Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 19 March 2008 - 12:33

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Halloj.
Har läst nästan hela tråden och är riktigt sugen på att uppgradera min Mio A701 till en HTC TC.
Den största anledningen till detta, är att min Mio krånglar ganska mycket.
Hängningar, hela WM5 kraschar och ofta sker krascherna utan att man ser det. Helt plötsligt när man skall ringa eller starta ett program när displayen ser helt normal ut så får man bara ett felmeddelande och hela skiten måste startas om med "norsk reset". (ta ut batteriet) I det läget så vet jag ju inte om telefonen har varit ur bruk hela dagen eller bara de senaste 5 minuterna. Det brukar man iofs märka på alla T-2 svar som dröser in efter omstart. Detta händer typ en gång om dagen... lite störigt i längden.
Sen har min skärm börjat blinka rött och grönt när jag tar den av laddning. Och det är ju också ball :-).

min fråga:
Upplever ni att operativet är instabilt på HTC:n och var den lätt att konfigurera med mms och gprs och sånt?

Jag hade en A701 innan HTC:n och jag upplevde alla dina problem. :wub: Några sånna problem har jag inte upplevt med min HTC och då har jag använt den i cirka 5-6 veckor. Vid två tillfällen har dock telefondelen hakat upp sig och mina nära och kära har fått upptagetton då de ringt mig. Men aldrig har hela "skiten" hängt sig och aldrig har jag behövt göra en batteri-urplockning för att få till en omstart. Hoppas mina ord hjälper dig...

Mms och gprs med halebop kickade igång på en gång... inga problem.

Postad 19 March 2008 - 12:43

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

jag har coreplayer1.2 och upplever inte minsta hacket. Men då har jag ju konverterat filmerna till 320x240. Kör du vanliga divx med smartmovie?

jag kör konverterade filer endast! tyvärr funkar d inte så bra med coreplayer alls när jag kör 320x240filmer :wub: Vad kan felet ligga???

Nån som har fått gpsfotografering att funka??? jag får in signalerna och korten tas utan problem! men jag får inga gps-data med på bilderna.

Redigerat av nacud, 19 March 2008 - 12:48.

Postad 19 March 2008 - 15:07

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
det var underligt nacud. för mig så smider alla filmer på 320x240 riktigt riktigt bra! Du kanske har för hög ljudkvalite? funkar filmerna bra med smartmovie?

Postad 19 March 2008 - 16:23

peffen
  • peffen
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått iGO att fungera tillsammans med HTC Touch Cruise?

Jag har testat både 2006 och iGO8, båda versionerna hänger sig när jag söker efter GPS det enda jag kan göra då är en omstart med knappen under enheten.

iGO fungerar utmärkt för mig.

jag har coreplayer1.2 och upplever inte minsta hacket. Men då har jag ju konverterat filmerna till 320x240. Kör du vanliga divx med smartmovie?

Vad använder du för program? Vilket format konverterar du till?

Redigerat av peffen, 19 March 2008 - 16:24.

Postad 19 March 2008 - 16:58

Unregisteredf78c4978
  • Unregisteredf78c4978
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått iGO att fungera tillsammans med HTC Touch Cruise?

Jag har testat både 2006 och iGO8, båda versionerna hänger sig när jag söker efter GPS det enda jag kan göra då är en omstart med knappen under enheten.

iGO fungerar utmärkt för mig.

Vad använder du för program? Vilket format konverterar du till?

Vad har du för portinställningar i iGO?

Postad 19 March 2008 - 18:15

peffen
  • peffen
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har inte ändrat något. Port 4 och överföringshastighet 38400. Jag hade problem med programmet när jag hade alla länders kartor. Funkade kanon när jag tog bort några.

Postad 20 March 2008 - 07:13

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

det var underligt nacud. för mig så smider alla filmer på 320x240 riktigt riktigt bra! Du kanske har för hög ljudkvalite? funkar filmerna bra med smartmovie?

har 128bit på ljudet! kan det bero på att jag har 4gb minne som segar? Smartmovie funkar bra för min del! Fel måste d vara eftersom jag är den enda som inte kan få coreplayer att flyta!

Postad 20 March 2008 - 09:16

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
jag har 8gb så minnet segar inte. är iofs en klass4 men det ska inte spela så jätte stor roll.

du har inte hög ljudkvalle heller... skumt att det laggar för dig. Kan tyvärr inte komma på nåt, speciellt om smartmovie INTE hackar.

Jag använder imToo för att konvertera och jag konverterar till .mp4 320x240 och rör inte ljudet, filmen blir mindre och hackar inget.

Postad 20 March 2008 - 11:25

owjan
  • owjan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!
Jag är ny på WM. Jag skulle vilja pusha mailen till mobilen via exchange. Jag troro att jag behöver outlook i mobilen eller? Hur får jag tag i Microsoft Office Outlook Mobile ??? Microsoft hänvisar mig till mobiltillverkaren??? Har någon fått det och fungera?

/owjan

http://www.microsoft...ceOutlookMobile

Postad 20 March 2008 - 11:40

Unregistered1451
  • Unregistered1451
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej

Har en fundering på hur man kommer åt att enkelt lägga en exempelvis musik på minneskortet.. När jag öppnar enhetet i windows verkar det som jag bara kan lägga saker direkt på telefonen och den blir då full vädligt fort..

Antar att jag missar något väldigt enkelt

vh

Postad 20 March 2008 - 11:43

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Klicka på ikonen min windows mobile baserade enhet så kommer du åt en katalog som heter minneskort :rolleyes:

Postad 21 March 2008 - 20:19

Unique
  • Unique
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kontaktredigerare

Hej!

Jag har letat runt lite efter ett program så att jag kan redigerar mina kontakter. Använder inte outlook...finns det något bra program som gör så att jag kan editera dessa på datorn?

Mvh Marcis

Postad 22 March 2008 - 09:46

Unregistered9dd4b4f3
  • Unregistered9dd4b4f3
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Fi f*n vad jag håller på att bli galen ;)
Inte lätt att få in sin stad på väder..Finns ju bara ett fåtal inställda frän början

EDIT
JAAAAAAAA....Vilken lättnad..Jag fixade in Piteå :(
Eller...Hmm..Suckar..Nå knas iaf

Hur fixade du det ?
Jag har försökt lägga in Gävle, med koden EUR|SE|SW003|Gävle, via advance config, men den lyckas bara hämta väderdata från de ursprungliga städerna... som ex. EUR|SE|SW015|Stockholm....

Jag installerade spg shell och då fanns gavle där (strunta i prickarna) i weather fliken under inställningarna.

Nu har man då iaf fått dit Borlänge men dock kan jag ej hämt hem info för vädret????

Hej bor du i borlänge du med ;) ?

Yes..Hönsarvet! Men har du fått iordning på väder infon om Borlänge? =)
Nuså fick man in borlänge väder (Tackar för alla tips) ,men dock så står det (null) innan temperaturen??

Oxå en Borlängebo, meddela när allt fungerar med temp osv
/Kjell

Postad 22 March 2008 - 10:14

Pellepilot
  • Pellepilot
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Fm-sändare med mini-usb, alternativt en mini usb -> 3.5mm stereo adapter? Någon som lyckats hitta en fungerande fm-sändare adapter till Cruisen?

Vad jag förstått så funkar inte alla adptrars.. skulle vara fint med en fm-sändare i bilen.

/Pelle

Postad 22 March 2008 - 10:23

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har nu lagt ner ca 8h läsning av hela tråden. Mycket matnyttigt hittar man. Ser att många frågor återkommer, som redan finns i tråden. Men många gånger är det lättare att slänga ut en fråga än att själv leta reda på svaret. Däremot har jag inte i denna tråd sett något konkret svar om detta. Jag vet att det fanns mer info på en annan tråd. Men vill helst spara några timmars läsning.

Det jag undrar är om HTC Cruise drar mer ström om man kör 8gb minnen mot att välja 4gb.
Samt hur mycket mer påverkar det telefonen. Är det 1h man tappar på taltid eller minuter vi talar om.

Sedan har vissa nämnt att de har Class 4 på minnet, hur ser man det? Tittar på SANDISK MICROSDHC 8 GB från Dustin, då företaget handlar mobiler från dem. De minnen jag kan hitta klasser på är SD-minnen. Tex. KINGSTON SECURE DIGITAL CLASS 6 SDHC 8 GB

Ps. Skall beställa telefonen på tisdag. :-) Äntligen.. :(

Postad 22 March 2008 - 11:12

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Fi f*n vad jag håller på att bli galen ;)
Inte lätt att få in sin stad på väder..Finns ju bara ett fåtal inställda frän början

EDIT
JAAAAAAAA....Vilken lättnad..Jag fixade in Piteå :(
Eller...Hmm..Suckar..Nå knas iaf

Hur fixade du det ?
Jag har försökt lägga in Gävle, med koden EUR|SE|SW003|Gävle, via advance config, men den lyckas bara hämta väderdata från de ursprungliga städerna... som ex. EUR|SE|SW015|Stockholm....

Jag installerade spg shell och då fanns gavle där (strunta i prickarna) i weather fliken under inställningarna.

Nu har man då iaf fått dit Borlänge men dock kan jag ej hämt hem info för vädret????

Hej bor du i borlänge du med ;) ?

Yes..Hönsarvet! Men har du fått iordning på väder infon om Borlänge? =)
Nuså fick man in borlänge väder (Tackar för alla tips) ,men dock så står det (null) innan temperaturen??

Oxå en Borlängebo, meddela när allt fungerar med temp osv
/Kjell

Nu har man haft väder ett bra tag,funkar kalas! installerade htc home 2.0

Postad 22 March 2008 - 11:51

shuga
  • shuga
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej,

Har en fråga till er alla HTC Cruise ägare :(

Har synkat min outlook med telefonen. Då fick jag in dem telefonkontaker jag ville ha. Jag råkade dock synka telefonen med Windows Live (messenger) igår och fick in alla dem kontakterna också, dessutom har jag fått in en massa simkontaker också som jag inte vill ha där (Dessa är dock inga problem att deleta bara). Men tar jag bort messengerkontakter försvinner dem från min Windows Live konto ;)

Men till min fråga, finns det något sätt att filtrera bort simkontakter och messengerkontakter från mobilens kontaktlist (väldigt irriterande)?

Postad 22 March 2008 - 21:40

kdk_warhead
  • kdk_warhead
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har läst en del på det här forumet och till slut köpte jag en TC. Fick lite problem med att får en bra uppspelning av filmer (är inte ensam om problemet..). Jag testade där för följande konverterings prg:
SUPER 2007, Gratis! (S7), lite svårt att ladda ner från original siten. Finns på andra ställen.
SBP Mobile 1.2.0 (SPB)
SmartMovie 3.30 (SM)

Och följande spelare:
Media Player (MP)
CorePayer 1.1.3,har ej stöd för H.264? (CP)
SmartMovie 3.3.1 (SM)

Jag kom fram till följande:

Smartmovie gav dålig bild både i MP och SM. Dessutom ”tearing” i MP :blink:
(Xvid,mp3, 12.5FPS, 244 kbps)

S7 Fungerade bra med MP :)
(MP4,H264,AAC,15FPS, 1288kbps)
( 3gp Sony,H264,AAC,15FPS,288kbps, HI-quality,3gp)

SBP Mobile fungerade bra med MP, bäst med CP :lol:
(WMV,WMA, 20 fps, 386 kbs)

Om man har för hög FPS/kbps så får man problem med läpp-sync.

S7 kan konverter flera filmer på en gång.
SBP kan rippa DVD filmer (ej provat) och har en bra ”crop” funktion

Slutsats:
Bästa konvertera: SPB Mobile tätt följd av Super 2007 (Fungerar bra @ 15FPS)
Bästa spelare: CorePayer tätt följd av Media Player (fungerar bra @ 20FPS)

Är man snål så är Super 2007 + Media Player bra (gratis) @ 15FPS 1288kbps.
Vill man ha det bästa så tar man SPB Mobile + CorePlayer @ 20 FPS 386 kbps

Den senaste Coreplayer är säkert ännu bättre.

Postad 22 March 2008 - 22:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
SPB Mobile tycker jag hade så dålig bild...
Kör 4U MP4 Videoconverter..
Grymt enkelt program och mycket bra resultat..
Fixar dock inte att rippa skivor eller lägga in subtitles vad jag då vet

Men det jag gillar med SPB Mobile är att de är skitlätt att välja subtitles å rippa dvd filmer.

Edit
Kör 25fps och 1200 i videobitrate..
Helt grym bild

Redigerat av moparman, 22 March 2008 - 22:11.

Postad 23 March 2008 - 03:13

light44
  • light44
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Köpte precis en Touch Cruise och jag har haft den i ca 3 dagar. Gick in på youtube på telefonen på både Internet Explorer och Opera men att se en video verkar inte fungera alls. Det står bara att "Det gick inte att ansluta". Behöver jag verkligen beställa GPRS-inställningarna? Det verkar dock konstigt eftersom jag redan kan surfa för övrigt.

Tacksam för svar

Postad 23 March 2008 - 06:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du måste installera en speciell version av TCPMP+Video flashbundle för att det ska fungera

Postad 23 March 2008 - 16:24

kdk_warhead
  • kdk_warhead
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

SPB Mobile tycker jag hade så dålig bild...
Kör 4U MP4 Videoconverter..
Grymt enkelt program och mycket bra resultat..
Fixar dock inte att rippa skivor eller lägga in subtitles vad jag då vet

Men det jag gillar med SPB Mobile är att de är skitlätt att välja subtitles å rippa dvd filmer.

Edit
Kör 25fps och 1200 i videobitrate..
Helt grym bild

Vilken player använder du moparman?

Vilka inställningar i 4U MP4 Videoconverter?
Container, codec m.m.

Har du någon spciell codec installerad på Cruisen?

Vore kannon om man kunde få det att fungera med 25 fps & 1200kbps! :)

Postad 23 March 2008 - 18:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kör nyaste Coreplayer..

Det fina med 4U MP4 Videoconverter är att det är så enkelt...
Välj xvid fil
Välj 320x240 i upplösning
Välj 25fps
Ta 1200 eller vad du nu vill i videobitrate

Låt Audio vara som det är
Välj var den färdiga filen ska hamna..
Tryck convert...
Skitenkelt :)

Postad 23 March 2008 - 18:35

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Har nu lagt ner ca 8h läsning av hela tråden. Mycket matnyttigt hittar man. Ser att många frågor återkommer, som redan finns i tråden. Men många gånger är det lättare att slänga ut en fråga än att själv leta reda på svaret. Däremot har jag inte i denna tråd sett något konkret svar om detta. Jag vet att det fanns mer info på en annan tråd. Men vill helst spara några timmars läsning.

Det jag undrar är om HTC Cruise drar mer ström om man kör 8gb minnen mot att välja 4gb.
Samt hur mycket mer påverkar det telefonen. Är det 1h man tappar på taltid eller minuter vi talar om.

Sedan har vissa nämnt att de har Class 4 på minnet, hur ser man det? Tittar på SANDISK MICROSDHC 8 GB från Dustin, då företaget handlar mobiler från dem. De minnen jag kan hitta klasser på är SD-minnen. Tex. KINGSTON SECURE DIGITAL CLASS 6 SDHC 8 GB

Ps. Skall beställa telefonen på tisdag. :-) Äntligen.. :blink:

Jag provar formulera om frågan.

Är det någon av er som använder sig av 8gb minne till Cruisen? Fungerar det bra för er?
Eller ska man gå på det säkra och välja ett 4gb minne, dock trist då priset inte skiljer sig så mycket mot att välja 8gb.

Samt ska man välja SD eller MicroSD minnen?

Ps. Skulle vara intressant att få ett schysst PM från dig moparman... :)

Postad 23 March 2008 - 19:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
jag använder 8gig Micro SDHC kort...Du får ett PM inom en snar framtid :)

Postad 23 March 2008 - 19:31

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
snicksnack att den ska vara söligare med större minneskort. Jag kör på 8gb och märker 0 skillnad

Postad 23 March 2008 - 19:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Köp ett med minst klass 4...
Köpte mitt på TBH

Har hört att det ska va bra men om det stämmer har jag ingen aning om...
Bättre att det säkra före det osäkra :-)

Postad 23 March 2008 - 20:39

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Bra! Då får det bli ett 8gb. Vet ni vad som skiljer SDHC mot ett MicroSDHC? Är det bara storleken fysikt? Eller även hastigheten?
Har jag förstått det rätt att telefonen klarar båda typerna, alltså SDHC och MicroSDHC??

Det lutar iaf åt KINGSTON SECURE DIGITAL CLASS 6 SDHC 8 GB då [url="http://"%20SANDISK MICROSDHC 8 GB är klass 4.

Postad 23 March 2008 - 22:49

light44
  • light44
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Du måste installera en speciell version av TCPMP+Video flashbundle för att det ska fungera

OK, någon speciell? Kanske har lust att länka till det som behövs?

Postad 23 March 2008 - 23:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Gnuggar kristallkulan och ser att du kommer att få ett PM..
Lycka till :)

Postad 24 March 2008 - 06:48

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

OK, någon speciell? Kanske har lust att länka till det som behövs?

PM mig oxå plz!

Redigerat av nacud, 24 March 2008 - 07:01.

Postad 24 March 2008 - 08:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du har PM. :)

Postad 24 March 2008 - 08:49

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat coreplayer och kört okonverterad xvid (624x352) i telefonen? Hur funkade det i så fall?
Och har ni testat att streama direkt från ett file share över WLAN och spelat upp med coreplayer direkt
i telefonen? okonverterat och konverterat?
Det står säkert på någon av alla dessa sidor i tråden... men den börjar bli för lång nu... hehehe

//Micke

Redigerat av Unregistered28512, 24 March 2008 - 09:01.

Postad 24 March 2008 - 08:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag har gjort det på min TyTn II och det är väl samma innehåll och det gick inte så bra..
Kanonbra bild men det hackade med jämna mellanrum..
Fast det var nog med divx spelaren ja testade eller så inte :-)
Jaja hur som helst så var det med den upplösningen

Postad 24 March 2008 - 09:01

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Hmm... oki.
WLAN då... någon som har testat?

//Micke

Postad 24 March 2008 - 20:59

ser00405
  • ser00405
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Bra! Då får det bli ett 8gb. Vet ni vad som skiljer SDHC mot ett MicroSDHC? Är det bara storleken fysikt? Eller även hastigheten?
Har jag förstått det rätt att telefonen klarar båda typerna, alltså SDHC och MicroSDHC??

Det lutar iaf åt KINGSTON SECURE DIGITAL CLASS 6 SDHC 8 GB då [url="http://"%20<a%20href="]http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010118487"[/url]" target="_blank">SANDISK MICROSDHC 8 GB</a> är klass 4.

Du måste ha ett micro (endast den storleken passar)! Sen kan du välja microSD, microSDHC eller transflash, det spelar ingen roll. Men tror inte SD finns i större än 2 eller max 4 GB medan SDHC finns i 8 GB (16 och 32 GB är på väg in). Tänk dock på läs/skriv hastigheten och välj minst class 4(=4Mb/sec) helst ett Class 6 på ett microSDHC.
Väljer du SD kan du få tag på extreme III som kör upp till 20Mb/sec, men i gengäld har mindre kapacitet.

Så din länk ovan är ett gott val... ;-)

Redigerat av ser00405, 24 March 2008 - 21:01.

Postad 25 March 2008 - 05:57

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Hej alla.
Köpte mig en Sony Ericsson HBH-IV840 bluetooth handsfree att använda till min touch cruise men tycker att det fungerar jättedåligt. Vet inte om det är telefonen eller handsfree'n som funkar dåligt men det kontakten avbryts jätteofta och ibland hörs bara ett brus när man försöker att använda det.

Någon som har upplevt samma sak?
Någon som har en bra bluetooth handsfree som fungerar bra till touch cruise att rekomendera?
Eller finns det rentutav någon lösning på mitt problem?

Tacksam för svar

Postad 25 March 2008 - 07:20

jwn73
  • jwn73
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hej alla.
Köpte mig en Sony Ericsson HBH-IV840 bluetooth handsfree att använda till min touch cruise men tycker att det fungerar jättedåligt. Vet inte om det är telefonen eller handsfree'n som funkar dåligt men det kontakten avbryts jätteofta och ibland hörs bara ett brus när man försöker att använda det.

Någon som har upplevt samma sak?
Någon som har en bra bluetooth handsfree som fungerar bra till touch cruise att rekomendera?
Eller finns det rentutav någon lösning på mitt problem?

Tacksam för svar

Jag använder en Sony ericsson HBH-DC980.
Den fungerar jätte bra som BT stereo, efter det att jag ändrat bitrate med advanceconfig.
Men när jag använder den för samtal, så kopplar den ner väldigt ofta.. (Tappar troligen kontakten med telefonen) Men jag vet inte vems felet är ännu... Också tacksam för HJÄLP...

Postad 25 March 2008 - 07:25

jwn73
  • jwn73
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej !

Använder Fugawi för att navigera med gröna kartan, i TC.
Men det verkar inte var ett realtidsprogram, eftersom så fort man rör sig lite snabbare som i en bil, så hänger inte possitioneringen med. Den hamnar några hundra meter efter i tätort, och flera km efter på motorvägen. TomTom fungerar dock alltid korekt.. Någon som haft samma problem ? Finns det ngn lösning ? Eller ngn som känner till ett bättre GPS program, som man kan ha kartorna på minneskortet med...

Postad 25 March 2008 - 07:39

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Hej !

Använder Fugawi för att navigera med gröna kartan, i TC.
Men det verkar inte var ett realtidsprogram, eftersom så fort man rör sig lite snabbare som i en bil, så hänger inte possitioneringen med. Den hamnar några hundra meter efter i tätort, och flera km efter på motorvägen. TomTom fungerar dock alltid korekt.. Någon som haft samma problem ? Finns det ngn lösning ? Eller ngn som känner till ett bättre GPS program, som man kan ha kartorna på minneskortet med...

Jag kör med Garmin Mobile XT på min WM6 telefon... då kan man ha både frilufskartor och vägkartor.
Perfekt om man vill kunna navigera i stan och sedan ta en promenad (eller liknade) i skogen.

//MIcke

Postad 25 March 2008 - 09:53

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Det lutar iaf åt KINGSTON SECURE DIGITAL CLASS 6 SDHC 8 GB då [url="http://"%20<a%20href="]http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010118487"[/url]" target="_blank">SANDISK MICROSDHC 8 GB</a> är klass 4.

Du måste ha ett micro (endast den storleken passar)! Sen kan du välja microSD, microSDHC eller transflash, det spelar ingen roll. Men tror inte SD finns i större än 2 eller max 4 GB medan SDHC finns i 8 GB (16 och 32 GB är på väg in). Tänk dock på läs/skriv hastigheten och välj minst class 4(=4Mb/sec) helst ett Class 6 på ett microSDHC.
Väljer du SD kan du få tag på extreme III som kör upp till 20Mb/sec, men i gengäld har mindre kapacitet.

Tack!

Då har man kommit till stadiet för att dra iväg en order :) :-)

Någon som har provat använda Skype med telefonen, över Wlan eller 3g?

Fungerar det bra? Med ljud, och mic osv..

Postad 25 March 2008 - 11:18

owjan
  • owjan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!
Har ni Outlook Mobile i era telefoner? Är det WM6 pro installerd i HTC Touch Cruise?

/Owjan

Postad 25 March 2008 - 14:57

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Vet inte om detta redan tagit upp, men HTC har släppt en fix för kameran, som ska ge bättre bilder.
http://www.htc.com/m...ail.aspx?pid=59
OBS, ni måste regga er hos HTC.
Jag ska testa den nu!

Hot fix for Touch Cruise photo quality issue

If you zoom in on a captured photo and notice grainy, maze-like patterns within the image itself (this problem is caused by too much sharpness enhancement being applied in bright-light environments), please download and install this hot fix to solve the problem. Sharpness parameters within the photo will then be reduced with only a minimal loss of image sharpness.

Postad 25 March 2008 - 15:51

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Hej!
Har ni Outlook Mobile i era telefoner? Är det WM6 pro installerd i HTC Touch Cruise?

/Owjan

I HTC Touch Cruise är det WM6 pro installerat.
I nyare HTC telefoner utan touch skärm är det WM6 utan pro....

//Micke

Redigerat av Unregistered28512, 25 March 2008 - 15:52.

Postad 25 March 2008 - 18:11

Gustenr
  • Gustenr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Tack!

Det finns 12 gb tillgängligt

Postad 25 March 2008 - 19:02

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Tack!

skype hackar som attans hos mig! vet ej varför

Postad 25 March 2008 - 20:31

JRomero
  • JRomero
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Tack!

Det var trist.. Fler som har provat? Som det kanske fungerar för?

Postad 25 March 2008 - 20:35

peffen
  • peffen
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hej,

Har en fråga till er alla HTC Cruise ägare :)

Har synkat min outlook med telefonen. Då fick jag in dem telefonkontaker jag ville ha. Jag råkade dock synka telefonen med Windows Live (messenger) igår och fick in alla dem kontakterna också, dessutom har jag fått in en massa simkontaker också som jag inte vill ha där (Dessa är dock inga problem att deleta bara). Men tar jag bort messengerkontakter försvinner dem från min Windows Live konto :blink:

Men till min fråga, finns det något sätt att filtrera bort simkontakter och messengerkontakter från mobilens kontaktlist (väldigt irriterande)?

Vet inte om du redan fått svar men jag hade samma irriterande problem. Provade först med Schaps advanced config men där kom SIM kontakterna alltid tillbaka vid reset av telefonen. Det som löste problemet med de störande simkontakterna var den lilla filen Kaisersimfix.cab som du tex hittar på XDA. Googla så hittar du den.

Postad 25 March 2008 - 20:37

Gustenr
  • Gustenr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Tack!

Det var trist.. Fler som har provat? Som det kanske fungerar för?

Kan man inte prova andra vertioner av skype kan dock inte själv för min var d.o.a dead on arival fast inte riktigt den funkade i några timmar.

Postad 26 March 2008 - 11:08

owjan
  • owjan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hej!

/Owjan

I HTC Touch Cruise är det WM6 pro installerat.
I nyare HTC telefoner utan touch skärm är det WM6 utan pro....

//Micke

Är det då en typ "office mobile standard" som är installerad? Var finns Outlook Mobile?
/Owjan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.