Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 808

1208 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia 808 PureView 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,89 (18) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 09 maj 2013 - 12:09

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
trixeo: finns det nån möjlighet att använa 808 för att montera .iso, precis som man kan med N8?
Jag har provat den gamla filen för N8 från Dailymobiles forum, men den fungerar inte, och tråden är död.

Eftersom 808 klarar större filer vore det bra att kunna ha till exempel W7 på den. :)

Postad 09 maj 2013 - 13:17

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

trixeo: finns det nån möjlighet att använa 808 för att montera .iso, precis som man kan med N8?
Jag har provat den gamla filen för N8 från Dailymobiles forum, men den fungerar inte, och tråden är död.

Eftersom 808 klarar större filer vore det bra att kunna ha till exempel W7 på den. :)

Jo det fungerar lika dant som på N8:an. Filen ska heta E:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso om du har min cfw, annars ligger den på C:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso

Postad 09 maj 2013 - 15:26

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Tack för tipset! :)

Nu har jag testat lite. Den klarar en fil på 1.94 GB, men inte en annan på 2.26 GB, så jag antar att den har samma begränsning som N8.

Please Note:
The Image file must be smaller than 2 GB due to FAT16 Limitation
(Original ISO / Mode is inside Internal Memory = FAT16)
Even if Drive E or F is Formatted with FAT32

Skulle man kunna flytta funktionen/systemfilerna (utöver phone_as_modem.iso) till E: och kringgå begränsningen?

Redigerat av SL2, 09 maj 2013 - 15:32.

Postad 09 maj 2013 - 17:24

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Tack för tipset! :)

Nu har jag testat lite. Den klarar en fil på 1.94 GB, men inte en annan på 2.26 GB, så jag antar att den har samma begränsning som N8.

Skulle man kunna flytta funktionen/systemfilerna (utöver phone_as_modem.iso) till E: och kringgå begränsningen?

Vilka systemfiler tänker du på? Tror inte det går att kringgå begränsningen.

Postad 09 maj 2013 - 17:44

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Jag vet inte ens vilka filer det skulle kunna vara, men jag tror dig. Tack.
:)

Postad 10 maj 2013 - 00:18

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Hej, hade oturen att krascha glaset på min 808, skärmen i sig verkar dock funka felfritt.
Någon som har bytt själv och har något bra tips på inköpsställe av nytt glas med skärm, eller är det någon som har fått det bytt till ett vettigt pris?
Tack på förhand!

Här är ett klipp på hur man byter skärm:

https://www.youtube....h?v=E7FbCvI_ZGA

Postad 12 maj 2013 - 17:02

Stensture
  • Stensture
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Så har man då fått sin 808.
Tänkte det skulle bli en fin uppgradering till N8:n.

Inte nöjd. Vet inte om jag fått ett dåligt ex. eller vad(?).
Tycker inte den tar bra bilder. Överdrivna färger och och en onaturlig touch på bilderna, till skillnad från N8:ans alltid fina och naturliga.
I autoläget vinner alltid N8:an(en och annan bild kan kanske bli bättre i svagt ljus med 808:an, nåja). Får inte heller till det med manuella lägena. Hur jag än gör så är det alltid fördel N8 :).

Det är fp1 i 808:an. Har inte något mikrosim, så har inte kunnat uppgradera till fp2. Vet inte om det skulle göra någon skillnad.(?).

Lutar åt att jag kör vidare på N8:an, då jag ju egentligen är väldigt nöjd med den.
Förvånad över att det är på det här viset.
808:an ska ju vara den bästa kameramobilen för tillfället.

Det är ju fler som gjort det här bytet mellan dessa. Får ni bättre bilder med 808:an?

Postad 12 maj 2013 - 20:44

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Så har man då fått sin 808.
Tänkte det skulle bli en fin uppgradering till N8:n.

Inte nöjd. Vet inte om jag fått ett dåligt ex. eller vad(?).
Tycker inte den tar bra bilder. Överdrivna färger och och en onaturlig touch på bilderna, till skillnad från N8:ans alltid fina och naturliga.
I autoläget vinner alltid N8:an(en och annan bild kan kanske bli bättre i svagt ljus med 808:an, nåja). Får inte heller till det med manuella lägena. Hur jag än gör så är det alltid fördel N8 :).

Det är fp1 i 808:an. Har inte något mikrosim, så har inte kunnat uppgradera till fp2. Vet inte om det skulle göra någon skillnad.(?).

Lutar åt att jag kör vidare på N8:an, då jag ju egentligen är väldigt nöjd med den.
Förvånad över att det är på det här viset.
808:an ska ju vara den bästa kameramobilen för tillfället.

Det är ju fler som gjort det här bytet mellan dessa. Får ni bättre bilder med 808:an?

Varför skulle du inte kunna uppgradera utan extra minneskort? För att gör backup?
Jag tycker att bilderna med min 808 blir betydligt bättre än N8:ans. Jag kör iofs aldrig i autoläget utan har sparat olika inställningar under "Egna" C1 och C2. Det jag tar mest med är C1 som jag har inställt enligt följande: PureView, 8MP, 16:9, Superfin, Intensiv, Normal (ibland Självutlösare på 2 sek för att få en stabilare tagning), Mättnad mitten, Kontrast mitten, Skärpa mitten. Under Preferenser har jag Fokuslampa på. Snabbvalen på skärmen i fotoläget: Blixt varierande beroende på under vilka förhållanden, Exponering +/- samma sak där, Färg auto oftast, ISO auto, ND auto. C2 har jag samma inställningar men med full upplösning. Närbilder är jag dålig på men brukar ta med full upplösning och sedan "croppa" i PS. Har testat lite med närbildsläget i Auto-läget också men är inte lika nöjd med närbilder på 808:an som N8:an tyvärr. I 2MP läge med full inzoomning kanske det går att jämföra lite, men har inte testat så mycket.

Redigerat av trixeo, 12 maj 2013 - 20:44.

Postad 13 maj 2013 - 13:10

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Varför skulle du inte kunna uppgradera utan extra minneskort?

Microsim, inte minneskort.

Postad 13 maj 2013 - 15:31

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Microsim, inte minneskort.

Doh! :)

Postad 15 maj 2013 - 20:16

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
fick precis 3 uppdateringar,epost och kalender..ladda upp till skydrive..Nokia musik..

Postad 15 maj 2013 - 20:30

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

fick precis 3 uppdateringar,epost och kalender..ladda upp till skydrive..Nokia musik..

fungerade inte att installera dom ota,telefonen bara startar om och installerar inga av dom,nu står det ...kunde inte söka efter uppdateringar,försök senare..

kan det vara gamla uppdateringar?..fick även upp en ruta att uppdateringarna misslyckades men din 808 pureview går att använda igen,aldrig hänt förut..

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 15 maj 2013 - 20:35.

Postad 15 maj 2013 - 20:40

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

F**n, fick oxå dessa nu när jag sökte efter nya uppdateringar men var för snabb så hann inte läsa informationen om dem, någon som kan lägga ut här tro?

Redigerat av big_swede70, 15 maj 2013 - 20:41.

Postad 15 maj 2013 - 20:59

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

F**n, fick oxå dessa nu när jag sökte efter nya uppdateringar men var för snabb så hann inte läsa informationen om dem, någon som kan lägga ut här tro?

Hittade ett inlägg på Daily mobile http://forum.dailymo...p?topic=93984.0

Postad 15 maj 2013 - 21:20

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Nu så fungerar telefonen igen..

Postad 19 maj 2013 - 14:33

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Hittade ett inlägg på Daily mobile http://forum.dailymo...p?topic=93984.0

Tackar, hitta ytterligare info här:http://www.allabouts...orm_variant.php

Postad 20 maj 2013 - 18:00

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Varför skulle du inte kunna uppgradera utan extra minneskort? För att gör backup?
Jag tycker att bilderna med min 808 blir betydligt bättre än N8:ans. Jag kör iofs aldrig i autoläget utan har sparat olika inställningar under "Egna" C1 och C2. Det jag tar mest med är C1 som jag har inställt enligt följande: PureView, 8MP, 16:9, Superfin, Intensiv, Normal (ibland Självutlösare på 2 sek för att få en stabilare tagning), Mättnad mitten, Kontrast mitten, Skärpa mitten. Under Preferenser har jag Fokuslampa på. Snabbvalen på skärmen i fotoläget: Blixt varierande beroende på under vilka förhållanden, Exponering +/- samma sak där, Färg auto oftast, ISO auto, ND auto. C2 har jag samma inställningar men med full upplösning. Närbilder är jag dålig på men brukar ta med full upplösning och sedan "croppa" i PS. Har testat lite med närbildsläget i Auto-läget också men är inte lika nöjd med närbilder på 808:an som N8:an tyvärr. I 2MP läge med full inzoomning kanske det går att jämföra lite, men har inte testat så mycket.

8MP läget är mycket bättre än 5MP tycker jag eftersom 8MP ger en bättre möjlig att "zooma" efteråt på datorn. Mer detaljer helt enkelt. Färginställningen intensiv är synbart mer intensiv på AMOLED-skärmen på telefonen än i verkligheten, normal överensstämmer bättre. Sedan på datorn så är intensiv oftast bättre och ger bättre liv åt bilden. Normal förmedlar inte riktigt den upplevda färgen vid fotoögonblicket på datorn. Ibland kan intensiv ge lite övermättade bilder men oftast ger den bättre färger som överensstämmer bättre. Min skärm är kalibrerad till sRGB och många skärmar klarar inte det färgomfånget så Intesiv borde vara bättre för de flesta.

Redigerat av JagVetInte, 20 maj 2013 - 18:00.

Postad 28 maj 2013 - 14:24

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Är det någon som har något bra tips på en app till Nokia 808 som ger en liknande funktionalitet som WP:s "where is my phone" eller typ "track my phone" och liknande?

Mvh Jonas.

Postad 28 maj 2013 - 18:15

Unregistered3d50e77c
  • Unregistered3d50e77c
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Har ett mindre problem med spotify. Försöker lägga in musik som inte finns på spotify, har gjort det tidigare och då har det funkat.
Jag har två låtar som jag har lagt in min stationära dators spotify, kan spela dom och allt är jätte bra. Har överfört de två låtar till telefonen via mass storage genom usb till E:Music, där jag har all musik som jag tidigare överfört och dom kan jag spela i spotify på telefonen.
Dom syns på telefonens spotify men dom går inte att spela. När jag försöker spela dom säger han att jag ska överföra dom via wifi eller usb och lägga dom på telefonens minneskort (F:). Har alltså ingen av den tidigare musik som jag kan spela via spotify på enhet F:, utan på E:Music.
Har krånglat tidigare tex att när jag lagt in låt via local files, laddades hela listan på över 100 låtar om för att kunna spelas i offline läge.
Är det någon som vet vart jag gör bort mig.

Postad 04 juni 2013 - 19:59

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Min telefon kopplar upp sig själv oavbrutet, hur mycket jag än stänger ner och kopplar från. Via anslutningshanteraren kan jag se att det är programmen "Nedladdningar", WidgetUI" och "wlanmaintenance" som påstås vara igång. Någon som har några idéer om varför och vad man kan göra?

Postad 04 juni 2013 - 20:41

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har denna bug? Använder trixeos senaste.

Det går inte att starta kameran med knappen om jag har aktiverat offline, och när jag sen inaktiverar offline funkar den fortfarande inte.
Enda sättet att få igång kameran är att använda genvägen. Efter omstart funkar knappen som den ska igen.

Postad 06 juni 2013 - 18:50

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Det går inte att starta kameran med knappen om jag har aktiverat offline, och när jag sen inaktiverar offline funkar den fortfarande inte.
Enda sättet att få igång kameran är att använda genvägen. Efter omstart funkar knappen som den ska igen.

tyvärr har jag haft mycket strul med telefonen med sista uppdateringen.kameran startar men inga menyer dyker upp.massor av gånger startar telefonen om när man ringer upp någon eller i samtal.har funderat på att flasha om telefonen men byta ut alla filer från den gamla utom versions numret.tycker 1507 var riktig stabil.denna strular ofta.vet inte om det fungerar att flasha om den så.har läst att någon fått det att fungera så.vad tror du Trixeo ? Man använder bara versions filen från 1508 och alla andra från 1507 !!!

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 06 juni 2013 - 18:55.

Postad 06 juni 2013 - 19:29

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

tyvärr har jag haft mycket strul med telefonen med sista uppdateringen.kameran startar men inga menyer dyker upp.massor av gånger startar telefonen om när man ringer upp någon eller i samtal.har funderat på att flasha om telefonen men byta ut alla filer från den gamla utom versions numret.tycker 1507 var riktig stabil.denna strular ofta.vet inte om det fungerar att flasha om den så.har läst att någon fått det att fungera så.vad tror du Trixeo ? Man använder bara versions filen från 1508 och alla andra från 1507 !!!

Varför?? Det är väl bara att flasha med den äldre om du tror att det är det som är problemet och sen inte uppdatera? Jag har min v3b och alla uppdateringar och inget strul alls så jag misstänker att era problem ligger någon annan stans.

Jag använder aldrig offline-läget men testade nu och kameran startar utan problem med kameraknappen.

Redigerat av trixeo, 06 juni 2013 - 19:30.

Postad 06 juni 2013 - 20:08

Montanha
  • Montanha
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har varit på jakt efter en riktigt bra kameramobil. Den här verkar mycket intressant. Jag kollade på prisjakt, men den enda sidan som verkar ha den (som jag känner igen) är mytrendyphone.se. Vet ni någon annan affär som kan ha den? Bor i Uppsala.

Postad 06 juni 2013 - 21:51

Unregistered3d50e77c
  • Unregistered3d50e77c
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag har varit på jakt efter en riktigt bra kameramobil. Den här verkar mycket intressant. Jag kollade på prisjakt, men den enda sidan som verkar ha den (som jag känner igen) är mytrendyphone.se. Vet ni någon annan affär som kan ha den? Bor i Uppsala.

Finns en i Umeå som säljer.
http://www.blocket.s...ca=2&w=1&last=1

Postad 07 juni 2013 - 11:50

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
http://bit.ly/12vTntQ

kanske en uppföljare?

Postad 09 juni 2013 - 15:46

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon annan som fått inbränningar i skärmen som jag?, såg detta idag när jag skulle läsa en internetsida i widescreenläge. Bakgrunden var vit och då såg jag plötsligt att statusraden i normalläge har bränts in och syns på den vänstra sidan när man har mobilen i widescreenläge.. Såg tydligt signalsyrkans pinnar och ett batteri. Färgen va typ ljusljus brun orange på symbolerna som bränts in.. Försökte fota det men fick inga bra bilder med min gamla kompaktkamera. Detta är väl ett garantifel isf??

Postad 27 juni 2013 - 14:36

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Liten uppdatering idag till våran klenod... :D

Postad 24 juli 2013 - 14:45

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Någon som använder sig av "delight"?,
http://mynokiablog.c...-for-nokia-808/

Eller är "trixeos senaste" att föredra?

Skillnader?

Postad 24 juli 2013 - 22:13

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Någon som använder sig av "delight"?,
http://mynokiablog.c...-for-nokia-808/

Eller är "trixeos senaste" att föredra?

Skillnader?

Testa! :) Jag har tyvärr varken tid eller intresse längre att utveckla cfw för N8 oops jag menar såklart 808 :/

Redigerat av trixeo, 24 juli 2013 - 22:14.

Postad 25 juli 2013 - 14:29

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
haha, jag som precis tänkte skriva att då finns det ju hopp att en ny cw kommer till 808 från dig då men jag förstod du egentligen mena 808'an.. Enkel fråga. Om man är nyfiken på den versionen är det då lätt få in svenska i den?

Postad 26 juli 2013 - 08:43

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

haha, jag som precis tänkte skriva att då finns det ju hopp att en ny cw kommer till 808 från dig då men jag förstod du egentligen mena 808'an.. Enkel fråga. Om man är nyfiken på den versionen är det då lätt få in svenska i den?

Egentligen vet jag inte varför jag skulle göra en ny, använder den senaste på min och den funkar bra, kanske möjligtvis hängt sig oftare sen senare OTA uppdateringar ställt till något.
Enkelt svar, nej det är inte lätt om man verkligen inte vet vad man gör.

Postad 26 juli 2013 - 13:47

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Jag stannar vid din.. men har också fått en del småproblem det sista så man vill ju kolla terrängen innan man blåser den igen.. :D

Postad 03 augusti 2013 - 17:37

Bengtolof
  • Bengtolof
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Testa! :) Jag har tyvärr varken tid eller intresse längre att utveckla cfw för N8 oops jag menar såklart 808 :/

Ja, jag testade delight 1.1 riktigt rapp och många bra tweaks. Dessvärre funkade inte tvåvägssynken korrekt mellan outlooks kalender och pc suite. Testade då även The one reloaded 4.1.1 som var lite mera återhållsamt vad gäller tweaks, men tyvärr samma synkfel där.
Så alltihop slutade med Trixeo 1508.v3 istället. Där funkade synken perfekt... :)

Postad 03 augusti 2013 - 19:43

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Ja, jag testade delight 1.1 riktigt rapp och många bra tweaks. Dessvärre funkade inte tvåvägssynken korrekt mellan outlooks kalender och pc suite. Testade då även The one reloaded 4.1.1 som var lite mera återhållsamt vad gäller tweaks, men tyvärr samma synkfel där.
Så alltihop slutade med Trixeo 1508.v3 istället. Där funkade synken perfekt... :)

De har troligen använt NokiaCooker vid "kompileringen" som lämnar sitt avtryck i form av att tex E: får ett namn, tex "NC23" för NokiaCooker 2.3. Jag skrev en instruktion för hur man får bort detta på engelska för länge sedan men har aldrig publicerat det förrän nu:

1. Edit your firmware as usual with NokiaCooker and save them.
2. Open the ones you have edited in your favorite hex-editor and search for NC23 (4E433233). Depending on which file you are working on:
- CORE, ROFS2 and ROFS3: there should only be one occurrence in each file, replace 4E433233 with 00000000
- UDA and MMC : two occurrences, replace 4E433233 with 20202020
3. Save them and exit.
4. To get the correct CRC in them again, just open them one by one in NC and save them immediately, without making any changes. This will make NC set the correct CRC-value, provided that you have the correct vpl-file in the same directory.

*NC23 is NokiaCooker 2.3 branding, if a different version was used when compiling the firmware the string would be different (eg. NC24 for version 2.4).

Man kan ju hoppa över steg 1 om man inte vill redigera nåt i dem själv. Jag rekommenderar NokiaCooker 2.3 men det är lite knepigt att köra den då tidsbegränsningen har upphört, man måste ställa om datorns datum långt bakåt eller köra det med "RunAsDate" programmet, tex. D:\Nokia\NokiaCooker\RunAsDate.exe /immediate 01\07\2011 00:00:00 "D:\Nokia\NokiaCooker\NokiaCooker.exe"

Postad 06 augusti 2013 - 12:15

TreeSwede
  • TreeSwede
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej, efter Tre´s strul med nätet för ett par veckor sedan så hittar min 808 inte deras nät, har provat de förslag jag har sett från Tre- starta om, ur med SIM-kort, växla mellan flightmode och allmän profil, inget har hjälpt. Igår fick jag ett nytt SIM-kort från Tre, ingen skillnad då heller. I Trebutiken tyckte de att jag skulle återställa telefonen, verkar det vettigt? Gissar att det är hård återställning som gäller? Finns det något annat man kan göra innan man provar en återställning?
Saknar Nokia Care's telefonsupport....

Tacksam för alla tips!

Postad 07 augusti 2013 - 00:36

Bengtolof
  • Bengtolof
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

De har troligen använt NokiaCooker vid "kompileringen" som lämnar sitt avtryck i form av att tex E: får ett namn, tex "NC23" för NokiaCooker 2.3. Jag skrev en instruktion för hur man får bort detta på engelska för länge sedan men har aldrig publicerat det förrän nu:

1. Edit your firmware as usual with NokiaCooker and save them.
2. Open the ones you have edited in your favorite hex-editor and search for NC23 (4E433233). Depending on which file you are working on:
- CORE, ROFS2 and ROFS3: there should only be one occurrence in each file, replace 4E433233 with 00000000
- UDA and MMC : two occurrences, replace 4E433233 with 20202020
3. Save them and exit.
4. To get the correct CRC in them again, just open them one by one in NC and save them immediately, without making any changes. This will make NC set the correct CRC-value, provided that you have the correct vpl-file in the same directory.

*NC23 is NokiaCooker 2.3 branding, if a different version was used when compiling the firmware the string would be different (eg. NC24 for version 2.4).

Man kan ju hoppa över steg 1 om man inte vill redigera nåt i dem själv. Jag rekommenderar NokiaCooker 2.3 men det är lite knepigt att köra den då tidsbegränsningen har upphört, man måste ställa om datorns datum långt bakåt eller köra det med "RunAsDate" programmet, tex. D:\Nokia\NokiaCooker\RunAsDate.exe /immediate 01\07\2011 00:00:00 "D:\Nokia\NokiaCooker\NokiaCooker.exe"

Tack, ska försöka tvätta Delight genom NC 2.3 om jag flashar om nån gång i blå framtiden.
En fråga ang batteritid: jag har operatören 3, vilket gör att man inte kan använda sig av PowerSavingMode rakt av då 3 bara har 3G. Det går förvisso att enkelt slå på rent 3G-nätläge när man står i PSM-läge via t.ex. tredjepartsprm NetworkSwitcher och trots pms få nätkontakt. Är det lönt att med 3 köra pms överhuvudtaget eller är det samma sak som att stänga ned blåtand, wifi? Vad gör egentligen pms?

Postad 07 augusti 2013 - 07:46

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hej, efter Tre´s strul med nätet för ett par veckor sedan så hittar min 808 inte deras nät, har provat de förslag jag har sett från Tre- starta om, ur med SIM-kort, växla mellan flightmode och allmän profil, inget har hjälpt. Igår fick jag ett nytt SIM-kort från Tre, ingen skillnad då heller. I Trebutiken tyckte de att jag skulle återställa telefonen, verkar det vettigt? Gissar att det är hård återställning som gäller? Finns det något annat man kan göra innan man provar en återställning?
Saknar Nokia Care's telefonsupport....

Tacksam för alla tips!

Förstår inte vad det skulle göra för skillnad. Har du den i nätläge auto eller i 3g? Testa båda, resetta telefonen utan återställning genom att hålla knapplåset nere medans du trycker och håller in powerknappen tills den durrar till och resettar. Tre är skit, har haft samma problem med jobbtelefoner och jobbets sk "bredband" som fortfarande strular trots nya simkort.

Tack, ska försöka tvätta Delight genom NC 2.3 om jag flashar om nån gång i blå framtiden.
En fråga ang batteritid: jag har operatören 3, vilket gör att man inte kan använda sig av PowerSavingMode rakt av då 3 bara har 3G. Det går förvisso att enkelt slå på rent 3G-nätläge när man står i PSM-läge via t.ex. tredjepartsprm NetworkSwitcher och trots pms få nätkontakt. Är det lönt att med 3 köra pms överhuvudtaget eller är det samma sak som att stänga ned blåtand, wifi? Vad gör egentligen pms?

Vet faktiskt inte, har aldrig använt den funktionen mer än att testa. Du kan ju alltid jämföra lite batteritid själv genom att köra med och utan i 2 dagar.

Postad 07 augusti 2013 - 09:11

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
PSM ställer ner ljusstyrkan på skärmen också och stänger av skärmsläckaren. Men det kan man ju göra själv också även om det är smidigare att bara sätta på den i PSM-läge. Om man vill välja att ha något igång istället så är det ju bättre att jobba manuellt. Hade vart bra om man kunde ställa in själv vad PSM gör.

Postad 08 augusti 2013 - 20:44

TreeSwede
  • TreeSwede
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack för hjälp! Blev först jätteglad då telefonen efter hålla-ner-skärmsläckarknapp samt avstängningsknapp tills det durrar tre(?) gånger fungerade med ett ComviqSIM jag hade. När jag sedan byter till Tre's SIM fungerar det icke...WTF..
Finns det mer tips innan jag ringer ett, som jag fruktar, helt meningslöst samtal till Tre's support?

Postad 21 augusti 2013 - 08:06

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Efter drygt 1 års användade av BoB så får jag nog säga att den fortfarande hänger med bra, dock har jag börjat snegla på kommande Lumia 1020... Men hade under tiden tills den dyker upp tänkt snygga till min nuvarande med en nyominstallation till och sen också ett nytt snyggt tema... Är det någon som har tips på ett användbart och samtidigt snyggt tema, gärna med originalikoner kvar?

Postad 22 augusti 2013 - 13:18

Kalmar FF
  • Kalmar FF
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Tack för hjälp! Blev först jätteglad då telefonen efter hålla-ner-skärmsläckarknapp samt avstängningsknapp tills det durrar tre(?) gånger fungerade med ett ComviqSIM jag hade. När jag sedan byter till Tre's SIM fungerar det icke...WTF..
Finns det mer tips innan jag ringer ett, som jag fruktar, helt meningslöst samtal till Tre's support?

Undvik Tre som operatör med 808. Deras nät har uppenbarligen problem plattformen. Stort undvik t.o.m. Ringa deras kundsupport säger kollegan, är lika bra att ringa coops kundtjänst och fråga om Tres nät.Tre har t.o.m folk som erkänner att deras nät inte fumgerar på alla mobila OS. Vi häller på avvyttra varenda abb med Tre. Telias nät har som exempel aldrig problem med dropouts vid musikstreaming som Tre har. Kollegan har lagt ner ofantlig tid på kontrollera Tre, Telia via Halebop samt Tele2. Omstarter som en del har kan direkt kopplas till Tre:s nät. I all välmening jag skriver detta.

Redigerat av Kalmar FF, 22 augusti 2013 - 13:19.

Postad 22 augusti 2013 - 20:08

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man på ett säkert sätt kan synka/flytta alla kontakter,kalender,bokmärken från en symbian ^3 till en Andorid (Samsung Galaxy Express)?? Frugan ska byta ut sin C7...

Postad 22 augusti 2013 - 21:05

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Efter drygt 1 års användade av BoB så får jag nog säga att den fortfarande hänger med bra, dock har jag börjat snegla på kommande Lumia 1020... Men hade under tiden tills den dyker upp tänkt snygga till min nuvarande med en nyominstallation till och sen också ett nytt snyggt tema... Är det någon som har tips på ett användbart och samtidigt snyggt tema, gärna med originalikoner kvar?

Jag kan rekommendera Bellephone http://store.ovi.com/content/280732
Har använt det sen ... jag vet inte när, mycket länge. Mycket fräscht och stiligt.

Postad 23 augusti 2013 - 14:25

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Jag kan rekommendera Bellephone http://store.ovi.com/content/280732
Har använt det sen ... jag vet inte när, mycket länge. Mycket fräscht och stiligt.

Tackar, har dragit ner den nu också :D :D

Postad 05 september 2013 - 09:42

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
http://www.allabouts...a_808_up_to.php

Postad 13 september 2013 - 09:16

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Trixeo eller någon annan: Var hittar man filen där alla kontakter ligger sparade? Jag tänkte blåsa och installera om senaste Trixeo-mjukvaran men vid tidigare installationer när jag lägger tillbaks min backupfil från Nokia Suite så får jag alltid problemet att mina förstahandsval på alla kontakters meddelandenr som jag förvalt ej följer med, som info så innehåller min backupfil bara kontakter,meddelanden, bokmärken och kalender.. Tänkte om jag kopierade Contact-filen ifrån mobilen direkt så kanske man slipper lägga in all förstahandsval infon igen på mina kontakter.. Jag har Rompatcher installerad så jag når alla filer via X-plore men hittar inte den aktuella filen tyvärr!! Någon som vet??

Redigerat av big_swede70, 13 september 2013 - 09:17.

Postad 13 september 2013 - 16:26

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Skulle behöva hjälp med equalizern,vill ha att man kan ändra själv på inställnings kurvorna.Har trixeos v2 på den,tacksam för svar eller en länk till någon sida hur man gör.Har rompatcher och den är hackad med safe manager hack.

Postad 15 september 2013 - 10:38

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Trixeo eller någon annan: Var hittar man filen där alla kontakter ligger sparade? Jag tänkte blåsa och installera om senaste Trixeo-mjukvaran men vid tidigare installationer när jag lägger tillbaks min backupfil från Nokia Suite så får jag alltid problemet att mina förstahandsval på alla kontakters meddelandenr som jag förvalt ej följer med, som info så innehåller min backupfil bara kontakter,meddelanden, bokmärken och kalender.. Tänkte om jag kopierade Contact-filen ifrån mobilen direkt så kanske man slipper lägga in all förstahandsval infon igen på mina kontakter.. Jag har Rompatcher installerad så jag når alla filer via X-plore men hittar inte den aktuella filen tyvärr!! Någon som vet??

Tre filer:
C:/private/10003a73/CntModel.ini
C:/private/10003a73/SQLite__contacts.cdb
C:/private/10003a73/SQLite__contacts.gdb
Men jag misstänker att det du är ute efter är sparade någonstans i inställningar, inte i kontaktbackupen. Har du testat att göra backup på minneskortet istället för med nokia suite?

Postad 27 september 2013 - 12:52

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Hej, sorry för sent svar och tack för tipsen. Jag provar återställa från mobilens backup nästa gång för att se om de inställningarna jag vill ha med funkar direkt då.. Har inte blåst den än men verkligen på tiden nu, men funderar på ta den via ett garantiärende först då jag har fått inbränningar i statusfältet så när jag får upp tex en websida med vit bakgrund så ser ja symbolerna och text högst upp som blivit inbrända.. borde ju lätt va ett garantifel tycker jag..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.