* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *
1319 svar till detta ämne
Postad 14 October 2010 - 10:30
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Nu har Samsung släppt en Theme Creator. Lite info och länk kommer här. Verkar inte alltför svårt men man måste förstås hitta en massa ikoner till knapparna. Finns en step-by-stepfilm om hur man ska göra i programmet.
http://www.samfirmware.com/apps/blog/
fan du hann före mig
Postad 15 October 2010 - 10:33
spuck
-
spuck
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Hej,
min s8500 plingar till varje timme, väldigt irriterande. Jag tror det är mail-synkningen som jag ställt in att köra varje timme (kan dock inte hitta denna inställning någonstans längre? Det som står i manualen finns inte ens..).
Antingen vill jag stänga av mail-synk eller så vill jag få bort ljudet. Någon som vet?
Postad 15 October 2010 - 11:10
ztevie
-
ztevie
-
Användare
-
-
201 inlägg
Hej,
min s8500 plingar till varje timme, väldigt irriterande. Jag tror det är mail-synkningen som jag ställt in att köra varje timme (kan dock inte hitta denna inställning någonstans längre? Det som står i manualen finns inte ens..). Antingen vill jag stänga av mail-synk eller så vill jag få bort ljudet. Någon som vet?
MIna konton/verktygsikonen ovanför ditt mailkonto/Ställ in synkintervall Vet ej om man kan ställa av plinget?
Postad 15 October 2010 - 11:46
spuck
-
spuck
-
Amatör
-
-
78 inlägg
MIna konton/verktygsikonen ovanför ditt mailkonto/Ställ in synkintervall
Vet ej om man kan ställa av plinget?
Jaha juste "my accounts", vad korkat att inställningen bara finns där.. Aja då kan jag köra manuellt tills vidare i alla fall..
Postad 15 October 2010 - 12:28
mJusik
-
mJusik
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej,
min s8500 plingar till varje timme, väldigt irriterande. Jag tror det är mail-synkningen som jag ställt in att köra varje timme (kan dock inte hitta denna inställning någonstans längre? Det som står i manualen finns inte ens..). Antingen vill jag stänga av mail-synk eller så vill jag få bort ljudet. Någon som vet?
Det bör du väl kunna stänga av i inställningar\ljudprofiler.
Postad 15 October 2010 - 12:31
spuck
-
spuck
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Det bör du väl kunna stänga av i inställningar\ljudprofiler.
finns ingen inställning för ton vid synkning
Postad 15 October 2010 - 13:15
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
finns ingen inställning för ton vid synkning
Finns väl ljud för nytt e-postmeddelande. Stäng av det?
Postad 15 October 2010 - 13:16
spuck
-
spuck
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Finns väl ljud för nytt e-postmeddelande. Stäng av det?
Inte det som är problemet. Den plingar till när den gör synkning även fast det inte kommit några mail.
Redigerat av spuck, 15 October 2010 - 13:17.
Postad 15 October 2010 - 13:21
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Inte det som är problemet. Den plingar till när den gör synkning även fast det inte kommit några mail.
I see, lite trött i huvudet efter att ha jobbat sen 4 i morse. sorry
Postad 15 October 2010 - 14:17
Horizons
-
Horizons
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag kan inte installera Kies. Hade programmet förut men efter en formatering så vill jag nu installera det igen. Laddar hem installationsfilen, startar den, den packar upp och jag kommer så långt som till det att det står "WMFDist11-WindowsXP-X86-ENU.cab hämtar" - sen står den där på 0 % hela tiden, inget händer.
Postad 15 October 2010 - 14:45
spuck
-
spuck
-
Amatör
-
-
78 inlägg
I see, lite trött i huvudet efter att ha jobbat sen 4 i morse. sorry
Hehe, jag satte ljudet på mail till "mute". Verkar som synknings-plinget har försvunnit då också. Det kan jag väll leva med.
Postad 15 October 2010 - 19:24
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
fan du hann före mig 
Ja ibland går det snabbt, som ett av min ex sa till mej en gång. Skrev att man måste ha ikoner till Theme Creator. Funkar inte, såklart. Måste vara bilder av formatet png, bmp, jpeg, jpg, eller gif. Lite osäker på vad png är för bildformat. Kanske nåt från Mac.
Redigerat av stu2, 15 October 2010 - 19:24.
Postad 16 October 2010 - 03:32
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Ja ibland går det snabbt, som ett av min ex sa till mej en gång. Skrev att man måste ha ikoner till Theme Creator. Funkar inte, såklart. Måste vara bilder av formatet png, bmp, jpeg, jpg, eller gif. Lite osäker på vad png är för bildformat. Kanske nåt från Mac.
png är ganska vanligt Portabel network graphics Typ jpg fast förstör inte lika mycket och brukar vara vanligt att spara i när du scannar in saker själv Annars är det ju bara helt standardformat =) Ska försöka ge mig på den där imorgon om fruntimret lämnar en ifred ^^
Redigerat av Blomkungen, 16 October 2010 - 03:33.
Postad 16 October 2010 - 13:19
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Underbart byggd och vacker telefon. Hade köpt den pronto om det inte varit för missfostret Bada! Vad tänker Samsung med egentligen?
Postad 16 October 2010 - 13:30
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Hade de tryckt in Android hade jag inte behövt hänga på det här forumet längre och fundera på vilken mobil jag skall köpa!
Postad 16 October 2010 - 14:41
Ängeln
-
Ängeln
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Hade de tryckt in Android hade jag inte behövt hänga på det här forumet längre och fundera på vilken mobil jag skall köpa!
Förstår att du är frustrerad. Hårdvaran är fantastiskt bra, men mjukvaran är sådär. Jag hoppas stort på uppdateringen som kommer i slutet av November. Som det verkar är det en rejäl uppdatering. Det som talar för Wave är att den är väldigt billig. Går att få för 3000 kr! Får Samsung bara Bada att fungera perfekt ihop med telefonen så är det rena reapriset. Som det är nu fungerar inte telefonen helt smärtfritt, men det gör INGEN smartphone. Har du tid att vänta till i början av december vet du hur bra uppdateringen är och om du ska slå till på en Wave.
Postad 17 October 2010 - 08:47
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Förstår vad du menar. Jag kollade runt i över tre veckor innan jag bestämde mig och då var det just det nya operativsystemet som fick mig att tveka. Jag var, som du, helt såld på telefonen men tvekade ändå och valde mellan Wave, Galaxy S eller HTC Legend. Legend åkte ut för att det inte fanns equalizer till musikspelaren. Galaxy åkte ut för att kameran i den var betydligt mycket sämre bl a därför att den inte har blixt (testade den i affären). Det blev till sist en Wave för den uppfyllde alla mina krav. Jag kollade också in trådar för Galaxy och fann att den inte heller var problemlös och att "Ängeln" har helt rätt. Ingen smartphone är perfekt. "Ängelns" råd är gott. Ha is i magen.
Postad 17 October 2010 - 10:02
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
EvMemo är tillbaka igen på Samsung Apps för den som är intresserad.
Postad 20 October 2010 - 12:09
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Ny kiesupdate
Hoppas bara en uppdatering till mobilen släpps snart
Postad 20 October 2010 - 13:18
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Att android är bra kan jag gå med på Men användarvänlighet om du inte räknar med att ha en app som kollar hur högt du fiser så vinner bada med hästlängder Mycket lättare att dra på tyst läge/wifi utan att installera 9 widgets för att göra det åt dig och att ansluta till ett nytt nätverk är så mycket smidigare och snabbare än på android Dock saknas många apps men om du inte har ett massivt behov av dom skulle jag råda dig att köpa
Postad 21 October 2010 - 15:15
pzo
-
pzo
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Håller också på funderar skaffa en Wave S8500. Samsung APPS börjar få lite innehåll men hittar inget APP för internet radio? Det är en stor grej för mig då min gamla Nokia har det. Lyssnar ofta på P3 Rockster t.ex.
Postad 23 October 2010 - 11:17
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Håller också på funderar skaffa en Wave S8500. Samsung APPS börjar få lite innehåll men hittar inget APP för internet radio? Det är en stor grej för mig då min gamla Nokia har det. Lyssnar ofta på P3 Rockster t.ex.
Några gratisalternativ: * http://www.samsungap...s...67&listYN=Y* http://www.samsungap...s...66&listYN=Y* http://www.samsungap...s...26&listYN=Y* http://www.samsungap...s...39&listYN=YDet finns också ett betalalternativ som heter StormRadioRecorder. Det fanns ute på Samsung Apps förut, men fick tillfälligt dras tillbaka. Detta eftersom appen ingår i Samsungs tävling för nya badaprogram, och då får det inte ligga ute till försäljning samtidigt. Det verkar intressant, dock.
Postad 23 October 2010 - 14:42
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
bara jag som tycker väderklockor verkligen slukar all ström?
Har slut batteri på en dag med alla väderklockor och det känns fan inte okej
eller kan det vara samsung kontot som ligger och drar för minns jag läst någonstans att det hela tiden använde nätverket
Postad 23 October 2010 - 20:55
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Har gjort ett Halloweentema med Samsung Theme Creator. Reggat den och lagt ut den på Samsung Apps i engelsk version. Kostar gratis förstås. Ska dock godkännas först. Tar några dagar innan jag får besked. Här kommer några screenshots på svenska.
20101022212944.jpg 178.51K
0 Antal nerladdningar
20101022212903.jpg 206.37K
0 Antal nerladdningar
20101022212909.jpg 219.02K
0 Antal nerladdningarVar rätt kul att göra. Har förstås inte gjort ikonerna sjäv utan hittade de flesta på en sajt som heter stuffheaven som har gratis bilder, wallpapers ikoner o d. http://stuffheaven.com/Modifierade en del av dem (bl a FaceBook, Twitter, YouTube) med en testversion (20 dagar) av ett ikonprogram som heter IconForge. Om man växlar till "Flygläge" så visas konturerna av en fladdermus istället för ett flygplan. Fick jobba en del med den ikonen. Lägg märke till att batteriikonen och mottagningssignalmätaren är röda som blod. Gillar ni sånt här så är det bara att ladda ner Theme Creator och sätta igång.
Postad 23 October 2010 - 21:58
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Nu har Samsung släppt en Theme Creator. Lite info och länk kommer här. Verkar inte alltför svårt men man måste förstås hitta en massa ikoner till knapparna. Finns en step-by-stepfilm om hur man ska göra i programmet.
http://www.samfirmware.com/apps/blog/
Är det här programmet en officiell Samsungprodukt? Finns det att ladda ner från någon Samsungsida, i så fall? Jag är inte så förtjust i att ladda ner okända program, och tycker det verkar lite märkligt att ett företags produkt ska laddas ner från multiupload.com snarare än direkt från företaget.
Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 23 October 2010 - 21:59.
Postad 24 October 2010 - 11:04
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Är det här programmet en officiell Samsungprodukt? Finns det att ladda ner från någon Samsungsida, i så fall? Jag är inte så förtjust i att ladda ner okända program, och tycker det verkar lite märkligt att ett företags produkt ska laddas ner från multiupload.com snarare än direkt från företaget.
Här nedan finns Samsungs egen sajt för nedladdning. Tror du måste regga dig först. http://innovator.samsungmobile.com/
Postad 24 October 2010 - 19:41
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Här nedan finns Samsungs egen sajt för nedladdning. Tror du måste regga dig först.
http://innovator.samsungmobile.com/
Tack för tipset! Jag ska kika där.
Postad 29 October 2010 - 23:47
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Ni som ska på Halloweenfest i helgen och vill imponera på era vänner kan ladda ner mitt tema här. http://www.mysamsung...hp?topic=2512.0Du måste registrera dig på sajten först förstås. Använder det själv och det funkar utmärkt.
Postad 30 October 2010 - 08:50
Ängeln
-
Ängeln
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Halloween theme.smt heter filen, men jag kan inte hitta den i KIES.
Postad 30 October 2010 - 10:41
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Halloween theme.smt heter filen, men jag kan inte hitta den i KIES.
Den finns ännu inte att ladda ner från på Samsung Apps. Lade in den där förra söndagen där jag också reggade mig samtidigt. Den har gått igenom alla tester och ligger i sista fasen när de ska ladda upp den. Trodde inte det skulle ta mer än typ 3-4 dagar men så är uppenbarligen inte fallet. För att någon annan än jag skulle få någon glädje av temat så beslöt jag mig att lägga ut det på My Samsung Wave. Det är dit du kommer om du klickar på länken. Där ligger smt-filen för nedladdning ovanför ett screenshot. Du måste dock registrera dig på sidan innan de låter dig ladda ner den. Det är en bra och kul sajt med diskussioner, recensioner, program, themes och annat för oss waveägare. Ska jag lägga t ex till en widget så kollar jag alltid där om någon anann laddat ner den och hur den har funkat. Här kommer länken igen. http://www.mysamsung...hp?topic=2512.0
Redigerat av stu2, 30 October 2010 - 10:44.
Postad 30 October 2010 - 15:00
Ängeln
-
Ängeln
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Den finns ännu inte att ladda ner från på Samsung Apps. Lade in den där förra söndagen där jag också reggade mig samtidigt. Den har gått igenom alla tester och ligger i sista fasen när de ska ladda upp den. Trodde inte det skulle ta mer än typ 3-4 dagar men så är uppenbarligen inte fallet.
För att någon annan än jag skulle få någon glädje av temat så beslöt jag mig att lägga ut det på My Samsung Wave. Det är dit du kommer om du klickar på länken. Där ligger smt-filen för nedladdning ovanför ett screenshot. Du måste dock registrera dig på sidan innan de låter dig ladda ner den. Det är en bra och kul sajt med diskussioner, recensioner, program, themes och annat för oss waveägare. Ska jag lägga t ex till en widget så kollar jag alltid där om någon anann laddat ner den och hur den har funkat. Här kommer länken igen.
http://www.mysamsung...hp?topic=2512.0
Jag var nog otydlig där. Jag har alltså laddat hem den och ska föra över den till telefonen med KIES, men KIES hittar inte smt-filen.
Postad 30 October 2010 - 15:24
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jag var nog otydlig där. Jag har alltså laddat hem den och ska föra över den till telefonen med KIES, men KIES hittar inte smt-filen.
Aha! Strunta i KIES och ställ in telefonen på masslagring istället (Inställningar - Anslutningar - USB). Då kan du lägga in den i mappen Themes. Lägg den på telefonminnet så att du kan se en minibild av temat. Du kan att lägga det på minneskoretet också men då tror jag inte man kan se denna denna minibild. Spelar dock ingen roll. Ska funka ändå.
Postad 03 November 2010 - 21:46
xarfez
-
xarfez
-
Användare
-
-
226 inlägg
Postad 03 November 2010 - 21:48
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Hur är batteriet på Samsung Wave?
Postad 03 November 2010 - 21:59
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
2-3 dagar med någon timme surfning, 3 timmar musik blandat via lurar och högtalare och det vanliga sms+ringa Runt 3-4 om man inte använder en väderklocka med autoupdate var fjärde timme som jag
Postad 03 November 2010 - 22:04
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Just batteri tiden har jag blivit imponerad av, visst det går inte att jämföra med en vanlig mobiltelefon som håller 1 vecka. Jag är ju van vid att en smartphone är helt slut efter en dag. Min Samsung Wave har nästan fullt batteri efter en dag, men då är det nästan enbart standby tid. Enligt en app så ska det ta 16 min att ladda batteriet fullt. Efter två dagar och några samtal så har jag 4 pinnar kvar.
Postad 03 November 2010 - 22:29
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Just batteri tiden har jag blivit imponerad av, visst det går inte att jämföra med en vanlig mobiltelefon som håller 1 vecka. Jag är ju van vid att en smartphone är helt slut efter en dag.
Min Samsung Wave har nästan fullt batteri efter en dag, men då är det nästan enbart standby tid. Enligt en app så ska det ta 16 min att ladda batteriet fullt. Efter två dagar och några samtal så har jag 4 pinnar kvar.
Fan, det var ju typiskt att den hade bra batteri. Kan inte köpa Samsung Wave pga Bada så detta var inga bra nyheter för mig  .
Postad 04 November 2010 - 00:29
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Äuuhh! Hur länge ska vi behöva vänta på Bada 1.2 nu då?
Upptäckte en ny lte cool grej idag som jag inte kände till innan. Hade musikspelaren på och råkade nudda vid låtnamnet och vips så dök information om låtfilen upp på ett snyggt sätt.
Postad 04 November 2010 - 01:56
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Och när kommer det egentligen några vettiga applikationer till Bada!??
Jag vill ha SL, nuuu!!
Postad 04 November 2010 - 15:00
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Lite omoget inlägg här ovan, jag tar och omformulerar mig:
Om jag nu verkligen vill se en applikation på Bada hur bör jag agera?
Finns det någon minimal procentenhets chans att Stockholms Lokaltrafik skulle ta åt sig förfrågan om att utveckla en SL-app till Bada? Tror inte det! I såna fall ser jag bara möjligheten att själv lära mig programmering eller finna en god vän som besitter programmeringsmöjligheter för att utveckla en app för mitt och andras välmående.
Den ultimata appen vore just den som kunde ladda in en annan app, från vallfri applikationsaffär och därefter koda om den till valfritt operativsystem  . Någon som sitter och utvecklar något sådant as we speak  ?
Redigerat av daniel.l, 04 November 2010 - 15:01.
Postad 04 November 2010 - 20:08
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Lite omoget inlägg här ovan, jag tar och omformulerar mig:
Om jag nu verkligen vill se en applikation på Bada hur bör jag agera?
Finns det någon minimal procentenhets chans att Stockholms Lokaltrafik skulle ta åt sig förfrågan om att utveckla en SL-app till Bada? Tror inte det! I såna fall ser jag bara möjligheten att själv lära mig programmering eller finna en god vän som besitter programmeringsmöjligheter för att utveckla en app för mitt och andras välmående.
Den ultimata appen vore just den som kunde ladda in en annan app, från vallfri applikationsaffär och därefter koda om den till valfritt operativsystem . Någon som sitter och utvecklar något sådant as we speak ?
Kan lite om programmering (inte tillräckligt för att ge mig in i appvärlden) men så pass mycket att den sistnämda appen med en universalapp som automatiskt skriver om programmeringsspråk från ett till ett annat, kommer troligtvis aldrig att finnas. Åtminstone inte på väldigt länge. För att göra en liknelse så är det som när man ska översätta till olika språk i google. Kanske blir förståeligt i bästa fall men ofta grammatiskt uppåt väggarna. Programmeringsspråk bygger på att det är skrivet exakt och är så pass olika även om grundbegreppen är desamma så koden kommer att bli fel. Föstår också att din fråga skrevs med glimten i ögat. Det här med Stockholms lokaltrafik kan du lösa genom att surfa in på deras sajt med telefonen. Det skulle kunna vara bra med en app som är anpassad till telefonen och där sökmöjligheterna är uppbyggda på ett vettigt sätt. Vem vet, kanske en sån app kommer. Har du någon programmeringskunnig kompis så är det en idé. Informationen finns redan att tanka ner från nätet så det är inte någon supersvår programmering. Handlar mer om tid och lust. Får nog bli en gratis app.
Postad 04 November 2010 - 22:06
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Kan lite om programmering (inte tillräckligt för att ge mig in i appvärlden) men så pass mycket att den sistnämda appen med en universalapp som automatiskt skriver om programmeringsspråk från ett till ett annat, kommer troligtvis aldrig att finnas. Åtminstone inte på väldigt länge. För att göra en liknelse så är det som när man ska översätta till olika språk i google. Kanske blir förståeligt i bästa fall men ofta grammatiskt uppåt väggarna. Programmeringsspråk bygger på att det är skrivet exakt och är så pass olika även om grundbegreppen är desamma så koden kommer att bli fel. Föstår också att din fråga skrevs med glimten i ögat.
Det här med Stockholms lokaltrafik kan du lösa genom att surfa in på deras sajt med telefonen. Det skulle kunna vara bra med en app som är anpassad till telefonen och där sökmöjligheterna är uppbyggda på ett vettigt sätt. Vem vet, kanske en sån app kommer. Har du någon programmeringskunnig kompis så är det en idé. Informationen finns redan att tanka ner från nätet så det är inte någon supersvår programmering. Handlar mer om tid och lust. Får nog bli en gratis app. 
Självklart kan jag bara surfa in på sajten, men SL:s sida är jobbig och irriterande och den app jag provat som finns både till iPhone och Android är helt underbar och underlättar allting hur bra som helst. Du kan spara platser, ta hjälp av GPS:en, se alla trafikstörningar i realtid, allt är smidigt, enkelt och snyggt. Och det är ju det som är meningen med apparna, man ska slippa surfa runt på sidor och trycka sig fram här och där. Apparna serverar en skräddarsydd lösning med hjälp av bara några fåtal klick, vilket är deras syfte. Och ja, universalappen var ett drömmande skämt  .
Postad 04 November 2010 - 23:26
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
För övrigt, går det på något sätt att ändra home screen på Samsung Wave? Originalutförandet faller mig inte i smaken  .
Postad 04 November 2010 - 23:31
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Och hur fungerar webbläsaren? Den fick en hel del kritik (inräknad på minussidan) när den recenserades av Mobil i somras. Går det att kötta in Opera (Mini?) 5 som så många ansett vara en fenomenal webbläsare?
Postad 05 November 2010 - 02:14
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Då dök det upp lite fler frågor här, tagna från Mobils recension.
De hävdar att när man håller in mittenknappen (menyknappen) på telefonen så kommer en aktivitetshanterare upp. Väljer man då att stänga ner alla program så försvinner alla widgets från startskärmarna som man tidigare manuellt arrangerat. Detta låter otroligt märkligt må jag tycka.
Sen återigen till webbläsaren, när man zoomar in någon text eller liknande på en sida så anpassas texten inte efter zoomningen, vilket medför att man måste scrolla i sidled för att läsa?
Som sagt, recensionen skrevs för ett halvår sedan och detta har nog redan åtgärdats, men vill dubbelkolla inför ett eventuellt köp. Återigen kanske även Opera är en bättre webbläsare än den som finns inbyggd?
Postad 05 November 2010 - 14:08
Unregistereda5463e9c
-
Unregistereda5463e9c
-
Användare
-
-
125 inlägg
Jo den saknar ju fortfarande text reflow. Kan ju komma i framtida versioner av Dolphin. Vet att Dolphin har det på androidsidan. Opera verkar inte vara en lösning då man istället tappar pinch to zoom (rätta mig om jag har fel). Sen är ju frågan hur stort problem det egentligen ÄR? Har sett det nämnas i några recensioner men när man tittar på wave communities så kommer frågan sällan upp, en vanesak? Går man från iphone/android till wave upplever man det nog mer störande än om det är den första smartphonen.
Har du kollat gsmarenas recension? Lite mer fullödig än mobil som jag tycker var ganska svepande.
Postad 05 November 2010 - 14:58
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Jo den saknar ju fortfarande text reflow. Kan ju komma i framtida versioner av Dolphin. Vet att Dolphin har det på androidsidan. Opera verkar inte vara en lösning då man istället tappar pinch to zoom (rätta mig om jag har fel). Sen är ju frågan hur stort problem det egentligen ÄR? Har sett det nämnas i några recensioner men när man tittar på wave communities så kommer frågan sällan upp, en vanesak? Går man från iphone/android till wave upplever man det nog mer störande än om det är den första smartphonen.
Har du kollat gsmarenas recension? Lite mer fullödig än mobil som jag tycker var ganska svepande.
Tackar för svaret, skall kika in gsmarenas recension!
Postad 05 November 2010 - 17:57
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Tackar för svaret, skall kika in gsmarenas recension!
Tips är att sluta läsa mobil då dom är helt vilsna i allt dom skriver cirka 70% av allt som kommer upp där har rejäla faktafel och recensionerna är ett skämt Nä gsmarena ska det vara om det är recensioner du vill ha
Postad 06 November 2010 - 00:12
stu2
-
stu2
-
Användare
-
-
101 inlägg
Med risk för att bli tjatig. Idag kom mitt Halloweentema ut på Samsung Apps. Det tog 12 dagar. Enligt Samsung ska det ta ca 7 dagar men kan ta mer om de har mycket att göra vilket de nog har sedan de gav ut sin Theme Designer.
Vill ni ha det (till nästa år ha, ha) så får ni ladda ner det innan den siste december, då försvinner det.
Har precis gjort ett nytt tema som jag blev väldigt nöjd med. Det heter Pink och är ett rosa tema som jag tror mest kommer att locka den kvinnliga delen av Waveinnehavare. Ni förstår när ni ser det.
Ja som sagt...nu väntar vi bara på Bada 1.2. Såg en artikel om att de jobbar med Bada 2.0 för fullt. Ska bli intressant och se om 1.2 innehåller mer i den riktiga versionen som Samsung själv släpper än den läckta firmware som figurerat ett tag på diverse wavesajter.
Postad 07 November 2010 - 23:01
Blomkungen
-
Blomkungen
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
väntar själv spänt på 1.2 och hoppas på diverse optimeringar och förhoppningsvis lite nya funktioner
Gärna en bättre youtubespelare som faktiskt kan spara saker i cachen som på en dator så det inte hackar när man tex har edge eller dålig mottagning
2.0 var nyheter för mig
Orkar du länka?
Googla kändes tungt ikväll med tentaplugg som väntar
Edit:
Hittade och hittade på samma gång en ny leaked som är bada 1.8 med dolphin browser 2.2
Redigerat av Blomkungen, 07 November 2010 - 23:21.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|