Näää 1001
Redigerat av NisseGurra, 21 August 2009 - 22:56.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - HTC Hero *
Startad av
Unregistered0cfc6754
, Jun 03 2009 06:43
2430 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 21 August 2009 - 23:00
Jag använder mig av " meebo". I den kan du lägga in konto från MSN, MSG, ICQ, etc. OSV...kanske 10 olika IM. Postad 22 August 2009 - 06:56
Testa 3G Watchdog istället, tycker den fungerar mycket bra och den återställs inte om du startar om telefonen. Finns att ladda ner här (om du använder Barcode Scanner):
Postad 22 August 2009 - 07:19 Hej, Detta verkar vara en betal app, går det att installera? Läser på flera ställen att det inte funkar i Sverige än, stämmer det? /vilden Postad 22 August 2009 - 07:32
http://www.cyrket.co...ch?q=squeezebox Postad 22 August 2009 - 16:13
Tittade in hos telia, jao. 5495 fram till 31 augusti.
Sen tittade jag in hos telenor, de vill enbart sälja den för (mitt ex) 99 kr ringa och förhöjd 220 kr. Sedan elgiganten som jag fick fram till 199 kr ringa och förhöjd avgift på 150 kr så skulle jag få den för 990 kr. ALlt detta är på 24 mån ofc. vettefan vad man ska ta, eller om man ska ta och köpa obundet. Köper jag obundet lär jag köra på telenor, idag kör jag 99 kr för ringa sedan smspaket på 99 kr. Då skulle jag ändå lägga till 119 kr för fri surf. det på 24 mån blir 7608 kr. Ringer typ enbart till telenor. Om man då tar 199 kr + 150 + 119 kr blir ju detta 11232. blir ju telefonen för dryga 3500 kr om man räknar lite fult. Smsar ju inte så jättemycket men verkade ta för ca 100 kr per mån. ibland mer. Fan ska man göra Postad 22 August 2009 - 17:22
Beställt en genom Tele2 och kollar på detta med Mobil Surf, men frågan är hur mycket som behövs.
Någon som har fått ett hum om vad telefonen kanske förbrukar i datamängd? Med kanske någon internetsurfning varannan dag och hämta mail varje dag. Med tanke på att det är ganska mycket som ska uppdateras, med alla widgets och funktioner. Skulle vara kul och veta om, så man inte väljer minsta paketet och det drar ifrån. Postad 22 August 2009 - 17:49
När kommer nya uppdateringen?
Jag är påväg att sälja min nuvarande mobil och skulle vilja se hur den nya uppdateringen blir ifall man köper Heron. Ni ägare, vilka är de mest negativa sakerna med mobilen? /HeNcE Postad 22 August 2009 - 18:59
Word on the street är att det kommer en mindre uppdatering snart (1-2 veckor) och en större senare (sept/okt). Det finns en förhandsvisning med video på Modaco av den nya ROMen som sägs snabba upp Sense och minimera lagg. Personligen så märker jag väldigt lite till inget lagg i Heron utom i vissa situationer när man t.ex. har tunga apps igång i bakgrunden. Fullt acceptabelt tycker iaf jag. Kameran är jag faktiskt klart nöjd med. Tar fina bilder i dagsljus, men som med alla mobilkameror så gör den sig knappast i dåliga ljusförutsättningar. Postad 22 August 2009 - 19:10 Känns väl då som att man kan skippa den mindre uppdateringen & sikta in sig på den stora. Postad 22 August 2009 - 19:16
Ok, bra då vet jag Tack för svaret! Postad 22 August 2009 - 19:16
Det KAN vara så att den första uppdateringen är en uppdatering från HTC medan den andra lite större uppdateringen faktiskt är Donut(Android 1.6). Postad 22 August 2009 - 20:08
Det är svårt att veta innan. Det är ju egentligen bara att kolla vad den ska fixa och bestäma sig om man vill uppdatera. Jag spekulerar egentligen bara lite, än så länge så finns det inte så mycket information. Kan vara så att jag har helt fel, även om det skulle vara svårt att tro. Redigerat av V1p3r, 22 August 2009 - 20:09. Postad 22 August 2009 - 20:21
Ja ja, har ju inte ens fått min så vi får väl se. Kanske är supernöjd från start?
Postad 22 August 2009 - 20:26
Det skulle inte alls vara omöjligt. Att uppgradera Android när 1.6 kommer ska man nog göra då det säkerligen kommer lägga till en del funktioner. Postad 23 August 2009 - 10:37
Alltså är det bara jag eller finns det ingen EQ i musikspelaren? Finns det isf någon bättre?
Postad 23 August 2009 - 11:24 http://www.cyrket.com/search?q=music Postad 23 August 2009 - 14:29
Jag har problem med att få HTC Sync programvaran att hitta min Hero telefon. Installerade först den som låg på minneskortet men hittade en senare version av programvaran på HTC's sida: http://www.htc.com/w...p...3&dl_id=631
När jag följer instruktionerna står det att Heron ska visa en notification på att den e redo att "sync":a, men den visar bara att jag kan mounta den som USB enhet och därefter komma åt minneskortet som en removable disk. HTC Sync visar bara frånkopplat läge och inga indikationer på att hitta mobilen. Någon som stött på samma problem? Eller kanske till och med har en lösning? Sitter på en laptop matad med Windows Vista x64. Postad 23 August 2009 - 16:08 Jag gillar ju den inbyggda spelaren så jag vill ha ett program istället, men efter att ha läst runt på internet kan man på krångligt sätt med hex kod gå in och ändra ljudet, men samma kille som kommit på detta håller på och gör en app för att ändra ljudet istället. mycket lättare.. Edit: hittade länken LÄNK Redigerat av Unregistered72073bd1, 24 August 2009 - 15:55. Postad 23 August 2009 - 18:36
Jag letar som tusan efter en musikspelare med EQ, men hittar ingen alls Postad 23 August 2009 - 19:34
Tjoo, har haft min hero nu några dagar och älskar den redan
Enda bekymret jag har haft är att wifi "timar" ut nu som då.. det hjälper att slå av det och på igen i setings. Så min fråga är om någon annan har/har haft problem med detta? Tacksam för svar //hinken Postad 23 August 2009 - 20:35
Grundinställningen för wifi är att den stänger av när skärmen stängs av. det är inte detta problemet du har. det löser man iaf genom att gå in på inställningar och välja att alltid ha det på. eftersom skärmen släcks efter 15 sek från början så stängs den av så fort man slutar pilla. Postad 23 August 2009 - 21:53
Nej, det har jag kommit underfund med hur jag stänger av.
Det kan helt plötsligt dö bort mitt i allt när jag surfar, icon finns dock kvar uppe att jag är på.. Dock har jag inte testat på annat wifi nätverk än mitt eget, ska testa på svärmors när jag kommer dit. Kan vara att min telewell router spökar åxå. Ville dock fråga om någon annan hade problem. Annars är telefonen u-u-underbar! Postad 24 August 2009 - 07:14
Har du beställt från långtbortistan? Du har väntat i evigheter nu Postad 24 August 2009 - 07:19
Någon annan som har problem med att webbläsaren inte fungerar med Wifi? Ganska säker på att det fungerade när jag först fick telefonen men att den sedan slutade. Den fungerar klockrent med 3G + att jag har provat på flera wifi nätverk. Andra tjänster (gtalk, msn, market osv.) fungerar utan problem på samma nät. Googlade lite och det är många som upplever detta.. lösning?
Postad 24 August 2009 - 07:54
Någon som har problem med funktionen "ringtone trimmer", ingen av mina trimmade ringsignaler används när en kontakt ringer, ljud som ej är trimmade fungerar dock.
Postad 24 August 2009 - 09:37
Jag har en HTC TyTN II men vill nu uppgradera till en annan telefon. HTC Hero ser riktigt läcker ut, men det känns jobbigt att inte ha ett hårt tangentbord längre. Hur bra är tangentbordet på Heron? Använder man fingrarna eller en penna? Kan man skriva snabbt utan problem?
Postad 24 August 2009 - 09:38
Yes, omstart löser det för mig, men det är ju såklart inte optimalt... Vet inte om det är "Taskiller" som "förstör" nå't... Någon som har nå'n idé/lösning? Postad 24 August 2009 - 09:48 Ja du, känns som evigheter. Väntat i 10 dar nu, från Telia via nätet. Vetegudarna va de sitter i men dom utlovar ca 8 dagars leveranstid men det har kommit två helger lite olägligt emellan då jag beställde den en fredag. Om den inte kommer idag så ska jag ringa dem & kolla upp... Annars så får man väl sitta här i all evighet & plåga er med frågor & drömma :-) Postad 24 August 2009 - 11:49
Jag har inte haft ett "hårt" tangentbord tidigare och är helt ny med Qwerty på mobilen, men jag upplever det som väldigt intuitivt och bra, åäö funkar smärtfritt även om jag skulle vilja ha det som första alternativ, (snarare än áàãåä...) kanske går att ställa in(?) Ingen penna, men mina tjocka fingrar funkar helt ok. Suttit och synkat kalendern med googlekalendern nu och gillar verkligen hur enkelt det är, lagt in jobb (manuellt) och kursen på Högskolan samt Hammarbys resterande spelschema genom ics filer. Skulle varit bra med en veckoöversikt bara, hoppas det kommer någon bra app till det. Postad 24 August 2009 - 15:43
haha det problemet har jag haft med datorn, visade sig vara routern.... dock endast den trådlösa delen Postad 24 August 2009 - 16:32
Måste tipsa om en väldigt bra väska som passar utmärkt till Hero. Den är svart och av läder, med en dragkedja att stänga den. Finns att köpa på Ordning och reda på NK i GBG. 199:-
Postad 24 August 2009 - 18:26
Vet inte ens om det jag vill göra funkar men jag ska försöka förklara.
I mitt tidigare inlägg här så beskriver jag en väska, kan jag ta en kort på den med min Hero och sedan ladda upp den på nätet via hero direkt? Sedan skulle jag få en url som ser ut ungefär så här Http://www.domainname.com/username/464237465 och så är det bara att klistra in den länken i ett inlägg som detta. jag vill självklart se länken direkt jag laddat upp bilden via Hero. Funkar detta? Har testat lite med picasa men vete fan vad det blir för url. Suck Tack på förhand Postad 24 August 2009 - 19:10
Skaffa ett konto på www.flickr.com så kan du enkelt ladda upp bilder direkt dit från telefonen. Dessa bilder kan du sedan lätt länka in på diverse forum, som t.ex. MinHembio.com.
Postad 24 August 2009 - 19:19 Funkar perfekt på annat wifi, så nu blir det att slänga ut telewell och köpa en D-link eller annat krimskrams Postad 24 August 2009 - 20:00
Hur anger man sina inloggningsuppgifter till Flickr? Tänkte de skulle efterfrågas när jag vill ladda upp en bild men då tuggar det bara på med log in med det efterfrågas inte. Postad 24 August 2009 - 23:14
Menu -> Settings -> Social networks -> Flickr så får du upp inloggningsruta till yahoo (som äger flickr) Postad 24 August 2009 - 23:17
Tjena allihop! Om några dagar får jag min älskade hjälte!
Har dock en fråga. Hur långt räcker mobil surf på 1 gb? Jag skulle vilja streama en fotbollsmatch per vecka ungefär och plus lite vardaglig surfing så som att kolla mejl, nyheter osv. Räcker 1 gb eller måste jag fixa 5 gb? Postad 24 August 2009 - 23:31
1GB kommer du inte långt på. Mobiltelefoner av Heros slag förtjänar en frikostig/obegränsad dataplan för att komma till sin rätt. Tänk också på att du säkert kommer upptäcka en hel del nya roliga funktioner och program som kräver uppkoppling och då är det ju trist att behöva tänka på hur mkt data man använt. Postad 25 August 2009 - 08:02 1gb p@ en mobil racker fint,, jag trodde po min iphone att jag storbrukat och toppat 350mb,,,, anvand netcounter och hall koll, jag kor iaf med 1gb po tele 2. jag ar i japan nu,, dom saljer 16gb microsdhc class 6 har for 4680yen ca350kr,, mummsss Postad 25 August 2009 - 08:10
Hej!
Om jag vill ladda in filmklipp (mp4) i min hero, kan jag bara ta ut minneskortet ur telefonen, stoppa in det i krtläsare på pc:n och lägga över dem? I kortets rot, eller i nån mapp? Tacksam för svar per Postad 25 August 2009 - 08:18
För oss som går från en S-E P1i är nog inte lagget ett stort problem, med den sömntutan är man ju en smula van att vänta om man säger så. Det man önskar är ju något som motsvarar myphoneexplorer och DET lär man ju få vänta på, eller så har jag bara missat det. Postad 25 August 2009 - 08:21
Jag vet inte i vilken mapp du bör lägga dem, men i övrigt så är svaret ja. Men det verkar kryckigt att ta ur kortet, varför ska du göra det? Är det inte lättare att bara koppla in USB-kabeln direkt i telefonen? Postad 25 August 2009 - 09:02 Jo det var det Funkade i rooten och in via camcorder. Antar att det finns andra sätt men detta funkade också. Postad 25 August 2009 - 10:01
Är det dumt att skaffa denna telefon om man bara kör med kontantkort?
Kan man göra så att alla applikationer som kräver internet bara körs då man har tillgång till wifi? Sen kan jag då välja att koppla upp mig på internet genom kontantkortet om jag vill på något smidigt sätt? Tänkte så det inte sitter och kopplar upp sig via kontantkortet i onödan så det blir väldigt dyrt för mig. Sen lite andra frågor, finns det bara vit och brun att få tag i nu? Har bara sett bilder på hörlurarna som hör till de vita, är hörlurarna som följer med bruna också vit eller är dom bruna? Vad tycker ni för övrigt om den som musikspelare? Hur är ljudet osv? Är det smidigt att skriva sms på den? Har aldrigt använt en touch screen förut så jag känner mig lite tveksam inför det. Läste något test att facebook inte fungerade så bra till den, nån som har kommentarer om det? Hur är det med messenger? Postad 25 August 2009 - 14:04
Du kan välja att endast ansluta data via Wifi - Håll ner knappen längs till höger 2 sek och välj Mobile network - connect to internet is OFF så ska det endast dra data via wifi. Att skriva sms på touch eller knappar är en smaksak - jag föredrar nog knappar faktiskt.... Blir nog en Nokia E72 som jobb-mobil, medans Hero'n är kalas att leka med privat. Postad 25 August 2009 - 14:16
Nice. Var hittar man sådana case i Sverige tro? Har sökt lite med inte hittat någon återförsäljare ännu.. får jobba på min Google-foo 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |