Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch HD *

2075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch HD (Mobiltelefoner) 7 8,64 (44) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 23 december 2008 - 15:39

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Vilken version av CorePlayer ska man ha till HDn? Kör själv med v1.2.2 och har som sagt problem med att spela vanliga divx avi:s. Hör ljudet men det blir bara en grå-lila stillbild.

Jag har 1.2.5. Den funkar bra med undantag av någon enstaka fil som den inte kan hantera. Har inte installerat någon plug-in.

Postad 23 december 2008 - 17:09

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Nä, jag har tröttnat på min HTC Touch HD nu, som jag skrev i ett tidigare inlägg la jag den på hyllan två dagar efter jag fick den och återgick till min W880i igen. Gjorde ett nytt försök i dagarna men telefonen är helt enkelt för kass.

Varje gång jag pratar har mitt öra startat upp typ 10 program i bakgrunden. Kameran är oduglig. etc etc. Windows Mobile-plattformen verkar vara stendöd i allmänhet mjukvarumässigt.

Så jag säljer nu min mobil, den är olåst och knappt använd, helt repfri etc, finns i Stockholm, säg 5000 kr.

Skicka ett PM!

Konstigt att du får så många program öppnade.haft min i snart 4veckor och aldrig lyckas öppna ett program när man pratar i telefonen! Man kan prova lite inställningar och andra knep. inte bara köra på och sen skita i att. som många andra skriver,de är en windows telefon och det hur många fix&trix för att få den som man vill.
Men det är en del som ej klarar av en sådanhär winmobile,kanske du är en av dessa?

Postad 23 december 2008 - 18:42

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Ang kameran på denna mobil.
Kan man på nåt sätt ställa in den så det går att ta ett kort utan att hela bilden blir suddig.
Kameran känns väldigt seg och tror inte jag fått ett enda bra kort med den.

Det där känner jag väldigt mycket igen. Här måste vara något grundläggande fel som HTC gjort. Kamera och framförallt videoinspelning är lite av ett skämt, tycker jag. Jag har inte heller tagit en enda bra bild. Kameran fokuserar och det blir knivskarpt och sedan "suddar" den precis i tagögonblicket och det blir värdelöst utom i klart dagsljus, då det istället blir halvdant. Video blir bara blurr hur jag än gör, t o m i fullt dagsljus finns _mycket_ sådana tendenser.

Postad 23 december 2008 - 20:19

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Det där känner jag väldigt mycket igen. Här måste vara något grundläggande fel som HTC gjort. Kamera och framförallt videoinspelning är lite av ett skämt, tycker jag. Jag har inte heller tagit en enda bra bild. Kameran fokuserar och det blir knivskarpt och sedan "suddar" den precis i tagögonblicket och det blir värdelöst utom i klart dagsljus, då det istället blir halvdant. Video blir bara blurr hur jag än gör, t o m i fullt dagsljus finns _mycket_ sådana tendenser.

Mmmm.. Har haft en N73a som tog hyggliga bilder i daxlljus men ett blunder i skymning/innomhus.
Tjejen har en ny N85a och tar likvärdiga bilder som N73.. Summan av kardemumman oavsett mobil så är det kompakt/systemkamera som gäller. Funderar själv på en IXUS kompaktkamera då den kan ligga å skräpa i jackan så man inte bommar bildtillfällerna :lol:
sååååå... MMS-bilder duger mobilerna till :)

Redigerat av xxmannen, 23 december 2008 - 20:21.

Postad 23 december 2008 - 21:23

najen
  • najen
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
fattar inte vad ni gör med kameran, eller är ni helt skakiga? :) Jag får hur bra bilder som helst, mycket bättre än min gamla N95a t.ex

Postad 23 december 2008 - 23:11

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte hittar en snabbknapp för att använda Voicecall? Den som sitter på headsetet känner jag till. Jag tänkte på själva telefonen. Om man inte har ett headset kopplat.
Finns det en sådan knapp?

/Feducci

Postad 24 december 2008 - 00:30

XeCutor
  • XeCutor
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Om du inte ändrat nånting på knappinställningarna så tror jag du får upp röstkommandogrejjen om du håller in "grön lur" i ett par sekunder. Om inte annat kan du ställa in det så om du vill, jag har bytt till Com Manager på den knappen.

Postad 24 december 2008 - 00:30

Unregisteredab4c90c5
  • Unregisteredab4c90c5
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Är det bara jag som inte hittar en snabbknapp för att använda Voicecall? Den som sitter på headsetet känner jag till. Jag tänkte på själva telefonen. Om man inte har ett headset kopplat.

/Feducci

Provat hålla in luren-knappen? Alltså knappen längst till vänster...

/IceBall

Postad 24 december 2008 - 00:32

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

/Feducci

Det finns som bekant inte mycket knappar på telefonen, så vitt jag vet finns det ingen sådan knapp. Det finns kanske i någon touchscreenmeny, annars finns det kanske något program som kan skapa en sådan knapp.

Jag måste säga att jag inte riktigt förstår vitsen med det. Tanken är ju att man ska kunna använda headsetet för att slippa ta upp telefonen. Om man ändå har telefonen framme så kan man ju lika bra klicka på kontakten och ringa upp, eller?

Postad 24 december 2008 - 00:40

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Om du inte ändrat nånting på knappinställningarna så tror jag du får upp röstkommandogrejjen om du håller in "grön lur" i ett par sekunder. Om inte annat kan du ställa in det så om du vill, jag har bytt till Com Manager på den knappen.

Provat hålla in luren-knappen? Alltså knappen längst till vänster...

/IceBall

Jag hade tydligen ändrat den knappen nån gång när jag var inne i menyerna och lekte. Nu funkar det.
Tack och god jul på er!

Postad 24 december 2008 - 01:05

mrlavin
  • mrlavin
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ja, man kan ju undra om du är ett troll eller vad du är egentligen??

Stör det dig att jag vill sälja min mobil? Är det känsligt för dig att inte älskar min HTC Touch HD lika mycket som du? Att dra en troll-parallell av det känns inte alls motiverat.

Du får väl vara glad om du får ut en tusenlapp efter den reklam du gjort för den vara du vill sälja.

Jag tror knappast marknadsvärdet minskar med 80% bara för att jag vill sälja min mobil, men tack för tyngden du tilldelar mitt ord.

Jag köper att HTC Touch HD är bra för den som tidigare är van vid Windows Mobile och kanske inte har några andra referenser, eller som inte lägger nån vikt vid användarvänlighet, men faktum kvarstår, oavsett hur många tweaks och program man installerar, att HTC Touch HD har en del fundamentala problem som inte går att komma ifrån, tänker främst på avsaknaden av fysiska knappar på mobilen, ingen backlight, undermålig kamera, svag signal, inga drivrutiner, lanseras ej i USA, för långsam hårdvara för okonverterade filmer.

Vidare så väljer man väl knappast ett Windows-operativsystem för dess tweakbarhet, jag tycker det är löjligt att höja ett operativsystem som byggts på Windows 3.11 till skyarna av den anledningen. Det tyder endast på okunskap av hur det borde fungera med den teknik vi har idag.

Jag har hittils inte hört någon säga något som är bra med denna mobil. Tydligen är den väldigt bra, men ingen berättar varför. Det går att tweaka den, då blir den bra. Okej. Gjort. Den är fortfarande långsam, fortfarande fult GUI, fortfarande dåligt TouchFlo 3D, fortfarande kass kamera, kass musikspelare, fortfarande avsknad av väl fungerande program.

Mycket märkligt att ingen kan komma med nåt argument vad som är bra med denna mobil...

Postad 24 december 2008 - 01:39

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Nu har jag dykt på problem med min wi-fi anslutning.
Kör wi-fi hemma utan problem men när jag skulle göra en exakt likadan anslutning på jobbets router så funkar det inte. Jag blir ansluten men den vägrar öppna internet eller uppdatera vädret, den hoppar liksom inte ut och använder wi-fi, vete f*n vad det beror på.

Wi-fi kör jag på "ansluter till Arbetet" -> "öppen" -> "wep" -> "lösenord" krångligare än så ska det väl inte var, den kopplar upp sig och visar symbolen att jag är snaluten iallafall.

Har följande inställningar på anslutningar:
Start -> Inställningar -> Anslutningar -> Anslutningar -> Avancerat -> Välj nätverk ->
Jag använder "Mitt arbetsnätverk" på båda flikarna då jag mest surfar när jag är hemma och jag har Tele2 som bara erbjuder 0,384Kb/s så wi-fi är ju bra mycket snabbare. När man är inne på "Välj nätverk -> Mitt arbetsnätverk -> Redigera -> Proxyinställningar" så kan jag inte bocka ur rutan "Det här nätverket ansluter till Internet" det ställer tillbaka sig själv, ska detvara så?

nån som vet?
Eller är det så att den krockar för att jag har 2 trådlös anslutningar med samma inställningar? Man tycker ju att man borde kunna ansluta till vilka och hur många trådlösa nätverk som helst utan att det ska bugga.

Kan det vara så att jag måste ansluta med USB första gången för att få något certifikat eller liknande? Vet att jag var tvungen att göra det med laptopsen första gången på jobbet?

Lösning!
Fick samma fel hos kompisar samt hos mina föräldrar, min faar har dessutom en HD han med och kopplar upp sig utan problem.

Nu vet jag vad det berodde på efter en massa testande fram och tillbaka, gjorde tom en hard treset, vilket jag ångrar djupt med tanke på hur j*vla simpel lösningen var. Det enda jag behövde göra var att öka prestandan på wi-fi anslutningen under:
inställningar/anslutningar/wi-fi/avancerat/energiläge och sätta det till bästa prestande.
Så om ni blir anslutna till ett nätverk men upptäcker att det inte funkar = "fel på anslutningen, testa igen" testa ovanstående så borde det fungera!

hoppas att det hjälper någon iaf för det borde vara fler än jag som råkar ut för detta.

Postad 24 december 2008 - 01:43

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Jag köper att HTC Touch HD är bra för den som tidigare är van vid Windows Mobile och kanske inte har några andra referenser, eller som inte lägger nån vikt vid användarvänlighet,

Jag har aldrig använt WM en minut innan och jag tycker ändå det är ok i användarvänlighet. Och riktigt trevligt i kraftfullhet.

men faktum kvarstår, oavsett hur många tweaks och program man installerar, att HTC Touch HD har en del fundamentala problem som inte går att komma ifrån, tänker främst på avsaknaden av fysiska knappar på mobilen, ingen backlight, undermålig kamera, svag signal, inga drivrutiner, lanseras ej i USA, för långsam hårdvara för okonverterade filmer.

avsaknaden av fysiska knappar kan inte kommit som en överraskning, det är en poäng att använda plats till väsentligheter som aktiv skärmyta istället för plastknappar
ingen backlight? var? skärmen lyser bra i mörkret och det är den du använder för att trycka på
undermålig kamera? jag håller med, men någon annan hade inte samma pb och det måste komma en fix
svag signal? nej, stämmer inte
inga drivrutiner? va?
lanseras ej i USA? varför bry sig?
för långsam hårdvara för okonverterade filmer? hårdvaran är nog bäst (snabbast) i mobilvärlden öht skulle jag tro. däremot är inte så många apps ännu anpassade för grafikdelen - den klarar sig ändå ok nu

Jag har hittils inte hört någon säga något som är bra med denna mobil. Tydligen är den väldigt bra, men ingen berättar varför. Det går att tweaka den, då blir den bra. Okej. Gjort. Den är fortfarande långsam, fortfarande fult GUI, fortfarande dåligt TouchFlo 3D, fortfarande kass kamera, kass musikspelare, fortfarande avsknad av väl fungerande program.

Mycket märkligt att ingen kan komma med nåt argument vad som är bra med denna mobil...

Det som framför allt är bra är fysiska skärmstorleken, upplösningen och att det är touch i kombination med en härlig tunnhet. Snabb processor, starkt batteri och HSUPA och snabb HSDPA. Och så allmänt sett mycket få av de brister som många andra konkurenter har. Vi kan lägga till att WM fortfarande har det största programbiblioteket av alla OS.

Redigerat av cmlewan, 24 december 2008 - 11:49.

Postad 24 december 2008 - 06:05

bobengt
  • bobengt
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

....Jag har hittils inte hört någon säga något som är bra med denna mobil. Tydligen är den väldigt bra, men ingen berättar varför. Det går att tweaka den, då blir den bra. Okej. Gjort. Den är fortfarande långsam, fortfarande fult GUI, fortfarande dåligt TouchFlo 3D, fortfarande kass kamera, kass musikspelare, fortfarande avsknad av väl fungerande program.

Kan det möjligtvis bero på att den är så kvalificerad att det är upp till användaren att avgöra huruvuda vad som är bra? Jag har haft mobiltelefon ända sedan MOBIRA lanserade sin gigantiskt stora släpbara Mobira Talkman.

Jag har därefter ägt Nokia-lurar (senaste E71 0ch E90), mängder av Ericsson och SE-lurar, (senast P800, P900, P990i och P1 innan jag beslöt mig för att ge Windows en chans... Så det blev först test av en Samsung Omnia som åkte tillbaka på studs, (för låg skärmupplösning för den skärmstorleken), följd av en SE Xperia X1 som jag var riktigt nöjd med sånär som på två saker: Upplösningen var den "rätta" d.v.s. 800dpi men skärmen var nu för liten för min smak. Och så var det faktiskt problem med Bluetooth-funktionen...

Dessutom kändes tangentbordet som ett slöseri med "real eastate" efter att jag (faktiskt av en ren slump) kom att erbjudas att testa HTC Touch HD under en helg.

Jag har aldrig bestämt mig så snabbt! DEN luren hade/har precis vad jag letat efter: En skärm som matchade upplösningen och som pga sin storlek gjorde det virtuella tangentbordet till en lek att använda (och därigenom sparar både vikt och utrymme).

Jag har nu använt HD´n intensivt i 2 veckor och blir bara MER nöjd för var dag som går. Till exempel är Bluetooth-headsetet jag hade köpt till Ericsson-lurarna ALLTID inkppplat (kopplar inte ner ofrivilligt) nu och jag kan ha telefonen 10 meter bort och ändå ha helt störningsfri kommunikation.

TP-test visar stadigt på 3.0-4.0 Mbit i city i den stad jag bor (Uppsala). Om man ser till vad man får i det här formatet i övrigt så framstår HTC som så överlägsen konkurrenterna att det nästan är genant...

Allt, precis allt fungerar klockrent... UTOM en sak: Jag kan INTE få Skype att lira men det är jag säker på kommer att lösa sig snart. Radion med ett par Koss PortaPro är hur bra som helst och Videon... Geez! Jag gick till YouTube oh kikade på Robert Gustavsson från Parlamentet... hela skärmen aktiverad... kristallklar bild!

Till och med min vänner som är Iphone-fanatiker blev alldeles tysta... Och detta eleganta stycke högteknologi får plats i kavajens innerficka tillsammans med plånboken! Sanslöst bra enligt min uppfattning.

Email var "tok-lätt" att konfigurera (3 helt olika konton), vilket lirade direkt, när man väl insett att Telia (i detta fallet) vill att man använder SMTP-relay1 som utgående server för externa emailproviders. Och gmail fungerar givetvis lika bra...

Jag har använt/ägt ett 20-tal lurar genom åren, kört praktiskt taget samtliga operativ som finns och finner inga som helst problem med Windows i mobilen. Sorry! :-)

Till sist: Viket trevligt och kompetent forum detta är!

Mvh//BB

Redigerat av bobengt, 24 december 2008 - 06:27.

Postad 24 december 2008 - 10:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Jag har använt allt från P990 till N95 och helt ärligt så tycker jag att WM är lättare att navigera i..
Vist är det inte snyggast i världen men vilka möjligheter man har.

För att inte tala om att det finns hur mycket program som helst...

Med WM kan man själv åtgärda buggar eller configa den som man vill...Eller få hjälp av kunniga människor..

När man kört UIQ å Symbian så inser man hur äckligt låst man var..
När man sitter å väntar månad ut å månad in på uppdateringar som aldrig kommer.

WM forever :)

Ska ja klaga så är det värdelös kamera/videoinspelning.
Och att det inte riktigt verkar funka att köra okonverterade divx/xvid än

Postad 24 december 2008 - 10:35

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag köper att HTC Touch HD är bra för den som tidigare är van vid Windows Mobile och kanske inte har några andra referenser, eller som inte lägger nån vikt vid användarvänlighet, men faktum kvarstår, oavsett hur många tweaks och program man installerar, att HTC Touch HD har en del fundamentala problem som inte går att komma ifrån, tänker främst på avsaknaden av fysiska knappar på mobilen, ingen backlight, undermålig kamera, svag signal, inga drivrutiner, lanseras ej i USA, för långsam hårdvara för okonverterade filmer.

Vidare så väljer man väl knappast ett Windows-operativsystem för dess tweakbarhet, jag tycker det är löjligt att höja ett operativsystem som byggts på Windows 3.11 till skyarna av den anledningen. Det tyder endast på okunskap av hur det borde fungera med den teknik vi har idag.

Ja vad skall man säga. Du får som sagt vara glad om du får en tusing efter den reklam du gör för den vara du vill sälja. Windows Mobile är inte för alla och alldeles tydligt inte för dig. Inte många rätt i det du skriver men det spelar väl ingen större roll. Lika bra att du lämnar denna tråd och denna telefon snarast möjligt.

Här är annars ett test gjort av BBC av de 4 topptelefonerna just nu, Blackberry Storm, iPhone 3G, HTC G1 och HTC Touch HD.

http://wmpoweruser.com/?p=1961

Vinnaren i testet är HTC Touch HD. Alla behöver ju inte gilla den och du får tycka att den är skräp om du vill det. Det som är lustigt är att du tror dig kunna få ut 5000 för något som kostar 6000 som nytt när du inte kan hitta något som är bra med den.

Postad 24 december 2008 - 11:09

wallo96
  • wallo96
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
tjena.

jag fick denna mobil igår och är än så länge nöjd med den. en stor inställning att gå till denna då jag hade en k750i tidigare. jag har dock 3 frågor.

på SE var det ju välldigt enkelt att byta teman och sådant finns det mycket teman till htc? tror det ligger 5 på min telefon nu. vart kan man hämta sånt iallfall och finns det teman som ändrar hela mobilen inte bara listerna uppe och nere? sen undrar jag ifall det går att få bilden man har på "idag" över hela den menyn. alltså den du rullar höger vänster, vet inte riktigt vad den heter. det tycker jag iallfall att det borde gå att få.

min andra fråga är att ifall jag väljer en ljus bild för "idag" eller bakgrundsbild eller vad det nu heter så brukar jag ofta ha den lilla klockan. det som stör mig då är att klockan, samtalshistorik och kalender alltid visas med vita bokstäver. ville ha en snöig bild nu till jul men då ser man inte vad det står. går det att ställa in någonstans?

vad jag har hittat så har inte denna telefon någon EQ för musik. har jag inte hittat den eller finns det något bättre mp3 program än mediaplayer, för den gillade jag inte alls,

tack för svar och god jul på er:)

Postad 24 december 2008 - 11:15

jeppeboyen
  • jeppeboyen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
När ja skriver sms har tangentbordet blivit cp.. det är minst två bokstäver per knapp. Jag försökte ändra till fullständigt QWERTY på inmatning i inställningar, men så fort ja går ur så ändras det tillbaka till kompakt QWERTY med en gång... nån som har något tips?

Postad 24 december 2008 - 11:42

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag har använt/ägt ett 20-tal lurar genom åren, kört praktiskt taget samtliga operativ som finns och finner inga som helst problem med Windows i mobilen. Sorry! :-)

Till sist: Viket trevligt och kompetent forum detta är!

Mvh//BB

Samma här, haft ett 30-tal telefoner och jag finner heller inte några som helst problem att ha Windows i mobilen. Efter att ha använt WM i Xperian så finns det inget annat alternativ för mig, så enkelt är det.

Detta forum är bäst!

//-- N

Postad 24 december 2008 - 11:47

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
För övrigt så tycker jag att MrLavin ska använda en enklare mobil- jag misstänker att HTC'n är för avancerad för honom. Detta är inte menat som ett påhopp, utan bara en reflektion på dennes omdömen och åsikter om trådämnet.

God Jul till er alla!

Redigerat av Bletch, 24 december 2008 - 11:50.

Postad 24 december 2008 - 11:53

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

När ja skriver sms har tangentbordet blivit cp.. det är minst två bokstäver per knapp. Jag försökte ändra till fullständigt QWERTY på inmatning i inställningar, men så fort ja går ur så ändras det tillbaka till kompakt QWERTY med en gång... nån som har något tips?

Jag har för mig att jag hade samma grej i förrgår och att jag då, istället för att ändra i Inställningar i WM, såg till att ändra i rullgardinsmenyn (som kommer från botten) i TouchFlo. Du trycker mitt på skärmen där nere när du har tangenbordet redan öppet.

Postad 24 december 2008 - 12:19

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

tjena.

jag fick denna mobil igår och är än så länge nöjd med den. en stor inställning att gå till denna då jag hade en k750i tidigare. jag har dock 3 frågor.

på SE var det ju välldigt enkelt att byta teman och sådant finns det mycket teman till htc? tror det ligger 5 på min telefon nu. vart kan man hämta sånt iallfall och finns det teman som ändrar hela mobilen inte bara listerna uppe och nere? sen undrar jag ifall det går att få bilden man har på "idag" över hela den menyn. alltså den du rullar höger vänster, vet inte riktigt vad den heter. det tycker jag iallfall att det borde gå att få.

min andra fråga är att ifall jag väljer en ljus bild för "idag" eller bakgrundsbild eller vad det nu heter så brukar jag ofta ha den lilla klockan. det som stör mig då är att klockan, samtalshistorik och kalender alltid visas med vita bokstäver. ville ha en snöig bild nu till jul men då ser man inte vad det står. går det att ställa in någonstans?

vad jag har hittat så har inte denna telefon någon EQ för musik. har jag inte hittat den eller finns det något bättre mp3 program än mediaplayer, för den gillade jag inte alls,

tack för svar och god jul på er:)

Du kan byta teman på din telefon, både i TouchFLO och i den vanliga Idag läget.
För TouchFLO finns det cab filer att installera och när det gäller Idag läget (alltså: TouchFLO avstängd) så är det .tsk filer som du ska använda.
Kolla gärna i forumet för Touch HD (Blackstone) på XDA.
Du kan också googla efter sidor som erbjuder gratis teman för WM.

Det finns EQ på din Touch HD och den går under namnet "Ljudhanteraren".

Redigerat av crest, 24 december 2008 - 12:20.

Postad 24 december 2008 - 12:42

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Efter veckor av testande av en HIMLA massa program, teman etc. så känns det som att man har exakt koll på vad man vill ha installerat på HD:n. Vore det då inte på sin plats med en hard reset och ett minimalistiskt tweakande för att få ut maximal prestanda? Har läst på xda att många förbättrat sitt batteris prestanda på så sätt dessutom. Minst sagt lockande. Vad tycks? :)

Redigerat av jouh, 24 december 2008 - 12:43.

Postad 24 december 2008 - 13:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Alltid bra att köra en hard reset när man "lekt" av sig det värsta..

Installerat allt mellan himmel å jord :)

Postad 24 december 2008 - 18:35

kokodi
  • kokodi
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jag får min HD inom en snar framtid (förhoppningsvis om 2 veckor).
Är det något jag bör tänka på eller modda så fort jag får den?

Har läst en del på XDA och ser att det finns några ROM-mods (t.ex. Panoshas) för att öka prestandan.
Något att ha?

Vad är skillnaden mellan en hard reset och en soft reset? Och hur gör man dessa?

Tack :)

Postad 24 december 2008 - 18:43

yayayay
  • yayayay
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag får min HD inom en snar framtid (förhoppningsvis om 2 veckor).
Är det något jag bör tänka på eller modda så fort jag får den?

Har läst en del på XDA och ser att det finns några ROM-mods (t.ex. Panoshas) för att öka prestandan.
Något att ha?

Vad är skillnaden mellan en hard reset och en soft reset? Och hur gör man dessa?

Tack :)

Här har du en bra guide som förklarar vad och hur en soft- och hardreset gör.
http://www.hardreset...t_reset_en.html

Sedan skulle jag också vilja veta ifall en ROM t.ex. Panosha har gjort, är värt att installera?

Redigerat av yayayay, 24 december 2008 - 19:01.

Postad 24 december 2008 - 20:29

Unregistereddeb01edd
  • Unregistereddeb01edd
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Det här kanske är en dum fråga men vad skiljer en soft reset från att bara stänga av och sätta på telefonen?

Postad 24 december 2008 - 20:46

Unregistereddeb01edd
  • Unregistereddeb01edd
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Förresten.. Nån som vet om HTC G2 är mer än bara rykten? The word on the street är att det är Touch HD fast med android och blixt till kameran. Låter inte helt skräp i mina öron...

Postad 24 december 2008 - 22:45

Unregistered962bd313
  • Unregistered962bd313
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Det här kanske är en dum fråga men vad skiljer en soft reset från att bara stänga av och sätta på telefonen?

Det är samma sak.
Men ärligt talat har jag aldrig stängt av telefonen under de 4 år som jag har kört WM.

Postad 25 december 2008 - 01:09

jeppeboyen
  • jeppeboyen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag har för mig att jag hade samma grej i förrgår och att jag då, istället för att ändra i Inställningar i WM, såg till att ändra i rullgardinsmenyn (som kommer från botten) i TouchFlo. Du trycker mitt på skärmen där nere när du har tangenbordet redan öppet.

Tack så hemskt mycket :) höll på att bli galn ;)

God jul & gott nytt år ;)

Postad 25 december 2008 - 03:16

mrlavin
  • mrlavin
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

För övrigt så tycker jag att MrLavin ska använda en enklare mobil- jag misstänker att HTC'n är för avancerad för honom. Detta är inte menat som ett påhopp, utan bara en reflektion på dennes omdömen och åsikter om trådämnet.

Japp, absolut, Windows Mobile är för avancerat för mig, jag ska köpa en sån här istället:

Postad 25 december 2008 - 12:06

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Sådär... då var julafton över och man hade fått det man önskade sig ;)
Bland annat en sån här http://www.proporta....t...&t_mode=des
Klockren väska med inbyggd aluplatta för displayen. Känslan att hålla väskan istället för endast mobilen känns skönare och stabilt. En magnetlås för att öppna displayskyddet. I stort sett i det hela en elegant väska som ger bra skydd.

Och en JABRA 3030.. för att slippa sladden till mobben..perfekt för sommarens äventyr på hojjen ;)
Hann testa den snabbt igår och streamade musik från nätet(radio) och märkte att det är ingen vidare hög volym via JABRAn och via bluetooth kan man inte påverka ljudkvallen med mobilens program "ljudförstärkaren" Men som sagt...de är väl nån inställning... :)

God fortsättning på er HD-FREAKS där ute

Postad 25 december 2008 - 12:22

Unregistered69898275
  • Unregistered69898275
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

För Wifi kan du välja om den skall vara inställd för att ge bästa möjliga pretanda (och starkaste möjliga signal) eller om den skall dra lite batteri. Detta är en slider som default är inställd på att dra så lite batteri som möjligt. Du hittar inställningen under Start meny->Inställningar tabben Anslutningar och därefter Wi-Fi. Tryck sedan på knappen Avancerat och välj tabben Energiläge. (Inte helt lätt att hitta dit får man säga.)

Tack, nu fungerar det! Vad säger du om radion då?

Postad 25 december 2008 - 23:47

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Vad är det för fel på MP3 spelaren som ligger inbyggt i TouchFLO3D??? Och där finns en fantastisk fin EQ för nställningar av det ljud DU vill, dock måste du ha lurar inkopplade, annars funkar den inte....

Postad 26 december 2008 - 01:09

duran
  • duran
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej!

Är grymt sugen på denna telefon. Någon som har denna lur som har 3 som operatör? Känner mig lite osäker på ifall det fungerar om jag köper en olåst lur från t.ex telenor och stoppar in mitt 3 sim-kort.

//mvh

Postad 26 december 2008 - 01:15

yayayay
  • yayayay
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hej!

Är grymt sugen på denna telefon. Någon som har denna lur som har 3 som operatör? Känner mig lite osäker på ifall det fungerar om jag köper en olåst lur från t.ex telenor och stoppar in mitt 3 sim-kort.

//mvh

En olåst lur från telenor är olåst, that's it. Skall ej vara några problem.

Postad 26 december 2008 - 14:24

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Hej!

//mvh

Jag köpte min från Telenor bunden 24 mån, 200 kr/mån + 99 kr/mån att ringa för. Till min stora förvåning visade det sig att HD:n var olåst. Telenor har ett oförskämt högt pris på fri data i mobilen 199 kr/mån.

Jag vände mig i stället till Tre och använde telefonen med mitt gamla abonnemang där. Tre har fri data för 3 kr per dag. Jag snackade med en säljare och fick ett bra deal.

Abonnemanget kostar 99 kr/mån (man får använda de 99 kronerna till samtal, eller tjänster). Om jag band telefonen i 9 mån behövde jag bara betala för 6 mån. Sedan fick jag lägga in fri data under abonnemanget för 99 kr.

Jag får alltså betala knappt 600 kr för 9 mån med fri data. Det blir dessutom några kr i månaden att ringa för.

Hmm, detta blev invecklat, jag vet inte om ni fattade något, men det fungar i alla fall perfekt för mig!

Det enda som är surt är att mina 99 kr mån hos Telenor inte kommer till nytta, fast jag kan ju alltid byta kort om jag ska ringa ett längre samtal. Det funkar för övrigt perfekt att byta simkort även mellan olika operatörer. Telefonen känner av det och frågar om man vill byta inställningar automatiskt, inga problem alls :wub:

Postad 26 december 2008 - 14:55

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Vad är det för fel på MP3 spelaren som ligger inbyggt i TouchFLO3D??? Och där finns en fantastisk fin EQ för nställningar av det ljud DU vill, dock måste du ha lurar inkopplade, annars funkar den inte....

Nej, just det. Funkar inte med stereo-bluetooth. Ingen EQ med A2DP. :-( Så jag får leva med ljudet som det är...

Redigerat av cmlewan, 26 december 2008 - 14:56.

Postad 26 december 2008 - 14:59

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Sådär... då var julafton över och man hade fått det man önskade sig :wub:
Bland annat en sån här http://www.proporta....t...&t_mode=des
Klockren väska med inbyggd aluplatta för displayen. Känslan att hålla väskan istället för endast mobilen känns skönare och stabilt. En magnetlås för att öppna displayskyddet. I stort sett i det hela en elegant väska som ger bra skydd.

Det verkar vara vad jag är ute efter, men jag vill gärna fästa den i livremmen. Vet du om det går? Det ser inte ut som det finns någon ögla att fästa den i...

Nej, just det. Funkar inte med stereo-bluetooth. Ingen EQ med A2DP. :-( Så jag får leva med ljudet som det är...

Ja, det är synd. Vet inte varför ljudförstärkaren inte funkar till A2DP, det är något som jag saknar...

Postad 26 december 2008 - 15:55

Unregisteredab4c90c5
  • Unregisteredab4c90c5
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ytterligare ett måste-ha-program (eller iallafall kul-att-ha-program).

Palringo. För att kunna köra tex MSN-messenger på mobilen. Kan också lägga till fler IM tjänster tex ICQ med flera i samma program. Funkar riktigt bra. Man kan också skicka bilder och ljudmeddelanden till sina kontakter.

Läs mer: http://wmpoweruser.com/?p=1988
och http://www.palringo.com/index.php

/IceBall

Postad 26 december 2008 - 16:52

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Ytterligare ett måste-ha-program (eller iallafall kul-att-ha-program).

Palringo. För att kunna köra tex MSN-messenger på mobilen. Kan också lägga till fler IM tjänster tex ICQ med flera i samma program. Funkar riktigt bra. Man kan också skicka bilder och ljudmeddelanden till sina kontakter.

Palringo klarar de sex stora protokollen (MSN, AIM, ICQ, Yahoo, Jabber och Google Talk) plus Gadu Gadu. Konkurrenten Fring klarar inte Jabber (har givetvis fått kritik för detta) och inte Gadu Gadu (vem bryr sig?), men däremot Skype chat (och så kan man ringa Skype med den, t o m Skype Out). Fring har dessutom en Twitter-publiceringstjänst.

Varken Palringo eller Fring klarar FaceBook chat. Och ingen av dem tillåter att man i sin kontaktlista ändrar aliaset på sina kontakter tyvärr. Båda har fått kritik för det senare.

Redigerat av cmlewan, 26 december 2008 - 18:36.

Postad 26 december 2008 - 18:35

Silfverlood
  • Silfverlood
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Snabbare Wlan
Om ni vill snabba upp internet när ni surfar på WLAN. Så finns det nu ett litet progam att hämta på pocketnow.com
Det gör att ni kan trippla hastighet. Jag instalerat det och det går verkligen mycket fortare att ladda en sida i opera 9.5. Följ länken , jag rekomenderar den varmt.
http://pocketnow.com...e...ews&id=6440

Redigerat av Silfverlood, 27 december 2008 - 02:46.

Postad 26 december 2008 - 21:08

secco
  • secco
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har lite problem med mobilen! Tex, hur man enkelt lägger över låtar så att de hamnar i snabbmenyn "Musik" ??
nu måste jag gå in på program etc, för att hitta dem.

En fråga till! Hur lägger man in film i mobilen på ett enkelt sett? har inte lyckats med det heller :) Inte heller byter den bakrundsbild :S

Postad 26 december 2008 - 22:31

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Jag har lite problem med mobilen! Tex, hur man enkelt lägger över låtar så att de hamnar i snabbmenyn "Musik" ??
nu måste jag gå in på program etc, för att hitta dem.

En fråga till! Hur lägger man in film i mobilen på ett enkelt sett? har inte lyckats med det heller :) Inte heller byter den bakrundsbild :S

Lägg bara över dina filer på minneskortet. Jag skapade en katalog som heter musik till musikfiler och en som heter video till film. Det kan hända att du måste starta om mobilen, eller kanske ta ur och sätta i minneskortet (det är hotswop, så du kan ta ut och sätta i det när telefonen är igång) för att filerna ska komma med i listan.

Jag har min musik snyggt upplagd i mappar efter olika kategorier. Tyvärr kan man inte lägga till alla låtar i en mapp när man ska göra en spellista i musikspelaren. Jag höll på att bli gråhårig när jag skulle skapa spellistor, att sitta och kryssa för låtar i en lista med så där 1000 låtar är inte så värst kul. Men så hittade jag ett program för att skapa spellistor, PlaylistMgr http://freewareppc.c...aylistmgr.shtml. Det är hur smidigt som helst att skapa spellistor. Tänk bara på att spara för HTC audiomanager för att komma åt spellistan i musikspelaren.

Du byter bakgrundsbild under Start --> inställningar --> Idag. Om du kollar bland mina tidigare kommentarer, så finns det ett tips om ett program för att byta bakgrundsbild i alla flikar.

Postad 27 december 2008 - 05:36

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Det var någon som undrade om man kan byta bakgrundsbild i alla tabbar. Det ska gå med hjälp att detta:
http://forum.xda-dev...354#post2869354

Hm, eftersom vi här ovan talar om tabbar talar vi om TouchFlo-overlayet. I det går det alltså att ändra med individuella bilder i varje tab. Jag skulle dock framför allt vilja veta hur man ändrar bakgrunden i WM6, då text syns. Det finns massor med .tsk-filer som ändrar inledningsbilden i WM6 och så att menyrad och bottenrad får ny färg. Men hur är det alltså i bakgrunden i Inställningar eller när mail visas?

Redigerat av cmlewan, 27 december 2008 - 12:35.

Postad 27 december 2008 - 12:16

jensaaa
  • jensaaa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Vore kul om alla som har telefonen kunde skriva vilka program, spel etc som ni laddat ner och hur de fungerar så man kan få lite tips!

Själv har jag laddat ner:

Coreplayer - Innan var jag orolig att det skulle hacka väldigt efter att läst här på forumet men jag tycker det fungerar väldigt bra och jag har inte behövt konvertera en enda film!

TomTom - Använder inte GPS:en så mycket just nu men det verkar fungera bra, fick dock inte det att fungera med Svennis som uppläsare trots jag laddade ner rösten.

MusicID - Har läst mycket om hur bra programmet ska vara, men för mig har det inte lyckats känna igen en enda låt..

Jag har även laddat ner en del småprogram som alarm och sådant.

Fick TV stream att fungera med Telenor efter att laddat ner deras Hotfix, annars har jag inte fått SVT play att fungera. Är det någon som har något tips eller program där man kan streama andra tv-kanaler?

Har inte heller lyckats få igång någonting från sr.se. Någon som har fått igång deras radiospelare? skulle vilja kunna lyssna på gamla p3 dokumentär utan att behöva ladda ner mp3-filerna..

Postad 27 december 2008 - 18:12

grekek
  • grekek
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
När man går på Program i TouchFlo 3D och trycker på Alla Program så kommer ju en lista med alla program som är installerade upp. Men där ligger det även kvar gamla program som jag har installerat med sen tagit bort, med någon sorts standardbild. Och när man trycker på dom så står det att det inte går att öppna. Det här förstör hela listan, det ser väldigt fult ut! Hur får man bort dom?! :D

Redigerat av grekek, 27 december 2008 - 18:13.

Postad 27 december 2008 - 18:20

CodeX-
  • CodeX-
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tänkte beställa en htc tuch hd på telenor.
Är det enkelt att komma igång med allt, eller kräver det en massa tid för att få mobilt bredband och mms med mera att fungera.

Något man direkt ska göra med luren när man får den, avinstaller eller installera för att förbättra prestanda?
Läste att man skulle byta till opera mini istället.

Fungerar den som en vanlig gps med sateliter som navigation och inte telenors master, så det blir svindyrt om man kommer utanför sveriges gränser?

Annat man bör tänka på som folk märkt när de lekt runt i den?

Henrik

Postad 27 december 2008 - 18:23

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

När man går på Program i TouchFlo 3D och trycker på Alla Program så kommer ju en lista med alla program som är installerade upp. Men där ligger det även kvar gamla program som jag har installerat med sen tagit bort, med någon sorts standardbild. Och när man trycker på dom så står det att det inte går att öppna. Det här förstör hela listan, det ser väldigt fult ut! Hur får man bort dom?! :D

Har du avinstallerat dom med "Ta bort program" eller bara tryckt på programfilen och deletat den?

Du kan också prova att starta om telefonen och se om det hjälper efter som det är en soft reset och en ny fräsch uppstart.

Postad 27 december 2008 - 18:31

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tänkte beställa en htc tuch hd på telenor.
Är det enkelt att komma igång med allt, eller kräver det en massa tid för att få mobilt bredband och mms med mera att fungera.

Något man direkt ska göra med luren när man får den, avinstaller eller installera för att förbättra prestanda?
Läste att man skulle byta till opera mini istället.

Fungerar den som en vanlig gps med sateliter som navigation och inte telenors master, så det blir svindyrt om man kommer utanför sveriges gränser?

Annat man bör tänka på som folk märkt när de lekt runt i den?

Henrik

Telefonen känner av ditt simkort och gör inställningar för Internet och MMS.
Däremot så kan du eventuellt i "Strömmande Media" behöva ställa om så den applikationen hämtar över din operatörs gprs inställningar.
T.ex: Jag har mitt 3 kort i den och för att surfa så ska telefonen ansluta via 3 Sverige.
På strömmande media var den inställd att ansluta via "Internet" så jag fick ändra anslutningen där till 3 Sverige.

Ladda ner HOTFIX för Telenor när det gäller strömmande Media.
Länken finns ett par sidor längre bak i denna tråd.

Har du laddat ner kartorna på minneskortet så kommer du inte behöva använda mobilmasterna då GPSen i telefonen har kontakt med satelliterna och kartorna som ligger på kortet.

När det gäller Opera så är det en smaksak.
En del föredrar Opera Mini, Jag föredrar den Opera som följer med telefonen.
Det är upp till dig vad du gillar bäst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.