* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
2277 svar till detta ämne
Postad 29 oktober 2009 - 10:01
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Jag har ännu inte slagit till på ngn Satio, men jag blir faktiskt lite mer intresserad då jag får positiva vibbar från bl a denna tråd och andra omdömen om luren. Stör mig anars på alla supertelefoner som har risiga kameror (iphone, htc bla bla) då jag tycker att det är grymt praktiskt att alltid ha en bra kamera med sig.
Det som är lite synd är att skärmen verkar lite utsatt och skör men så är det väl på i stort sett alla lurar med resistiva skärmar.
Iaf just nu står jag och väger mellan en Nokia N97 och Satio, N97:an har fått ny programvaruuppdatering och verkar nu bättre än förut men Satio:n kanske ändå är stråt vassare i snabbhet och stabilitet mm? Båda har ju bra kameror.
Ngn som har synpunkter, N97 eller Satio  ?
Postad 29 oktober 2009 - 11:07
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Satio hade jag valt... Har en polare som har en N97 och vi jämförde lite... Personligen så gillar jag inte tangentbordet på N97. Kameran är oslagbar på satio.
Sen kommer ju snart en uppdatering på Satio med så då blir den förhoppningsvis ännu bättre.
Postad 29 oktober 2009 - 11:17
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Hur är kameran på Sation jämfört med C905?
Och då menar jag inte Megapixlarna för den biten är ganska obetydlig med så pass liten sensor!
Utan har blir kvaliten på bilderna osv! (I datorn inte på telefonens skärm!)
Sitter nämligen med en C905 som strular lite till och från, vart på service/utbytt ett par gånger så funderar på att häva köpet och köpa nån annan.
Men vill ha en minst lika bra kamera som C905:an.
Det som talar emot Sation för min del är att jag SMS:ar mycket, vilket blir svårt med touch...?
/Jocce
Postad 29 oktober 2009 - 11:24
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1 025 inlägg
Någon som vet vad det är för uppdateringsfrekvens på GPS'en? Finns det något loggningsprogram så man skulle kunna använda den i bilen för att logga hastighet/acceleration?
Synd att man har så dåligt med tid, annars skulle det vara kul att testa att mecka ihop en egen GPS-logger
Postad 29 oktober 2009 - 11:26
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Nu har ju jag ingen C905 att jämföra med men dock en C902. Satio har bättre optik och har bättre ljusupptagning.
Bilderna blir kanon i datorn. Det finns bilder i naturlig storlek i tester på nätet lite här o där som du kan kika på.
Xenonblixten jobbar kanon och lyser i varjefall upp mitt vardagsrum på 45 kvm när jag fotar i totalt mörker.
Postad 29 oktober 2009 - 11:30
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Det som talar emot Sation för min del är att jag SMS:ar mycket, vilket blir svårt med touch...?
/Jocce
Du kan SMS:a med vanlig T9 i sation med. Du väljer bara aflanumerisk knappsats så fungerar det som vilken annan Sony Ericsson-telefon somhelst. Inga bekymmer!!
Postad 29 oktober 2009 - 11:55
DrMcCoy
-
DrMcCoy
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Just att skriva text tycker jag är enklare, i och med att man kan använda båda tummarna samtidigt. Enda nackdelen är att man måste titta på vart man trycker.... En sak jag gillade på min K850 var att om det ringde så gick det att tysta telefonen utan att avvisa samtalet. Smidigt om man sitter på möte, så får man tyst på den när man går ut. Har inte hittat något liknande på Sation? Lika så, finns det någon snabbknapp för att aktivera tyst läge? Eller måste man knappa via menyerna?
Postad 29 oktober 2009 - 12:13
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Just att skriva text tycker jag är enklare, i och med att man kan använda båda tummarna samtidigt. Enda nackdelen är att man måste titta på vart man trycker....
En sak jag gillade på min K850 var att om det ringde så gick det att tysta telefonen utan att avvisa samtalet. Smidigt om man sitter på möte, så får man tyst på den när man går ut. Har inte hittat något liknande på Sation?
Lika så, finns det någon snabbknapp för att aktivera tyst läge? Eller måste man knappa via menyerna?
När det ringer så väljer du alternativ istället för o svara. Då ringer det ljudlöst tills du väljer vad du vill göra. Ang aktivering tyst läge: Du håller inne # i uppringningsläget så blir det tyst profil. Precis som förr... :-)
Redigerat av Ricke77, 29 oktober 2009 - 12:16.
Postad 29 oktober 2009 - 12:42
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Du kan också komma åt menyn där du väljer tyst läge genom att trycka på "av/på-knappen".
Tycker jag är smidigast!!
Sen tycker inte jag heller att det stör mig med enkel/dubbelklick i menyerna.
Postad 29 oktober 2009 - 12:47
RoggaBoy
-
RoggaBoy
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Och då menar jag inte Megapixlarna för den biten är ganska obetydlig med så pass liten sensor!
Sitter nämligen med en C905 som strular lite till och från, vart på service/utbytt ett par gånger så funderar på att häva köpet och köpa nån annan. Men vill ha en minst lika bra kamera som C905:an.
/Jocce
Efter 4 avverkade C905:or på ett halvår, med tio fel, så när jag lyckades förhandla till mig ett nytt saleskit med SonyEricsson (som skulle blivit min femte telefon) så valde jag låta TPH byta den mot en Satio med en 1500krsom jag fick lägga mellan. Köp en Satio och slipp en problemtelefon , du ångrar dig inte.
Postad 29 oktober 2009 - 12:56
70
-
70
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Känns som om jag får krypa till korset för mitt uttalande om det ologiska beträffande dubbel och enkelklicken. Jag var lite slarvig, för egentligen menar jag inte ologiskt (då det enl. tidigare inlägg finns en tydlig logik). Det jag egentligen menar är att det i hastigheten har lätt att bli två klick för mig i t.ex. menyerna (eftersom man i bland förväntas dubbelklicka), vilket gör att underliggande program startar (visar väl eg. bara på att telefonen är snabb). Kanske är jag bara ovan vid touchscreentelefoner.
Beträffande valet N97 vs. Satio så satt jag tidigare i samma dilemma. Valde Satio pga. N97s långsammare processor. Dessutom finns de testare som tycker att N97ans kamera inte är så vass. Det kan man absolut inte säga om Sations kamera.
Postad 29 oktober 2009 - 12:56
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Är det krångligt för dig när man ska låsa upp telefonen sen igen? För mig hängde det sig och jag måste låsa och låsa upp flera gånger innan ja kommer åt telefonen så den blev inte långvarig på min telefon.
Inga problem på min telefon utan bara dra ner knappen för att låsa upp touchskärmen och vänta knappt en sekund så är den igång.
Postad 29 oktober 2009 - 13:04
70
-
70
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Inga problem på min telefon utan bara dra ner knappen för att låsa upp touchskärmen och vänta knappt en sekund så är den igång.
Jag har upplevt problemet med att man ibland måste dra ner knapplåsknappen två gången för att knapplåset skall försvinna. Dock så tror jag det i mitt fall beror på KeyLockClock, vilken också gör att tiden till att skärmen är aktiv ökar något. Funderar på att ta bort KeyLockClock, men klockfunktionen i sig är suverän. Någon som har något annat alternativ till klocka?
Postad 29 oktober 2009 - 13:11
Nizzle
-
Nizzle
-
Rookie
-
7 inlägg
Hallå där allihopa!
Har ett litet problem med min Satio, faktiskt det enda problemet jag har haft med den. När jag ska testa TrackID så kommer det upp "kunde inte ansluta", testat med flera olika låtar med olika hög volym så det är inte det d ska stå på så att säga. Den samplar osv direkt, men så fort den ska söka mot databasen så kommer det upp "kan inte ansluta", man kan ju inte välja nät någonstans heller och alla mina WAP/MMS/WI-Fi inställningar osv. är som dom ska. Någon som har stött på samma problem och vet hur man ska lösa det?
MVH Andreas
EDIT: Det funkar om man ansluter till WI-fi innan man gör själva sökningen, men kan man inte ställa in så att den alltid kör samma inställning eller alltid är uppkopplad mot antingen wi-fi't eller via Telias WAP?
Redigerat av Nizzle, 29 oktober 2009 - 13:29.
Postad 29 oktober 2009 - 13:19
Unregistered781d1224
-
Unregistered781d1224
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Sms är verkligen inga problem med Sation ! Funkar kanon i både qwerty läge och i vanligt läge. Är faktiskt rejält förvånad hur bra båda dom funkar. Har just installerat Garmin Mobile XT på Sation och det verkar funka bra. Har inte än varit ute och kört med den i bilen men har kollat lite i kartorna när jag varit ute och gått med hunden. Där finns det hastighet och allt man kan önska sig! Måste då passa på och REKOMMENDERA en annat forum med kunniga admins och medlemmar ! http://mobilzon.se/ Dom hjälpte mig som F A N när jag hade problem att installera Garmin. Sen har jag även provat att tanka ner torrent till Sation och det har funkat riktigt bra. Dock så skulle jag vilja ha en spelare som klarar xvid ! Om någon hittar en sådan vore det kanon.
Postad 29 oktober 2009 - 13:39
bay
-
bay
-
Rookie
-
4 inlägg
En dum fråga kanske, men hur "installerar" man program på Sation? Jag laddade ned Key Lock Clock vilken består av en sis-fil. Antar att den skall ligga i ne speciell mapp...?
Postad 29 oktober 2009 - 13:49
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
En dum fråga kanske, men hur "installerar" man program på Sation? Jag laddade ned Key Lock Clock vilken består av en sis-fil. Antar att den skall ligga i ne speciell mapp...?
Du kan lägga den i vilken mapp som helst på minneskortet, sen går du in i den mappen i/med din Satio och klickar på filen och väljer installera!!
Postad 29 oktober 2009 - 14:01
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Lägg den i valfri mapp på minneskortet gå in på hjälpredor -> filhanterare -> E: PHONE CARD -> din mapp -> klicka på filer och välj installera
Postad 29 oktober 2009 - 14:06
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Lägg den i valfri mapp på minneskortet gå in på hjälpredor -> filhanterare -> E: PHONE CARD -> din mapp -> klicka på filer och välj installera
Det var en bättre förklaring...he he he
Postad 29 oktober 2009 - 14:07
painless
-
painless
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej.
Har en fråga till er med Satio luren..
jag sitter en del på tåg och vill då kunna kolla på en film eller två..
hur mycket batteri drar den när man kolla video? har en ipod touch idag och den klarar man en 8-10 timmar video med.
någon som har lite siffror på detta? är hela batteriet slut efter 4 timmar film??
Postad 29 oktober 2009 - 14:54
bay
-
bay
-
Rookie
-
4 inlägg
[quote name='Z-man75' date='Oct 28 2009, 21:49 ' post='2634245'] Finns ju massor med apps med såna klockor, själv kör jag med Key Lock Clock, fungerar perfekt. Trycker bara på mittenknappen så ser jag en stor fin digitalklocka utan att behöva låsa upp mobilen!! Jag provade att installera Key Lock Clock men inget händer......
Postad 29 oktober 2009 - 15:11
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Jag provade att installera Key Lock Clock men inget händer......
Om du går in på huvudmenyn så kommer du se att en ny mapp dykt upp där. In på den och där ska det finnas inställningar för hur man vill ha igång det.
Postad 29 oktober 2009 - 15:20
bay
-
bay
-
Rookie
-
4 inlägg
Om du går in på huvudmenyn så kommer du se att en ny mapp dykt upp där. In på den och där ska det finnas inställningar för hur man vill ha igång det.
Aha! Tackar!
Postad 29 oktober 2009 - 15:31
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Nu har ju jag ingen C905 att jämföra med men dock en C902. Satio har bättre optik och har bättre ljusupptagning. Bilderna blir kanon i datorn. Det finns bilder i naturlig storlek i tester på nätet lite här o där som du kan kika på. Xenonblixten jobbar kanon och lyser i varjefall upp mitt vardagsrum på 45 kvm när jag fotar i totalt mörker.
Men 902:an har juh en MYCKET sämre kamera än C905(?) så den jämförelsen blir juh inte 100 korrekt!  /Jocce Du kan SMS:a med vanlig T9 i sation med. Du väljer bara aflanumerisk knappsats så fungerar det som vilken annan Sony Ericsson-telefon somhelst. Inga bekymmer!!
Handlar väl mer om touch = man måste kolla vart man trycker = man kan inte skriva lika fort oavsett valt tangentbord... /Jocce
Postad 29 oktober 2009 - 15:35
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Har just installerat Garmin Mobile XT på Sation och det verkar funka bra. Har inte än varit ute och kört med den i bilen men har kollat lite i kartorna när jag varit ute och gått med hunden. Där finns det hastighet och allt man kan önska sig!
Jag har problem att få Garmin att fungera eftersom jag bara kan komma åt minneskortet när jag ansluter telefonen till datorn. Min dator vill inte kommunicera med telefonen då där är någon tjall med MTP-Device bla bla... Går det att få igång det ändå?? Nån som vill PM:a lite tips kanske?? Tackar Men 902:an har juh en MYCKET sämre kamera än C905(?) så den jämförelsen blir juh inte 100 korrekt! 
/Jocce
Handlar väl mer om touch = man måste kolla vart man trycker = man kan inte skriva lika fort oavsett valt tangentbord...
/Jocce
Så mycket sämre vet jag väl inte men visst är den sämre... Om du vill ha en med tangenter så satsa på en Aino. Samma kamera som C905.
Postad 29 oktober 2009 - 18:28
betty (kung pow)
-
betty (kung pow)
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Key Lock Clock
Får felmeddelande när jag försöker installera programmet. Har signerat det på symbiansigned två gånger nu och det ger bara felmeddelande i telefonen att det är fel på certifikatet eller tidsinställningen eller nåt :S
Postad 29 oktober 2009 - 19:28
Unregisteredb2bec10b
-
Unregisteredb2bec10b
-
Rookie
-
1 inlägg
För att se svt play förstår jag att man behöver "Skyfire" så långt inga problem !
Men för att navigera i Skyfire måste man ha virtual keybord .
Var hittar jag detta ???
Postad 29 oktober 2009 - 19:39
Unregisteredb9132af6
-
Unregisteredb9132af6
-
Rookie
-
6 inlägg
Sitter nämligen med en C905 som strular lite till och från, vart på service/utbytt ett par gånger så funderar på att häva köpet och köpa nån annan. Men vill ha en minst lika bra kamera som C905:an.
/Jocce
Jeg synes kamera på Satio er mye berdre enn på c905 Det første bilde er tatt med Satio, det andre med c905 
Postad 29 oktober 2009 - 20:17
umatron
-
umatron
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon som vet va det beror på att när man kollar ringda/mottagna samtal så är det endast mobilikoner och ingen grön lur där även fast det är samtal till å från hemma telefoner..
Postad 29 oktober 2009 - 20:19
scen
-
scen
-
Användare
-
-
145 inlägg
Får felmeddelande när jag försöker installera programmet. Har signerat det på symbiansigned två gånger nu och det ger bara felmeddelande i telefonen att det är fel på certifikatet eller tidsinställningen eller nåt :S
Testa trycka installera en gång till precis efter du får meddelandet. Har för mig att jag blev tvungen till det.
Postad 29 oktober 2009 - 22:17
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Har ni några sjyssta program att rekommendera?
Har testat ett och annat men många av dom tycks vara buggiga. Kan de vara pga anpassningen till Nokia?
Postad 29 oktober 2009 - 22:50
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Ihopsnickrade av mej: Starfleet   Klingon   Kaplah! Givetvis går det att ändra ALLA iconer i menyerna men det orkar jag inte.
Redigerat av star trek, 29 oktober 2009 - 22:52.
Postad 29 oktober 2009 - 22:54
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Nu ser jag ni pratar om att Nokia program går att installera! Är grymt sugen på denna telefon, MEN skulle vilja veta innan jag köper den om jag kan använda S60 inbyggda SIP klient.
Har klämt på luren på MediaMarkt och mycket riktigt finns det stöd för SIP, du kan skapa en profil och ange alla dina uppgifter men du kan inte aktivera VOIP någonstans, mao du kan inte ringa voip samtal i orginalutförande. Precis som på Nokia N86.
Har läst om andra som registrerade sig på Nokia Forum och hämta filen SIP_VoIP_3_x_Settings_v2_0_en.sis och efter installation så dök det upp för dem en ny flik i kontakter och min profil gick att ansluta med.
Någon som är intresserad av VoIP eller kanske ändå har lust att testa att installera filen och se om det går? Se om det dyker upp någon ny flik? Om ni inte vill regga er, så kan jag göra det och ladda hem filen skicka den till er med epost.
Länken är annars: http://www.forum.nok...P_Settings.html
Ingen som testat detta? Har alla denna lur bara som "lektelefon"?
Postad 29 oktober 2009 - 23:12
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Ihopsnickrade av mej: Givetvis går det att ändra ALLA iconer i menyerna men det orkar jag inte.
Om man gillar StarTrek så...
Postad 29 oktober 2009 - 23:18
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Ingen som testat detta? Har alla denna lur bara som "lektelefon"?
Inte testat och kommer inte göra det heller. Jag ringer som vanligt med min...
Postad 29 oktober 2009 - 23:42
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Om man gillar StarTrek så... 
Well yes off course! Klingontemat blev skitskarpt o lyckat, men själva skärpan ser man ju inte på foton. Jag skulle vilja ha lite coola animerade teman dock! Alltså inte nödvändigtvis startrek-relaterade!
Postad 30 oktober 2009 - 08:22
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Jag har problem att få Garmin att fungera eftersom jag bara kan komma åt minneskortet när jag ansluter telefonen till datorn. Min dator vill inte kommunicera med telefonen då där är någon tjall med MTP-Device bla bla... Går det att få igång det ändå?? Nån som vill PM:a lite tips kanske??
Du behöver inte sätta telefon i MTP (mediamode). Sätt den i PC suite mode eller masslagringsmode så dyker den upp i datorns utforskare. Eller funkar inte dom heller ? Annars kanske du kan köra med blåtand till PC'n ? Men strul med MTP drivrutiner ? Jag har för mig att alla USB drivrutiner ska finnas på minneskortet som levereras med telefon ? Har du bytt ut ditt minneskort ?
Redigerat av what17ever, 30 oktober 2009 - 08:29.
Postad 30 oktober 2009 - 10:50
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Du behöver inte sätta telefon i MTP (mediamode). Sätt den i PC suite mode eller masslagringsmode så dyker den upp i datorns utforskare. Eller funkar inte dom heller ? Annars kanske du kan köra med blåtand till PC'n ?
Men strul med MTP drivrutiner ? Jag har för mig att alla USB drivrutiner ska finnas på minneskortet som levereras med telefon ? Har du bytt ut ditt minneskort ?
Jag har inte bytt minneskort. Det fungerar på andra datorer så det är nog bara min dator som strular. Jag kan hitta minneskortet via masslagring men kan då inte hitta telefonen... Det räcker kanske med minneskortet?? När jag installerade Garmin så fungerade allt och jag hittade ikonen i telefonen men när jag klickade på den för att installera i telefonen så hände det ingenting... (Garmin Mobile XT från TPB, ska fungera enligt tråden...)
Postad 30 oktober 2009 - 11:09
Drulle69
-
Drulle69
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
För att se svt play förstår jag att man behöver "Skyfire" så långt inga problem ! Men för att navigera i Skyfire måste man ha virtual keybord . Var hittar jag detta ???
Har du testat med www.google.com? Söka på "virtual keyboard 0.9.4" är en bra början. Tänk på att du måste signa appen också innan du installerar. Du kan fixa certen gratis här: http://www.s60certkey.com/ Tar ca 12 h innan de är färdiga. Det är några stackars kineser som sitter och knackar manuellt, därav väntetiden. Finns även instruktion på sidan hur du signar appen. Lycka till!
Postad 30 oktober 2009 - 12:56
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Jag har inte bytt minneskort. Det fungerar på andra datorer så det är nog bara min dator som strular. Jag kan hitta minneskortet via masslagring men kan då inte hitta telefonen... Det räcker kanske med minneskortet?? När jag installerade Garmin så fungerade allt och jag hittade ikonen i telefonen men när jag klickade på den för att installera i telefonen så hände det ingenting... (Garmin Mobile XT från TPB, ska fungera enligt tråden...)
Precis, när man kör masslagring så syns bara en ikon i datorn som heter som ditt minneskort. Du kommer bara åt ditt minneskort då, hela telefonen blir som USB minne , gäller telefonens SD kort. När du kör mediaöverföring eller PC suite mode presenteras en ikon i datorn som heter som din telefon- klickar du in i den ser du Phone memory och memory cardet. Mediaöverföringsmoden (MTP) tycker jag är ballt när man kör mot MTP software (i.e Windows Media PLayer, minst version 10 tror jag), då du busenkelt synkar media mellan telefon och MediPlayer, som tex kan du bara dra en spellista från MediaPlayer till telefon och så synkas den och all media smidigt... Vad gäller Garmin har jag ingen aning...
Postad 30 oktober 2009 - 18:01
huynh
-
huynh
-
Rookie
-
1 inlägg
Någon som har använt INVISIVBLE SHIELD på sin telefon? Fungerar touchen bra när man har det på skärmen och hur blir det om man skulle ta bort det nån dag?
Postad 30 oktober 2009 - 18:53
erik cullberg
-
erik cullberg
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Någon som har använt INVISIVBLE SHIELD på sin telefon? Fungerar touchen bra när man har det på skärmen och hur blir det om man skulle ta bort det nån dag?
Det är många härinne som har testat det, och det verkar som att dom flesta har tagit bort det igen. Det skyddar skärmen bra men ser fult ut och "glidet" blir inte lika bra. Däremot inga problem med tochen. och nej det blir inget kladd kvar efter att du har tagit bort den.
Postad 30 oktober 2009 - 20:30
Unregistereddb0d049d
-
Unregistereddb0d049d
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Någon här som fått fm-sändaren mmr-70 att fungera? Kommer bara upp att man ska använda telefonens mikrofon. Men jag hittar inget sådant alls. Ser inte skogen för alla träd verkar det som för mig. Hmmm verkar som den inte har stöd för sation. Då blir nästa fråga. Vad finns istället?
Postad 30 oktober 2009 - 20:58
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Någon här som fått fm-sändaren mmr-70 att fungera? Kommer bara upp att man ska använda telefonens mikrofon. Men jag hittar inget sådant alls. Ser inte skogen för alla träd verkar det som för mig. Hmmm verkar som den inte har stöd för sation. Då blir nästa fråga. Vad finns istället?
Enligt SE´s hemsida så är den ju inte kompatibel med Satio, vet inte om det finns något annat heller!!
Postad 30 oktober 2009 - 21:03
Unregistered5716f3e8
-
Unregistered5716f3e8
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Just att skriva text tycker jag är enklare, i och med att man kan använda båda tummarna samtidigt. Enda nackdelen är att man måste titta på vart man trycker....
En sak jag gillade på min K850 var att om det ringde så gick det att tysta telefonen utan att avvisa samtalet. Smidigt om man sitter på möte, så får man tyst på den när man går ut. Har inte hittat något liknande på Sation?
Lika så, finns det någon snabbknapp för att aktivera tyst läge? Eller måste man knappa via menyerna?
Om du går in i inställningar-telefon-sensorinst.-vridning kan du kryssa för ringsignal av. Då kan du när det ringer bara vända telefonen med skärmen mot bordet, så tystnar den. Finns även möjlighet att snooza på samma sätt.
Postad 30 oktober 2009 - 21:23
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Inte testat och kommer inte göra det heller. Jag ringer som vanligt med min... 
Tråkigt att det inte finns några hjälpsamma forumvänner här.....  Och for the record, jag ringer som vanligt med mina telefoner med, men när man är på resa hos svärföräldrarna i Brasilien, på tjänste resa i Indonesien eller dyligt och vill ringa till sverige är det liiitttee billigare att använda sitt fasta svenska nummer än att roama på mobilnummret....
Postad 30 oktober 2009 - 22:08
Unregisteredca9029fc
-
Unregisteredca9029fc
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tjenare har stött på patrull med min Satio idag när jag satt o fifflade med den och valde mellan olika "tema för vänteläge" så fick den frispel. Körde med helsida innan men sen växlade jag lite mellan de olika för att kolla om något annat skulle passa mig bättre. Tyckte inte att något annat var bättre så jag bytte tillbaka till helsida och då var alla ikoner i överkanten borta.
När jag tryckte på någon knapp så blinkade bara sidan man valt till sen kom man tillbaka till "skrivbordet" eller vad man ska kalla det. Startade om mobilen och det såg likadant ut fast jag kunde gå in i menyn den här gången och ändra tillbaka till Sony ericsson temat och då fungerade saker som det skulle. Har gjort en fabriksåterställning men resultatet är fortfarande samma om jag försöker byta tema.
Någon som stött på samma problem och löst det? Har inte läst igenom hela tråden så mitt problem kanske finns besvarat redan och då ber jag om ursäkt för den onödiga frågan.
Postad 30 oktober 2009 - 23:42
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Låter som att du har fått något fel på telefonen. Jag fick lite spatt på min lur en gång när jag bytte till ett N97 tema och blev då tvungen att göra en fabriksåterställning. Men nu rullar allt på som det ska. Gör en DOA om du inte har haft den längre än 7 dagar!
Postad 31 oktober 2009 - 00:12
Unregisteredca9029fc
-
Unregisteredca9029fc
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har tyvärr haft den längre än 7 dar. Vet inte om man kan göra en DOA då? Det underliga är att Sony ericsson temat funkar perfekt men alla andra teman är helt åt ****. Ska pilla lite till får man inte igång det måste man ju kunna skicka tillbaka den o få en ny eller iaf få den lagad.
Redigerat av Unregisteredca9029fc, 31 oktober 2009 - 00:13.
Postad 31 oktober 2009 - 00:51
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Testa o hör med återförsäljaren imorgon i alla fall. En nödgrej: Ta ur batteriet, låt det vara ur i minst 30 minuter. O kolla sedan. Nästa nödgrej- Ta ur batteriet i minst 30 minuter-gör en fabriksåterställning- ta ur batteriet i minst 30 minuter-testa igen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|