Det känns som med SC2, redan spelat det här.
Inte tillräckligt mycket nytt.
Tråkigt....
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 19 May 2012 - 23:48
Va? Jag börjar redan tappa intresset.. vet inte vad det är..
Det känns som med SC2, redan spelat det här. Inte tillräckligt mycket nytt. Tråkigt.... Postad 20 May 2012 - 00:34 Ingen PvP =/? Postad 20 May 2012 - 01:38
Jag är tveksam till lootsystemet. Det är sjukt svårt att få några legendaries och ännu svårare att hitta plans för crafting. Ska man behöver grinda 100-200 timmar per plan/legendary? Jag har spelat nästan 50 timmar nu och har inte sett en enda legendary eller plan.
Får se om jag orkar ta mig igenom hell också men om looten inte blir bättre så är det rätt meningslöst. I d2 fick man iaf kul loot då och då. I d3 får man ingenting. Jag har varit tvungen att köpa vapen på ah för det droppar bara skit. Postad 20 May 2012 - 06:30
Blizzard kanske vill att bra loot ska vara så sällsynt att man går på auktion hellre än grindar?
Postad 20 May 2012 - 09:38
Är AH bara droppat stuff som andra säljer, eller tillhandahåller blizzard också items?
Vill man dra på sig foliehatten kan man bli konspiratorisk inför kickbacksystemet vid handel med riktiga pengar. Postad 20 May 2012 - 11:16
För legendary ska man ha hyffsat med MF vad jag förstått har man inte så verkar dom ju sjukt svåra att få ens.
Postad 20 May 2012 - 11:26 Alltså, jag brukar sällan göra en +1, men den här gången gör jag baskeme det, för att poängtera att AH bryter spelet över ett knä och smiskar det om du bara lägger pengar, tänker då i första hand på gems som du kan augmentera vapen och din skill med rätt rejält, för ibland en väldigt billig penning. Litet förbehåll är dock att jag inte spelat så mycket ännu utan är forfarande på normal. Var inne och kollade lite, men vanliga perfect gems(t.ex. topaz som ger +22 intelligence på other) kan du periodvis hitta för runt 50 guld... även om de ligger högre, typ 200-300 annars, så ibland så plötsligt kommer en dip och är du snabb så har du bra saker för inga pengar. Bara att crafta samma gem kräver en någorlunda levlad juweler och sedan bra mycket mer kosing, för att inte tala om resurserna att grinda fram. Dock blev jag lite överambitiös under en dungeon trots att min karaktär är lite OP, så när en fiende kastade en spell så jag inte kunde kasta spells, eller röra på mig, så lyckades jag ändå dö, för att det var precis när jag stog över en annan spell som brände mig rätt rejält. Men det varn sån där kvasi boss. Har levlat en wizard, och den är inte så trasig, känns bara lite OP... har trixat med lite wands och bara sett till att utrusta den bra rätt bra items generellt. Men lvl 25 wizard i normal som gör 270 dps är rätt vanskligt. Sedan kan han släppa 9 tornados samtidigt som gör vardera 360% gånger vapenskadan, och med diamond skin aktiverat så klarar skin + hälsa att soaka nästan 5000 skada totalt. Så länge spells som inte paralyserar eller bränner upp mig åker dit, är det i princip som en quad damage + invurnability. Vet inte hur mycket skada och hälsa som är normalt på lvl 25 annars bara? Postad 20 May 2012 - 12:36 Det finns fiender som kan göra så att du inte kan kasta spells? Känns som en mardröm för en wizard som ju då inte kan anfalla. Jag tycker vissa fiender är lite väl OP (sen på svårare svårighetsgrader). De kan teleportera till dig, de kan dra dig till dig, de kan skjuta poisonpölar som dödar dig på en sekund, självmordsbomba dig, springa snabbare än dig så du inte kan fly, självregenerera, binda dig, thorns, lightning, etc etc etc. Visst det går på normal, men får man en tråkigt kombination på inferno lär det ju vara tack och hej - restart the game. MF är buggad för övrigt. Något är det iaf. Okej jag kör på normal med två andra och har runt 70% mf. De andra har runt 10-20. De hittar fler rares än mig under 10 timmar. Det är ju bara fel. Unique och set kan man bara drömma om även om en av oss hittade en sopig unik. Få se hur det blir längre fram, bara man kan hitta på hell och inferno är det väl okej, men alla har ju inte tid att spela så mycket så det blir tråkigare för casuals. Jag har 380 med min MF build (50 % mf) på lvl 28, men hade samma på lvl 25. Egentligen 320 iofs, men använd magi på ditt vapen (en skill, vet inte vad den heter), typ enchant så får du 10 % extra skada. Använder även glass cannon som passiv skill (15 % extra). Tornados är bra mot många fiender och i små utrymmen (som genom dörrar), med andra runan gör de 460% dmg. Men jag tror ändå jag gillar blizzard bättre för crowd control även om den inte skadar riktigt lika mycket. Postad 20 May 2012 - 13:26
Några frågor från en noob som aldrig kört wow eller liknande spel. Jag funderade på att börja spela för att tjäna pengar. Är det möjligt om man grindar nästan på heltid?
Har sett Tier 1-16 på youtube, men undrar hur man "byter upp sig" och om det tar lång tid att få tier 16? Har det samband med att levla sin gubbe? Hur vet man om grejer man hittar är bra? Känner mig väldigt osäker på köp, kanske för avancerat om man aldrig kört liknande? Postad 20 May 2012 - 13:34
Om du har en arme av kineser är det säkert möjligt Postad 20 May 2012 - 13:49
En arme har jag nog inte, men skulle kunna fixa ett hyffsat antal kineser via farsans jobb, om det var värt mödan.
Postad 20 May 2012 - 15:17
Det är som i D2 med looten, att man är garanterad "bra" saker första gången man dödar en boss, men vid upprepade kills får man bara skit om man inte har bra MF. Med bra saker menar jag åtminstone 2-3 rare. Farmade en hel del bossar igår men fick bara en enda rare. Problemet är ju att föremålen har kassa attribut på Normal så 50-100% mer MF hit eller dit tror jag knappast hjälper nämnvärt.
Är det någon som vet om den MF man har gäller fastän man inte är den som dödar monsterna? Isåfall kan man ju ha MF builds på Inferno och låta andra med riktiga gear döda bossarna... vilket troligtvis är ett måste anyway för jag tror knappast man har en chans att döda mycket där med MF builds. Jag tror dock crafting är ett annat sätt att få feta prylar. Får bättre saker där än man kan hitta. Craftade rare level 29 vapen/armor som är max på Normal och de var mycket bättre än det jag hade. Sen att det kostar massa material och 4000 guld styck är en annan femma >_> Men den som säger att guld är obetydligt och att man får i överflöd kan ge mig lite! Känns som att man är rätt överlevlad när man är level 29 vid Akt 3 Normal och kan döda bossar utan att röra på sig 8) Tvärtemot rushade jag igenom med Demon Hunter som är level 24 vid samma ställe och dör av minsta lilla. Men så skiljer det 2500 liv och massa defense mellan dem så utan bra gear kan det bli svårt! EDIT: Upptäckte att rubiner i vapen är buggade också... om det t.ex. står att de gör 8-16 så gör de bara 8-8 vilket är en stor skillnad. Redigerat av Freezard, 20 May 2012 - 15:20. Postad 20 May 2012 - 15:41
Man splittar på MF som jag fattat det som om en person har 100% extra och man spelar 2 och den andra har noll så får ni 50% MF. Rubiner är inte buggade vad jag märkt. Jag vara lvl 31 när jag klarade normal. 50 när jag klarade nightmare. Är nu 55 med min barbar och har precis börjat försöka på hell. Det går rätt hyfsat efter att jag köpte ett hyfsat enhands och började köra med sköld istället. Har en dps på knappt 4000 med buff och HP på 23000 eller så. Just nu kör jag act 1 på hell med mycket MF för att se om jag kan få lite bättre loot. Behöver byta ut ett par prylar Postad 20 May 2012 - 16:24
Jag har en bokning på CE utgåvan som jag ska släppa. Den som hinner först får komma överens med mig om vilken tid jag släpper bokningen sen äre bara boka/köpa den fort som fan. 995kr går den lös på. Den borde synas på en gång i systemet när jag avbokar och bli bokningsbar.
Postad 20 May 2012 - 16:32
Enligt diablo wiki så är det snittet av gruppens mf som gäller http://www.diablowiki.net/Magic_find Detta var ganska intressant också verkar påverka looten en hel del http://www.diablowik.../Nephalem_Valor Redigerat av jojye, 20 May 2012 - 16:41. Postad 20 May 2012 - 16:40
Heh de hade minst 20 stycken CE på webhallen när jag var där i onsdags. Knappast ngn brist på dem Postad 20 May 2012 - 16:43
Men kollar man webhallen nu så är dom slut. Jag skulle bara kolla om nån ville ha annars släpper jag den bara. Postad 20 May 2012 - 17:04 Mycket intressant information. Postad 20 May 2012 - 17:34 15% MF per stack av Nephalems Valor om det inte framgick i länken. 5 stackar a 15% = 75% extra MF. Redigerat av perperub, 20 May 2012 - 17:35. Postad 20 May 2012 - 18:57
5 är max som jag fattat det så 75%. Det kanske är det som gör att man får chans på legendaries istället för rares?
Redigerat av Unregistereddc471864, 20 May 2012 - 19:00. Postad 20 May 2012 - 19:07
Verkar konstigt att det bara är 75 %. Det har jag ju nu redan på normal. Känns inte som det tillför speciellt mycket.
Nephalem Valor(NV) is only available once you reach level 60. When you kill a Champion pack or a boss pack you gain one stack of NV. Each stack of NV adds 15% magic find, and the max stacks is 5 for 75% magic find. This magic find works all the time for all kills you do. If you leave game or change any skills or passives, the NV stack resets to zero. The duration is 30 minutes. It is not lost when you die Each stack adds an extra drop so yeah, at 5 stacks u get 5 more drops from bosses. Without valor buff a typical mob drops either 1 rare 1 magic , or 2 magic items with it at 5 stacks, i've seen drops of 7-8 magic items + 3 rares Okej, så de droppar mycket fler items också. Då är det användbart. Om man bara har tillräckligt mycket mf. Redigerat av Zoiler, 20 May 2012 - 19:13. Postad 20 May 2012 - 19:32
Level 60 känns just nu väldans långt borta. Men jag har knappt tid att spela... :/
Spelar publika spel just nu. Rätt skoj att se lite andra klasser än sin egen. Postad 20 May 2012 - 21:31 MF är ju bara en modifier, säger ju inget om hur stora chanser monstrera har per default heller. Så om du har x-boss har 20% att droppa rare så ger ding magic find modifer på 100% en slutresultat på 40% att droppa rare om jag förstått det rätt. Så när man går i grupp är det värdelöst då det är medel över hela gruppen som räknas. Så högt. Och jupps, kör med både Glass Cannon och Magic Weapon. Dock har jag bara ett wand som gör typ strax under 25 dps, non-socketed. Får jag ett socketed weapon så har jag en perfect ruby som lägger +11min +11max på det. Har en båge som ger 35dps, men jag kör med ett bar trevliga smoked spheres jag kraftade. Rullade vinstlotten på den craften. 5-8dps, +35int, socketed, sedan drog jag in en perfect topas för ytterligare +22int. På normal måste det ju har varit ännu värre än för mig då. Med en DPS på 270 så mejar du ju ner allting utan att blinka om du inte blir tilldragen och satt i giftpöl typ som du beskrev ovan. Men area effect spells är ruggiga. Jag jämförde tornadona med och utan runa, och den andra runan som minskar manan ger bättre total DPS. Nästan dubbelt upp, mot den runan som höjer skadan. För du får bara ut 3, max 4 stycken med 468%, eller 9 stycken med 360%. Annars är ju fortfarance diamond+crystal skin och wave of force rätt bra. Spring in mitt i gruppen med skin, avlossa wave of force, skjut några shock pulse ifall något fortfarande står på benen, och disintegrate/ray of frost for minibossarna. Poff. Tror inte ens jag tog någon skada mot Kulla alls. Postad 20 May 2012 - 23:27 Jo... jag fattar att det är en modifier =P. Jag har spelat Diablo 1 och 2 tills ögonen blödde. Men nu var det så att jag hittade mindre än mina polare över en lång tid, trots att jag hade mycket mer MF. Så var det inte i D2. Men jag fick ju svaret på det förut - nämligen att de fördelar det över gruppen. Då fattade jag såklart. Så det är till för att man inte ska kunna gå in i ett game med en MF only karaktär och få massa bra items när andra dödar - makes sense. Men blir svårare att hitta bra grejer i grupp eftersom du a) får mindre MF och Nej, jag spelar med två andra, det ökar svårighetsgraden avsevärt. Visst, det är inga större problem att ta sig igenom akterna men jag kan inte bara tralla igenom. Fienderna kan döda rätt snabbt. Jag har testat att spela själv, det är mycket svårare ju fler du spelar med. Dessutom är det ju såklart roligare. Bara fördelar att spela med andra med andra ord Postad 20 May 2012 - 23:38
Vad gäller inferno: Tro mig. Att bara överleva är svårt nog. Att tänka på MF är inte aktuellt om man inte har en riktig ubergear :-) Jag farmar act 1 inferno på de första questen med några kompisar för att ens kunna ta mig vidare. Där märks det skillnad med nephalem valor bluffen. Både på guld och övrig drop.
Buff - inte bluff! :-) Postad 20 May 2012 - 23:58 Nej men det får man ju till slut när man spelar några år så det är bra att veta hur det ligger till Postad 21 May 2012 - 07:04
Hoppas hinna ta mig igenom Hell den här veckan fast det bli nog svårt när man jobbar samtidigt. Iofs så har jag inte bråttom. Kommer spela det här under väldigt lång tid känns det som. Siktar på lvl 60 innan jag ger mig på hell tror jag så blir det lite lättare iaf
Tycker Blizzard kan öka dropraten på legendaries. Har inte fått en enda legendary hitills. Vad är poängen med att ha legendaries som om de ändå aldrig droppar? Vid lvl 60 är legendaries inte bäst längre heller utan då är det gröna, gula och blå som är bäst. Redigerat av Unregistereddc471864, 21 May 2012 - 07:04. Postad 21 May 2012 - 09:03
Jag har spelat ca 30 tim och har hittat två legendary. Min MF ligger på 10-15 %. Med andra ord. Det måste vara väldigt random om vissa hittar och andra inte alls.
Postad 21 May 2012 - 09:10
Det måste ju vara en speciell känsla när det droppas legendaries, känslan försvinner om det droppar för ofta. Som första gången man hittar en gul sen droppar de gult höger och vänster vilket förtar känslan av det Postad 21 May 2012 - 09:33
Tycker det jobbigaste med Legendaries är att det är så stort spann på egenskaperna. Så även om man får tag på ett Legendary, så finns det inget som garanterat att det är bra.
I Auction House ser man hur stort spann det är. Själv har jag fått två legendaries. Mest stolt är jag över Spectrum Sword som jag fick i "The Land of Killer Unicorns". Postad 21 May 2012 - 10:07
Prepare to get hacked
The current theory is hijacking session identifiers. Basically, every time you complete a mission, get an achievement, ect. your client communicates with the server but doesnt have to go through the authentification servers. If I hijack one of your session ID's and submit it through my client instead of my own session ID, it would kick you off and essentially let me take over your account without ever having to type in a password... since it doesnt go through the authentification server the client doesnt report it as a compromised account. massor av folk som råkat ut för att ha blivit av med guld och items. Väntar på att det ska hända mig också. Postad 21 May 2012 - 10:15
Du menar utanför spelet? Nej det går inte.
Ja men just nu så droppas de inte överhuvudtaget. Har spelat 60 timmar och har inte sett en enda legendary. Finns ingen poäng att ha loot som aldrig droppar i ett spel. Postad 21 May 2012 - 10:19
Men det är ju lite fantastiskt om man lyckats bygga in en sådan mekanik - sen är ju frågan om session-nummer är så komplexa att de inte går att gissa, då behöver man ändå en trojan eller dylikt, men om de är sekventiella är det ju "relativt enkelt" att stjäla någons saker. Postad 21 May 2012 - 10:39
Det blir fler och fler fall på forumena om att folk blir av med prylar och guld. Blizzard håller tyst som vanligt. Det är nog panik hos dem nu. Återstår att se om man har ngt kvar när man kommer hem
Postad 21 May 2012 - 11:23
After getting through the bevy of release date errors,Diablo 3 players are finding their accounts under attack. It’s not clear whether it’s an exploitable glitch within Diablo 3 or improperly secured accounts on the client side, but many accounts on Diablo 3 have been hacked on May 19 and 20. Those who have recent activity with an account named “leyiong”, “Nevin”, “SBJunkie”, “luckllezz”, “McLeast” or any other person you know you never played with are almost assuredly the victims of this hacking and will need to take steps to re-secure their account as well as get their items back.
http://www.examiner....diablo-3-hacked Postad 21 May 2012 - 11:35
Gäller det om man spelat publicgames eller? Hänger inte med hur detta skulle kunna ske på random accounts, utan nån trojan eller dylikt.
/P Postad 21 May 2012 - 11:39 Jag spelade en jäkla massa Diablo 1, tvåan köpte jag, men sen började jag jobba så det är fortfarande ospelat. Men jag började med trean igen, vilket kanske i efterhand var ett misstag, har knappt kunnat släppa det. Men innan D3 hade jag ingen koll alls på magic find. Men jag förstår helt klart tankegången att man inte ska kunna joina pubbe games och bara slacka efter för att få bra saker. Jag spelar med bror min, men tycker det är lika enkelt/svårt som att spela själv. Snarare svårare då jag inte har någon templar som helar mig hela tiden. Förresten, glöm det där om DPS, hittade en rolig kniv typ direkt efter min förra post, sedan var jag upp 100dps till strax under 400, och nu efter att jag hittade lite andra roliga saker som monster droppat så är min lvl 29 wizard uppe på 600dps med magic weapon aktiverat. Gick rätt fort. Men mot slutet av act III börjar monstren göra lite skada, så utan crystal skin hade det kunna bli riktigt jobbigt. Intressant nog så använder jag fortfarande mina Journeyman Spheres som jag kraftade så fort jag kunde använda dem, vilket är för snart 10 levlar sen. Har inte lyckats hitta något bättre. Satte iofs i en perfect topaz i socketen, men +35 Int och +5-8dmg base-stats är rätt bra. Craftar jag om dem kanske jag kan få vitality istället för thorns som är rätt värdelöst. Redigerat av Damocles, 21 May 2012 - 11:45. Postad 21 May 2012 - 13:31
Om det blir enklare eller svårare i co-op beror ju på vilken kombination man spelar med. Tycker själv Followers är värdelösa och Templarns healing är ju högst opålitlig. Då är det t.ex. mycket bättre med Monk som tank/healer och Wizard som gör damage. Demon Hunter's trap som gör 80% slow är ju ganska ovärderlig i co-op också ^^
Typiskt att de börjar stjäla saker redan. Så går det när man har ett pissigt auction house. Själv har jag aldrig spelat i public games men antar att det gäller för "vanliga" games också. Aja man får väl byta lösenord. Postad 21 May 2012 - 13:47
Du kan byta så många lösenord du vill. Det verkar som de snor konton när man är inloggad så de behöver inget lösenord. Postad 21 May 2012 - 14:00
Jo fast det är ändå alltid säkrast att byta lösenord, speciellt om man har det knytet till andra konton som jag hade
Postad 21 May 2012 - 14:27
Ah.. Fick min första legendary nu. Tog prick 20 timmar.
Ett par skor som tyvärr inte var bättre än de blåa jag hittat tidigare. Eller lite roligare stats men. Passade inte min barbar Postad 21 May 2012 - 15:12
Barbar verkar tyvärr helt gimpad i inferno så jag kommer nog levla den till 60 och parkera den där sen blir det att börja om med en wizard istället.
Pinsamt att en wizard är bättre tank i inferno än en barbarian. Kan alltid använda min barbar för att twinka min Wizard till hell iaf. Redigerat av Unregistereddc471864, 21 May 2012 - 15:13. Postad 21 May 2012 - 15:16
Wizard känns nästan lite väl op.
De kanske gjort så för att de ska gå att klara spelet själv ? Postad 21 May 2012 - 15:56 Tycker även att min Demon Hunter klarar sig rätt bra ensam. Gäller bara att slänga traps och springa låååångt iväg Min lvl 25 Wizard har fått överbliven loot känns helt klart OP i Normal. Postad 21 May 2012 - 16:29
Problemet med barbar är att man slåss i närstrid. Det går inte på inferno för man blir dödad på nolltid av vanliga monster. Avståndsklasserna är de som klarar sig absolut bäst. Som vanligt mao. Det var likadant i de andra 2 spelen.
Redigerat av Unregistereddc471864, 21 May 2012 - 16:30. Postad 21 May 2012 - 16:37 Någon som hört om detta även skett på EU-servern? Har spelat en del på US också, så det blir spännande att se ikväll vad man kommer hem till. Känns som att man bör undvika Public tillsvidare. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |