Börja gymma
10618 svar till detta Àmne
Postad 20 November 2016 - 11:49
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlÀgg
Var rĂ€dda om er pojkar. Alltför mĂ„nga alltför unga har redan dragit sönder sina kroppar. Ăr hemskt svĂ„rt att lĂ€sa kroppens signaler. Vad Ă€r "normal" smĂ€rta, trötthet, trĂ€ningsverk, och var har jag gĂ„tt över en ohĂ€lsosam grĂ€ns?
TrÀnar ju inte alls som ni, utan bara tvÄ timmar i veckan av rena hÀlsoskÀl. Tycker ÀndÄ det kan vara svÄrt att hitta "rÀtt" nivÄ mellan max. stryrka/ minimerad skaderisk. Just nu funkar en kombination marklyft/bÀnkpres/hantelcurls bÀst för mig. BicepstrÀning med stÄng pajar armbÄgarna och typ armvecken(armstrÀckarna?) direkt. Men hantlar med vridning funkar finemang.
Blev jÀtteglad Ät 110 kilo i bÀnk hÀromdagen. Ja, Àven en gammal gubbe som jag tycker ju det Àr kul att utvecklas.
Postad 21 November 2016 - 19:53
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Blev tillfrÄgad i morse om jag ville vara med pÄ senior lag-SM om tvÄ veckor. Tackade dock nej, vill inte riskera axeln. Ryggen kÀnns mycket bÀttre idag, kÀnner typ inte av nÄgonting alls. Ska köra ett pass pÄ onsdag före jobbet tÀnkte jag, men hÄller mig undan böj, bÀnk, och mark och kör lite "discoövningar" istÀllet, bara för att stimulera kroppen.
Förresten, vilka hÀr ska pÄ fitnessfestivalen till helgen? Jag ska ner lördag och söndag, kommer stÄ i SELFs monter ett tag.
Postad 22 November 2016 - 08:22
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
LĂ€rjunge
-
-
259 inlÀgg
Jag tÀnkte försöka Äka ner pÄ lördag till Fitnessfestivalen. Har Julbord med jobbet kvÀllen innan, SÄ fÄr se hur man mÄr.
Postad 23 November 2016 - 13:29
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlÀgg
Alla hÀr vet att jag inte kan marklyfta. Idag, efter en timme cardio skulle jag trÀna mina vanliga överhandslyft. KÀndes bra som fan pÄ 80. Bra pÄ 110. RÀtt bra pÄ 130. Körde 140, vilket jag inte lyft i Är, vilket ocksÄ gick bra.
Laddade 150 och gjorde en tvÄa med pronerat grepp, sen rullade stÄngen av. Det pinsamma Àr att det ÀndÄ Àr pr, har aldrig gjort en tvÄa pÄ 150 i mark (bara i bÀnk och böj sÄklart). Skulle nog kunna dra lite mer med remmar eller nÄgot sÄnt. Jag kör bara mark för greppet, men nu nÀr jag gÄr ner i vikt och drar mer pronerat Àn med mix eller rem tidigare sÄ funderar jag pÄ om jag skulle testa lyfta pÄ riktigt med bÀlte och remmar nÄgon gÄng
Postad 23 November 2016 - 13:33
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlÀgg
Alla hÀr vet att jag inte kan marklyfta. Idag, efter en timme cardio skulle jag trÀna mina vanliga överhandslyft. KÀndes bra som fan pÄ 80. Bra pÄ 110. RÀtt bra pÄ 130. Körde 140, vilket jag inte lyft i Är, vilket ocksÄ gick bra.
Laddade 150 och gjorde en tvÄa med pronerat grepp, sen rullade stÄngen av. Det pinsamma Àr att det ÀndÄ Àr pr, har aldrig gjort en tvÄa pÄ 150 i mark (bara i bÀnk och böj sÄklart). Skulle nog kunna dra lite mer med remmar eller nÄgot sÄnt. Jag kör bara mark för greppet, men nu nÀr jag gÄr ner i vikt och drar mer pronerat Àn med mix eller rem tidigare sÄ funderar jag pÄ om jag skulle testa lyfta pÄ riktigt med bÀlte och remmar nÄgon gÄng 
"Alla hÀr vet att jag inte kan marklyfta" och sÄ lyfter du 150kg? 
Postad 23 November 2016 - 13:37
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlÀgg
"Alla hÀr vet att jag inte kan marklyfta" och sÄ lyfter du 150kg? 
Kolla pÄ dom andra hÀr som trÀnat i bara nÄgra Är sÄ ser du hur lite det Àr. Ala som trÀnat i bara nÄgra Är drar 100 kilo MER 
Kanske inte pronerat, men ÀndÄ
Redigerat av Zartok, 23 November 2016 - 13:39.
Postad 24 November 2016 - 15:28
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Kolla pÄ dom andra hÀr som trÀnat i bara nÄgra Är sÄ ser du hur lite det Àr. Ala som trÀnat i bara nÄgra Är drar 100 kilo MER 
Kanske inte pronerat, men ÀndÄ 
NÀ, 180 Àr vad jag har dragit som tyngst med pronerat grepp har jag för mig 
Körde ett motionspass igÄr innan jobbet. Fick bli highbar böj pÄ 100kg. TrÀffade pÄ en polare som sa att jag kunde testa köra 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps, det skulle bli 100 reps totalt tydligen. Höll pÄ typ en halvtimme, tog det ganska lugnt. Brutal trÀningsvÀrk idag eftersom kroppen har vilat för lÀnge. Fick i alla fall inte ont i axeln och inte i ryggen heller, sÄ det var ju bra. Ska jobba sista natten nu för denna lÄngvecka och imorgon far jag neröver mot Stockholm och Fitnessfestivalen.
Postad 24 November 2016 - 19:18
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlÀgg
its on! *asg*
har bara sÄ j*vla möra underarmar idag, efter den andra reppen igÄr sÄ rullade stÄngen av fingrarna och det snÀrtade till lite typ. huga.
Postad 25 November 2016 - 11:06
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlÀgg
Har börjat fundera pĂ„ hur jag ska kunna fortsĂ€tta trĂ€na samma mĂ€ngd som jag gör nu under en lĂ€ngre tid. Jag kör sex dagar i veckan, 2œ-3 timmar om dagen (varav en timme Ă€r cardio). Knappt en timme cardio och sen varvar jag varannan dag bröst, axlar triceps och varannan dag rygg, biceps. Ben och underkropp lĂ€gger jag in tre till fyra gĂ„nger i veckan, marklyft eller benpress (som Ă€r det enda som jag kan göra med mina ben idag).
âDock sĂ„ vet jag ju om att det Ă€r hĂ„llbart att trĂ€na sĂ„hĂ€r, speciellt inte under tiden jag ska gĂ„ ner i vikt. Jag funderar pĂ„ att variera repsantalet kraftigare, att köra tre olika sorters pass, dĂ€r repsantalen Ă€r 3-6 pĂ„ ett, 8-12 pĂ„ ett och 15+ pĂ„ ett. NĂ„gon som har nĂ„got pĂ„ fötterna om att variera pĂ„ ett sĂ„nt sĂ€tt för att kunna köra bröst och rygg varannan dag?
Postad 25 November 2016 - 11:26
Stefan - Ălsvammel
-
Stefan - Ălsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlÀgg
Det var en imponerande trĂ€ningsmĂ€ngd. Ăr du fortfarande student?
Jag kan inte svara för hur kroppen pÄverkas dÄ jag inte trÀnat sÄ mycket sen jag var typ 20 Är, blir som mest 5-6 ggr/vecka och dÄ 45-60 min per gÄng. Men jag har kört ett schema dÀr jag varierade överkropp och underkropp varannan dag. Funkade bra för mig. Dock inga maxpass. Tror det Àr vÀldigt individuellt vad man klarar av.
Postad 25 November 2016 - 11:32
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlÀgg
Har börjat fundera pĂ„ hur jag ska kunna fortsĂ€tta trĂ€na samma mĂ€ngd som jag gör nu under en lĂ€ngre tid. Jag kör sex dagar i veckan, 2œ-3 timmar om dagen (varav en timme Ă€r cardio). Knappt en timme cardio och sen varvar jag varannan dag bröst, axlar triceps och varannan dag rygg, biceps. Ben och underkropp lĂ€gger jag in tre till fyra gĂ„nger i veckan, marklyft eller benpress (som Ă€r det enda som jag kan göra med mina ben idag).
âDock sĂ„ vet jag ju om att det Ă€r hĂ„llbart att trĂ€na sĂ„hĂ€r, speciellt inte under tiden jag ska gĂ„ ner i vikt. Jag funderar pĂ„ att variera repsantalet kraftigare, att köra tre olika sorters pass, dĂ€r repsantalen Ă€r 3-6 pĂ„ ett, 8-12 pĂ„ ett och 15+ pĂ„ ett. NĂ„gon som har nĂ„got pĂ„ fötterna om att variera pĂ„ ett sĂ„nt sĂ€tt för att kunna köra bröst och rygg varannan dag?
Herregud vilka pass! Hur hinner du? Jag gissar att du inte har smÄ barn? Jag kör 4 gÄnger i veckan 45 min per styck (max 1 min vila mellan varje set). Hinner knappt med det.
Postad 25 November 2016 - 13:17
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlÀgg
Jag ska sÀga att jag just nu har en mycket fördelaktig situation. Jag studerar och har haft mycket grupparbete med en grupp som varit vÀldigt effektiv, vi har mest suttit halvdagar. Utöver det sÄ har patientdelen i utbildningen flutit pÄ smidigt, sÄ jag har haft mycket tid över. Utöver det sÄ har jag en sambo som alltid stöttar mig i det jag gör. DÀrför jag jag kunnat lÀgga vÀldigt mycket tid Ät trÀningen. NÀr jag gjort det tidigare sÄ jag jag haft som mÄl att vara hemma senast halv sju, nu kommer jag hem mycket tidigare Àn sÄ. Och nej, inga barn eller sÄdant.
Med det sagt, jag kör typ halvkropp nu dÄ jag delar upp fram och baksida och har ett separat schema för underkroppen som bara lÀggs pÄ det primÀra schemat.
Just nu jag jag kört 49 minuter crosstrainer och ska cykla en halvtimme. Sen blir det rygg följt av benpress. Tre timmar med rÄge idag. Jag har sett att endel styrkelyftare kör varierat repsantal för att vila nervsystemet mer och det Àr typ det jag Àr inne pÄ.
SlÀnger in gvt ocksÄ 
Edit: Àr 30+ sÄ kroppen hÄller ju inte samma tempo pÄ ÄterhÀmtningen som tidigare heller, dÀrav att jag börjat gÄ i dessa tankar.
Redigerat av Zartok, 25 November 2016 - 13:20.
Postad 25 November 2016 - 13:24
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
its on! *asg*
har bara sÄ j*vla möra underarmar idag, efter den andra reppen igÄr sÄ rullade stÄngen av fingrarna och det snÀrtade till lite typ. huga.
Jag har knappt kunnat gÄ. FÄtt sÄn j*vla trÀningsvÀrk frÄn den lilla knÀböj jag körde i onsdags. SÄ gÄr det nÀr man trÀnar för lite...
Postad 27 November 2016 - 22:32
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Kul pÄ fitnessfestivalen i helgen. KÀndes dock som att det var mycket mindre Àn det brukar vara. HÀftigaste (och trevligaste) mÀnniskorna var nog Sofia Loft, Isabella von Weisenberg, Baconflip, och Kalle Lane.
Förresten, 50% rabatt pÄ hela sortimentet pÄ www.self.nu fram till midnatt. Ni kan fÄ 4kg protein för 320kr, oslagbart!
Postad 27 November 2016 - 23:50
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlÀgg
Attans att jag varit och köpt 40 kilo nyss
Kalle Lane Àr min stora idol i Sverige, han Àr sjukt snygg, enormt stor och har Sveriges bÀsta greppstyrka idag (Samuelsson har inte gjort nÄgra grepptÀvlingar pÄ vÀldigt mÄnga Är, ens som aktiv).
Postad 28 November 2016 - 00:06
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Attans att jag varit och köpt 40 kilo nyss 
Kalle Lane Àr min stora idol i Sverige, han Àr sjukt snygg, enormt stor och har Sveriges bÀsta greppstyrka idag (Samuelsson har inte gjort nÄgra grepptÀvlingar pÄ vÀldigt mÄnga Är, ens som aktiv).
Asch, du hade kunnat spara mycket pengar!
Ja han Àr sjukt hÀftig. Ett riktigt köttberg men ser ÀndÄ liksom bra ut. Riktigt trevlig och rolig snubbe. Han utmanade min polare pÄ tÀvling i apollonmark och priset var en knallrosa shaker. Var ju ganska klart vem som skulle vinna, men vi hade kul ÀndÄ och det var en hel del folk som stannade upp och tittade. Sedan sÄ ville han prova apollonmark med nÄgon sittandes pÄ sina axlar. Polarns tjej stÀllde upp men hon var lite för kort för att riktigt nÄ runt med benen runt hans kropp sÄ en annan kompis stÀllde upp i stÀllet, men Kalle var tyvÀrr lite svag för att orka ~140kg i apollonmark med en ~90kg kille pÄ axlarna.
Har nog aldrig heller skakat en sÄ stor hand nÄgon gÄng. Visst, nu har jag rÀtt smÄ hÀnder men jag fick som inget grepp pÄ hans hand riktigt. NÄdde liksom inte runt med fingrarna 
Postad 28 November 2016 - 11:43
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlÀgg
Ăntligen kommit igĂ„ng igen, började sĂ„klart med ett benpass sĂ„ jag skulle mĂ„ riktigt dĂ„ligt i 3 dagar...
Kommer försöka hÄlla hög disciplin och köra Freeletics pÄ dotterveckan, sen blir det gym 3 dagar i veckan pÄ barnfri vecka.
Postad 28 November 2016 - 12:30
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlÀgg
âDet Ă€r sĂ„ det ska lĂ„ta =)
sjÀlv sÄ Àr jag inne pÄ en ny sexdagarsperiod som sÀger följande:
dag 1: tunga marklyft (3-5 reps), tungt bröst (3-5 reps), högreps axlar, triceps (15+ reps)
dag 2: högreps benpress (15+), lÀtt rygg (10-12 reps), medel-lÀtt (8-12 reps) biceps
dag 3: lÀtt marklyft (5 reps men lÄg vikt), högreps bröst (15+), medel-lÀtt axlar och triceps (8-12)
dag 4: tungt rygg (4-8 reps), medel biceps (6-8 reps)
dag 5: medel benpress (6-8 reps), medel-lÀtt bröst (8-12 reps), tung triceps (4-6 reps), lÀtt axlar (10-12 reps)
dag 6: medel-lÀtt rygg (8-12 reps), högreps biceps (15+)
LEDIG dag 7 (lördag) =)
TÀnkte lÀgga upp det sÄhÀr för att variera mycket i repsantal och lÄta nervsystemet vila endel. lÀgg pÄ en timme cardio pÄ det hela ocksÄ. Idag Àr dag tvÄ, och ironiskt nog sÄ kanske jag mÄste avvika lite frÄn schemat just idag dÄ jag nog inte har mer Àn tvÄ timmar pÄ mig faktisk gymtid. men vi fÄr se, GVT passar ju faktiskt in idag.
Postad 28 November 2016 - 14:20
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
LĂ€rjunge
-
-
259 inlÀgg
Mitt schema Àr
dag 1: Marklyft tungt, rygg och biceps
dag 2: frontböj, ben och mage
dag 3: tung bÀnkpress, militÀrpress, triceps och axlar
dag 4: lÀttare mark med fler reps eller nÄgot alternativ till mark, t:ex sumomark eller nÀr man stÄr pÄ en förhöjning samt rygg och biceps
dag 5: tunga knÀböj, ben och mage
dag 6: lÀttare bÀnkpress samt axlar och triceps
samt sÄ kör jag badminton pÄ torsdagar med kompisarna.
Postad 28 November 2016 - 15:45
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Mitt schema Àr att trÀna det jag kÀnner för att trÀna för dagen, och det som det var lÀngst sedan jag trÀnade sist. Keep it simple, sÄ tÀnker jag.
HÄller pÄ och försöker fÄ igÄng kroppen igen. Körde ett kort discopass idag. Började med lite latsdrag och rodd för att fÄ igÄng överkroppen. Sedan lite lÀtt baksida och sida axlar. Platta och sen lutande hantelpressar följt av "rullcurl" som Kalle Lane tipsade om igÄr. Man kör med vanlig skivstÄng men man rullar ut stÄngen i fingrarna mellan varje rep. Fick brutal pump i underarmarna av det. Han tyckte man skulle köra 5x10 pÄ det. För mig rÀckte det med bara stÄngen, det var jobbigt nog för underarmarna.
TÀnkte köra lite lÀtt böj och mark imorgon. FÄr se hur axeln kÀnns om det blir lowbar eller highbar.
Postad 28 November 2016 - 15:51
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
LĂ€rjunge
-
-
259 inlÀgg
Ala du Àr ju ung och kommer ju ihÄg vad du gjorde sist, det gör inte vi som börjar bli till Ären (Jag Àr 32 Är)
Postad 28 November 2016 - 16:25
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Ala du Àr ju ung och kommer ju ihÄg vad du gjorde sist, det gör inte vi som börjar bli till Ären (Jag Àr 32 Är)
Nja, har redan fÄtt dÄligt minne Skriver ner i en loggbok pÄ datorn vad jag gör varje pass 
Postad 29 November 2016 - 07:25
Crabban
-
Crabban
-
ForumrÀv
-
-
690 inlÀgg
Det dÀr med minnet börjar juh svika en mycket tidigare Àn vad man sjÀlv hade tÀnkt sig. Bara till att skriva ner allt man gör sÄ det blir lÀttare nÀsta gÄng det Àr dags att köra.
Först nÀr jag lÀste Zartoks schema och sen anteqwerty sÄ kÀndes som om jag sjÀlv knappt trÀnar alls men nÀr jag vÀl gick igenom det hela sÄ Àr det juh trots allt 5 pass i veckan som man brÀnner av ÀndÄ.
MÄndag, onsdag och fredag sÄ Àr det morgonpass innan jobbet som gÀller. Vilket just nu bestÄr av kroppsviktstrÀning med inriktning pÄ backlever. Sedan sÄ Àr det hockeytrÀning onsdag och söndagkvÀll.
Postad 29 November 2016 - 08:21
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
LĂ€rjunge
-
-
259 inlÀgg
Nja, har redan fÄtt dÄligt minne Skriver ner i en loggbok pÄ datorn vad jag gör varje pass 
haha skönt att man inte Àr ensam dÄ.
Det dÀr med minnet börjar juh svika en mycket tidigare Àn vad man sjÀlv hade tÀnkt sig. Bara till att skriva ner allt man gör sÄ det blir lÀttare nÀsta gÄng det Àr dags att köra.
Först nÀr jag lÀste Zartoks schema och sen anteqwerty sÄ kÀndes som om jag sjÀlv knappt trÀnar alls men nÀr jag vÀl gick igenom det hela sÄ Àr det juh trots allt 5 pass i veckan som man brÀnner av ÀndÄ.
MÄndag, onsdag och fredag sÄ Àr det morgonpass innan jobbet som gÀller. Vilket just nu bestÄr av kroppsviktstrÀning med inriktning pÄ backlever. Sedan sÄ Àr det hockeytrÀning onsdag och söndagkvÀll.
Nu kör inte jag alltid 6 pass i veckan, livet kommer ju imellan ibland. SÄ se det mer som ett rullande schema. Ibland kan det bara bli tvÄ pass och ibland kan jag köra 7st pÄ en vecka, beror pÄ hur mycket tid jag har och hur kroppen kÀnner sig.
Postad 29 November 2016 - 10:18
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlÀgg
Jag brukade köra tre-fyra pass i veckan innan jag började gÄ ner i vikt för knappt tvÄ mÄnader sen.
Jag har fasen trÀningsvÀrk idag, i ljumskarna. Benpress högreps
Redigerat av Zartok, 29 November 2016 - 10:21.
Postad 29 November 2016 - 12:26
Crabban
-
Crabban
-
ForumrÀv
-
-
690 inlÀgg
Nu kör inte jag alltid 6 pass i veckan, livet kommer ju imellan ibland. SÄ se det mer som ett rullande schema. Ibland kan det bara bli tvÄ pass och ibland kan jag köra 7st pÄ en vecka, beror pÄ hur mycket tid jag har och hur kroppen kÀnner sig.
Nej, det tenderar hÀnda saker som kommer "i vÀgen" för en.
Det Àr en av anledningarna att jag valt att lÀgga min "egna" trÀning pÄ morgonen dÄ morgonen ofta Àr statisk sÄ att sÀga. Det hinner inte hÀnda sÄ mycket med jobb och allt pÄ morgonen utan problem brukar dyka upp under dagen. Vilket gör att ett eventuellt lunchpass eller eftermiddagspass hade blivit problematiskt för min del iaf.
Det dÀr med att lyssna pÄ kroppen upplever jag att man blivit bÀttre pÄ med Äldern. Man har fÄtt en bÀttre kunskap om sin egen kropp pÄ ett sÀtt som gör att man vet oftast rÀtt omgÄende om det behövs nÄgon dag extra vila eller om det kÀnns dÄligt ett pass, sÄ kan det vara bÀttre att bryta ibland istÀllet för att kötta pÄ och riskera skada eller liknande om man brister i fokus/ork.
Jag brukade köra tre-fyra pass i veckan innan jag började gÄ ner i vikt för knappt tvÄ mÄnader sen.
Jag har fasen trÀningsvÀrk idag, i ljumskarna. Benpress högreps 
Alltid hÀrligt med vÀrk i ljumskarna 
Postad 29 November 2016 - 13:20
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Jag har ett fem-veckors rullande schema sÄ jag kan t.ex inte ha bÀnk pÄ mÄndagar, ben pÄ tisdagar osv. Det enda jag skulle kunna ha Àr ett fem-veckors trÀningsschema ocksÄ men det kÀnns alldeles för bökigt att slÀnga ihop.
Tre dagar i veckan kan man komma lÄngt pÄ, förutsatt att man trÀnar smart. Med sÄ fÄ trÀningspass sÄ fÄr man hÄlla sig till stora övningar som involverar mÄnga muskler. Man vill gÀrna trÀna samma muskelgrupp i alla fall tvÄ gÄnger i veckan, sÄ om man kör vanligt push-pull-legs schema sÄ Àr tre dagar i veckan för lite anser jag.
Jag har rÀtt skaplig trÀningsvÀrk i överkroppen idag, men axeln kÀnns inte sÀmre Àn senaste dagarna trots att jag belastade den en del igÄr. Ska ner nu och köra böj och mark, blir vÀl 10-12 reps tÀnkte jag, för att försöka undvika muskelstrÀckningar och sÄnt.
Postad 29 November 2016 - 13:28
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
LĂ€rjunge
-
-
259 inlÀgg
Jag trÀnar ocksÄ mornar innan jobbet, Sen kör jag lÀngre pass lördagar och söndagar. Försöker köra samma muskelgrupp 2 gÄnger i veckan, sÄ har man missat nÄgot i veckan sÄ har jag alltid lördag och söndag att köra extra pÄ.
Postad 01 December 2016 - 08:50
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlÀgg
Jag satte pers i cardio igÄr, och det kÀnns av idag. Samtidigt Ät jag vÀldigt dÄlig mat.
Har överlag börjat kÀnna mig trött i kroppen, speciellt pÄ morgonen. Sliten av all trÀning, har blivit endel lÄnga dagar, frÄn morgon fram till halv Ätta pÄ kvÀllen som senast. Ska nog dra ner lite snart.
Postad 01 December 2016 - 20:26
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Lag-SM i helgen, kul att trÀffa nÄgra av sveriges bÀsta lyftare men lite trist att det nog inte kommer gÄ att trÀna pÄ gymmet i helgen. Kanske fÄr provtrÀna pÄ nÄgot annat gym istÀllet. FÄr se hur jag gör... Ska pÄ jobbintervju imorgon, det blir spÀnnande.
KÀnner av axeln lite pÄ jobbet nu pÄ dagarna. AnvÀnder armarna en hel del och jobbar mycket i huvudhöjd eller högre vilket belastar axlarna en del. FrÄgan Àr ju om det Àr bra att dom fÄr röra pÄ sig eller om jag kanske belastar för hÄrt? Har slutat med voltaren nu ocksÄ sen i förrgÄr.
Postad 02 December 2016 - 08:36
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
ForumrÀv
-
-
606 inlÀgg
Du fÄr inte ÄterhÀmtning i tillrÀcklig utstrÀckning, antagligen. Arbete med armarna över huvudhöjd blockerar vÀldigt mycket av blodflödet till rotatorn, bla.
Postad 02 December 2016 - 19:13
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Du fÄr inte ÄterhÀmtning i tillrÀcklig utstrÀckning, antagligen. Arbete med armarna över huvudhöjd blockerar vÀldigt mycket av blodflödet till rotatorn, bla.
Det Àr inte att jag arbetar med armarna över huvudet lÄnga tider i strÀck, utan det Àr mer att jag kör det korta stunder (5-10 sekunder) men ganska mÄnga gÄnger pÄ en dag.
Postad 03 December 2016 - 19:28
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Lag-SM idag, tÀnkte mest bara gÄ ner och kolla men dom hade tydligen ingen som skötte musiken sÄ jag fick göra det ett tag. Lite trist att det bara fanns typ 15-20 lÄtar, blev lite enformigt. Inga jÀttemÀrkvÀrdiga lyft tyckte jag. Amit Selberg gjorde dock 260 i tröjbÀnk i 74kg-klassen (har för mig han körde i den) vilket Àr rÀtt skapligt.
Ska sköta musiken imorgon ocksÄ, i alla fall nÀr Josef Eriksson ska bÀnka. Finns livestream pÄ www.styrkelyft.se
Postad 04 December 2016 - 13:21
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Lite roligare att sköta musiken idag nÀr jag kunde vara lite förberedd. Hade med lite mer musik och bÀttre lÄtar.
Förresten, glömde att sÀga, men jag trÀnade igÄr ocksÄ. 3x8 pÄ 160 i böj och 3x6 170 i mark. Tar det fortfarande lite lugnt i marken. Men kÀnner att jag kanske börjar komma tillbaka i form, i alla fall i böjen.
Postad 05 December 2016 - 22:46
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
ForumrÀv
-
-
606 inlÀgg
Nytt gym i byn. TillrÀckligt bra för att innebÀra 50-100 spontanbesök per Är utöver de planerade 
Inte jÀttebra, och en del grejer Àr skrattretande dÄligt planerade, men det kommer ge sig med tiden och nÀr förslagsverksamheten kommit igÄng 
Bara att hoppas att det inte blir för crowded nu bara. tycker inte om att trÀna bland mycket folk
Postad 06 December 2016 - 19:55
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
MÀtte lite lyftvÀg i bÀnk pÄ gymmet nu ikvÀll. En tjej pÄ gymmet hade 9cm lyftvÀg. Men sÄ har hon EM-medalj i tröjbÀnk i master-klassen ocksÄ sÄ... Jag hade 32cm nÀr jag höll sÄ som jag gjorde pÄ tÀvlingen. NÀr jag hÄller sÄ som jag gjort förut sÄ har jag omkring 28cm. Kommer inte ihÄg vad Gainzquake (Simon Svedin) hade men tror det var omkring 15-16cm. Undra vad Eddie Berglund har, han mÄste ha under 10 ocksÄ.
Postad 07 December 2016 - 08:32
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlÀgg
Shit vad vissa har bra förutsÀttningar  sjÀlv sÄ ligger man sÀkert pÄ 40
Postad 07 December 2016 - 08:51
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlÀgg
En sÄ jÀkla kort lyftvÀg mÄste innebÀra galet brett grepp och en rejÀl brygga? Jag greppar ju smalt sÄ jag har ju sjuk lyftvÀg
Postad 07 December 2016 - 12:24
Stefan - Ălsvammel
-
Stefan - Ălsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlÀgg
Jag ligger nog ocksÄ nÀra 40, borde prova att mÀta nÄgon gÄng. Eddie Berglund ser ju ut att lyfta max 5 cm, ser rÀtt mÀrkligt ut nÀr han lyfter. Om bÀnkpress ska fÄ genomslag i vanlig media sÄ skulle det behöva instiftas nÄgon form av regel mot extrema stÀllningar. AlltsÄ jÀmfört med t.ex. ryck och stöt o.s.v. som tar all uppmÀrksamhet i vanlig media.
Jag har lagt om trĂ€ningen lite. Efter att ha flyttat ut ur Ărebro sĂ„ kör jag numera trĂ€ning pĂ„ lunchen. Börjar komma in i det nu Ă€ven om jag trĂ€nar i vĂ„rat undermĂ„liga företagsgym. Körde bröst, axlar och triceps idag och körde bl.a. bĂ€nkpress. Blev ett par set pĂ„ 127,5 kg och det kĂ€ndes bra sĂ„ nĂ€sta gĂ„ng höjer jag min trĂ€ningsvikt. Skulle nog kunna trĂ€na pĂ„ 140 kg men vĂ„gar inte riktigt utan att nĂ„gon passar. Egentligen skulle jag vilja köra med hantlar men vi har bara upp till 25 kg och det duger inte till mycket.
Edit: Bytte ett ord dÄ det kÀndes onödigt provocerande.
Redigerat av Stefan - Ălsvammel, 07 December 2016 - 12:44.
Postad 07 December 2016 - 16:53
Hoggeman
-
Hoggeman
-
AnvÀndare
-
-
243 inlÀgg
Eller oxÄ ett par sju hvetes rattar om man Àr tjej....
Postad 07 December 2016 - 19:27
Zartok
-
Zartok
-
Ălskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlÀgg
NÀr jag tÀnker efter sÄ jag jag sett en lite... rundare tjej göra en bÀnkpress pÄ 90 kilo. Hon lÄg extremt lÄngt ut med armarna (vi pratar sÄ lÄngt ut som stÀllningen tillÀt) och det blev nog ocksÄ en 10 cm max. Troligtvis mindre ocksÄ. Minns att det knappt var ner och upp i den rörelsen
Postad 07 December 2016 - 21:01
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Kolla en timme och 56 minuter in i det hÀr klippet https://play.stayliv...yrkelyft/w/2371 sÄ fÄr ni se (Anna Edvall)
Hon Àr ju relativt kort, har relativt korta armar och hon Àr ingen lÀttviktare heller direkt. Hon ser dock ut att ha lite lÀngre lyftvÀg i tröjbÀnk, Àr vÀl för att tröjan klÀmmer ihop överkroppen en hel del. Tjejen som lyfter efter (Sofie Josefsson) Àr sjukt imponerande. Född 1992, har kört styrkelyft sen i juni och har redan rekord. Hon var och körde lite lÀtt knÀböj hÀromdagen. Hon avslutade med 56 reps pÄ 60kg, helt otroligt!
Var för övrigt och hÀmtade ut lite kosttillskott frÄn SELF idag. Paketet var sÄ stort och tungt att tjejen pÄ macken knappt orkade bÀra det. Har inte orkat gÄ igenom allt i lÄdan Àn, fÄr spara det till imorgon. Men jag slÀnger upp en bild dÄ 
Redigerat av Ala_95, 07 December 2016 - 21:02.
Postad 08 December 2016 - 00:18
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
ForumrÀv
-
-
606 inlÀgg
Inte van skivstÀngerna pÄ nya gymmet..
http://www.nordicfig...20kg-500kg.html <-- till squatracken
http://www.nordicfig...340kg-1639.html <-- till bÀnkpressen; denna liknar iaf den jag Àr van.
http://www.nordicfig...ndtag-50mm.html <-- sÄdana viktskivor till, mycket behÀndiga att slÀnga pÄ och av, men typ oljiga och slÀpper gummiyta sÄ man blir vÀldans smutsig; blir intressant att se hur lÀnge de hÄller.
Nu Àr stÀngerna flÄng nya, men lÀttringen.... vÄldsamt smÀrtsamt att köra marklyft idag. Hade naturligtvis inte dragremmarna med hem frÄn jobbet sÄ fick köra utan. Oh, the pain nÀr greppet failar...
Postad 08 December 2016 - 08:05
Birkanoff
-
Birkanoff
-
MĂ€stare
-
-
2532 inlÀgg
SÄ man tar stÄngen utan lÀttring i mitten till att böja med?

Postad 08 December 2016 - 10:11
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Inte van skivstÀngerna pÄ nya gymmet..
http://www.nordicfig...20kg-500kg.html <-- till squatracken
http://www.nordicfig...340kg-1639.html <-- till bÀnkpressen; denna liknar iaf den jag Àr van.
http://www.nordicfig...ndtag-50mm.html <-- sÄdana viktskivor till, mycket behÀndiga att slÀnga pÄ och av, men typ oljiga och slÀpper gummiyta sÄ man blir vÀldans smutsig; blir intressant att se hur lÀnge de hÄller.
Nu Àr stÀngerna flÄng nya, men lÀttringen.... vÄldsamt smÀrtsamt att köra marklyft idag. Hade naturligtvis inte dragremmarna med hem frÄn jobbet sÄ fick köra utan. Oh, the pain nÀr greppet failar...
Usch, skulle aldrig klara av att köra pÄ ett gym med sÄ kassa stÀnger. Gymmet i Norrköping hade Eleiko SL-stÀnger och gymmet hÀr i Sundsvall har ju massvis med Eleiko bÄde SL och OL stÀnger. Har blivit bortskÀmd helt enkelt 
Postad 08 December 2016 - 21:38
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Böj idag, blev 5x7 pÄ 165kg och singlar pÄ 180, 190, och 200kg. Arbetsseten gick rÀtt bra, lite ont i handlederna bara och trött i ryggen sen mÄndagens maratonpass. Singeln pÄ 180 gick riktigt bra, inte ens tung. 190 var lite kÀmpigare men ÀndÄ lugnt. 200 fick jag ta i rÀtt mycket pÄ, var vÀl RPE pÄ typ 8.5-9 ungefÀr. Hade klarat mer men inte mycket mer. Avslutade med maxreps pÄ 60kg för att se hur nÀra Sofies 56 reps jag kunde komma. Fick ge mig efter 35, pulsen var alldeles för hög och benen och lÀndryggen var helt borta.
https://www.youtube.com/watch?v=8t5IB6FDbl8&feature=youtu.be
Jag ser i klippet att jag stÄr lite bredare Àn jag brukar göra, vet inte varför det blev sÄ idag.
Postad 08 December 2016 - 22:50
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
ForumrÀv
-
-
606 inlÀgg
Halkade in pÄ din 3x10 140kg squat.
Vetefan om jag ens med teknik, bÄlstyrka och tillrÀcklig rörlighet skulle ha kondition nog till 3x10 pÄ 140kg... tycker det rÀcker med 15-20 höga squatjumps för att vara nÀrmare döden, och det gÄr ju mycket fortare att utföra 
Ăr fortfarande naiv nog att tro att benen Ă€r starka nog för sĂ€kert 200kg (det tĂ€nker jag fortsĂ€tta vara, sĂ„desĂ„), men bĂ„len och rörligheten fixar inte mer Ă€n kanske 120. Jag Ă€r typ helt sprĂ€ngd i bĂ„len efter en femma frontböj pĂ„ 100kg. Bra bĂ„ltrĂ€ning dock som jag borde göra oftare...
Postad 08 December 2016 - 23:04
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Halkade in pÄ din 3x10 140kg squat.
Vetefan om jag ens med teknik, bÄlstyrka och tillrÀcklig rörlighet skulle ha kondition nog till 3x10 pÄ 140kg... tycker det rÀcker med 15-20 höga squatjumps för att vara nÀrmare döden, och det gÄr ju mycket fortare att utföra 
Ăr fortfarande naiv nog att tro att benen Ă€r starka nog för sĂ€kert 200kg (det tĂ€nker jag fortsĂ€tta vara, sĂ„desĂ„), men bĂ„len och rörligheten fixar inte mer Ă€n kanske 120. Jag Ă€r typ helt sprĂ€ngd i bĂ„len efter en femma frontböj pĂ„ 100kg. Bra bĂ„ltrĂ€ning dock som jag borde göra oftare...
Ja reps tar hÄrt i böjen, dÀrför jag brukar försöka hÄlla mig kring 4-7 reps och mÄnga set istÀllet. Det blir lÄnga pass men jag tycker det funkar bÀttre för mig.
Postad 08 December 2016 - 23:19
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
ForumrÀv
-
-
606 inlÀgg
Fortsatt skönt med ett gym "hemma i byn" sÄ man kan spontantrÀna nÀr ungarna snott datorn och/eller vardagsrummet och sambon glor serier pÄ laptopen.
Idag blev det corepass pÄ lunchen, sedan 15min höftböjarstretch. Nyss blev det 10 minuter löpning innan jag insÄg att jag tagit kalsonger som krullar upp sig nÀr jag springer; böt alltsÄ till cykling innan skavsÄret blev ett faktum och gjorde 45 minuter pÄ cykeln med 155-165 i puls och skön musik... Helt sjÀlv pÄ gymmet 
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 08 December 2016 - 23:20.
Postad 09 December 2016 - 01:51
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlÀgg
Bingo! Ăr 99% sĂ€ker pĂ„ att jag kommit pĂ„ felet med min axel. Har ju problem med att axeln liksom skjuter framĂ„t i botten i t.ex bĂ€nkpressen. Det ska tydligen bero pĂ„ att skulderbladet inte ligger riktigt rĂ€tt och att övre trapezius tar över istĂ€llet för nedre trapezius och serratus. NĂ€r dĂ„ överarmsbenet skjuter framĂ„t (anterior humeral glide) sĂ„ blir det mycket friktion dĂ€r lĂ„nga bicepssenan löper över axeln. Det leder till att senan blir inflammarad och svullen och det Ă€r dĂ€rför jag har haft sĂ„ ont och kĂ€nt mig stel liksom.
Ska diskutera detta lite med min massör och frÄga om hon har nÄgra tips. Hon Àr ju trots allt PT och kroppsbyggare sjÀlv med över tio Ärs erfarenhet sÄ hon kan sÀker ge mig nÄgra tips. Har redan nÄgra stretchingövningar jag ska anvÀnda mig av men ska kika runt efter fler. Om jag kunde köra pÄ seriöst med detta nu i kanske en mÄnad sÄ hinner jag kanske komma tillbaka i nÄgorlunda form i bÀnken inför serie 1 i slutet pÄ februari.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ăvrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|