Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 4S

1754 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: iPhone 4S (323 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om den nya iPhone 4S?

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (81 röster [25.08%] - Visa)

Procent av omröstning: 25.08%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (48 röster [14.86%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.86%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (44 röster [13.62%] - Visa)

Procent av omröstning: 13.62%

4. Inget märkvärdigt. (46 röster [14.24%] - Visa)

Procent av omröstning: 14.24%

5. Besviken. (71 röster [21.98%] - Visa)

Procent av omröstning: 21.98%

6. Sämst! (33 röster [10.22%] - Visa)

Procent av omröstning: 10.22%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 18 October 2011 - 03:30

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Det går ju ORDENTLIGT mkt snabbare.

Eller hur? Snacka om hjärntvättad by Apple.

Postad 18 October 2011 - 04:50

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Igen, och detta kanske bara är jag, men ser vi verkligen samma video? Om det där ska klassas som ordentligt mycket snabbare, så måste jag nog antagligen överväga de krav jag personligen ställer på "nya/uppdaterade" produkter. (de verkar vara alldeles för högt ställda, i så fall)

Postad 18 October 2011 - 08:35

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Eller hur? Snacka om hjärntvättad by Apple.

Tack, det var snällt sagt.

Igen, och detta kanske bara är jag, men ser vi verkligen samma video? Om det där ska klassas som ordentligt mycket snabbare, så måste jag nog antagligen överväga de krav jag personligen ställer på "nya/uppdaterade" produkter. (de verkar vara alldeles för högt ställda, i så fall)

Frågan är väl egentligen snarare hur mkt du som tittare av videon förväntar dig. Om du förväntar dig att sidorna ska laddas dubbelt så snabbt osv skulle jag påstå att förväntningarna är orimliga. De flesta apps och funktioner han startar på videon startar näst intill direkt redan på I4an. Då är det givetvis inte så mkt som kan gå avsevärt snabbare på I4S. Lägg där till att apparna kanske inte är ios5optimerade än vilket gör att de inte drar nytta av den nya kraften av exempelvis 2 processorkärnor på rätt sätt gör att apparna har sin del av begränsningen.

Det tar 8 sekunder i videon att ladda en sida som yahoo med 4s
Det tar 13 sekunder att ladda samma med 4.

38,46% skillnad i tid.

Redigerat av Sgart, 18 October 2011 - 08:36.

Postad 18 October 2011 - 08:44

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Ja som sagt, mina krav kanske är lite väl högt satta. :)

Postad 18 October 2011 - 12:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Om ni vill veta vad ni betalar 7000 för kan ni titta här
http://www.youtube.com/watch?v=e1zLg4itgZA&feature=player_embedded

Marginellt snabbare ....

Väntar nog till april när de släpper Iphone 5 .... (???)

April? Jag skulle gärna vilja se ngn källa på det påståendet. Personligen skulle jag gissa på ett år till nästa modell.
Nästa uppgradering blir rimligtvis imacarna och ipods kanske ipad.

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 October 2011 - 12:14.

Postad 18 October 2011 - 12:42

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Tack, det var snällt sagt.

Frågan är väl egentligen snarare hur mkt du som tittare av videon förväntar dig. Om du förväntar dig att sidorna ska laddas dubbelt så snabbt osv skulle jag påstå att förväntningarna är orimliga. De flesta apps och funktioner han startar på videon startar näst intill direkt redan på I4an. Då är det givetvis inte så mkt som kan gå avsevärt snabbare på I4S. Lägg där till att apparna kanske inte är ios5optimerade än vilket gör att de inte drar nytta av den nya kraften av exempelvis 2 processorkärnor på rätt sätt gör att apparna har sin del av begränsningen.

Det tar 8 sekunder i videon att ladda en sida som yahoo med 4s
Det tar 13 sekunder att ladda samma med 4.

38,46% skillnad i tid.

Att ens jämföra i procent när det handlar om 5 sekunder är ju rent ut sagt patetiskt. Själv sitter jag på en 4:a och är sanslöst nöjd med den. 4S är marginellt bättre. Kameran blir inte bättre bara för den får fler megapixel. Någon enstaka sekund snabbare i uppstart av program. Och kostar sanslöst mycket mer än 4:an. Att uppgradera sig från 4:an till 4S är idiotiskt.

Såvida man inte sitter fastspänd i en bil med en tickande bomb och man måste skriva ett meddelande på Facebook innan man sprängs och behöver 1 sekunds marginal - ja då har man väl användning för det...

Redigerat av Kalekulan, 18 October 2011 - 12:43.

Postad 18 October 2011 - 12:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ja det är helt idiotiskt att byta upp sig från Iphone 4 till 4S. Precis som det var lika korkat att byta upp sig från 3G till 3GS.
Personligen tycker jag det är helkorkat att byta telefon varje år. Det är extremt lite skillnad på ett år oavsett vilken telefon man väljer mellan. Själv så byter jag max var 24:e månad. Min 3GS blev snabbare med IOS 5 så jag kör nog vidare på den i ett år till.

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 October 2011 - 12:47.

Postad 18 October 2011 - 13:26

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Batteritiden är något dom inte lyckats nåt vidare med som sagt :

http://www.macrumors...ed-to-iphone-4/

Postad 18 October 2011 - 13:38

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Att ens jämföra i procent när det handlar om 5 sekunder är ju rent ut sagt patetiskt. Själv sitter jag på en 4:a och är sanslöst nöjd med den. 4S är marginellt bättre. Kameran blir inte bättre bara för den får fler megapixel. Någon enstaka sekund snabbare i uppstart av program. Och kostar sanslöst mycket mer än 4:an. Att uppgradera sig från 4:an till 4S är idiotiskt.

Såvida man inte sitter fastspänd i en bil med en tickande bomb och man måste skriva ett meddelande på Facebook innan man sprängs och behöver 1 sekunds marginal - ja då har man väl användning för det...

Om du tycker 38,48% är lite i skillnad när det gäller laddning av sidinformation skulle det ju vara rätt roligt att veta hur snabbt det skulle gå för att folk skulle tycka det var rimligt med en ny telefon. Varför är det patetiskt? Det är ärligt talat lite oförskämt sagt.

Alla sitter dessutom inte med en 4a...
Om man betänker att folk kör 24månaders abbonemang på sina telefoner kommer förmodligen en hel del av de som spekulerar på en 4s vara personer som har en 3Gs.

Tycker bara det blir så löjligt när en telefon är snabbare än föregångaren och sen tycker folk ändå inte att telefonen är bättre på nått sätt? Vad hade gjort folk nöjda? Undrar jag då.
Vad folk tycker är köpvärt eller inte är väl upp till var och en men det blir bara konstigt att påstå att telefonen nästan inte är snabbare när den uppenbarligen är det. Sen vad man gör med den vetskapen är väl som sagt upp till en själv.

Postad 18 October 2011 - 13:51

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

Batteritiden är något dom inte lyckats nåt vidare med som sagt :

http://www.macrumors...ed-to-iphone-4/

Ja inte är det imponerande i alla fall.

Från dagens Engadget.com

"Battery life left us slightly less impressed, however. After about two hours of wandering around town, shooting several dozen photos and about 10 minutes of HD video with each device, the iPhone 4S had just 30 percent of battery left. Its predecessor, the iPhone 4 offered much better performance in the battery department, finishing the shoot with 52 percent remaining, even though we also used that device to check email multiple times and make several phone calls."

Postad 18 October 2011 - 13:55

Moberg17
  • Moberg17
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Ja det är helt idiotiskt att byta upp sig från Iphone 4 till 4S. Precis som det var lika korkat att byta upp sig från 3G till 3GS.
Personligen tycker jag det är helkorkat att byta telefon varje år. Det är extremt lite skillnad på ett år oavsett vilken telefon man väljer mellan. Själv så byter jag max var 24:e månad. Min 3GS blev snabbare med IOS 5 så jag kör nog vidare på den i ett år till.

Precis, jag sitter här med en gammal rutten 3G som går långsammare än en snigel, för mig kommer det nog bli en otroligt stor skillnad när jag byter upp mig. Men det skulle det självklart bli med vilken mobil jag än väljer på dagens marknad...

Postad 18 October 2011 - 14:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
och jag sitter med en sony ericsson w995, blir nog rätt stor skillnad här med :)

Postad 18 October 2011 - 15:09

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Nej, 3g till 3gs var stor skillnad, 3g var rätt så seg och dessutom hade den ett flertal buggar vill jag minnas. Designen må ha varit samma mellan 3g och 3gs men skillnaden mellan dessa telefoner märkte man vid användande. Jag vet inte om skillnaden blir lika stor mellan 4 och 4s men tycker generellt att 4:an funkar problemfritt idag så därför skulle jag själv inte uppgradera.

Postad 18 October 2011 - 15:14

Toni81
  • Toni81
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
vad kan det uppskattade priset hamna på 4s ? netonnet har priser på 8-9000. Men måste väl vara en uppskattat pris..kan det verkligen hamna så högt ?

Postad 18 October 2011 - 15:51

Unregisteredee1fca77
  • Unregisteredee1fca77
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

April? Jag skulle gärna vilja se ngn källa på det påståendet. Personligen skulle jag gissa på ett år till nästa modell.
Nästa uppgradering blir rimligtvis imacarna och ipods kanske ipad.

Iphone ligger idag 6 månader efter hårdvarumässigt men kanske 12 månader före OS-mässigt. April var lite överdrivet men allt beror på hur länge vi nöjer oss med 4S. När den dalar eller Samsung toppar med en ny modell är det dags att ta fram 5:an ur rockärmen, augusti är kanske en bättre gissning. De har fram till idag haft 15 månader på sig för en "ny modell"...

Postad 18 October 2011 - 17:19

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Har startat en tråd om iPhone iOS 5 om ni har lust att dela med er av era problem, tips och nyheter.

https://www.minhembi...howtopic=289743

Postad 18 October 2011 - 17:22

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Ni iphönes blir ju aldrig nöjda?

Postad 18 October 2011 - 17:31

Unregistered1574
  • Unregistered1574
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
öhm fel tråd x)

Redigerat av Unregistered1574, 18 October 2011 - 17:59.

Postad 18 October 2011 - 19:31

hottunas
  • hottunas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Fick idag ett mail från netonnet där det stod att min order har skickats,
iPhone 4S 16GB Black 1 7.990,00 7.990,00

Vad är detta, telefonen släpps 28e väl? Är det någon annan som "förbokat" från netonnet?
Om nu det ligger en Iphone 4s i min brevlåda de närmsta dagarna klagar jag inte men detta kan inte stämma eller... :D

Postad 18 October 2011 - 19:38

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Fick idag ett mail från netonnet där det stod att min order har skickats,
iPhone 4S 16GB Black 1 7.990,00 7.990,00

Vad är detta, telefonen släpps 28e väl? Är det någon annan som "förbokat" från netonnet?
Om nu det ligger en Iphone 4s i min brevlåda de närmsta dagarna klagar jag inte men detta kan inte stämma eller... :D

Har för mig att netonnet importerar sina lurar från England, där släpptes den väl förra veckan. Så det är mycket möjligt att den är på väg hem till dig, nackdelen jag kan se här är väl att du får pröjsa lite mer för att du får den tidigt. Sverige priset den 28:e kan jag med stor sannolikhet säga att det kommer bli minst 1 tusen lapp mindre än vad du får betala nu... och vid det fallet så kommer väl netonnet också sänka sina priser den 28:e och framåt för att matcha marknaden. Men de kanske har någon prisgaranti i några dagar.. som gör att du kanske får mellanskillnaden tillbaka.

Redigerat av Unregistered1232, 18 October 2011 - 19:39.

Postad 18 October 2011 - 19:56

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Skulle säga att betalar man 8k för en 16GB 4s så har man blivit lurad, köper du den via borderlinx från uk blir priset 5200 för telefonen, och sen c:a 400kr med frakt från b-linx.

Postad 18 October 2011 - 20:32

Unregistered3654a045
  • Unregistered3654a045
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Test mellan 4s och sgs2:
http://www.youtube.c...&v=bphZoV8VrLc#!

Postad 18 October 2011 - 20:38

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Engadget skrev en ganska bra recension, slutorden är citerad:

Is this the best iPhone yet? Yes, of course it is. The iPhone 4S takes the previous king, gives it some more pep and adds on a better camera to boot, all without really gaining any extra weight. This is, then, the best iPhone on the market, but that still leaves us with two unanswered questions: is it the best phoneon the market, and is it worth the upgrade?

The first question is hard to answer. If you're into iOS, have a wealth of App Store purchases you'd like to keep using and in general are down with the Apple ecosystem then, yes, this is the best phone out there. If, however, you've been shopping around, or are already tight with Android, Windows Phone, BlackBerry or Meego (hey, the N9 is pretty great) then it's hard to see this as a truly forward-looking device. The 3.5-inch display and abject lack of 4G connectivity alone make this phone feel a little too conservative to really tickle the fancy of those looking for something a bit more progressive.

So, then, is it worth the upgrade? Well, if your contract happens to be up and you want an iPhone andyou haven't already jumped on the iPhone 4 then yes, this is the one you want. It does come at a $100 premium over its predecessor, but in the long run that premium will be worth it as the 4S will surely be supported by Apple for a good bit longer than the 4 (as the 3GS continues to be, while the 3G is now fading into obsolescence). But, if you're mid-contract or haven't quite yet been wooed by all that iOS has to offer, we'd recommend sitting this one out. The iPhone 4S does everything better than the iPhone 4, but it simply doesn't do anything substantially different.
Update: We spent a few days shooting with the iPhone 4S's eight megapixel camera, and were quite pleased with the images it was able to capture. We were slightly less impressed with the smartphone's battery life, however -- after the same shooting period, the iPhone 4 had 52 percent remaining, while the iPhone 4S had just 30 percent left.

Postad 18 October 2011 - 22:36

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Någon mer som fått ett sms från telenor idag om att förboka iPhone 4S?

Postad 19 October 2011 - 09:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

vad kan det uppskattade priset hamna på 4s ? netonnet har priser på 8-9000. Men måste väl vara en uppskattat pris..kan det verkligen hamna så högt ?

Gråimport. Så dyra blir de inte hos operatörerna.

Engadget skrev en ganska bra recension, slutorden är citerad:

A5 drar nog lite mer ström än A4.

Jag håller med dem. Har man köpt en massa appar under 2 års tid så vill man inte kasta bort dem och köpa en android telefon. Det mest logiska är att man fortsätter med en telefon där man kan använda sina gamla inköp på. Speciellt om man lagt tusentals kronor på navigeringsappar osv.

Postad 19 October 2011 - 19:01

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Någon mer som fått ett sms från telenor idag om att förboka iPhone 4S?

Gjorde en intressenamälan hos Telenor där jag skulle få en notering via mail. Men inte fått något!

Postad 19 October 2011 - 19:21

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Gjorde två st intresseanmälningar (man är ju angelägen) en privat med svar till mobilnummer och en företag med svar till mail. Den privata har jag fått svar på men inte den med mailsvar!

Postad 19 October 2011 - 22:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Iphone 4s är ca dubbelt så snabb som samsung galaxy 2. Det finns ingen snabbare telefon än ihpone 4s på marknaden. Att de skulle vara 6 månader efter är rent trams

Postad 20 October 2011 - 02:21

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Iphone 4s är ca dubbelt så snabb som samsung galaxy 2. Det finns ingen snabbare telefon än ihpone 4s på marknaden. Att de skulle vara 6 månader efter är rent trams

På vad?
Svepande uttalande utan källa är intet värt.

Postad 20 October 2011 - 10:36

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Borde vara dags för operatörerna att finta fram lite priser snart! Drygt en vecka kvar och det är tyst...

Postad 20 October 2011 - 10:54

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Om du tycker 38,48% är lite i skillnad när det gäller laddning av sidinformation skulle det ju vara rätt roligt att veta hur snabbt det skulle gå för att folk skulle tycka det var rimligt med en ny telefon. Varför är det patetiskt? Det är ärligt talat lite oförskämt sagt.

Alla sitter dessutom inte med en 4a...
Om man betänker att folk kör 24månaders abbonemang på sina telefoner kommer förmodligen en hel del av de som spekulerar på en 4s vara personer som har en 3Gs.

Tycker bara det blir så löjligt när en telefon är snabbare än föregångaren och sen tycker folk ändå inte att telefonen är bättre på nått sätt? Vad hade gjort folk nöjda? Undrar jag då.
Vad folk tycker är köpvärt eller inte är väl upp till var och en men det blir bara konstigt att påstå att telefonen nästan inte är snabbare när den uppenbarligen är det. Sen vad man gör med den vetskapen är väl som sagt upp till en själv.

Jag sa ju precis att det är patetiskt att jämföra PROCENTUELLT i detta sammanhang. Hade vi snackat om en laddtid på 30sek respektive 10 sek, ja då hade vi kunnat räkna med procent. Men du hinner ju inte ens blinka mellan dessa laddtider. Denna mobil är fan ett skämt och endast en ren mjölkning. Jag hoppas på att iPhone 5 ska vara en lika stor uppgradering till iPhone 4 så som den var gentemot iPhone 3GS.

Redigerat av Kalekulan, 20 October 2011 - 10:55.

Postad 20 October 2011 - 11:32

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag sa ju precis att det är patetiskt att jämföra PROCENTUELLT i detta sammanhang. Hade vi snackat om en laddtid på 30sek respektive 10 sek, ja då hade vi kunnat räkna med procent. Men du hinner ju inte ens blinka mellan dessa laddtider. Denna mobil är fan ett skämt och endast en ren mjölkning. Jag hoppas på att iPhone 5 ska vara en lika stor uppgradering till iPhone 4 så som den var gentemot iPhone 3GS.

Du menar att det bara är nytt skal som räknas? Om man bortser från det omdesignade skalet är uppgraderingen från 4 till 4S ungefär likvärdig med uppgraderingen från 3GS till 4. Jag tycker det var en väldigt stor skillnad mellan 4 och 4S i filmen. Det är just den där extra sekunden man måste vänta varje gång man ska göra något som är avgörande för användarupplevelsen. Man fattar kanske inte det när man sitter med sin vanliga telefon, men jag är övertygad om att de allra flesta skulle uppleva 4:an som väldigt seg när de kört 4S ett tag. Det är precis som om du använder en tre-fyra år gammal dator. Även om det var den värsta datorn då upplever du den som seg jämfört med de snabbaste datorerna nu.

Postad 20 October 2011 - 11:36

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Ställer mig rätt frågande om man verkligen skulle märka denna, så kallade, stora skillnad om man inte hade tillgång till två mobiler och på så sätt kunde jämföra dessa. Jag säger ingenting om att det inte skulle vara skillnad mellan 4 och 4S (för det är det givetvis), men att skillnaden är så påtaglig när man "bara" har tillgång till 4S, ja det tror jag personligen inte. Men men... :)

Postad 20 October 2011 - 11:44

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Du menar att det bara är nytt skal som räknas? Om man bortser från det omdesignade skalet är uppgraderingen från 4 till 4S ungefär likvärdig med uppgraderingen från 3GS till 4. Jag tycker det var en väldigt stor skillnad mellan 4 och 4S i filmen. Det är just den där extra sekunden man måste vänta varje gång man ska göra något som är avgörande för användarupplevelsen. Man fattar kanske inte det när man sitter med sin vanliga telefon, men jag är övertygad om att de allra flesta skulle uppleva 4:an som väldigt seg när de kört 4S ett tag. Det är precis som om du använder en tre-fyra år gammal dator. Även om det var den värsta datorn då upplever du den som seg jämfört med de snabbaste datorerna nu.

Vi snackar om under 1 sekunds skillnad i att starta de flesta appar. Stör du dig på att det tar en sekund så vet jag inte vad jag ska säga.

iPhone 4 var mycket bättre än 3GS på alla sätt. Mycket bättre kamera. Mycket bättre skärm. Mycket bättre touch. Mycket snabbare. Hur kan du ens säga så?
iPhone 4S har lite bättre kamera, lite snabbare, samma skärm, samma touch, samma batteritid. 4 lök extra? Nej.

Redigerat av Kalekulan, 20 October 2011 - 11:45.

Postad 20 October 2011 - 11:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

På vad?
Svepande uttalande utan källa är intet värt.

Här har du källan

http://www.anandtech...gpu-than-ipad-2

Vi snackar om under 1 sekunds skillnad i att starta de flesta appar. Stör du dig på att det tar en sekund så vet jag inte vad jag ska säga.

iPhone 4 var mycket bättre än 3GS på alla sätt. Mycket bättre kamera. Mycket bättre skärm. Mycket bättre touch. Mycket snabbare. Hur kan du ens säga så?
iPhone 4S har lite bättre kamera, lite snabbare, samma skärm, samma touch, samma batteritid. 4 lök extra? Nej.

Kolla benchmarksen i länken . Det är en stor skillnad på Iphone 4 och Iphone 4S

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 October 2011 - 11:48.

Postad 20 October 2011 - 11:48

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

samma batteritid.

Av de tester vi fått ta del av hitills, så tyder det mesta på att det t.o.m är sämre batteritid i 4S.

Postad 20 October 2011 - 11:54

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
4S sägs ju ha ett snabbare hastighet på 3g samt ett bättre antenn system, kanske märker man skillnad när man surfar ute på stan utan wifi.

Postad 20 October 2011 - 11:59

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Ställer mig rätt frågande om man verkligen skulle märka denna, så kallade, stora skillnad om man inte hade tillgång till två mobiler och på så sätt kunde jämföra dessa.

Tror man kan märka stor skillnad i enstaka applikationer (speciellt krävande spel) och komplexa webbsidor, men vid normal användning lär inte många önska att de hade en bättre telefon istället. Har inte ens känt det behovet med min gamla 3GS. 3GS:en blev trots allt snabbare med iOS 5.0 (speciellt i Safari).

Redigerat av Walkir, 20 October 2011 - 12:16.

Postad 20 October 2011 - 12:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Av de tester vi fått ta del av hitills, så tyder det mesta på att det t.o.m är sämre batteritid i 4S.

Det lär vara lite sämre batteritid. Ny snabbare processor drar rimligtvis lite mer ström.

Postad 20 October 2011 - 12:40

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Engadget.com (20% sämre) när de testade under en dag på NYC's gator och torg. Sen ska man givetvis inte dra alla över en kam, dock har det ju som sagt skrivits på en del andra ställen om samma problem.

Postad 20 October 2011 - 12:41

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag kan inte säga att jag stör mig, men jag hade gärna haft en snabbare telefon. Jag upplever ganska ofta 4:an som lite seg. Den hackar ofta i spel, den laddar websidor långsamt, och vissa appar tar lång tid att ladda. Målet måste givetvis vara att allt på telefonen sker omedelbart utan någon märkbar väntetid. Innan dess kan man inte vara riktigt nöjd. När man bedömer hastigheten måste måttet rimligen vara hur långt mot det målet en ny telefon når i jämförelse med den gamla. Grejen är ju att de flesta är nöjda med det de har, men efter att de bytt upp sig kan de inte fatta hur de stod ut med den gamla tekniken. Så är det ju alltid.

4S verkar vara ett hyfsat stort steg i rätt riktning. Men jag kommer inte byta upp mig, så mycket är det inte värt.

Postad 20 October 2011 - 12:49

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Bättre GPS position i 4S?
http://macworld.idg....ing-i-iphone-4s

Postad 20 October 2011 - 12:52

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Om vi nu ska leka benchmark är sanningen den att 4S uppvisar bättre resultat i vissa processer/mätningar, SGS II i andra. För den intresserade finns här en hyfsat komplett lista:

http://www.glbenchma...=Apple iPhone 4

Postad 20 October 2011 - 13:39

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Det lär vara lite sämre batteritid. Ny snabbare processor drar rimligtvis lite mer ström.

Inte alls säkert. Snabbare hårdvara kan väl snarare ge bättre batteritid pga att lägre effekt klarar av att hantera uppgifter som tidigare sämre hårdvara varit tvungen att köra på högre.

Jag tror det snarare har att göra med att os kräver mer. Även 3gsen drar ju mer ström nu så det är nog helt och hållet fler tasks som kräver nyttjande av hårdvaran. Mer features leder ju till detta.

Postad 20 October 2011 - 13:48

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Du har inte svarat på min fråga. Hur snabbt tycker du att skillnaden skulle varit då?
Vill du att appen ska öppnas innan du trycker på knappen?

jesus...
Du har inte tänkt på att anledningen till att det är svårt att få appsen att starta mkt snabbare är att 4an redan öppnar dom väldigt snabbt?

Jag väljer att räkna % eftersom allt annat är totalt meningslöst. Du får tycka precis vad du vill om detta. När man jämför hårdvara brukar man räkna skillnader i procent bland annat.
Om man hypotetiskt kan säga att en hårdvara är 38,5% snabbare än en annan, är det väldigt stor skillnad.

När man jämför bland annat grafikkort och processorer i prestandatest jämfört med varandra skulle 38,5% vara extremt stor skillnad.

Postad 20 October 2011 - 15:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Inte alls säkert. Snabbare hårdvara kan väl snarare ge bättre batteritid pga att lägre effekt klarar av att hantera uppgifter som tidigare sämre hårdvara varit tvungen att köra på högre.

Jag tror det snarare har att göra med att os kräver mer. Även 3gsen drar ju mer ström nu så det är nog helt och hållet fler tasks som kräver nyttjande av hårdvaran. Mer features leder ju till detta.

Din logik håller inte där då de jämfört telefoner med IOS 5. De har alltså samma IOS version. Då är det ngt i hårdvaran som drar mer ström på 4S.

Postad 20 October 2011 - 15:42

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Din logik håller inte där då de jämfört telefoner med IOS 5. De har alltså samma IOS version. Då är det ngt i hårdvaran som drar mer ström på 4S.

Finns ju funktioner hos I4s som inte finns i föregångare oavsett samma OS :)
Det kan givetvis vara hårdvaran också, jag menade bara att ny(bättre) hårdvara inte automatiskt drar mer ström :) Ofta blir hårdvaran mindre och mindre strömkrävande i dagens tillverkning.

Redigerat av Sgart, 20 October 2011 - 15:43.

Postad 20 October 2011 - 15:55

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
"TeliaSonera exec questions Apple’s supremacy"

http://www.telecoms....ples-supremacy/

Postad 20 October 2011 - 18:50

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Finns ju funktioner hos I4s som inte finns i föregångare oavsett samma OS :)
Det kan givetvis vara hårdvaran också, jag menade bara att ny(bättre) hårdvara inte automatiskt drar mer ström :) Ofta blir hårdvaran mindre och mindre strömkrävande i dagens tillverkning.

Tex siri bör väl dra en del om man använder det

Postad 20 October 2011 - 20:05

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Fick precis ett SMS att man från 24.00 ikväll kan förboka iPhone 4S hos Telenor!!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.