* Officiell tråd iPhone 4 *
5170 svar till detta ämne
Postad 29 June 2010 - 10:43
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag ser massa fel på iphone, du kan inte redigera ordlistor, browsern laddar om sidan du var på om du byter "tabb" vilket slöar ner allt. Du kan inte ha ircprogram igång i bakgrunden, många vettiga funktioner kräver jobbiga omvägar, AT&T har för mkt makt över kvalitetsnivån på youtube mm mm.
Det jag däremot stör mig på är FUD och folk som hatar allt Apple av politiska skäl, tycker man inte att Apple är ondskans axelmakt som inte tillåter vilken skit som helst i appstore, eller inte tycker att total frihet i alla lägen är ngt bra så är man en blind fanboy.
Täckningsproblemet är inte utrett på ngn nivå ALLS, allt som visats hittills är när folk som bor i mobiltelefonins u-land lyckas få ner ett par staplar på displayen, som jag sagt förut, jag ropar inte varg förrän det visar sig vara ett ofixbart problem som drabbar alla.
Jag kan bara tala för mig, men bara för att man är kritisk så innebär det inte att man hatar vare sig iphone eller apple. Ställer jag höga krav? Ja det gör jag, framförallt när man ligger på en prisnivå över alla andra... Är jag bara kritisk till iphone? Nä, definitivt inte! Jag försöker att vara lika kritisk till alla oavsett märke eller pryl.
Postad 29 June 2010 - 10:56
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Sen har vi recensionerna, Engadget har inte märkt av ngt, de kan forcera fram problemet, Arstechnica var även de tvungna att jobba på att få täckningen att gå ner, de människor på forumen som förstår hur mobiler funkar kan räknas på ena handen, men av ngn anledning anser sig alla vara experter. Jag försvarar inte Apples design, jag är emot FUD och trolleri...
Det finns hundratals om inte tusentals artiklar om detta "fenomen" på nätet, varenda mobilsite på nätet rapporterar om antenn-problemet och alla ställer sig frågande till vad tusan det är som händer. Många är väldigt besvikna på Apple och många bryr sig inte - så kommer det alltid vara, men, vi måste få kritisera Apple och vi har även friheten att spekulera i vad det kan bero på. Det jag vänder mig mot är just att Apples iPhone är en high-end-modell med fantastisk design men samtidigt ett högt pris. Går man sedan ut med buller och bång på sin keynote och talar om hur revolutionerande den nya antenntekniken är och som sedermera senare visar sig vara "mysko" då måste man räkna med att få en realtivt stor skopa kritik. Det innebär inte att man är kritisk till iPhone utan att man snarare kräver att produkten levererar, på alla plan. Skall jag investera 7000:- eller vad den nu kommer kosta så vill jag iaf vara helt säker på att jag inte tappar signal genom att hålla telefonen på ett normalt sett.
Postad 29 June 2010 - 11:03
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Ja, och på vilket sätt har Apple löst problemet än då? Det är inte vettigt att se vad de gör och det är fixbart genom mjukvara innan man ropar varg?
Som sagt, Apple har sålt 1.7 miljoner enheter, hittar du bara 1'700 användare som rapporterat problemet så är det en promille, jag har aldrig sagt att problemet inte finns, jag säger att problemet finns, men tack vare en kombination av att bara negativa åsikter hörs på nätet, tillsammans med det vanliga skitsnacket har problemet blåst ur proportion...
Och som det är nu så finns det inte en enda headline om antennprobelemt, alla de rapporterna har blivit page 2 news, hade det verkligen varit så vida spritt till varenda enhet hade nyheten nog bestått.
Det jag stör mig på är Jobs uttalanden som verkligen eldar på hela grejen, "you're holding it wrong" var typ det dummaste han kunde ha sagt.
Redigerat av simulacra, 29 June 2010 - 11:05.
Postad 29 June 2010 - 11:08
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Nu är jag otroligt nöjd med min Androidmobil men otroligt missnöjd med operativsystemet Android. Apparna jag vill ha finns endast på App-Store, trist.
Detta resulterar i att jag nu kommer konvertera till iPhone trots många skeptiska tankar! Men så är det, är mer eller mindre tvungen, allt släpps till iPhone, och nej, det kommer inte till de andra systemen.
Jag välkomnar nu iPhone 4 men måste bara nu fråga, svaret finns säkert tidigare i tråden, men hur ser leveransrapporterna ut för Sverige?
Postad 29 June 2010 - 11:12
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Ja, och på vilket sätt har Apple löst problemet än då? Det är inte vettigt att se vad de gör och det är fixbart genom mjukvara innan man ropar varg? Som sagt, Apple har sålt 1.7 miljoner enheter, hittar du bara 1'700 användare som rapporterat problemet så är det en promille, jag har aldrig sagt att problemet inte finns, jag säger att problemet finns, men tack vare en kombination av att bara negativa åsikter hörs på nätet, tillsammans med det vanliga skitsnacket har problemet blåst ur proportion...
Och som det är nu så finns det inte en enda headline om antennprobelemt, alla de rapporterna har blivit page 2 news, hade det verkligen varit så vida spritt till varenda enhet hade nyheten nog bestått.
Det jag stör mig på är Jobs uttalanden som verkligen eldar på hela grejen, "you're holding it wrong" var typ det dummaste han kunde ha sagt.
Vilken annan mobiltillverkare hade sluppit undan kritiken om man hade haft samma problem? Att så många använder just iphone gör ju även att nyheten blir per automatik mycket större.
Postad 29 June 2010 - 11:18
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Vilken annan mobiltillverkare hade sluppit undan kritiken om man hade haft samma problem? Att så många använder just iphone gör ju även att nyheten blir per automatik mycket större.
Uhm, nexus one uppvisade liknande problem, nokia n71 har samma problem, folk har rapporterat om att likandne saker händer på deras 3g/3gs sedan de drog in 4.0. Eller samma problem, det har snarare rapporterats att du kan få fram likande signalförlust om du täcker vissa delar av telefonen. Sen har vi nästa lilla aber, en nominell error rate i produktion brukar ligga på drygt 3%, om jag räknat inte räknat fel så slutar det på c:a 5,100 st, är det så omöjligt att de som uppvisar de värsta antennproblemen till stor del består av de som det faktiskt är ett tillverkningsfel på?
Redigerat av simulacra, 29 June 2010 - 11:20.
Postad 29 June 2010 - 11:27
MrYamakasi
-
MrYamakasi
-
Användare
-
-
117 inlägg
Känner att det kommer ta ett bra par månader innan alla problemen är lösta samt kontantkortsvarianten finns i Sverige till ett rimligt pris. Därför tror jag att jag satsar på en lite billigare mobil så länge (X10 mini pro verkar t.ex. nice) och skaffar iPhonen när allt kommit till rätta.
Kanske ett tips till andra som behöver ny mobil men orkar inte vänta.
Postad 29 June 2010 - 11:34
MTD
-
MTD
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Nu har jag suttit och läst tråden från början till slut.
Och precis som alltid så finns det ju två sidor att välja: För eller Emot.
Jag ställer mig nog mer på emot sidan den här gången.
Alltså, det är ingenting nytt med telefonen alls!
Alla dessa funktioner som Apple försöker höjja till skyarna har funnits hur länge som helst!
Och alla ni användare som påstår att det är nånting helt nytt osv - har ni också varit gömda dom senaste 5-10 åren?
Seriöst alltså - iPhone 4 är inget nytt. Dock, är det en läcker design. Och jag gillar även hur vissa användare här reagerade när prototyp bilderna lades upp. Hur "arga" dom blev och påståd att Apple aldrig skulle göra en sådan mobil med sådan design, hur säkra dom var osv. Sen helt plötsligt när det är officiellt, att det blir den designen - Då är dom helt hypade och avgudar designen, haha, bara en rolig notis
Men nä. iPhone 4 är absolut inget nytt!
Det är gamla funktioner i en fräsh telefon.
Och de som påstår något annat måste vara riktiga, inbitna fanboys...
Postad 29 June 2010 - 11:35
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Är detta oficiella anten tråden eller iphone 4 tråden. Ja vi vet nu att det finns problem, vänta till iOS 4.01 och se om det löser sig istället. Och att den spricker om man tappar den i marken, ja det är så glas och asfalt brukar reagera med varandra. Man gör väl det valet om man köper en Iphone 4, man kan ju inte missat att den ör gjord av glas.
Postad 29 June 2010 - 11:40
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
browsern laddar om sidan du var på om du byter "tabb" vilket slöar ner allt.
Det problemet har ju existerat väldigt länge och i flera iOS-versioner men jag måste säga att jag har ännu inte upplevt det sedan jag uppdaterade till iOS 4.0. Mycket välkommet!
Postad 29 June 2010 - 11:46
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Nu har jag suttit och läst tråden från början till slut. Och precis som alltid så finns det ju två sidor att välja: För eller Emot. Jag ställer mig nog mer på emot sidan den här gången.
Alltså, det är ingenting nytt med telefonen alls! Alla dessa funktioner som Apple försöker höjja till skyarna har funnits hur länge som helst! Och alla ni användare som påstår att det är nånting helt nytt osv - har ni också varit gömda dom senaste 5-10 åren? Seriöst alltså - iPhone 4 är inget nytt. Dock, är det en läcker design. Och jag gillar även hur vissa användare här reagerade när prototyp bilderna lades upp. Hur "arga" dom blev och påståd att Apple aldrig skulle göra en sådan mobil med sådan design, hur säkra dom var osv. Sen helt plötsligt när det är officiellt, att det blir den designen - Då är dom helt hypade och avgudar designen, haha, bara en rolig notis 
Men nä. iPhone 4 är absolut inget nytt! Det är gamla funktioner i en fräsh telefon. Och de som påstår något annat måste vara riktiga, inbitna fanboys...
Vad är inte nytt? Vad kan vara nytt? vilka fetures har andra plattformar som är "nytt"? Du är väldigt säker på din sak, men du kan inte fördjupa dig lite, menar du videosamtal, det har funnits länge ja, har ngn använt det? Nope! Jag förstår inte folks kåthet på siffror, allt ska vara megahertz eller megapixels, hur produkten är att använda, den frågan ställer ingen. Jag kan slå vad om en 50-lapp med dig om att facetiome kommer att bli betydligt mer använt än videosamtal var i europa när det först kom hit, varför det? Jo, för att det handlar inte om vem som gör det först, utan vem som gör det vid rätt tillfälle, folk och teknik måste vara mogna för varann, och tekniken måste förpackas på ett sätt som användaren finner attraktivt, det är Apple exprter på.Och iomed att de släpper facetime som open source så tror jag nog att det kan komma en stor tillväxt på applikationer som kör videosamtal. Tänk dig om iChat bygger in facetime, tänk dig en bit in i framtiden då AT&T fått ordning på sitt nät och kör LTE, då kommer facetime att kunna användas oavsett wifi eller inte, helt plötsligt kan du videochatta mellan alla macar och alla nyare iphones, jag har svårt att se att facetime skulle vara lika ointressant som de 10 fps videos i frimärksformat som man hade under videosamtal för ngra år sen när det blir djupt integrerat i Apples produkter. Jag gillade inte riktigt designen när prototypen läckte, men med tiden, och långt innan den blev presenterad så värmde jag upp inför den, man kan ändra sig.
Redigerat av simulacra, 29 June 2010 - 11:48.
Postad 29 June 2010 - 12:00
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Folk börjar inse att en grym spec på produkter inte spelar så stor roll längre när man inte kan leverera mjukvara som är bra. Läste någonstans att framtiden i prylar ligger i mjukvaran inte hårdvaran, och detta tror jag starkt på.
Jag ser bara på min egna erfarenhet från 2002 och framåt med smartphones. varenda modell som jag uppgradera till hade bättre spec mer minne m.m. men lik förbannat "laggade" alla nya program och inget gick varken smidigare eller snabbare för det. Innan jag köpte min iphone 3g kollade jag inte alls på specen utan testade telefonen och vart fast direkt.
Med allt detta sagt säger jag inte att någon annan telefon är sämre än iphone, utan detta är mina erfarenheter, jag har testat flertal andra mobiler men har inte riktigt fastnat, än skall jag säga, man vet aldrig.
Postad 29 June 2010 - 12:23
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Jag gillar inte att klä in maskiner i massa skydd, men en vit bumper på en svart lur var ganska sexigt. :9 http://9to5mac.com/node/18728
Postad 29 June 2010 - 13:20
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Jag gillar inte att klä in maskiner i massa skydd, men en vit bumper på en svart lur var ganska sexigt. :9 http://9to5mac.com/node/18728
Jag håller helt med dig, det ser i 99 fall av 100 för jävligt ut med massa skydd runt luren men detta var väl det som kom närmast ett "OK"
Postad 29 June 2010 - 15:01
G-vare
-
G-vare
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
behöver lite hjälp här, vad tror ni om att köpa en låst tele och låsa upp den själv? finns det nån upplåsning för den ännu?
/Mvh
Postad 29 June 2010 - 15:36
Oddish
-
Oddish
-
Användare
-
-
160 inlägg
det jag har ngt emot är att fandroidsen drar fram det här som ett Applespecifikt problem
Finns det fler telefoner på marknaden som helt tappar signalen om man lägger en bit av ett gem i nedre vänstra hörnet på telefonen? Det handlar inte om att man täcker med handen, det handlar om att antennerna kortsluts eller något åt det hållet. http://www.youtube.c...h?v=kgouzUMlQpY
Redigerat av Oddish, 29 June 2010 - 15:37.
Postad 29 June 2010 - 15:44
Malmopag
-
Malmopag
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hur stor plats tar det när man filmar med bästa kvalité? om man nu kan välja. 1min = ?mb
Postad 29 June 2010 - 15:50
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Finns det fler telefoner på marknaden som helt tappar signalen om man lägger en bit av ett gem i nedre vänstra hörnet på telefonen? Det handlar inte om att man täcker med handen, det handlar om att antennerna kortsluts eller något åt det hållet.
http://www.youtube.c...h?v=kgouzUMlQpY
Nej, men frågan är om iphone 4 gör det på alla nät, vid alla frekvenser, och om att mätaren går ner är en orsak eller ett symptom, du verkar fortf inte fatta att mätaren inte mäter på hela spektrumet av signalstyrkan mot tornet, att du skapar interferens när du bryggar de 2 antennerna är klart, om det verkligen bryter uppkopplingen för VARENDA telefon är en annan fråga. Det finns ingen universell regel som säger att en antenn inte kan förlängas. Som jag sa förut, att upp till 3% av alla tillverkade enheter uppvisar ngn sorts fel är normen för de volymer som Apple prånglar ut telefoner, vi har ännu inte alla fakta, så varför fortsätta tjafsa om det? Du vet inget om hur det ligger, jag vet inte helt hur det ligger till, skapa en gnälltråd om iphoneantennen om du vill fortsätta gissa om det där, jag orkar inte längre, jag vill bara prata om iphone ifred med folk som delar det intresset, inte behöva sitta i ngt ###### värn och försvara mig mot fandroids och andra som är glada över att det är ngt fel på iphone...
Redigerat av simulacra, 29 June 2010 - 16:24.
Postad 29 June 2010 - 16:11
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Hur stor plats tar det när man filmar med bästa kvalité? om man nu kan välja. 1min = ?mb
För okomprimerad video i 720P lär vi hamna på : ((1280 x 720 x 24) / 8) / 1024 = 2700 KB/frame Förklaring1280 pixlars bredd, 720 pixlars höjd, 24 bitars färgdjup. Sedan är detta på en bas på tio och eftersom det inte går 1000 bitar på en kilobyte utan 1024 så får vi dividera med 1024. Eftersom iPhone 4 filmar 720P i 30 fps så får vi alltså rådata till en storlek av 81 MB per sekund. Nu kommer kompressionen in i bilden och den antar jag ligger på ca 40:1 med tanke på att vi har ljud också, vilket ger oss en datamängd runt 2 MB/s. Svar : Att filma med iPhone 4 i 720P lär ta upp dryg 121 MB per minut.
Postad 29 June 2010 - 16:12
Unregistered7c9a04fa
-
Unregistered7c9a04fa
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
En fantastisk snygg film inspelad med iPhone 4 och iMovie:
Postad 29 June 2010 - 16:32
Unregistered7c9a04fa
-
Unregistered7c9a04fa
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Någon som redan nu har fixat ett microsim från Telia till eran iPhone 4?
Vet att det går att beställa för mobilt bredband ( http://www.telia.se/...m/microsim.page), men har inte hittat hur man beställer ett microsim kort för ett befintligt mobilabonnemang.
Postad 29 June 2010 - 16:35
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Gå till en teliabutik, det finns inget tekniskt hinder för att de ska progga ett mikrosim för röstabb...
Postad 29 June 2010 - 18:15
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Sen har vi recensionerna, Engadget har inte märkt av ngt, de kan forcera fram problemet, Arstechnica var även de tvungna att jobba på att få täckningen att gå ner, de människor på forumen som förstår hur mobiler funkar kan räknas på ena handen, men av ngn anledning anser sig alla vara experter. Jag försvarar inte Apples design, jag är emot FUD och trolleri... http://blog.gsmarena...-we-go-rampant/Dom nämner oxå om problemet... men dom vet väl inget om mobiler dom heller Hade det inte varit för missen med signalförlusten(oavsett orsak) så är detta en kanonmobil... Jag ser fram emot att få se den nya skärmen och jämföra den med min superAmoled-skärm, av dom videor man sett så verkar iphones skärm vara snäppet bättre i många avseenden. Svärtan är nog den enda punkten som den får smisk av S-Amoled, det går inte att få svart att bli mer svart...
Redigerat av Xet, 29 June 2010 - 18:16.
Postad 29 June 2010 - 18:27
Oddish
-
Oddish
-
Användare
-
-
160 inlägg
Du vet inget om hur det ligger, jag vet inte helt hur det ligger till
LOL, douchebag much? Rättelse: du vet inte heller någonting om hur det ligger till. jag orkar inte längre, jag vill bara prata om iphone ifred med folk som delar det intresset, inte behöva sitta i ngt ###### värn och försvara mig mot fandroids och andra som är glada över att det är ngt fel på iphone...
Jag har sedan länge valt bort Android och kommer att köpa en iPhone 4, och det är också därför jag tycker att detta är en intressant diskussion, till skillnad från dig, som vägrar tänka tanken att Apple mycket väl kan ha fuckat upp ordentligt. Fandroid vs. Apple-taliban-kriget får du föra med någon annan.
Redigerat av Oddish, 29 June 2010 - 18:27.
Postad 29 June 2010 - 18:58
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Vem bryr sig nuförtiden om en telefon går att ringa med ?
Det är väl längst ner på listan så länge man kan surfa/skicka sms/Mail
Bara dra igång skype å ringa via wlan i värsta fall
Postad 29 June 2010 - 19:09
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
LOL, douchebag much? Rättelse: du vet inte heller någonting om hur det ligger till.
Jag har sedan länge valt bort Android och kommer att köpa en iPhone 4, och det är också därför jag tycker att detta är en intressant diskussion, till skillnad från dig, som vägrar tänka tanken att Apple mycket väl kan ha fuckat upp ordentligt. Fandroid vs. Apple-taliban-kriget får du föra med någon annan.
Det första var en felskrvning, mitt tangentbord är dåligt, det ska stå "heller" inte "helt". Jag tycker inte att det är en intressant diskussion eftersom detta är EXAKT samma tjafs som inträffade för 2 år sen när iphone 3G släpptes, då var det också en massa problem med att täckningen var dålig och att mätaren kunde visa maxstyrka trots att man inte kunde ringa eller använda data. Och hur mkt lider vi av det idag? Varför ska vi oroa oss om Apple fixar det? Om 4 vecko och problemen består och drabbar lejonparten av alla ägare och folk lämnar iphone i drivor, då kommer jag att oroa mig. Apple har inte försökt göra ngt åt det än, du kan knappast säga att Internet ger en rättvis bild av problem med populära produkter. Folk som har problem ropar i högan sky och den största delen som inte har problem har annat för sig än att skriva om problem. Det jag förespråkar är att hålla sig lugn och inte springa runt med armarna i vädret, men eftersom det verkar vara ett problem så kan vi ju försöka dra upp de fakta vi har? 1. Du KAN korta/brygga GSM/UMTS och wifi-antennen. Detta leder IBLAND till att mobilens täckningsmätare går ner. 2. Vissa upplever att samtal bryts när mätaren går ner, vissa gör det inte 3. Vi vet inga detaljer om det nät som telefon använder när problemen inträffar, UMTS kör på 4 olka frekvenser, och antenner fungerar så att de fungerar optimalt vid vissa våglängder, och en förlängning av antennen kan försämra mottagning på en frekvens, men förbättra på en annan. Vad jag läst på macworlds forum där svenskar börjar få sina telefoner så har inga av dem upplevt att de kan sänka mottagningen som folk visar på youtube, det om ngt visar på indicier FÖR att AT&T's notoriskt dåliga nät har ngt med antennproblemet att göra, samt att flera kunninga uttalat sig om att mätningen mot mobilmasten inte mäter på hela spektrumet, utan en väldigt liten del där risken för tappade samtal bryts. Man vill helt enkelt att mätaren ska ha ngt vettigt att visa, om en tappad stapel är en försämring från -60 dBm till -70 dBm så varnas användaren för ett försämring som har noll bäring mot reell kontaktbarhet mot tornet eftersom den försämringen inte kommer att göra ett skvatt för samtalskvalitet, -110 till -120 däremot, där har du en reell risk för att du tappar samtal, alltså är det viktigare att dina staplar faller i slutet av signalstyrkan, än jämt genom hela den. Sen har du det faktum att det inte finns ngt maxvärde, alltså måste telefonen visa maxstaplar när signalen är bra nog, för annars kanske du aldrig får se max staplar efter maxnivån i dBm är teoretisk. Sen har vi en annan aspekt som handlar om att när folk bryggar sina antenner så ska telefonen koppla över till EDGE eller en annan UMTS frekvens, men en glitch i mjukvaran gör att den aldrig skiftar frekvens. Återigen, jag har aldrig förnekat problemet, men jag tänker inte blåsa upp det förrän vi har riktiga fakta att diskutera med, och jag förstår inte varför folk ska ropa varg utan att ha ngt kött på benen? Jag tenderar till att definiera problem efter hur jag upplever dem själv, jag har blivit dålig på att simulera att jag har problem som jag inte upplevt än, jag kan inte se med det jag läst om hur greppet påverkar signalnivån, och i den täckningstäta miljö jag lever i att jag kommer att uppleva antennproblemet som ngt jag verkligen lider av, om 2ish veckor när jag har min, då får jag återkomma. Eller förnekar jag fortf problemet eller vägrar diskutera det?
Redigerat av simulacra, 29 June 2010 - 19:32.
Postad 29 June 2010 - 19:40
MrYamakasi
-
MrYamakasi
-
Användare
-
-
117 inlägg
om 2ish veckor när jag har min, då får jag återkomma.
Kan man få veta hur du valt att fixa det? Dvs. varifrån du skaffar din? För den kommer väl inte till sverige om 2 veckor, eller?
Postad 29 June 2010 - 19:54
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Nope, jag köper min från Apple i storbritannien, de skickar den till en polare, han skickar den till mig, men jag har en känsla av att det skulle gå snabbare om jag använder borderlinx istället för polaren som mellanhand.
Postad 29 June 2010 - 19:57
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
webbläsarn funkar ju inte heller när man tar på luren, och då snackar jag om en annan plats på luren,,,wtf man kan inte röra denh nånstans ju alltid är det nåt. kolla runt 1min i videon vad som händer. http://gizmodo.com/5...e-4-web-browser Sen finns det tydligen många som har problem med sensorn http://www.engadget....ensor-troubles/
Redigerat av passan1, 29 June 2010 - 19:58.
Postad 29 June 2010 - 20:03
MrYamakasi
-
MrYamakasi
-
Användare
-
-
117 inlägg
Nope, jag köper min från Apple i storbritannien, de skickar den till en polare, han skickar den till mig, men jag har en känsla av att det skulle gå snabbare om jag använder borderlinx istället för polaren som mellanhand.
Jaha, ok! Har också en polare där och har tänkt att göra likadant. Men är lite osäker på hur det är med garantin? Har du kollat det? Sen, hur är det med simkort? Går det verkligen att klippa själv utan att det blir strul? Och en sak till, hur är det med laddaren? Kan man köpa till en i sverige, eller måste man strula med adaptrar och sånt? Tacksam för svar!!!
Postad 29 June 2010 - 20:07
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Jag har redan en iphoneladdare som kommer att fungera, garantin är väl problemet eftersom den måste skickas tillbaka till UK om det skulle vara ngt fel på den.
Mikro-simkort börjar fler och fler operatörer ha att ge ut här i sverige.
Postad 29 June 2010 - 20:34
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
webbläsarn funkar ju inte heller när man tar på luren, och då snackar jag om en annan plats på luren,,,wtf man kan inte röra denh nånstans ju alltid är det nåt. kolla runt 1min i videon vad som händer. http://gizmodo.com/5...e-4-web-browser
Sen finns det tydligen många som har problem med sensorn
http://www.engadget....ensor-troubles/
Om du kollar på killens vimeosida så får du lite mer uppdaterad info, han kunde inte återskapa problemet ngra dar senare på ett kafé.
Postad 29 June 2010 - 21:36
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Jaha, ok! Har också en polare där och har tänkt att göra likadant. Men är lite osäker på hur det är med garantin? Har du kollat det? Sen, hur är det med simkort? Går det verkligen att klippa själv utan att det blir strul?
Och en sak till, hur är det med laddaren? Kan man köpa till en i sverige, eller måste man strula med adaptrar och sånt?
Tacksam för svar!!!
Det sägs att importlurar från Europa kommer i slutet av denan vecka. Skjop (tror jag dom heter) ska ev. få sina på torsdag. v. 30 säger "min vanliga kontakt" att Telia släpper sina låsta lurar
Postad 29 June 2010 - 23:12
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
För okomprimerad video i 720P lär vi hamna på :
((1280 x 720 x 24) / 8) / 1024 = 2700 KB/frame
Förklaring
1280 pixlars bredd, 720 pixlars höjd, 24 bitars färgdjup. Sedan är detta på en bas på tio och eftersom det inte går 1000 bitar på en kilobyte utan 1024 så får vi dividera med 1024. Eftersom iPhone 4 filmar 720P i 30 fps så får vi alltså rådata till en storlek av 81 MB per sekund. Nu kommer kompressionen in i bilden och den antar jag ligger på ca 40:1 med tanke på att vi har ljud också, vilket ger oss en datamängd runt 2 MB/s.
Svar : Att filma med iPhone 4 i 720P lär ta upp dryg 121 MB per minut.
Här har ni en ingående (kanske FÖR ingående) beskrivning av 720p video filmad iPhone 4 kontra antal MB/minut: http://whenwillapple...ould-i-go-32gb/(För er som inte orkar läsa: Om kompression 40:1 används = 118MB/minut, om 60:1 används = 79MB/minut). http://blog.gsmarena...-we-go-rampant/
Dom nämner oxå om problemet... men dom vet väl inget om mobiler dom heller Hade det inte varit för missen med signalförlusten(oavsett orsak) så är detta en kanonmobil... Jag ser fram emot att få se den nya skärmen och jämföra den med min superAmoled-skärm, av dom videor man sett så verkar iphones skärm vara snäppet bättre i många avseenden. Svärtan är nog den enda punkten som den får smisk av S-Amoled, det går inte att få svart att bli mer svart...
Här har du en rätt genomgående jämförelse mellan Galaxy S S-AMOLED-skärm och iPhone 4s Retina: http://www.engadget....r-amoled-fight/(PS: Även min 3GS tappar mottagning (ner till noll) när jag håller för nedre högra hörnet på både fram- och baksidan)
Redigerat av shapic, 29 June 2010 - 23:13.
Postad 30 June 2010 - 06:24
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Här har ni en ingående (kanske FÖR ingående) beskrivning av 720p video filmad iPhone 4 kontra antal MB/minut: http://whenwillapple...ould-i-go-32gb/
(För er som inte orkar läsa: Om kompression 40:1 används = 118MB/minut, om 60:1 används = 79MB/minut).
Så vad var fel med mitt ingående svar?
Postad 30 June 2010 - 07:09
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Hmmm....apple har ändrat leveransdatum på uk-siten från 14:e juli till 3 Weeks, det är ju iof mindre än tre veckor kvar. Hoppas det inte blir någon ändring från 14:e.
Postad 30 June 2010 - 07:15
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Hmmm....apple har ändrat leveransdatum på uk-siten från 14:e juli till 3 Weeks, det är ju iof mindre än tre veckor kvar. Hoppas det inte blir någon ändring från 14:e.
Nej, det betyder bara att den leveransen som går ut den 14:e är fullbokad. Min order säger fortf den 14:e, men jag har en känsla av att den kan komma tidigare än så...
Redigerat av simulacra, 30 June 2010 - 07:16.
Postad 30 June 2010 - 07:16
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
(PS: Även min 3GS tappar mottagning (ner till noll) när jag håller för nedre högra hörnet på både fram- och baksidan)
Lite OT: Men testade precis detta på min 3GS och har samma "fel". Gick från full stapel ner till en prick!
Postad 30 June 2010 - 07:23
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Postad 30 June 2010 - 07:24
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Nej, det betyder bara att den leveransen som går ut den 14:e är fullbokad. Min order säger fortf den 14:e, men jag har en känsla av att den kan komma tidigare än så...
Ah, blev lite nervös  såg själv nu att det står 14:e på min leverans också. phew Varför tror du den kommer tidigare? beställde du via borderlinx eller vart det genom polaren?
Postad 30 June 2010 - 07:28
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Nu börjar även Engadget att tröttna (läs mellan raderna) på Apples sätt att hantera antennproblemet. http://www.engadget....aints/#commentsMan kallar också problemet för: this relatively severe issueFråga: Är det bara Telenor som gått ut med hutlöst abbonemangspris än så länge?
Redigerat av Unregistered1193, 30 June 2010 - 07:28.
Postad 30 June 2010 - 08:04
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Ah, blev lite nervös såg själv nu att det står 14:e på min leverans också. phew Varför tror du den kommer tidigare? beställde du via borderlinx eller vart det genom polaren?
Jag tror att de kan komma tidigare mest eftersom de har skickat ut både 24/6:e leveransen tidigt, och nu börjar de skicka ut de som skulle gått iväg den 2:a juli, antenndebaklet samt möjligheten att tillverka större volymer kanske inverkar på lagertillgången...
Redigerat av simulacra, 30 June 2010 - 08:08.
Postad 30 June 2010 - 08:26
Karamasha
-
Karamasha
-
Beroende
-
-
1269 inlägg
Nu börjar även Engadget att tröttna (läs mellan raderna) på Apples sätt att hantera antennproblemet.
http://www.engadget....aints/#comments
Man kallar också problemet för: this relatively severe issue
Fråga: Är det bara Telenor som gått ut med hutlöst abbonemangspris än så länge?
Är det så dyrt? Om telefonen nu kostar ca 9000kr utan abonnemang och du tar den på avbetalning i 24 månader så återstår ju bara 325kr/mån för telefoniavgifter, och eftersom all surf, sms, mms och telefonsamtal ingår så blir det ju inte så mycket... men telefon i sig är ju dyr. Månadsavgiften är 699:-/mån och telefonen 0:- vid 24 mån abonnemang. Skulle telefonen kosta 6000:- utan abonnemang så skulle trafikavgiften motsvara 450:-/mån... lite saftigt kanske, men fortfarande säkert många som ringer/surfar/mms:ar/sms:ar för den summan i vanliga fall. /karra
Postad 30 June 2010 - 08:28
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Problemet är att den inte kostar 9000kr, en 32gigare kostar runt 6700kr.
Postad 30 June 2010 - 08:48
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Är det så dyrt?
Om telefonen nu kostar ca 9000kr utan abonnemang och du tar den på avbetalning i 24 månader så återstår ju bara 325kr/mån för telefoniavgifter, och eftersom all surf, sms, mms och telefonsamtal ingår så blir det ju inte så mycket... men telefon i sig är ju dyr. Månadsavgiften är 699:-/mån och telefonen 0:- vid 24 mån abonnemang. Skulle telefonen kosta 6000:- utan abonnemang så skulle trafikavgiften motsvara 450:-/mån... lite saftigt kanske, men fortfarande säkert många som ringer/surfar/mms:ar/sms:ar för den summan i vanliga fall.
/karra
699:-/mån är massor - Desire kunde du få för 399:-, X10 otroligt nog 499:-......kan jag få en iPhone kontant för runt 6000:- är det OK. Men att betala 699:-/mån för en telefon är hutlöst om man inte har räkningar på mer än 350:- totalt inkl telefon normalt sett.
Postad 30 June 2010 - 09:16
rico90
-
rico90
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Jag tittar bara på månadskostnaden och för mig är det på tok för mycket med 700kr/månad. Jag har råd med det utan problem men i min värld får det bara inte kosta så mycket med en lur. Speciellt inte eftersom frugan oxå vill ha en  . Smärtgränsen för mig går väl vid 499kr/månad. Är det så dyrt?
Om telefonen nu kostar ca 9000kr utan abonnemang och du tar den på avbetalning i 24 månader så återstår ju bara 325kr/mån för telefoniavgifter, och eftersom all surf, sms, mms och telefonsamtal ingår så blir det ju inte så mycket... men telefon i sig är ju dyr. Månadsavgiften är 699:-/mån och telefonen 0:- vid 24 mån abonnemang. Skulle telefonen kosta 6000:- utan abonnemang så skulle trafikavgiften motsvara 450:-/mån... lite saftigt kanske, men fortfarande säkert många som ringer/surfar/mms:ar/sms:ar för den summan i vanliga fall.
/karra
Postad 30 June 2010 - 09:58
Karamasha
-
Karamasha
-
Beroende
-
-
1269 inlägg
Problemet är att den inte kostar 9000kr, en 32gigare kostar runt 6700kr.
Gick på prisjakts priser och där kostar 16gb mellan 8-9000kr. 699:-/mån är massor - Desire kunde du få för 399:-, X10 otroligt nog 499:-......kan jag få en iPhone kontant för runt 6000:- är det OK. Men att betala 699:-/mån för en telefon är hutlöst om man inte har räkningar på mer än 350:- totalt inkl telefon normalt sett.
Men ingår all surf + telefoni, mms, sms till alla operatörer i de priser du anger? Kostar dessa telefoner lika mycket som iphone4 utan abonnemang? Visst är det mycket pengar men man måste ju räkna bort avbetalningen för själva telefonen också. Det du anser som normalt kanske är en betydligt billigare telefon också? /karra
Postad 30 June 2010 - 10:14
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Ang. telenors abb. kanske inte är så dyrt ändå.
699 x 24 => 16 776 - 6000 => 10 776 / 24 = 450 i månaden för fri surf, samtalsminuter, mms, sms.
6k är baserat på vad man får betala om man köper en iphone 16GB från uk.
Dock kommer jag aldrig upp i sådan trafik så jag har nytta av det, jag varken ringer eller surfar så mycket. Men om man använder sin mobil mycket så kanske det inte är så illa som det låter.
Postad 30 June 2010 - 10:26
Karamasha
-
Karamasha
-
Beroende
-
-
1269 inlägg
Ang. telenors abb. kanske inte är så dyrt ändå. 699 x 24 => 16 776 - 6000 => 10 776 / 24 = 450 i månaden för fri surf, samtalsminuter, mms, sms. 6k är baserat på vad man får betala om man köper en iphone 16GB från uk. Dock kommer jag aldrig upp i sådan trafik så jag har nytta av det, jag varken ringer eller surfar så mycket. Men om man använder sin mobil mycket så kanske det inte är så illa som det låter.
Precis, och jag med flera vill kanske inte köpa från england och får då betala enligt prisjakt 8-9000kr för 16gb utan abonnemang. Det skulle motsvara 325kr/mån för trafikavgifter.
Postad 30 June 2010 - 10:28
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Precis, och jag med flera vill kanske inte köpa från england och får då betala enligt prisjakt 8-9000kr för 16gb utan abonnemang. Det skulle motsvara 325kr/mån för trafikavgifter.
Jag skulle aldrig betala 9000 för en iphone. Fanns det inga andra sätt att få den billigare skulle jag vänta. Men det är bara vad jag skulle göra.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|