Jo, men det är nog lite drygt att hänga dom där på väggen o se från soffan...Känns lockande att köpa 3d tv men glasögon avskräcker
Nintendo 3ds och lgs nya mobil kör ju 3d utan glasögon
Samsung PS50C685
(TV)
|
6
|
(15)
|
Inga priser |
PS3+3D tv (46 inlägg)
|
15 år sedan |
Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 15 February 2011 - 13:02
Postad 15 February 2011 - 13:33
Jo, men det är nog lite drygt att hänga dom där på väggen o se från soffan...
Vad jag vill få sagt att teknik utan glasögon finns? Eller är det skillnad på 3d med och utan glasögon?
Postad 15 February 2011 - 13:39
Problemet lär vara att man måste sitta absolut rakt framför bildkällan för att det ska funka. Det fungerar med andra ord bättre med en liten bildruta som på en Nintendo 3ds och en mobil än med en 50-tums plasmaTV. Se t ex http://thetechjourna...t-glasses.xhtmlKänns lockande att köpa 3d tv men glasögon avskräcker
Nintendo 3ds och lgs nya mobil kör ju 3d utan glasögon
Postad 16 February 2011 - 08:59
Självklart så förstår jag vad du vill ha sagt, dock så älskar jag lite sarkasm såhär på morgonenVad jag vill få sagt att teknik utan glasögon finns? Eller är det skillnad på 3d med och utan glasögon?
Skiljer sig inte något alls mer än vad dom olika märkena skiljer sig i övrigt.
Men det är som duderinomannen säger, att betrakningsvinkeln är ett problem.
Men tekniken är på väg och det finns glasögonlösa prototyper på 50-tummare där man kan sitta flera framför TV:n och ändå få uppleva full 3D effekt.
Men det är fortfarande en bit kvar på vägen för att kunna njuta av 3D fullt ut utan glasögon, för som det ser ut nu så är vi tillbaks där vi var för många år sen där man hade dålig betrakningsvinkel på platt-TV:n och man var tvungen att sitta ganska så rakt framför skärmen.
Men ge det ett år eller två så finns nog glasögonfria 3D Tv:n med bra betrakningsvinkel att köpa. Ge det sen ett år eller två till så kan man nog köpa dessa för en relativt låg peng, precis som dagens 3D TV:n.
Med ovanstående sagt så valde jag att köpa en billig 3D TV nu istället för att vänta 3-4 år till och då köpa en glasögonfri billig 3D TV. (Kommer nog att köpa det då också, men varför vänta med tekniken tills dess?
Postad 18 February 2011 - 12:41
Jag menar inte djupet (0-10) utan alla övriga bildinställningar.
Postad 18 February 2011 - 16:01
Windows hittar aldrig några på nätet, jag hittar inga hos Samsung, finns ingen skiva heller.
Vad gör det här för funktionaliteten?
Postad 18 February 2011 - 22:33
Är det många här som är nöjda, eller ska man passa sig för köp månntro...?
Postad 19 February 2011 - 10:30
Paketet är otroligt prisvärt, för 10'sek får du en i mina ögon kompetent tv + mycket annat.
Vist kan du för pengar få ännu bättre te.x panna för 15-20' sek om du är kräsen.
Jag själv skulle hellre köpa 2 sammy paket än 1 panna tv.....
Märkte att 2 par briller & filmpaketen inte verkar va ink längre.....
Vill man komma undan med så lite deg som möjligt så är det iaf prisvärt & bra.
Redigerat av pl1sk3n, 19 February 2011 - 10:37.
Postad 20 February 2011 - 02:10
Jaha, nu är den nere i 9990:- igen... Men hur mycket problem har denna TV egentligen? Man blir ju mörkrädd när man läser på AVForums om 680, so ska vara samma TV där borta...
Är det många här som är nöjda, eller ska man passa sig för köp månntro...?
Orkar inte läsa genom AV-tråden..
Vad har folk problem med?
Postad 20 February 2011 - 09:28
Orkar inte läsa genom AV-tråden..
Vad har folk problem med?
Att den surrar högt, kan höras över normal volym. IR av det grövre slaget. Glasögon som tappar synk vid 3D-tittande, dock hävdar en del att man kan lösa det genom att tejpa glasögonen på nåt sätt... Även en del andra bildproblem.
En del är inne på sin 3:e eller t.o.m 4:e utbytesapparat...
Postad 20 February 2011 - 13:28
Kan tänka att dom folk du menar är dom få promille som har problem, men vi andra som mer än nöjda kanske inte skriver detta. Vi har inte tid att hänga på forum, vi tittar på TV.Att den surrar högt, kan höras över normal volym. IR av det grövre slaget. Glasögon som tappar synk vid 3D-tittande, dock hävdar en del att man kan lösa det genom att tejpa glasögonen på nåt sätt... Även en del andra bildproblem.
En del är inne på sin 3:e eller t.o.m 4:e utbytesapparat...
För egen del så är jag väldigt nöjd, har absolut ingen buzzing eller bildproblem, kör med de inställningar som apparaten levererades med, tycker dom e bra, och då jämnför jag med min 1 år gamla Panasonic 46S10E som HAR bättre bild. Nån gång i framtiden skall jag kalibrera den och se om det gör så mycke som vissa Plasma-fanatiker påstår.
Glasögen har jag väl inte använt så mycket men funkar som dom skall.
Vad jag däremot värdesätter med denna TV är USB-in, där man kan ansluta externa källor som funkar perfekt. Och att den har HDMI 1.4 med Audio-return.
Enda nackdelen som jag retar mig på är skapande av kanal-lista, att kunna blanda digitala o analoga precis som man vill, inte går....mig veterligt.
....nä nu måste jag kolla TV igen
Redigerat av Stagger Lee, 20 February 2011 - 16:08.
Postad 20 February 2011 - 13:58
Kan tänka ett dom folk du menar är dom få promille som har problem, men vi andra som mer än nöjda kanske inte skriver detta. Vi har inte tid att hänga på forum, vi tittar på TV.
För egen del så är jag väldigt nöjd, har absolut ingen buzzing eller bildproblem, kör med de inställningar som apparaten levererades med, tycker dom e bra, och då jämnför jag med min 1 år gamla Panasonic 46S10E som HAR bättre bild. Nån gång i framtiden skall jag kalibrera den och se om det gör så mycke som vissa Plasma-fanatiker påstår.
Glasögen har jag väl inte använt så mycket men funkar som dom skall.
Vad jag däremot värdesätter med denna TV är USB-in, där man kan ansluta externa källor som funkar perfekt. Och att den har HDMI 1.4 med Audio-return.
Enda nackdelen som jag retar mig på är skapande av kanal-lista, att kunna blanda digitala o analoga precis som man vill, inte går....mig veterligt.
....nä nu måste jag kolla TV igen
Ja, det är det som hade varit intressant att veta. Hur många procent/promille av alla sålda apparater blir returnerade för fel? Givet är det som du säger, att det är de missnöjda som går ut på forum för att leta efter andra med samma fel. Har också märkt att även de mest hyllade apparaterna i övre prisklassen har missnöjda ägare...
Hur är bilden med vanliga kanaler, alltså inte HD? 90% av allt tittande sker på dessa för mig, så det är mest intressant...
Postad 20 February 2011 - 15:04
Hur är bilden med vanliga kanaler, alltså inte HD? 90% av allt tittande sker på dessa för mig, så det är mest intressant...
Tja, digitalt så är bilden kanon när sändningarna är bästa möjliga, tänker då mest på studioprogram från SVT1-2 och TV4, där är ju altid bra kvalitet. Tittar man sen på Melodifestivalen o jämnför med HD-sändningen så så är ju bildkvaliten jättebra. Sen vid film i div. kanaler som Canal+ m.m. är ju kvaliten skiftande, beroende på att utsändningarna är inte optimala alltid, men jag tycker inte att det är dåligt nån gång. Just nu titta jag på div skid-sporter och där är det mycke bra kvalitet, likaså när det är fotboll och andra sporter.
Kan tillägga att med Bluray är bilden helt underbar.
Men sen om man slår över till analoga kanaler så blir man bara ledsen och sen förbannad, varför ligga kvar o sända i sån skitkvalite...där e bilden så oskarp så där tittar man bara om det är nödvändigt.
Tittade mycke på olika fabrikat o modeller, var mest inne på LCD-LED, men blev mer o mer på det klara att Plasma fick det bli, och denna modell är väl inte den bästa, men den har ändå en klart godkänd bild som duger för vanligt folk.
Redigerat av Stagger Lee, 20 February 2011 - 15:05.
Postad 25 February 2011 - 12:36
Någon som hittat några bra bildinställningar för 3D? Eller kör ni bara med dom förinställda?
Jag menar inte djupet (0-10) utan alla övriga bildinställningar.
Puffar min egen lite...
Postad 25 February 2011 - 13:21
Jag kör med dom förinställda.Puffar min egen lite...
Tycker det fungerar fint.
Postad 25 February 2011 - 18:57
Det ska tydligen vara någon funktion som samsung jobbat fram på sina plasmor. Så fort det blir en mörk bild som kräver mycket svärta, så sänker tvn sin svärta så den blir grå och värdelös.
Har problemet på en tv hemma med. Något geni på samsung som tänkt till antagligen. Varför ska tvn sänka svärtan då den väl behövs? Det är ju som att höja ljusstyrkan i mörka scener, sänka den i ljusa samt att låta tvn skala ned 1080p blueray, jävligt genialiskt...
Det GÅR att slå av denna aktiva bildförstörar-funktionen, men inte i menyn. Du måste hacka tvn och gå in i service menyn och stänga av den där.
Detta ska tydligen inte ske när man matar tvn med 60hz heller.
Hur matar man tvn med 60hz ? Är rätt trött på skiftningarna mellan svart och mindre svart...
Postad 01 March 2011 - 15:34
Misstänker att det är glasögonen som inte är laddningsbara.
Vilken typ av batterier sitter det i dem?
Postad 08 March 2011 - 14:43
Postad 16 March 2011 - 00:21
Har mailat dom 2 gånger, men inget svar...........Nån annan som vet nåt, eller kan vi känna oss blåsta.
bdv..Vouchern var giltlig t.om. i dag att registrera.
Postad 16 March 2011 - 07:44
Nån som sett röken av vår utlovade "Shrek - The Complete Collection" i 3D. Börjar bli pinsamt för Samsung.
Har mailat dom 2 gånger, men inget svar...........Nån annan som vet nåt, eller kan vi känna oss blåsta.
bdv..Vouchern var giltlig t.om. i dag att registrera.
Det vat länge sedan dom började skicka ut filmerna. Posten kanske har slarvat bort Vouchern eller filmerna.
Postad 16 March 2011 - 09:00
Det vat länge sedan dom började skicka ut filmerna. Posten kanske har slarvat bort Vouchern eller filmerna.
Jag saknar också mina Shrek filmer, börjar bli lite smått irriterad nu. Får bli ett samtal till Samsung...igen...
Postad 16 March 2011 - 09:20
Postad 16 March 2011 - 20:40
Köpte min tv för 1.5 mån sen fick alla 12 filmer en månad efter köpet ungefär
Postad 17 March 2011 - 10:20
Vi håller på för fullt att skicka ut filmerna till alla kunder som
registrerat sig på kampanjsidan, om du har fått ett bekräftelsemail från
oss är det bara att avvakta.
Om du vill ha ytterligare status på hur det går med filmerna måste du
ringa in till oss, vi kommer behöva adressuppgifterna, serienummer och
modellkod på produkten samt registreringsdatum.
Får väl kanske ta och ringa dom...
Postad 17 March 2011 - 16:49
Hoppas detta kanske kan hjälpa någon.
Postad 17 March 2011 - 22:35
Postad 19 March 2011 - 17:30
Beställde mina 20e jan och fick shreck i slutet av feb. Blu-ray filmerna nån vecka efter det.
Postad 24 March 2011 - 16:23
Ringde Samsung i måndags angående Shrekfilmerna. Idag när jag kom hem låg dom i brevlådan
Postad 31 March 2011 - 14:29
har ni ryska maffian bakom ryggen eller...
..................Och idag fick även jag min box, det gäller att tjöta ibland.
Redigerat av Stagger Lee, 01 April 2011 - 16:36.
Postad 06 April 2011 - 18:31
http://www.samsung.c...amp;tab=support
Postad 06 April 2011 - 18:52
hade ju varit bra om det stog vad den gör på Samsungs hemsida
Postad 06 April 2011 - 18:59
Tankade ner den men orkar inte fippla med usb'n idag.
Provade att tanka ner den över nätet men fick till svar att det inte fanns nån ny uppdatering???!!!
Postad 06 April 2011 - 19:04
Postad 06 April 2011 - 19:25
Hur svårt kan det va eg. att lägga till en fil med info om uppdateringen?
Inget på hemsidan, inget i filen.
Way to go Samsung, not.
Postad 06 April 2011 - 20:44
T-VAL4DEUC-1004.0
. Latvian / Lithuanian OSD error when insert wireless dongle.
. To remove the message of ''USB Overload''
. Improve Red dot, Reddish picture
Postad 07 April 2011 - 06:13
Kan säga alla de andra blu ray filmerna kom direkt....
Postad 07 April 2011 - 19:35
Postad 12 April 2011 - 20:22
Tack för FW-tipset. Det gick bra att uppdatera till den senaste versionen, skillnaden är väl dock minimal.
Redigerat av Kung67, 12 April 2011 - 20:33.
Postad 24 April 2011 - 13:57
Postad 02 May 2011 - 19:01
Jag sparkar liv i tråden genom att fråga hur denna tv är med IR och svärta?Tjena jag funderar att beställa denna tv på komplett men tänkte höra med er som har denna är ni nöjda med tvn med allt vad det innebär?
Postad 03 May 2011 - 00:04
Jag sparkar liv i tråden genom att fråga hur denna tv är med IR och svärta?
Första 200h blev det IR ganska lätt, dock så försvann den lika snabbt! Svärtan var också sådär första 200h, lite mer åt gråa hållet.
Nu så tycker jag att både svärtan och IR har förbättrats otroligt mycket! Vet inte hur många timmar min TV har varit på men jag misstänker att det ligger runt 300h.
@Parkgubben
Jag är otroligt nöjd med denna TV! Kan varmt rekommendera den. Ha bara lite tålamod så ska du se att bilden blir bättre och bättre ju mer du använder TVn.
Postad 14 May 2011 - 11:42
Tjena jag funderar att beställa denna tv på komplett men tänkte höra med er som har denna är ni nöjda med tvn med allt vad det innebär?
Tja, vad ska man säga? ( vill inte skräma dig, men ... )
Beställde tv:n i Januari 2011, har precis fått min tredje exemplar .......
Komplett var riktigt bra vid första bytte, sen började strula vänster och höger med beställningen. I fredags ( igår den 13 Maj 2011 ) fick jag hem tv:n nummer 3. Den första pajade efter 2 veckors ( exakt 13 dagars) användning, då en rakt svart linje uppkom som täckte hela skärmen från vänster kanten till höger kanten.
Tv:n nummer 2 hade samma problem som den jag fick igår, och vet inte om jag orkar returnera den......
Vet inte riktigt hur man ska förklara problemet heller, man måste typ se det, men jag ska försöka.
bild kvalitén är som om tv:n var 5 år gamla där processorn är trött och inte riktigt hänger med, den ena sekunden är kvalitén som det ska, krisp, hd, klar, bra skärpa..... ja, allt man förvänta sig, sen nästa sekunden så blir det oskärpa, trött bild, ser nästan ut som pixelerad, man märker det väldigt tydligt i närbild ( det förekommer väldigt ofta i filmer ) men även texten på ps3:an, reklam, blu-ray spelaren, ser inte 100%. Det kan dels vara kantutjämningen, antar jag, ( har den på auto ) dels dom 600hz, känns som 50hz.
Andra verkar inte har nåt problem med tv:n, och hade inte den svarta randen kommit ut vid första tv:n så hade jag varit nöjd, för då var kvalitén RIKTIGT bra !!
Om nån orkar läsa mitt inlägg och hjälpa mig så hade jag varit otrolig glad.
Postad 14 May 2011 - 18:40
Beställde denna tv och fick den i tisdags och i onsdags såg jag att det var 5-6 pixlar som blinkande eller fastnat ringde då komplett och reklamera den.
Dom skickade en ny tv men med postpaket och sa då att jag får hämta den med taxi på mitt utlämningsställe.
Så klart går jag inte med på detta och säger att dom får ordna detta så det blir hempaket istället går inte så då ångrade jag hela köpet istället och kommer aldrig mer att handla från komplett deras support är ju inte den mest kundvänliga (min åsikt).
Jag kommer nog att köpa c7705 istället.
Postad 18 May 2011 - 11:24
Komplett har i 99 % av fallen superbra support. Det finns dock en del rötägg där, skulle jag vilja säga. Troligtvis har Du råkat ut för det. Det är ju inte rimligt att Du ska få den som postpaket om Du från början har beställt som hempaket. Du ska få samma service som Du har beställt, alltså hempaket. Vad jag gjorde när jag råkade ut för samma typ av nonchalant behandling var att skriva direkt till [email protected] , alltså inte till support. Då verkar det gå till deras supportchef och när jag gjorde de blev det med en gång annat ljud i skällan.Tackar för svar.
Beställde denna tv och fick den i tisdags och i onsdags såg jag att det var 5-6 pixlar som blinkande eller fastnat ringde då komplett och reklamera den.
Dom skickade en ny tv men med postpaket och sa då att jag får hämta den med taxi på mitt utlämningsställe.
Så klart går jag inte med på detta och säger att dom får ordna detta så det blir hempaket istället går inte så då ångrade jag hela köpet istället och kommer aldrig mer att handla från komplett deras support är ju inte den mest kundvänliga (min åsikt).
Jag kommer nog att köpa c7705 istället.
Postad 26 May 2011 - 03:56
Min fråga är alltså: vad är det som faktiskt skiljer?
Postad 26 May 2011 - 14:29
Den stör ut mitt trådlösa bredband.
Så fort jag slår på den så dyker bredbandet.Även våran babywatch störs ut
Någon som varit med om något liknande?
Postad 26 May 2011 - 17:05
Kolla här!
Redigerat av Kung67, 26 May 2011 - 17:07.
Postad 26 May 2011 - 18:00
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
PS3+3D tv
59 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?