19 Ställde mig på vågen i helgen, 98 pannor visade mätaren...börjar diet och träning idag. Gym varannan dag, promenad varannan dag och mycket kyckling blir det. Dotterveckan så kommer det mest bli promenad/jogg och dottern får cykla, får nog ihop 5km innan hon blir less Postad 05 September 2016 - 08:01 Jag kommer vila från löpning ett par månader (troligtvis hela vintern) då jag har någon form av förslitningsskada i vadens muskelfäste eller hälsenan (hela det området gör ont). Har även fått hälsporre i ena foten men det kommer försvinna nu när jag går med silikoninlägg igen (kört tofflor hela sommaren). Funderar därför på hur jag ska lägga om träningen så att jag kan träna 5-6 dagar i veckan. Har tidigare kört ett 4-dagarsschema med bröst/triceps, axlar/biceps, rygg/mage och ben. Men funderar på att lägga om det till ett 3-dagarschema istället då jag gillat de senaste årens träning där jag varierat över/under-kropp med löpning (styrka och löpning varannan dag). Jag tänker mest högt här men har ni åsikter får ni gärna dela med er. Postad 05 September 2016 - 11:30
Det kanske vore en bra idé att försöka kombinera motionen med dottern med någon rolig aktivitet? Att bara vara ute och gå/cykla är ju inte så spännande för ett barn men om man hittar på något annat under tiden så skulle du ju kunna "lura" med henne på längre turer. Postad 05 September 2016 - 13:29
Ja får försöka göra det. Vi åker ju ibland till badhuset och lekparken, men inget som blir fysiskt utmanande för mig tyvärr. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |