Då skall inte "byxproblemet" som inte är något problem stoppa mig från att köpa denna lur iallafall
Mvh Peter
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *
Startad av
what17ever
, Jun 11 2008 10:44
1150 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 11 March 2009 - 09:36
Micke Prylgalen och TomasL , tackar för svaren.
Då skall inte "byxproblemet" som inte är något problem stoppa mig från att köpa denna lur iallafall Mvh Peter Postad 11 March 2009 - 12:01 Det är helt nya telefoner med olika serie / IMEI nr. / Micke Postad 11 March 2009 - 17:31
Postad 14 March 2009 - 12:30
Fel, jag har laddad ner msn-live till min lur Postad 14 March 2009 - 13:08
Jag kan inte se youtube-klippen. Det blir bara en svart ruta när jag klicka på ett klipp. Tidsräknaren tickar men varför ser jag ingen bild?
Gud vad störande detta är. Jag blir skitglad om någon vet vad det beror på. Tacksam för svar Redigerat av Agilitydream, 14 March 2009 - 18:29. Postad 14 March 2009 - 13:13
Har nu haft luren ett tag, dock inte testat med headset eller blutooth. Det jag stör mig på att jag inte kan välja att spela in direkt ett samtal (behöver det ibland när man inte har papper och penna tillhands). De har tagit bort att spela in direkt med att välja en snabbknapp (som bokmärke). Det går fortfarande att spela in, men då måste man ta luren ifrån sig och trycka på en knapp mer (tidigare valde jag nav knapp upp och den spelade in direkt när jag samtidigt pratade).
Sen var jag besviken över att moderniseringen av menyerna inte skiljde sig enormt från en k750i, men nu fattar jag att det är det som är liksom Sony Ericsson stilen. Och jag är ganska nöjd med menyerna ändå. På min telefon funkar menyerna snabbt och det har aldrig hängt sig. Slide funktionen funkar jättebra. Jag har aldrig haft en slide telefon innan så jag har inget att jämföra med. Men den är i lagom motstånd, stabil och ljuset på knapparna lyser upp så fort man slide:ar upp den. Att surfa och wap är förskräckligt (tar lång tid, navigering och sökning på google rena pesten med en liten telefon)! men det var det i k750i också. Så jag använder aldrig detta. Bluetooth med datorn för att överföra filer funkar bra. Kameran är jag nöjd med (jämför med min k750i). Kanske smäller blixten lite väl mycket i kraft när man fotograferar t.ex människor inne, men kanske har jag inte hittat alla inställning för det. Kameran är bättre än min ixus 70. Är C905 ett flaggskepp jämfört med t.ex k750i som också var en stolthet när SE släppte den? Så mycket vet jag inte om det har ändrats, men jag känner att C905 är stabil, den krånglar inte för mig. Bra att jag gjorde valet att faktiskt uppgradera ordentligt och inte välja bland alla Wxxx telefoner som SE spottar ut men som där är massa problem med. Dock så hade jag velat att C905 hade bättre och modernare stöd för Flash swf. Samt att man kunde skräddarsy menyer ännu mer - lägga in flash ikoner etc. Ta bort menyikoner som man aldrig använder och .. ja ännu mer skräddarsy. Postad 14 March 2009 - 14:32
Jag vet inte vad du har för fel på din Ixus 70 men mina c905:or har inte varit i närheten av bildkvalitén den producerar. c905 är bra misstolka inte mig nu men jag tycker ixus 70 sopar mattan med den hårt.
Kikar man på bilderna i liten storlek så ser man ju inte så stor skillnad men zoomar man lite så är det ju en annan femma. Lägg sen till alla parametrar du kan justera i ixusen i t.e.x "mina färger" läget, den större optiken, bättre kontroll av blixten m.m m.m ![]() c905 ![]() Ixus 70 Och kikar man på bilderna i full skala 100% så ser man ju en ganska rejäl skillnad. ![]() c905 100% zoom ![]() Ixus 70 100% zoom Postad 18 March 2009 - 11:56
Har alla fått det att fungera med uppgraderingen till senaste mjukvaran??
Jag har kört både via datorn och telefonen men den säger bara att jag redan har den senaste. Versionen är 1205-9079 R1BA042 081028 Har en olåst och obrandad lur. Vad har jag missat? Vill ju ha det senaste Postad 18 March 2009 - 20:17
Samma för mig, vet inte om man ska ta sig tid och ringa till SE support imorgon... Postad 18 March 2009 - 22:50
Om ni kollar genom telefonens uppdatering så står det att det inte finns nån nyare. Koppla in nallen till dator med PCsuite så säger den att det finns en uppdatering. Det är genom ett annat Sonyericssonprogram som ni tankar hem som man gör uppdateringen med. (Iallafall för mig
Postad 19 March 2009 - 12:59
Har testat köra via SE Update programmet på datorn men med samma resultat. Säger bara att jag har senaste mjukvaran. Får väl slå en signal till SE support och höra Postad 19 March 2009 - 13:28
Pratade nyss med SE's kundtjänst "Jonas", han hade inte hört om att de skulle vara något problem men vi konstaterade att jag hade en gammal version. Fungerade de inte så tyckte han att jag skulle be något service-ställe titta på den.. Skippar nog den här uppdateringen ett tag, har nyss haft min telefon inne på service i över en månad och orkar inte vänta igen.. Ringde de här nr för övrigt: 013 24 45 00 (Lokal avgift)
Edit: ska testa på någon annan dator senare får se om de blir någon skillnad.. Redigerat av cewe, 19 March 2009 - 13:29. Postad 20 March 2009 - 13:22
Jag hade samma problem. Vet inte om detta är lösningen men det funkade nu iaf. Jag började att säkerhetskopiera telefonen sen poppa de upp en ruta som sa att det fanns en ny mjukvara. Så nu håller jag att uppdatera till den nyaste! =) Postad 21 March 2009 - 23:08
Hej,
köpte en C905 idag, men lite då och då kommer det "sim inaktivt" på skärmen. mitt sim-kort funkade hur bra som helst i min gamla telefon, och simkortet är inte mer än ca 6mån gammalt... och om jag sätter telefonen på att Endast använda GSM, så får jag samma sak... Vad tror ni kan va fel? mvh Postad 23 March 2009 - 20:53
Nu är den tredje utbytta telefonen inlämmnad för att högtalaren började spraka precis som på dom föregående + att vänster meny knapp är trög + stb tiden är ca 30 timmar max med 5min samtal !! + dålig signalstyrka & div annat som jag inte ens orkar klaga på...
/ Micke Postad 23 March 2009 - 21:49
Har du kollat när dina telefoner är tillverkade? På baksidan under batteriet.
Kanske fått "gamla" tidiga c905:or hela tiden. Den senaste jag hade var tillverkad 09w4 och den kändes mkt bra fast även denna började glappa mer och mer i slidern efter någon vecka... Postad 24 March 2009 - 20:14 Har bara kollat IMEI nr som har varit nyare på varje utbytt förutom den senaste... Vad har du för operatör jag har 3 & vad har du för ungefärlig standby tid ? jag har bara max 30 timmar med ca 5min samtal. / Micke Postad 25 March 2009 - 11:48
Är alla som har nya mjukvaran nöjda eller har det kommit fram nya buggar?
/Marcus Postad 25 March 2009 - 12:25
Hittils är jag väldigt nöjd, alla buggar jag hade hittat är fixade. Postad 27 March 2009 - 21:50
Någon som har fått walk mate att fungera? Min verkar inte göra någonting....
Postad 27 March 2009 - 22:00 Ja, för mig fungerar det fint. Bara att starta programmet och börja gå. Postad 27 March 2009 - 23:02
Det var ju ren besvikelse i o med den nya uppdateringen då man ej fick med alla funktioner som utlovats.. Har skällt o pratat med sony ericsson, så får man se om man kan få dom resterande sakerna i någon kommande uppdatering. (om sådan kommer)
Postad 28 March 2009 - 10:09
Har samma problem med min W902. Skulle också bli glad för hjälp. Postad 28 March 2009 - 11:15
Varför jämför du en mobil med en kamera? Postad 28 March 2009 - 11:49
Den använder sig av accelerometern och jag har fattat rätt, och räknar antal steg. Min kom upp i 8 steg när jag gick runt 100, testade att skaka, vända och ha mig med telefonen. Så för mig funkar det inte riktigt. Postad 28 March 2009 - 19:55 Jo det är riktigt att den använder sig av accelerometern. Kan väl hålla med om att den kanske inte fungerar jättebra. Men min fungerar tvärt om mot din. Jag får lite för många steg registrerade. Postad 28 March 2009 - 22:44
Testade igen nu, och nu funkar den felfritt...ingen aning varför den inte fungerade tidigare... Postad 02 April 2009 - 19:40
Hej.
När jag försöker uppdatera min telefon via update service funkar allt kanon tills jag är klar till 98% sen får jag "a error has occured" funkar inte heller att updatera via telefonen får då att jag redan har de senaste programm varan (R1BA042081028) Vad göra ?? Postad 05 April 2009 - 08:30
Hej! finns här någon som vet hur man gör för att spänna slidern? Eller som kan hänvisa till någon annan sida där man kan hitta en servicemanual eller liknande.
Har googlat som en galning om detta men hittar ingenting själv. På min telefon glappar den åt alla håll och kanter. Hur får man in walkmate är det via senaste uppdateringen? Postad 05 April 2009 - 15:05
Ja, walkmate får du via senaste uppdateringen. Postad 08 April 2009 - 14:16
Är den guldfärgade gjord enbart för 3? Har inte sett dem hos någon annan
Postad 12 April 2009 - 20:26
ska vi se````
Jag har tidigare haft två stycken c905òr som jag lämnat tillbaka är det någon ide att gå på den igen eler lider den än i dag av alla fel som den visa sig ha? Postad 13 April 2009 - 09:22 Nej , antagligen inte... Jag är inne på min tredje sedan December & alla har dålig stanbytid ,högtalaren går sönder & knapparna är tröga med dubbeltryck.När jag lämnade in min sista för andra gången så tog det 3veckor att byta ut batteriet & dom sa att dom inte hittade något annat fel = vissa knappar är fortfarande tröga + batteritiden kass + att Window live messenger inte funkar som det borde , dvs man kan inte köra den i "hide" mode & då kan man inte ha knapplåset på & displayen lyser med 100%... / Micke Postad 14 April 2009 - 07:24
Ahh,Jag har beställt en ny får se hur det går med den annars så blir den förevigt bannad av mig!! Postad 15 April 2009 - 20:50
Ok vad ska jag säga om denna c905 min tredje nu på 3 månader fick den i dag,tänke jag skulle vänta någon månad men det räkte inte denna har också då batteri tid + att fronten glappar ordentligt..fömodligen skickar jag tillbaka denna med,,,fan villken dynga asså!!
Postad 16 April 2009 - 16:50 Ska vi starta en klubb ?!! Som sagt..lämnade in min tredje 905a för andra eller tom kanske tredje gången idag på Anovo , får se vad dom gör .. dom kanske byter ut den också mot en som inte är ett dugg bättre. Den som väntar får se & kanske tom höra vad den man ringer till säger..... Det är kanske så att man får ge upp & reklamera luren & ta en Nokia istället. / Micke Postad 16 April 2009 - 20:24
nån som har koll på hur man aktiverar knapplåset utan och dra upp och ner luckan hela tiden ?
Postad 17 April 2009 - 08:21
Fungerar Tracker för er? För mig säger den "Träningsfunktionen kräver god platsinformation. Fastställer var du befinner dig."
Detta trots att jag vet att den har kontakt med satelliterna. Jag har kört Google maps samtidigt utan problem. Postad 17 April 2009 - 11:52
Du kan inte aktivera knapplåset på något annat sätt än att dra upp/ner luckan eller vänta tills det sätts på automatiskt. Du kan därremot avaktivera det genom att trycka på vänsterknappen under skärmen följt av högerknappen under skärmen.
Funkar för mig, klart det tar ett tag för den att hitta sateliter, men fint väder görs det alltid under en minut. Att google maps fungerar tyder inte på att du har kontakt med sateliter, har för mig att google maps även använder sig utav triangulering från gsm nätet, d.v.s. utan några gps:er. Men detta är inte tillräckligt noggrant för att användas vid tracker. Postad 18 April 2009 - 08:25
Ni som har obrandade telefoner och inte fick alla nya utlovade funktioner i den nya firmwareuppdateringen kan nu få det.
Jag själv fick inte SMS chatt funktionen när jag uppdaterade när programvaran kom ut. SE sa då att detta beror på att det skiljer på om man har brandad eller obrandad på villka av dom nya funktionerna man får. SE har nu backat på detta. Det är bara att göra en ny uppdatering via SEUS. Programet kommer dock säga att ni redan har den senaste programvaran men strunta i det och välj forsätt endå. Jag gjorde själv detta och har nu alla utlovade nya funktioner även SMS chatten. Postad 18 April 2009 - 15:28
Argh, för ****, kunde de inte fixat det från början, blir så trött på deras uppdateringar där man måste göra om alla inställningar i telefonen! Postad 18 April 2009 - 18:34 Är det bara SMS-chatten du saknar så skit i att installera om den senaste programvaran. Den funktionen är inte mycket att stå efter. Postad 18 April 2009 - 21:25
Hej,
Finns det någonstans man kan köpa en (reservdel) ny knappsats till C905 - OBS eller lämna in telefonen och få knappsatsen utbytt? (vet inte om det är så smart att byta själv) Samt crystal case skydd eller nåt skydd som är praktiskt och funkar för c905? Köpte ett crystal case skydd på Skal-man men fronten trillade av efter några veckors användande. Hittar inga butiker på nätet med massa tillbehör för C905. (har spillt kaffe på knappsatsen så knapparna är nu klistriga när man trycker) Postad 19 April 2009 - 08:25
Låter ju inte som om du behöver byta ut själva knappsasten. Borde ju räcka med att plocka isär den och rengöra lite. Det är inte allt för svårt.: http://www.formymobi...isassembly.php Postad 19 April 2009 - 08:56
Om det nu inte räcker med att plocka isär och rengöra så kan du köpa nya knappsatser här: http://www.mytrendyp...05-40664c1.html Postad 19 April 2009 - 19:02 Passa på att köpa ett batteri också 1500mAh ( originalbatteri = 930mAh ) : http://www.mytrendyp...ony-11376p.html / Micke 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |