HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
2978 svar till detta ämne
Postad 28 mars 2010 - 11:12
Microhulken
-
Microhulken
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
När det började pratas om att dual touch inte funkade som det skulle i nexus one och htc desire så började jag kolla på x10 igen men har aldrig gjort slag i saken och avbokat desire och beställt x10an och måste ju säga att jag är väldigt nöjd med det idag.
Hellre en DT som misstolkar inmatning ibland än en telefon som troligen inte ens hårdvarumässigt klara av DT.
Ska bli riktigt skoj när den dyker upp!
Postad 28 mars 2010 - 11:15
skyfox77
-
skyfox77
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hur bra presterar egentligen dessa Amoled skärmar i kyla? Runt 20- grader och ännu lägre som inte är alltför ovanligt uppe i norra Sverige.
Postad 28 mars 2010 - 11:20
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Hur bra presterar egentligen dessa Amoled skärmar i kyla? Runt 20- grader och ännu lägre som inte är alltför ovanligt uppe i norra Sverige.
Lika bra som LCD eller bättre.
Postad 28 mars 2010 - 11:38
Unregisteredce93e47d
-
Unregisteredce93e47d
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
När det började pratas om att dual touch inte funkade som det skulle i nexus one och htc desire så började jag kolla på x10 igen men har aldrig gjort slag i saken och avbokat desire och beställt x10an och måste ju säga att jag är väldigt nöjd med det idag.
Hellre en DT som misstolkar inmatning ibland än en telefon som troligen inte ens hårdvarumässigt klara av DT.
Ska bli riktigt skoj när den dyker upp!
missar jag nått här? nexus one och desire funkar ju visst med multitouch och har stöd för det i hårdvaran, det är ju x10an som saknar hårdvarustöd för multitouch..
Postad 28 mars 2010 - 11:39
[papphammar]
-
[papphammar]
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Har beställt från Katshing men nu har dem ju som bekant ändrat lev.datum till 19/4.
Funderar då på expansys, dem skulle ju ha det närmsta samarbetet med HTC enligt några inlägg.
Hur fungerar det, är det en svensk modell tror ni? Modellbeteckningen är HTC_BRAVO_EU. Kanke inte finns någon nordisk version?
expansys i övrigt, bra eller anus?
Postad 28 mars 2010 - 11:53
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
missar jag nått här?
nexus one och desire funkar ju visst med multitouch och har stöd för det i hårdvaran, det är ju x10an som saknar hårdvarustöd för multitouch..
Var svårt att tyda det han skrev. Han var glad att han inte hade avbeställt Desire. Troligen för att det endast är ST på x10. Sen kan det bli lite fel när man kör med DT på N1 och troligtvis på Desire med, men har vi tur så är det en annan digitizer på Desire. Har inte sett något test på Desire ännu och bara för att det är samma skärm behöver inte betyda att det är samma digitizer. Men troligt att det är det.
Redigerat av Johnsson1975, 28 mars 2010 - 11:56.
Postad 28 mars 2010 - 12:50
Unregisterede39febc1
-
Unregisterede39febc1
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag vet inte om den här videon har varit med förut men det är iallafall en video där dom visar Multitouch på desire. http://www.youtube.c...h?v=7rOgFX1-EwE
Postad 28 mars 2010 - 13:00
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag vet inte om den här videon har varit med förut men det är iallafall en video där dom visar Multitouch på desire.
http://www.youtube.c...h?v=7rOgFX1-EwE
Känns som att detta inte kommer påverka daglig användning direkt... Kan tänka mig att det blir ett problem vid spel (hade förvisso varit kul om man kunnat koppla av med ett och annat NES-spel då och då) men inte annars.
Postad 28 mars 2010 - 13:01
Microhulken
-
Microhulken
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
missar jag nått här?
nexus one och desire funkar ju visst med multitouch och har stöd för det i hårdvaran, det är ju x10an som saknar hårdvarustöd för multitouch..
Tyckte ändå att jag utryckte mig rätt enkelt där men det kan ändå bli fel tydligen.  Nexus och Desire har DT medans x10 saknar som du säger.
Postad 28 mars 2010 - 13:04
Adebisi_6
-
Adebisi_6
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Har beställt från Katshing men nu har dem ju som bekant ändrat lev.datum till 19/4. Funderar då på expansys, dem skulle ju ha det närmsta samarbetet med HTC enligt några inlägg. Hur fungerar det, är det en svensk modell tror ni? Modellbeteckningen är HTC_BRAVO_EU. Kanke inte finns någon nordisk version? expansys i övrigt, bra eller anus? 
Hur stor roll spelar nån vecka egentligen? Kom igen nu, vänta till den kommer till butik, gå dit, kläm på den, mys med den, knappa på den och jämför med andra telefoner. Sedan fattar du ett rationellt beslut baserat på dina egna upplevelser. Hur många Youtube-klipp man än tittat är det inte samma sak som att ha telefonen i handen.
Postad 28 mars 2010 - 13:35
DrMagoo
-
DrMagoo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hur stor roll spelar nån vecka egentligen? Kom igen nu, vänta till den kommer till butik, gå dit, kläm på den, mys med den, knappa på den och jämför med andra telefoner. Sedan fattar du ett rationellt beslut baserat på dina egna upplevelser. Hur många Youtube-klipp man än tittat är det inte samma sak som att ha telefonen i handen.
Jag väntar inte längre än nödvändigt på en mobil som blivit utsedd till världens bästa just nu. Är säker på att jag kommer att bli nöjd från att ha haft en k800 i tre år  Den har dessutom ett mycket konkurrenskraftigt pris = Saken är biff.
Redigerat av DrMagoo, 28 mars 2010 - 14:35.
Postad 28 mars 2010 - 14:45
Legal
-
Legal
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Beställde från Pixmania för 4514 kr och där står det fortfarande den 5 April!
Får väl se vem som får den först
Postad 28 mars 2010 - 15:29
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1 201 inlägg
Jag väntar inte längre än nödvändigt på en mobil som blivit utsedd till världens bästa just nu. Är säker på att jag kommer att bli nöjd från att ha haft en k800 i tre år Den har dessutom ett mycket konkurrenskraftigt pris = Saken är biff.
Håller med, har haft min SE W810i i fyra år och kan omöjligt bli besviken på Desire.
Postad 28 mars 2010 - 15:37
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Ok, sälj mig på Desire istället för X10i.
Skärmen vet jag inte om den är bättre, X10an syns mycket bättre i solljus. Jag använder ändå mobilen en hel del utomhus.
Lite sämre batteri också.
Men sedan HW-stöd för MT/DT...
SÄLJ MIG!
Postad 28 mars 2010 - 15:38
Danneman_
-
Danneman_
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Inte pixmania ffs, dom har väl aldrig hållit ett löfte?
Postad 28 mars 2010 - 15:38
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Video på, till synes, väl fungerande Bluetooth streaming http://www.youtube.c...h?v=YgtEDCWpLgY
Postad 28 mars 2010 - 15:39
Danneman_
-
Danneman_
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Ok, sälj mig på Desire istället för X10i. Skärmen vet jag inte om den är bättre, X10an syns mycket bättre i solljus. Jag använder ändå mobilen en hel del utomhus. Lite sämre batteri också. Men sedan HW-stöd för MT/DT... SÄLJ MIG! 
Gör jag inte, köper du inte en så är Desiren mer ovanlig och jag nöjdare och större chans att dom inte är slutsålda
Postad 28 mars 2010 - 15:45
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Gör jag inte, köper du inte en så är Desiren mer ovanlig och jag nöjdare och större chans att dom inte är slutsålda 
Haha, dåligt! X10an är dock snyggare, meh.
Postad 28 mars 2010 - 15:51
Unregisteredf6418a4f
-
Unregisteredf6418a4f
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Video på, till synes, väl fungerande Bluetooth streaming 
http://www.youtube.c...h?v=YgtEDCWpLgY
Tack Golgo_13 Grym video... Då vet vi det.... ytterliggare en video som gör att man bara vill gå i idé tills avin dimper ner i brevlådan... Bring me the Iphone-killer NOW
Postad 28 mars 2010 - 16:56
Unregisteredc9875fc5
-
Unregisteredc9875fc5
-
Rookie
-
9 inlägg
Desire blir mer intressant iaf med tiden. Får leta rätt på ett bra kläm och känn ställe när den kommit ut och se om man blir en del fattigare.
Postad 28 mars 2010 - 17:13
aMpari
-
aMpari
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Oh, Pixmania är det många som inte har bra erfarenheter av.
Redigerat av aMpari, 28 mars 2010 - 17:15.
Postad 28 mars 2010 - 17:17
madness74
-
madness74
-
Användare
-
-
124 inlägg
Någon som har koll på hur det funkar med att synkronisera en android lur med en Mac data, typ att andvända sig av iCal tex?
Redigerat av madness74, 28 mars 2010 - 17:17.
Postad 28 mars 2010 - 17:36
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Finns det någon dummy att testa någonstans eller ens riktig?
Hur är byggkvalitén?
Jag är dödligt allergisk mot knarrande och knakiga mobiltelefoner. Är Desire grym mot det?
Postad 28 mars 2010 - 18:02
aMpari
-
aMpari
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Finns det någon dummy att testa någonstans eller ens riktig? Hur är byggkvalitén? Jag är dödligt allergisk mot knarrande och knakiga mobiltelefoner. Är Desire grym mot det?
Enligt allt jag läst så ska både HTC Legend och Desire har riktigt bra kvalité (Legend snäppet bättre kanske tom med sitt skal av borstat aliminum). X10 ska dock vara plastig och knarrig vilket även jag är allergisk mot
Postad 28 mars 2010 - 18:07
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Enligt allt jag läst så ska både HTC Legend och Desire har riktigt bra kvalité (Legend snäppet bättre kanske tom med sitt skal av borstat aliminum). X10 ska dock vara plastig och knarrig vilket även jag är allergisk mot 
Jo, Legend skiter jag i dock. X10orna jag har testat (dummys och äkta). Har inte alls varit knarriga och direkt plastiga, klart de känns plastiga då det är plast men de har känt gedigna. Så frågan är hur bra desiren är...
Postad 28 mars 2010 - 18:29
Killen99
-
Killen99
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
missar jag nått här?
Nått jag har missat nu eller? Jag var väldigt inne på en Nexus innan men jag ansåg att desirens DT var mer värd för mig än N1 möjlighet att prata in ett text sms. Eftersom N1 enligt de saker jag har läst bland annat HÄR saknar DT. Eller kan man fixa till det på nått sätt.
Redigerat av Killen99, 28 mars 2010 - 18:29.
Postad 28 mars 2010 - 18:45
aMpari
-
aMpari
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jo, Legend skiter jag i dock. X10orna jag har testat (dummys och äkta). Har inte alls varit knarriga och direkt plastiga, klart de känns plastiga då det är plast men de har känt gedigna. Så frågan är hur bra desiren är...
Företag är smarta nog att ta dom bästa exemplaren som visningsexemplar, ganska självklart. Även min SE k750 knarra inte i byte, men bytte sedan 3ggr innan det var "acceptabelt".
Postad 28 mars 2010 - 19:12
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Företag är smarta nog att ta dom bästa exemplaren som visningsexemplar, ganska självklart. Även min SE k750 knarra inte i byte, men bytte sedan 3ggr innan det var "acceptabelt".
En av mina vilda gissningar var att det helt enkelt var telefonen de fick i alla fall. Sedan att SE specialkollar sina utskick för att de inte ska knarra finner jag inte så jättetroligt, men visst jagk an ha fel.
Postad 28 mars 2010 - 19:41
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
vadå bästa exemplar? det är telefoner, det finns inga bästa exemplar! wtf, visningsexemplaren som är äkta är lika kassa/bra som en vanlig telefon.
Postad 28 mars 2010 - 19:45
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
vadå bästa exemplar? det är telefoner, det finns inga bästa exemplar! wtf, visningsexemplaren som är äkta är lika kassa/bra som en vanlig telefon.
De finns alltid bästa exemplar... Men har även jag lite svårt att tro att de skulle handplocka dessa telefoner.
Postad 28 mars 2010 - 20:14
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
De finns alltid bästa exemplar... Men har även jag lite svårt att tro att de skulle handplocka dessa telefoner.
Det finns dåliga exemplar, s.k. måndagsexemplar och resten e ok.... men bästa exemplar. vad menar du??
Postad 28 mars 2010 - 20:32
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Det finns dåliga exemplar, s.k. måndagsexemplar och resten e ok....
men bästa exemplar. vad menar du??
Helgexemplar
Postad 28 mars 2010 - 20:34
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Det finns dåliga exemplar, s.k. måndagsexemplar och resten e ok....
men bästa exemplar. vad menar du??
"Måndags" "ok" och dom som är "perfekta" om du vill se det så. Det blir variationer i allt som produceras, de kan va olika bra ihopsatta beroende på montör, batch på plastdelar etc. allt påverkas och således blir de olika. Att alla som är OK håller samma kvalitet finns inte. Hmm, det är kanske lättare att se om man själv jobbat med produktion
Postad 28 mars 2010 - 20:40
aMpari
-
aMpari
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Du verkar inte tänka klart. Det är ju klart som tusan att SE och andra aktörer på marknaden kollat visningsexemplar (och butikerna) för att det inte ska vara någon repa, missfärgning, trasig knappar på dom. Och ja, det finns måndagsexemplar såklart.
Postad 28 mars 2010 - 20:46
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Du verkar inte tänka klart. Det är ju klart som tusan att SE och andra aktörer på marknaden kollat visningsexemplar (och butikerna) för att det inte ska vara någon repa, missfärgning, trasig knappar på dom. Och ja, det finns måndagsexemplar såklart.
Där håller jag med dig, men att de skulle leta reda på den som "känns bäst" eller liknande bland, säg 1000 stycken, är kanske mindre troligt. För att just hitta den "bästa"
Postad 28 mars 2010 - 20:52
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1 201 inlägg
Vet inte om följande review länkats till tidigare, men håll till godo: http://www.smarthous...Phones/S2T2D4C2
Postad 28 mars 2010 - 21:01
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Ny video från Tracy & Matt's Blog (dom som la upp 25 minuters unboxing och demo av Desire). Tror inte den har blivit postad innan. http://www.youtube.c...player_embedded
Postad 28 mars 2010 - 21:59
Leon_Azzaro
-
Leon_Azzaro
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Ny video från Tracy & Matt's Blog (dom som la upp 25 minuters unboxing och demo av Desire). Tror inte den har blivit postad innan.
http://www.youtube.c...player_embedded
Dessvärre har den inte voice to text funktionen enligt denna video. Synd.
Postad 28 mars 2010 - 22:07
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Jag uppfattade inte vad du menade och tänkte istället i samma banor som denna herre: Där håller jag med dig, men att de skulle leta reda på den som "känns bäst" eller liknande bland, säg 1000 stycken, är kanske mindre troligt. För att just hitta den "bästa"
Postad 28 mars 2010 - 22:10
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Dessvärre har den inte voice to text funktionen enligt denna video. Synd.
Att inte Desire har det är skitsamma, jag har sett hur "bra" det funkar, ärligt talat känns mest som en gimmick. Men visst kan ju va bra när man använder mobilen som GPS i bilen t.ex.
Postad 28 mars 2010 - 22:27
Leon_Azzaro
-
Leon_Azzaro
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Det ska finnas ett program som finns på android market som kan ladda ner som gör samma sak tydligen så jag är inte oroad. Jag väntar vara på att luren ska komma så jag kan köpa den. Elgiganten kanske får den nästa vecka enligt säljaren på Bäckebol, Göteborg så jag håller tummarna.
Postad 28 mars 2010 - 23:00
aMpari
-
aMpari
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Där håller jag med dig, men att de skulle leta reda på den som "känns bäst" eller liknande bland, säg 1000 stycken, är kanske mindre troligt. För att just hitta den "bästa"
Nej nej, dom tittar nog inte på 1000 exemplar, men dom tar väl ett på random, kollar så det ser så bra ut som det går och kör på det. Skulle exemplaret tex knarra testar man en ny.
Postad 29 mars 2010 - 00:04
Fimpeng112
-
Fimpeng112
-
Rookie
-
6 inlägg
Nej nej, dom tittar nog inte på 1000 exemplar, men dom tar väl ett på random, kollar så det ser så bra ut som det går och kör på det. Skulle exemplaret tex knarra testar man en ny.
All produktion har något som kallas avsyning där man tittar så allt funkar och ser bra ut, det är oftast den personalen som blir tillsagda att välja ut de bästa av dom bästa, o ja det kan handla om ett par tusen. Så funkar det här iaf.
Postad 29 mars 2010 - 01:17
DrMagoo
-
DrMagoo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Tänkte på det här med skärmskydd, eller vad den där plasten man lägger på heter. Gör den så att man måste trycka lite hårdare på skärmen eller märks det inte? Nån som haft det på en annan telefon kanske? Är det en nödvändighet för att skärmen inte ska bli repig det första den blir?
Postad 29 mars 2010 - 06:54
jake84
-
jake84
-
Amatör
-
-
63 inlägg
tyvärr knappast fel på headsetet. Hade samma fel på min Legend vilket de också tog upp i sin review av den. Min Legend var den sämsta lur jag haft när det gäller bluetooth. Som tur var netonnet schyssta och jag fick lämna tillbaka den och fick pengarna tillbaka. Htc har nog lite buggar i sin bluetooth
De här låter ju inge vidare, funderar på att köpa en Desiren och även att inhandla ett bluetooth headset till den eftesom jag lyssnar väldigt, väldigt mycket på musik och ljudböcker. Exakt hur stort problem har de varit med de andra htc modelerna?? är de bara legend lr finns de andra som haft liknande problem?? De står och faller lite med det för min del, men men man kanske inte ska gå händelserna i förväg med Desiren
Postad 29 mars 2010 - 07:04
_dawson_
-
_dawson_
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Någon som vet om Creative Stereo Headset EP630i fungerar till Desire? Eller fungerar det enbart till iPhone?
Postad 29 mars 2010 - 07:30
opox
-
opox
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Ni som har bokat på katshing, var ser ni vilken plats ni har?
Postad 29 mars 2010 - 07:38
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
De här låter ju inge vidare, funderar på att köpa en Desiren och även att inhandla ett bluetooth headset till den eftesom jag lyssnar väldigt, väldigt mycket på musik och ljudböcker. Exakt hur stort problem har de varit med de andra htc modelerna?? är de bara legend lr finns de andra som haft liknande problem??
De står och faller lite med det för min del, men men man kanske inte ska gå händelserna i förväg med Desiren 
Ingen är ju bekräftat ännu men flera med mig hade problem med Legend och bluetooth. Jag fick usel räckvidd och grymt mycket hackande med alla tre headset jag provade och samma problem fick de när de testade den. Så när samma fel dyker upp i deras review av Desire om än lite bättre känns det ju illavarslande. Jag ska köpa min Desire på Netonnet så man kan lämna tillbaka den ifall den har samma kassa bug
Postad 29 mars 2010 - 08:01
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Tänker beställa ett gäng Desire till företaget, men tänkte först fråga er om ni kan bekräfta att den går utmärkt att använda till företag? Den behöver kunna köras mot Exchange, eventuellt komma åt server via vpn tunnel och andra ändamål som man har i företag. Köpa Desire eller nåt annat till detta behov?
Postad 29 mars 2010 - 08:09
Ume-Anders
-
Ume-Anders
-
Användare
-
-
105 inlägg
HAr en Hero och ibland så hackar musiken till med bluetooth, så illa är det inte men stör mig mer att telefonen blir lite seg när bluetooth är påslagen. Hoppas att Desire med snabbare CPU och mer minne så ska inte det märkas av.
Har även ett Creative Stereo Headset EP630i och det fungerar till Heron. Har för mig att jag inte kan byta låt bara med headsetet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|