Apple iPhone 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(59)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(44)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
SE G900 eller Iphone (22 inlägg)
|
17 år sedan |
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 27 December 2007 - 00:18
Postad 27 December 2007 - 08:18
Har du en gammal ipodladdare kan du ta modulen från den och sätta på iphone laddaren. Så har jag gjort.
Edit: Oops missade sida 34...såg att detta redan var utrett.
Baily, stick över till ifun.se och läs, då reder dom ut lite runt turbosim och jailbreakning av 1.1.2
Redigerat av Andreas81a, 27 December 2007 - 08:20.
Postad 27 December 2007 - 09:38
Postad 27 December 2007 - 09:50
Det beror på hur du menar med att få den att fungera. Man kan ju inte låsa upp en 1.1.2 idag, endast komma åt "allt" utom telefondelen. Det går att använda den om man har ett TurboSIM eller ett StealthSIM.Snart är man en ägare av en iphone v1.1.2, kan ingen bakaihop en fin step by step hur man ska bära sig åt för att få en v1.1.2 att fungera. kanske en liten fin faq i första posten också.
Det finns en massa kononguider på nätet som hålls uppdaterade hela tiden beroende på vilken teknik man använder.
Postad 27 December 2007 - 12:20
Grabbar och flickor, playstation (1) emulatorn är släppt!
Vart hittar jag denna??
För mig fanns det i Installer, du måste ha Community sources installerat! Spelen går väl inte vidare jättebra att spela (jag låg väl på 20-25 fps och då spelade jag bara poker
Postad 27 December 2007 - 15:59
Grabbar och flickor, playstation (1) emulatorn är släppt!
Vart hittar jag denna??
För mig fanns det i Installer, du måste ha Community sources installerat! Spelen går väl inte vidare jättebra att spela (jag låg väl på 20-25 fps och då spelade jag bara poker)
doh, den fanns ju där
Postad 27 December 2007 - 18:19
Kommer inte ens in i Recovery Mode! På vissa ställen står det att man ska ha iphonen ikopplad andra inte?
Någon som har ett bra tips för att komma åt Recovery Mode?
Postad 27 December 2007 - 18:52
Du måste ha den inkopplad för att komma in i Recovery mode.blir så j*vla trött!
Kommer inte ens in i Recovery Mode! På vissa ställen står det att man ska ha iphonen ikopplad andra inte?
Postad 27 December 2007 - 19:30
Får upp bilden med sladden och itunes loggan men i itunes står det bara välkommen att aktivera din iphone?Du måste ha den inkopplad för att komma in i Recovery mode.blir så j*vla trött!
Inget om något restore mode?
Postad 28 December 2007 - 16:27
Lycka till!
Vad det gäller mitt sprucken-skärm-äventyr så har jag hittat ett ställe i Göteborg som kunde laga det för 1599SEK. Kontaktat försäkringsbolaget också så vi får se hur det går. Några hundra gör ju inget om man går back men 1600 är rätt mycket annars.
/Jacob
Postad 28 December 2007 - 17:57
det löste sig tillslut...nu väntar man bara på stealthkortet! tack ändå.Det kommer inte upp något restore mode direkt. Man får gå in på själva enhetsnamnet på din iPhone och sedan trycka på "Återställ"-knappen manuellt så att säga. Håll in shift (på PC) för att välja en specifik fil att uppdatera med.
någon som lagt in hotmail på sitt mail konto? isåna fall hur?
Postad 28 December 2007 - 18:47
det löste sig tillslut...nu väntar man bara på stealthkortet! tack ändå.Det kommer inte upp något restore mode direkt. Man får gå in på själva enhetsnamnet på din iPhone och sedan trycka på "Återställ"-knappen manuellt så att säga. Håll in shift (på PC) för att välja en specifik fil att uppdatera med.
Vart köpte du ditt stealth kort ? Vad kostade det ?
Postad 28 December 2007 - 22:14
Borde väl bara vara att knappa in pop/imap inställningarna. Var så länge sedan jag använde hotmail så jag kommer inte ihåg servrarna, men det står nog på hotmails hjälpsida.någon som lagt in hotmail på sitt mail konto? isåna fall hur?
Postad 28 December 2007 - 22:34
Postad 29 December 2007 - 00:29
Jag har provat alla möjliga inställning, både Imap och pop.Precis, bara gå in under mailinställningarna och lägga in de, gjorde så med googles imap tjosan och de var inga konstigheter. Har du verkligen försökt?
Men det är något som inte klickar på slutet. den står bara och tuggar när allt är ifyllt sedan kommer man inte vidare...
Postad 29 December 2007 - 13:25
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 December 2007 - 13:25.
Postad 29 December 2007 - 16:22
Märkte detDu är medveten om att man måste betala för att kunna poppa Hotmail? Imap stödjer de inte såvitt jag vet.
Har försökt lösa det genom att vidarebefodra mina hotmails till en gmail adress! Änsålänge utan resultat.
Postad 29 December 2007 - 16:49
Postad 29 December 2007 - 22:00
Damp, ett tips...gå över till gmail. Deras imap tjänst som jag använder funkar underbart, kör den på jobb nu oxå.
Det kan jag skriva under på. Använde också hotmail förut men har gått över till gmail nu det fungerar helt underbart. Grymt bra spamfilter jämfört med hotmail också. Samt att det fungerar klockrent med iPhone.
Postad 30 December 2007 - 13:35
Redigerat av basselito, 30 December 2007 - 14:19.
Postad 30 December 2007 - 19:16
Postad 30 December 2007 - 21:32
Var beställde du ditt stealth kort? och hur mycket blev den totala kostnaden inkl frakt?
Postad 30 December 2007 - 22:03
Nu till min stora oro. TurboSIM vet jag ju att det fungerar. Men det börjar bli svårt att få tag i till resonabla priser. Bladox har bara öppet nån enstaka gång en timme då och då för att så mkt folk beställer. Så jag undrar om någon har testat dessa andra. KingSIM har jag hört talas om, även StealthSIM dessa ska väl fungera snarlikt som turboSIM. Dvs om man har jailbreakat telefonen så kan man stoppa i sitt simkort i detta och även kunna ringa.
Men hur fungerar alla andra dessa versioner förutom TurboSIM? vågar man chansa o köpa något annat?
Kom igen spotta ur er alla rykten alla guider och allt sånt ni läst! jag måste ha lite underlag här när jag ska till och beställa ett
Postad 30 December 2007 - 22:36
Men visst går det att ha engelska på dom ######rna utan problem också? SÅ man inte sitter där med nån ###### tysk specialare som inte går o ändra språk på
Postad 02 January 2008 - 22:56
Postad 03 January 2008 - 00:02
Håller jag inte med om, trianguleringen e ju hur användbar som helst.
Triangulering är ju inte dirket exakt heller så nja.
Men allvar har ni så dålig koll på var ni är så ni behöver ha en telefon som talar om det för er?
Jag har iaf inget behov alls av det. Jag vet precis var jag är nånstans.
Det är inget jag tänker lägga in och riskera förstöra min telefon med iaf. Jag kör fortfarande 1.1.1. Har inte vågat uppgradera till 1.1.2. Det verkar för riskabelt och det finns inga bra guider tycker jag.
Redigerat av Unregistereddc471864, 03 January 2008 - 00:06.
Postad 03 January 2008 - 01:25
(Har dock endast testat med den senaste versionen: 0.2)
MMSC: mmss
Proxy: 193.209.134.132:8080
APN: mms.telia.se
Username: mms
Password: telia
Och för er som tar bort apn-adressen för EDGE under settings/general/network/apn för att nallen inte ska sluka pengar så är det faktiskt så att man INTE behöver ha något inskrivet där för att skicka mms. Dock måste wlan vara avstängt.
Postad 03 January 2008 - 01:42
Postad 03 January 2008 - 02:11
Ja sitter här med en iPhone 1.1.1 och undrar om det bara är att uppgradera till 1.1.2 genom iTunes för att få 1.1.2 i telefonen? Det är en köpt 1.1.1:a
NEJ! Då kan du inte ringa med den längre.
Det är en rätt jobbig procedur för att uppgradera så låt bli om du inte absolut måste ha 1.1.2
Postad 03 January 2008 - 02:26
Det ser ut som priserna på blocket, tradera etc. skjuter i höjden ? Känns som man får köpa en 1.12 och köpa till ett stealth sim eller turbosim. Fanns det inte något sätt man kunde beställa en från Apple.com genom att använda sig av någon slags "bouncer" adress i USA ?
Postad 03 January 2008 - 08:15
Håller fullständigt med. Tycker inte feature:n att man kan skicka sms till flera kontakter samtidigt ska kallas feature. Det ska kallas en fix.Verkar vara realtivt trovärdig.
1.1.3 feature video
Jo. Inga features värda att uppgradera för dock.
Edit:
Har två frågor till er.
1. I o m jag pendlar mellan Malmö och Köpenhamn varje dag så måste jag ha en speciell operatör i danmark för att utnyttja Telenors rabatt. Problemet är att den förväljer alltid TDC medan jag vill använda Sonofon. På min P900 kunde jag ändra prioritets ordningen av de telefon nät som blir listade. Jag kan inte det med iPhone och jag undra om någon vet om det är möjligt?
2. Jag har Glocalnet som bredbands leverantör vilket innebär att jag får surfa gratis på deras GlocalZone nät. Jag har uppgifter men när jag ska logga på med min iPhone tar den nätet som öppet och jag kan koppla på men inte komma ut med det. Jag får inte möjligheten att knappa in min user info. Någon idé över detta?
Redigerat av basselito, 03 January 2008 - 08:23.
Postad 03 January 2008 - 08:43
Postad 03 January 2008 - 16:57
Ingen här som lessnat på sin Iphone och vill sälja ?
Det ser ut som priserna på blocket, tradera etc. skjuter i höjden ? Känns som man får köpa en 1.12 och köpa till ett stealth sim eller turbosim. Fanns det inte något sätt man kunde beställa en från Apple.com genom att använda sig av någon slags "bouncer" adress i USA ?
Jag går i funderingarna på att sälja min oanvända iphone då jag inte förstår mig på jailbreaken av den=/ så visst, är du intreserad av att köpa en 1.1.2 till rätt pris så kontakta mig;)
Postad 03 January 2008 - 21:32
Tack för svaretJa sitter här med en iPhone 1.1.1 och undrar om det bara är att uppgradera till 1.1.2 genom iTunes för att få 1.1.2 i telefonen? Det är en köpt 1.1.1:a
NEJ! Då kan du inte ringa med den längre.
Det är en rätt jobbig procedur för att uppgradera så låt bli om du inte absolut måste ha 1.1.2
Postad 04 January 2008 - 10:58
Ingen här som lessnat på sin Iphone och vill sälja ?
Jag går i funderingarna på att sälja min oanvända iphone då jag inte förstår mig på jailbreaken av den=/ så visst, är du intreserad av att köpa en 1.1.2 till rätt pris så kontakta mig;)
Det är ju inte så svårt. Det finns många bra och enkla guider på nätet. Jag kör själv med en OOB 1.1.2 som jag jailbreakat och sedan har ett TurboSIM till så jag kan använda telefon funktionerna.
Postad 04 January 2008 - 11:07
Hjälper en kompis köpa en iPhone nu och många säljer ju jailbreakade till hyfsade priser (runt 3.5-4k( kan man iaf hitta på ebay/tradera. Då slipper man ju nedgradera och hålla på för att kunna använda den som en touch iaf. Vilket bara känns sjukt jobbigt. Även om det inte ser ut att vara nån större svårighet
Nu till min stora oro. TurboSIM vet jag ju att det fungerar. Men det börjar bli svårt att få tag i till resonabla priser. Bladox har bara öppet nån enstaka gång en timme då och då för att så mkt folk beställer. Så jag undrar om någon har testat dessa andra. KingSIM har jag hört talas om, även StealthSIM dessa ska väl fungera snarlikt som turboSIM. Dvs om man har jailbreakat telefonen så kan man stoppa i sitt simkort i detta och även kunna ringa.
Men hur fungerar alla andra dessa versioner förutom TurboSIM? vågar man chansa o köpa något annat?
Kom igen spotta ur er alla rykten alla guider och allt sånt ni läst! jag måste ha lite underlag här när jag ska till och beställa ettSnacka om en ###### djungel alltså.
Har också letat lite efter liknande alternativ för min 1.1.2.
Tänkte köpa ett Stealthsim men tyckte priserna skjutit i höjden så jag slog till på ett KingSim som ska levereras i dagarna, återkommer med utlåtande när jag fått det.
Det verkar dock lovande om man får tro denna site: http://www.ifonesverige.se/?p=39
Mvh
-Max-
Postad 04 January 2008 - 18:48
Postad 04 January 2008 - 19:37
Gjorde precis samma ska med lika resultat det funkade men filmen fick inget ljud!Vad är er erfarenhet med att konvertera filmer för att sen flytta över dom till sin iphone? Jag pröva att öppna en wmv film i quicktime och exportera den med förinställningen "iPhone". Det funka fint att få den in i iTunes och att synca den men ljudet försvann under processen för någon märklig anledning?
Så om någon har något bra svar får ni gärna hojta till
Postad 04 January 2008 - 21:03
Postad 04 January 2008 - 21:15
Ska man konvertera filmer rekommenderar jag starkt ImTOO iPhone Video Converter 3 (kolla på isohunt.com om ni inte har pengarna). Den bästa jag testat och ljudet blir bra syncat.
Det använder jag också och det fungerar klockrent.
Postad 04 January 2008 - 21:22
Postad 05 January 2008 - 12:56
Lite omständigt dock.
Edit:
Jag kolla ditt förslag radiozo men det är enbart för Windows tyvärr.
Redigerat av basselito, 05 January 2008 - 13:01.
Postad 05 January 2008 - 14:01
För mac är Visualhub den mest rekommenderade.Jag fick det att funka om jag först konverterar det till MPEG-4. Lägger till filmen i iTunes och i iTunes högerklickar på den och väljer att den ska konvertera det till iPod/iPhone. Då funka det med ljud och allt.
Lite omständigt dock.
Edit:
Jag kolla ditt förslag radiozo men det är enbart för Windows tyvärr.
Postad 05 January 2008 - 14:45
Piratkopiering är väl inte tillåtet att prata om?Ska man konvertera filmer rekommenderar jag starkt]ImTOO iPhone Video Converter 3 (kolla på isohunt.com om ni inte har pengarna). Den bästa jag testat och ljudet blir bra syncat.
Det använder jag också och det fungerar klockrent.
Redigerat av Unregistered0354d681, 05 January 2008 - 14:46.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Jailbreak iOS Devices
20 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?