Jag har både DVD-system, IPTV-box och ett Wii kopplat på samma LCD TV. Allting fungerar utan problem, förutom WD som strular. Skulle jag koppla bort allting och få igång WD så är det fortfarande inget alternativ för mig...ska man ge upp så mycket för WD??? sen dessutom så framgår ingenstans på WD att den fungerar enbart solo...
* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare
WD TV HD Live Media Player
(Mediaspelare)
|
5
|
(117)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Western Digital TV HD * (3005 inlägg)
|
12 år sedan |
Hur få ljud till stereon? (7 inlägg)
|
13 år sedan |
WD HD TV LIVE eller Xstreamer (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Problem med undertexter med WD tv live (8 inlägg)
|
14 år sedan |
WD HD TV LIVE Mediaspelare (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Western Digital TV HD Live Media Player (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
AC vs TVIX vs WD TV vs Xtreamer (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Vilken mediaspelare rekomenderas (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 30 September 2010 - 10:55
Jag har både DVD-system, IPTV-box och ett Wii kopplat på samma LCD TV. Allting fungerar utan problem, förutom WD som strular. Skulle jag koppla bort allting och få igång WD så är det fortfarande inget alternativ för mig...ska man ge upp så mycket för WD??? sen dessutom så framgår ingenstans på WD att den fungerar enbart solo...
Postad 30 September 2010 - 10:59
Nu är det så att jag har testad det mesta som går att test och jag antar att fler som har problem har också gjort det. Sen är det alltid svårt att avgöra på vad felet är men i mitt fall så är jag övertygad om att WD är fel på.
Men har du pratat med supporten? Självklart är det inte alls omöjligt att du har en defekt enhet, eller har du haft den inne på service redan?
Postad 30 September 2010 - 13:01
Men har du pratat med supporten? Självklart är det inte alls omöjligt att du har en defekt enhet, eller har du haft den inne på service redan?
Jag har inte pratad med supporten alls. Försökte dock att ringa ett nummer som går till Indonesien och som ska vara support för Europa, men jag kommer inte fram. Några andra nummer hittar jag tyvärr inte.
Uppdatering:
Jag fick igång den via composit och det verkar fungera utmärkt, Alla funktioner verkar ok än så länge. Men via HDMI så är det helt dött. HDMI på TV och HDMI sladden fungerar i övrigt utan problem. Har testad dessa med andra enheter, osv.
Jag misstänker att det är strul med HDMI isåfall på min WD. Och det jag inte vet nu är egentligen om HDMI på WD är fysiskt fel på eller om version 1.03.40 har på något sätt gjort den ej brukbar.
Jag försöker att via composit installera 1.02.21 för att testa om HDMI fungerar igen och om det är strula med HDMi och fw 1.03.40, men kan tyvärr inte installera tidigare version. WD hittar USB och man kan öppna fw, eller några mappar som finns på den.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 30 September 2010 - 14:13.
Postad 30 September 2010 - 16:16
Postad 30 September 2010 - 16:36
Nu har jag inte läst allt du skrivit att du testat innan FlashM men om man läser om 1.03.40 betan i WD's forum så är det flera som rapporterar att HDMI output strular i denna version (liksom 1.03.39). Om du inte prövat innan så kan du testa att ställa in HDMI på 8-bit output och sätta upplösningen manuellt istället för att köra med "Auto".
Tack för tipset. Ska testa det.
Måste gå in via composit, ändra inställningar enligt din beskrivning, sen koppla in HDMI och hoppas att det går.
För mig har inte versionen av fw betydelse egentligen så länge jag inte får problem med HDMI och DVD-menyer.
Kanske jag borde testa 1.03.38.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 30 September 2010 - 16:40.
Postad 30 September 2010 - 21:21
Fast det är en smula märkligt att det krånglar för en del och för andra inte. Kan det ha med HDMI-kabeln att göra på något märkligt sätt? Alltså vissa kablar funkar inte med WD på vissa firmwares? Låter osannolikt iofs....
Postad 01 October 2010 - 09:21
Då ser det ju ut som att det skulle kunna ordna sig FlashM! Vi håller tummarna!
Fast det är en smula märkligt att det krånglar för en del och för andra inte. Kan det ha med HDMI-kabeln att göra på något märkligt sätt? Alltså vissa kablar funkar inte med WD på vissa firmwares? Låter osannolikt iofs....
Jag hoppas det, verkligen. Har testas med två olika HDMI-kablar av olika fabrikat, testat på olika HDMI portar på TV. Sen åkte jag till butiken som jag köpt den och de testade också med två olika HDMI kablar som de hade hos sig samt på tre olika HDMI portar på deras TV och samma svar hela tiden.
De ansåg att den skulle skicka till service för vidare undersökning så jag fick en ny WD, så nu står jag och funderar om jag vågar installera 1.03.40 eller inte....
Ett märkligt problem var att jag inte kunde installera om en tidigare version heller. För då tänkte jag att fungerar HDMI på tidigare version, men inte på det sista så vet man att sista fw och HDMI verkar inte fungerar bra.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 01 October 2010 - 09:24.
Postad 01 October 2010 - 11:22
Verkar ju inte ha med hdmi att göra då i alla fall. Hade ju varit konstigt också.
Postad 01 October 2010 - 12:40
Det kanske är dumt att chansa med att installera en beta-version om man har de erfarenheter du har... Är det någon funktionalitet i 1.03.40 du behöver som inte finns i tidigare versioner?
Verkar ju inte ha med hdmi att göra då i alla fall. Hade ju varit konstigt också.
Jag vill gärna kunna spela iso-filer men menyer, kunna välja språk och undertext samt kunna hoppa fram och tillbaka i kapitel. Sen skulle jag också vilja skippa dubbletter som jag får i mapparna, så för mig kvittar egentligen vilken version det är bara jag får dessa funktioner.
Ang. dubbletter så undrar jag verkligen vad mer man behöver göra för att visa rätt.
Jag har en mapp på följande sätt:
Mapp som heter FILMER. I mappen finns en fil som heter avatar.jpeg och en som heter avatar.iso. När jag går in i mappen FILMER så ser jag båda filerna, när egentligen så borde jag se bara ett av dessa och genom att klicka på den så startas filmen.
Som jag uppfattar så ska bildfilen ha samma namn som isofilen för att kunna visas som omslag. Hur man ska göra, vet inte jag, eller så har jag missförstått.
Postad 01 October 2010 - 13:12
Jag vill gärna kunna spela iso-filer men menyer, kunna välja språk och undertext samt kunna hoppa fram och tillbaka i kapitel. Sen skulle jag också vilja skippa dubbletter som jag får i mapparna, så för mig kvittar egentligen vilken version det är bara jag får dessa funktioner.
Ang. dubbletter så undrar jag verkligen vad mer man behöver göra för att visa rätt.
Mapp som heter FILMER. I mappen finns en fil som heter avatar.jpeg och en som heter avatar.iso. När jag går in i mappen FILMER så ser jag båda filerna, när egentligen så borde jag se bara ett av dessa och genom att klicka på den så startas filmen.
Som jag uppfattar så ska bildfilen ha samma namn som isofilen för att kunna visas som omslag. Hur man ska göra, vet inte jag, eller så har jag missförstått.
Att lägga in en beta firmware är ju inte att rekommendera särskilt inte om du var trött på alla problem du hade förut. Den nya firmwaren som är i beta stadie har ju varit under test ganska länge om jag förstår rätt så den bör väll släppas ganska snart. Du kan ju faktiskt använda maskinen ändå, jag ser många filmer utan att använda DVD menyerna.
När det gäller bilderna så är jag inte häller så inne på det där, allt jag vet är att man kan döpa en fil till folder.jpg och då kommer den bilden hamna som omslag på katalogen, dock kommer denna bild även visas när man går in i katalogen. Sen tror jag att bildens storlek och format spelar in, är det inte rätt så visas den inte (men det är en ganska grov felmarginal).
Postad 01 October 2010 - 15:38
Har också haft olika problem ofta vid firmwareuppgradering, men alltid har det gått att få till med lite mickel. Så all-in-all en prisvärd mediaspelare. Med lite väl mycket strul kan jag hålla med om och inget man rekommenderar till sina otekniska vänner. Men för mig gör den precis det jag vill till ett lågt pris.
Postad 01 October 2010 - 18:50
Skulle tro att det är så att du måste gå in via komposit och sätta om HDMI till 8 bit. Det fick jag göra, vara bara av en händelse jag kopplade in en extraskärm till bilDVDn till min och då såg att jag fick bild på den.
Har också haft olika problem ofta vid firmwareuppgradering, men alltid har det gått att få till med lite mickel. Så all-in-all en prisvärd mediaspelare. Med lite väl mycket strul kan jag hålla med om och inget man rekommenderar till sina otekniska vänner. Men för mig gör den precis det jag vill till ett lågt pris.
Jag håller med dig. Jag tror att om man kör med det offeciella fw så bör det kunna fungera för de flesta, men vi här på tråden tillhör väl inte de flesta så..
Jag har också gått in via komposit, ändrat HDMI och sen försökt att starta om med HDMI men det gick inte. Testad det mesta egentligen, med olika USB-minnen i olika storlekar, nya USB och gamla...genom att utesluta en efter en så kom jag väl fram att HDMI kunde jag inte få igång oavsett.
I övrigt så är det helt klart en prisvärd mediaspelare och jag har aldrig haft problem med åtkomst till mina filer, youtube eller annat. Jag uppfattade den som snabb faktiskt. GUI kan bli bättre men ..det fungerar ändå.
Postad 01 October 2010 - 19:35
Postad 01 October 2010 - 21:06
Vet inte om det är vad du menar, själv bryr jag mig inte om bilder, men när jag provade en gång så lade jag alla filer i en undermapp. Sen när jag gick in i huvudmappen, i ditt fall FILMER, så hade undermappen bild motsvarande den bildfilen som låg i den. Såg bra ut.
Det jag menar är att när man går in på en mapp som innehåller många filmer i läget "thumbnails" så vill jag se ett omslag per film och genom att klicka på omslaget så körs filmen igång.
Hos mig visas två omslag på Avatar. En av dessa är själva bilden (jpeg) och den andra är filmen (iso). När man har 100 filmer så är det 200 filer totalt och ganska jobbigt att hitta till själva filmen. Avatar (bilden) visas ganska högt upp i menyn, men Avatar (filmen) visas efter att man gått genom alla hundra bilder som är på jpeg....och så vidare börjar man gå genom alla filmer.
Jag struntar i bilden, vill se bara ett omslag, klicka på den och starta filmen.
test.jpg 47.22K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistereda360a43b, 01 October 2010 - 21:09.
Postad 04 October 2010 - 05:26
•Resolved issue of certain TVs not completing FW update if connected via HDMI.
•Resolved HDMI negotiation not selecting preferred resolution setting.
Postad 04 October 2010 - 20:44
Funkar det inte om du döper bilden till samma namn som filmens filnamn då?Det jag menar är att när man går in på en mapp som innehåller många filmer i läget "thumbnails" så vill jag se ett omslag per film och genom att klicka på omslaget så körs filmen igång.
Hos mig visas två omslag på Avatar. En av dessa är själva bilden (jpeg) och den andra är filmen (iso). När man har 100 filmer så är det 200 filer totalt och ganska jobbigt att hitta till själva filmen. Avatar (bilden) visas ganska högt upp i menyn, men Avatar (filmen) visas efter att man gått genom alla hundra bilder som är på jpeg....och så vidare börjar man gå genom alla filmer.
Jag struntar i bilden, vill se bara ett omslag, klicka på den och starta filmen.test.jpg 47.22K 0 Antal nerladdningar
Ex: "Tekken (2010) 1080P X264 AC3 NLSub.mkv" med bilden "Tekken (2010) 1080P X264 AC3 NLSub.jpg".
Postad 05 October 2010 - 09:17
Funkar det inte om du döper bilden till samma namn som filmens filnamn då?
Ex: "Tekken (2010) 1080P X264 AC3 NLSub.mkv" med bilden "Tekken (2010) 1080P X264 AC3 NLSub.jpg".
Det är just det det inte gör nämligen. Varje omslag heter på samma sett som filmen. Det enda som skiljer dessa är filändelsen, alltså, jpeg (bilden) och iso (filmen).
ex:
Postad 05 October 2010 - 11:40
Nu är Beta 1.03.41 släppt:
•Resolved issue of certain TVs not completing FW update if connected via HDMI.
•Resolved HDMI negotiation not selecting preferred resolution setting.
Var hittar man denna uppdatering?
Postad 05 October 2010 - 21:21
Ganska säker på att jag såg detta problem och en lösning för någon månad sedan i denna tråd. Sök så får du seDet är just det det inte gör nämligen. Varje omslag heter på samma sett som filmen. Det enda som skiljer dessa är filändelsen, alltså, jpeg (bilden) och iso (filmen).
ex:
Postad 06 October 2010 - 01:38
Jag provade, min funkar precis som du vill. Hade en .iso och en .jpg med samma namn, ser bara .iso filen (med bild på ikonen). Fungerar likadant med .mkv och .aviDet är just det det inte gör nämligen. Varje omslag heter på samma sett som filmen. Det enda som skiljer dessa är filändelsen, alltså, jpeg (bilden) och iso (filmen).
ex:
Thumbnail mode, firmware 1.03.40 - Video -> Local Drives -> Folders -> USB1 -> FILMER
Postad 06 October 2010 - 08:15
Jag provade, min funkar precis som du vill. Hade en .iso och en .jpg med samma namn, ser bara .iso filen (med bild på ikonen). Fungerar likadant med .mkv och .avi
Thumbnail mode, firmware 1.03.40 - Video -> Local Drives -> Folders -> USB1 -> FILMER
Hos mig:
Thumbnail mode, firmware 1.02.21 - Video -> Network Shares -> Familylibrary -> Filmer
Det är samma problem oavsett filformat på filmer, .iso, .avi, .mkv
Går tyvärr inte med 1.03.40 då jag problem och HDMI inte fungerar då.
Postad 06 October 2010 - 09:35
Hos mig:
Thumbnail mode, firmware 1.02.21 - Video -> Network Shares -> Familylibrary -> Filmer
Testa med 1.03.41 då. Där påstås ju HDMI-problemen vara åtgärdade.
Postad 06 October 2010 - 17:38
Testa med 1.03.41 då. Där påstås ju HDMI-problemen vara åtgärdade.
Försöker att få tag i 1.03.41 och det verkar inte vara lätt.
Postad 06 October 2010 - 18:16
Såg att detta inte funkar via "Media servers" för mig, utan bara via "Local drives". Får inte heller undertexter att funka via server, nån som fått detta att funka?Hos mig:
Postad 06 October 2010 - 19:22
Registrera dig på:
http://wdtvhd.com
Tack för det. Fick hem fw 1.03.41.
Är det någon som har testad det redan?
Postad 06 October 2010 - 19:38
Tack för det. Fick hem fw 1.03.41.
Är det någon som har testad det redan?
Jag kör den, och den funkar utmärkt för mig (vilket iofs .40 också gjorde)
Postad 06 October 2010 - 20:50
Jag har alltid anvant mig av net shares till min wd hd live, forst korde jag XP 32 bitars funkade nasten perfekt andrade sedan till windows 7 64 bitars fick igang det sa dar i mandags gav detta upp.
Idag installerade jag XP 64 och far ej igang det. Har delat ut filerna genom att hogerklicka, stangt av windows brandvaggen, kor nod32.
jag kan liksom helt enkelt inte klicka mig in pa net share, PS3 media server hittar den direkt pa media shares!
Kor med senaste FW och network test passerar.
Snalla hjalp
Postad 06 October 2010 - 22:55
Kanske kan den här tråden hjälpa:
https://www.minhembi...howtopic=256123
Den är visserligen gjord för Windows 7 men stegen för att dela ut mappar (sätta rätt permissions/lägga till åtkomst för "Everyone") borde vara applicerbart på XP också.
Du får testa och se. Annars vet jag att det ska finnas mer info om problem med Windowsutdelning tidigare i tråden. (tips: använd isf sökfältet + knappen "Sök inom tråden" som finns långt ner till vänster på sidan)
Postad 07 October 2010 - 22:52
Såg att detta inte funkar via "Media servers" för mig, utan bara via "Local drives". Får inte heller undertexter att funka via server, nån som fått detta att funka?
Hade med problem med att undertexter inte hittades när jag hämtade filmer från min nätverkshårddisk genom "Media server". Istället fick jag gå in på "Network shares" och spela upp filmerna och då funkar allt perfekt!
Något som är störigt dock är att när jag går in på "Media server" så går det blixtsnabbt och hitta alla filerna men när jag ska hitta dem genom "Network shares" så kan det ta en jäkla tid innan den hittar filerna. Störigt som sagt. Någon som vet varför det är såhär och om man kan göra något åt det?
Postad 10 October 2010 - 15:02
/R
Postad 12 October 2010 - 05:09
Version 1.03.42_V: Limited Public Beta
Resolved Issues:
• Resolved HDMI auto resolution selection issue
• Resolved HDMI Video Output - 24Hz and 50Hz modes not working
Postad 14 October 2010 - 20:06
Ny beta-firmware:
Version 1.03.42_V: Limited Public Beta
Resolved Issues:
• Resolved HDMI auto resolution selection issue
• Resolved HDMI Video Output - 24Hz and 50Hz modes not working
Testade 1.03.42 men det löste tyvärr inte HDMI problemet hos mig.
Kör vidare på 1.03.42 fast med komposit till nästa beta.
Postad 15 October 2010 - 08:41
De startar inte och loading cirkeln bara snurrar o inget händer mer,
sen går det inte att starta andra filmer som gick förut utan att dra ut strömmen på den
då funkar allt utom de 2 filmerna.
Kör allt på en extern WD hårddisk och alla filmer är mkv.
Någon som vet vad det beror på?
Postad 15 October 2010 - 21:27
Hej,har införsaffat wd live tv och alla filmer funkar utom 2 st.
De startar inte och loading cirkeln bara snurrar o inget händer mer,
sen går det inte att starta andra filmer som gick förut utan att dra ut strömmen på den
då funkar allt utom de 2 filmerna.
Kör allt på en extern WD hårddisk och alla filmer är mkv.
Någon som vet vad det beror på?
Har haft samma problem med vissa mkv filer, följde den här guiden och sen funkade det.
1) Ladda ner mkvmerge från http://www.bunkus.or.../downloads.html (windows användare, använd följande länk: http://www.bunkus.or....2.0-setup.exe)
2) öppna mkvmerge och välj "xxxxxxx.mkv" som input.
3) Välj/markera video spåret (track) och välj sedan "extra options" fliken.
4) Välj compression: none
5) Upprepa steg 3 och 4 för ljud spåret.
6) Klicka på knappen "start muxing" och vänta.
7) Klart!
Redigerat av Vilo, 15 October 2010 - 21:28.
Postad 16 October 2010 - 10:27
Testade 1.03.42 men det löste tyvärr inte HDMI problemet hos mig.
Kör vidare på 1.03.42 fast med komposit till nästa beta.
Funkar perfekt för mig, nu funkar även 1080P/24 som det ska.
Postad 16 October 2010 - 10:42
Har haft samma problem med vissa mkv filer, följde den här guiden och sen funkade det.
1) Ladda ner mkvmerge från http://www.bunkus.or.../downloads.html (windows användare, använd följande länk: http://www.bunkus.or....2.0-setup.exe)
7) Klart!
Detta funkar utmärkt! Ett annat alternativ är att uppgradera till beta-firmware 1.03.39_V eller senare, som tar hand om problemet utan att man behöver muxa om filmerna.
Postad 16 October 2010 - 15:44
Funkar perfekt för mig, nu funkar även 1080P/24 som det ska.
Fick du göra något speciellt eller så fungerade bara sådär.
Installationen gick bra även hos mig men efter omstart av boxen så kom inte bilden fram men det som kom fram var en svag bild med olika färger, lite som när en kanal inte är riktigt inställd. Har testad det mesta men tyvärr...fungerar dock utmärkt med komposit.
Postad 16 October 2010 - 18:07
Låter lite som det kan se ut om jag matar 12-bit HDMI till min gamla TV som bara stödjer 8-bit HDMI input. Men jag har för mig att du testat den inställningen förut...Fick du göra något speciellt eller så fungerade bara sådär.
Installationen gick bra även hos mig men efter omstart av boxen så kom inte bilden fram men det som kom fram var en svag bild med olika färger, lite som när en kanal inte är riktigt inställd. Har testad det mesta men tyvärr...fungerar dock utmärkt med komposit.
Förresten, har du haft HDMI fungerande med någon FW egentligen?
Börjar fundera på om allt står rätt till med ditt exemplar.
Postad 16 October 2010 - 19:21
Låter lite som det kan se ut om jag matar 12-bit HDMI till min gamla TV som bara stödjer 8-bit HDMI input. Men jag har för mig att du testat den inställningen förut...
Förresten, har du haft HDMI fungerande med någon FW egentligen?
Börjar fundera på om allt står rätt till med ditt exemplar.
Hurra!!!
Nu fungerar det igen.Testade att installera på nytt och nu fungerar även med HDMI (1080i/50 Hz). Bilden blir riktigt bra.
HDMI har fungerad fast med enbart 1.02.21 och inte med några senare fw.
Postad 16 October 2010 - 22:38
Tillåt mig citera en viss Gert Fylking.Hurra!!!
Nu fungerar det igen.Testade att installera på nytt och nu fungerar även med HDMI (1080i/50 Hz). Bilden blir riktigt bra.
HDMI har fungerad fast med enbart 1.02.21 och inte med några senare fw.
ÄNTLIGEN!
Redigerat av Teppic, 16 October 2010 - 22:40.
Postad 17 October 2010 - 10:38
Tillåt mig citera en viss Gert Fylking.
ÄNTLIGEN!
![]()
Ja, verkligen, nu är man igång och nästan nöjd :-)
Håller på maila med WD supporten ang. thumbnails (omslaget + filmfilen).
Hoppas på en lösning där också.
Postad 17 October 2010 - 21:15
7) Klart!
Tack för hjälpen det funkar nu men det känns som en ganska onödig väg att gå. Ska inte WD live
klara alla mkv filmer?
Postad 18 October 2010 - 03:48
Tack för hjälpen det funkar nu men det känns som en ganska onödig väg att gå. Ska inte WD live
klara alla mkv filmer?
Läs två inlägg nedanför inlägget du quote´a
Postad 18 October 2010 - 15:35
När jag går in via Network Shares -> hittar jag min NAS och där finns en mapp som heter FamilyLibrary (roten på NAS) och sen mappen Filmer (egenskapad mapp)
Omslaget associeras inte filmen trots att de heter samma sak.
I kontakt med WD supporten via mail har jag fått flytta filerna till högre mappar i systemet, skapat nya mappar och ändrat en hel del utan att lyckas.
Sista mailet från WDs support går ut på att jag ska kontakta NAS tillverkaren (Netgear) och med hjälp av de ändra i rotsystemet på Nas:en. Det känns som att jag inte vill ta den risken...ändra i rotsystemet låter som att mycket kan gå fel och framförallt de 300 GB med material som jag har på Nas:en.
Ni som har fått det att fungera.
Är det några särkilda inställningar ni har ändrat för att få det att fungera?
Om du lägger till två nya filer ex: Upp.jpg och Upp.avi (.iso), dyker omslaget upp associeras till filmen, eller är det två filer du ser, en jpg och avi.
Så här ser det ut hos mig.
WD_thumbnails.jpg 229.21K
0 Antal nerladdningar
Postad 18 October 2010 - 19:49
vilken är den senaste firmware just nu ?
WDTV Live: 1.02.21 (Pre-release Beta: 1.03.42)
Postad 20 October 2010 - 09:29
Postad 20 October 2010 - 13:55
bara jag som tycker detta förstör hela upplevelsen och finns det ingen mod eller något som ordnar detta??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
28 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?