http://www.youtube.c...h?v=ysYbzLO5pgc
Fan har varit mer sugen på den vita, nu får jag ångest igenfy fan va den svarta såg snygg ut där
Instämmer. Rena mobil-porren!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Startad av
sefors
, Jul 04 2009 18:37
9082 svar till detta ämne
9 relaterade trådar
Postad 18 January 2010 - 21:22
Instämmer. Rena mobil-porren! Postad 18 January 2010 - 22:16
Suttit å tittat på nåra videofilmer om X10 och vad som jag tycker är att det hela menysystemet är så fruktansvärt fult...
Är det SE varit å fingrat ? Ser jag på tex Htc Hero så tycker jag att allt i menyerna är snyggare där. Men såklart en smaksak.. Lär väl förhoppningsvis gå att ta bort allt blåa å ändra ikoner till nå snyggt Postad 19 January 2010 - 00:00
Å andra sidan så har HTC Hero Sense Ui som HTC har utvecklat speciellt till deras telefoner(inte alla dock?). Jag hoppas med att man kommer kunna skräddarsy X10's ui, dock har jag inget emot det blåa!
Postad 19 January 2010 - 01:08
Måste bara instämma i det blå.. det är inte snyggt, men jag antar man kan välja vilken färg man vill på det.. hoppas iaf det.
Annars är mobilen skitsnygg, jag oroar mig också lite över att den bara har 256MB ram, behöver man oroa sig över det? Förbokat mitt exemplar, jag hoppas verkligen SE lyckas med den här telefonen, utsidan är iaf skitläcker o låt oss hoppas på insidan lever upp till utsidan, för äkta skönhet kommer ju som ni alla vet från... Läcker film från youtube, ska bli kul att se morgondagens film också. Postad 19 January 2010 - 07:33
Den hade förmodligen varit lika seg med 512 mb så nej, du behöver inte vara orolig. Det kommer gå lika trögt oavsett mängden Ram. Postad 19 January 2010 - 08:55
Har inte du fått din Nexus One ännu? Kan du inte gå och trolla runt lite i den tråden istället och lämna oss i fred? Jag har fått nog av ditt gnällande. Jag bifogar en lista med problem som den telefonen har som du kan diskutera där: http://www.google.co...r...19af3&hl=en Postad 19 January 2010 - 08:59 Jag har inte sett någon officiell siffra på mängden RAM. 256MB RAM + 128MB dedikerat till grafik verkar vara vedertaget men inte officiellt. Dock tror jag inte RAM mängden kommer vara någon flaskhals för de flesta (surf, ring, mail). Postad 19 January 2010 - 09:24
Ok, då försöker jag släppa den biten med lite mindre minne
Som sagt, den är riktigt fin och med designen har de verkligen lyckats. Bara några mm större än Iphone och dessutom 0.5 tum större skärm, bra jobbat SE. Dessutom betydligt högre upplösning är ju ännu ett plus. Jag hamnade på plats nummer 156 eller något sådan på katching.se Undrar hur många telefoner de räknar med att få. Har aldrig köpt en så här dyr telefon tidigare, ägde förvisso en X1 för något år sedan som jag köpte med trasig skärm och bytte själv. Dock var det något annat fel, då den började starta om sig hela tiden så sålde den på tradera. Mina telefoner brukar vara betydligt billigare, nu kör jag tex med Nokia 5800 som jag faktiskt är rätt nöjd med. Ska dock bli riktigt trevligt med en bra kamera (om man jämför med 5800 så MÅSTE den bli bra Vad har ni andra valt för färger, jag tycker Svart ser rusikgt snygg ut och lätt den snyggaste Androiden som jag känner till ännu så länge. En fråga, ska det verkligen ingå bluetooth headset med X10? " Sony Ericsson MW600 stereo bluetooth handsfree (included in the Sony Ericsson X10 package)." http://dailymobile.s...ericsson-mw600/ Redigerat av zippiz, 19 January 2010 - 09:25. Postad 19 January 2010 - 10:53
Utan att helt veta skulle jag tro att det inte kommer att ingå, det verkar vara ett lite för dyrt headset för det, men man vet ju aldrig. Kan tänka mig att de försöker hålla ner priset på telefonen och då blir det nog bara standardlurar som ingår. Postad 19 January 2010 - 12:04
Det vore ju riktigt nice men knappast troligt... Postad 19 January 2010 - 12:27 Jag har plats 2 på den vita och plats 6 på den svarta, bägge på Katshing. Har väldigt svårt att bestämma mig vilken färg jag vill ha, men den svarta i videon såg onekligen riktigt nice ut! Hoppas hdvideon som skulle komma idag, är filmad på en x10 med senaste mjukvaran! En mycket trovärdig källa på esato skrev detta igår: Santa Claus: "Android 2.0 coming to X10..." Goldenface: "Does anyone know if the white version will be available at the same time as the black, or will it be an operator exclusive." Santa claus svarade: "Both versions will be available at the same time. About Android 2.0, got that info today... don't take it for granted, but AFAIK SE works to update the OS..." Redigerat av Unregisteredc83518bd, 19 January 2010 - 12:33. Postad 19 January 2010 - 12:59
3d landscape för x10:an. tycker den verkar sköta sig ganska bra jag.
http://www.youtube.c...player_embedded Redigerat av lurane, 19 January 2010 - 13:01. Postad 19 January 2010 - 13:04
Jag tycker du ska köpa den vita så jag hamnar på plats 95 på den svarta Postad 19 January 2010 - 15:11
Vet inte om den här är ny eller inte i denna tråden, jag hade inte sett den tidigare iaf... på spanska o dålig kvalitet men jag kan inte låta bli att titta ändå, kan du?
http://www.youtube.c...h?v=K7rfM3Hiw7Q Postad 19 January 2010 - 15:37
Spanade in den igår. Nu fick man i alla fall se något annat än Time- och Mediascape. Standardtagentbordet ser inte helt illa ut i alla fall. Postad 19 January 2010 - 15:48
Nä, det känns ju riktigt skönt med 4" skärm för nu kommer äntligen våra åäö få plats utan problem Postad 19 January 2010 - 15:55
Frågan känns ju inte som om längre, utan mer svart eller vit
Och helst nu! Postad 19 January 2010 - 17:28 Åh. Awesome! Skönt att laddaren är likadan som den som följde med till X1an fast med annan sladd (duh, blir lätt så om man byter från mini till micro-usb Telefonen startade otroligt snabbt, tyckte jag. Men jag är inte heller speciellt bortskämd med X1an och tidigare UIQ-telefoner, om man säger så. Timescape verkar ju verkligen vettigt snabbt nu, mediascape också. Chemail var ju lite charmigt, men det är spanska som jag hört väldigt lite av. Men jag tyckte det var kul. Härlig genomgång i övrigt. Förstår inte varför ingen annan visat det här innan. Alla bara: Oooh, scape-shit hit och scape-shit dit! Så trött på det. Jag kommer säkert att använda Time och Mediascape men det är knappast anledningen till att jag köper telefonen. Jag vill ha en snygg Android-telefon med vettig hårdvara och det skadar inte att det står Sony Ericsson på den. Men det sista är jag nog ensam om att tycka, men sen är jag NÖJD med min X1a också. Förresten, angående Barilla. Tar man honom för den han är (en socialt missanpassad människa, men det kanske bara är på internet jag vet inte) så kommer han med rätt vettiga saker. Om man kan se förbi hans... Speciella sätt. Jag skiter i hur han beter sig för jag ska knappast umgås med honom och det känns helt meningslöst att hetsa upp sig över någon annans beteende på ett forum. Men som sagt, han kommer med vettiga saker ibland, det gäller bara att sålla fram det bland allt annat. Postad 19 January 2010 - 17:44
Kan på det stora hela hålla med dig flamso. Såg fö. ut som tjejjen var på väg att dra hela sin pin-kod framför kameran
Viss seghet i timescape kan jag förstå, framförallt i början innan den läst in allt som hänt från alla möjliga hörn på nätet. Även mediascape lär ju drabbas av detta då den kollar bl.a utube osv. Kan inte påstå att jag är överdrivet intresserad av den biten, jag kollar typ facebook när jag har semester För att nämna barilla, honom har jag haft på ignore i flera veckor och att döma av de senaste kommentarerna lär han stanna kvar där. Postad 19 January 2010 - 17:47
Kul att någon annan gillade videon, man känner ju sig som en idiot som suger i sig allt man kommer över om X10. Skönt att man inte är ensam om galenskapen Ang din X1, så är det ju HTC som tillverkade den..? haha Postad 19 January 2010 - 19:16
http://blog.se-nse.n...th-android-2-0/
Take this with a bit of salt for the moment, but during a rather interesting conversation earlier today I was reliably informed that a side effect of the delay in launching the X10 would be that it would ship with Android 2.0. The original announcement set the handset’s OS as Android 1.6 of course and there were some who lamented the lack of the newer 2.0 as seen in devices like Motorola’s Droid/Milestone. Sony Ericsson quickly responded by saying that an upgrade to 2.0 (and multi-touch) would take place, but didn’t give any timescale. If this information proves correct then it would mean the X10 starts life on a more even keel with other Android handsets and perhaps more importantly would end speculation over when (and if) it would receive the 2.0 update. It’s not just the X10 that’s about to be released of course, Kurara is almost upon us too! In fact I was told to expect it in week nine or in other words the first week of March. Whether that means Kanna will be released at the same time or not wasn’t mentioned. Interestingly enough though, well interesting if you live in the UK anyway, it looks like 3 have definitely signed up to stock Kurara. As for the X10 T-Mobile will apparently stock the handset, which is a kittle surprising given that they have had a somewhat troubled relationship with high-end handsets of late. There was no mention of exactly what other networks would stock the X10, but contract pricing was said to be ‘reasonsble’, somewhere in the £35/month range. Postad 19 January 2010 - 20:39
Hmmm, kan mycket väl vara så att den kommer skeppas med 2.0
Ärligt tycker jag detta är lite surt, jag hörde idag att SE hade X10 färdiga men det är mjukvaran som är "problemet". SE får väl helt enkelt inte misslyackas med X10, det är deras nya flaggskepp och deras rykte senaste tiden har blivit lite skadat och försäljnigen har väl inte heller varit något vidare. Om jag har fattat det rätt är skillnaden inte speciellt stor mellan 1.6 och 2.0 och dessutom hade/har SE gjort den ännu mindre med diverse uppdateringar av 1.6. Om det är så att SE väntar med lanseringen för att få igång 2.0 på X10 så förstår jag dem, risken är väl att den inte hinner testat lika mycket som 1.6 men o andra sidan så är det många som reagerar med att den är "omodern" redan innan den släpps, så det kanske är så här de måste göra. Lite synd är det faktiskt, jag hade velat leka med en X10 så snart som möjligt, håller tummarna för SE och den här telefonen oavsett om det blir 1.6 eller 2.0 när den släpps. Postad 19 January 2010 - 20:52
Någon som vet hur det verkligen går till när man tillverkar telefoner? Hur lång tid tar det att tillverka t.ex. 10000 telefoner, när väl design och hårdvara är färdig? När är sista tillfället att uppdatera programvaran innan paketering osv? Kan väl tro att paketering sker omedelbart efter tillverkning och vill man uppdatera efter det så måste man plocka upp dem en efter en.
Någon som har en aning? Edit: Tack zippiz för utläggningen http://www.handcellp...nd-in-factories Då tar det inte lång tid att göra 10 000... Så om det är en programvarufix som behöver göras känns det ju i alla fall som att tillverkningen är ett relativt enkelt problem. Redigerat av Unregisteredaa85384d, 19 January 2010 - 21:38. Postad 19 January 2010 - 21:07
Det måste väl vara från fall till fall, är man helt klar med mjukvaran så kommer de väl så klart packas när de är färdigmonterade. Men är det något strul med mjukvara eller FW så får väl telefonerna vänta på att att uppgraderas innan de packas... hur lång tid det tar beror så klart på hur stor efterfrågan är och alltså hur många lines, fabriker osv... antar fabriker kör skift och gör telefoner 24h om dygnet om det behövs. X10 är ju ett flaggskepp, och jag antar att efterfrågan inte är så hög som man kan tro trots allt snack och forum osv... det är väl bara att de som längtar efter dessa telefoner ofta är lite mer insatta och engagerade? Tror med andra ord att SE kommer kunna möta efterfrågan ganska bra, speciellt om de nu fått lite försprång med tillverkningen (se min text ovan). Nu frågade du ju iofs om någon har en aning, o jag bara gissar men ändå EDIT: Nu blev jag ju själv sugen på att läsa o framför allt se lite mer, kan det verkligen stämma en miljon om dagen? Sjukt... http://www.youtube.c...h?v=j2D1U9floRQ Redigerat av zippiz, 19 January 2010 - 22:00. Postad 19 January 2010 - 21:23
vet inte hur väl ni följer rikards blogg, men det här var lite gulligt:
http://blogs.sonyeri...favorite-phone/ ... och på swedroid länkar man in blogginlägget och sätter den fyndiga rubriken "Sony Ericsson Xperia X10 – en barnlek att använda": http://www.swedroid....lek-att-anvanda Postad 19 January 2010 - 22:10
Jag ska höra med min "källa" om 2.0. Finner det dock föga troligt att den släpps med det. Han skyllde så sent som för några dagar sen fortfarande på Qualcomm som strulade med något. Dessutom så var inte helt nöjd med vad de fick göra och de order som kom uppifrån från folk som inte ens kan skicka ett sms utan hjälp.
Postad 19 January 2010 - 22:23
Hoppas kunna hitta ett riktigt schjyst läderfodral till X10:an när den kommer. Har än så länge bara hittat det här (som är lite för cheesy dock): http://4ustuff.com/p... ...RICSSON&ic=
Om någon har tips så mottas det tacksamt. Söker ett snyggt svart skinnfodral (utan bältesklipp). Postad 19 January 2010 - 22:27
Det är nog där det brister hos SE om man jämför med andra tillverkare. Långsamma och "häftiga" effekter verkar prioriteras framför nytta och funktion. HTC har t.ex. betydligt bättre tänk med sitt Sense som är snabbt och effektivt utan en massa roterande bling-bling där informationen kommer i andra hand. Redigerat av jlarsson1978, 19 January 2010 - 22:30. Postad 19 January 2010 - 22:34
Ta inte illa upp barilla men jag tror j-igt mkt mer på en trusted insider på esato (santa claus) än din såkallade källa, santa är alltid haft rätt i allt han skriver. Utifrån vad du skriver så borde den personen du känner inte heller jobba kvar på SE, snacka om missnöjd arbetare. Postad 19 January 2010 - 22:48 Nja... Sense från HTC var ju långt ifrån snabbt från början, när de lanserade det... Det gnälldes ju otroligt mycket på att det laggade med väderanimationer och annat på de homescreens man hade på vissa telefonermodeller (kommer inte ihåg vilka). Så, som med så mycket handlar det väl om optimering, optimering, optimering. Jag känner mig inte så jätteorolig att SE skulle släppa en helt buggbesudlad telefon, speciellt inte när X10:an räknas som lite av ett flaggskepp och ett "sista halmstrå för att inte helt halka efter", typ. Då tror jag nog att det ändå läggs en hel del energi på den fram till launch. Jag är mer orolig att man i så fall låter bli att korrigera buggar EFTER release och göra som Samsung har gjort med vissa modeller - att helt stoppa utvecklingen och förbättringen på vissa modeller bara veckor/månader efter modellerna släpptes. DET är illa. Men, det vet man inte förrän eller om man vågar köpa produkten. X10:an är fortfarande den vackraste mobiltelefonen som jag någonsin har sett och jag är inte heller superintresserad av time- och mediascape utan tycker precis som någon annan en bit upp i tråden på sidan att det är telefonens design och hårdvara som lockar. I värsta fall, verkligen i värsta fall, så borde det finnas någon på XDA Developers som kokar ihop en clean ROM som en räddning. Fast, så långt tror och hoppas jag att det inte behöver gå. Postad 19 January 2010 - 23:05
VI får väl se, men visst. Blir det lite försenad till så kanske de hinner få ut den. Men då blir det framstressat. De flesta som jobbar med X10 känner så. Det var en av anledningarna till att jag valde bort den, de som jobbar med den är inte alls nöjda över hur arbetet har skötts uppifrån. Om du inte tror mig så var det någon annan som skrev samma sak i stort sett några sidor tillbaks i tråden. Postad 19 January 2010 - 23:17
Jäklar va med produkter man får välja bort då.
Tänk alla grejer som är ihopskruvade i Kina, dom ryker direkt. Skämt åsido, vecka 13 smäller det och jag håller hoppet uppe Postad 19 January 2010 - 23:20 Den som väntar på nå gott... Kan vänta ihjäl sig?! Postad 19 January 2010 - 23:59
Inte troligt men väldigt lyckat om man fick med en sådan (perfekt att man kan se vilken som ringer utan att behöva ta upp telefonen, samt möjligthet att kontrollera musikspelaren. (det är precis en sådan funktion som jag vill ha. Det gäller bara att få så många som möjligt att skrika att de vill ha fmspelare med X10 så blir SE mer eller mindre tvingade att inkludera en sådan. (visst är det barnsligt men SE stoppade med en gpspuck på p1i för att folk förväntade sig en gpsmobil 2007) korsar fingrarna... (det skulle iallafall vara en bra köpmotivering att stoppa med bluetooth hörluren) Postad 20 January 2010 - 01:51
Bästa klippet med X10:an än så länge tror jag faktiskt. Det är iaf ett av de första som visar runt nästan hela telefonen, både utvändigt och funktioner. Synd bara att den var på spanska. Den verkar riktigt jäkla grym alltså! Postad 20 January 2010 - 10:25 Känns väldigt osannolikt att de skulle slänga in 2.0 nu när de jobbat med 1.6 så länge som de gjort. Och det är ingen bra lösning i så fall. Jag ser mycket hellre att de har en uppdatering ute precis efter telefonen släppts, faktiskt. Postad 20 January 2010 - 10:29 Många börjar ju nu rapportera om att det förmodligen är 2.0 som skall skeppas tillsammans med x10an, så jag tror inte det är omöjligt. Vi får säkert reda på allt i mitten på Feb under MWC. Håller även tummarna för headsetet, som ser nice ut! Redigerat av Unregisteredc83518bd, 20 January 2010 - 10:32. Postad 20 January 2010 - 13:45
Håller (som jag skrev tidigare) med om detta men det är ju tyvärr så att väldigt många som är intresserade av en ny mobil ser Android 1.6 o tänker att nä den där telefonen har ju bara 1.6 när denna har 2.0, alltså är den mer omodern. Förstår om SE väljer att köra på 2.0 istället... tror inte vi behöver vara rädda att de inte kommer göra det bra för X10 är deras flaggskepp och den måste helt enkelt vara bra innan de släpper den... Postad 20 January 2010 - 14:06 Jo, fast det har ju i princip gått bra fram tills nu. Om de ska skynda sig med att porta allt till 2.0 (kanske är skitenkelt, kanske är asjobbigt jag vet inte) så kan det bli mög av allting. Och ja, jag ser faktiskt hellre att de släpper med 1.6 än att de ska på 2.0 nu direkt. För det har vi sett att det fungerar. Plus att det enda om egentligen saknas på X10an med 1.6 jämfört med 2.0 är multitouch, och det klarar jag mig personligen utan för det är inte så extremt viktigt. Postad 20 January 2010 - 14:40
Jag har inte heller någon koll på hur svårt det egentligen är, men mediascape och timescape är ju bara applikationer så om de väl får på 2.x så borde det inte vara några problem... eller?
Postad 20 January 2010 - 15:15 SE har väl lagt på sitt egna gränssnitt, allt det "blåa" så det måste väl också portas?:/ Postad 20 January 2010 - 15:16
Den blir väl lite mer "färggrann" med 2.0 också? Postad 20 January 2010 - 15:19
Om jag förstått saken rätt så är det program man kan köra om man vill (går även använda som standardhemsida). Så hoppas jag det är också... Postad 20 January 2010 - 15:44
samtidigt är det väl andra (egna) funktioner man har byggt in i 1.6, t ex kamerafunktioner såsom ansiktsigenkänning mm. är förmodligen inte så enkelt att bara slänga in i 2.x.
å andra sidan verkar flera av SE-funktionerna i 1.6 finnas med i 2.x så det kanske inte är så otroligt mkt jobb ändå? (scaparna, kameran + ett par saker till?) Postad 20 January 2010 - 15:51
NU rapporterar man om detta på swedroid och menar att det kom ut under natten till idag: http://www.swedroid....ny-ericsson-x10 gammalt nyhetsstuff för oss som läser här, eller vad säger ni? Postad 20 January 2010 - 20:25 Fast X10an är ju MYCKET mer färggrann än 1.6 vanilla, så tja. Det kvittar för mig. Postad 20 January 2010 - 20:34
Tror han syftar på att 2.x har 256.000 fäger istället för 65.000... vilket ju är rätt trevligt. Försöker motivera mig själv till att lägga ut så här mycket pengar på en Telefon... lite tråkigt när man har en Nokia 5800 idag som kan samma saker men inte lika bra... går utmärkt för mig att surfa upp den informationen jag söker osv. Visst, kameran suger men annars är jag rätt nöjd. Postad 20 January 2010 - 20:43
Precis det jag menade...alltså att den får fler färger, men om det är 256 000 eller 16milj...det vet jag inte.... Postad 21 January 2010 - 00:15 Haha, alltså. Min X1a har 65k färger och jag har ALDRIG NÅGONSIN tänkt på det efter jag köpte den. Det är vansinne men man ser verkligen inte det! Det räcker absolut till! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |