*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
1643 svar till detta ämne
Postad 05 April 2011 - 07:30
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Menar du att du använder led:en. Jag skulle utan att tveka kliva in på se kontor och meddela att jag tycker den som har bestämt att led:en ska se ut som den.gör och att den sitter där den sitter borde få sparken direkt. Har ni sätt några bilar med instrumentpanelen i baksätet på senaste tiden?? Skulle inte tro det.
?? Nu hänger jag inte alls med på din liknelse, förtydliga gärna. Tycker LED:en är helt suverän. Du ser om du har meddelande, statusuppdatering eller missat samtal genom att LED:en blinkar med olika färger beroende på typ av händelse. Enkelt och genialt tycker jag. Man behöver ju inte dra igång skärmen för en statusuppdatering på twitter eller facebook, iallafall gör jag inte det. Jag grunder i o f s ovanstående på X10:an men jag antar att det funkar lika på Arc:en. Eller sitter LED:en på baksidan på Arc?!?
Redigerat av BrittBastard, 05 April 2011 - 07:31.
Postad 05 April 2011 - 07:31
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
?? Nu hänger jag inte alls med på din liknelse, förtydliga gärna. Tycker LED:en är helt suverän. Du ser om du har meddelande, statusuppdatering eller missat samtal genom att LED:en blinkar med olika färger beroende på typ av händelse. Enkelt och genialt tycker jag. Man behöver ju inte dra igång skärmen för en statusuppdatering på twitter eller facebook, iallafall gör jag inte det.
Förmodligen placeringen av LED'en
Postad 05 April 2011 - 07:36
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Förmodligen placeringen av LED'en 
Så den sitter alltså på baksidan av Arc:en? Då är jag beredd att hålla med "theclone" faktiskt. Korkat. Men det beror antagligen på att dom ville att displayen skulle "fylla ut" så mycket som möjligt av framsidan.
Postad 05 April 2011 - 07:42
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Så den sitter alltså på baksidan av Arc:en? Då är jag beredd att hålla med "theclone" faktiskt. Korkat. Men det beror antagligen på att dom ville att displayen skulle "fylla ut" så mycket som möjligt av framsidan.
Den sitter på högersidan! Optimalt är ju på ovansidan precis som på X10an...
Postad 05 April 2011 - 07:49
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Den sitter på högersidan! Optimalt är ju på ovansidan precis som på X10an...
Kanske inte lika korkat som baksidan men fortfarande korkat.
Postad 05 April 2011 - 08:00
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Kanske inte lika korkat som baksidan men fortfarande korkat. 
Det kan man ha när man å andra sidan har den snabbaste launchern på marknaden
Postad 05 April 2011 - 08:23
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Ja på sidan sitter den och det är som att sätta den på baksidan. Så den är helt användbar förutom vid laddning möjligen. Jag hoppas se gör om sim led till en lite snyggaste och något större led på fronten till nästa produktserie.
Redigerat av theclone, 05 April 2011 - 08:24.
Postad 05 April 2011 - 10:24
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Nu är jag i farten igen. Två grejer...
Ingen som har någon teori om varför Snowstorm vill placera mig i Bränntosp hela tiden? I dag gör den det även när jag är på jobbet. Jag kastade widgeten i går, och lade dit den igen, och gjorde samtidigt om alla inställningar. Men det hjälpte tydligen inte. Fattar ingenting.
Mina synk-/kontaktbekymmer, sedan. Jag har reggat mig hos SE:s synktjänst, följt alla instruktioner, inklusive inställningarna i mobilen. Allt ser också ok ut, men funkar inte. Eller, delvis funkar det. Synktjänsten hittar sex okmärken, men inga kontakter. Jag gav det över tiden för min första schemalagda synkning (i morse kl. 07), men det hjälpte inte. Har dock inga signaler om att synkningen misslyckats. Har också pillat lite med Gmail. Där hittar den i "roten" under kontakter, åtta kontakter. Verkar vara de av mina polare som har Gmail. Men därutöver hittar den 780 kontakter under Övriga kontakter.
- Är det någon som har någon teori om vad som kan vara felet med SE-synkningen?
- Kan jag dra några slutsatser av att Gmail placerar lejonparten av mina kontakter i en undernivå?
EDIT: Nu genomförde jag en sammanslagning av dubletter med Gmail (kanonfunktion!!). Hur gör jag bäst för att få över den versionen av kontaktbiblioteket till mina mobiler?
Redigerat av hellman7, 05 April 2011 - 10:27.
Postad 05 April 2011 - 10:43
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
EDIT: Nu genomförde jag en sammanslagning av dubletter med Gmail (kanonfunktion!!). Hur gör jag bäst för att få över den versionen av kontaktbiblioteket till mina mobiler?
Ska bara vara att synca telefonen mot google så ska ändringarna komma med. Men om du i telefonen har kontakter som inte är ställda som googlekontakter utan telefonkontakter så får du kopior. Tycker ibland att android är lite kass om man har kontakter som inte är lagrade som googlekontakter.
Postad 05 April 2011 - 11:57
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Den är gjord av plast så frukta inte! 
Jag verkligen avskyr telefoner som knakar när man håller i dem.
Postad 05 April 2011 - 12:03
wizhy
-
wizhy
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har ett betydligt större problem än "knakande" bakstycke. Märkte det igårkväll när jag skulle prova ta en bild. Jag har som 2.st "döda" pixlar på skärmen när jag ska ta stillbild i mörker / svart motiv. Den ena känns lite större och är röd så det är den man stör sig på. Den andra ser grönaktig ut syns knappt. En annan grejj som jag tycks se är att skärmen flimmrar / skiftar i ljusstyrka ibland!! :/
Får nog åka in med detta exemplar och se om man får byta!
Uppdaterar mitt egna inlägg så vi får en fortsättning på det hela: (Obs, döda pixlarna syns bara i kamera läget) Var in på siba igår där jag köpt telefonen och visade upp de döda pixlarna (1st(?) röd som syns på 1 meters avstånd om man håller mobilen framför sig och det är någorlunda mörkt, sen är det minst 2st gröna som inte syns lika väl men dom finns där iaf!) Siba kollade med SE och dom sa att det skulle vara 2st sammanhängande pixlar för att dom skulle byta ut den, men det kanske min röda är eftersom den syns så väl? Eftersom jag köpte den dagen innan skulle han kolla med sin chef om dom inte kunde byta ut den i vilket fall och höra av sig till mig idag. Och ett glatt besked är att dom byter ut den så jag får en helt ny!! Hoppas verkligen inte det är något tok med den, kommer syna skärmen ordentligt ikväll!!
Postad 05 April 2011 - 12:23
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
HALLÅÅÅ!!
Är det bara jag som använder "favorit"mappen? Jag kan inte för mitt liv komma på hur jag får de stjärnmarkerade kontakterna in i favoritmappen? Någon som hittat nån lösning på detta?
Postad 05 April 2011 - 12:49
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Ska bara vara att synca telefonen mot google så ska ändringarna komma med. Men om du i telefonen har kontakter som inte är ställda som googlekontakter utan telefonkontakter så får du kopior. Tycker ibland att android är lite kass om man har kontakter som inte är lagrade som googlekontakter.
Ja, där får jag nog göra som så att jag efter att ha sammanställt en korrekt uppsättning i Gmail, radera kontakterna i telefonen och även stoppa synkningen mot Facebook, innan jag kör över Gmail-versionen. Sedan gissar jag att jag kan koppla på hela tjofräsen igen, efteråt? Jag verkligen avskyr telefoner som knakar när man håller i dem.
Denna knak-/plast-/konstruktionsdiskussion... Jag har svårt att förstå den. Vad är det ni vill känna, uppleva? Tyngd? Metallkänsla? Eller vad? Ok, jag förstår ju att man inte vill ha knakande telefoner - självklart inte! - men min knakar absolut ingenting, åtminstone inte så som jag hanterar den. Jag tycker att den känns rejäl. Visst, den är lätt, men det kan ju bara vara bra. Visst, den är av plast, men det är det ju i dag oerhört mycket i vår tillvaro som är, utan att det uppfattas negativt. En sak - en liten, liten sak - har jag tänkt på. Det är bakstycket. Väl på plats känns det helt ok - allra minst - men visst, när jag tar loss det känns det väl inte hundrahundra. Dock, det känns inte öken, och man tar ju normalt inte bort det särskilt ofta. Nu klurar jag visserligen på att skaffa mig ett extra batteri, vilket ju i så fall kan komma att innebära att jag kommer att ta loss och sätta dit det oftare. Det tror jag absolut att telefonen pallar, men visst förstår jag att det kan vara en faktor för folk. Men i övrigt - skärm, knappar, chassi, skarvar - jag tycker att telefonen känns väldigt stabil. Större stabilitet behöver jag inte, och det skulle också garanterat kräva annat material och en större och tyngre telefon. Där är mitt val mycket enkelt.
Postad 05 April 2011 - 12:54
Keberos07
-
Keberos07
-
Användare
-
-
129 inlägg
HALLÅÅÅ!! Är det bara jag som använder "favorit"mappen? Jag kan inte för mitt liv komma på hur jag får de stjärnmarkerade kontakterna in i favoritmappen? Någon som hittat nån lösning på detta?
Om det är samma som i X10:an, vilket det torde vara, så gå in på den kontakt du vill få med i favoriter. Där finns en knapp med en stjärna på, klicka på den så kommer den kontakten med i favoriter.
Postad 05 April 2011 - 12:57
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
Någon som fått röstuppringningen att fungera med en blåtandssnäcka, är ju bara för bra att ha den funktionen i bilen.
Postad 05 April 2011 - 13:24
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag verkligen avskyr telefoner som knakar när man håller i dem.
Den knakar inte när man håller i den, däremot kan man säkert bryta på den och få den att knaka, som de flesta andra telefoner inbillar jag mig. Sen är väl bryta inget man gör normalt, så jag ser det lite som ett ickeproblem..
Postad 05 April 2011 - 13:28
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
HALLÅÅÅ!! Är det bara jag som använder "favorit"mappen? Jag kan inte för mitt liv komma på hur jag får de stjärnmarkerade kontakterna in i favoritmappen? Någon som hittat nån lösning på detta?
Gör en favoritmapp 'skrivbordet' (glömt rätt ord-nyvaken). Högerklicka, välj widget, välj kontakt - välj den kontakt du vill (kontakten placeras på skrivbordet) Dra kontakten från skrivbordet till favoritmappen. Kanske finns enklare sätt oxo.  edit StjärNmarkeringen (inte sjärt.. som jag råkade skriva  ) (favorit) som syns i kontakerna är nog bara för telefonbokens 'favoriter' som synds nere i menyn till höger.
Redigerat av mrNoodles, 05 April 2011 - 15:54.
Postad 05 April 2011 - 14:09
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Ja, där får jag nog göra som så att jag efter att ha sammanställt en korrekt uppsättning i Gmail, radera kontakterna i telefonen och även stoppa synkningen mot Facebook, innan jag kör över Gmail-versionen. Sedan gissar jag att jag kan koppla på hela tjofräsen igen, efteråt?
Denna knak-/plast-/konstruktionsdiskussion... Jag har svårt att förstå den. Vad är det ni vill känna, uppleva? Tyngd? Metallkänsla? Eller vad? Ok, jag förstår ju att man inte vill ha knakande telefoner - självklart inte! - men min knakar absolut ingenting, åtminstone inte så som jag hanterar den. Jag tycker att den känns rejäl. Visst, den är lätt, men det kan ju bara vara bra. Visst, den är av plast, men det är det ju i dag oerhört mycket i vår tillvaro som är, utan att det uppfattas negativt. En sak - en liten, liten sak - har jag tänkt på. Det är bakstycket. Väl på plats känns det helt ok - allra minst - men visst, när jag tar loss det känns det väl inte hundrahundra. Dock, det känns inte öken, och man tar ju normalt inte bort det särskilt ofta. Nu klurar jag visserligen på att skaffa mig ett extra batteri, vilket ju i så fall kan komma att innebära att jag kommer att ta loss och sätta dit det oftare. Det tror jag absolut att telefonen pallar, men visst förstår jag att det kan vara en faktor för folk. Men i övrigt - skärm, knappar, chassi, skarvar - jag tycker att telefonen känns väldigt stabil. Större stabilitet behöver jag inte, och det skulle också garanterat kräva annat material och en större och tyngre telefon. Där är mitt val mycket enkelt.
Me tanke på vad den kostar så nej, plastig konstruktion och inte använda ett rejält gorilla glas som konkurrenter så tycker jag SE mycket att leva upp till htc eller även LG som är oslagbara där.. X10 hade ju precis samma kritik att den var plastig och knastrade men dom verkar inte lägga ner mycket på att bygga ett rejält chassi.
Redigerat av swebarb, 05 April 2011 - 14:09.
Postad 05 April 2011 - 14:19
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Stjärtmarkeringen (favorit) som syns i kontakerna är nog bara för telefonbokens 'favoriter' som synds nere i menyn till höger.  Me tanke på vad den kostar så nej, plastig konstruktion och inte använda ett rejält gorilla glas som konkurrenter så tycker jag SE mycket att leva upp till htc eller även LG som är oslagbara där.. X10 hade ju precis samma kritik att den var plastig och knastrade men dom verkar inte lägga ner mycket på att bygga ett rejält chassi.
Möjligen att X10:an fick mycket kritik men var det några faktiska problem? Nej, inte så vitt jag vet iallafall. Det är ju en helt annan sak om skalet går sönder p g a att det är gjort av plast. Störs man av knastrande ljud så har man nog större problem än att skalet på en mobil knastrar.
Redigerat av BrittBastard, 05 April 2011 - 14:19.
Postad 05 April 2011 - 15:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Störs man av knastrande ljud så har man nog större problem än att skalet på en mobil knastrar.
Hehe kanske det..Dock så får man väl inte känslan av att man köpt en dyr mobil med bra kvalite om den känns och knarrar som en leksaksmobil som man får med i en barnbox.. Dock kan ja väl tycka att det hela är lite väl överdrivet. Min N900 knarrar om ja trycker stenhård på nån punkt av batteriluckan.. Alltid tyckt att den haft bra kvalite iaf
Postad 05 April 2011 - 15:37
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Me tanke på vad den kostar så nej, plastig konstruktion och inte använda ett rejält gorilla glas som konkurrenter så tycker jag SE mycket att leva upp till htc eller även LG som är oslagbara där.. X10 hade ju precis samma kritik att den var plastig och knastrade men dom verkar inte lägga ner mycket på att bygga ett rejält chassi.
Smaken är som baken, absolut. Jag har väl visserligen svårt att se det möjligt att uppnå det du beskriver (som jag alltså dessutom inte ser något behov av) utan att tyngden, storleken och tjockleken ökar. Men naturligtvis kan jag ha fel, och naturligtvis kan man ju prioritera detta framför en lätt och tunn telefon, som över huvud taget är så liten som möjligt. Men jag vet ingen telefon på marknaden som jag utifrån de "yttre aspekterna" skulle föredra framför Arcen.
Postad 05 April 2011 - 16:01
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Vad har du för telefon? Jag kan prova om jag kan få den att knaka? Min arc knakar inte, ok!? När vi diskuterat klart huruvida den knakar eller inte kan vi köra igång diskussionen om att den är ful... Frågan blir då vad vi ska diskutera efter det, när vi (kanske?) enats om att smaken trots allt är som baken, delad  (vi kan ju alltid diskutera fw/hw som trots allt påverkar telefonanvändet...) Btw, repar inte folk gorillaglas också (sälj-gimmick?) SE har ju ett splitterskydd som sitter på från fabrik, den kan säkert lätt repa, men frågan är om det blir samma mängd märken om man skulle köra utan den (sen om det är smart får var och en avgöra).
Redigerat av mrNoodles, 05 April 2011 - 16:04.
Postad 05 April 2011 - 17:47
Djabag
-
Djabag
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Är det bara jag som får gmail till både gmail appen och SE ericsson mail app ?
Jag gillar SE nya mail app, men vill inte ha alla mail både till den och gmail appen.
De använder ju samma gmail konto inställning, så det går inte att ta bort kontot på en av apparna.
Redigerat av Djabag, 05 April 2011 - 17:48.
Postad 05 April 2011 - 18:00
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Hellre en mobil som kostar 5000:- och knakar och knastrar när man vrider lite på den, än en som kostar 7000:- och spricker med samma behandling. Eller för den delen inte tål minusgrader... När det gäller HTC så är det lättare att repa lackad metall än lackad plast... (Vet av erfarenhet...) Är det bara jag som får gmail till både gmail appen och SE ericsson mail app ?
Jag gillar SE nya mail app, men vill inte ha alla mail både till den och gmail appen.
De använder ju samma gmail konto inställning, så det går inte att ta bort kontot på en av apparna.
Kan du inte plocka bort kontot i GMAIL??
Postad 05 April 2011 - 18:04
afcdanne
-
afcdanne
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hjälp mig!
Är sugen på en Arc, en kompis på jobbet tjatar på mig om att jag bör köpa den.
Jag har just nu HTC Desire, och jag måste erkänna att det är den första mobilen som jag varit helt nöjd med kvalitetsmässigt, aldrig haft problem med den. Tidigare har jag bara haft sony ericsson och haft rätt mycket problem med dom, SAMTLIGA modeller jag köpt av dom.
Så ni kanske förstår varför jag tvekar? HTC som fungerat problemfritt eller ge SE en ny chans.
Vad tycker ni? varför bör jag byta min Desire?
Fördelar/nackdelar dom sinsemellan?
BRING IT!
Postad 05 April 2011 - 18:10
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Hjälp mig! Är sugen på en Arc, en kompis på jobbet tjatar på mig om att jag bör köpa den. Jag har just nu HTC Desire, och jag måste erkänna att det är den första mobilen som jag varit helt nöjd med kvalitetsmässigt, aldrig haft problem med den. Tidigare har jag bara haft sony ericsson och haft rätt mycket problem med dom, SAMTLIGA modeller jag köpt av dom. Så ni kanske förstår varför jag tvekar? HTC som fungerat problemfritt eller ge SE en ny chans. Vad tycker ni? varför bör jag byta min Desire? Fördelar/nackdelar dom sinsemellan?
BRING IT! 
Läs tråden så får du svar på dina funderingar.  Vad har du haft för problem med vilka SE lurar? Btw. det är väl bara att kila ner till nån handlare och testa en arc eller testa din jobbarkompis?
Redigerat av mrNoodles, 05 April 2011 - 18:11.
Postad 05 April 2011 - 18:18
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Jag är fortfarande lite orolig över detta så jag lyfter detta igen...
När jag går in under "Inställningar/Om telefonen/Status" och kollar batteristatus så står där "Laddar Ur"??
Vad betyder det?? Är det bara jag som har det eller ska det stå så...???
Hade varit mycket tacksam om någon kunde kolla på sin ARC om det är så det ska stå...
Postad 05 April 2011 - 18:23
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1168 inlägg
Jag är fortfarande lite orolig över detta så jag lyfter detta igen... När jag går in under "Inställningar/Om telefonen/Status" och kollar batteristatus så står där "Laddar Ur"??
När telefonen är igång, så laddas batteriet ur = "Laddar ur" Vid laddning står Laddar (AC) eller (USB).
Postad 05 April 2011 - 18:26
Unregistered1ad08bcb
-
Unregistered1ad08bcb
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hjälp mig! Är sugen på en Arc, en kompis på jobbet tjatar på mig om att jag bör köpa den. Jag har just nu HTC Desire, och jag måste erkänna att det är den första mobilen som jag varit helt nöjd med kvalitetsmässigt, aldrig haft problem med den. Tidigare har jag bara haft sony ericsson och haft rätt mycket problem med dom, SAMTLIGA modeller jag köpt av dom. Så ni kanske förstår varför jag tvekar? HTC som fungerat problemfritt eller ge SE en ny chans. Vad tycker ni? varför bör jag byta min Desire? Fördelar/nackdelar dom sinsemellan?
BRING IT! 
Mitt tips: Är du nöjd med din HTC behåll den.. Vänta med att köpa en ny. Du har dessutom tid att läsa in dig mer om Arc:en eller möjligtvis andra framtida smartphones.
Postad 05 April 2011 - 18:26
afcdanne
-
afcdanne
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Läs tråden så får du svar på dina funderingar. 
Vad har du haft för problem med vilka SE lurar?
Btw. det är väl bara att kila ner till nån handlare och testa en arc eller testa din jobbarkompis?
Kan säga att jag läst igenom hela tråden. Men tvekan sitter ju i om man ska våga byta bort desiren. vad har desiren som inte arcen har t ex? alltså finns det något som skulle kunna göra mig missnöjd med en Arc? Jag har haft bla k700,k800,w902, w705 osv, många tidigare modeller. Min jobbarkompis har ingen , han har x10i.
Postad 05 April 2011 - 18:33
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
När telefonen är igång, så laddas batteriet ur = "Laddar ur" Vid laddning står Laddar (AC) eller (USB).
Jag förstår vad du menar men borde det inte stå "laddar inte"?? Jag läste nånstans att telefonen automatiskt "laddar ur" lite grann efter en fulladdning för att förbättra prestandan. Tänkte att min kanske hängt sig i "Laddar Ur"-träsket... Därför vill jag veta om det är någon med ARC som har "Laddar inte"-texten istället... Isåfall är det solklart fel i min mjukvara... Mitt tips: Är du nöjd med din HTC behåll den..
Vänta med att köpa en ny. Du har dessutom tid att läsa in dig mer om Arc:en eller möjligtvis andra framtida smartphones.
Håller med... Lite mycket pengar att gambla med... SE kommer säkerligen med en monster-android till hösten/vintern -12 som slår ut våra ARC:s med hästlängder...
Postad 05 April 2011 - 18:33
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1168 inlägg
Tänkte att min kanske hängt sig i "Laddar Ur"-träsket... Därför vill jag veta om det är någon med ARC som har "Laddar inte"-texten istället... Isåfall är det solklart fel i min mjukvara...
I min arc står också "Laddar ur" i batteristatus.
Postad 05 April 2011 - 18:46
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Ja på sidan sitter den och det är som att sätta den på baksidan. Så den är helt användbar förutom vid laddning möjligen. Jag hoppas se gör om sim led till en lite snyggaste och något större led på fronten till nästa produktserie.
Håller med, det måste de fixa! En fråga: Är dioden helt på sidan (och osynlig från någon annat håll) eller är en del av dioden även synlig på ovansidan oxå? /M
Redigerat av eztoril, 05 April 2011 - 18:47.
Postad 05 April 2011 - 19:02
afcdanne
-
afcdanne
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag förstår vad du menar men borde det inte stå "laddar inte"?? Jag läste nånstans att telefonen automatiskt "laddar ur" lite grann efter en fulladdning för att förbättra prestandan. Tänkte att min kanske hängt sig i "Laddar Ur"-träsket... Därför vill jag veta om det är någon med ARC som har "Laddar inte"-texten istället... Isåfall är det solklart fel i min mjukvara...
Håller med... Lite mycket pengar att gambla med... SE kommer säkerligen med en monster-android till hösten/vintern -12 som slår ut våra ARC:s med hästlängder... 
okej så ni tycker det. Känner för att pröva någon ny nu. men osäker på vilken, kanske en annan HTC, kommer man få ut så mycket mer av att byta android-telefon? var ju även i tankarna att pröva en Iphone4, men tror jag kommit ifrån det lite då jag kände på Arcen...
Postad 05 April 2011 - 19:06
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag förstår vad du menar men borde det inte stå "laddar inte"?? Jag läste nånstans att telefonen automatiskt "laddar ur" lite grann efter en fulladdning för att förbättra prestandan. Tänkte att min kanske hängt sig i "Laddar Ur"-träsket... Därför vill jag veta om det är någon med ARC som har "Laddar inte"-texten istället... Isåfall är det solklart fel i min mjukvara...
Nej det står laddar ur på min också, du har inget att oroa dig över.
Postad 05 April 2011 - 19:19
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Nej det står laddar ur på min också, du har inget att oroa dig över. 
Låter bra... Väntar fortfarande på att batteritiden ska förbättras lite... Tycker den dricker mycket juice om man säger så... Läste på Esato att en kille nu klarade 2 dygn (nästan 3...) med mycket surt, bluetooth och sync igång. Kan det verkligen vara möjligt??
Postad 05 April 2011 - 19:23
proson99
-
proson99
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Nu har ganska många testat luren ett bra tag och hunnit med att ladda den ett antal ggr.
Hur upplever ni kapaciteten på batteriet?
Själv har jag bakrundsdatan+synkroniseringen avslagen pga att jag kör mest med wi-fi.
Går jag på tex market så frågar ju luren om att slå på bakgrundsdatan,anl till detta är för att spara batteri +ofrivilliga utgifter att lurenkopplar upp sig mot nätet.
Trots detta så tycker jag att den är relativt törstig på batteri måste ladda varje kväll.
Postad 05 April 2011 - 19:27
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Låter bra... Väntar fortfarande på att batteritiden ska förbättras lite... Tycker den dricker mycket juice om man säger så... Läste på Esato att en kille nu klarade 2 dygn (nästan 3...) med mycket surt, bluetooth och sync igång. Kan det verkligen vara möjligt??
I så fall måste det plötsligt ske någon slags mirakel. Fantastiskt om så sker, men jag kan lugnt säga att jag inte är ens nära det i nuläget.
Postad 05 April 2011 - 20:33
Unregistered1464
-
Unregistered1464
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det som i särklass drar mest batteri är skärmen. Jag kör sällan mer än 60% styrka om jag inte behöver.
Postad 05 April 2011 - 20:51
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
3 dygn låter ju helt osannolikt. Han måste ju köra med 10% skärmljus. Jag får ladda varje natt och har inga problem med det!
Postad 05 April 2011 - 22:38
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Håller med, det måste de fixa! En fråga: Är dioden helt på sidan (och osynlig från någon annat håll) eller är en del av dioden även synlig på ovansidan oxå?
/M
Den är helt på sidan
Postad 06 April 2011 - 06:37
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
3 dygn låter ju helt osannolikt. Han måste ju köra med 10% skärmljus. Jag får ladda varje natt och har inga problem med det!
När jag satte min i laddaren igårkväll så hade den varit ur den samma i drygt 3 dygn (typ 74 timmar) och då hade jag 15% kvar av batteriet. Använder den en del. Pratar, SMS/MMS, surfning både via 3G och WiFi, sýncning av min Gmail osv. Skärmbelysningen står på 50%. Har inte någon automatisk syncning/bakgrundsdata igång utan syncar allt manuellt dock ganska många ggr under dagen.
Postad 06 April 2011 - 09:41
Djingis Khan
-
Djingis Khan
-
Användare
-
-
150 inlägg
Någon som hittat ett bra sportarmband/väska att använda vid träning?
Postad 06 April 2011 - 18:59
Rickis71
-
Rickis71
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Fråga 1: Varför kan man inte stänga av den automatiska ljusinställningen?
Fråga2: Varför får jag upp mobilanpassade websidor såsom Aftonbladets, Sydsvenskan etc? Jag vill minnas att jag i hastigheten valde att svara JA på nån fråga angående detta, men hur återställer man detta så att den surfar in på t.ex. AB normala sida?
Postad 06 April 2011 - 20:28
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Fråga 1: Varför kan man inte stänga av den automatiska ljusinställningen?
Fråga2: Varför får jag upp mobilanpassade websidor såsom Aftonbladets, Sydsvenskan etc? Jag vill minnas att jag i hastigheten valde att svara JA på nån fråga angående detta, men hur återställer man detta så att den surfar in på t.ex. AB normala sida?
Fråga 1: Varför får du nog fråga Sony Ericsson. Kanske något som man kan fixa i en uppdatering. Fråga 2: Om du skriver in den "riktiga adressen igen så har jag för mig att den frågar om man vill välja den ordinarie eller mobilversionen... Man får liksom tjata in det...
Postad 06 April 2011 - 20:35
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Fråga 1: Varför får du nog fråga Sony Ericsson. Kanske något som man kan fixa i en uppdatering. Fråga 2: Om du skriver in den "riktiga adressen igen så har jag för mig att den frågar om man vill välja den ordinarie eller mobilversionen... Man får liksom tjata in det...
Menar ni att det inte går att stänga av automatisk ljusinställning i SE? Sunkigt av SE isf inte alltid den är praktisk även om den är det för det mesta.
Postad 06 April 2011 - 20:44
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jag hade som för mig att jag läst att det vist gick att stänga av..
Hittade detta på swedroid.se
Läge två är autoläget. Första är minsta ljus, sedan auto och sist fullt ös.
Ju mörkare det är där du är desto mindre ljus på skärmen och mer ljus i ljusare miljöer. Tycker det funkar bra även på Arc som på X10.
Så minsta ljus eller fullt ös då ?
Redigerat av moparman, 06 April 2011 - 20:44.
Postad 06 April 2011 - 20:45
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag bestämde mig för att inte skicka tillbaka min Arc utan packade upp den igår och började pilla med den. Söker svar på några frågor:
1. Kan den inbyggda webbläsaren inte anpassa kolumner efter skärmens bredd så som på htc tex?
2. Finns det någon bra klocka som täcker hela skärmen, som en skärmsläckare fast bara när man laddar telefonen. Testade night clock men det verkar inte få att starta per automatik när man pluggar in laddaren.
3. Kan inte få över mina kontakter från outlook till gmail kontot, däremot syncar kalendern...?! Får bara "fel, testa igen"....??? Någon som kan tipsa hur jag löser detta?
Postad 06 April 2011 - 20:48
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Jag hade som för mig att jag läst att det vist gick att stänga av..
Hittade detta på swedroid.se
Läge två är autoläget. Första är minsta ljus, sedan auto och sist fullt ös. Ju mörkare det är där du är desto mindre ljus på skärmen och mer ljus i ljusare miljöer. Tycker det funkar bra även på Arc som på X10.
Så minsta ljus eller fullt ös då ?
Nu ligger ju inte arc så högt på min lista när jag ska byta mobbe även om den finns med där  Har ju funktionen i htcn och gillar den men om man är i ett rum där ljuset skiftar så tycker jag den blir lite jobbig. Men jag kan ju ställa skärmen manuellt i htcn och slå av funktionen. Vanesak troligtvis
Postad 06 April 2011 - 21:04
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Nu ligger ju inte arc så högt på min lista när jag ska byta mobbe även om den finns med där Har ju funktionen i htcn och gillar den men om man är i ett rum där ljuset skiftar så tycker jag den blir lite jobbig. Men jag kan ju ställa skärmen manuellt i htcn och slå av funktionen. Vanesak troligtvis 
Ärligt talat så märker jag inte av funktionen. Jag kör förvisso med 50% skärmstyrka så det kanske är därför...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|