Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 09 March 2011 - 23:13
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Väldigt individuellt med mål, var och en får bestämma sitt.
Storlek och styrka brukar gå hand i hand men går ändå att sikta mer på det ena och få det resultat man vill ha.
Det kanske inte alltid är så visuellt att folk tränar för att må bra och det kanske inte är deras mål heller, dom kanske anser sig redan må bra och tränar för nöjes skull.
Klart att var och en får bestämma själv,men varför tränar du? Själv så vill jag bli grov(jag är alltså kille trots min något missvisande front på MHB) Stark är bara en bieffekt. Det är sällan(nästan aldrig)som jag ser någon på gymmet som bara håller igång,dom flesta lastar på så mycket dom orkar och helst lite till!
Postad 09 March 2011 - 23:33
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Där jag gymmar finns det faktiskt väldigt många som bara tränar "vanligt" alltså för att vara i någorlunda form, sen så självklart finns det de som maxar på som in i ****  .
Och sen de bästa, de kära disco tränarna
Postad 10 March 2011 - 08:07
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Personligen så började träna för att lägga på mig massa, jag är 193-194 cm lång och var byggd som killen i The Machinist. Har under många års blod svett och tårar klättrat upp en hel del i vikt och kan helt klart säga att gymmet är det bästa som har hänt mig.
Sen när man kom in i det så måste jag säga att det är mycket för känslan jag kör, i början tyckte jag inte det var jättekul. Men nu är pumpen bland det skönare som finns!
Förutom att jag har en förkärlek till greppträning och underarmsträning (där är det styrkan som är målet) så kör jag i princip uteslutande volymträning. Det skiljer sig lite från att träna med styrka som mål även om det givetvis är som Lactoferrin säger att det går lite hand i hand.
Redigerat av Kamui, 10 March 2011 - 08:08.
Postad 10 March 2011 - 16:01
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Du som verkar vara en erfaren gymmare Kamui  Kan du med säkerhet säga vad som är bästa träningssättet för volymträning?
Går det hand i hand med att bli så stark som möjligt, dvs så mycket vikt som möjligt med 4-6 reps eller skall man köra fler reps för mer volym? Verkar vara väldigt oklart när man söker på nätet, många har olika versioner om vad som är bäst för att få bäst volym på mucklerna
Eller är det rent utav från individ till individ beroende på generna?
Redigerat av Bigrauk, 10 March 2011 - 16:02.
Postad 10 March 2011 - 16:04
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Vad jag har hört så för att öka volymen så skall man ta lite lättare och fler repes, och för styrka så skall man köra tungt och färre gånger. Men det är bara vad jag har hört.
Postad 10 March 2011 - 16:08
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Jag har också fått för mig att det är så Hampuz, men många verkar säga olika.
Postad 10 March 2011 - 16:20
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Jag har också fått för mig att det är så Hampuz, men många verkar säga olika.
Yes, men vi får väl vänta på Kamui, han verkar ha koll på det mesta
Postad 10 March 2011 - 16:22
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Sitter i samma sits, vet inte riktigt hur det ska vara med repsen och speciellt setsen.
Just nu kör jag 6reps och 6sets så jag kör för styrkan. (någon får gärna säga om det är bra antal sets)
Annars brukar jag träna 11reps och 4sets annars, men jag anar att det inte är optimalt för volymträningen.
Tycker att det är förbannat kul att köra stryka då man ser tydligt och fort att man höjer vikterna på övningar. Det känns som man tränar hårdare på något sätt eftersom man ser skillnaderna på vikterna
Postad 10 March 2011 - 16:26
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Vad jag har hört så för att öka volymen så skall man ta lite lättare och fler repes, och för styrka så skall man köra tungt och färre gånger. Men det är bara vad jag har hört.
Och jag har läst 6-8 reps  Man blir inte riktigt klok på detta Jag har kört tex biceps med detta repsantal den senaste tiden och då har dom känts mer hårda hela veckan efter passet och det har allmänt känts bättre än om jag kör 12-15 reps, det bästa är nog dopning  Sitter i samma sits, vet inte riktigt hur det ska vara med repsen och speciellt setsen. Just nu kör jag 6reps och 6sets så jag kör för styrkan. (någon får gärna säga om det är bra antal sets) Annars brukar jag träna 11reps och 4sets annars, men jag anar att det inte är optimalt för volymträningen.
Tycker att det är förbannat kul att köra stryka då man ser tydligt och fort att man höjer vikterna på övningar. Det känns som man tränar hårdare på något sätt eftersom man ser skillnaderna på vikterna 
6 set, är det per övning eller sammanlagt?
Redigerat av LTMS, 10 March 2011 - 16:24.
Postad 10 March 2011 - 16:44
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Körde dopning igår. Sista vikten var jeffligt jobbig skall jag säga
Postad 10 March 2011 - 16:57
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Alltså detta med massa och träning är ju svårt eftersom det är så jäkla mycket empiri i det hela. Jag tycker ju man kan testa sig fram och prova vad som funkar bäst för en själv. Jag har testat det mesta och kommit fram till vad som fungerar för mig. För min del upplever jag att många reps 15 och uppåt (aldrig under 12 iaf) med grym kontakt (jag gillar dessutom att köra många set) får jobbet gjort, men min kompis hatar att träna så eftersom han tycker det känns som "för mesigt". Med andra ord är högreps helt värdelöst för honom eftersom han då tappar lusten att träna, och tränar du inte så kvittar det ju om du kör optimalt eller inte för då får du varken massa eller styrka
Det är ett tråkigt svar, men prova er fram. Lakritstomte, du kan gott köra på som du gör eftersom du säger dig må bättre rent psykiskt av det. 11 reps är en bra mängd att ligga på. Det är ju inte så att om man kör endast lågreppare att man blir stark men ser ut som en maratonlöpare. Skillnaderna är inte så stora, det är bara olika sätt att tänka. Det viktigaste är att pricka muskeln.
Kolla med Lactoferrin vad som är optimalt, han brukar ju vara ruggigt påläst och kunna backa upp det med källor!
Ett bröstpass (brukar vara det folk undrar över  ), då kör jag typ 15-16 set bröst fördelat på 3-4 övningar. Merparten är pressar. Jag går lite på känsla, ibland kanske jag kör 7 set vanlig bänk, 5 set med hantlar och 4 set snebänk. Någon annan gång kanske jag kör bänk+hantlar+två övningar i cablecrossen. Någon annan gång kanske jag är nöjd efter 10 set (det är iofs sällan), allt beror på hur det känns i muskeln. Men bänk och hantelpress är alltid med i någon form. Bygg passen kring basövningarna IMO. Mina favoriter är knäböj, bänk och militärpress. Mark kör jag inte alls.
Edit: Kosten är oerhört viktig att sköta också givetvis!
Redigerat av Kamui, 10 March 2011 - 17:03.
Postad 10 March 2011 - 17:43
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Alltså detta med massa och träning är ju svårt eftersom det är så jäkla mycket empiri i det hela. Jag tycker ju man kan testa sig fram och prova vad som funkar bäst för en själv. Jag har testat det mesta och kommit fram till vad som fungerar för mig. För min del upplever jag att många reps 15 och uppåt (aldrig under 12 iaf) med grym kontakt (jag gillar dessutom att köra många set) får jobbet gjort, men min kompis hatar att träna så eftersom han tycker det känns som "för mesigt". Med andra ord är högreps helt värdelöst för honom eftersom han då tappar lusten att träna, och tränar du inte så kvittar det ju om du kör optimalt eller inte för då får du varken massa eller styrka 
Det är ett tråkigt svar, men prova er fram. Lakritstomte, du kan gott köra på som du gör eftersom du säger dig må bättre rent psykiskt av det. 11 reps är en bra mängd att ligga på. Det är ju inte så att om man kör endast lågreppare att man blir stark men ser ut som en maratonlöpare. Skillnaderna är inte så stora, det är bara olika sätt att tänka. Det viktigaste är att pricka muskeln. Kolla med Lactoferrin vad som är optimalt, han brukar ju vara ruggigt påläst och kunna backa upp det med källor!
Ett bröstpass (brukar vara det folk undrar över ), då kör jag typ 15-16 set bröst fördelat på 3-4 övningar. Merparten är pressar. Jag går lite på känsla, ibland kanske jag kör 7 set vanlig bänk, 5 set med hantlar och 4 set snebänk. Någon annan gång kanske jag kör bänk+hantlar+två övningar i cablecrossen. Någon annan gång kanske jag är nöjd efter 10 set (det är iofs sällan), allt beror på hur det känns i muskeln. Men bänk och hantelpress är alltid med i någon form. Bygg passen kring basövningarna IMO. Mina favoriter är knäböj, bänk och militärpress. Mark kör jag inte alls.
Edit: Kosten är oerhört viktig att sköta också givetvis!
7 set bänk,då kör du bara en muskelgrupp per pass eller? Jag kör nästan aldrig mer än 12 set per muskel. Hur gör du med ryggträningen när du kör så många set?
Postad 10 March 2011 - 18:10
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag har lite egna teorier angående antal rep och det är att olika muskler har olika mängder med de olika typerna av fibrer men jag ska om en månad på en träningsföreläsning så jag har tänkt ta upp teorierna och gå till botten med dom
Man brukar alltid annars säga att +8 reps bygger volym upp till 15 reps, jag tror mer på +10-12 eftersom det är då känslan börjar komma.
Högre reps än 25 är bortkastat om man inte vill bli uthållig men det bygger inga muskler så då kan man ju undra vad folk gör på bodypump-passen, och jag har oxå hört från en säker källa att uthållighets träning som bodypump är den som försvinner fortast om du inte underhåller den.
Antal set säger många olika men ju mindre muskel desto färre set behövs (säger jag som kör 12set biceps  ) som tex ben och rygg behöver mer än bröst tex.
Postad 10 March 2011 - 18:21
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag har lite egna teorier angående antal rep och det är att olika muskler har olika mängder med de olika typerna av fibrer men jag ska om en månad på en träningsföreläsning så jag har tänkt ta upp teorierna och gå till botten med dom 
Man brukar alltid annars säga att +8 reps bygger volym upp till 15 reps, jag tror mer på +10-12 eftersom det är då känslan börjar komma. Högre reps än 25 är bortkastat om man inte vill bli uthållig men det bygger inga muskler så då kan man ju undra vad folk gör på bodypump-passen, och jag har oxå hört från en säker källa att uthållighets träning som bodypump är den som försvinner fortast om du inte underhåller den.
Antal set säger många olika men ju mindre muskel desto färre set behövs (säger jag som kör 12set biceps ) som tex ben och rygg behöver mer än bröst tex.
Hur många övningar och vilka gör du på ett ryggpass?
Postad 10 March 2011 - 18:32
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
6 set, är det per övning eller sammanlagt?
per övning Man brukar alltid annars säga att +8 reps bygger volym upp till 15 reps, jag tror mer på +10-12 eftersom det är då känslan börjar komma. Högre reps än 25 är bortkastat om man inte vill bli uthållig men det bygger inga muskler så då kan man ju undra vad folk gör på bodypump-passen
Intressant är faktiskt att Mr Olymphia killen Ronnie Coleman kör högreppare på runt 25reps. När jag får tid så ska jag titta närmare på hans schema. Till er som är sugna på att spana in Ronnie Coleman och kanske bli extra taggad för att gymma så finns det 2 bra dokumentärer med han. Ronnie Coleman - Invincible och Ronnie Coleman - The unbelivebale Föredrar den sista nämnda eftersom den är kortare och inte har ett tjutande ljud som den övre hade för mig (säkert något fel på "skivan"  ) Båda är dock underhållande eftersom det är alltid kul att se en 150kg bjässe stå och skrika "Lightweight baby"
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 10 March 2011 - 18:32.
Postad 10 March 2011 - 19:19
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Hur många övningar och vilka gör du på ett ryggpass?
Jag är nog fel person att fråga angående rygg, jag prioriterar ryggen väldigt dåligt, tyvärr. Jag kör lite latsdrag och högrodd endast och bara en gång i veckan. Tycker rygg är sjukt tråkigt. Om jag ska ge tips till någon, en nybörjare, så säger jag 4 set latsdrag i kabel, 4 set hantelrodd, 4 set t-bar rodd. Och detta bör man göra på 30min, kort vila mellan setten.
Postad 10 March 2011 - 19:22
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Intressant är faktiskt att Mr Olymphia killen Ronnie Coleman kör högreppare på runt 25reps. När jag får tid så ska jag titta närmare på hans schema.
Inte enligt den här källan: http://www.worldclas...-program-43395/Och denna: http://muscleandbraw...workout-rouine/
Redigerat av Lactoferrin, 10 March 2011 - 19:24.
Postad 10 March 2011 - 19:28
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
7 set bänk,då kör du bara en muskelgrupp per pass eller? Jag kör nästan aldrig mer än 12 set per muskel. Hur gör du med ryggträningen när du kör så många set?
Nej jag hinner med två muskelgrupper per pass. Jag vilar 30 sek-1min, den har jag nyligen slipat ner lite. Kör på ungefär 60 min per pass. Rygg är samma grej, skulle det vara skillnad menar du?
Postad 10 March 2011 - 19:34
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag är nog fel person att fråga angående rygg, jag prioriterar ryggen väldigt dåligt, tyvärr. Jag kör lite latsdrag och högrodd endast och bara en gång i veckan. Tycker rygg är sjukt tråkigt.
Om jag ska ge tips till någon, en nybörjare, så säger jag 4 set latsdrag i kabel, 4 set hantelrodd, 4 set t-bar rodd. Och detta bör man göra på 30min, kort vila mellan setten.
Ok,jag tycker att rygg är det roligaste att träna. Tyvärr så blir det ju så att jag kör den lite för mycket! Jag är väl ingen direkt nybörjare men det är alltid roligt att höra hur andra tränar. Kör nog oftast 5-6 olika ryggövningar 4*6-10. Nej jag hinner med två muskelgrupper per pass. Jag vilar 30 sek-1min, den har jag nyligen slipat ner lite. Kör på ungefär 60 min per pass.
Rygg är samma grej, skulle det vara skillnad menar du?
Rygg och ben är oftast fler övningar,och då blir det väldigt många set.
Postad 10 March 2011 - 19:45
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
så nu har jag försökt träna lite här hemma 
först och främst tycker ag det är sjukt svårt att träna när man inte har riktig utrustning till det, bara ett par hantlar och inget annat,
missar ju massor övningar som man skulle kunna göra om man tex hade en bänk eller liknande
blir ju mest axel/skuldra och armarna jag tränar.
tycker att rygg och bröst är väldigt svårt att träna även Latissimus Dorsi
ingen som har ett träningspass till hemmabruk om man inte har utrustning alls förutom hantlar?
eller måste jag börja springa till gymmet?
Postad 10 March 2011 - 19:53
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Köp en riktig träningsbänk, en sjukt bra investering för träning hemma.
Postad 10 March 2011 - 20:06
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Köp en riktig träningsbänk, en sjukt bra investering för träning hemma.
jo jag kanske skulle göra det. den du länkade till var ju inte så dyr. men ska jag vara ärlig gillar jag mer att köra i maskiner än att köra fria vikter, jag vet att det inte är lika bra men det är fan så mycket lättare, dels för att jag tycker det är otroligt vingligt att hålla på med hantlar till många övningar, och dels för att det är svårt att ha en korrekt kroppshållning när man står rätt upp och ner på golvet, stå och träna vär du står helt snett och så lär ju knappast va bra. sen undrar jag lite om det där med korrekt mat, inte just vad som är nyttit och så för sånt har jag rätt bra koll på. utan mer när man ska äta och vad man ska äta innan och efter träning, samt proteindrinkar och liknande. finns det någon bra sida där man kan läsa om sånt som någon kan tipsa om?
Redigerat av andreassofus, 10 March 2011 - 20:08.
Postad 10 March 2011 - 20:07
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Det svåraste med att träna hemma är att motivera sig!
Cyklar man ner till gymmet så blir man taggad som fan.
Postad 10 March 2011 - 20:14
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Det svåraste med att träna hemma är att motivera sig! Cyklar man ner till gymmet så blir man taggad som fan.
jag har köpt gymkort 2ggr och båda gånger var jag där 2-3 ggr sen tappade jag lusten, fast den här gången känner jag mig mer motiverad att träna. är det samma känsla efteråt som när man har varit ute och sprungit? i så fall gillar jag det för det är den bästa känslan som finns, har alltid varit en springmänniska och brukar va ute på elljusspåret på sommarhalvåret men det blir man ju inte så stark av.
Postad 10 March 2011 - 20:24
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
jag har köpt gymkort 2ggr och båda gånger var jag där 2-3 ggr sen tappade jag lusten, fast den här gången känner jag mig mer motiverad att träna. är det samma känsla efteråt som när man har varit ute och sprungit? i så fall gillar jag det för det är den bästa känslan som finns, har alltid varit en springmänniska och brukar va ute på elljusspåret på sommarhalvåret men det blir man ju inte så stark av.
Jag tror att man måste ha en plan. Ett vettigt träningsprogram,fasta tider,vara extremt fokuserad på gymmet-nyttja tiden optimalt så att det inte blir för långa pass. När man är på gymmet så ska man veta innan exakt vad och hur mycket man ska träna,och göra det på kortast möjliga tid! Annars blir det plan och tempolöst utan motivation och tryck! Orkar inte springa 100 meter så den biten vet jag inget om.....
Redigerat av Lisa91, 10 March 2011 - 20:28.
Postad 10 March 2011 - 20:36
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
tror du har väldigt rätt i det du säger, man måste veta vad man ska göra och ha ett färdigt mål, det hade jag inte sist gång utan gick bara dit utan att veta vad jag skulle göra, blev mest att jag gick omkring och testade olika masiner.
på tal om motivation så har jag faktiskt en bok om det, kanske skulle ta och läsa den snart
Bifogad fil(er)
-
002.JPG 144.98K
0 Antal nerladdningar
Postad 10 March 2011 - 21:31
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Men du kan ju kolla på ditt gym om de har så att de kan lägga upp ett pass till dig där de även går igenom maskinerna. Eller om du har en kompis som kan göra det. Mycket bättre och lättare i början om man har ett schema i början
Postad 10 March 2011 - 21:43
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ok,jag tycker att rygg är det roligaste att träna. Tyvärr så blir det ju så att jag kör den lite för mycket! Jag är väl ingen direkt nybörjare men det är alltid roligt att höra hur andra tränar. Kör nog oftast 5-6 olika ryggövningar 4*6-10.
Rygg och ben är oftast fler övningar,och då blir det väldigt många set.
Aha du menar så, mjo det blir lite längre på ryggpasset - och det är det passet som är upp mot 60 min. Helt ok enligt mig. Kör väl runt 20 set rygg då just latsen alltid varit min achilleshäl. Har kämpat mycket med ryggen och börjar få den på rätt köl faktiskt.
Postad 10 March 2011 - 21:51
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Aha du menar så, mjo det blir lite längre på ryggpasset - och det är det passet som är upp mot 60 min. Helt ok enligt mig. Kör väl runt 20 set rygg då just latsen alltid varit min achilleshäl. Har kämpat mycket med ryggen och börjar få den på rätt köl faktiskt.
Brukar avsluta ryggpassen med sittande enhands rodd för att suga ut det sista lilla goa ur latsen. Brukar få pump så det nästan krampar!
Postad 10 March 2011 - 22:41
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Men du kan ju kolla på ditt gym om de har så att de kan lägga upp ett pass till dig där de även går igenom maskinerna. Eller om du har en kompis som kan göra det. Mycket bättre och lättare i början om man har ett schema i början 
jo när man är där första gången så går hon igenom alla maskiner, sen fyller hon i ett schema som man kan följa sen. det är ett väldigt litet gym, och inte alls många maskiner, sällan det är mer än 2-3 st samtidigt där, ofta är man själv vilket jag föredrar  ska höra med nån kompis om nån har lust att följa med så vi kan träna ihop så slippr man va helt själv i alla fall
Postad 10 March 2011 - 22:49
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Gillar också när det inte är så mycket folk på gymmet.
Och att träna med en kompis är riktigt skönt, ha någon att snacka skit med samtidigt som den hjälper en om man skall ta tunga vikter samt att pusha en så man kan ta en till fast man tror/vet att man inte kan
Redigerat av Hampuz, 10 March 2011 - 22:49.
Postad 11 March 2011 - 00:58
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Det svåraste med att träna hemma är att motivera sig! Cyklar man ner till gymmet så blir man taggad som fan.
Jag tycker precis tvärtom  Har man det i hemmet kan man avvara ett pass så gott som när som helst.
Postad 11 March 2011 - 08:05
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag tycker precis tvärtom Har man det i hemmet kan man avvara ett pass så gott som när som helst.
Har man ett vettigt utrymme i hemmet att träna på så why not! Om man däremot inte har det så blir det besvärligt. Släpa fram hantlar och bänkar,vara rädd om golvet osv. Sen kommer man till en punkt när alla övningar är uttömda eller vikterna inte räcker till, man kommer inte åt hela kroppen. Så blev det för mig iaf! Men det är väl oxå vad man har för mål med träningen.
Postad 11 March 2011 - 08:13
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag tycker precis tvärtom Har man det i hemmet kan man avvara ett pass så gott som när som helst.
Jag skulle älska att ha ett gym hemma, det behöver ju bara vara hantlar, en bänk/ställning och skivstång (Eleiko givetvis  ) sen kan du ju köra nästan hela kroppen. Sen får man ju ha ett gymkort också givetvis för att få lite variation. Edit: Hittade länk till en kille som bloggar om sin träning. Hans tänk är närmast identiskt med mitt eget, förutom att han formulerar det mycket bättre  Han kör också grymt mycket mark vilket jag inte gör. http://magictraining.blog.comGrov kille är det också.
Redigerat av Kamui, 11 March 2011 - 09:41.
Postad 11 March 2011 - 12:23
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
http://magictraining.blog.com
Var ingen dålig bit det där du
Postad 11 March 2011 - 16:23
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Postad 11 March 2011 - 17:46
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Testade ett högreps benpass idag.
4*20 30kg utfall.
4*14 ? stående lårcurl .
4*14 40kg benspark.
4*14 30kg liggande lårcurl.
4*20 20kg knäböj.
Det var jobbigt på riktig!
Postad 11 March 2011 - 18:13
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Testade ett högreps benpass idag. 4*20 30kg utfall. 4*14 ? stående lårcurl . 4*14 40kg benspark. 4*14 30kg liggande lårcurl. 4*20 20kg knäböj. Det var jobbigt på riktig!
Nä, det tror jag inte på
Postad 12 March 2011 - 00:22
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Testade ett högreps benpass idag. 4*20 30kg utfall. 4*14 ? stående lårcurl . 4*14 40kg benspark. 4*14 30kg liggande lårcurl. 4*20 20kg knäböj. Det var jobbigt på riktig!
Du ser  Underbart med högreps! Särskilt ben...
Postad 12 March 2011 - 07:58
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Du ser Underbart med högreps! Särskilt ben...
Ingen träningsvärk iaf,lite stel bara! Jag tror att det får bli ett Crosstrainerpass nu på morgonen sen blir det ett axel/vad pass på em. Axlar blir det oftast höga reps på,för att jag vill hålla låga vikter för skaderisken. Men idag så ska jag testa med fler reps!
Postad 12 March 2011 - 12:21
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
på tal om träningsverk. tränar ni när ni har det?
jag ska träna idag men har grym träningsverk i axlar och armar.
Postad 12 March 2011 - 12:28
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Vad ska du köra för muskelgrupper då? Du ska väl inte köra axlar igen ändå? Bröst funkar även med värk i axlarna IMO, iaf om man (som man ska) isolerar pecsen - men det är trevligare utan värk såklart.
Postad 12 March 2011 - 12:34
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Bara det har gått 24h så är det väl lugnt? Men om du ska träna så träna inte det du gjorde senast
Postad 12 March 2011 - 13:00
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
alltså jag gör lite av varje när jag tränar, som sagt så klarar jag inte av så många övningar här hemma, så riskten finns ju att jag kör samma övningar igen
varför kan jag tex inte köra samma övningar idag?
jag tränade i torsdags senast
Postad 12 March 2011 - 13:08
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
alltså jag gör lite av varje när jag tränar, som sagt så klarar jag inte av så många övningar här hemma, så riskten finns ju att jag kör samma övningar igen 
varför kan jag tex inte köra samma övningar idag? jag tränade i torsdags senast
Okej, då är det lugnt. Du skall i alla fall låta musklerna vila i 24h. (Det är vad jag har lärt mig)
Postad 12 March 2011 - 13:10
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
jepp det har jag också hört.
får nog ändå köpa mig en bänk så jag får lite variation
Postad 12 March 2011 - 13:12
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
jepp det har jag också hört. får nog ändå köpa mig en bänk så jag får lite variation
Det tycker jag, om du inte vill gå på gym så tycker jag att du skall köpa det
Postad 12 March 2011 - 14:36
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Vad gör jag för fel i bänkpressen när jag blir väldigt trött i armarna? Känns bara som jag tar i med armarna.
Postad 12 March 2011 - 14:43
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Vad gör jag för fel i bänkpressen när jag blir väldigt trött i armarna? Känns bara som jag tar i med armarna.
Hålla händerna längre ifrån varandra?
Postad 12 March 2011 - 15:12
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Du har stången för långt ner, då blir det mindre bröst och mer annat som bla triceps. Sen kan det vara att du håller för smalt, när överarmarna pekar rakt ut mot sidorna, vågrät med golvet, så bör du ha c:a 90 graders vinkel i armbågarna, har du mindre blir det tyngre för triceps.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|