**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
3171 svar till detta ämne
Postad 14 May 2011 - 16:54
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Lite mer kommentarer efter två dagars användande.
Laddade telefonen i morse (kl 10) och nu är batteriet nere på 88% . Har haft w-lan på en stund, surfat lite kort, snackat lite grann (kanske 10 min). Ingen gps på och ingen blåtand.
Något som irriterar och oroar mig är något som kanske inte har med just min telefon att göra är att program verkar starta sig själva lite som dom vill. hitta.se applikationen och firefox vet jag inte hur många ggr jag har dödat men dom hoppar igång av sig själv utan att jag verkar kunna påverka.
Är som sagt ny på det här med Android men känns vanskligt att ta med sig telefonen utomlands om man inte har full koll på datat.
Sen påverkar det såklart prestanda och batteritid också om en massa processer som inte borde vara igång är igång.
GPS:n är grym måste jag säga, hittar nog positionen på fem sekunder.
Postad 14 May 2011 - 17:02
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Lite mer kommentarer efter två dagars användande. Laddade telefonen i morse (kl 10) och nu är batteriet nere på 88% . Har haft w-lan på en stund, surfat lite kort, snackat lite grann (kanske 10 min). Ingen gps på och ingen blåtand.
Något som irriterar och oroar mig är något som kanske inte har med just min telefon att göra är att program verkar starta sig själva lite som dom vill. hitta.se applikationen och firefox vet jag inte hur många ggr jag har dödat men dom hoppar igång av sig själv utan att jag verkar kunna påverka.
Är som sagt ny på det här med Android men känns vanskligt att ta med sig telefonen utomlands om man inte har full koll på datat. Sen påverkar det såklart prestanda och batteritid också om en massa processer som inte borde vara igång är igång.
GPS:n är grym måste jag säga, hittar nog positionen på fem sekunder.
Skit i att döda program, det drar bara batteri, android sköter det utmärkt själv. Dödar gör man om nått program skenar dvs ligger på hög cpu hela tiden. Sen vet ju inte hur du gjort med hitta.se om du tex har det som widget så kommer det alltid att vara igång och starta om så fort det dödats. Om du inte har det som widget så kommer android att plocka bort det från listan när cahce-minnet behövs till andra program.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 May 2011 - 17:06.
Postad 14 May 2011 - 19:32
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Aaarrgghhh ... Var nästan 100% på denna telefon men sneglar fortfarande på iPhone 4. Ni som har haft både, vad upplever ni vara de största skillnaderna i handhavandet?
Jag är i samma sits. Har haft Iphone 3G + 3GS men sålde 3Gs till förmån av en Galaxy S, tyvärr var jag fruktansvärt missnöjd med den så jag sålde den också. Jag sålde den dock innan 2.2 uppdateringen så den blev säkert mycket bättre efter den, men det var inget jag orkade vänta på då. Nu sitter jag på en sketen X10 mini pro som jag helst vill kasta i papperskorgen...... Nu sitter man å velar fram och tillbaka då jag personligen varit som mest nöjd med min 3GS, och eftersom jag var så missnöjd med Galaxy S tvekar man lite..... var och klämde lite i butik idag på SGS 2, och spontant så känns de så jäkla stora. Hur fasen får man plats med den i fickan Att köpa en Iphone 4 nu med mindre än 1 månad kvar till WWDC känns ju som att köpa grisen i säcken, för även om en Iphone 5 lanseras senare än tidigare så presenteras den säkerligen då. SGS 2 verkar som en sjukt grym telefon, och att ligga i sängen och slökolla på någon playkanal känns riktigt sjyst.
Postad 14 May 2011 - 19:56
Keberos07
-
Keberos07
-
Användare
-
-
129 inlägg
Haft min i en hel dag nu  Än så länge djupt nöjd! Att gå från X10 till denna var som att hoppa fram många generationer. Såg precis att det är några trevliga tillbehör påväg ut, bla. en dockstation! http://www.clove.co....es-and-chargers
Postad 14 May 2011 - 20:24
yhrn
-
yhrn
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag är i samma sits. Har haft Iphone 3G + 3GS men sålde 3Gs till förmån av en Galaxy S, tyvärr var jag fruktansvärt missnöjd med den så jag sålde den också. Jag sålde den dock innan 2.2 uppdateringen så den blev säkert mycket bättre efter den, men det var inget jag orkade vänta på då. Nu sitter jag på en sketen X10 mini pro som jag helst vill kasta i papperskorgen...... Nu sitter man å velar fram och tillbaka då jag personligen varit som mest nöjd med min 3GS, och eftersom jag var så missnöjd med Galaxy S tvekar man lite..... var och klämde lite i butik idag på SGS 2, och spontant så känns de så jäkla stora. Hur fasen får man plats med den i fickan Att köpa en Iphone 4 nu med mindre än 1 månad kvar till WWDC känns ju som att köpa grisen i säcken, för även om en Iphone 5 lanseras senare än tidigare så presenteras den säkerligen då.
SGS 2 verkar som en sjukt grym telefon, och att ligga i sängen och slökolla på någon playkanal känns riktigt sjyst.
Så här tror jag (med betoning på tror). Antingen gillar man Apples välpolerade men nedlåsta och begränsade iOS och extra välbyggda telefoner eller så vill man ha mer frihet och då kör man på en Android. Jag tror inte på att övertyga någon som verkligen gillar iPhone att köpa någon Androidlur även om hårdvaran prestandamässigt springer i cirklar kring iPhone 4. Eller tvärtom - jag har pillat en hel del på iPhone och jag känner inte en tendens till habegär och jag kan inte tänka mig nåt som skulle få mig att vilja ha en iPhone. Och det är inte ett principbeslut utan jag är bara inte sugen. Men om man frågar sig varför man ska köpa just SGS II av alla Androider så tycker jag svaret är att den är elakast på nästan alla punkter. Storleken bekommer mig mindre än jag trodde eftersom den är så tunn och jag är ändå van vid mycket mindre telefoner. Kanske blir ett problem om man kutar omkring i galet tighta hårdrocksjeans ifs
Redigerat av yhrn, 14 May 2011 - 20:26.
Postad 14 May 2011 - 20:34
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Jag är i samma sits. Har haft Iphone 3G + 3GS men sålde 3Gs till förmån av en Galaxy S, tyvärr var jag fruktansvärt missnöjd med den så jag sålde den också. Jag sålde den dock innan 2.2 uppdateringen så den blev säkert mycket bättre efter den, men det var inget jag orkade vänta på då. Nu sitter jag på en sketen X10 mini pro som jag helst vill kasta i papperskorgen...... Nu sitter man å velar fram och tillbaka då jag personligen varit som mest nöjd med min 3GS, och eftersom jag var så missnöjd med Galaxy S tvekar man lite..... var och klämde lite i butik idag på SGS 2, och spontant så känns de så jäkla stora. Hur fasen får man plats med den i fickan Att köpa en Iphone 4 nu med mindre än 1 månad kvar till WWDC känns ju som att köpa grisen i säcken, för även om en Iphone 5 lanseras senare än tidigare så presenteras den säkerligen då.
SGS 2 verkar som en sjukt grym telefon, och att ligga i sängen och slökolla på någon playkanal känns riktigt sjyst.
Du får väl ta reda på vad du inte gillade med din sgs, vissa saker går ju att ändra tex utseende, widgets och annat handhavande, men är det för att du i grunden inte trivs med android så är det ju svårare. Du har ju även haft se, tänk efter vad du tyckte var bra och dåligt med den, du har uppenbarligen haft den ett tag och även om du vill slänga den i väggen så måste det ju finnas nått som gjort att du inte redan slängt den. Man kan ju ladda hem tex adw och deras iphone-tema men det innebär ju inte att det blir en iphone, bara att det ser ut som en på skärmen  Själv så köpte jag en ip3 gs men den rök i väggen efter nån vecka, klarade inte att man var så begränsad i handhavandet efter att tidigare haft win mobile 5.0 så jag köpte en winmo 6.1 och sen android, det var rätt väg för mig även om det fanns mycket jag gillade med ip3 så var nackdelarna för stora för att jag skulle få det att funka.
Postad 14 May 2011 - 21:29
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Anledningen till att jag inte slängt min mini pro var helt enkelt för att jag väntade på SGS 2  Men jag är fortfarnade i valet och kvalet. Eftersom det inte ens är 1 månad kvar till WWDC så känns det som att jag kan vänta de veckorna för att se vad IP5:an kommer att erbjuda (om det presenteras någon). Fördelarna och nackdelarna finns ju självklart hos både Android och IOS.
Men jag kanske formulerade mig dåligt i förra inlägget, jag väljer inte mellan en IP4 och en SGS2..... utan den kommande Iphone som förhoppningsvis presenteras i Juni.
Postad 15 May 2011 - 00:19
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Klockan är 01:00 och jag har 47% av batteritiden kvar enligt indikatorn. Vi får se vad den är imorgon kl 10 när det gått ett dygn.
Sedan jag senast postade så har jag talat lite i telefon, sms:at en del och surfat lite.
Jag är väldigt intresserad av att veta hur dom gjorde för att mäta upp 700 h i standbytid. Inte för att jag trodde att jag skulle kunna få det utan för att det är så absurt mycket längre än vad man kan få i praktiken. Det förutsätter naturligtvis att man inte använder telefonen under tiden men jag tror att även om den bara skulle ligga så har jag nog svårt att få ut mer än 70 h dvs 10% av vad det borde vara.
Telefonen tar ej mer plats i fickan än min gamla n95:a gjorde snarare mindre. Tunnheten har stor betydelse.
Postad 15 May 2011 - 00:31
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Klockan är 01:00 och jag har 47% av batteritiden kvar enligt indikatorn. Vi får se vad den är imorgon kl 10 när det gått ett dygn. Sedan jag senast postade så har jag talat lite i telefon, sms:at en del och surfat lite.
Jag är väldigt intresserad av att veta hur dom gjorde för att mäta upp 700 h i standbytid. Inte för att jag trodde att jag skulle kunna få det utan för att det är så absurt mycket längre än vad man kan få i praktiken. Det förutsätter naturligtvis att man inte använder telefonen under tiden men jag tror att även om den bara skulle ligga så har jag nog svårt att få ut mer än 70 h dvs 10% av vad det borde vara.
Telefonen tar ej mer plats i fickan än min gamla n95:a gjorde snarare mindre. Tunnheten har stor betydelse.
Om du precis fått din telefon så kommer batteriet att bli bättre än vad det är nu, tar ett antal laddningar innan det fått ordentlig fart. Sen i labbmiljö så har de helt andra förutsättningar, antagligen har de även stängt av allt som drar ström tex wifi, 3g, inga widgets eller program installerade och de rör inte telefonen osv.
Postad 15 May 2011 - 00:33
renstahl
-
renstahl
-
Amatör
-
-
62 inlägg
VARFÖR kan man inte göra lite ny design på nya grejer. Ser precis ut som 9000 men med nytt innehåll? Annars vill ha..
Postad 15 May 2011 - 08:27
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Blir era mobiler väldigt varma eller har jag fått ett skumt ex? nu när jag surfar så blir den väldigt varm på baksidan
Postad 15 May 2011 - 08:38
corv1
-
corv1
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Nej, bara lite ljummen vid riktigt tung användning.
Hmm, någon mer som tycker att tangentbordet tar upp för stor plats på skärmen i landscape läge?
Blir liksom ingen plats över att se vad man skriver. tips?
Postad 15 May 2011 - 08:59
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
It looks like the point where it all ends. A galaxy outgrowing its own limits. An explosion of energy and speed. An overdose of smartphone power. A phone that makes you love the smell of Android in the morning.
Recension ute på gsmarena nu
Postad 15 May 2011 - 09:52
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
Användare
-
-
179 inlägg
It looks like the point where it all ends. A galaxy outgrowing its own limits. An explosion of energy and speed. An overdose of smartphone power. A phone that makes you love the smell of Android in the morning.
Recension ute på gsmarena nu
Underbar sammanfattning! =)
Postad 15 May 2011 - 10:02
tirim
-
tirim
-
Användare
-
-
211 inlägg
Jag har en fråga om On/off knappen. På det testexemplar jag kände på på Onoff så kändes den väldigt stum och hård och det är ju den man använder för att sätta på skärmen i låst läge så det är ju rätt så viktigt att den är skön. Hur känns den för er, ni som har den?
Postad 15 May 2011 - 10:28
Unregisteredf68ca3cd
-
Unregisteredf68ca3cd
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag har en fråga om On/off knappen. På det testexemplar jag kände på på Onoff så kändes den väldigt stum och hård och det är ju den man använder för att sätta på skärmen i låst läge så det är ju rätt så viktigt att den är skön. Hur känns den för er, ni som har den?
Jag använder Home-knappen för att sätta på skärmen i låst läge, smidigare enligt mig.
Postad 15 May 2011 - 11:53
tirim
-
tirim
-
Användare
-
-
211 inlägg
Jag använder Home-knappen för att sätta på skärmen i låst läge, smidigare enligt mig.
Det tänkte jag också på, kanske är smartast. Annars ska det nu finnas en ny uppdatering via KIES: http://www.engadget....ixes-auto-brig/Ska fixa Swype och den automatiska skärmljusstyrkeregleraren (tufft ord va?).
Postad 15 May 2011 - 12:44
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Det tänkte jag också på, kanske är smartast.
Annars ska det nu finnas en ny uppdatering via KIES: http://www.engadget....ixes-auto-brig/ Ska fixa Swype och den automatiska skärmljusstyrkeregleraren (tufft ord va?).
Finns en app som heter Screen Off And Lock Som kan läggas var som helst på skärmen om ni vill ha kvar standardhanteringen av home, vet inte hur det funkar på samsungen men på många telefoner och launchers så används ju hemknappen till både att visa homescreen och att hoppa mellan olika program vid longpress.
Postad 15 May 2011 - 14:18
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
Användare
-
-
179 inlägg
den automatiska skärmljusstyrkeregleraren (tufft ord va?).
 You're the man!
Postad 15 May 2011 - 18:39
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Funkar svtplay bra för er ?
Testade nyss en kompis SGS2 med senaste flash över turbo 3g.
Tycker inte att det flöt speciellt bra
Kanske måste till wlan för att de ska flyta ?
I övrigt var telefonen dj*vlat grym
Drog hem Drag Racing..Riktigt skoj tidsfördriv
Postad 15 May 2011 - 19:14
Johan_Larsson
-
Johan_Larsson
-
Rookie
-
7 inlägg
Liten fråga: MÅSTE man använda Kies för att uppdatera firmwaren? Det var det läskigaste skitprogrammet jag varit med om. Dels KRÄVER det Windows, det duger inte ens med en virtuell maskin. Dels så tokhängde det sig vid första försöket att uppdatera firmwaren, vilket känns en smula läskigt.
Det är typ med alla andra samsung-grejer - de ser sjukt bra ut och hårdvaran är även den sjukt bra, men deras utvecklare måste vara några rökheroinster från South Central. Om jag skulle leverera sådan kod på jobbet skulle jag nog inte bli långvarig... Finns det inget alternativ? Egentligen är det väl bara firmwareuppdatering som det behövs till, men det känns ändå ganska läskigt.
Är det någon mer än jag som tycker att det är ganska ryckigt när man använder zooma ut-fingerrörelsen på hemskärmen och i webläsaren? Det känns inte som att det borde vara så, för visst har 2.3:an fått hårdvaruacceleration av gränssnitt? Kanske bara Samsungs utvecklare som hade fullt upp med ruset så att de inte hade tid att sätta sig in i de nya API:erna. Det borde ju vara ganska lätt att fixa, med tanke på monsterhårdvaran som sitter i den.
Vad gäller spel så verkar det bara vara de som dyker upp i gameshub som fungerar (varav många verkar ha betydligt sämre grafik än motsvarande spel på brorsans Opitmus 2X eller på min iphone 4. Det borde ju gå att göra bättre eftersom även grafikdelen på pappret är mycket snabbare än tegra 2 eller adrenon i iphonen. Vi får hoppas att fler utvecklare hoppar på tåget och gör spel anpassade för S2:an. Jag provade ett par andra gameloft hd-titlar, varav bara Spider-man Total Mayhem gick att starta (och inte hade några texturer kvar in-game).
Det känns lite besviket när det är en så pass kraftfull mobil. Men för filmtittning är det den ju perfekt, faktiskt. Det är den.
Redigerat av Johan_Larsson, 15 May 2011 - 20:19.
Postad 15 May 2011 - 19:24
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag är fortfarande förälskad i mobilen. sitter framför den i timme efter timme och foraging android-store for stuffs. jag ska därför vänta iaf till imorgon innan jag sätter något betyg.
har faktiskt även pratat i den idag, det var... ja, den fungerade faktiskt till det också =D
Postad 15 May 2011 - 19:37
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Liten fråga: MÅSTE man använda Kies för att uppdatera firmwaren? Det var det läskigaste skitprogrammet jag varit med om. Dels KRÄVER det Windows, det duger inte ens med en virtuell maskin. Dels så tokhängde det sig vid första försöket att uppdatera firmwaren, vilket känns en smula läskigt.
Kies verkar finnas för både mac och linux också. Prova att googla lite
Postad 15 May 2011 - 20:06
Johan_Larsson
-
Johan_Larsson
-
Rookie
-
7 inlägg
Kies verkar finnas för både mac och linux också. Prova att googla lite
Bara för bada-mobiler. "It’s worth noting that, so far, Samsung only has a version of Kies for PC users; if you’ve only got a Mac then we’re afraid you’re out of luck." Det ska finnas något egetutvecklat open source-grejs, men det känns ju lite udda. Kul att man gör en *nix-baserad mobil som kräver Windows för att uppgradera. Gah! Tur att man inte behöver göra det så ofta...
Postad 15 May 2011 - 20:21
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Bara för bada-mobiler.
"It’s worth noting that, so far, Samsung only has a version of Kies for PC users; if you’ve only got a Mac then we’re afraid you’re out of luck." Det ska finnas något egetutvecklat open source-grejs, men det känns ju lite udda. Kul att man gör en *nix-baserad mobil som kräver Windows för att uppgradera. Gah! Tur att man inte behöver göra det så ofta...
Surt, sökte bara lite för att jag sett det nånstans, har ju ingen samsung än så jag haft behov  och de htc jag haft kör ju med OTA uppdateringar. Och helst vill jag nog inte ha en samsung förrän CM7 är släppt till den
Postad 15 May 2011 - 20:56
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kan inte SGS2 uppdateras OTA ?
Postad 15 May 2011 - 22:31
yhrn
-
yhrn
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Kan inte SGS2 uppdateras OTA ?
"Settings->About phone->Software update" skulle ju kunna vara nåt. Dock så uppdaterade jag min med Kies (och det kändes väldigt smutsigt) innan jag hittade dit så jag vet inte vilka uppdateringar man kan få den vägen. En grej som förvirrar mig lite är dock att i alla diskussioner om vilka systemappar som folk som rootat luren brukar frysa eller ta bort så dyker "Software update" upp tidigt. Om man får ner FW OTA via den så känns det ju för min del mycket bättre än att använda något snuskigt windows-only-program. Nån som vet säkert?
Postad 15 May 2011 - 22:42
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Sweeet Jeeesus vad härlig SGS2 är att surfa på ..
Sanslöst vad fort den laddar aftonbladet mot min N900
Postad 15 May 2011 - 22:44
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
"Settings->About phone->Software update" skulle ju kunna vara nåt. Dock så uppdaterade jag min med Kies (och det kändes väldigt smutsigt) innan jag hittade dit så jag vet inte vilka uppdateringar man kan få den vägen.
Nån som vet säkert?
Sökvägen till ota-uppdateringar är iaf android standard, samma på htc.
Postad 15 May 2011 - 23:19
Perb
-
Perb
-
Användare
-
-
163 inlägg
För er som tycker att telefonen är för tunn så kan jag meddela att det här caset från Dealextreme sitter som en smäck och gör det lättare att hålla i luren: http://www.dealextre...-s2-black-7075415 spänn är överkomligt.
Postad 15 May 2011 - 23:59
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ahh..Perfekt.
Har beställt ett likadant själv
+2st usb till micro adaptrar för att koppla in usb prylar..Kostade bara nån spänn
Postad 16 May 2011 - 06:15
Unregisteredfbdb34a6
-
Unregisteredfbdb34a6
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
För er som tycker att telefonen är för tunn så kan jag meddela att det här caset från Dealextreme sitter som en smäck och gör det lättare att hålla i luren:
http://www.dealextre...-s2-black-70754
15 spänn är överkomligt. 
Jag har ju inte köpt en tunn telefon för att göra den tjock igen med något slags skydd. Ska jag ha något skydd så ska det bara täcka kanten typ.
Postad 16 May 2011 - 06:42
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1095 inlägg
Jag har ju inte köpt en tunn telefon för att göra den tjock igen med något slags skydd. Ska jag ha något skydd så ska det bara täcka kanten typ.
Många köper den nog inte för att den är tunn. Inte jag iaf. Alla tillverkare tävlar ju om att göra tunnast mobil nu för tiden, så man har inte så mycket annat att välja på. Den får gärna vara lätt, men inte tunn. Att hålla en tunn telefon när man pratar är inte roligt. Lite fukt på fingrarna också, så är risken överhängande att man tappar den i backen. Det dröjer väl inte länge förrän de är nere i 5 mm heller...
Redigerat av Sardaukar, 16 May 2011 - 06:43.
Postad 16 May 2011 - 07:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
För mig är den så tunn att ett skal på1mm eller 2 inte spelar minsta roll...Tror jag
Lekte med kompisens SGS2 igår och den var nästan för tunn för mina händer.
Eller så var det bara ovana.Min nuvarande är dubbelt så tjock.
Måste säga att den SGS2 var ihopbyggd väldigt bra.
Inte minsta klagomål på att den är gjord av plast.
Vill ha min nuuuuuuuu.
Postad 16 May 2011 - 08:41
Unregisteredf68ca3cd
-
Unregisteredf68ca3cd
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Är jag blind eller dum eller går det inte att få någon lysdiod att blinka vid SMS/Gmail-events? Jag använder bara gmail och vill inte köra Samsungs mailapp, eftersom jag sällan hör mobilen hade varit nice om den ville blinka lite iaf
Postad 16 May 2011 - 10:31
Keberos07
-
Keberos07
-
Användare
-
-
129 inlägg
Är jag blind eller dum eller går det inte att få någon lysdiod att blinka vid SMS/Gmail-events? Jag använder bara gmail och vill inte köra Samsungs mailapp, eftersom jag sällan hör mobilen hade varit nice om den ville blinka lite iaf 
Om du bara är dum så är vi två  Jag har inte lyckats hitta nån i alla fall.
Postad 16 May 2011 - 11:08
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Finns ingen led för missade sms å dyligt...
Men de finns ett program som heter noled som kan funka...
Sen brukar de komma lösningar för att få touchknappar att blinka osv...Om man vill roota
Postad 16 May 2011 - 11:11
noone2k
-
noone2k
-
Amatör
-
-
53 inlägg
För er som tycker att telefonen är för tunn så kan jag meddela att det här caset från Dealextreme sitter som en smäck och gör det lättare att hålla i luren:
http://www.dealextre...-s2-black-70754
15 spänn är överkomligt. 
Kan du ta ett kort på telefon+skydd och lägga upp?
Postad 16 May 2011 - 11:57
beekaar
-
beekaar
-
Rookie
-
2 inlägg
nån som beställt från komplett.se som har fått sin skickad ännu?
förväntat leveransdatum på min order är 13e, men dom verkar inte ens ha skickat den än....
Postad 16 May 2011 - 12:01
jimmy1976
-
jimmy1976
-
Användare
-
-
157 inlägg
jag skulle vilja "klämma och känna" på en s2:a.
finns det NÅGON affär i stockholm, helst södra sidan, som har den som demo?
Postad 16 May 2011 - 12:26
Havsgetingen
-
Havsgetingen
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Fick nyss Galaxyn och har flera frågor. KAN MAN använda telefonen under första laddningen? Eller ska man låta den ladda i lugn och ro? Vart kan man köpa displayskydd, 32 GB minneskort och "silikonskydd" eller liknande? Länka gärna. Vilka av dessa skydd är nödvändiga om: -man har mobilen i vanlig jeansficka alltid ENSAMT eller eventuellt tillsammans med en papperslapp i samma ficka ibland -och om man tappar mobilen mycket sällan (1 gång /år) men tappar den på vanlig korkmatta eller parkettgolv från 1 meters höjd? Sista frågan: bör man undvika använda mobilen i regn/snö/minusgrader under en längre stund (5 min +)? SNÄLLA ni kunniga, besvara mina frågor snarast.
Redigerat av Havsgetingen, 16 May 2011 - 12:34.
Postad 16 May 2011 - 12:56
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1095 inlägg
Jag var ute efter ett vitt silikonskydd och fick displayskydd på köpet  Finns fler färger på Ebay, bara att söka på "galaxy s2 silicone" http://viewitem.eim....0747553873/item
Postad 16 May 2011 - 13:41
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Har ett sådan här silikon skydd över om någon vill köpa? http://www.skal-man....ii-black/2303-0
Postad 16 May 2011 - 14:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
havsgetingen Det är inga problem att använda telefonen på en gång. Detta skal köpte jag fast svart från samma sida. http://www.dealextre...anslucent-70755Köpte även Micro USB On-The-Go Host OTG Adapter (Pair)r från samma sida http://www.dealextre...pter-pair-50774Sjukt billiga priser. Minneskort skulle ja tipsa om ett sånt här Memorette class 10 Micro SD SDHC Memory Card 32gb 18.99 dollar inkl frakt .. Sen kanske de inte är de bästa men snabbt å billigt http://cgi.ebay.com/...3#ht_500wt_1156Skydd till skärmen tycker jag inte behövs.
Redigerat av moparman, 16 May 2011 - 16:54.
Postad 16 May 2011 - 15:26
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Dum fråga men är lite skakig på kunskapen gällande Android.
Galaxyn har 16GB inbyggt minne och man kan sätta in ett SD kort. Betyder det om man sätter in ett 32GB kort att man totalt har 48GB minne? Eller finns det någon annan begränsning?
Postad 16 May 2011 - 15:40
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Precis...
Fast du har inte 16 gig att fylla med musik/kort/film.
Viss del tar OS..En del program och så försvinner det som vanligt en del
Redigerat av moparman, 16 May 2011 - 15:40.
Postad 16 May 2011 - 16:27
Fnissse
-
Fnissse
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Nån som hört någonting om släppdatum för 32:an?
Postad 16 May 2011 - 16:29
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nopp inte ens ett rykte...
Men ska jag gissa så tror jag att den kommer till sommaren samtidigt som NFC
Postad 16 May 2011 - 16:35
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1095 inlägg
havsgetingen
Det är inga problem att använda telefonen på en gång.
Detta skal köpte jag fast svart från samma sida. http://www.dealextre...anslucent-70755
Köpte även USB to Micro USB Adapter från samma sida http://www.dealextre...b-adapter-58818
Sjukt billiga priser.
Minneskort skulle ja tipsa om ett sånt här
Memorette class 10 Micro SD SDHC Memory Card 32gb 18.99 dollar inkl frakt .. Sen kanske de inte är de bästa men snabbt å billigt http://cgi.ebay.com/...3#ht_500wt_1156
Skydd till skärmen tycker jag inte behövs.
Vad ska du använda USB-adaptern till? Koppla till datorn för att slippa sladden eller?
Postad 16 May 2011 - 16:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Koppla in usbminne...Digitalkamera..Extern disk osv. Dock är de inte allt som funkar.. Vet inte exakt vad än Av vad jag läst så klarar den inte av extern disk som kräver egen ström edit Sorry...Länkade fel usb grej.. Den här ska det vara http://www.dealextre...pter-pair-50774
Redigerat av moparman, 16 May 2011 - 16:53.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|