Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360- Problem

2051 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox 360 Core System (Spelkonsoler) 1 8,42 (77) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium 2006 20GB (Spelkonsoler) 3 8,49 (678) Inga priser
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB (Spelkonsoler) 1 8,46 (157) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Arcade 2007 (Spelkonsoler) 3 7,95 (131) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 2008 60GB (Spelkonsoler) 6 8,79 (107) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Super Elite 2009 250GB (Spelkonsoler) 2 8,83 (17) Inga priser
29 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 4 år sedan
Bytestråden för Xboxspel (526 inlägg) 7 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 11 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 14 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 14 år sedan
Xbox 360 med 250GB (196 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 15 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 15 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 15 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 15 år sedan
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg) 15 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 16 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 16 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 16 år sedan
Få gratis Live-guld med nytt account (9 inlägg) 16 år sedan
Kopplingsproblem... (8 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 med 60GB hårddisk och prissänkning på 20GB-versionen (14 inlägg) 16 år sedan
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg) 16 år sedan
Premium med HDMI har kommit! (276 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 17 år sedan
Mitt Xbox 360 dog igen, får jag en ny med hdmi denna gången? (0 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 17 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 17 år sedan
Pioneer VSX-1016V - ljud från HDMI (1 inlägg) 17 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 17 år sedan
1080p på Sharp 42 (11 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-32R51B+XBOX360? (14 inlägg) 19 år sedan

Postad 06 november 2007 - 11:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Du kan testa, men risken är att de säger åt dig att ringa Microsoft service och ta det den vägen.

Postad 06 november 2007 - 11:59

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Hmm om man som jag har garanti kvar hos EL-giganten (där jag köpte min box), kn man inte bara gå dit med sin trasiga xbox och få en ny? Eller?
Jag har fått ring of death...

Nä, dom kommer säga åt dig att skicka in den själv.
Om det var mindre än 30 dagar sen så har du ju öppet köp.. kan alltid försöka säga att den var trasig när du köpte den

Postad 08 november 2007 - 21:20

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Jahopp, då var det min tur... haft X-360'n i nästan två år nu, köpte nyligen en ny grymt bra receiver Yamaha RX-V 1700, fick precis hem COD 4, grymt inne på att lira... jo vad händer när man ska starta upp den "Three j**la Red Lights of Death dyker upp! Ringde Microsoft på en gång och anmälde det, och nu ska dom först skicka hem en fraktsedel, sen ska jag kontakta UPS, jag ska själv ordna med emballage, sen ska skiten skickas till Tyskland för reparation!!?? Jag menar, kan man inte få den lagad i Sverige?? Jag är grymt nöjd med Xbox360, lätt den bästa konsolen just nu, men hur dessa problem med maskinen hanteras av Microsoft tycker jag är uruselt!

Postad 09 november 2007 - 06:44

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Jahopp, då var det min tur... haft X-360'n i nästan två år nu, köpte nyligen en ny grymt bra receiver Yamaha RX-V 1700, fick precis hem COD 4, grymt inne på att lira... jo vad händer när man ska starta upp den "Three j**la Red Lights of Death dyker upp! Ringde Microsoft på en gång och anmälde det, och nu ska dom först skicka hem en fraktsedel, sen ska jag kontakta UPS, jag ska själv ordna med emballage, sen ska skiten skickas till Tyskland för reparation!!?? Jag menar, kan man inte få den lagad i Sverige?? Jag är grymt nöjd med Xbox360, lätt den bästa konsolen just nu, men hur dessa problem med maskinen hanteras av Microsoft tycker jag är uruselt!

Be UPS skicka en fraktsedel via mail till dig!

Postad 09 november 2007 - 15:13

Debastos
  • Debastos
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har haft mitt xbox360 ett tag, och nyligen fick jag problem med den, min cd-rom slutade läsa dc-skivorna och bilden blev helt röd med randiga streck?...va ska jag ta mig till

Postad 11 november 2007 - 00:58

ramz
  • ramz
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Fick hem min box i förrgår efter den varit på lagning i Tyskland i en månad. Kör PGR3 i fem min. för att testa, funkar vad bra tänkte jag, då kan jag prova med Halo 3. Då fryser den i menyn och par försök senare har man tre röda. Vad är det för klåpare som jobbar där nere? Man tycker att den borde fungera mer än fem minuter efter att ha varit på lagning i en månad. Den jag fick tillbaka var dessutom äldre än den jag skickade ned. :)

Postad 11 november 2007 - 11:27

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Jag fick, som bekant, till baka min box (min egen box som jag skickade ner) för några veckor sedan.. å kan faktiskt lite glatt säga att den är tystare nu än tidigare :lol:

Postad 11 november 2007 - 22:39

RageW
  • RageW
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Igår så skulle jag spela lite Halo 3. När jag gick in i matchmaking så sprakade det i högtalarna och jag fick bluescreen. Sen vid omstart så bröts bilden sönder och det sprakade i högtalarna. Vid omstart nr 3 fick jag RRoD ;)
Och lagom till releasen av Assassin's Creed. :'(

Fick dock tag på supporten på bara 10 sekunder, en som pratade ren svenska och var riktigt trevlig. Klockan 19 på en lördag :blink:

Ska få nån sedel via mail (inte kommit ännu) och ringa UPS själv. Men jag undrar hur jag ska göra med kartongen? Jag har en vanlig kartong, virat in 360n i bubbelplast och lagt i den i kartongen. Men blir M$ sura ifall jag använder femtioelva kilo silvertejp till att försluta kartongen med?

Postad 11 november 2007 - 23:15

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Man får alltså tillbaka sin egen lagde box eller en annan som de har lagat?
De skickar inga nya boxar alls?
Min har nämnligen börjat bete sig lite ohyfsat mot mig och hon riskerar nu att skickas till Tyskland för rep, men helst så skulle man ju vilja ha/få en helt ny box så man med "säkerhet" vet att det inte sker igen.

Postad 12 november 2007 - 06:28

RageW
  • RageW
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Man får alltså tillbaka sin egen lagde box eller en annan som de har lagat?
De skickar inga nya boxar alls?
Min har nämnligen börjat bete sig lite ohyfsat mot mig och hon riskerar nu att skickas till Tyskland för rep, men helst så skulle man ju vilja ha/få en helt ny box så man med "säkerhet" vet att det inte sker igen.

Vissa får nya boxar, vissa inte.

Några har fått tillbaka sina egna boxar, enbart lagade.
Andra har fått tillbaka sina egna boxar lagade och med en till kylanordning installerad.
Några har fått helt nya boxar.
Och vissa stackare har fått tillbaka "nya" boxar som var tillverkade tidigare än den dem sänt in...

Och även ifall du skulle få en helt ny box så kan samma sak inträffa ifall du skulle få en exakt likadan. eftersom det är ett tillverkningsfel som orsakar alla RRoD.
Själv hoppas jag på att få tillbaka en ny med HDMI, dvs: HDMI utgång, bättre kylning och tillverkningsfelet bort taget.

Redigerat av RageW, 12 november 2007 - 06:31.

Postad 12 november 2007 - 09:08

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Och även ifall du skulle få en helt ny box så kan samma sak inträffa ifall du skulle få en exakt likadan. eftersom det är ett tillverkningsfel som orsakar alla RRoD.

Jo, det är jag medveten om.

Själv hoppas jag på att få tillbaka en ny med HDMI, dvs: HDMI utgång, bättre kylning och tillverkningsfelet bort taget.

Det var lite det som jag var ute efter också, därför så drar jag mig för att skicka in xboxen tills den ger upp helt, nu kommer det bara ibland. Dvs det fungerar att låta den "vila" lite för att sedan spela en stund igen.
Man får hoppas att de "gamla" versionerna tar slut så de börjar skicka ut nya med HDMI och med reviderade kort. Men det klart i den takten som de går sönder så har de väl ett outsinligt lager med gamla xbox att ge ut när de har lagat dem.

Postad 12 november 2007 - 15:26

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

För de som varken kan eller vill skicka boxen till Ms för att laga 3RROD: är man lite händig fixar man det själv ;)

http://www.x-clamp-fix.com

Detta är alltså inget tillfälligt "trick" utan en permanent lagning av problemet - har nyligen gjort det själv och har inte haft några problem sedan "lagningen"

Kan verka hutlöst att betala sammanlagt 20$ för några skruvar och brickor (som man med lite undersökning säkert kan hitta i någon järnaffär) - men de fungerar verkligen :blink:

Fick en förfrågan via PM om hur detta går till - kan tipsa om att det finns instruktioner och videos på sidan i fråga: Länk

Kortfattat så byter man ut x-clamp fästet på gpu-kylaren mot dessa skruvar och då klämmer man till moderkortet på rätt sätt så att en viss lödning får kontakt igen (problemet med 3RROD är en lödning som tappar kontakt)

Postad 12 november 2007 - 15:44

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Mitt 360 funkar precis som det ska. Förutom en sak. När jag har lirat Skate, och endast Skate, i typ 2-3 timmar så slutar skivan spinna i boxen och musiken till spelet slutar. Därefter kommer det efter ett tag ett stort svart hål i spelet och gubben faller och faller ;) Hjälp mig!

Postad 13 november 2007 - 22:35

RageW
  • RageW
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hmm... Jag har inte fåt nått mail från MS. Men idag så ringde nån budfirma som sa att de hjälpte UPS och ska plocka upp min box imorrn. :blink:

Återkommer om hur det går...

Edit*

Idag hämta dem den. Dem hade lappen som man skulle sätta på paketet, dålig eller superb kommunikation mellan M$ och firman? :lol:

Redigerat av RageW, 14 november 2007 - 20:18.

Postad 15 november 2007 - 14:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
För dem i göteborgsområdet som får RRoD och vill få det fixat gör jag det för den enkla summan av 300kr.

Fixet är, som tidigare sagt i tråden, att jag bytar ut den tramsiga X-clampen på gpun mot det fixet som finns att importera från utlandet.

Garantin finns fortfarande kvar då man, om andra problem skulle dyka upp, kan montera på x-clamparna igen och sen bara skicka in.

Har gjort ca 20 maskiner nu och alla har funkat, riktigt bra saker detta.

Postad 15 november 2007 - 19:11

Pubne
  • Pubne
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
JÄVLA SIBA OCH JÄVLA MICROSOFT!!!

Började med att den hängde sig efter CA 20 minuters spelande(inget ring of death), kvittar vilket spel det är, trist tänkte jag och försökte reklamera hos siba, nix microsoft som gällde, så jag ringde microsoft.
Fick en ny hdd utskickad då dom sa att detta var felet (ehh jahap?), xboxen funkade inte efter hårdisk byte. Tog kontakt med microsoft igen och dom bestämde att den skulle till tyskland (trist men bra).

Väntade nästan två dagar på den dära fraktsedlen tills där var nån tant från microsoft som ringde, hon kunde knappt svenska och svamlade om att jag skulle skicka in garanti beviset från siba för att min garanti på boxen hade gått ut, jag blir fly förbannade och frågar vad detta är för fuffens, då jag köpte min xbox i augusti 2007 så skall detta ej stämma, hennes attityd var i princip "Kom inte här o tro att du kan reklamera, du har ingen garanti", avslutade samtalet med henne och ringde direkt upp Microsofts support (sverige supporten) och fick prata med en hjälpsam tjej där, när jag återigen läser upp serienummret för kontroll så ser jag att MFR date på boxen är 2006-09-13, VAFAN LIKNAR DETTA?!, siba har alltså sålt en nästan 1 år gammal box till mig, med utgången garanti hos microsoft, visst jag får min garanti tillbaka men jag måste först klabba med att faxa/maila/posta en kopia på mitt garanti bevis från siba, sen skall M$ ta kontakt med siba för att kontrollera med dom.

Nu sitter jag här med en trasig box, microsoft vill inte göra någonting åt det förens dom är säkra på att jag verkeligen har köpt min box i augusti -07, och siba går ja fan inte till (en gång siba, aldrig mer siba)

Nån som råkat ut för samma sak, och vad gjorde ni isåfall ?.

Mvh Patrick

EDIT: Finns det ett sätt att kolla om xbox 360 consolen hör ihop med kartongen den kom i ?, anar att någon på siba har bytt ut sin xbox mot den som jag "skulle fått", förmodligen har där suttit en av de lättchippade dvd läsarna.

Redigerat av Pubne, 15 november 2007 - 19:54.

Postad 15 november 2007 - 20:01

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Började med att den hängde sig efter CA 20 minuters spelande(inget ring of death), kvittar vilket spel det är, trist tänkte jag och försökte reklamera hos siba, nix microsoft som gällde, så jag ringde microsoft.
Fick en ny hdd utskickad då dom sa att detta var felet (ehh jahap?), xboxen funkade inte efter hårdisk byte. Tog kontakt med microsoft igen och dom bestämde att den skulle till tyskland (trist men bra).

Väntade nästan två dagar på den dära fraktsedlen tills där var nån tant från microsoft som ringde, hon kunde knappt svenska och svamlade om att jag skulle skicka in garanti beviset från siba för att min garanti på boxen hade gått ut, jag blir fly förbannade och frågar vad detta är för fuffens, då jag köpte min xbox i augusti 2007 så skall detta ej stämma, hennes attityd var i princip "Kom inte här o tro att du kan reklamera, du har ingen garanti", avslutade samtalet med henne och ringde direkt upp Microsofts support (sverige supporten) och fick prata med en hjälpsam tjej där, när jag återigen läser upp serienummret för kontroll så ser jag att MFR date på boxen är 2006-09-13, VAFAN LIKNAR DETTA?!, siba har alltså sålt en nästan 1 år gammal box till mig, med utgången garanti hos microsoft, visst jag får min garanti tillbaka men jag måste först klabba med att faxa/maila/posta en kopia på mitt garanti bevis från siba, sen skall M$ ta kontakt med siba för att kontrollera med dom.

Nu sitter jag här med en trasig box, microsoft vill inte göra någonting åt det förens dom är säkra på att jag verkeligen har köpt min box i augusti -07, och siba går ja fan inte till (en gång siba, aldrig mer siba)

Mvh Patrick

EDIT: Finns det ett sätt att kolla om xbox 360 consolen hör ihop med kartongen den kom i ?, anar att någon på siba har bytt ut sin xbox mot den som jag "skulle fått", förmodligen har där suttit en av de lättchippade dvd läsarna.

Ja du kan hänvisa dom till deras förlängda garanti tid på sammanlagt 3 år! Verkar väldigt konstigt att måste ha nåt papper från siba!! iom att det är 3 år som gäller! Ring igen och påpeka detta! Sen tycker jag personligen att det är surt av siba att sälja dig en så gammal maskin!

Postad 15 november 2007 - 20:01

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0
Jämför LOT-nr på kartongen med tillverkningsdatumet på konsolen?

Postad 15 november 2007 - 20:25

RageW
  • RageW
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ja du kan hänvisa dom till deras förlängda garanti tid på sammanlagt 3 år! Verkar väldigt konstigt att måste ha nåt papper från siba!! iom att det är 3 år som gäller! Ring igen och påpeka detta!

3 år gäller enbart när det är RRoD felet. Annars så är det deras "förra" garanti som gäller.

Postad 15 november 2007 - 20:36

Pubne
  • Pubne
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Mitt lot nr verkar inte alls stämma överens med tillverknings datum ?, mitt lot nummer är 0637 och MRF datum på konsolen är 20060913

Postad 15 november 2007 - 20:42

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Ja du kan hänvisa dom till deras förlängda garanti tid på sammanlagt 3 år! Verkar väldigt konstigt att måste ha nåt papper från siba!! iom att det är 3 år som gäller! Ring igen och påpeka detta!

3 år gäller enbart när det är RRoD felet. Annars så är det deras "förra" garanti som gäller.

ahh.. just det. My mistake :)

Postad 15 november 2007 - 20:43

Pubne
  • Pubne
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Mitt lot nr verkar inte alls stämma överens med tillverknings datum ?, mitt lot nummer är 0637 och MRF datum på konsolen är 20060913

Postad 16 november 2007 - 01:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Mvh Patrick

1. Att hon kräver garanti bevis är ju helt klart något du ska acceptera. Garantibevis är kvitto och det är det minsta du ska kunna uppvisa om du ska reklamera. Bara för att konsolen är tillverkad på ett tidigare datum är det inget Microsoft kan ta hänsyn till utan det är KVITTO som gäller, inte kundens ord när du har köpt det. Hur ska MS veta när du har köpt en gammal konsol på SIBA? Garantin har INTE gått ut! de kräver bara KVITTO! Det gör fan alla! det är inget klabb! så gnäll inte på det. Vem fan tar emot en reklamation utan att begära kvitto, det säger väl sig själv?

Jag fattar inte riktigt varför du gnäller? Har du kastat ditt kvitto?

Om du nu har kvittot kvar, VARFÖR GNÄLLER DU? Då är det bara: 1. bara skicka en kopia av kvittot med xboxen till MS. 2. Gå till SIBA och säga att det är deras problem.

Om du inte har kvitto kvar? VARFÖR SLÄNGDE DU?

Du får ursäkta men det du skriver är beskrivningen av en korkad kund. Har du inget bevis på att du har köpt den, AKA KVITTO, så är det kört! Kan man inte bevisa när den är köpt så kan du heller inte kräva att de ska fixa den!

Punkt slut

Edit: Kan knappast tro att MS kräver att du först ska skicka in en kopia och sen ska de kolla med SIBA. Senast jag gjorde det bad de mig bara läsa upp på kvittot när den var köpt och sen skicka med en kopia på kvittot. Hur svårt kan det vara?

Redigerat av PalmiNio, 16 november 2007 - 01:31.

Postad 16 november 2007 - 01:47

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
sen har man ju 3 års garanti på xbox360, och inte 1 år som du påstår, så garantin har inte gått ut. Har du kvittot så e allt lungt, om inte så får du skylla dig själv.

*edit* oj d va visst bara för 3RROD, my mistake.

Redigerat av dj_komodo, 16 november 2007 - 01:49.

Postad 16 november 2007 - 02:17

Debastos
  • Debastos
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Det var ju väldigt synd

Postad 16 november 2007 - 11:24

Pubne
  • Pubne
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Mvh Patrick

1. Att hon kräver garanti bevis är ju helt klart något du ska acceptera. Garantibevis är kvitto och det är det minsta du ska kunna uppvisa om du ska reklamera. Bara för att konsolen är tillverkad på ett tidigare datum är det inget Microsoft kan ta hänsyn till utan det är KVITTO som gäller, inte kundens ord när du har köpt det. Hur ska MS veta när du har köpt en gammal konsol på SIBA? Garantin har INTE gått ut! de kräver bara KVITTO! Det gör fan alla! det är inget klabb! så gnäll inte på det. Vem fan tar emot en reklamation utan att begära kvitto, det säger väl sig själv?

Jag fattar inte riktigt varför du gnäller? Har du kastat ditt kvitto?

Om du nu har kvittot kvar, VARFÖR GNÄLLER DU? Då är det bara: 1. bara skicka en kopia av kvittot med xboxen till MS. 2. Gå till SIBA och säga att det är deras problem.

Om du inte har kvitto kvar? VARFÖR SLÄNGDE DU?

Du får ursäkta men det du skriver är beskrivningen av en korkad kund. Har du inget bevis på att du har köpt den, AKA KVITTO, så är det kört! Kan man inte bevisa när den är köpt så kan du heller inte kräva att de ska fixa den!

Punkt slut

Edit: Kan knappast tro att MS kräver att du först ska skicka in en kopia och sen ska de kolla med SIBA. Senast jag gjorde det bad de mig bara läsa upp på kvittot när den var köpt och sen skicka med en kopia på kvittot. Hur svårt kan det vara?

För det första har jag inga problem med att skicka in ett kvitto/garantibevis, men det tar mig mer eller mindre rätt så mycket tid att få tag på en scanner, köra halva skåne runt för att scanna, helt enkelt lägga min tid på att fixa M$ problem, varför ?, och sättet som M$ förmedlade detta på är ytterst bristfälligt, när en tant som KNAPPT kan svenska försöker berätta att garantin har gått ut, och ovanpå detta är hon väldigt otrevlig, "korkad kund" nä tror inte det. Och jag kan säga att jag inte blev behandlad bra på siba iheller, dom bollade bara över problemet på M$ och anklagade mig för att ha öppnat boxen så dom ville inte ta emot den, vilket jag självklart inte gjort.

Självklart ska dom få lov att kräva ett garantibevis, men sättet man gjorde detta på är som sagt ytterst bristfälligt, och när M$ först hade varit väldigt trevliga och hjälpsamma, för att bli väldigt otrevliga och ohjälpsamma bara för att min box har gått ur deras garanti system

Och ursäkta för att du kanske tog illa upp, men bara för att du jobbar på Siba så behöver du inte kränga av dig!.

Edit: M$ vet mycket väl vad man kan göra med ett kvitto/garantibevis i ett bildredigeringsprogram, så jag skulle nog tro att dom kontrollerar dom flesta kvittona/garantibevisen, det vore idiotiskt att tro något annat.

Redigerat av Pubne, 16 november 2007 - 11:26.

Postad 16 november 2007 - 13:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

För det första har jag inga problem med att skicka in ett kvitto/garantibevis, men det tar mig mer eller mindre rätt så mycket tid att få tag på en scanner, köra halva skåne runt för att scanna, helt enkelt lägga min tid på att fixa M$ problem, varför ?, och sättet som M$ förmedlade detta på är ytterst bristfälligt, när en tant som KNAPPT kan svenska försöker berätta att garantin har gått ut, och ovanpå detta är hon väldigt otrevlig, "korkad kund" nä tror inte det. Och jag kan säga att jag inte blev behandlad bra på siba iheller, dom bollade bara över problemet på M$ och anklagade mig för att ha öppnat boxen så dom ville inte ta emot den, vilket jag självklart inte gjort.
bevis, men sättet man gjorde detta på är som sagt ytterst bristfälligt, och när M$ först hade varit väldigt trevlig
Självklart ska dom få lov att kräva ett garantia och hjälpsamma, för att bli väldigt otrevliga och ohjälpsamma bara för att min box har gått ur deras garanti system

Och ursäkta för att du kanske tog illa upp, men bara för att du jobbar på Siba så behöver du inte kränga av dig!.

Edit: M$ vet mycket väl vad man kan göra med ett kvitto/garantibevis i ett bildredigeringsprogram, så jag skulle nog tro att dom kontrollerar dom flesta kvittona/garantibevisen, det vore idiotiskt att tro något annat.

Haha ne jag jobbar inte på SIBA, men kunde som gnäller över att återförsäljare kräver kopia eller original av kvitto är inget jag gillar :angry: Folk har en allmän tro att man kan slänga kvitto och se att handlaren ska tro på en ord när man vill reklamera. "men jag köpte den här ju", "klart jag köpt den här, ni säljer ju den", "ni kan väll kolla på streckkoden att jag köpt den här" m.m är några av förklaringarna jag har fått när jag begärt kvitto.

Ne att Call-centert som MS anväder ligger i Estland är ingen höjdare det håller jag med om.

MEN detta är som sagt inget som MS har ansvar för. Din reklamationsrätt är alltid mot den du köper av. Du har blivit lurad av SIBA och det är dem som beter sig dåligt.

SIBA som försäljare har ALLTID skyldighet att ta emot en reklamation även om de tycker att det är smidigare att du fixar det med MS.

Visst kan man förfalska ett kvitto men det är inte mycket MS kan göra. Lagen är tydlig, vid reklamation ska köpbevis kunna uppvisas om företaget frågar efter det.

Har själv skickat in boxar med en kvittokopia i och det har aldrig varit några problem.

Men som sagt, gå till SIBA och förklara vad som gäller enligt Konsumentköpslagen. Det är de som säljer till dig som har ansvaret, inte MS. Så gå ner där, be dem skicka den till MS så gör de även en kopia på kvittot åt dig.

Postad 21 november 2007 - 20:14

but46
  • but46
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

0637 = 2006 vecka 37 så det stämmer.

Postad 27 november 2007 - 14:13

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Nån som har en aning om vad det är för fel när de två lamporna till vänster blinkar rött? Det är alltså inte 3 röda utan bara 2st. Har letat men hittar inte eventuellt fel.

Tacksam för svar

Postad 27 november 2007 - 15:32

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1 680 inlägg
  • 0

Nån som har en aning om vad det är för fel när de två lamporna till vänster blinkar rött? Det är alltså inte 3 röda utan bara 2st. Har letat men hittar inte eventuellt fel.

Tacksam för svar

Min gissning är att det betyder att din 3:e röda lampa är trasig :(

Men enligt den här sidan har jag fel och det verkar betyda överhettning.

-lk

Postad 27 november 2007 - 19:13

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Hehe, måse varit fel på spelet, blev samma flera ggr när jag kom till en viss punkt, men om jag gick runt på ett annat ställe så fick jag inte samma fel och sen kom det inte tillbaka igen.
Skumt
Tack LK :(

Postad 30 november 2007 - 13:28

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Åh mina lampor fortsätter lysa, nu startar den inte ens :/

UPS kommer på Onsdag och plockar upp den, spännande. Min första box jag skickar in till M$ :unsure:
Ett välbehövligt avbrott från tv-spelandet :) Så man har tid att plugga :lol:

Hur lång tid brukar det ta? 5-6 veckor?

Postad 30 november 2007 - 13:31

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Min "renovering" tog drygt 3 veckor.

Postad 30 november 2007 - 14:35

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
Hur är det med buckligheten på skivorna då? Har det gett nåra sido effekter?
Dock bara CoD4 och Halo 3 som blivit buckliga på kanten, men jag vet många som haft buckliga kanter, har ni uppleft några problem med dom eller?

Postad 30 november 2007 - 14:43

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Fick min nya 360 arcade igår, 175W och bättre kylning hoppas jag :unsure:
En liten fråga som kanske redan har besvarats i den 35 sidor långa tråden. Hur fasiken är det tänkt att man ska kunna få ljud i TVn om man har kopplat med en HDMI kabel ?
Kan jag koppla en HDMI kabel från min TV till min förstärkare som har HDMI switch ?
Min förstärkare är en Onkyo 805 med HDMI 1.3. Alltså borde man väl kunna överföra ljud och bild i samma kabel om man kopplar 360n direkt till förstärkaren ??
Eller kan inte 360n skicka ljud via HDMI ??

Postad 30 november 2007 - 14:44

toska
  • toska
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
koppla XBOX360 > Onkyo > TV.

Postad 30 november 2007 - 17:05

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Det funkar så alltså, bra.

Postad 04 december 2007 - 23:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Jobbar finskan kvar i supporten än ?
Spelade GH3 som bäst när de helt plötsligt står
Unplayable disc

Gör de vad jag än testar med.Känns som att jag kommer att sugas ner i ett svart hål...
har inga röda ringar däremot

Postad 05 december 2007 - 10:08

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Fick min nya 360 arcade igår, 175W och bättre kylning hoppas jag ;)
En liten fråga som kanske redan har besvarats i den 35 sidor långa tråden. Hur fasiken är det tänkt att man ska kunna få ljud i TVn om man har kopplat med en HDMI kabel ?
Kan jag koppla en HDMI kabel från min TV till min förstärkare som har HDMI switch ?
Min förstärkare är en Onkyo 805 med HDMI 1.3. Alltså borde man väl kunna överföra ljud och bild i samma kabel om man kopplar 360n direkt till förstärkaren ??
Eller kan inte 360n skicka ljud via HDMI ??

http://www.chadledford.com/?p=50

Postad 05 december 2007 - 11:52

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Fick tillbaka mit 360 idag från tyskland algom till höstuppdatering. Tydligen så har dom bytt ut den mot en "replacement unit", Gör dom alltid det? Pplus att jag en 1 månads gratis live.

Postad 05 december 2007 - 14:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Känner verkligen att den mörka sidan är stark nu..Den drar och sliter i mig..Ropar mitt namn om nätterna..
Köp mi...Köp mig....Jag har Blu-ray....Jag går inte sönder på löpande band...Jag låter inte som ett jetplan..Jag låter som en smekning...

Postad 05 december 2007 - 20:36

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

Känner verkligen att den mörka sidan är stark nu..Den drar och sliter i mig..Ropar mitt namn om nätterna..
Köp mi...Köp mig....Jag har Blu-ray....Jag går inte sönder på löpande band...Jag låter inte som ett jetplan..Jag låter som en smekning...

Den säger också, "alla spel som är multiplatform har sämre prestanda på mig" :mellow:

Postad 05 december 2007 - 20:55

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0

det gjorde den med mig också förut när jag blev så less på min 360 som gick sönder hela tiden MEN jag har nu insett att PS3an inte har något som lockar föutom Little big adventure och HOME.Spela online verkar sämre, multiplattformsspelen är bättre på 360n, bättre spelutbud på 360n och bättre+fler exklusiva spel till 360n.Jag ser bara en enda stor anledning att köpa en PS3 och det är om du är tokig i blu-ray filmer.

Postad 05 december 2007 - 23:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Blu-Ray Vad är det för nå?
En konsol har jag får en sak.Spela :)
Sen om den har stöd för hdmi 17 eller xvid eller q264 special edition skiter jag i B)

Tyvärr så sviker mig 360 på 2 punkter.
Hållbarhet
Ljudnivå

Ljudnivån kan jag leva med..Bara jag får en som håller..
Är verkligen surt att skicka iväg den 3 veckor +

Så PS3 får nog ändå vara ett tag till..Man får många spel till 360 för 4000 :)

Å ja slapp supporten :wub:
Bad tjejen ringa som var hemma hehehe...
Hon var inte riktigt lika bra..Hon muttrade nå om att det var hel*etes konstigt att dom pratar så mycket skånska så man knappt hör vad dom säger....Men men..Hellre skånska än finska..Eller B)

Postad 06 december 2007 - 08:23

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Se där ja, fick tillbaka boxen igår och har fått min utbytt mot en som är tillverkad i september -07. Min var köpt i dec -06.
Man får tacka. Verkar dock inte som att jag fick en med HDMI men man kan ju inte få allt.

Postad 06 december 2007 - 10:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ringde UPS nyss och dom säger att jag måste packa 360 själv??
Förra gången jag skickade 360 så kom UPs snubben hem til mig å då hade han me sig en låda..
Är de nå nytt dom har börjat med att man måste packa skiten själv?
Funderar på att ta silvertejp å linda in hela boxen å skicka iväg den eller så en gigantisk kartong :)

Postad 06 december 2007 - 13:51

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Ringde UPS nyss och dom säger att jag måste packa 360 själv??
Förra gången jag skickade 360 så kom UPs snubben hem til mig å då hade han me sig en låda..
Är de nå nytt dom har börjat med att man måste packa skiten själv?
Funderar på att ta silvertejp å linda in hela boxen å skicka iväg den eller så en gigantisk kartong :)

Ring cítysped, Chrille tror jag han heter, piteå bilen. Han brukar kirra egna lådor.
Eller sväng förbi hos mig, har ett par :)

Redigerat av Unregistered710b3906, 06 december 2007 - 14:02.

Postad 06 december 2007 - 16:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Hehe...Var han långhårig ?
Undrar om det var han som kom hit förra gången..

De e lugnt..Lyckades hitta en kartong på jobbet som passar istort sett perfekt.
Får väl ringa imorrn..Känns inte som nån stress när man ändå får vänta tills slutet av januari :)

Fattar inte hur ja ska överleva bara..
Känner mig nästan sjuk..

Postad 06 december 2007 - 17:17

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Hehe...Var han långhårig ?
Undrar om det var han som kom hit förra gången..

De e lugnt..Lyckades hitta en kartong på jobbet som passar istort sett perfekt.
Får väl ringa imorrn..Känns inte som nån stress när man ändå får vänta tills slutet av januari :)

Fattar inte hur ja ska överleva bara..
Känner mig nästan sjuk..

Du får vålds gästa nån polare med 360 :)
Jepp långhåribäse vare, han har vart hos mig så många gånger att han hälsar alltid på stan och frågar om det håller än :wub:

Redigerat av Unregistered710b3906, 06 december 2007 - 17:18.

Postad 06 december 2007 - 19:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Heheh då är det illa :lol:

Måste säga att han var ruggigt trevlig första gången han var hit..
*suckar* joo..Funderar på att sno nån polares 360..
Har en som nästan aldrig spelar på sin.
Tycker han inte förtjänar sin 360 ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.