Tack Ala , ska testa med "Gunhamn position", Jag har bara testat så som jag har när jag knäböjer tidigare
Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 16 December 2016 - 12:38
Just det, blev marklyft igår. Planen var att jag skulle på massage idag så fick köra marken en dag tidigare. Inte optimalt att köra mark dagen efter 6x6 i knäböj men så fick det bli. Körde utan plan, helt på känsla bara. En fyra på 190, två tvåor på 210. Sen upphöjda från typ 5cm pall, två femmor på 190. Sen en tolva på 140 från en ~9cm pall och utan bälte dessutom. Avslutade med lite ryggresningar, benspark, lårcurl, latsdrag, rodd, samt stretching för höger biceps/bröst. Stretchingen gick rätt bra, fick lite hopp inför framtiden. Eftersom massagen idag blev flyttad till nästa vecka istället så tror jag att jag ska gå ner och prova att stretcha i typ 20-30 minuter och sen bänka till en lite lägre kloss, se om jag kan hålla axeln på plats.
Postad 22 December 2016 - 13:31
https://youtu.be/R8ZJu92_3mI
Redigerat av Unregistered1470cd9f, 22 December 2016 - 13:33.
Postad 22 December 2016 - 16:08
Körde också mark idag. German volume training på mark. Lät som en hjärt -och lungmaskin vill jag lova
110 mäktiga kilon, 45 sekunder vila!
Postad 22 December 2016 - 19:24
Aj! Hur länge har du kört med hookgrip?
För mig blev det ändrade planer. Var på massage i morse så tänkte egentligen inte träna idag, utan tänkte göra det imorgon. Men så blev jag inringd på extrajobb imorgon hela dagen så var tvungen att träna idag på tom mage och utan koffein. Lyckades med en åtta på 200 i mark, skapligt repspers. Tror mitt gamla är fyra eller fem bara.
Var med och passade en del tröjbänkar också. En tjej gjorde 200kg till ~3cm kloss, helt otroligt. Hon har bara kört styrkelyft i ett halvår också. Sen gjorde Amit Selberg 270kg utan kloss men han vände någon centimeter ovanför bröstet. Fick också höra att klubbkompisen Gainzquake (Simon Svedin) ska åka på EM i Danmark och tävla i 83kg-klassen.
Postad 22 December 2016 - 19:37
Härligt Ala, det dröjer nog innan jag kan göra 8:a på 200
Postad 25 December 2016 - 10:35
Ang hjälpmedel så har jag kört endel med slingshots, vilket är ett lite nyare påfund. Denna uppfinning hjälper tekniken eftersom den tvingar in armbågarna i lyftet och gör tekniken mer till en press som styrkelyftare gör.
Straps är jag också för när vikten börjar bli slitsam för lederna. Det är ingen idé att köra sånt på 60 kilo men om du kör på 160 så är det få som kör utan straps. Man måste ju tänka på att skona kroppen. När jag gjorde mina lyft på 160 i våras så var straps ett måste, mina handleder skulle aldrig ha överlevt den belastning som jag utsatte dom för.
Då tränar jag enbart för hobby och kommer aldrig att tävla. Men vill man ha resultat så behövs det hjälpmedel ibland.
Ang det så kan jag rekommendera folk att testa magnesium om dom börjar bli möra i händerna. Tidigare körde jag alltid handskar, men har gått över till magnesium just eftersom jag upplever att det skyddar lika bra (märkligt nog)
Postad 25 December 2016 - 18:13
idag var en riktigt bra dag på gymmet. åt så sjukt många kalorier igår (6000-ish) så att trycket idag var enormt. 45 minuter på crossen, german volume training i marken och sen shrugs. shrugsen var sjukt lätta dessutom. körde även min vanliga smalbänk, lågreps. en väldigt lätt tvåa med stopp på 130 (60 kilo hängandes i gummiband, med gear) kändes riktigt bra i axeln, var länge sen jag gjorde de vikterna utan smärta faktiskt. skulle nog kunnat ha gjort en 150 idag tror jag. det närmar sig de vikterna jag använde i vanliga bänken innan skadan ![]()
sjukt gottmos att axeln fungerade så bra idag. har ju rehabbat den i fasen ett halvår. kommer fortsätta rehabba den och bara köra tyngre max en gång varannan vecka.
älskar gummiband, blir så enormt skonsamt för axlarna =)
Redigerat av Zartok, 25 December 2016 - 18:15.
Postad 25 December 2016 - 19:05
Most of it, jag kastar vikter på stången eller hantlarna och thats it
Postad 25 December 2016 - 19:18
Certifierad personlig tränare och coach här med många års erfarenhet. Vill bara flika in en erfarenhet som jag har, Om ni tränar för välmående, styrka och som ren hobby och inte tävlar i varken styrkelyft eller bodybuidling, så rekommenderar jag alltid mina klienter att använda så lite "tillbehör" som möjligt. Skippa allt som heter straps, klossar, lyftartröjor osv. Det är väldigt vanligt att klienter jag haft har byggt upp svagheter istället för styrkor i sin teknik på grund av att de kört tillbehör och hjälpmedel på felaktigt vis.
Jag har ett exempel på detta. Jag hade en klient som ville ha coaching i marklyft. Vid inledande konsultationssamtal så framgår det att han känner sig ganska självsäker upp till 140KG, men att han suttit fast på 140KG i evigheter. När vi går in och skall lyfta och jag ber att få ett smakprov på hans teknik så tar han fram straps och förbereder sig. Jag frågar honom hur ofta han använder straps och får till svar att det gör han alltid. Jag bad honom göra ett lyft utan straps. Han var inte ens i närheten av att lyfta 140, och vi rackade av stången tills han var nere på 74,5 KG. Det var allt hans naturliga grepp och underarmar förmådde i marklyft utan straps. På grund av att han kört straps så lång tid var hans underarmar och grepp underutvecklat. Jag bad honom slänga sina straps och aldrig mer använda dem. Sedan coachade jag honom i marklyft i nästan 6 månader, och tillslut slog han sitt PR och lyfte 150KG.
Och detta fenomen har jag sett många gånger i min karriär, tröjor, straps, bälten och till och med handskar som har hållt mina klienter tillbaka.
Sen vad det gäller hook grip vs mixed overhand grip vid marklyft, så rekommenderar jag ALLTID vanligt symetriskt hook grip. Risken för avsliten biceps eller slap tear är gigantiskt stor om man kör mixed over hand grip. Det är vansinne att köra så, gör ALDRIG det.
Jag anser att om man inte tävlar så är det en fördel att använda dragremmar till marklyft. Greppstyrka kan man träna på andra sätt.
Bälte gör lyften säkrare helt enkelt. Har en polare som haft problem med ryggen i över ett år nu, han är styrkelyftare. Han har alltid kört utan bälte, både i träning och tävling, och han hade som bäst 212.5kg i knäböj och 275 i marklyft. Han är ingen svag kille alltså. Han har inte kunnat tränat riktigt nu pga ryggen men nu när jag böjde mer än honom på tävling (jag tog 215) så gick han med på att prova lyfta med bälte, som jag har tjatat på honom hela tiden. Han gjorde 230 i böj nu på lag-SM och för några dagar sedan gjorde han en fyra på 220 på träning, helt utan smärta. Men visst, man ska inte ha bältet på sig hela tiden och till alla övningar. Det räcker att man har det på dom tyngre seten i knäböj och marklyft. I böj tar jag på mig bältet på andra setet på 100kg. I marken tar jag på det på andra setet på 140.
Håller man på med bänktröjor trots att man inte tävlar, ja då bör man verkligen fundera över vad man håller på med. Men jag har aldrig hört talas om någon som gör det så jag tror inte det är så vanligt. Handskar bör man också skippa, det enda som ska göra ont är tunga marklyft och eventuellt typ tunga latsdrag/roddar men då kan man lika gärna ta på sig dragremmar om det gör för ont. Bara dumt att slita sönder händerna på träning.
Postad 26 December 2016 - 14:32
Postad 27 December 2016 - 14:05
Jag går inte in och petar och kommenterar folks teknik utan att de vill det. Så därför säger jag bara att jag ser en sak som kan hjälpa dig avsevärt i det där lyftet. Om du vill ha tipset så säg till. Om du är nöjd så kan du bara ignorera mig
Jag tackar och tar emot alla tips och konstruktiv kritik. Tar mest hjälp av youtubefilmer och filtrerar ut det som fungerar för mig. Så ge mig gärna tips
Postad 01 January 2017 - 16:07
Spännande att se om det blir nå nytt folk på gymmet de kommande veckorna
Postad 01 January 2017 - 17:12
Spännande att se om det blir nå nytt folk på gymmet de kommande veckorna
Det lär det bli. Många försvinner dock igen vid februari/mars när de inte orkar längre. 😄
Postad 01 January 2017 - 19:46
Influensan tog mig på juldagen; den var fett jobbig. "Ni tjejer snackar om att föda barn..."-reklamen kändes det som. Sambon hamnade på plus.
Nu är jag feberfri och i stort sett hostfri, så en vecka tog det ganska prick. Helt ok ändå.
Körde således frivillig innebandyträning med ungarna idag och passade på att delta lite själv för att känna hur kroppen känns.
Inte än... inte än. Feberfri är jag, men kroppen är riktigt sliten efter 5 dagar hög feber; känns nästan som efter en lunginflammation. Blir att smyga igång, kanske med lite teknikträning med KB. Men inte förrän tisdag.
Postad 02 January 2017 - 07:32
Varje år alltid likadant. Nyårslöften om att börja träna, så kommer de in till gymmet och inte vet vad de gör. Vissa kör övningar man aldrig sett förut, själv undrar man om de vet något man inte själv har någon aning om
Postad 02 January 2017 - 17:44
Postad 02 January 2017 - 23:51
Kul ikväll på gymmet, mycket starkt folk och goda vänner på plats! Gjorde fyra femmor och sexa på 200kg i marklyft. Tog sedan fram en ~5cm pall och dragremmar och gjorde tre femmor till på 200kg.
https://www.youtube.com/watch?v=rvVZk5TCfOA&feature=youtu.be
Postad 02 January 2017 - 23:57
jag hade gärna lärt mig att ha bältet uppe i bröstet, men kan alla ha det? jag har en lite speciell bröstkorg, den är rätt stor i omfång (jag kan göra en riktigt brutal dammsugare i bra form). går det att lära sig att ha bältet där uppe även om man har en stor bröstkorg tror du? nere på vanliga stället fungerar inte något vidare eftersom revbenskammen är i vägen :/
Postad 03 January 2017 - 02:04
Jag har hunnit med några lugna löppass de senaste dagarna efter att varit feber- och hostfri efter influensan (sjukt jobbigt och pulsen högre än vanligt trots lägre hastighet) och idag gjorde jag det första gympasset på drygt två veckor. Kände mig svag som en kattunge men det var grymt skönt att komma igång lite igen!Influensan tog mig på juldagen; den var fett jobbig. "Ni tjejer snackar om att föda barn..."-reklamen kändes det som. Sambon hamnade på plus.
Nu är jag feberfri och i stort sett hostfri, så en vecka tog det ganska prick. Helt ok ändå.
Körde således frivillig innebandyträning med ungarna idag och passade på att delta lite själv för att känna hur kroppen känns.
Inte än... inte än. Feberfri är jag, men kroppen är riktigt sliten efter 5 dagar hög feber; känns nästan som efter en lunginflammation. Blir att smyga igång, kanske med lite teknikträning med KB. Men inte förrän tisdag.
Redigerat av alka, 03 January 2017 - 02:06.
Postad 03 January 2017 - 07:39
jag hade gärna lärt mig att ha bältet uppe i bröstet, men kan alla ha det? jag har en lite speciell bröstkorg, den är rätt stor i omfång (jag kan göra en riktigt brutal dammsugare i bra form). går det att lära sig att ha bältet där uppe även om man har en stor bröstkorg tror du? nere på vanliga stället fungerar inte något vidare eftersom revbenskammen är i vägen :/
Jag testade att ha bältet högre upp och det fungerade alldeles utmärkt. Så det är väl bara att testa, men vi alla är ju byggda olika.
Kul ikväll på gymmet, mycket starkt folk och goda vänner på plats! Gjorde fyra femmor och sexa på 200kg i marklyft. Tog sedan fram en ~5cm pall och dragremmar och gjorde tre femmor till på 200kg.
https://www.youtube.com/watch?v=rvVZk5TCfOA&feature=youtu.be
Härligt ser jäkligt stark ut. Jag lyckades dra upp 210kg med hookgrip på nyårsafton så det blev mitt nya pb. Jag hoppas att i slutet av detta år lyckas med flera reps själv på 200kg. Måste träna mer på flåset (andningen) känner jag.
Postad 03 January 2017 - 11:14
Nån som har koll på om det finns nån EAA med cola-smak förutom Delta Nutrition? Den säljs endast av GG och jag vill inte handla där. Skulle kunna åka till Delta och köpa över disk...
Postad 03 January 2017 - 11:26
Nån som har koll på om det finns nån EAA med cola-smak förutom Delta Nutrition? Den säljs endast av GG och jag vill inte handla där. Skulle kunna åka till Delta och köpa över disk...
GG bojkottar du, men inte Fitnessguru?!
Skämt åsido har jag för mig att MM har colasmak på deras EAA-XX? Minns den dock som rätt äcklig.
Postad 03 January 2017 - 12:01
Inget jag kan svara på, du får nog testa själv och se hur det går. Men döm inte ut det efter första passet utan kör med det i några veckor och se hur det känns. Jag brukar dra upp bältet lite extra i framkant så det liksom lutar lite. Det syns ganska tydligt när jag låser ut sista att det sitter högre i framkant än baktill.
https://store.self.n...treme-bcaa.html den finns i colasmak.
Postad 03 January 2017 - 13:09
GG bojkottar du, men inte Fitnessguru?!
Skämt åsido har jag för mig att MM har colasmak på deras EAA-XX? Minns den dock som rätt äcklig.
Ja jag vet men Guru har sjukt billigt protte och riktigt goda smaker så jag ser lite mellan fingrarna där.
MM har bara äpple/päron, Berry och Lime
Inget jag kan svara på, du får nog testa själv och se hur det går. Men döm inte ut det efter första passet utan kör med det i några veckor och se hur det känns. Jag brukar dra upp bältet lite extra i framkant så det liksom lutar lite. Det syns ganska tydligt när jag låser ut sista att det sitter högre i framkant än baktill.
https://store.self.n...treme-bcaa.html den finns i colasmak.
Jag vill ha EAA inte BCAA
Postad 03 January 2017 - 15:49
Ja jag vet men Guru har sjukt billigt protte och riktigt goda smaker så jag ser lite mellan fingrarna där.
MM har bara äpple/päron, Berry och Lime
Jag vill ha EAA inte BCAA
Det var nog BCAA som fanns i cola där också nu när jag tänker efter. Kör alltid deras EAA-XX Lime, tycker den är helt ok!
Postad 03 January 2017 - 16:07
Hitta nu faktiskt denna när jag googlade på EAA Cola, billigare än Delta också.
http://www.sisu.se/home/31-eaa.html
Postad 03 January 2017 - 19:54
hur hårt ska bältet sitta om man kör det högt upp? Jag drar åt så in i **** när jag kör det på det vanliga stället ![]()
Postad 03 January 2017 - 23:58
hur hårt ska bältet sitta om man kör det högt upp? Jag drar åt så in i **** när jag kör det på det vanliga stället
Smaksak det där. Så länge man inte har en enorm buk så brukar man ju vara större över bröstkorgen än längre ner så man kan behöva ha ett snäpp lösare. I böj drar jag åt maximalt, i marklyft så tar jag ett hål lösare. Men blåmärken över revbenen är inte ovanligt.
Postad 10 January 2017 - 23:16
Fortfarande sjuk sen helgen, blev hemma från jobbet två nätter då. Börjat känna mig bättre nu men har inte tränat något. Jobbade nere på gymmet ikväll så passade på att stretcha lite och köra lite lätta hantelpressar. Tror att jag kan nog snart börja köra enarms lätt lutande hantelpressar utan att axeln sticker iväg. Stretchade typ halva kvällen ikväll med 10 och 13.5kg hantel och precis innan jag gick hem så var jag upp och gjorde typ 10-12 reps med 23.5kg. Kändes ju väldigt lätt men kunde hålla axeln väl på plats och jag fick bra kontakt med bröstet. Bänken får jag nog vänta med ett tag dock. Det är svårare om jag ligger på en plan bänk och ännu svårare med stång.
Postad 11 January 2017 - 09:46
Postad 11 January 2017 - 15:49
Om du har möjlighet, testa om det fungerar att hänga vikterna i gummiband vid bänkpress. Min axel tillåter fortfarande inte bänkpress (sedan i våras) men det har fungerat rätt bra med smalt grepp och vikter från gummiremmar. Den skadliga delen i rörelsen försvinner för mig.
Jo, vi har en bambustång med gummiband men det spelar ingen roll. Problemet är att så fort jag för armbågen bakåt så sticker axeln framåt. Spelar ingen roll om det är i en press eller i en rodd eller bara utan vikt. Hela framsidan är för stel helt enkelt. Jag måste börja med att stretcha så att jag över huvud taget kan göra rörelsen utan att axeln sticker, sedan måste jag lära om alla övningar eftersom jag kommer att behöva pressa/dra på ett annat sätt.
Ska ner igen nu idag och stretcha ett tag till att börja med och sedan köra enarms hantelpressar och tvinga fast axeln och skulderbladet i bänken.
Postad 13 January 2017 - 18:16
Kände mig frisk nog att träna idag, men tog det lugnt. Tre femmor på 130 och 150 i böjen. Sen provade jag en frontböj också för jag såg att för prick tre år sedan persade jag 120 i frontböj (och 150 i vanlig böj). Gjorde en enkel tvåa på 120 trots att jag inte kört frontböj på över ett år. Gick vidare till marklyft, gjorde tre femmor på 170 där. Avslutade med lite stretching för axlarna. Nu blir det jobb ett tag, nästa träningstillfälle blir nog på måndag.
Tävling den 25:e februari, tror jag ska anmäla mig. Vore kul att sätta 220 i böj, 130 i bänk, 240-250 i mark. Men får se hur kroppen känns dom kommande veckorna.
Postad 14 January 2017 - 23:14
ok, jag tror att jag gjort ett av årets första rejäla misstag.
Tränade ett rejält pass idag för första gången på länge; dessutom ett "långpass" och inte bara lunchens 45 minuter.
Ben naturligtvis. Smart där. Hade räknat ut ett grispass såhär på lördagkvällen... egentligen hittade jag det på aftonbladet och kände att detta kan jag köra på.. det modifierades dock lite utefter tycke och smak.
Blev först knäböj 5x10x100. Var tanken. Fast det blev 10+9+8+8+6 på 90kg. Bra djup, considering min rörlighet. Bålen som tar slut först fortfarande; men nu körde jag med gummiband mellan knäna vilket gör att jag öppnar upp höften mer. Detta gör att det tar nånting så ofantligt fantastiskt på gluteus, alltså det tar så mycket på gluttarna att det är svårt att fatta faktiskt.
Sedan körde jag vidare med mitt förutsedda pass med lite benspark i maskin, 5 set 12x61kg. Isolerar bra, de maskinerna.
Därefter tvärtom, lårcurl blir det väl. Samma där, 5x12x61, fast sista var en åtta. Här börjar jag så smått inse att det kommer bli grisig träningsvärk kommande dagar.
Därefter utfallsgång med vikter FÖR DET TAR JU INTE ALLS PÅ RÖVEN
.... 5 vändor á 10 kliv per ben, 24kg extra.
Här började det kännas jobbigt på riktigt.
Sedan lite lättare ryggövningar; raka marklyft 10x60kg, 6x100kg, 4x110kg. Tar inte heller på röven, nejdå inte alls
.
Goodmornings 10x20kg, 6x40kg, 4x40 kg. Konstig övning som jag tänkte att jag inte borde kunna köra så tungt, men höll mig till dessa vikter. Detta var inte alls jättetungt. Tog nog mest på baksida lår och eventuellt röven som var rätt sliten..Känns som att bålen jobbar rätt hårt också.
Därefter hängande benlyft med böjda ben 5ggr så många jag orkade; typ 12-10-6-5-4 med kort vila... Bra övning där tyvärr underarmarna inte orkar hänga längre än så.
Som sagt. Blir jobbig träningsvärk framöver, då mina benpass oftast blir sprint, hopp, utfall, backträning och annan dynamisk idrott och inte så mycket gym..
Postad 15 January 2017 - 17:22
Uppdatering: Känns inte alls så hemskt än. Härligt! Nu mot innebandyträningen!
Postad 16 January 2017 - 11:32
De kör vidare med styrketesterna på jobbet. Jag har hoppat av då det inte finns mer än 147,5 kg i skivvikter. Men i fredags skulle de se hur många reps man klarar på sin egna kroppsvikt. Till min förvåning hade jag tappat några kg och fick därför köra på 115 kg. Var lite seg då jag kört 8 pass på raken men klarade ändå 13 reps, tror absolut att jag klarar mer än så. 18-20 reps borde inte vara omöjligt i nuvarande form.
Det gör i övrigt bra med styrketräningen och jag tycker mina 3-delade pass funkar bra. Hade dock gärna kört mer löpning men mina hälsenor är fortfarande slitna och det gör ont att springa, speciellt de första två kilometrarna.
Postad 16 January 2017 - 16:55
Utfallsgång är farligt om man inte är van, träningsvärken i röven är inte att leka med!
Marklyft idag för min del. Förkylningen är inte helt borta men den är på väg ut i alla fall. Blev följande (set x reps): 1x2 190kg, 1x5 210kg, 1x3 220kg, 5x3 205kg. Hann inte med mer eftersom jag ska jobba natt, men 23 reps på över 200kg är ändå helt ok, speciellt med tanke på att kroppen inte är i toppform just nu.
Postad 16 January 2017 - 20:16
Uppdatering igen. Benen helt ok. Kroppen helt körd; jag och äldrepojken är nämligen helt utslagna av andra svängen influensa på fyra veckor. WTF hände?
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 16 January 2017 - 20:17.
Postad 17 January 2017 - 00:37
De kör vidare med styrketesterna på jobbet. Jag har hoppat av då det inte finns mer än 147,5 kg i skivvikter. Men i fredags skulle de se hur många reps man klarar på sin egna kroppsvikt. Till min förvåning hade jag tappat några kg och fick därför köra på 115 kg. Var lite seg då jag kört 8 pass på raken men klarade ändå 13 reps, tror absolut att jag klarar mer än så. 18-20 reps borde inte vara omöjligt i nuvarande form.
Det gör i övrigt bra med styrketräningen och jag tycker mina 3-delade pass funkar bra. Hade dock gärna kört mer löpning men mina hälsenor är fortfarande slitna och det gör ont att springa, speciellt de första två kilometrarna.
När jag började med löpning vägde jag ungefär som du gör nu och jag hade samma problem med hälsenorna. Lösningen för mig var excentriska tåhävningar, testa det om du inte redan har gjort det.
https://youtu.be/T-1ofnRHNLo
Postad 17 January 2017 - 07:09
När jag började med löpning vägde jag ungefär som du gör nu och jag hade samma problem med hälsenorna. Lösningen för mig var excentriska tåhävningar, testa det om du inte redan har gjort det.
https://youtu.be/T-1ofnRHNLo
Intressant, jag ska prova det där. Tack för tipset!
Mina problem uppstod för ca 2,5 år sedan när jag vägde runt 105 kg och sprang 4-6 mil i veckan. Jag sprang rusher i backarna i en grusgrop när det small till och sen har problemen kommit och gått sen dess. Misstänker att nötandet på crosstrainer kan vara en del i problemet då jag märkt att den tär mycket på vader och hälsenor.
För övrigt har jag märkt att löpband funkar bättre för mina hälsenor, tror det är för att det känns som att springa i konstant nedförsbacke.
Postad 17 January 2017 - 16:34
Intressant, jag ska prova det där. Tack för tipset!
Mina problem uppstod för ca 2,5 år sedan när jag vägde runt 105 kg och sprang 4-6 mil i veckan. Jag sprang rusher i backarna i en grusgrop när det small till och sen har problemen kommit och gått sen dess. Misstänker att nötandet på crosstrainer kan vara en del i problemet då jag märkt att den tär mycket på vader och hälsenor.
För övrigt har jag märkt att löpband funkar bättre för mina hälsenor, tror det är för att det känns som att springa i konstant nedförsbacke.
Hoppas det hjälper. Jag gjorde tåhävningar tre gånger om dagen och märkte ganska snabbt resultat.
Postad 19 January 2017 - 00:14
Var förbi gymgrossisten idag och köpte mig en CoC #2 gripper. Var ner på gymmet och provade den. Jag är ungefär 3mm ifrån att stänga den med högern. Får öva lite mer med ettan som finns nere på gymmet. Var en kille i lyftarrummet när jag var där som är känd för att ha starka händer. Han provade min tvåa och gjorde typ fem reps på den helt ouppvärmd. Han sa att han hade stängt trean som finns på gymmet, helt sjukt.
Postad 19 January 2017 - 18:50
Först och främst så blev jag mycket starkare. Det var mycket lättare att hålla kvar spänningen i kroppen och istället för att helt lägga ner stången så körde jag med att lägga ner kanske 20 kilo och hålla övriga vikten med spänning i kroppen. Bra med andra ord.
Dock så fick jag problem med andning och illamående pga att bältet pressande på magsäck och gjorde att jag inte kunde expandera bröstkorgen för inandningar. Inga blåmärken. Sträckte nacken ordentligt.
Summan av det hela är att jag ska testa vidare, ev köpa en bälte som är lite smalare i magen så att jag kan j ha det längre ner om det inte fungerar med bälte högt upp.
Postad 19 January 2017 - 18:58
Var förbi gymgrossisten idag och köpte mig en CoC #2 gripper. Var ner på gymmet och provade den. Jag är ungefär 3mm ifrån att stänga den med högern. Får öva lite mer med ettan som finns nere på gymmet. Var en kille i lyftarrummet när jag var där som är känd för att ha starka händer. Han provade min tvåa och gjorde typ fem reps på den helt ouppvärmd. Han sa att han hade stängt trean som finns på gymmet, helt sjukt.
Då kommer du säkert kunna ta #2 ganska snart med lite träning, du är ju helt klart på gång.
Grymt att stänga trean sådär, har klarat det för typ fem år sedan men är idag inte i närheten. Hade varit kul att göra ett sista "title run" men det är ju så j*vla jobbigt att få gains i greppet
Postad 19 January 2017 - 20:12
Då kommer du säkert kunna ta #2 ganska snart med lite träning, du är ju helt klart på gång.
Grymt att stänga trean sådär, har klarat det för typ fem år sedan men är idag inte i närheten. Hade varit kul att göra ett sista "title run" men det är ju så j*vla jobbigt att få gains i greppet
Du skulle ju börja så smått igen. Hur har det gått med det?
Kommer att lägga en beställning på 3:an nu snart så får vi se hur man ligger till där.
Postad 20 January 2017 - 11:11
Körde mark med remmar och gunham-position på bältet igår. Ok, minns inte vad det kallades, men högt upp iaf. Jag körde på 140, vilket är en 20-30 kilo över det jag brukar träna på. Märkte två saker.
Först och främst så blev jag mycket starkare. Det var mycket lättare att hålla kvar spänningen i kroppen och istället för att helt lägga ner stången så körde jag med att lägga ner kanske 20 kilo och hålla övriga vikten med spänning i kroppen. Bra med andra ord.
Dock så fick jag problem med andning och illamående pga att bältet pressande på magsäck och gjorde att jag inte kunde expandera bröstkorgen för inandningar. Inga blåmärken. Sträckte nacken ordentligt.
Summan av det hela är att jag ska testa vidare, ev köpa en bälte som är lite smalare i magen så att jag kan j ha det längre ner om det inte fungerar med bälte högt upp.
Experimentera med bältespositionen ännu mer. Jag har bältet lite lägre baktill och högre fram, tycker det känns bättre. Det är lätt att man mår lite illa i början, speciellt om man har ätit tätt inpå träningen. Om du inte kan andas så prova ha bältet lite lösare.
Trean känns långt bort för mig, men det vore kul att någon gång i livet klara av den. Tänkte köra lite greppträning en eller två gånger i veckan, det borde märkas lite resultat efter några veckor tror jag.
Postad 20 January 2017 - 11:22
Du skulle ju börja så smått igen. Hur har det gått med det?
Kommer att lägga en beställning på 3:an nu snart så får vi se hur man ligger till där.
Hehe, ja du... Mina planer har gått ganska dåligt, men jag körde första passet i måndags efter ett par års uppehåll. Stänger #2 relativt stabilt med högern och kunde göra fyra reps utan att resetta. Vänstern fick jag igen efter en djurisk kamp, var helt lila i ansiktet och klarade inte mer än så.
Jag får väl konstatera att jag har grymt mycket jobb framför mig om #3 ska bli aktuell.
Postad 21 January 2017 - 22:59
Marklyft idag. Helt körd i ryggen, höften och generellt hela kroppen. Gjorde tre åttor på 170 följt av tre sexor på samma vikt fast från en låg pall. Avslutade med en tolva på 140 från hög pall.
Hade med mig kameran också och fångade en hel del bra stunder på bild.

Riktigt kul att fota och kul att redigera och kolla på i efterhand.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
160 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?