Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Samsung Omnia SGH-i900 16GB (Mobiltelefoner) 4 8.151514 (32) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 21 January 2009 - 19:35

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

PDA: i900XBHJ5/NEHJ3
TELEFON: i900XBHI3

Söker på samsung sidan på NEHJ3 och får då ladda ner filen i900NEHK1. Men sedan när jag ska uppdatera så får jag detta fel, när jag ska verifiera.

Är din mobil en tre mobil?

Oj läste inte ordentligt det är den ju.

Har du hard resetat mobilen?

Redigerat av YugoSwede, 21 January 2009 - 19:36.

Postad 21 January 2009 - 19:36

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Är din mobil en tre mobil?

Japp

Postad 21 January 2009 - 19:36

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Gör som YugoSwede nämnde några poster upp:
HKCU\Control Panel\Version\CustomVersion ändra till XBHJ1 om du ska ha den obrandade eller NEHJ3 för 3s version.
Använd något registerprogram till omnian för att ändra:)

@YugoSwede
Han har typ sagt det en gång innan:)

Postad 21 January 2009 - 19:37

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
A fast då åker garantin.

Postad 21 January 2009 - 19:39

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

A fast då åker garantin.

Antingen det eller snällt vänta på 3s version.:)

Postad 21 January 2009 - 19:39

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

A fast då åker garantin.

Ja du får nog gå till 3s butik om du är osäker.

Postad 21 January 2009 - 19:43

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Grejen är att om det blir fel så kan jag alltid skicka den via jobbet, för alla mobiler skickas till en o samma verkstad, Anovo om jag inte minns fel. Men jag känner mig osäker så jag väntar tills imorn då får jag ringa Samsung supporten, för att den nya romen för 3 mobiler verkar ju vara NEHK1 så jag fattar inte varför det inte funkar.

Postad 21 January 2009 - 19:49

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Grejen är att om det blir fel så kan jag alltid skicka den via jobbet, för alla mobiler skickas till en o samma verkstad, Anovo om jag inte minns fel. Men jag känner mig osäker så jag väntar tills imorn då får jag ringa Samsung supporten, för att den nya romen för 3 mobiler verkar ju vara NEHK1 så jag fattar inte varför det inte funkar.

Det enda dom kommer att säga är att du ska göra en hard reset och försöka igen det är inget ovanligt att det fungerar efter några försök har läst det på andra forum.

Och det är viktigt att göra ett par hard reset även efter du har lyckats uppdatera efter som det kan finnas fragment från den förra romen kvar och störa funktionen i mobilen.

Postad 21 January 2009 - 19:49

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
En hardreset gör man genom att hålla in båda lur knapparna och sedan RESET knappen, eller har jag uppfattat det fel?

Postad 21 January 2009 - 19:52

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

En hardreset gör man genom att hålla in båda lur knapparna och sedan RESET knappen, eller har jag uppfattat det fel?

Ja eller när mobilen är avstängd så håller du inne båda lur knapparna och trycker på power knappen.

Postad 21 January 2009 - 20:25

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Nu har jag laddat ner två filer från samsungs hemsida. en där jag knappat in NEHJ3 och en där jag knappat in NEHJ. Jag provade sedan köra updateringen.

På den ena får jag meddelandet "du har redan den nyaste programvaran" och på den andra "fel prgramvaruversion" eller vad det stod, fler här hade fått.

Är den nyaste versionen för tre den jag har NEHJ3, eller är det NEHK1?

EDIT: Båda filerna heter i900NEHK1_updater_vista och är lika stora

Redigerat av Spades, 21 January 2009 - 20:27.

Postad 21 January 2009 - 20:37

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag tror att NEHK1 ska vara den senaste versionen.

Edit: Ska prova med att skriva NEHJ bara o ladda ner den filen. får se om jag får samma meddelande

Redigerat av ozzy86, 21 January 2009 - 20:39.

Postad 21 January 2009 - 20:56

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Här är ett schema om vad bokstäverna och siffrorna betyder NEHJ TEX: NE = svenska 3. H 2008 Året J=Månaden Oktober. Då är NEHK NE= 3 H=2008 K=November. XBHL. XB den obrandade nordiska samsung romen H=2008 L=December

What represents the Name of each ROM :

The firmware code is split into individual sections:

i900 - > model designation (SGH-i900).
XX - > region / network carrier designation (XX = Spain - open Market).
G - > release year (E = 2007).
K - > release month (K = November).
1 - > version number.

BD Cyprus, Greece
CP Finland
DB Vietnam
DC Thailand
DD India
DT Australia
DX Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Vietnam
DZ Malaysia, Singapore
JA South Africa
JC Algeria, Morocco, Nigeria, South Africa, Tunisia
JP Arabic
JR Arabic
JV Algeria, Egypt, Iran, Iraq, Kuwait, Morocco, Nigeria, Oman, Pakistan,
Saudi Arabia,South Africa, Syria, Tunisia, Turkey
MT Switzerland
XA Austria, France, Germany, Italy, Netherlands, Switzerland, United Kingdom
XB Denmark, Norway, Sweden
XC Portugal, Spain
XD Croatia, Czech, Hungary, Slovakia
XE Bulgaria, Estonia, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Russia, Ukraine
XF Bulgaria, Croatia, Romania
XX Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom
ZC China, Hong Kong
ZH Hong Kong
ZT Taiwan

- Network carrier codes:

AE SFR, France
AI Tim, Italy
AM Vodafone
AN E-Plus, Germany
AO O2
AS KPN, Netherland
AU Mobilkom, Austria
BB Tmn, Portugal
BF Optimus, Portugal
BG Telefonica, Spain
BM Swisscom, Switzerland
BN Amena, Spain
BO T-Mobile, Germany
BU Vodafone
BV Orange, Switzerland
BW O2, United Kingdom
CD Proximus, Belgium
CG Telia Mobitel, Sweden
CH SingTel, Singapore
CK Tele2 Comviq, Sweden
CT Tdc, Denmark
CU One, Austria
CV Telenor, Norway
DT Optus, Australia
DV Telstra, Australia
EF Celcom, Malaysia
JB Vodacom, South Africa
MD Telia Sonera, Finland
MJ Vodafone, Italy
MM Tele Ring, Austria
MV NetCom, Norway
NA Nrj, France
NB Tele2 Norway, Norway
NE H3g Nordic, Sweden
NP H3g, Italy
SS Vodafone, Japan

Release years:

D = 2004
E = 2005
F = 2006
G = 2007
H = 2008

Release months:

A = January
B = February
C = March
D = April
E = May
F = June
G = July
H = August
I = September
J = October
K = November
L = December

Postad 21 January 2009 - 21:00

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jag tror att NEHK1 ska vara den senaste versionen.

Edit: Ska prova med att skriva NEHJ bara o ladda ner den filen. får se om jag får samma meddelande

Ladda upp den filen du får ner, så ska jag se om jag kan tweaka den:)

Postad 21 January 2009 - 21:15

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Felpost

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 21 January 2009 - 21:15.

Postad 21 January 2009 - 22:28

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Det har vart ett antal sidor om nya firmwaren nu, men är det någon som vet vad den gör för nytta?

Postad 21 January 2009 - 22:58

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Det har vart ett antal sidor om nya firmwaren nu, men är det någon som vet vad den gör för nytta?

Jag tyckte den hade bättre touch, och var lite snabbare. Glömde kolla om dom nya widgetsen var inbakade, innan jag flashade tillbaka till min gamla rom:) Sen är säkert batteritiden mkt bättre:)

Postad 21 January 2009 - 23:54

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Jag tyckte den hade bättre touch, och var lite snabbare. Glömde kolla om dom nya widgetsen var inbakade, innan jag flashade tillbaka till min gamla rom:) Sen är säkert batteritiden mkt bättre:)

Tycker och tycker.. placebo finns det nåt som heter. Vad påstår samsung har blivit bättre med den här uppdateringen?

Postad 22 January 2009 - 00:17

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Tycker och tycker.. placebo finns det nåt som heter. Vad påstår samsung har blivit bättre med den här uppdateringen?

Sant. Jag tror det brukar vara rätt ovanligt med att dom går ut med en changelog till uppdateringarna:/ En ny engelsk rom för februari 09 har släppts ikväll:) Den senaste svenska var ju för december 08....

Postad 22 January 2009 - 11:32

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Sant. Jag tror det brukar vara rätt ovanligt med att dom går ut med en changelog till uppdateringarna:/ En ny engelsk rom för februari 09 har släppts ikväll:) Den senaste svenska var ju för december 08....

Var har du hitta den nya februari romen.

Postad 22 January 2009 - 11:32

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Är det så?

Personligen tycker jag ju att det är dumt att laga saker som fungerar. Så helst vill man ju veta vad det handlar om innan man börjar ändra på saker... Men vem är jag att klaga, jag har ju inte kommit till skott än och köpt någon. Är rätt sugen, men är också väldigt sugen på att veta om det kommer nån het android-mobil snart...

Postad 22 January 2009 - 16:35

vredurs
  • vredurs
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag skulle behöva lite hjälp om det är nån som vet vad jag ska göra. Jag har köpt en omnia på mediamarkt som inte är låst till någon operatör.

Jag tittade vilken version jag hade (XBHJ1) och laddade ner den från samsungs hemsida. Följde instruktionerna till punkt och pricka och efter ca 6-10min så sa uppdateringsprogrammet till att det var klart och att jag kunde koppla bort telefonen från usb-kabeln. Självklart så gjorde jag det och min telefon är stendöd nu :)

Vad ska jag göra? Har inte fått någon felindikation alls under hela processen. Körde uppdateringen via dator med vista och mobile device center (senaste versionen). Har provat att göra en hard reset men ingenting händer.

Kan tillägga att jag inte har mixtrat nåt med romen tidigare. Lagt in musik, kalender några småfilmer och kontakter + Route 66.

Mycket tacksam för hjälp

Postad 22 January 2009 - 19:59

muSashiSF
  • muSashiSF
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej jag har ett problem med min Samsung Omnia. Det är nämnligen så när någon ringer mej så ser jag inte vem det är eller vilket nummer, det kommer först upp efter jag har svarat. Vet någon vad detta beror på och hur jag ska gå tillväga för att bli av med problemet?
Extremt irriterande...

Tack i förhand.

Postad 22 January 2009 - 22:25

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Ringde Samsung support idag, prata med en kille på mobil avdelningen. Han menade att samsung inte har släppt någon rom för dom svensk sålda omnian. Jag försökte verkligen förklara att om går in på http://www.samsungmo...omnia/index.jsp, o väljer nordic o sedan skriver in vilken version det är, då borde man inte få gå vidare om detta inte skulle vara för en svensksåld omnia, men han fatta helt enkelt inte. Fan ska man göra nu då? tre hänvisa till samsung support o dom vet inget.

Postad 23 January 2009 - 01:56

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
En fråga till alla som har uppdaterat:

Har ni märkt någon skillnad? Går det att läsa vad det ska vara för skillnad.

Tänker inte uppdatera min förrän jag får det bekräftat vad som ändrats =)

Postad 23 January 2009 - 16:22

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

En fråga till alla som har uppdaterat:

Har ni märkt någon skillnad? Går det att läsa vad det ska vara för skillnad.

Tänker inte uppdatera min förrän jag får det bekräftat vad som ändrats =)

Jag upplever den som stabilare. Hade lite problem med själva telefonerandet innan t ex det bröts och förde en del oljud. Har inte märkt av det efter uppdateringen. Upplever även en bättre känslighet i skärmen och en bättre batteritid. Har inte hittat några förändringar i programutbudet och inte upplevt något strul i samband med uppdateringen. Den gick klockrent.

Saknar dock fortfarande dokumentscannern som finns i den engelska versionen. SmartReader har jag för mig den heter.

Postad 23 January 2009 - 16:28

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jag skulle behöva lite hjälp om det är nån som vet vad jag ska göra. Jag har köpt en omnia på mediamarkt som inte är låst till någon operatör.

Jag tittade vilken version jag hade (XBHJ1) och laddade ner den från samsungs hemsida. Följde instruktionerna till punkt och pricka och efter ca 6-10min så sa uppdateringsprogrammet till att det var klart och att jag kunde koppla bort telefonen från usb-kabeln. Självklart så gjorde jag det och min telefon är stendöd nu :P

Vad ska jag göra? Har inte fått någon felindikation alls under hela processen. Körde uppdateringen via dator med vista och mobile device center (senaste versionen). Har provat att göra en hard reset men ingenting händer.

Kan tillägga att jag inte har mixtrat nåt med romen tidigare. Lagt in musik, kalender några småfilmer och kontakter + Route 66.

Mycket tacksam för hjälp

När jag flashade romen så har jag för mig att där stod att man inte skulle röra mobilen på minst 2 minuter eller nått. Kanske det du gjorde? Hittar datorn mobilen när du kopplar in den?
När du försöker starta den, kommer samsung loggan upp och sen svart?

Postad 23 January 2009 - 16:30

Unregistered570249a4
  • Unregistered570249a4
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Satt och labbade lite med ringsignaler och meddelandesignaler i Omnian.

Såg att det var en del frågor tidigare om hur man kan få egan MP3-filer som signal för t.ex. SMS, påminnelse, e-post, etc.

Om ni inte redan har kommit på det, så är lösningen att man lägger dessa MP3'or (eller vad man nu använder) i Windows-mappen
i telefonen - INTE under \My documents\Mina ringsignaler.

Eftersom man tydligen inte får upp Windows-mappen i Utforskaren på PC'n när man kopplar samman telefonen med USB-kabel och kör med Synkroniseringscenter, så får man föra över filerna från PC'n till Omnian och lägga dom någonstans där man har tillstånd till och sedan flytta dom till Windows-mappen via Filutforskaren i telefonen...

Postad 23 January 2009 - 16:46

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Någon med en tre låst telefon, fått den nya romen att fungera? isf hur gjorde ni det?

Redigerat av ozzy86, 23 January 2009 - 16:47.

Postad 23 January 2009 - 18:41

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Satt och labbade lite med ringsignaler och meddelandesignaler i Omnian.

Såg att det var en del frågor tidigare om hur man kan få egan MP3-filer som signal för t.ex. SMS, påminnelse, e-post, etc.

Om ni inte redan har kommit på det, så är lösningen att man lägger dessa MP3'or (eller vad man nu använder) i Windows-mappen
i telefonen - INTE under \My documents\Mina ringsignaler.

Eftersom man tydligen inte får upp Windows-mappen i Utforskaren på PC'n när man kopplar samman telefonen med USB-kabel och kör med Synkroniseringscenter, så får man föra över filerna från PC'n till Omnian och lägga dom någonstans där man har tillstånd till och sedan flytta dom till Windows-mappen via Filutforskaren i telefonen...

För att se windowsmappen på din dator. Tryck på DIN DATOR:
Den här datorn - Verktyg- Mappalternativ - Visning- Och kryssa sen i Visa dolda filer och mappar, Verkställ :P
Förövrigt så lägger jag alla min ringsignaler i \My Documents\My Ringtones och jag får upp dom hur fint som helst och kan välja dom i mobilen....

Någon med en tre låst telefon, fått den nya romen att fungera? isf hur gjorde ni det?

Om du inte har ångrat dig så kan jag nog tweaka updatefilen på en obrandad version av den nya mjukvaran, så att den funkar med 3. Om du vill det så, var det vista du körde?;)

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 23 January 2009 - 18:39.

Postad 23 January 2009 - 19:21

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Om du inte har ångrat dig så kan jag nog tweaka updatefilen på en obrandad version av den nya mjukvaran, så att den funkar med 3. Om du vill det så, var det vista du körde?:P

Hur då? Kommer du att lägga upp filen?
Japp, kör vista

Redigerat av ozzy86, 23 January 2009 - 19:21.

Postad 23 January 2009 - 20:47

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag upplever den som stabilare. Hade lite problem med själva telefonerandet innan t ex det bröts och förde en del oljud. Har inte märkt av det efter uppdateringen. Upplever även en bättre känslighet i skärmen och en bättre batteritid. Har inte hittat några förändringar i programutbudet och inte upplevt något strul i samband med uppdateringen. Den gick klockrent.

Saknar dock fortfarande dokumentscannern som finns i den engelska versionen. SmartReader har jag för mig den heter.

Här har du en link till smartreader caben till omnian.

http://sultanaa.com/.....rt Reader.cab

Postad 23 January 2009 - 20:52

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Här har du en link till smartreader caben till omnian.

http://sultanaa.com/.....rt Reader.cab

Strålande! Tack så mycket!

Postad 23 January 2009 - 21:04

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Strålande! Tack så mycket!

jag får inte den att fungera. Funkar den hos dig?

Postad 23 January 2009 - 21:19

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

jag får inte den att fungera. Funkar den hos dig?

Nej, Installationen funkar och ikonen hamnar i programlistan men sen är det tvärstopp när jag försöker starta programmet. YugoSwede har du något tips?

Postad 23 January 2009 - 21:20

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Nej, Installationen funkar och ikonen hamnar i programlistan men sen är det tvärstopp när jag försöker starta programmet. YugoSwede har du något tips?

samma här tyvärr.

Postad 23 January 2009 - 23:59

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Hur då? Kommer du att lägga upp filen?
Japp, kör vista

Det går att hexedita filen så att den funkar, (tror jag). Men det är värt ett försök. Jag laddar upp den imorrn:) Du körde NEHJ2 just nu?

Postad 24 January 2009 - 01:14

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Det går att hexedita filen så att den funkar, (tror jag). Men det är värt ett försök. Jag laddar upp den imorrn:) Du körde NEHJ2 just nu?

NEHJ3 kör jag just nu

Postad 24 January 2009 - 13:19

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

NEHJ3 kör jag just nu

Håller på att ladda upp nu, har fixat det jag tror är problemet. Funkar inte filen så säg till så ändrar jag en annan sak som också kan vara ett fel:)
Här är länk:
http://www.rapidspre...p?id=qw7j3gu1eo
Filen är den som man kan ladda ner på samsungs hemsida: i900NEHK1_updater_vista.exe men jag har bara ändrat så att NEHJ3 förmodligen inte ska få "Fel mjukvaruversion" när man försöker att uppdatera. Alltså inget i själva "romen" är ändrat, så den är helt ofarlig för omnian:)

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 24 January 2009 - 14:03.

Postad 24 January 2009 - 13:42

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

samma här tyvärr.

Hittade en version som fungerar.

http://org.downloadc...CR_Eng.WM60.CAB

Postad 24 January 2009 - 13:45

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

HKCU\Control Panel\Version\CustomVersion ändra till XBHJ1 om du ska ha den obrandade eller NEHJ3 för 3s version.

är det inte svårare än så att "unbranda" en omnia?
kommer allt som 3 tryckt in att försvinna då ?

Postad 24 January 2009 - 13:59

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

är det inte svårare än så att "unbranda" en omnia?
kommer allt som 3 tryckt in att försvinna då ?

Nej riktigt så enkelt är det inte, man måste flasha om den med en rom som inte är brandad:)

Postad 24 January 2009 - 14:56

YugoSwede
  • YugoSwede
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Hittade en version som fungerar.

http://org.downloadc...CR_Eng.WM60.CAB

Tack så mycket den fungerar perfekt.

Postad 24 January 2009 - 16:21

lunarwolf
  • lunarwolf
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Kingcool.. Du verkar ha lite koll. Jag har köpt luren från 3. Lagt in lite programvaror, synkat den med outlook på jobbet osv. Försvinner allt om man flashar? Blir luren liksom "hjärntvättad"?

/Fabian

Postad 24 January 2009 - 16:56

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Kingcool.. Du verkar ha lite koll. Jag har köpt luren från 3. Lagt in lite programvaror, synkat den med outlook på jobbet osv. Försvinner allt om man flashar? Blir luren liksom "hjärntvättad"?

/Fabian

Haha hjärntvättad:P Asså alla programmen och sånt försvinner, men innan flashningen så kan du välja om du vill flasha "16b minnet" också alltså Min Lagring. Så det jag gjort är att jag lagt alla cabfiler som jag vill ha installerade på mobilen i Min Lagring. Så varje gång jag flashat så har jag valt att inte formatera Min Lagring, sen så har jag bara kunnat gå in där efteråt och installerat allt igen:)

Postad 24 January 2009 - 17:45

lunarwolf
  • lunarwolf
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hm.. jag prövar din fil Kingcool men det poppar upp en ruta där det står att jag måste installera Windows Mobile Device Center först.. Men det har jag redan installerat. Iofs är luren inte "kopplad" till denna dator utan till jobbet.

Redigerat av lunarwolf, 24 January 2009 - 17:46.

Postad 24 January 2009 - 19:05

Unregistered1621
  • Unregistered1621
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Haha hjärntvättad:P Asså alla programmen och sånt försvinner, men innan flashningen så kan du välja om du vill flasha "16b minnet" också alltså Min Lagring. Så det jag gjort är att jag lagt alla cabfiler som jag vill ha installerade på mobilen i Min Lagring. Så varje gång jag flashat så har jag valt att inte formatera Min Lagring, sen så har jag bara kunnat gå in där efteråt och installerat allt igen:)

tack för allt kingcool!

Får samma problem med filen, trots att allt är intstallerat och jag inte har några problem att synka telefonen annars.

Postad 24 January 2009 - 19:11

nicke7
  • nicke7
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tja igen. Jag har sökt på google efter någon guide hur man byter rom, och även i denna tråden, hade varit nice om någon kunde länka till hur man gör, och även var man hittar rom's. Plz

Postad 24 January 2009 - 19:15

rickard64
  • rickard64
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

är detta en svensk ROM?

såg att det fanns lite homecooks också, vill gärna ha flash lite 3 till mobben :)
undra om detta finns till denna rom...

Postad 24 January 2009 - 20:13

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Jag har nu fått möjlighet att byta min C905 mot en Samsung Omnia som jag finner väldigt intressant.
Jag är inte riktigt helt nöjd med min C905.
Högtalarn har lagt av så att jag nu fått skicka in den,
den är seg i menyerna tycker jag,
seg när man ska bläddra bland bilder,
seg när man ska skriva SMS och den där ###### rutan som poppar upp när ett ord inte finns, bah! Jag stör mig som fan på den.
Stör mig även på när ett SMS blivit så långt så att det blir 2 sms, då poppar det upp en till ruta där det står " SMS 2 ", drygt som bara den.

Utöver dessa saker är jag riktigt nöjd.
Kameran är grymt bra!

Men jag som skriver mkt sms stör mig väldigt mkt på sms funktionerna.

Nu är Samsung Omnia och SE C905 helt olika mobiler, men jag gillar touch funktionen. Man kanske lessnar till slut, jag vet inte.
Men utav de filmer jag sett så är den väldigt snabb både i menyerna och när man skriver ett sms.
Hur tycker ni som har haft Omnian ett tag?

Är den snabb i menyerna, snabb i SMS?
kan man skriva sms i landskapsläge?
Lessnar man på den?

All feedback är välkommen :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.