*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 14 mars 2010 - 11:55
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Tänkte bara passa på att tipsa om att Xtreamer med senaste firmware nu spelar upp live-tv utan problem från Dvb viewers RS via UpNp, både sd och hdtv ( för hdtv kanalena funkar även dvb subtitle) ingen teletext från sd kanalerna dock...
Ta om allt det där en gång till, med URL'er, Scriptexempel osv också, så även vi som inte pysslat med dylikt förut hajar vad man ska göra...  >
Postad 14 mars 2010 - 13:13
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Installera dvbviewer + dvbviewer recording service sen dyker kanalerna upp under UpNp på Xtreamern För mer info kolla här
Postad 14 mars 2010 - 15:08
discopanic
-
discopanic
-
Rookie
-
7 inlägg
Installera dvbviewer + dvbviewer recording service sen dyker kanalerna upp under UpNp på Xtreamern
För mer info kolla här
Ursäkta en komplett noob men, krävs det tvkort i datorn för detta lr? Skulle varit hemskt uppskattat med en guide för oss noobs som har xtreamer och vill kolla på ex.vis SvtPlay. Ha d *
Postad 14 mars 2010 - 15:38
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Ja det krävs tv-kort, dvb-s/t/c beroende på om du har sat, cabel eller terrestial.
Har alltså inget med svt play att göra alltså..
Redigerat av 22mc, 14 mars 2010 - 15:39.
Postad 15 mars 2010 - 08:50
whitesox
-
whitesox
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Beställde en Xtreamer igår efter att min PCH A-110 har lagt av. Har nu blivit lite orolig då jag sett olika bilder på denna maskin, det jag är ute efter är en digital ljudutgång (inte via HDMI) såg denna bild Xtreamer då verkade det ju ok, men har även sett bilder som denna Xtreamer där det inte ser du att finnas någon optisk utgång. Hur ser era maskiner ut?
Postad 15 mars 2010 - 08:53
maccis_no1
-
maccis_no1
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
har inte min framför mig nu men på båda de bilderna framgår det att det finns digital optiskt utgång...
på den ena står det i texten och på den andra så syns det...
Postad 15 mars 2010 - 08:56
whitesox
-
whitesox
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
har inte min framför mig nu men på båda de bilderna framgår det att det finns digital optiskt utgång... på den ena står det i texten och på den andra så syns det...
Såg detta med det jag reagerade på var att det inte syns på ena bilden.
Postad 15 mars 2010 - 10:51
IngoSwe
-
IngoSwe
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej!
Har ett bekymmer som någon kanske har lösningen till!
Har en Xtreamer kopplad via gigabitnät till en Dlink DGS-1224T switch och en Netgear RedayNas Duo RND2000 med två 1,5 TB WD Caviar Green WD15EARS. Problemet är att det inte går att spela HD-material alls. När jag kopplar in min laptop med gigabitnätverkskort i samma nätverksuttag så går det att spela upp filerna i princip störningsfritt (ett hack var 20 sekund) med VLC (om hacken beror på att överföringen går för långsamt eller att datorn är för trött vet jag inte ännu). När jag kopplar en USB-disk direkt till Xtreamern så går det utmärkt att spela upp samma fil.
Har inte kollat överföringshastigheten via nätet ännu, det är givetvis nästa steg. Men jag tänkte ändå slänga ut frågan, någon som har en aning? Jag hörde av en kollega att PCH har problem med gigabitnätverk, och att man i deras fall får "ställa ner hastigheten" för att det ska fungera bra, är det samma på med Xtreamer? Var gör man det i så fall?
Postad 15 mars 2010 - 12:41
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Imponerande switch du har hemma...
Jag har en Dlink DIR 655 som firewall och en Dlink DGS-1008D gigabitswitch hemma. Jag har både en xtreamer och en popcorn inkopplad. DGS-1008D har ju autosense så den känner av att PCH och Xtreamer är 100mbit. Ser att din har samma autosense. Iaf, som både PCH och Xtreamer ägare med min setup så har jag inte behövt "ställa ner" något för att det skall funka.
Redigerat av discomega, 16 mars 2010 - 08:21.
Postad 15 mars 2010 - 14:43
IngoSwe
-
IngoSwe
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ja alltså, det är väl lite overkill, men jag ville ha något i 19"-format och med minst 16 portar. Denna var mest prisvärd och fanns hemma hos den lokala datormånglaren. Ska prova med en kabel direkt från NAS:en till Xtreamern och se om det lirar. Då är det ju förmodligen switchen som ställer till det.
Redigerat av IngoSwe, 15 mars 2010 - 14:43.
Postad 16 mars 2010 - 10:57
IngoSwe
-
IngoSwe
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Då var det löst, det hade inte något med Xtreamern att göra alls. Det var WD-diskarna som inte kom överens med NAS:en. Det verkar som att strömsparfunktionen gör att NAS:en tror att diskarna är på väg på lunch och börjar skyffla data. Detta pågår mer eller mindre hela tiden vilket gör att den inte hinner med min begäran om att visa en film. Det räckte med att rycka ur en av diskarna så fungerade det och nu har jag bytt mot två Hitatchi diskar istället.
Postad 17 mars 2010 - 10:43
IngoSwe
-
IngoSwe
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Om någon är intresserad...
Det verkar vara flera simultana konstigheter som pågår. När man använder två WD diskar i NASen fungerar det inte alls. När man använder en WD och en Hitatchi går det som en dröm, med två Hitatchi går det nästan bra. För att nå nirvana med två Hitatchi krävdes att man ställde ner MTU från 1500 till 1492 för att det skulle lira perfekt. Någon som vet varför?
Att ställa ner hastigheten till 100 mbit full duplex hade ingen verkan för övrigt.
Redigerat av IngoSwe, 17 mars 2010 - 10:52.
Postad 17 mars 2010 - 13:14
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Mysko. Min NAS är en DNS-323 med två WD Green 5400 varvare. Inga problem alls. Men som du märker så kör jag rätt igenom Dlink på mina grejjer. Kanske är därför? Är väl en av dom lyckligt lottade som aldrig har haft problem med dlink.
Postad 17 mars 2010 - 14:23
Axelmannen
-
Axelmannen
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Någon som vet vad nya 3.0-firmwaren kommer att innehålla för nyheter...!?!?
Postad 17 mars 2010 - 20:01
Greggegorius
-
Greggegorius
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Hej!
Jag undrar om det är några problem att använda sig av flera xtreamer i samma nätverk? T.ex 1 i sovrummet och en i vardagsrummet. Om bägge har egna hårddiskar i sig, har man då åtkomst till den andra xtreamerns HD?
/Mattias
Postad 18 mars 2010 - 00:46
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Jag är helt novis på Xtreamern o har letat lite här o där på Xtreamers forum men inte hittat något svar. Alltså hur når man /tmp/usbmounts/sda1/ för det är väl där man kan lägga upp sina custom scripts alltså med original kanaler plus egna tillagda. Jag trodde först det räckte att lägga upp scripten på den interna hd:n som jag installerat men när jag gjorde det syntes bara originalkanalerna i Xtreamer o inte de tillagda. Vore tacksam för snabbt svar från någon expert.
Postad 18 mars 2010 - 06:40
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Jag trodde först det räckte att lägga upp scripten på den interna hd:n som jag installerat men när jag gjorde det syntes bara originalkanalerna i Xtreamer o inte de tillagda. Vore tacksam för snabbt svar från någon expert.
Om du söker nere till vänster här under, efter t ex: sda1 så kommer du att hitta flera inlägg av mig där detta omtalas. Du måste alltså i din Browser använda: \\myxtreamer\Xtreamer för att anropa den, då poppar ett nytt fönster upp.
Postad 18 mars 2010 - 12:16
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Förstod inte riktigt vad du menade med browser o sökvägen men nu har jag hittat mina kanaler i alla fall. Något annat som jag inte får att fungera är att spela upp mp3. Varför hoppar den över någon sekund i början innan den spelar upp låten. Det är ju fruktansvärt irriterande. Detta borde de väl ha ordnat till för länge sedan eller är det någon inställning som gör att det blir så? Sedan förstår jag inte Xtreamerns web interface. Jag trodde det var bara o trycka på en låt för att den sedan skulle spelas upp i datorn. Nu får jag ett 404 fel o sedan så händer ingenting när jag trycker på vlc eller wmp symbolen som står bredvid låttiteln. Det enda som funkar är download knappen. Jag kör via mitt interna IP alltså http://192.168.0.**. Som sagt jag är helt novis o har inte hunnit satt mig in i allt då det inte finns någon manual att läsa sig till saker o ting. Jag antar att man kan hitta mycket info på forumet men finns det någon pdf eller liknande för de mest universella funktionerna o inställningar?
Postad 18 mars 2010 - 13:12
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Förstod inte riktigt vad du menade med browser o sökvägen
Men GÖR då som jag skrev ovan, använd SÖK här nedan till vänster, och SÖK INOM TRÅDEN efter: sda1 !
Postad 18 mars 2010 - 13:55
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Men GÖR då som jag skrev ovan, använd SÖK här nedan till vänster, och SÖK INOM TRÅDEN efter:
sda1
!
Har gjort det o som sagt nu funkar det. Mina andra issues skulle jag dock vilja ha svar på.
Postad 18 mars 2010 - 14:09
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Mina andra issues skulle jag dock vilja ha svar på.
Finns en hel del PDFer på xtreamer.net att downloada, där finns också forum. ====== Nu finns det dessutom ytterligare en ny Firmware ute: 2.3.1 att hämta på http://xtreamer.net/.../ver-2-3-1.aspx
Redigerat av anderswillhelmsson, 18 mars 2010 - 14:12.
Postad 18 mars 2010 - 14:42
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Har senaste firmware installerat.
Kom precis på att det var mina långa filnamn som inte funkade i webgränssnittet. Detta borde väl ändå kunna lösas eller ska jag bli tvungen o döpa om alla filer innan jag kan spela upp de i webbgränssnittet?
Verkar ju lite löjligt i så fall. Det finns ju en annan lösning att helt enkelt köra filerna via nätverksenheten. Detta var dock inte så lyckat. Fick hela tiden avbrott i uppspelningen. Jag har ju 100 mbit i huset det ska ju inte påverka uppspelningen.
När jag däremot tex spelade upp mina låtar som jag har på min PC via xtreamern så blev det inga avbrott. Däremot så sätts låten på en eller två sekunder in i låten. Mycket irriterande. Kan det kanske ha med att jag kör ljudet via HDMI kabeln måntro?
Postad 19 mars 2010 - 10:47
froustyle
-
froustyle
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Är det nån som har koll på vilket releasedatum som är satt på xtreamer pro?
Postad 19 mars 2010 - 11:17
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Är det nån som har koll på vilket releasedatum som är satt på xtreamer pro?
Går man in på xtreamer.net och tittar så finns det en klocka som räknar ner till leveranserna börjar. Den klockan visar just nu att det är 26dagar och 12timmar kvar. Det betyder att den ska börja levereras den 14 april.
Postad 19 mars 2010 - 11:22
Pebbeman
-
Pebbeman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag har en xtreamer sen några veckor tillbaka och tycker det är en fantastisk liten pryl. Visst finns det lite brister här och där men överlag fungerar det mesta. En sak som jag undrar lite över är varför vissa filer inte går att streama över nätverk men det går utmärkt att flytta över dem på en extern hdd och spela upp dem via usb. De kommer upp som felaktig fil när jag försöker spela upp dem via trådlösa nätverket. det gäller oftast mkv-filer (x264, vad nu det innebär).
Nå´n som har en idé kring detta?
Postad 19 mars 2010 - 12:50
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Går man in på xtreamer.net och tittar så finns det en klocka som räknar ner till leveranserna börjar. Den klockan visar just nu att det är 26dagar och 12timmar kvar. Det betyder att den ska börja levereras den 14 april.
Kanske man kan räkna med att version 3 av mjukvaran kommer då också.
Postad 19 mars 2010 - 15:32
freddos
-
freddos
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag har en xtreamer sen några veckor tillbaka och tycker det är en fantastisk liten pryl. Visst finns det lite brister här och där men överlag fungerar det mesta. En sak som jag undrar lite över är varför vissa filer inte går att streama över nätverk men det går utmärkt att flytta över dem på en extern hdd och spela upp dem via usb. De kommer upp som felaktig fil när jag försöker spela upp dem via trådlösa nätverket. det gäller oftast mkv-filer (x264, vad nu det innebär). Nå´n som har en idé kring detta?
Lyckas du streama x264 över WLAN kan du nog skatta dig ganska lycklig, mig veterligen är det inte många här som lyckats speciellt bra med det, min gissning är att filen är helt ok men avkodningen storknar i brist på bandbredd och Xtreamern spottar ur sig ett lite missvisande felmeddelande. Själv streamar jag allt över trådat LAN och har aldrig (100+) stött på en fil som inte fungerar (annat var det på Tvixen...) Jag är hur nöjd som helst med mina två Sidewinderbestyckade Xtreamers, det enda som återstår är att modda GUI:t till något som inte skriker 80-tal =)
Redigerat av freddos, 19 mars 2010 - 15:32.
Postad 20 mars 2010 - 00:19
Pebbeman
-
Pebbeman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Lyckas du streama x264 över WLAN kan du nog skatta dig ganska lycklig, mig veterligen är det inte många här som lyckats speciellt bra med det, min gissning är att filen är helt ok men avkodningen storknar i brist på bandbredd och Xtreamern spottar ur sig ett lite missvisande felmeddelande. Själv streamar jag allt över trådat LAN och har aldrig (100+) stött på en fil som inte fungerar (annat var det på Tvixen...)
Jag är hur nöjd som helst med mina två Sidewinderbestyckade Xtreamers, det enda som återstår är att modda GUI:t till något som inte skriker 80-tal =)
Nej, visst kan jag förstå att det inte skulle orka med det trots draft N router. Det jag reagerade på var att det kom upp felaktig fil och att jag kan streama en hel del andra mkv filer utan problem. Inget jätteproblem att lägga de filerna på en USB disk dock. Annars får jag väl dra en kabel jag också
Postad 20 mars 2010 - 03:23
SouljaBoy
-
SouljaBoy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Är det någon som vet hur man skriver med fjärrkontrollens bokstäver, när man ska tex söka på en youtube viedeo? istället för att leta sig fram med varje bokstav?
Tacksam för svar..
Postad 22 mars 2010 - 10:10
froustyle
-
froustyle
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Blev lite fundersam när jag kollade xtreamershop sidan. Har jag fattat rätt när jag får den för 99euro även om jag är en ny kund men om jag lägger min beställning innan 1/4 2010?
Postad 22 mars 2010 - 13:02
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Blev lite fundersam när jag kollade xtreamershop sidan. Har jag fattat rätt när jag får den för 99euro även om jag är en ny kund men om jag lägger min beställning innan 1/4 2010?
Erbjudandet på €99 gäller bara dom som redan har en vanlig Xtreamer hemma. För att få det priset på PRO'n så måste man vid beställning ange serienummret på sin befintliga Xtreamer. Detta erbjudande gäller tom 1/4.
Redigerat av TomasL, 23 mars 2010 - 14:39.
Postad 23 mars 2010 - 01:27
Great_Grumbledock
-
Great_Grumbledock
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Kanske man kan räkna med att version 3 av mjukvaran kommer då också.
Läste i forumet en post om att version 3 av mjukvaran skulle komma på 14 dagar enligt planerna, om det är release eller beta framgick dock ej (eller källans trovärdighet). Men hoppet är ju det sista som överger människan
Postad 23 mars 2010 - 14:57
froustyle
-
froustyle
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Erbjudandet på €99 gäller bara dom som redan har en vanlig Xtreamer hemma. För att få det priset på PRO'n så måste man vid beställning ange serienummret på sin befintliga Xtreamer. Detta erbjudande gäller tom 1/4.
Tack för infon. Köper en iaf men nu vet jag åtminstone att jag måste punga ut med lite mer.
Postad 23 mars 2010 - 17:20
han med husvagnen
-
han med husvagnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Nästan rätt, erbjudandet gäller tom 30/4. 1/4 gäller de som lägger en ny order nu, eller väntar på leverans (dvs de kan uppgradera). Se nyhetsbrevet, http://gator884.host...ncment_2010.pdf, sidan 13.
Postad 23 mars 2010 - 19:46
froustyle
-
froustyle
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Det är ingen inne på det här forumet som inte skall uppgradera sin extreamer, om inte är ni välkommna att "låna ut" erat seriellnr till mig
Postad 23 mars 2010 - 21:37
matknu
-
matknu
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag har fått loss en 160 gb 2,5" satadisk och är sugen på en xtreamer med sidewinder. Det är mest för att lägga barnens filmer på. Jag kommer att ha en NAS framöver. Nu kommer ju xtreamer pro och stökar till det men vissa är det ok att köpa den vanliga xtreamern för mitt behov!? 99 euro plus frakt blir väl en 1200 kr och det är ok tycker jag.
/Mats
Postad 23 mars 2010 - 22:03
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Jag har fått loss en 160 gb 2,5" satadisk och är sugen på en xtreamer med sidewinder. Det är mest för att lägga barnens filmer på. Jag kommer att ha en NAS framöver. Nu kommer ju xtreamer pro och stökar till det men vissa är det ok att köpa den vanliga xtreamern för mitt behov!? 99 euro plus frakt blir väl en 1200 kr och det är ok tycker jag. /Mats
Ja, du kommer att klara dig fint med den "vanliga" Xtreamern. Om du nu också har en hårddisk över så. 2,5" disken passar inte i PRO'n, den ska ha 3,5" diskar så den disken du fått loss kommer du då inte heller att kunna använda dig av.
Postad 23 mars 2010 - 22:06
matknu
-
matknu
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Ja, du kommer att klara dig fint med den "vanliga" Xtreamern. Om du nu också har en hårddisk över så. 2,5" disken passar inte i PRO'n, den ska ha 3,5" diskar så den disken du fått loss kommer du då inte heller att kunna använda dig av.
tack för synpunkterna! Finemang...hoppas att det går relativt snabbt med frakten från xtreamer.net. Ska bli skönt att slippa alla DVD-skivor....
Redigerat av matknu, 23 mars 2010 - 22:06.
Postad 23 mars 2010 - 22:23
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Hej,
Ursäkta om det har frågats innan, hittade inget med sök...
Har en Canon HF100 som skapar fina AVCHD-filer, som min dator inte pallar med. Tänkte köpa en Xtreme till detta (och mer) men fastnar på [email protected] eller 5.1 som Xtremer Pro ska klara.
Behöver jag 5.1 stödet? Är det någon som kör AVCHD från HD-kamera via denna, och kan säga att det fungerar utan att hacka?
Tacksam för svar.
Postad 24 mars 2010 - 09:14
matknu
-
matknu
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Någon som vet ungefär vilket tid det tar för att få hem grejorna från xtreamer.net från lagd beställning?
Postad 24 mars 2010 - 19:58
Ankan_G
-
Ankan_G
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Hej,
Ursäkta om det har frågats innan, hittade inget med sök...
Har en Canon HF100 som skapar fina AVCHD-filer, som min dator inte pallar med. Tänkte köpa en Xtreme till detta (och mer) men fastnar på [email protected] eller 5.1 som Xtremer Pro ska klara. Behöver jag 5.1 stödet? Är det någon som kör AVCHD från HD-kamera via denna, och kan säga att det fungerar utan att hacka?
Tacksam för svar.
Jag har själv en HF100 och har provat att spela upp några inspelningar och alla fungerade utan problem (100mbit nätverk med kabel anslutning)
Postad 24 mars 2010 - 20:02
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Tack! Precis vad jag behövde veta.
Postad 24 mars 2010 - 22:53
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Har nu kopplat upp min Xtreamer och testat den som hastigast.
Kör över mitt trådlösa nätverk. Testat streama .mkv-filer och det fungerar ju inte alls. Verkar som att det är så helt enkelt, så tolkar jag kommentarerna i detta forum iaf. Det konstiga är att jag fick det att flyta på bra en gång, men sedan trodde jag att jag hoppade över kapitel men då stängdes filmen av. Och startade jag igen så laggade det sönder och samman!
Tyvärr har jag ej möjlighet att dra kabel just för tillfället.
Det verkar ju inte heller bli bättre av att man kör med 720P heller.
Får väl nöja mig med vanliga DVD-filmer då! : )
Ska bli skoj att mata in lite webradiokanaler.
YouTube verkar inte fungera i senaste firmwaren?
Finns det något annat man bara "måste" göra med sin nya Xtreamer? Har insett att man kan knepa och knåpa till massa saker själv.
Edit: Kan man inte lägga till sin downloads-mapp i favoriter? Har annars inte riktigt fattat vad man har favoriter till mer än att lägga till internetradio-stationer?
Edit #2: Hur fan spelar man upp .iso-filer? Allt jag laddar ner är ju i .iso. Eftersom MKV-filer fungerar kasst trådlöst måste jag hålla mig till vanliga DVD. Men får inte till det med .iso : (
Redigerat av LinusNilsson, 25 mars 2010 - 08:08.
Postad 25 mars 2010 - 08:34
Pebbeman
-
Pebbeman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Har nu kopplat upp min Xtreamer och testat den som hastigast.
Kör över mitt trådlösa nätverk. Testat streama .mkv-filer och det fungerar ju inte alls. Verkar som att det är så helt enkelt, så tolkar jag kommentarerna i detta forum iaf. Det konstiga är att jag fick det att flyta på bra en gång, men sedan trodde jag att jag hoppade över kapitel men då stängdes filmen av. Och startade jag igen så laggade det sönder och samman!
Tyvärr har jag ej möjlighet att dra kabel just för tillfället.
Det verkar ju inte heller bli bättre av att man kör med 720P heller.
Får väl nöja mig med vanliga DVD-filmer då! : )
Ska bli skoj att mata in lite webradiokanaler.
YouTube verkar inte fungera i senaste firmwaren?
Finns det något annat man bara "måste" göra med sin nya Xtreamer? Har insett att man kan knepa och knåpa till massa saker själv.
Edit: Kan man inte lägga till sin downloads-mapp i favoriter? Har annars inte riktigt fattat vad man har favoriter till mer än att lägga till internetradio-stationer?
Edit #2: Hur fan spelar man upp .iso-filer? Allt jag laddar ner är ju i .iso. Eftersom MKV-filer fungerar kasst trådlöst måste jag hålla mig till vanliga DVD. Men får inte till det med .iso : (
Hej jag kör också xtreamer trådlöst sedan några veckor. Själv tycker jag att det fungerar rätt bra med mkv filer men vissa kommer upp som felaktig fil av någon anledning de går däremot alldeles utmärkt att spela upp från en USB -hdd. Har inga problem med ISO bara köra play för min del. Youtube fungerar för mig sedan jag la in senaste firmware 2.3.1 tror jag den heter. Alla övriga funktioner som finns i denna manick har jag inte brytt mig om än så länge.
Postad 25 mars 2010 - 11:26
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Hej jag kör också xtreamer trådlöst sedan några veckor. Själv tycker jag att det fungerar rätt bra med mkv filer men vissa kommer upp som felaktig fil av någon anledning de går däremot alldeles utmärkt att spela upp från en USB -hdd. Har inga problem med ISO bara köra play för min del. Youtube fungerar för mig sedan jag la in senaste firmware 2.3.1 tror jag den heter. Alla övriga funktioner som finns i denna manick har jag inte brytt mig om än så länge.
Ja verkar som att alla kan köra ISO-filer utan problem. Jag kan inte ens se filerna när jag går in i filmens mapp. Det är DVDr filmer jag kör. MKV-filer verkar fungera bättre nu faktiskt. Kör ut i 720P så ska inte yttra mig om 1080P. Hur kan man se vad en film har för bitrate? Genom VLC verkar vara det enklaste. Men ISO-problemet kvarstår.
Postad 25 mars 2010 - 11:50
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Beställde en på deras EU-sida för €99 inkl. WiFi! Tack för tipset!
Vad gäller din ISO-filer, heter de .iso? Läste att den spelar .nrg och .img bara man döper om den till .iso.
Postad 25 mars 2010 - 13:43
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Vad gäller din ISO-filer, heter de .iso? Läste att den spelar .nrg och .img bara man döper om den till .iso.
Yes, mina filer heter .iso. ******** så skumt det verkar. Nåväl, ska testa senare när jag kommer från jobbet. Men testade hela kvällen igår, samt ett tag på morgonen. Utan resultat! : S
Postad 25 mars 2010 - 15:22
Pebbeman
-
Pebbeman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Yes, mina filer heter .iso. ******** så skumt det verkar. Nåväl, ska testa senare när jag kommer från jobbet. Men testade hela kvällen igår, samt ett tag på morgonen. Utan resultat! : S
Ahaa, läste någonstans att du inte såg filerna i mappen. Det problemet har jag också med vissa filer. Jag har löst det genom att lyfta filerna en nivå från undermappen alltså och av någon anledning ser jag då filerna och de går sedan utmärkt att spela upp. Lite skumt kan tyckas men det finns säkert en förklaring någonstans. Värt att prova för ISO - filer har jag inte haft några problem med i övrigt.
Postad 25 mars 2010 - 16:59
Aadam
-
Aadam
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Någon som vet om det går att fixa så extreamern inte visar mapparna? alltså jag har några hundra musikvideos som ligger i mappar varförsig med ett omslag i varje mapp (folder) så om jag nu ska kolla en musikvideo så måste jag gå in i den mappen med den videon i o trycka på play och sen när videon är slut så måste jag gå ur mappen och in i nästa mapp för att spela en ny video. går det o få så allt flyter på att jag bara ser alla filer men även omslagen så jag bara kan gå ner och upp med dosan o välja video ? hoppas ni fattar vad jag menar
Postad 25 mars 2010 - 17:31
iNDePeNDeNt365
-
iNDePeNDeNt365
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Som någon sagt tidigare, hur kan man ta del av erbjudandet utan att redan ha en Xtreamer?  Någon som vill låna ut det eventuella numret man behöver för att beställa?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|