Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect 2

1119 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 9.461538 (12) 129:-
Mass Effect 2 (PC) (PC-spel) 2 8.882352 (16) 116:-
Mass Effect 2 - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) 340:-
Mass Effect 2 - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 1 7.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 30 December 2010 - 21:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Jag har ju inte Mass effect 2 men köpte trots allt DLCn här om dagen, och idag hittar jag ME2 för £4.98 hos GAME UK.

finns annars för 98kr hos svenska game.se också, lite snabbare leverans.

Postad 30 December 2010 - 23:45

Unregistereda43257a3
  • Unregistereda43257a3
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

finns annars för 98kr hos svenska game.se också, lite snabbare leverans.

När jag beställde så var det slut. Mailade dom för några dagar sedan och de trodde inte att de skulle få in några fler exemplar så beställde från UK när jag såg att de hade ett gäng inne.

Leveranstiden spelar ingen större roll för mig just nu då jag bröt vänsterarmen dagen före julafton vilket innebär att jag inte kan spela något på minst 8-10 veckor. Det är rätt irriterande när jag fick tre andra spel i julklapp och köpte ett precis före jul. Men jag har i alla fall något att se fram emot och längta till. Sjukskrivningen gör dessutom har jag svårt att missa de erbjudanden som släpps på XBOX LIVE vilket gjort att jag har köpt några DLC och ett fåtal arkadspel. Haha!

Men nu verkar det som att svenska GAME har ME2 på lager igen. ;)

Postad 31 December 2010 - 16:18

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Yay. Collectors ship. On insanity får Horizon framstå som barnlek. Fattar inte varför dom slänger in spelmoment som man inte blir förvarnad om. Speltempot blir ju aningen pippat pga av d. Svårt är bara förnamnet.

Postad 31 December 2010 - 17:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Hum. Collectors skeppet var väl inte så svårt? Bara ta det lungt och inte rusa framåt.
Protheanen kanske? Där satte jag mina kumpaner i fönstret ovanför innan jag hoppade ner själv. Då stod de där uppe, dog inte samt hjälpte mig mot 'fotfolket' medan man själv bara sprang runt 'backen' i det stora rummet.
Eller menar du Reaper skeppet? Vilka spelmoment är det du syftar på?

Postad 31 December 2010 - 17:47

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Nja jag vet inte om det är så svårt. Har varit lite bortskämd med infiltrator. Makalöst bra klass faktiskt. Jag är vid dom där plattforms grejerna som drar ner en massa collectors samt 2 st scions. Jag kan inte stanna bakom cover. Men som sagt jag dog 2 ggr...vilket jag inte har gjort sen Horizon. Vilket ändå var hyfsat lätt. Blev faktiskt förvånad. Har mordin och MIranda med mig. Som för övrigt är en makalös kombo på Insanity. Är det ok om jag addar dig på live?

Postad 31 December 2010 - 20:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Nja jag vet inte om det är så svårt. Har varit lite bortskämd med infiltrator. Makalöst bra klass faktiskt. Jag är vid dom där plattforms grejerna som drar ner en massa collectors samt 2 st scions. Jag kan inte stanna bakom cover. Men som sagt jag dog 2 ggr...vilket jag inte har gjort sen Horizon. Vilket ändå var hyfsat lätt. Blev faktiskt förvånad. Har mordin och MIranda med mig. Som för övrigt är en makalös kombo på Insanity.

Stannar man kvar på orginal plattformen så rör sig inte scionsen från deras plattform. Med tanke på att du är en sniperklass borde du kunna ta dem därifrån. Själv fick man lite problem eftersom det verkade som skotten inte riktigt nådde fram.
Men Mordin och Miranda? :) Fabulös kombo.

Är det ok om jag addar dig på live?

Självfallet.

Postad 31 December 2010 - 21:49

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Jo tack jag märkte det. Helt sjukt svårt här iaf. Lätt det absolut svåraste hittils. MItt största problem är att jag får slut på ammo. O då måste jag röra på mig. Sen att det landar 3 ###### platformar samtidigt o man kan röra sig på 0 yta är bara en ###### designmiss. Man måste ha feeeeett med flyta att ta sig igenom det här utan att hiva kontroller****t i väggen..:)))

Addar dig senare:)

Postad 02 January 2011 - 14:01

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Inte landar det tre samtidigt... Det kommer ju en plattform så fort du rensat du den första.

Ammo problem hade jag i stort sett bara när jag slogs mot bossen. Tack och lov tappar harbinger de där stora ammo-lådorna som laddar upp de flesta vapnen. :)

Postad 02 January 2011 - 14:14

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
2 landar. Med 2 scions i bakgrunden. Den tredje landar sist. Men visst behövdes det flyt. Helt klart. FIxade det till slut med Grunt och Thane...fattar inte riktigt varför du aldrig gav grunt en chans..:) han är grymt farlig uppgraderad. :)

Postad 02 January 2011 - 21:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Vet inte... Grunt kändes mer som att hans enda nytta var att han var svårdödad, vilket kändes rätt onödigt då man oftast bara satte ens kumpaner i skydd ändå. Dessutom har han inte några krafter som kompletterar det jag behövde (Incinerate) och Mirandas squadbonus ville jag inte heller vara útan.

Postad 02 January 2011 - 22:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Blir sugen på ett varv till nu... Hummings entusiasm smittar av sig. :)

Postad 03 January 2011 - 08:28

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Vet inte... Grunt kändes mer som att hans enda nytta var att han var svårdödad, vilket kändes rätt onödigt då man oftast bara satte ens kumpaner i skydd ändå. Dessutom har han inte några krafter som kompletterar det jag behövde (Incinerate) och Mirandas squadbonus ville jag inte heller vara útan.

Grunt har iofs incindiery rounds. Vilket funkar i princip lika bra. Förutsatt att vapnet han burkar sig av är adekvat uppgraderad. Jag måste nog säga att jag röjer absolut fetast med Thane samt Grunt. Men variation har ingen dött av.

Det enda jag inte kommer att fixa är stolen cargo mission när du har 3 heavy mechs du måste ha ihjäl på 3 röda. Det går bara inte på insane. :)

Postad 03 January 2011 - 09:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Blir sugen på ett varv till nu... Hummings entusiasm smittar av sig. :)

Heh. Inte ofta man hör mitt namn och entusiasm i samma mening. :P

Grunt har iofs incindiery rounds. Vilket funkar i princip lika bra. Förutsatt att vapnet han burkar sig av är adekvat uppgraderad. Jag måste nog säga att jag röjer absolut fetast med Thane samt Grunt. Men variation har ingen dött av.

Som infiltrator har du väl tillgång till Incinerate? Då är ju inte Mordin nödvändig längre. Och Grunt skulle jag kunna tänka mig suger upp mycket 'aggro' som gör att du kan snipa i fred?
Men Thane ser jag inte meningen med? Är han inte bara en sämre Garrus?

Det enda jag inte kommer att fixa är stolen cargo mission när du har 3 heavy mechs du måste ha ihjäl på 3 röda. Det går bara inte på insane. :)

Nä. Hata det uppdraget.

Postad 03 January 2011 - 09:49

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Mer DLC är definitivt på väg:

The Cerberus Daily News will begin a hiatus on January 24th, finishing its run of one full year. Daily postings will cease except for three weeks in 2011: a week of posts will precede a downloadable content release, and two more weeks will lead up to the release of Mass Effect 3. The CDN team thanks fans for their attention, comments, and feedback (both in and out of character!). We are sorry to go, but we had fun — we hope you did, too!

Postad 03 January 2011 - 10:01

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Mer DLC är definitivt på väg:

Sooo much fucking win. :)

Garrus , tycker jag, är helt ###### askass. Thane däremot. Är vass. Japp jag har incinerate men det skadar aldrig att kunna dubbelspamma. :P Av någon underlig anledning verkar inte min incinerate stoppa regenerering av Krogans/vorcha medans Mordins gör det.....vilket är....skumt.

Postad 06 January 2011 - 11:31

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Sjukt varierande svårighetsgrad. Tali-s loyalitets uppdrag är bara helt ###### skadat. Han som designat banan borde få fingrarna amputerade. Bara hennes kvar av allas. Men det lutar åt att jag faktiskt skiter i den. Tali är tyvärr helt ###### värdelös på insanity. Spelet spammar in 30 fukn geths i ett rum på 5kvm. Hur fan ska man fixa det med 12 sniper skott? Sjukt ###### irriterande.

Postad 06 January 2011 - 12:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Så går det när man inte har Miranda med sig. :P

Men jo, vill minnas att det var ett par passager som var lite håriga. Döda inte Geths som tappat armor/shield utan låt Tali hacka dem. Hennes Combat Drone fungerar också bra som avledande manöver. Helt plötsligt har du dubbla antalet 'medhjälpare'. Overload är också bra att ha med sig i form av Miranda. :P

Har för mig att Legions lojalitets uppdrag var värre. Men det var snart ett år sen jag spelade detta på Insanity så jag kan ha fel för mig...

Postad 06 January 2011 - 13:16

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
JUst det har iofs kvar Legion. Gillar den karaktären helt klart:) Jo men jag hackar geth hunters snabbt och låter dom göra jobbet...men snipern funkar inte helt optimalt direkt ur cover faktiskt. Åtminstone inte på den här banan. Men du har helt rätt i at jag dör betydligt snabbare utan MIranda. :P Men tali...hon är kass..:P

Postad 06 January 2011 - 14:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Sniper? Meh. Klarade detta med SMG och Heavy Pistol. ;)

Postad 06 January 2011 - 18:01

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Snipern är faktiskt inte något vidare på just det uppdraget. Det blev till slut smg+heavy pistol. Enklast. utrymmet med trappan som leder ner till talis far är löjligt svår. Geth prime i rummet därefter var en lek. Men Tali är useless. Finner dock Zaeed+mirnada när man har en massa husks omkring sig som en högst potent kombo.

Postad 06 January 2011 - 19:21

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Har läst mig till att Kasumis flashbangs ska vara riktigt bra för Husks. Tydligen insta-death. Vet inte om det fortfarande gäller när de har armor. Husks hade jag alltid problem med, speciellt på IFF.
Vågade inte heller byta så friskt som du gör när det gäller squaden; jag hittade min favorit kombo och höll mig till den. ;)

Postad 07 January 2011 - 08:51

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
IFF var ingen lek när det kom till husk spamming..:) Zaeed och Miranda röjde på rätt bra. Sisita sekvensen var lite knepig men jag koncetrerade mig mig på core enheten. Klarade faktiskt det direkt. Som tur är så är AI-n inte helt optimal. Av någon anledning så verkarde hela gänget att favorisera gången som leder till core. Var absolut inte lätt men upplevde helt klart talis som svårare.

Postad 07 January 2011 - 22:12

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Klart. Svåraste uppdraget på insanity är utan tvekan horizon samt collectors ship. Därefter blir det relativt "enkelt". Tycker dock fortfarande att sista "bossen" är bara så sjukt fantasilös. Jaja...bring on some more DLC then.

Postad 07 January 2011 - 23:30

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Grattis. :)

Postad 08 January 2011 - 01:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Vem är mest ME-narkoman månntro. Humming har ju alltid varit självskriven med Jayeroso som wingman men nu känns det som Lalikula tagit upp kampen. Eller? Kanske inte, Humming har väl spelat igenom det 10 gånger :)

Postad 08 January 2011 - 02:39

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Vem är mest ME-narkoman månntro. Humming har ju alltid varit självskriven med Jayeroso som wingman men nu känns det som Lalikula tagit upp kampen. Eller? Kanske inte, Humming har väl spelat igenom det 10 gånger :)

Haha, då får jag kontra med att jag köpte ettan och tvåan (tvåan i collectors edition) till pc i veckan. Kände att jag behövde lite omväxling från xboxandet. Men nu ska vi inte tävla här, tycker det är bättre om vi ser det som en fin gemenskap. :)

Grattis Lalikula till insanity-achievementet! Får nog hålla med om dina val av banor i svårighetsgrad.

Postad 08 January 2011 - 11:12

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Haha, då får jag kontra med att jag köpte ettan och tvåan (tvåan i collectors edition) till pc i veckan.

Heh. Gjorde faktiskt exakt samma sak. :) Förutom att jag köpte det på steam-sale.
Fasen vad ettan är bättre på PC än på Xboxen. Grafiken är bättre, styrningen är bättre, minispelen är inte längre följa john, hissåkandet på Normandy / Citadellet har de snabbat upp, makon känns bättre i vissa fall, inventory management är bättre och en massa annat.
Svårt att tro att det är samma människor bakom PC-konverteringen som gjorde det ytterst tråkiga DLC:t Pinnacle Station.

Men det är roligt att köra om alla sidouppdrag i ettan igen. Tror jag plöjt ner 8 timmar nu och precis kommit till det andra av de tre 'mittuppdragen' istället för att fläska igenom ettan på två kvällar som jag gör på xboxen. :)

Dessutom, har ju en massa achivements att låsa upp i ettan igen. :lol:

Postad 08 January 2011 - 11:18

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Hahaha:) öhm....jag köpte collectors av ME2 för drygt 1.5 mån sedan. ME har jag via steam sedan ett tag sedan...så jo...vi är nog alla skadade..:)

Tack boys. Men vad ska man spela nu? Inget är ju lika bra liksom..:). Bara att börja om. :lol:

Om ni har ork så testa ett uppdrag med en fullt uppgraderad MIranda samt Legion, sätt Legion på snipern samt ge honom widow maker. Det! ÄR! INGEN! LEK!!! :) Favvo squad by far.

Vad har ni för gamertag?

Redigerat av Lalikula, 08 January 2011 - 11:22.

Postad 08 January 2011 - 11:33

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Heh. Gjorde faktiskt exakt samma sak. :) Förutom att jag köpte det på steam-sale.
Fasen vad ettan är bättre på PC än på Xboxen. Grafiken är bättre, styrningen är bättre, minispelen är inte längre följa john, hissåkandet på Normandy / Citadellet har de snabbat upp, makon känns bättre i vissa fall, inventory management är bättre och en massa annat.
Svårt att tro att det är samma människor bakom PC-konverteringen som gjorde det ytterst tråkiga DLC:t Pinnacle Station.

Ja, ettan på pc är verkligen bättre. Håller med om att Pinnacle Station var trist, men jag var så sugen på allt som hade med Mass Effect att göra att jag köpte det samma dag det kom ut. Men jag måste nog säga att jag föredrar xbox-controllern framför mus och tangentbord, åtminstone i tvåan. Tycker Bioware utnyttjar den otroligt bra där.

Dessutom, har ju en massa achivements att låsa upp i ettan igen. :)

Haha, ja man börjar ju fundera på det igen, men samtidigt är jag ytters osugen på att springa igenom spelet med specifika party members igen. Tyckte det var dåligt achievements, som begränsar valfriheten.

Postad 08 January 2011 - 11:43

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Hahaha:) öhm....jag köpte collectors av ME2 för drygt 1.5 mån sedan. ME har jag via steam sedan ett tag sedan...så jo...vi är nog alla skadade..:)

Tack boys. Men vad ska man spela nu? Inget är ju lika bra liksom..:lol:. Bara att börja om. :)

Om ni har ork så testa ett uppdrag med en fullt uppgraderad MIranda samt Legion, sätt Legion på snipern samt ge honom widow maker. Det! ÄR! INGEN! LEK!!! :) Favvo squad by far.

Vad har ni för gamertag?

Gamertag: Gaddmeister

Ja, det är väl bara att börja om antar jag? :(

Får prova Miranda/Legion. Har inte spelat mycket med Legion. Om sanningen ska fram så har jag inte spelat tvåan alls sedan början av mars. Spelade ettan ett antal gånger förra hösten och vintern inför tvåan och plöjde igenom tvåan tre gånger på en dryg månad när det kom och tog alla achievements som fanns då. Men sedan blev det för mycket, hur konstigt det än kan låta. Så jag har faktiskt inte spelat något av dlc:erna än, även om jag köpt dem till boxen.

Funderar på hur jag ska gå tillväga där. Har insett att jag kommer behöva köra igenom ettan + tvåan i streck innan trean kommer, eftersom jag blandar ihop alla mina Shepards. Funderar på om jag kan hålla mig tills dess med dlc:erna utifall det kommer något mer efter PS3-versionen släpps. Suget efter ME har varit stort ett tag nu, så därför fick det bli pc kan jag skjuta på dlc-beslutet. :)

Postad 08 January 2011 - 11:51

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Nu är jag ju då helt fel kille att fråga. Men den enda dlc som jag tyckte sög var Firewalker uppdragen. Shadow broker är perverst bra. Men även Overlord fann jag underhållande. Kasumis likaså. JAg hoppas verkligen på att det dyker upp mer DLC. Torskade Tali på sista uppdraget. Därav måste man ju börja om så småningom...:)

Postad 08 January 2011 - 11:59

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Nu är jag ju då helt fel kille att fråga. Men den enda dlc som jag tyckte sög var Firewalker uppdragen. Shadow broker är perverst bra. Men även Overlord fann jag underhållande. Kasumis likaså. JAg hoppas verkligen på att det dyker upp mer DLC. Torskade Tali på sista uppdraget. Därav måste man ju börja om så småningom...:)

Ouch! Ja, Tali måste man ju ha med sig till trean, oavsett om hon kommer vara squad mate eller ej. För mig tog det faktiskt till tredje försöket innan jag lyckades få alla med mig hem igen.

Jo, jag har ju hört att LotSB ska vara riktigt vasst och ser mycket fram emot att spela det (och även de andra). Men jag funderar samtidigt på om jag skulle kunna hålla mig till den sista genomspelningen jag gör före trean, för att få med mig något nytt och fräscht från tvåan, om det nu finns nån logik i det. :)

Postad 08 January 2011 - 12:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

vi är nog alla skadade..:)

Ser oss mer som upplysta. :)

Tack boys. Men vad ska man spela nu? Inget är ju lika bra liksom..:(. Bara att börja om. :D

Man provar lite nya spel, inser att inget är lika bra som Mass Effect universumet och provar en ny Shepard. Problemet är att jag har nog kört de flesta kombinationerna nu. ("Vad händer i Lair of Shadow Broker Gisslan-dramat om man är Renegade Femshep men räddade Citadellet och Rachni"?)

Om ni har ork så testa ett uppdrag med en fullt uppgraderad MIranda samt Legion, sätt Legion på snipern samt ge honom widow maker. Det! ÄR! INGEN! LEK!!! :D Favvo squad by far.

Här har man något att göra dock. Olika kombinationer av folk. Blir lätt att man fastnar för en all-female team i ettan (Tali/Liara/Ashley beroende på vilken klass man själv är) och kör Miranda + Mordin / vilkens lojalitetsuppdrag man ska köra. Har t.ex. inte provat att ta Legion med mig till Migrant fleet än. :lol:

Vad har ni för gamertag?

DonPidgeon

Ja, ettan på pc är verkligen bättre. Håller med om att Pinnacle Station var trist, men jag var så sugen på allt som hade med Mass Effect att göra att jag köpte det samma dag det kom ut.

Jo, det bästa var ju att den bara kom ut i smyg också. Ingen som helst reklam. :)
Du klarade den på Insanity va? Har för mig att den kom ut mitt i min Insanity run och jag fick ge upp det eftersom det var fan omöjligt att döda dem så fort man behövde i tids-uppdragen.

Men jag måste nog säga att jag föredrar xbox-controllern framför mus och tangentbord, åtminstone i tvåan. Tycker Bioware utnyttjar den otroligt bra där.

Tyckte väl att det var lite klumpigt när jag testade demon på tvåan på PC. Fast jag trodde det berodde på att jag inte var van att styra med mus+tangentbord längre.

Haha, ja man börjar ju fundera på det igen, men samtidigt är jag ytters osugen på att springa igenom spelet med specifika party members igen. Tyckte det var dåligt achievements, som begränsar valfriheten.

Jo, det gjorde det bättre i tvåan med lojalitetsuppdrag. Tanken är ju att man ska tvingas prova alla ens kumpaner och inte bara fastna för en viss kombo. Vilket jag gör ändå. :lol:

Så jag har faktiskt inte spelat något av dlc:erna än, även om jag köpt dem till boxen.

Lair of the Shadowbroker är skitbra. Börjar lite slött (ungefär som Kasumi) men tar sig rejält. När man är färdig och låst upp ett nytt ställe är bäst. Finns ett par riktigt bra 'easter eggs' där. :)

Funderar på hur jag ska gå tillväga där. Har insett att jag kommer behöva köra igenom ettan + tvåan i streck innan trean kommer, eftersom jag blandar ihop alla mina Shepards.

Ja, den stora frågan är vilken av alla ens Shepards som ska få vara först igenom trean...
Det beslutet tar jag nog när de börjat släppa lite mer info om vad vi kan förvänta oss.

Postad 08 January 2011 - 13:29

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Jag anmäler mig till skaran av Mass Effect-skadade personer. Har CE-versionerna av båda spelen till 360 och båda spelen till PC också (men bara 2an som är CE till PC). Har alla böckerna och redemption-serien också. Jag har dock inte skaffat Pinnacle Station, vet ej varför.

Spelar för tillfället igenom ettan på 360 igen, och kommer behöva göra det ytterliggare minst en gång. Har spelat igenom det ca 5 gånger innan, men alltid blandat runt med massa olika personer i min squad så nu tänker jag försöka få de sista ally-achievements och ett gäng andra jag har kvar. Jag brukar inte jaga achievements i vanliga fall, men vill försöka fixa alla i ME1. Får se om jag försöker mig på att ta alla i ME2 sen, har inte så många kvar där.

Edit: Kände att jag borde byta avatar för att återspegla ME-fanatismen. :)

Redigerat av Mr. A, 08 January 2011 - 13:53.

Postad 08 January 2011 - 13:46

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Welcome to the dark side..:) en klyscha som var svår att utelämna..:)

Postad 09 January 2011 - 23:36

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Får väl sälla mig till skaran. Har båda spelen till både PC och Xbox 360. Har även de tre böckerna samt seriealbumet.
Har spelat igenom spelen tre gånger vardera.

En lustig (?) historia, Mass Effect var anledningen till att jag alls köpte en Xbox 360 2006, men det dröjde till sommaren 2009 innan jag spelade det. Spelade KOTOR på gamla Xboxen och tyckte att det var fantastiskt, så när jag hörde att Biowares nästa spel skulle bli exklusivt till 360 var jag bara tvungen att ha en. Det ville sig dock inte bättre än att de tidiga 360-konsolerna drabbades av RRoD i tid och otid. Det hände mig tre eller fyra gånger innan jag gjorde mig av med den och köpte en PS3 istället, långt innan ME hade släppts.
När spelet väl släppts och jag hörde att RRoD fortfarande var ett problem vägrade jag köpa en ny 360. Blev glad som fan när jag hörde att det skulle komma till PC men lyckan höll sig inte längre än tills jag insåg att det inte fanns en chans att min dator skulle kunna köra det. Men sommaren 2009 hände något underbart, min dator gav upp helt och jag hade inget annan val än att ta mina sparade slantar och punga ut för en dator som kunde spela ME :(

Postad 10 January 2011 - 08:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Bra för dig. Mass Effect till PCn är vida överlägsen till xbox360n. Inte att den versionen är dålig på något sätt; men PC versionen känns mer... tja... putsad? Skillnaden lär inte vara lika stor i tvåan.

Tror jag ska ta tid på frakt-hissen i Normandy på båda versionerna. :(

Postad 10 January 2011 - 19:01

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Tror jag ska ta tid på frakt-hissen i Normandy på båda versionerna. :)

Har för mig jag har klockat den till ca 30 sekunder i Xbox-versionen nån gång för länge sedan. Urk! ;)

Redigerat av jayreso, 10 January 2011 - 19:02.

Postad 11 January 2011 - 08:37

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Då ska vi se, vilka av oss fans är riktigt perversa och skaffar spelet även till ps3 räcker upp en hand. :) Undertecknad ställer sig blygsamt först i kön med båda händerna i luften. ;)

Postad 11 January 2011 - 11:03

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Då ska vi se, vilka av oss fans är riktigt perversa och skaffar spelet även till ps3 räcker upp en hand. ;) Undertecknad ställer sig blygsamt först i kön med båda händerna i luften. :blush:

Varför ska du göra det? Det är ju exakt samma spel :S

Postad 11 January 2011 - 11:13

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Fråga inte sånt. ;) Onödig fråga. Formulera om istället. Varför ska man INTE göra det. :blush:

Postad 11 January 2011 - 11:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Äger inte en PS3a; men det är lockande. ;)

Postad 11 January 2011 - 14:04

Unregistereda43257a3
  • Unregistereda43257a3
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Idag fick jag hem mitt exemplar av Mass Effect 2. Ska bli kul att spela det när jag klarat av ettan för en andra gång.

Är det värt att aktivera Cerebrus Network? Är det något bra gratismaterial man får ta del av?

Postad 11 January 2011 - 14:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Visst. Varför spara på det liksom?

Du får med ett par DLC, bland annat Zaeed.

Tror även du måste ha det aktiverat för att spela det andra DLCet.

Postad 11 January 2011 - 19:43

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Då ska vi se, vilka av oss fans är riktigt perversa och skaffar spelet även till ps3 räcker upp en hand. ;) Undertecknad ställer sig blygsamt först i kön med båda händerna i luften. :blush:

I så fall skulle jag behöva skaffa en PS3:a också och det känns något överdrivet tycker jag.

Postad 11 January 2011 - 21:54

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Visst. Varför spara på det liksom?

Du får med ett par DLC, bland annat Zaeed.

Tror även du måste ha det aktiverat för att spela det andra DLCet.

Lite intresserad av samma sak. Har inte Cerebrus Network, fick inte med det i lådan ;)
Bråkade med elgiganten en stund, men ingen där som förstod vad jag överhuvudtaget pratade om...

Är i mitten av Lair of the Shadow Broker nu, så det DLC:et kan man iaf spela.

Lider med dem som inte spelat detta spelet, *** vad bra det är! Slår de flesta filmer och serier med hästlängder när det kommer till underhållning och historia. Problemet är att de flesta andra spel blir lätt meningslösa...

Postad 11 January 2011 - 22:09

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Jag har ett PS3, men har inga planer på att skaffa ME2 till det. Det får räcka med Xbox och PC-versionerna. Jag köper i stort sett bara PS3-exklusiva spel till den konsolen.

Redigerat av Mr. A, 11 January 2011 - 22:11.

Postad 11 January 2011 - 22:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Lalikula är med andra ord största ME-nörden, congratz ;)

Postad 12 January 2011 - 08:16

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Haha..;) Jaja..måste ju vara bäst på nåt..:P frågan är dock om grabbarna ovan redan skulle ha Ps3 i sin ägodel hade dom då agerat annorlunda? ;) Hypotetiska frågor givetvis. :lol: Men jag håller dock med om att det är knappast motiverat att införskaffa en ps3 endast för ME2....eller som Palminio skulle ha valt att uttrycka det...visar endast vilket läger man tillhör..:D...or not...:D

Postad 12 January 2011 - 11:55

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Men samtidigt... Det är ju en försmak på ME3 motorn. Och så får man se den där snabba Mass Effect genomgången...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.