**Officiell tråd - Iphone 5***
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
Postad 15 oktober 2012 - 21:29
Postad 15 oktober 2012 - 21:33
Skaffade Netflix, det är fritt till årsskiftet om man har Spotify! Tänkte köra det från iPhonen till Apple-tv. Upptäckte då att appen ligger i Apple-tv redan (efter uppdatering). Fungerar hur bra som helst. (Lite ot men ändå!). Börjar gilla detta med Apple-världen, fungerar bra helt enkelt!
Hur är utbudet?
Postad 15 oktober 2012 - 21:43
Postad 16 oktober 2012 - 03:07
Tycker det finns en hel del! Har inte hunnit gå igenom allt. Beror väl lite på vad man gillar. Tror detta kommer att utvecklas ordentligt nu. Jämfört med Viaplay och Filmnet så verkar detta vara helt ok. Har man Spotify så är det helt värt att prova. Är ju bara att säga upp innan det kostar något. Går ju att titta på även i dator, iPhone och iPad mm.
och på ps3, xbox 360 och wii också!
Precis suttit uppe halva natta o letat bland filmerna o försökt hitta lite roliga guldkorn. Trevlig tjänst.
Ska ta ned appen till iphone så fort jag får min femma jag beställt nu. Känns extra kul nu att veta att skärmen är så välkalibrerad!
Tre ska få in nya 16gb på fredag (19 okt) och jag hoppas min kommer då.
Tar väl några dagar innan jag får den dock.
Sen börjar problemet med att spara gamla luren o föra över till nya. Litar inte helt på datorn min, lite skraj att den kommer hänga sig mitt i allt

Redigerat av Beagle five, 16 oktober 2012 - 03:09.
Postad 16 oktober 2012 - 07:21
Vad tycker ni om de nya hörlurarna? Någon som använder?
Mina ligger nerpackade. Använder mina in-ear istället. Kan inte tänka mig att apples är i närheten av mina vanliga lurar

och på ps3, xbox 360 och wii också!
Precis suttit uppe halva natta o letat bland filmerna o försökt hitta lite roliga guldkorn. Trevlig tjänst.
Ska ta ned appen till iphone så fort jag får min femma jag beställt nu. Känns extra kul nu att veta att skärmen är så välkalibrerad!
Tre ska få in nya 16gb på fredag (19 okt) och jag hoppas min kommer då.
Tar väl några dagar innan jag får den dock.
Sen börjar problemet med att spara gamla luren o föra över till nya. Litar inte helt på datorn min, lite skraj att den kommer hänga sig mitt i allt
Synka till icloud.
Postad 16 oktober 2012 - 08:14
Har också in-ear men problemet är att de skärmar av yttre ljud för bra när man har dem för samtal och i bilen. Dessutom får jag en tendens att tala för högt😀Mina ligger nerpackade. Använder mina in-ear istället. Kan inte tänka mig att apples är i närheten av mina vanliga lurar
Postad 16 oktober 2012 - 08:32
Mina ligger nerpackade. Använder mina in-ear istället. Kan inte tänka mig att apples är i närheten av mina vanliga lurar
Synka till icloud.
hur funkar det då? Jaja jag får googla. Men ok det är ett alternativ.
Postad 17 oktober 2012 - 05:50
Vad tycker ni om de nya hörlurarna? Någon som använder?
100 ggr bättre än de gamla, bättre ljud, komfort och ramlar inte ur öronen.
Postad 17 oktober 2012 - 09:22
Postad 17 oktober 2012 - 11:15
Har tidigare ansett film i mobilen varit lite smålöjligt. Nu med Netflix och 5:ans skärm så tror jag att jag får omvärdera detta lite. Det fungerar faktiskt som ett alternativ. Tänk om SVT mfl. kunde uppdatera sina appar också!?
SVT uppdaterar inte appar längre. De har gått över till webläsaren istället.
Postad 17 oktober 2012 - 12:57
Tack för info! Nu slipper jag irritera mig på det längre. Finns det fler sådana? Via web fungerar ju lika bra.SVT uppdaterar inte appar längre. De har gått över till webläsaren istället.
Postad 20 oktober 2012 - 08:38
Postad 20 oktober 2012 - 16:37
Fler som upplevt detta?
Postad 20 oktober 2012 - 22:06
Var det fler som hade problem med "No Service" när man är i ett område med dålig 3G täckning? Jag har Tele2 och de har usel 3G där jag bor, men bra 2G. Dock så går den inte över till 2G korrekt utan landar på No Service istället.
Fler som upplevt detta?
Nej för jag har tre och de har ingen GSM. Utan 3G så har jag ingen täckning alls.
Postad 21 oktober 2012 - 16:07
Japp, jag har 3 och har samma problem, det har alltså med telefonen att göra. När jag gått ut från mitt garage som det saknas täckning i så kommer den inte tillbaka förrän jag flippat flightmode eller startat om. Hoppas på att det ordnar upp sig med nästa uppdatering.Var det fler som hade problem med "No Service" när man är i ett område med dålig 3G täckning? Jag har Tele2 och de har usel 3G där jag bor, men bra 2G. Dock så går den inte över till 2G korrekt utan landar på No Service istället.
Fler som upplevt detta?
Postad 22 oktober 2012 - 15:55
Redigerat av maximm, 22 oktober 2012 - 15:58.
Postad 23 oktober 2012 - 10:31
För alla som beställt från apple store nu är ialf min på väg
Min är 'förbereder leverans'

Postad 23 oktober 2012 - 10:41
För alla som beställt från apple store nu är ialf min på väg
Min är fortfarande i "Beställning behandlas". När beställde ni och hur dags?Min är 'förbereder leverans'
Postad 23 oktober 2012 - 10:56
Min är fortfarande i "Beställning behandlas". När beställde ni och hur dags?
Genast då det blev möjligt i webshoppen (ca 06-07) på morgonen.
Postad 23 oktober 2012 - 11:09
Samma tid för migGenast då det blev möjligt i webshoppen (ca 06-07) på morgonen.
Postad 23 oktober 2012 - 12:07
Genast då det blev möjligt i webshoppen (ca 06-07) på morgonen.
Hmm, har för mig att jag lyckades beställa runt kl. 5.30. Beställde en svart 32 GB, kanske därför min fortfarande står i "Beställning behandlas" om ni beställde någon annan modell?Samma tid för mig
Postad 23 oktober 2012 - 12:11
Vit 64GBHmm, har för mig att jag lyckades beställa runt kl. 5.30. Beställde en svart 32 GB, kanske därför min fortfarande står i "Beställning behandlas" om ni beställde någon annan modell?
Postad 23 oktober 2012 - 13:32
Min är fortfarande i "Beställning behandlas". När beställde ni och hur dags?
Japp, Äpplet har skickat

Redigerat av Unregistered1605, 23 oktober 2012 - 20:31.
Postad 23 oktober 2012 - 21:15
Postad 23 oktober 2012 - 21:21
Upptäckt 2 dammpartiklar, ses tydligt vid användning innanför displayen idag - och ett konstant pixelfel.. Skäligt för att reklamera?
Ja det tycker jag. Men frågan är vad garantin säger.
Postad 24 oktober 2012 - 14:44
Japp, Äpplet har skickat
![]()
![]()
från Hangzhou i Kina via Eindhoven till MIG.
Telefonen levererad och i handen!

Postad 24 oktober 2012 - 17:34

Postad 24 oktober 2012 - 19:17

Postad 24 oktober 2012 - 20:48
+1Fick min från Apple store idag med budbil, jag är nöjd!
Gick från knakig plast(sg2) ,andas mer kvalite o känsla måste jag säga.
Redigerat av Unregistered40562de1, 24 oktober 2012 - 20:52.
Postad 25 oktober 2012 - 17:49
Postad 25 oktober 2012 - 17:55
Någon som vet vilken hastighet man kan få med WiFi? Har 100 Mbit men lyckas inte mäta upp mer än ca 20 via 5:an. Är det så eller fungerar inte bredbandet?
Vilken hastighet hade du förväntat dig egentligen?
Postad 25 oktober 2012 - 18:16
Någon som vet vilken hastighet man kan få med WiFi? Har 100 Mbit men lyckas inte mäta upp mer än ca 20 via 5:an. Är det så eller fungerar inte bredbandet?
När jag mäter med bredbandskollen får jag 78Mbit ner och 11,5 upp (100/10 kabel). Vilken hastighet stödjer ditt Wifi?
Postad 25 oktober 2012 - 18:25
Vilken hastighet hade du förväntat dig egentligen?
Vad är det för svar??
När jag mäter med bredbandskollen får jag 78Mbit ner och 11,5 upp (100/10 kabel). Vilken hastighet stödjer ditt Wifi?
Samma som ditt.
Postad 25 oktober 2012 - 18:31
Vad är det för svar??
Ja hur ska vi kunna svara på din fråga när du inte talar om förutsättningarna.
Vad du har för utrustning i form av för router,vad du kör på för band.
Det är många faktorer som spelar in vilken hastighet man får tex var du har routern placerad.
Min är placerad i en garderob och det innebär lägre hastighet men jag värdesätter det estetiska mer att slippa se en ful elpryl.
Din fråga är lika svår att svara på som du frågat varför din bil bara går att köra 150km/h

Postad 25 oktober 2012 - 18:56
Ja hur ska vi kunna svara på din fråga när du inte talar om förutsättningarna.
Vad du har för utrustning i form av för router,vad du kör på för band.
Det är många faktorer som spelar in vilken hastighet man får tex var du har routern placerad.
Min är placerad i en garderob och det innebär lägre hastighet men jag värdesätter det estetiska mer att slippa se en ful elpryl.
Din fråga är lika svår att svara på som du frågat varför din bil bara går att köra 150km/h
Om du läser min fråga ordentligt så undrar jag bara om det är möjligt att teoretiskt få 100 MBit i iPhonen om bredbandet stöder det. Om du har en iPhone5 så kanske du kan vara hygglig och krypa in i garderoben och testa! Vad gäller band mm så får jag kolla upp detta om det är så att iPhonen borde klara det som bredbandet ger.
Postad 25 oktober 2012 - 18:58
För att få snabbt/bra wifi krävs en bra router.Någon som vet vilken hastighet man kan få med WiFi? Har 100 Mbit men lyckas inte mäta upp mer än ca 20 via 5:an. Är det så eller fungerar inte bredbandet?
En av de bästa är ASUS. Tex RT-N66U, RT-AC66U, RT-N56U
Vad har du för router?
Postad 25 oktober 2012 - 19:11
Postad 25 oktober 2012 - 19:19
Förtydligande. Kan IPhonen (teoretiskt) leverera 100 MBit om routern och bredbandet stöder/ger detta?
Jag antar att iphonen kan leverera 90-120MBit
Postad 25 oktober 2012 - 19:31
Om du läser min fråga ordentligt så undrar jag bara om det är möjligt att teoretiskt få 100 MBit i iPhonen om bredbandet stöder det. Om du har en iPhone5 så kanske du kan vara hygglig och krypa in i garderoben och testa! Vad gäller band mm så får jag kolla upp detta om det är så att iPhonen borde klara det som bredbandet ger.
Du kan ALDRIG praktiskt komma upp i den hastighet som wifi max kan prestera.
Läs detta så kommer du förstå att wifi är ingen fast vetenskap.
http://pcforalla.idg...radlosa-natverk
Postad 25 oktober 2012 - 19:34
Tack för hjälpen!När jag mäter med bredbandskollen får jag 78Mbit ner och 11,5 upp (100/10 kabel). Vilken hastighet stödjer ditt Wifi?
Tack för hjälpen!Jag antar att iphonen kan leverera 90-120MBit
Postad 25 oktober 2012 - 19:40
Du kan ALDRIG praktiskt komma upp i den hastighet som wifi max kan prestera.
Läs detta så kommer du förstå att wifi är ingen fast vetenskap.
http://pcforalla.idg...radlosa-natverk
Jag förstår faktiskt detta! Däremot är det en jäkla skillnad mellan 20 MBit och 100 MBit. Har jag fattat det hela rätt så är det något fel på inställningen i min router och det var bara det jag ville komma fram till!?
Postad 25 oktober 2012 - 21:00
Jag förstår faktiskt detta! Däremot är det en jäkla skillnad mellan 20 MBit och 100 MBit. Har jag fattat det hela rätt så är det något fel på inställningen i min router och det var bara det jag ville komma fram till!?
Det är fullt normalt att komma upp i "bara" 20MBit beroende på yttre omständigheter.
Såsom hur tjocka väggarna är,elledningare,micro,ugn,tv ja allt som alstrar magnetfält stör ut Wifi och försämrar räckvidd och hastighet.
Därav min fråga vad du hade förväntat dig för hastighet eftersom du verkade vara av uppfattningen att man skulle kunna komma upp max hastighet.
Och du behöver inte vara så snarstucken när man frågar efter mer information från dig och ger dig information.
Redigerat av lappen71, 25 oktober 2012 - 21:01.
Postad 25 oktober 2012 - 21:36
Vad menar du? Jag lägger iPhonen 5 cm från routern. Kan du inte läsa eller förstå vad du läser så finns det väl ingen anledning att är här överhuvud! Återgå du till till ditt lego. Jag har fått de svar jag ville ha.Det är fullt normalt att komma upp i "bara" 20MBit beroende på yttre omständigheter.
Såsom hur tjocka väggarna är,elledningare,micro,ugn,tv ja allt som alstrar magnetfält stör ut Wifi och försämrar räckvidd och hastighet.
Därav min fråga vad du hade förväntat dig för hastighet eftersom du verkade vara av uppfattningen att man skulle kunna komma upp max hastighet.
Och du behöver inte vara så snarstucken när man frågar efter mer information från dig och ger dig information.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar