Redigerat av Qramohn, 08 October 2008 - 12:24.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
Sony Ericsson Xperia X1 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(114)
|
Inga priser |
How To: Installera ROM på Sony Ericsson Xperia X1 (58 inlägg)
|
16 år sedan |
HTC Touch HD eller Sony Ericsson X1 (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Batteritid X1 vs 990 (0 inlägg)
|
17 år sedan |
Uppdatering Xperia (2 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 08 October 2008 - 12:24
Postad 08 October 2008 - 12:33
Är det inte så att det är 384 MB minne i telefonen. Men eftersom man har en grafikaccelerator på 128 MB som man delar minnet med så blir arbetsminnet följdaktligen 256 MB?
Det tror jag också.. det är ju faktiskt så att dessa 384MB enbart har rapporterats om på ett enda ställe, vilket inte direkt gör detta till någon form av officiell bekräftelse?
Postad 08 October 2008 - 12:45
Det tror jag också.. det är ju faktiskt så att dessa 384MB enbart har rapporterats om på ett enda ställe, vilket inte direkt gör detta till någon form av officiell bekräftelse?
Ok, då var det jag som inte var tillräckligt påläst. Man skummar ju mest allt som skrivs och det där med 384 var något som fastnade. Tackar!
Postad 08 October 2008 - 13:23
ja ja... vi ser när vi får telefonerna..
Postad 08 October 2008 - 13:58
Postad 08 October 2008 - 14:08
http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv
Up to 400 MB Phone Memory
Stöd för MicroSD
Den faktiska mängden ledigt minne kan variera, beroende på hur telefonen är förkonfigurerad
Postad 08 October 2008 - 14:22
Postad 08 October 2008 - 14:41
Postad 08 October 2008 - 14:55
Jag hittade en Divx spelare till windows mobile här http://www.divx.com/...equirements.php
Men jag hittar ingenstans var man kan fixa så den klarar avi filer. någon som vet?
Postad 08 October 2008 - 15:09
Långfilm på minneskort
Med mobilen följer en långfilm på ett minneskort, åtminstone i vissa fall. Minneskortet installerar en filmspelare, men sen blir man inte klar över var filmen finns.
Den dyker inte upp i mediapanelen. Efter en stund hittar vi filmspelaren i start-menyn, och från filmspelaren kan filmen startas.
Tycker att det på det stora hela är en rätt positiv artikel...de som är negativa till Xperia kommer naturligtvis att tolka den annorlunda!
http://www.nyteknik....ticle424429.ece
Postad 08 October 2008 - 15:11
En ny fråga
Jag hittade en Divx spelare till windows mobile här http://www.divx.com/...equirements.php
Men jag hittar ingenstans var man kan fixa så den klarar avi filer. någon som vet?
Det enda media programmet du behöver till Windows Mobile är CorePlayer i princip.
Postad 08 October 2008 - 15:36
En ny fråga
Har kört symbianversionen av denna i min P1a. Den fixar divx-filmer - vilket för det mesta har avi-ändelsen om det var det du var ute efter. Däremot så har den en irriterande avsaknad av funktion. Den kan inte förhindra att skärmsläckare och tangentlås hoppar in under filmvisning! Det funkar t.ex. med P1ans egen videospelare. Så jag löste problemet med att avinstallera DivX-player och hitta en bra avi-3gp konverter istället.
Redigerat av Whopper, 08 October 2008 - 15:36.
Postad 08 October 2008 - 15:49
Jag kikade lite på den, klarar den avi?
Core playern är klart bäst, klara 99% av alla codecs. Avi med Divx eller Xvid är inga problem. Nu har jag en gammal rackare installerad på minnuvarande lur, enda problemet jag haft är med H264 där inte ljudet spelades upp.
Provade precis att spela upp filmen Felon på min gamla Qtek 9000. Filmen har storleken 632x338, och är en helt normal divx avi på 738mb, fick en snitthastighet på 108% (man kan benchmarka i coreplayern). Med andra ord så räcker kraften lugnt till att kolla på film. Av alla demon jag sett när dom visar film på X1an så har det dock hackat. Kan ju självklart vara att det varit en dålig stream men jag skulle ändå skicka den medföljande spelaren och installera Core direkt.
Inga probelm med skärmsläckare i WM.
/Miki
Redigerat av miki2, 08 October 2008 - 15:54.
Postad 08 October 2008 - 15:57
Om du vill använda DivX Playern i mobilen: Ladda ner DivX Converter till din dator och konvertera filmerna.En ny fråga
Ställ in konverteraren till profilen "Mobile". Du behöver inte ändra inställningarna. Prova med dom som är default.
Installera DivX Playern till telefonen, lägg över filmerna. Kommer dom inte upp i spelaren så klicka på Menu/Refresh.
Jag har inga problem med att skärmsläckaren går i gång och sånt.
Däremot har jag nu köpt Coreplayern istället, eftersom man inte behöver konvertera filmerna plus att den klarar av många format.
Men vill du testa med en gratis spelare så testa med DivX Player och kör med DivX Converter som kodar om filerna till DivX formatet.
Redigerat av crest, 08 October 2008 - 15:59.
Postad 08 October 2008 - 16:17
Innehåller mobilabg
Förhandsorder. Klar för leverans!
wohooooo
Postad 08 October 2008 - 16:18
Postad 08 October 2008 - 16:21
Tack för tipset! Kollade min mail och hade samma meddelande. Min X1 är nu betald och klar! Hoppas den kommer på fredag, så man har helgen att leka med den.Din order xxxxxx hos www.katshing.se är nu helt leveransklar!
Postad 08 October 2008 - 16:29
så nu finns det en silver över
Postad 08 October 2008 - 16:38
Man får väl ta ledigt 2 dar i veckan som kompensation
Postad 08 October 2008 - 16:41
"Sat*n vad avundsjuk jag är på er alla ska ni veta"
Vi har ju inte fått telefonen än
Vi vet ju inte ens om telefonerna verkligen finns på Katching och skickas direkt när dom fått betalningen. Skulle det vara så, är det nog för kort tid kvar för att dom skall posta dom idag.
Postad 08 October 2008 - 16:45
Postad 08 October 2008 - 16:48
Skall bli så brutalt skönt att slippa min N95 och alla buggar. Hoppas den kommer på posten imorgon...men det går väl inte att skicka saker efter kl 18.00?
Postad 08 October 2008 - 17:09
Sen finns det även bekräftat på den officiella Xperia bloggen
Postad 08 October 2008 - 17:15
"Lagret har uppmanats att leverera denna order så snart som möjligt."
Postad 08 October 2008 - 17:21
Du får väl åka till Halmstad å hämta denSkickade den frågan till katching nu...jag kommer väl bli portad på deras mail snart så som jag tjatar
Skall bli så brutalt skönt att slippa min N95 och alla buggar. Hoppas den kommer på posten imorgon...men det går väl inte att skicka saker efter kl 18.00?
Verkar vara lungt än sålänge med min, fattas betalning så den ligger väl kvar å väntar på mig på Katching. Bra att ha bakup om nått strular på The Phone House. Får ni den på fredag så får jag ju den ca 2 timmar före er
Edit: Wtf, läste detta just på deras hemsida
Sony Ericsson Xperia X1
Internetpris: 6 349:-
(Pris i butik: 6 749:-)
De har höjt butikspriset. Fan vad jag ska wina om det stämmer. Ska man kanske betala Katching för säkerhetsskull.
Redigerat av P@itor, 08 October 2008 - 17:26.
Postad 08 October 2008 - 17:26
Du får gärna ge ett utlåtande om kameran, kanske t o m ladda upp en bild eller två! Vi ska köpa nya mobiler på firman och kameran är väldigt viktig för oss vilket tyvärr gör att Iphone [edit: och HTC Touch HD] inte ens har kvalat in på intresselistan.
Touch HD skall iofs ha en riktigt bra kamera, klart bättre än X1n. Dock finns ingen fotolampa..
Postad 08 October 2008 - 17:27
grrrr "Ordern mottagen av lagret. Släppt för leverans" hittar bara jagKollade min order på Kashing, det står nu:
"Lagret har uppmanats att leverera denna order så snart som möjligt."
Det känns ju som om det borde vara "Lagret har uppmanats att leverera denna order så snart som möjligt" -> "Ordern mottagen av lagret. Släppt för leverans" i turordning
Redigerat av King Cobra, 08 October 2008 - 17:29.
Postad 08 October 2008 - 17:35
Klicka på ordernumret så ser du det.grrrr "Ordern mottagen av lagret. Släppt för leverans" hittar bara jag
eller...betyder det att dom skickat den?
Det känns ju som om det borde vara "Lagret har uppmanats att leverera denna order så snart som möjligt" -> "Ordern mottagen av lagret. Släppt för leverans" i turordning
Postad 08 October 2008 - 17:43
Postad 08 October 2008 - 18:02
Postad 08 October 2008 - 18:14
Jag tolkar det som bra. De skulle vara utbildade på Xperian och eftersom detta är en premuimmobil så ansåg SE att man ska ha förtur. Det där om att man får en ny lur på plats om den går sönder när man e ute å reser låter också redigt nice.Läste i NyTeknik idag att de som köper X1an får ett eget prioterat nummer direkt till Supporten.. skall man tolka det som något bra eller dåligt
Postad 08 October 2008 - 18:24
Är det någon från SE som tjuvläser det här som kan bringa klarhet i alla RAM-diskussioner. Det är mer än lovligt rörigt tycker jag.
Postad 08 October 2008 - 18:32
Postad 08 October 2008 - 18:32
Ibland undrar man ifall vilka muppar som helst får lov att recensera en telefon och sedan tycka att de är objektiva.
Läs detta inslag och ge er egen bedöming ifall ni är beredda att tycka som denna mupp.
http://pryl.feber.se...sony_ericsson_/
Enligt mig så är muppen där väldigt färgad, eller hur?
Om ni sedan tittar noga på bilderna så kan man skönja dels en Iphone samt att muppaskrället skriver på en Mac.
Då ska man inte bli förvånad att denna test blir som den blir.
Postad 08 October 2008 - 18:44
Postad 08 October 2008 - 18:45
hehe, han var ju rolig. Som om man ens tror att det ska vara som ett vanligt tangentbord. Har han inte ens fattat att man skriver med tummarna får han väl skylla sig själv
![]()
Ibland undrar man ifall vilka muppar som helst får lov att recensera en telefon och sedan tycka att de är objektiva.
Läs detta inslag och ge er egen bedöming ifall ni är beredda att tycka som denna mupp.
http://pryl.feber.se...sony_ericsson_/
Enligt mig så är muppen där väldigt färgad, eller hur?
Om ni sedan tittar noga på bilderna så kan man skönja dels en Iphone samt att muppaskrället skriver på en Mac.
Då ska man inte bli förvånad att denna test blir som den blir.
Postad 08 October 2008 - 18:49
Den roligaste kommentaren är dock "upplösningen gör saker och ting en aning snyggare, det tillför egentligen ingenting" hahaha sicken idiot
Postad 08 October 2008 - 18:58
detta är INTE någon touchtelefon. Skärmen har ingen glasyta som iPhone utan kräver att man trycker på vilket gör scrollningar och inmatning till en rätt dålig upplevelse.
Sen när var kriteriet för pekskärm att den ska vara i glas. Trodde det var att den ska vara just pekbar.
Postad 08 October 2008 - 19:00
Eller hittade ni några positiva grejer han skrev, eller?
En kille som är totalt emot allt som har med wm ska inte ge sitt utlåtande i en objektiv test, den kan aldrig bli objektiv.
Så han blev enligt mig utsedd till årets mupp i allafall.
Postad 08 October 2008 - 19:14
Nu är ju Iphonen en väldigt bra produkt, inget ont menat... men humorn var ju helt underbar.
Postad 08 October 2008 - 19:55
Postad 08 October 2008 - 20:07
Jag såg en gång en bild där dom jämförde Iphone med en grå sten ;D Väldigt styggt iof, men riktigt rolig. Hittar inte den bilden nu, någon som vet vilken jag menar? Iphonen vann iallafall, den hade en sak som inte gråstenen hade, toutch screen ;D
Nu är ju Iphonen en väldigt bra produkt, inget ont menat... men humorn var ju helt underbar.
Kan det ha varit den här
http://www.eatliver.com/i.php?n=3509
Postad 08 October 2008 - 20:10
Klockan 12.00 på fredag bör man ha fått telefonen då.
http://www.dailiesco...22C3N6A332A261H
wow.... seriös väntan!!!
Jag kommer hänga på låset!
Redigerat av Chiliwise, 08 October 2008 - 20:10.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
How To: Installera ROM på Sony Ericsson Xperia X1
8 bilder
88 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?