Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Asus Eee PC 901 *

1766 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus Eee PC 900 - 900MHz 1GB 16GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 5 8.612902 (30) Inga priser
Asus Eee PC 901 - 1,6GHz 1GB 8,9" Atom N270 20GB SSD (Laptops (Bärbara datorer)) 6 9.208332 (23) Inga priser
Asus Eee PC 901 - 1,6GHz 1GB 12GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 4 9.181818 (10) Inga priser
Asus Eee PC 901GO - 1,6GHz 1GB 16GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 9.222222 (8) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 23 September 2008 - 06:07

davrex
  • davrex
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Ändras språket i alla applikationer när du gör så?
För mig så var vissa program delvis på finska.

Vill inte verka malig, men ska det inte vara "sudo nano /etc/default/locale"
Utan "/" före nano?
Bara för att förtydliga för de som inte använt linux så mycket....

hmm har inte tetsat massor men jag har inte hittat något på finska infalla :) men jag har ju typ bara strukat oc kollat på trådlösa nätverk och openoffic än.

Postad 23 September 2008 - 08:31

Unregistered1235
  • Unregistered1235
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ni som fått burken, finns det ZIF-kontakt på era? ( http://jkkmobile.blo...sus-eee-pc.html )

Redigerat av Unregistered1235, 23 September 2008 - 08:31.

Postad 23 September 2008 - 08:47

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

hmm okej.
börja med att fylla i inställingan i början om användare och pass och sånt. på finska.
sedan när det är klart så kör man Ctrl-Alt-T för att öppna en terminal.
skriver där sudo nano /etc/default/locale
där man ändra till LANG=sv_SE.UTF-8 och tar ctr+x sedan k för att spara.
sedan körde jag cd /usr/share/locale/
sudo mv fi_FI/ fi_FI.old/
och sedan Ctrl-Alt-backspace för att starta om datorn. KLART!

"sudo mv fi_FI/ fi_FI.old/"

Denna rad fungerar inte.

När du "ändrar" i första steget, flyttar du bara markören till texten och skriver om? Vart går du sedan när du markerat "k"? Du befinner dig ju i en speciell vy.

Redigerat av Unregistered4fd183bf, 23 September 2008 - 08:51.

Postad 23 September 2008 - 09:01

Walo
  • Walo
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nu börjar Komplett få fart på benen!

"Släppts för plock" ;)

// T

Edit 12:12 "Plockad" :)

Redigerat av Walo, 23 September 2008 - 11:11.

Postad 23 September 2008 - 11:42

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker det är jobbigt när tråden svämmar över med folks orderstatus, leveransstatus, leveranskostnader mm? Jättekul att ni får era datorer med lägg er kraft och energi på att skriva om produkten, ta bilder och ge tips om datorn när ni väl får den istället.
Naturligtvis kan det vara intressant att veta hur pålitliga leveranser från eBay och liknande är men det är ju en helt annan sak.

Postad 23 September 2008 - 11:48

Mickex
  • Mickex
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker det är jobbigt när tråden svämmar över med folks orderstatus, leveransstatus, leveranskostnader mm? Jättekul att ni får era datorer med lägg er kraft och energi på att skriva om produkten, ta bilder och ge tips om datorn när ni väl får den istället.
Naturligtvis kan det vara intressant att veta hur pålitliga leveranser från eBay och liknande är men det är ju en helt annan sak.

Jag tycker det är rätt intressant med tanke på att en verklig release verkar vara på gång. Kommer 901'an med Linux verkligen ut idag är den diskussionen utsuddad om ett par dagar och fokus hamnar då istället på själva datorn och dess funktioner.

Men jag håller med dig också. Ta bilder och släng upp i era gallerier!

Postad 23 September 2008 - 12:00

newberg
  • newberg
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Någon som provat lite olika linuxdistributioner och har något å säga om vilka som är bra och dåliga osv. För jag känner att det verkligen går bort å köra xandros orginalet. Alldelels för tråkig och minimal för min smak.

Postad 23 September 2008 - 12:29

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
haha! vilket skämt! :)
igår skrev jag att det på cdon stod "del-levererad" på min 901'a..
så jag var förväntansfull hela kvällen och väntade tills posten kom..
posten kom.. ingen post-avi.
jag mailade cdon om dom skickat skiten och ifall jag kunde få en sms avisering om den kommit fram..
fick svar nu:

"Nej den har inte skickats ut.
Jag har inget datum mer än att den skall skickas snarast."

HAHA!

man kan bara skratta åt eländet..

jag lär vara den sista i sverige som får den här skräpdatorn..FY!
kommer bli noll glad när den väl kommer,eftersom alla förhoppningar bara grusats hela tiden..
med lite tur kanske jag kommer le lite när den går igång.
pyttsan.

Postad 23 September 2008 - 13:06

Ewl][Spirit
  • Ewl][Spirit
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

haha! vilket skämt! :)
igår skrev jag att det på cdon stod "del-levererad" på min 901'a..
så jag var förväntansfull hela kvällen och väntade tills posten kom..
posten kom.. ingen post-avi.
jag mailade cdon om dom skickat skiten och ifall jag kunde få en sms avisering om den kommit fram..
fick svar nu:

"Nej den har inte skickats ut.
Jag har inget datum mer än att den skall skickas snarast."

HAHA!

man kan bara skratta åt eländet..

jag lär vara den sista i sverige som får den här skräpdatorn..FY!
kommer bli noll glad när den väl kommer,eftersom alla förhoppningar bara grusats hela tiden..
med lite tur kanske jag kommer le lite när den går igång.
pyttsan.

CdOn är riktigt lustiga.. själv sitter jag och väntar på sms-avi på mitt paket från DustinHome. Jag kan höra av mig senare i eftermiddag om hur det är med ZIF-kontakt osv..

Postad 23 September 2008 - 13:25

Magnus909
  • Magnus909
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Nu börjar Komplett få fart på benen!

"Släppts för plock" ;)

// T

Edit 12:12 "Plockad" :)

Nä nu....!

När jag kollar på min order så är den fortfarande under behandling och där står också att förväntat på lager prelimininärt nu är 27/9 (på Lördag!).
Om det stämmer med din order så får jag ringa till komplett direkt och höra vad om håller på med.

(Redigerat): Pratade med komplett, det besked jag fick var att det bara var dom svarta 901;orna som kommit.
Du måste ha beställt en sån 12 GB variant då alltså! Vita kommer inte förrän på måndag (27 är ju lördag). J

Jag tillhör dom som faktiskt tycker den vitare ser läckrare ut än den tråkigt generiskt svarta(förutom de 20 GB). Men smaken är som baken...

Redigerat av Magnus909, 23 September 2008 - 13:35.

Postad 23 September 2008 - 13:40

Magnus909
  • Magnus909
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Nja, just nu så är det väldigt relevant då det har varit uppskjutningar av leveranstider i Sverige. Är alltid så här inne då något hett släpps att man kommenterar bra leverantörer, priser, varianter av processorer(stepping) el dyl då något "hett" är på gång. Det tycker jag bara är till fördel för den som fortfarande befinner sig i beställnings -och köpfas.
Sen kan du nog lita på att det istället kommer att bli översvämmat med recensioner, bilder, tips mm när den väl kommit till Sverige.

Postad 23 September 2008 - 13:53

Magnus909
  • Magnus909
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
För dom som absolut måste ha 901;an nu så ser jag att Mediacenter påstår sig ha tre stycken vita i lager. Dom är dyra dock , 4100-någonting.

Postad 23 September 2008 - 14:00

tksen
  • tksen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

hmm okej.
börja med att fylla i inställingan i början om användare och pass och sånt. på finska.
sedan när det är klart så kör man Ctrl-Alt-T för att öppna en terminal.
skriver där sudo nano /etc/default/locale
där man ändra till LANG=sv_SE.UTF-8 och tar ctr+x sedan k för att spara.
sedan körde jag cd /usr/share/locale/
sudo mv fi_FI/ fi_FI.old/
och sedan Ctrl-Alt-backspace för att starta om datorn. KLART!

Det gar fan inte!
nagon som kan skriva exakt hur man skriver in det.nar jag startade om sa var det finska likforbannat.

Postad 23 September 2008 - 14:10

jgadd
  • jgadd
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kan någon som fått sin svarta XP (12GB) variant från Svensk leverantör meddela om det finns en ZIF kontakt på den.
Tack på förhand!

/Jeppe

Postad 23 September 2008 - 14:30

Ewl][Spirit
  • Ewl][Spirit
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hejhej alla..

Jag var ner och hämtade min lilla eee901 på posten för en timme sen ungefär. 3790;- inklusive frakt från DustinHome. Skriver väl nåt mer och kanske lägger upp nåt foto senare ikväll.

Postad 23 September 2008 - 14:32

RealPjotr
  • RealPjotr
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Hatar att Microsoft alltid lyckas se till att få företag att leverera Windows-versioner före Linux-versioner. Finns gott om 901 med Windows nu, men ingen med Linux i lager nånstans. Usch!

Postad 23 September 2008 - 14:37

Ewl][Spirit
  • Ewl][Spirit
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hatar att Microsoft alltid lyckas se till att få företag att leverera Windows-versioner före Linux-versioner. Finns gott om 901 med Windows nu, men ingen med Linux i lager nånstans. Usch!

Jag har en svensk eee901 med linux i handen. :)

Postad 23 September 2008 - 14:43

Unregistered1235
  • Unregistered1235
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hejhej alla..

Jag var ner och hämtade min lilla eee901 på posten för en timme sen ungefär. 3790;- inklusive frakt från DustinHome. Skriver väl nåt mer och kanske lägger upp nåt foto senare ikväll.

Finns det zif-kontakt i din? Läs gärna mitt inlägg längre upp för mer info..

Postad 23 September 2008 - 15:13

davrex
  • davrex
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

"sudo mv fi_FI/ fi_FI.old/"

Denna rad fungerar inte.

När du "ändrar" i första steget, flyttar du bara markören till texten och skriver om? Vart går du sedan när du markerat "k"? Du befinner dig ju i en speciell vy.

när du skriver den raden så skrev du raden över i samma terminal hoppas jag annars funkar det inte.
när jag skriver K är när den frågar om jag vill spara då det är på finska så är "k" = ja.

Postad 23 September 2008 - 15:21

Unregistered92b76baa
  • Unregistered92b76baa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hejhej alla..

Billigt! Ser 3990 som listpris på DustinHome och sedan verkar det läggas på 98 spänn frakt på det...beställde du för länge sedan?

Postad 23 September 2008 - 15:21

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

när du skriver den raden så skrev du raden över i samma terminal hoppas jag annars funkar det inte.
när jag skriver K är när den frågar om jag vill spara då det är på finska så är "k" = ja.

Kuriosa för er med finskt linux: 'k' är förkortning på 'kyllä' vilket betyder 'ja' på finska.

Postad 23 September 2008 - 15:34

Shox
  • Shox
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Det gar fan inte!
nagon som kan skriva exakt hur man skriver in det.nar jag startade om sa var det finska likforbannat.

sudo mv fi_FI/ fi_FI.old/ <----- det ska vara INTE vara / efter fil namnen, kanske darför de inte funka raden ska se ut så här:

sudo mv fi_FI fi_FI.old

inga / med andra ord
Hoppas det funkar, de gick för mig

Postad 23 September 2008 - 15:39

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Texten står på skärmen. Jag flyttar markören till den finska delen, skriver över texten, sparar och trycker på "k".

Vad gör jag sedan? Ska nästa text skrivas under? För "språkinfon" ligger kvar i fönstret, fast nu med den svenska inställningen.

Postad 23 September 2008 - 15:43

Grumpy_SWE
  • Grumpy_SWE
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Tryck CTRL+ALT+T
Skriv in följande rad

sudo /usr/bin/oowriter /etc/default/locale &

Tryck Enter

Ändra "fi_FI.UTF-8" till "sv_SE.UTF-8"

Välj Spara på ikonen uppe till vänster.
Stäng editorn på krysset och starta om genom att trycka "CTRL+ALT+BACKSPACE"

Postad 23 September 2008 - 15:45

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Det gar fan inte!

om det är att språket ändrar sig varje gång du startar upp så,välkommen i eee klubben :)
när jag köpte min 701'a förut med engelskt linux,så fick jag -varenda- -gång- jag startade upp den,gå in och ändra till svenska..
vilket ledde till att jag lämnade tillbaka skiten till slut..
så förmodligen så är det så med den finska med..
den ställer tillbaka sig efter varje nedstängning. :)

spontant tips:
sök på google efte rhur man ändrar språk från engelska till svenska,och pröva om det funkar att göra samma sak med finska till svenska..
att ställa om efter varje omstart gäller dock fortfarande...

Redigerat av darknessviking, 23 September 2008 - 15:45.

Postad 23 September 2008 - 15:49

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Då skulle jag vilja lägga till:

När du sparat filen och tryckt "k", tryck på enter en gång till så kommer du tillbaka till kommandpromten. Fyll i texten utan /. Starta sedan om och nu är allt på svenska! :)

Tack för hjälpen!

Postad 23 September 2008 - 16:03

RealPjotr
  • RealPjotr
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

att ställa om efter varje omstart gäller dock fortfarande...

Om du läser ett antal sidor tillbaka i tråden finns länkar som talar om varför det ställs tillbaka varje gång. Du hade helt enkelt inte lyckats med alla kommandon. De första ställer om nuvarande, det sista permanent. Sorry, orkar inte gräva fram postningen...

Postad 23 September 2008 - 17:01

Magnus909
  • Magnus909
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Wow, 1027 inlägg (1028 med mitt) just nu.
Inte undra på att ON/OFF förutspår att den ultraportabla minidatorn (som det sas i artikeln http://blogg.tkj.se/...2008-minidator/ ) blir årets julklapp! Då lär tillgången på alla "bättre" netbooks vara betydligt bättre (msi wind har väl fått sitt 6-cellsbatteri då tex)
Ett sånt här sug efter en enskild pryl har det väl inte varit sen internet i sig var årets julklapp julen 96...

Redigerat av Magnus909, 23 September 2008 - 17:04.

Postad 23 September 2008 - 17:05

tksen
  • tksen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Tryck CTRL+ALT+T
Skriv in följande rad

sudo /usr/bin/oowriter /etc/default/locale &

Tryck Enter

Ändra "fi_FI.UTF-8" till "sv_SE.UTF-8"

Välj Spara på ikonen uppe till vänster.
Stäng editorn på krysset och starta om genom att trycka "CTRL+ALT+BACKSPACE"

Tack! nu funkade det klockrent.
ska testa lite, och sen instalera xp-home.
/Thomas

Postad 23 September 2008 - 17:11

Grumpy_SWE
  • Grumpy_SWE
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Tack! nu funkade det klockrent.
ska testa lite, och sen instalera xp-home.
/Thomas

Inga problem, bara kul att kunna hjälpa till.

\Mvh: Grumpy

Postad 23 September 2008 - 17:24

davrex
  • davrex
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Texten står på skärmen. Jag flyttar markören till den finska delen, skriver över texten, sparar och trycker på "k".

Vad gör jag sedan? Ska nästa text skrivas under? För "språkinfon" ligger kvar i fönstret, fast nu med den svenska inställningen.

du ska ju trycka ctrl +x innan

Postad 23 September 2008 - 18:33

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

du ska ju trycka ctrl +x innan

Jag sparar genom att trycka "ctrl+x". Även om jag skriver "sparar" istället för "ctrl+x".

Men jag skulle fortfarande vilja veta varför min usb-sticka med ubuntu-eee som jag skapat med unetbootin inte vill boota på min 901:a. Trots att jag väljer usb:n som boot device när jag trycker esc när datorn startar.

Postad 23 September 2008 - 19:47

Unregistered9c595cc7
  • Unregistered9c595cc7
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Halloj!
Jag har en snabb fråga:
Det står att Webhallen.com har 29 stycken i lager i Stockholm. På postorder stod det att de hade 0. Betyder detta att jag inte kan beställa via postorder?

Postad 23 September 2008 - 19:55

Totteck
  • Totteck
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag sparar genom att trycka "ctrl+x". Även om jag skriver "sparar" istället för "ctrl+x".

Men jag skulle fortfarande vilja veta varför min usb-sticka med ubuntu-eee som jag skapat med unetbootin inte vill boota på min 901:a. Trots att jag väljer usb:n som boot device när jag trycker esc när datorn startar.

Jag hade samma problem i några timmar när jag skulle göra samma operation.

Eftersom jag var väldigt trött och en aning förbannad och samtidigt lite uppgiven så kommer jag inte ihåg till 100% vad jag gjorde men har för mig att jag först såg till att jag hade fat16 på usbminnet (vilket jag inte hade från början, fat32...), sen gjorde jag någon inställning eller liknande för att den skulle vara bootbar, samt unmountade cd-romen som fanns av någon anledning. Dessutom höll jag på och labbade med bootordningen och plockade bort båda ssd-diskarna. Till slut fungerade det.
http://wiki.eeeuser.com kan jag rekommendera, där finns allt i steg för steg för de som orkar följa det :)

Postad 23 September 2008 - 20:40

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Då skulle jag vilja lägga till:

När du sparat filen och tryckt "k", tryck på enter en gång till så kommer du tillbaka till kommandpromten. Fyll i texten utan /. Starta sedan om och nu är allt på svenska! :)

Tack för hjälpen!

Tja!
Kan du skriva exakt hur man ska skriva? Förstår inte vad du menar med "utan /", testat utan / på alla möjliga sätt, men det blir bara command not found

Postad 23 September 2008 - 20:50

davrex
  • davrex
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Tja!
Kan du skriva exakt hur man ska skriva? Förstår inte vad du menar med "utan /", testat utan / på alla möjliga sätt, men det blir bara command not found

skriv cd /usr/share/locale/ "enter"
sudo mv fi_FI/ fi_FI.old "enter"

om det bara var den delen. men det han säger är att du ska köra
sudo mv fi_FI fi_FI.old "enter"
men det anser jag skumt då det är mapp du byter namn på och inte fil.

Postad 23 September 2008 - 21:34

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
OK, men om programmen är på svenska, raden heter som den ska... den man får fram när man skrivit sudo usr/osv....

MEN flikarna och ikonerna i easymode är på engelska helt plötsligt... vad gör man då?

Postad 23 September 2008 - 22:48

Holstein
  • Holstein
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej,

För alla er som precis som jag beställde en dator med icke svenskt/engelskt os. Finns denna guide där man lägger in .iso-filen på ett U3-minne och lurar den att tro att iso-filen är den riktiga U3filen.

På detta sättet slipper du hålla på med olika jobbiga lösningar såsom, PeToUSB och usb_prep8.

http://www.u3communi...topic.php?t=434

Postad 23 September 2008 - 22:52

Holstein
  • Holstein
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Ni som fått burken, finns det ZIF-kontakt på era? ( http://jkkmobile.blo...sus-eee-pc.html )

Ingen Zif-kontakt på min

20GB vit Linux från Finland.

Postad 24 September 2008 - 06:14

Mickex
  • Mickex
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Halloj!
Jag har en snabb fråga:
Det står att Webhallen.com har 29 stycken i lager i Stockholm. På postorder stod det att de hade 0. Betyder detta att jag inte kan beställa via postorder?

Har för mig att de skickar produkter som finns i butikerna mot postorder också. Ring dem så får du svar snabbt och lätt.

Postad 24 September 2008 - 06:16

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Ingen Zif-kontakt på min

20GB vit Linux från Finland.

Sorry om jag upprepar, men var inte en ZIF-kontakt något negativt? Det innebär väl att man då har SSD istället för HDD och kan inte uppgradera till SSD senare, på grund av ZIF-kontakten? Eller...? :S

Postad 24 September 2008 - 06:37

Marjo104
  • Marjo104
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Sorry om jag upprepar, men var inte en ZIF-kontakt något negativt? Det innebär väl att man då har SSD istället för HDD och kan inte uppgradera till SSD senare, på grund av ZIF-kontakten? Eller...? :S

Nej ZIF kontakten är inget negativt.
Anledningen till att man vill ha ZIF-kontakten kvar är för att man ska kunna byta ut den långsamma SSD disken i sin EEE
till en 1,8" disk så att man kan få mer lagringsutrymme. Finns inte denna kontakt (som tyvärr verkar vara fallet...) kan man endast få mer lagringsutrymme genom att köpa PCI-E SSD diskar från tex http://www.memoryc.c...ype=PCI Express
Dessa diskar är betydligt dyrare per Gb än 1,8" diskar.

Postad 24 September 2008 - 08:03

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Jag börjar bli tveksam till att köpa med ssd nu, läser överallt att den inte är snabbare än hdd, det skulle ju sitta skönt med lite extra gb på resan.
Men frågan är väl batteritiden också, den måste väl bli betydligt kortare med vanlig hdd?
Hur är värmeutvecklingen samt ljudskillnaden mellan dessa?

En annan fråga dök upp, om man inte har zif kontakt kan man väl fortfarande byta ssd:n (inte den inbyggda givetvis) mot en annan ssd som är större/snabbare? såg att en 64GB kostar inte så farligt mkt ~1350:-, eller det kanske är värt att köpa en större usb sticka för detta ändamål kanske?

Ni som har fått era, hur är hastigheten på dom? märks det stor skillnad mot "vanlig" dator? kan ni inte göra små minirecensioner om fördelar/nackdelar ni märkt av dom första dagarna, det vore tacksamt :)

/En som inte kan bestämma sig

Postad 24 September 2008 - 08:28

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Finns det någon som sett 901:an i en fysisk butik, Siba, Elgiganten, Expert, OnOff? Skulel vilja känna på den och se om leksakskänslan från 900 är borta samt om skärmen är bättre?

Svårt att bestämma sig utan att ha känt och klämt :)

Postad 24 September 2008 - 08:41

vipah
  • vipah
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Nu har jag inte känt på 900:an, men 901:an känns mycket gedigen och jag tycker den håller hög klass jämfört med vanliga laptops. Vad kändes leksaksaktigt med 900? Jag trodde det var samma maskin med lite vassare specar bara på 901.

Postad 24 September 2008 - 08:48

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Nu har jag inte känt på 900:an, men 901:an känns mycket gedigen och jag tycker den håller hög klass jämfört med vanliga laptops. Vad kändes leksaksaktigt med 900? Jag trodde det var samma maskin med lite vassare specar bara på 901.

Färgen (gulvit, benvit), formen (kantig och kändes gammaldags) och saknade den där finishen som man vant sig vid även med billigare datorer. Dessutom kändes Linux-versionen lite som om det var en leksaksdator. Detta kan man ju dock lätt byta själv.

Postad 24 September 2008 - 09:51

unoo
  • unoo
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej har en fråga, hur installerar jag ubuntu från linux versionen? Måste väll köra från ett usb minne? men hur gör man?

( Är helt nybörjare på linux)

Tack för svar!

Postad 24 September 2008 - 10:13

incident
  • incident
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej har en fråga, hur installerar jag ubuntu från linux versionen? Måste väll köra från ett usb minne? men hur gör man?

( Är helt nybörjare på linux)

Tack för svar!

Testa denna guiden http://tombuntu.com/...the-eee-pc-901/, den verkar hyfsat pedagogisk

Postad 24 September 2008 - 10:24

unoo
  • unoo
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Testa denna guiden http://tombuntu.com/...the-eee-pc-901/, den verkar hyfsat pedagogisk

Förstod inte så myclet av den :) . Finns det ingen på svenska? hur förbereder jag mitt usb minne då?

Postad 24 September 2008 - 10:31

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Förstod inte så myclet av den :D . Finns det ingen på svenska? hur förbereder jag mitt usb minne då?

Översatt med Google translate. Blir inte helt grammatiskt korrekt, men jämfört med hur dagens ungdomar stavar är detta klasser bättre :)

http://translate.goo...t...sl=en&tl=sv

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.