* Officiell tråd - HTC Desire *
3018 svar till detta ämne
Postad 23 April 2010 - 02:49
brynte5
-
brynte5
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Om du går in i meddelande och väljer att skriva nytt, i rutan "tryck här för att skriva" så trycker du och håller kvar tills du får upp två alternativ och väljer "indatametod" och sen "skandinaviskt tangentbord"
har fått det att funka! tack för hjälpen:) är dock en sak, som jag saknar lite (eller är det jag som missar det) och det är en bakåt och en framåt knapp! för att gå tillbaka i meddelandet och ändra nån felstavning, eller så, hade de vart bra! nu finns det ju bara en knapp för att backa, men den raderar ju sammtidigt som man backar! enda sättet är väl att försöka klicka på rätt ställe i texten med fingret, men det känns ganska... fumligt och lite svårt att träffa exakt rätt ibland... jag var visst lite för snabb och trodde att det var löst, men icke:(
kontakterna finns i mobilen, men alla nummer står bara med i rutan för "kommentarer"! aja, får väl lägga in alla nummer manuellt istället , om ingen har nåt bra förslag på vad som kan ha gått snett, med importen av den där csv filen...
fick lägga in alla kontakterna manuellt istället! måste ha gjort nåt fel med csv filen, antar jag! Ok, ska försöka, du får väl säja vilket steg du fastnar på så är det enklare att förtydliga...
* Gör en säkerhetskopia i ovi. I dina dokument finns den i ovi-mappen. * Ladda ner och installera NbuExplorer från sourceforge (http://sourceforge.n...cts/nbuexplorer) * I NbuExplorer, ladda din säkerhetskopia ovi gjorde, välj "export all" från "file". Katalogen du exporterar till är den du utgår ifrån nedan. * Du har nu en underkatalog i exportkatalogen som heter Calendar, och i den tre underkataloger APPOINTMENT, EVENT OCH TODO där alla vcs-filer finns. Varje vcs-fil motsvarar en post i kalendern. * Du kan importera vcs-filer i google calendar (mina kalendrar -> inställningar -> importera kalender) en och en och hoppa till sista steget - det funkar fint om du inte pallar det som kommer här, men om du har många kan du vilja slå ihop dem, såhär: * Du kan använda ett linux-skal: join Calendar/*/* > total.vcs * ELLER ett annat program som slår ihop alla filer till en (kanske det här?). * En vcs-fil ser ut som BEGIN:VCALENDAR VERSION:1.0 (här är data om eventet) END:VCALENDAR * Du måste i den sammaslagna filen nu ta bort alla dessa UTOM de två rader som kommer allra först och den som kommer allra sist, enligt ovan. Annars kommer google calender bara att läsa första eventet i den sammanslagna filen och sen ge upp... Använd search-replace notepad eller whatever. Du ska alltså ha en fil med en hel massa repeterande stycken som det i fetstil nedan: BEGIN:VCALENDAR VERSION:1.0 BEGIN:VEVENT (här är data om eventet) END:VEVENT END:VCALENDAR * Importera total.vcs i Google Calendar i en webbläsare (ja det går fast det står att det inte går). * Synka Desiren med Google Calendar när du är klar.
Jag kan nog inte förklara tydligare i allmänhet så fråga specifikt =).
har tyvärr inte hunnit testa detta än, men återkommer när jag har gjort det! tack för hjälpen iaf:)
Postad 23 April 2010 - 02:59
brynte5
-
brynte5
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
har fått lite nya problem!
när jag öppnar htc:s fotoalbum, så funkar inte det:(
jag får bara upp ett felmeddelande: "innehållet är inte tillgängligt eftersom telefonen används som usb minne.koppla bort usb för att komma åt innehållet."
detta kommer alltså upp, även om jag inte har den kopplad till datorn!
men fb fotona funkar i fotoalbumet!
det gäller alltså mina egna foton!
har väl kanske ett samband med att varje gång som jag kopplar in mobilen i datorn och väljer "bara ladda" (den väljer ju det automatiskt, om man inte gör något val), får jag upp ett felmeddelande, som säger: "en usb-enhet känns inte igen osv..."
Postad 23 April 2010 - 03:06
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Har för mig att nån efterfrågade "bärbara tangentbord" till HTC-mobiler tidigare.. vad tror ni om dessa? http://feber.se/pryl...ch_sm/#readmoreenligt mitt tycke verkar de lite väl plastiga, hmm?
Postad 23 April 2010 - 03:08
brynte5
-
brynte5
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Idag bytte jag original 4GB mot en TRANSCEND MICROSDHC CLASS 6 16GB. Kanske är det överkurs men ju snabbare desto bättre när man kopierar in filmer m.m. Tänkte om man sen rootar luren och slänger appar där kan det vara bra med ett snabbt kort. Jag har ingen aning om hur snabbt kort systemet i luren kan hantera, men, men...
Jag kopierade det jag hade på originalkortet och slängde in de filerna och den katalogstrukturen på det nya minneskortet med en minneskortläsare. Efter omstart funkade det direkt. Man måste ju ta ut batteriet när man tar ut minneskortet....
http://www.dustin.se...5010400499.aspx? valde jag men det finns säkert billigare.
är oxå sugen på ett större minneskort, men man behöver väl ingen minneskortläsare, eller!? är väl bara att kopiera över allt från det medföljande kortet till datorn och sedan sätta i det nya kortet i mobilen och lägga in allt igen!? nån som har koll på när 32gb kort släpps?
Postad 23 April 2010 - 03:25
brynte5
-
brynte5
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
går det att ställa in nånstans, så att mail (hotmail) och fb inlägg, som jag läst i mobilen oxå blir "klassat" som läst på datorn?
som det är nu, visar det nya mail och inlägg på datorn, fast jag redan har läst dom på mobilen...
Postad 23 April 2010 - 04:19
brynte5
-
brynte5
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
skulle vilja ha en app, som behåller skärmen på, tills jag själv väljer att stänga ner den!
störande när den blir svart, så man får trycka igång den igen stup i ett...
nån som känner till nån sån?
ska väl även finnas nån app, så man får rita ett valt mönster, för att låsa upp telefonen!?
nån som vet vilken app det är?
Postad 23 April 2010 - 04:46
Unregistered31063
-
Unregistered31063
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
fundering?
Finns möjligheten med att ha en separat ringsignal för en viss person som ringer?
Postad 23 April 2010 - 05:40
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
är oxå sugen på ett större minneskort, men man behöver väl ingen minneskortläsare, eller!? är väl bara att kopiera över allt från det medföljande kortet till datorn och sedan sätta i det nya kortet i mobilen och lägga in allt igen!? nån som har koll på när 32gb kort släpps?
Dom flesta leverantörer skickar med en adapter till sina minneskort, den erfarenhet jag har av minneskort att de är mycket mer lättjobbade med i minneskortsläsaren, datorn behöver inte finna den enhet som tillhör minneskortet t.ex mobil, GPS el annat. Det är oftast välinvesterade pengar att sätta i en minneskortsläsare i sin dator och dom är relativt billiga också. Är det någon som installerat Navigons MobileNavigator Android i Desiren? Lämna gärna erfarenheter om hur det fungerar och om installationen gick problemfritt.
Postad 23 April 2010 - 05:51
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Finns det nåt program där man kan infoga smilies i meddelandena?
En sak till, youtubeklipp och liknande buggar ibland för mig... låser sig... sen funkar inget klipp förräns jag startat om telefonen, vad beror det på?
Redigerat av Garrett, 23 April 2010 - 06:35.
Postad 23 April 2010 - 06:36
Madzak
-
Madzak
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ang problem med att starta Data trafik över 3G efter att wifi varit aktiverat så verkar det bara vara ett problem för folk som har Tele2 ( i sverige iaf ). Jag tror jag har löst det genom att ändra följande inställning.
inställningar - trådlöst och nätverk - Wi-Fi inställningar - [menu] - Avancerat - Wi-Fi policy.
Ändra från "Aldrig" till "Aldrig när den är inkopplad"
Har inte kört mer än en dag sedan jag ändrade men problemet hände ofta innan och har inte sett det sedan dess.
/M
Jag köra Teliaabb och detta problem är konstant. Prova ovanstående men det hjälpte inte, någon som har en annan lösning på problemet? Surt att behöva starta om telefonen varje gång man haft wifi igång.
Postad 23 April 2010 - 06:41
Nikandros
-
Nikandros
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag kan inte lägga in bilder till mina kontakter på simkortet, eller hur ska jag göra?
Postad 23 April 2010 - 07:09
Mackan777
-
Mackan777
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag köra Teliaabb och detta problem är konstant. Prova ovanstående men det hjälpte inte, någon som har en annan lösning på problemet? Surt att behöva starta om telefonen varje gång man haft wifi igång.
I morse dog det som förr för mig också. Så den lösningen gjorde det lite bättre känns det som men det är inte löst. Lägg till flightmode widgeten som ligger under inställningar så behöver du iaf inte starta om telefonen utan bara trycka på den två gånger. Då går det iaf fort att komma tillbaka även om det är jävligt störigt. /M
Postad 23 April 2010 - 07:48
Unregistered6b8ff32e
-
Unregistered6b8ff32e
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
En sak till, youtubeklipp och liknande buggar ibland för mig... låser sig... sen funkar inget klipp förräns jag startat om telefonen, vad beror det på?
Finns smilies redan. När du skriver ditt mess, tryck sedan på meny
Postad 23 April 2010 - 07:59
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag kan inte lägga in bilder till mina kontakter på simkortet, eller hur ska jag göra?
Kontakter på sim-kortet... är inte det lite 90-tal? Jag har inte haft det så på väldigt länge eftersom man oftast vinner massor med finesser på att ha dem i telefonen. Men det verkar vara flera här som har (eller har haft) det så. När det gäller Desire/Android så skulle jag rekommendera att ha dem i Gmail (Google Contacts) alt Exchange och sedan synka dem till telefonen.
Redigerat av Cthugha, 23 April 2010 - 08:00.
Postad 23 April 2010 - 08:01
miclarss
-
miclarss
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Dom flesta leverantörer skickar med en adapter till sina minneskort, den erfarenhet jag har av minneskort att de är mycket mer lättjobbade med i minneskortsläsaren, datorn behöver inte finna den enhet som tillhör minneskortet t.ex mobil, GPS el annat. Det är oftast välinvesterade pengar att sätta i en minneskortsläsare i sin dator och dom är relativt billiga också.
Är det någon som installerat Navigons MobileNavigator Android i Desiren? Lämna gärna erfarenheter om hur det fungerar och om installationen gick problemfritt.
Jag har installerat navigon på min desire och det var inga problem. Applikationen fungerar utmärkt och jag har inte märkt av några underligheter eller fel.
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
EDIT: Ställer frågan i rätt tråd istället
Redigerat av master_of_rock, 23 April 2010 - 08:13.
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Voice input och smileys-knapp med detta moddade tangentbord http://forum.xda-dev...ad.php?t=663608
Postad 23 April 2010 - 08:07
MrEriksson
-
MrEriksson
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Tjena,
Har fått upp en symbol uppe till höger, vid tiden och batteriet, som jag inte igen. Hittar inget i manualen vad den betyder. Symbolen liknar en lutande telefon med två streck på var sida. Någon som vet vad det är för något?
Edit: Hade råkat sänka ringvolymen så den bara vibrerade.
Redigerat av MrEriksson, 23 April 2010 - 08:15.
Postad 23 April 2010 - 08:09
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Har äntligen fått min Desire  och har två funderingar. * Navigering... Navigon, CoPilot eller mecka till Google Maps Navigation så att det funkar här? Rekommendationer? * Förvaring... Har sett en massa tips om olika väskor. Någon som köpt och kan rekommendera? Gärna så slim som möjligt. Får gärna kosta en slant om det är riktigt bra. Tjena, Har fått upp en symbol uppe till höger, vid tiden och batteriet, som jag inte igen. Hittar inget i manualen vad den betyder. Symbolen liknar en lutande telefon med två streck på var sida. Någon som vet vad det är för något? http://nimbu.amorvi....new-user-guide/
Postad 23 April 2010 - 08:23
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Finns smilies redan. När du skriver ditt mess, tryck sedan på meny
Hittade, tack tack!
Postad 23 April 2010 - 08:26
osmano
-
osmano
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har äntligen fått min Desire och har två funderingar.
* Navigering... Navigon, CoPilot eller mecka till Google Maps Navigation så att det funkar här? Rekommendationer?
Jeg bruker Copilot. Funker fint. Svært rask til å opprette signal. Har ikke brukt den så mye men ser ut som om kartene er gode.
Postad 23 April 2010 - 08:50
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
har fått det att funka! tack för hjälpen:) är dock en sak, som jag saknar lite (eller är det jag som missar det) och det är en bakåt och en framåt knapp! för att gå tillbaka i meddelandet och ändra nån felstavning, eller så, hade de vart bra! nu finns det ju bara en knapp för att backa, men den raderar ju sammtidigt som man backar! enda sättet är väl att försöka klicka på rätt ställe i texten med fingret, men det känns ganska... fumligt och lite svårt att träffa exakt rätt ibland...
För att stega i meddelandet så kan du använda den "optiska knappen" och bara dra åt höger eller vänster, lite smidigare i mitt tycke än att trycka på skärmen (speciellt för oss som inte är skapta med "barbiefingrar")
Postad 23 April 2010 - 08:51
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Jag har stora problem med att min Desire slutar syncha med Excange med jämna mellanrum. Alla inställningar är korrekt och för det mesta funkar allt bra.
Dock så kan Desiren helt plötsligt få syncroniseringsfel (utan att man märker det) och man har 5 nya mail i inkorgen fast inget på Desiren (push är aktivt). Under inställningar - konton/synkronisering/exchange ser man att synchen inte lyckats.
Ibland löser en reboot problemetibland löser det sig själv. För det mesta måste jag dock gå in på kontoinställningar (där infon om exchangekontot finns) och trycka Spara - sedan funkar allt igen : sjukt irriterande. Någon med likanande problem?
Redigerat av jhn, 23 April 2010 - 08:54.
Postad 23 April 2010 - 09:27
zsh
-
zsh
-
Forumräv
-
-
822 inlägg
har fått irriterande problem med min och det är att den startar om sig själv :<
Postad 23 April 2010 - 09:43
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Jag har stora problem med att min Desire slutar syncha med Excange med jämna mellanrum. Alla inställningar är korrekt och för det mesta funkar allt bra.
Dock så kan Desiren helt plötsligt få syncroniseringsfel (utan att man märker det) och man har 5 nya mail i inkorgen fast inget på Desiren (push är aktivt). Under inställningar - konton/synkronisering/exchange ser man att synchen inte lyckats.
Ibland löser en reboot problemetibland löser det sig själv. För det mesta måste jag dock gå in på kontoinställningar (där infon om exchangekontot finns) och trycka Spara - sedan funkar allt igen : sjukt irriterande. Någon med likanande problem?
Jag har också samma problem. Jag har ändrat Wifiregler att den ska gå över till mobilt nätverk efter 15 minuter eller aldrig när enheten på. (standard är aldrig) detta ha rhjälpt något. Jag har pratat med vår IT leverantör och denna bugg mot Exchange är inget nytt. Det är således enligt dem inget problem som gäller HTC enbart, utan många telefoner. Problemet är WIFI. telefoner som intar wifi har inte detta problem, därför börjar det inte uppdagas förrän nu. det är betydligt fler telefoner som har inbyggt wifi idag än tidigare. De sa att de har sett problemet drabba många olika telefoner, både Nokia, SE osv, och inte bara android utan även windows mobile osv. Lösningen på det hela är att helt enkelt skita i Wifi, men det är ingen bra lösning anser jag. som sagt, hos mig har det hjälpt med att ändra i avancerade wifiinställningar, Jag får fortfarande problem med att mail inte skickas, men det händer inte lika ofta som tidigare och att efter ett tag på kvällen så fungerar det per automatik. alltså har jag sluppit omstart av telefonen. Man kunde också testa en annan klient att synka mot Exchange, men det är inte säkert att det hjälpte. (innan jag ändrade wlanisnställningarna så testade jag hemma olika alternativ, och varje gång jag aktiverade wifi så slutade det att fungera och började att fungera igen utan wifi, utan omstart, men att man behvöde bekräfta kontot igen genom att ange lösenordet igen)
Postad 23 April 2010 - 09:58
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
och du använder ingen task-killer-app alls?
Postad 23 April 2010 - 10:01
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
och du använder ingen task-killer-app alls?
Nix! Hade Juicedefender ett tag men den avinstallerades då jag trodde att det var den som låg bakom dessa problem. Dock har jag återställt mina APN:er och allt efter att Juicedefender avinstallerades - tyvärr finns problemen kvar (men nu lutar det som sagt åt att de kanske inet var Juicedefender som skapade problemet i första läget).
Postad 23 April 2010 - 10:13
SirKingEdward
-
SirKingEdward
-
Rookie
-
2 inlägg
Det har börjat dyka upp lite tillbehör på e-bay... Och billigt är det.
Postad 23 April 2010 - 11:38
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Jag har också samma problem. Jag har ändrat Wifiregler att den ska gå över till mobilt nätverk efter 15 minuter eller aldrig när enheten på. (standard är aldrig) detta ha rhjälpt något. Jag har pratat med vår IT leverantör och denna bugg mot Exchange är inget nytt. Det är således enligt dem inget problem som gäller HTC enbart, utan många telefoner. Problemet är WIFI. telefoner som intar wifi har inte detta problem, därför börjar det inte uppdagas förrän nu. det är betydligt fler telefoner som har inbyggt wifi idag än tidigare. De sa att de har sett problemet drabba många olika telefoner, både Nokia, SE osv, och inte bara android utan även windows mobile osv. Lösningen på det hela är att helt enkelt skita i Wifi, men det är ingen bra lösning anser jag. som sagt, hos mig har det hjälpt med att ändra i avancerade wifiinställningar, Jag får fortfarande problem med att mail inte skickas, men det händer inte lika ofta som tidigare och att efter ett tag på kvällen så fungerar det per automatik. alltså har jag sluppit omstart av telefonen. Man kunde också testa en annan klient att synka mot Exchange, men det är inte säkert att det hjälpte.
(innan jag ändrade wlanisnställningarna så testade jag hemma olika alternativ, och varje gång jag aktiverade wifi så slutade det att fungera och började att fungera igen utan wifi, utan omstart, men att man behvöde bekräfta kontot igen genom att ange lösenordet igen)
Jag har alltid Wi-Fi avslaget - får ändå detta problem. Dock var det ju väldigt intressant information! Tack!
Postad 23 April 2010 - 12:46
mmange
-
mmange
-
Användare
-
-
119 inlägg
Några reflektioner efter 1,5 dygns användande på en annars grym telefon;
- Kort batteritid. Det beror säkert på att jag bara laddat den fullt 2 ggr än. Andra har ju upplevt att batteritiden blir bättre efter några dagars användande.
- Skärm och solljus. Skärmen är absolut inte dålig utan har en grym skärpa osv och har inte dålig ljusstyrka. Problemet utomhus är reflektioner i glaset och de stör i sin tur "upplevelsen".
- Ljudet i externa högtalaren är inget vidare. Har bara provat med ett par Youtube-klipp än så det kan hända att jag har fel där.
Baksidan är lite smäckig (tunn plast). Inget jag tänker plock av och på ofta. Känns som att det finns risk för dålig passning då.
Ovanstående är inget som på nåt vis gör att jag ångrar köp. Telefonen är super och jag är jättenöjd. Underbar skärm (när det inte speglar sig), en skön tyngd i telefonen. Den känns gedigen.
Sen är det ju som alltid med en ny telefon (gick från SE) att funktioner osv inte ligger precis som man är van men man lär sig snabbt och det finns många små bra och praktiska funktioner. Det känns som om de verkligen tänkt till när de gjort menysystem m.m.
Ang färg som det pratats så mycket om så kan jag meddela att min telefon har en bronsfärgad borstad metallram runt glaset. Baksidan och "hakan" (där knapparna sitter) är mörk mörk (ja två ggr) brun gummerad plast som gör att den inte blir för hal.
Redigerat av mmange, 23 April 2010 - 12:56.
Postad 23 April 2010 - 14:23
CountZer0
-
CountZer0
-
Användare
-
-
101 inlägg
En liten fråga till er som kör HTC Desire och TRE som leverantör. Hur upplever ni täcknigen? Kan ni surfa trots att ni "bara" har G-anslutning och låt oss säga 3-4 streck på den? Jag tycker man borde kunna ha någon slags surf när man kan ringa utan problem? Som det verkar nu har jag bara möjlighet att koppla upp om jag har H-anslutning. Finns det någon form av tweak att göra för att kunna surfa med sämre täckning? Sitter själv på TRE's "bästa?" surfabbonemang.
Postad 23 April 2010 - 14:32
Unregisteredc9875fc5
-
Unregisteredc9875fc5
-
Rookie
-
9 inlägg
Har för mig att nån efterfrågade "bärbara tangentbord" till HTC-mobiler tidigare..
vad tror ni om dessa?
http://feber.se/pryl...ch_sm/#readmore
enligt mitt tycke verkar de lite väl plastiga, hmm?
Jag funderade på det, men tänkte något mer större. Så att en någorlunda normal datortangentsbordsanvändning skulle vara möjlig. Som på en mindre bärbar dator.
Postad 23 April 2010 - 14:34
samuels3
-
samuels3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
En liten fråga till er som kör HTC Desire och TRE som leverantör. Hur upplever ni täcknigen? Kan ni surfa trots att ni "bara" har G-anslutning och låt oss säga 3-4 streck på den? Jag tycker man borde kunna ha någon slags surf när man kan ringa utan problem? Som det verkar nu har jag bara möjlighet att koppla upp om jag har H-anslutning. Finns det någon form av tweak att göra för att kunna surfa med sämre täckning? Sitter själv på TRE's "bästa?" surfabbonemang.
jag upplever täckningen som lite sämre med desire än vad min E71 hade, jag har nästan aldrig helt full täckning utan en plupp ifrån. Inget som jag tror påverkar dock. Kör med 6 mb/s abonnemang och det går väldigt snabbt. Ni som inte provat RoboDefender gör det, sjukt beroendeframkallande spel!
Postad 23 April 2010 - 14:37
mmange
-
mmange
-
Användare
-
-
119 inlägg
Är inte problemet TRE och inte telefonen? Det är mycket snack på TRE och de slår sig själva för bröstet men när det gäller att leverera så är det inte mycket att ha. Min alldeles egna privata uppfattning såklart. Har själv Telia och det funkar kanon med Desire.
Postad 23 April 2010 - 15:24
Killen99
-
Killen99
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Helt underbart, nu har man iallafall beställt en Desire från 3 så med lite tur så kommer den nästa vecka.
Postad 23 April 2010 - 15:31
cofflan
-
cofflan
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Ett tips gällande inmatning på tangentbordet:
Jag skriver flera sms per dag, jag gillar tangentbordet, standardtangentbordet QWERTY, men finner det inte optimalt. Tycker relativt ofta man skriver fel bokstav och det är svårt att skriva med 2 fingrar. jag blir tvungen att använda endast ett pekfinger.
Lösning: Jag ändrade tangentbordstyp till "telefonknappsats".
inställningar - språk och tangentbord - toutch input - tangentbordstyper
Jag har inte bestämt mig änsålänge om jag gillar knappsats eller tangentbord, men helt klart är att jag sms:ar mycket snabbare och bekvämare med T9 + Telefonknappsats. Det är alltså ungefär som på en vanlig gammal hederlig mobil. Dessutom är tangenterna stora och bekväma. Framtiden får utvisa hur jag gör!
Postad 23 April 2010 - 15:33
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1353 inlägg
Är inte problemet TRE och inte telefonen? Det är mycket snack på TRE och de slår sig själva för bröstet men när det gäller att leverera så är det inte mycket att ha. Min alldeles egna privata uppfattning såklart. Har själv Telia och det funkar kanon med Desire.
+1 Jag fick hem ett oladdat kontantkort från 3 för att testa deras täckning hemma, då jag var väldigt skeptiskt och ville inte binda upp mig 24månader hos en operatör med dålig täckning. Täckningen var som jag befarade under all kritik, och ännu värre är det att 3 bara har ett 3G-nät, så har du ingen 3G mottagning så har man ingen mottagning alls. (finns tydligen undantag i vissa områden, men det inte hos mig iaf) 3's simkort bor numer i papperskorgen. För mig blir det nog ett Halebop abbonemang till min Desire, så kan Telenor ta sin otrevliga kundtjänst och köra upp den i lämplig öppning. Ber om ursäkt för Offtopic.
Postad 23 April 2010 - 15:46
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Finns ju en speciell tråd för innlägg av detta slaget. Troligen tar moderatorerna bort dessa.
Postad 23 April 2010 - 15:51
brynte5
-
brynte5
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
har lite problem igen;)
tänkte att mina tidigare problem kanske kunde lösas av en ominstallation av mobilen, så jag avinstallerade den från datorn!
nu när jag ska installera den igen, så funkar det inte!
är kanske nån klantig miss av mej, me får skylla på väldig trötthet isf;)
väljer (när installationsrutan kommer upp) att installera automatiskt, men det slutar med det alltid lika tråkiga "den här maskinvaran kan inte installeras"
hur gjorde ni?
det räcker väl inte med htc sync, eftersom det här steget misslyckas?
Redigerat av brynte5, 23 April 2010 - 16:11.
Postad 23 April 2010 - 16:27
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
har lite problem igen;)
tänkte att mina tidigare problem kanske kunde lösas av en ominstallation av mobilen, så jag avinstallerade den från datorn! nu när jag ska installera den igen, så funkar det inte! är kanske nån klantig miss av mej, me får skylla på väldig trötthet isf;) väljer (när installationsrutan kommer upp) att installera automatiskt, men det slutar med det alltid lika tråkiga "den här maskinvaran kan inte installeras"
hur gjorde ni?
det räcker väl inte med htc sync, eftersom det här steget misslyckas?
Hade du telefonen inställd på auto kopiering till minneskortet innan? Eller gjort annan backup?
Postad 23 April 2010 - 16:36
brynte5
-
brynte5
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hade du telefonen inställd på auto kopiering till minneskortet innan? Eller gjort annan backup?
bara om det var inställt så från början! har inte vart där och ändrat nåt iaf... edit: eller förresten, jag har kopierat mina foton, från nokia n95, till minneskortet! nu sitter jag med den där misslyckade "guiden ny maskinvara" fortfarande igång! letar efter om det finns nån speciell fil, jag ska välja att installera... men jag gick precis in i mobilen och nu finns minneskortet där igen! skumt, men lovande:) fast problemet kvarstår ju att jag inte kan installera maskinvaran, och om jag fullföljer den misslyckade installationen, försvinner väl minneskortet igen och felmeddelandena börjar hagla igen:(
Redigerat av brynte5, 23 April 2010 - 16:51.
Postad 23 April 2010 - 16:48
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
bara om det var inställt så från början! har inte vart där och ändrat nåt iaf...
Om du haft den inställd på auto kopiering, ska det bara vara att starta, utan datorn och då får du frågan om du vill återställa allt från minneskortet. Om jag minns rätt. Nu är det ett bra tag sen jag läste manualen, men gå in och kolla där, tror att sådant står där.
Redigerat av ffodil, 23 April 2010 - 17:00.
Postad 23 April 2010 - 17:33
Unregistered1583
-
Unregistered1583
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
hur får jag så att det är stockholms vädret som visas under klockan, den verkar bara vilja visa sverige?
Postad 23 April 2010 - 17:43
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
hur får jag så att det är stockholms vädret som visas under klockan, den verkar bara vilja visa sverige?
Samma fråga och svar finns ett antal gånger redan i tråden. Men du tar bort den befintliga, lägger in ny och då kan du välja ort. Förstår bara inte varför man skulle vilja det? När den står på Sverige, får man det aktuella vädret där man befinner sig, annars bara orten man ställer in.
Postad 23 April 2010 - 17:47
FirebladeX
-
FirebladeX
-
Användare
-
-
227 inlägg
Ta bort widgeten lägg till den igen och sedan får du upp lite olika städer, då trycker du lägg till och söker efter den ort som är närmst din destination och sedan finns den där
Postad 23 April 2010 - 18:24
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
+1 Dock behöver man inte starta om telefonen Meny -> Inställningar -> Trådlöst bla bla -> Mobila nätverk (inte den med checkbox) -> Nätverksoperatörer -> gå in på listan och välj IQ, eller nån annan kanske fungerade för mig tidigare. Men ja, GRYMT drygt att ens behöva göra så. Det ska ju bara fungera. Lösningar på detta tas jättegärna emot. På en annan not... kameran... Mycket bättre kamera i min N95 8GB, känns som att bilderna från Desiren blir grymt livlösa, gråa och trista. Kanske finns nån inställning som ger lite liv i bilderna?
Redigerat av ShaManIX, 23 April 2010 - 18:37.
Postad 23 April 2010 - 18:49
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
+1
Dock behöver man inte starta om telefonen Meny -> Inställningar -> Trådlöst bla bla -> Mobila nätverk (inte den med checkbox) -> Nätverksoperatörer -> gå in på listan och välj IQ, eller nån annan kanske fungerade för mig tidigare. Men ja, GRYMT drygt att ens behöva göra så. Det ska ju bara fungera.
Lösningar på detta tas jättegärna emot.
På en annan not... kameran... Mycket bättre kamera i min N95 8GB, känns som att bilderna från Desiren blir grymt livlösa, gråa och trista. Kanske finns nån inställning som ger lite liv i bilderna?
Om ni har juicedefender så ta bort den, återställ apn (guide finns på swedroid). Ställ in wifi på "alltid på" (inställningar i wifi settings). Jag kör så o har inga problem med wifi eller 3g
Postad 23 April 2010 - 18:55
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
På en annan not... kameran... Mycket bättre kamera i min N95 8GB, känns som att bilderna från Desiren blir grymt livlösa, gråa och trista. Kanske finns nån inställning som ger lite liv i bilderna?
Testa lite olika inställningar för vitbalansen, gör underverk.
Postad 23 April 2010 - 18:57
Unregisterede300f6db
-
Unregisterede300f6db
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Ska köpa den lur snart, klämt på den väldigt mycket då jag jobbar i butik där vi har den.
Men många som skriver och klagar på batteritiden, men ska inte desire ha bättre batteritid än iphone? Tror inte jag hört nån av mina vänner som har iphone klagat på det:P
Postad 23 April 2010 - 19:03
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
Förstår bara inte varför man skulle vilja det? När den står på Sverige, får man det aktuella vädret där man befinner sig, annars bara orten man ställer in.
Inte riktigt, väljer jag Göteborg får "rätt" väder, väljer jag Sverige så får jag väder från ngn annan stans i Sverige (vet ej vart), väder som diffar såpass mkt att jag med blotta ögat kan se att det inte stämmer, även om jag läser av andra termometrar får jag det bekräftat. EK
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|