PS4: Priser, förbokningar, bundles mm
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Watch Dogs)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Knack)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. inFamous: Second Son)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation 4 (9134 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 23 November 2013 - 17:51
Postad 23 November 2013 - 18:20
Hörde att Ica Maxi's 75butiker kommer att få dela på 15st på releasen.
det där är fel...
jobbar på ICAs distributionsenhet i Helsingborg som förser ICA-butiker med varor från smygehuk upp till linköping.
Vi börjar skicka ut till butiker på onsdag med en stor fet röd lapp (får ej säljas före 29:e nov). Sen är artikeln spärrad för köp i kassasystemet innan 29:e, så tror inte att någon kan få den tidigt heller om nu någon maxibutik skulle tabba sig.
Postad 23 November 2013 - 18:22
Har hört om folk som är villiga att betala 6000kr för en på releasedagen, kanske ska lägga ut en annons på blocket?
Eller så skaffar du dig ett jobb för att få in pengar och låter din förbokning tillfalla en mhb-are som hamnat utanför batch b nr 1.
Postad 23 November 2013 - 18:24
Jag kommer ställa mig i kön 5 minuter före digHur många kommer stå utanför Elgiganten ? Och om när ska ni ställa er i kö?
Hehe, näää här tänker inte avslöjas någon kötaktik
Postad 23 November 2013 - 18:27
Har hört om folk som är villiga att betala 6000kr för en på releasedagen, kanske ska lägga ut en annons på blocket?
Skulle du inte auktionera ut den?? Hade varit jävligt snällt om man fått den
Postad 23 November 2013 - 18:28
Tror inte att han menade att det fanns risk att någon får den före fredag utan snarare att de anställda köper alla exemplar 5 minuter innan affären öppna på fredag. Men jag tänker nog ta en chansning och kliva in på min lokala ICA maxi kl 7 vid öppning trots allt.det där är fel...
jobbar på ICAs distributionsenhet i Helsingborg som förser ICA-butiker med varor från smygehuk upp till linköping.
Vi börjar skicka ut till butiker på onsdag med en stor fet röd lapp (får ej säljas före 29:e nov). Sen är artikeln spärrad för köp i kassasystemet innan 29:e, så tror inte att någon kan få den tidigt heller om nu någon maxibutik skulle tabba sig.
Postad 23 November 2013 - 19:01
så ni får mer än 15 PS4or?det där är fel...
kommer det finnas PS4or i alla MAXI-butiker?
Postad 23 November 2013 - 19:17
Då kan man ju lika gärna köpa på amazon el dyl. Förstår inte hur folk tänker.Gick en på tradera med killzone för 7700 nu precis, sjukt.
Postad 23 November 2013 - 19:19
Då kan man ju lika gärna köpa på amazon el dyl. Förstår inte hur folk tänker.
Bara det att på amazon så hade du fått en extra kontroll och kamera också för 4900kr vissa e fan korkade!
Redigerat av Gurra101, 23 November 2013 - 19:21.
Postad 23 November 2013 - 19:24
Finns faktiskt folk som är spelintresserade, eller har barn som är det, som tjänar en j*vla massa pengar. Hade jag haft 100K+ i månaden och spelsuget krypit på mig hade jag med gett det.Bara det att på amazon så hade du fått en extra kontroll och kamera också för 4900kr vissa e fan korkade!
Postad 23 November 2013 - 19:36
Finns faktiskt folk som är spelintresserade, eller har barn som är det, som tjänar en j*vla massa pengar. Hade jag haft 100K+ i månaden och spelsuget krypit på mig hade jag med gett det.
Hade jag haft en sån lön så hade jag köpt en extra och vaskat den 😃
Postad 23 November 2013 - 19:37
Tror inte att han menade att det fanns risk att någon får den före fredag utan snarare att de anställda köper alla exemplar 5 minuter innan affären öppna på fredag. Men jag tänker nog ta en chansning och kliva in på min lokala ICA maxi kl 7 vid öppning trots allt.
Såklart finns den risken.
så ni får mer än 15 PS4or?
kommer det finnas PS4or i alla MAXI-butiker?
Det är upp till var och en butik att beställa. Vissa beställer, andra inte.
Mer än 15 PS4or ja, men inte 15 per butik.
Är det någon som vet vad Sony har satt för art.nr på konsolen? PS3 började ju på "cech"
Postad 23 November 2013 - 21:24
Ok, det var vad den "spelansvarige" sa till mig i en mellanstor stad. Men jag skulle återkomma på torsdag för att veta exakt hur många de fått in.det där är fel...
Postad 23 November 2013 - 21:40
Drar iväg till det närmsta köpcentrumet nån timme innan öppning och chansar, fördelen är att det finns tre teknikaffärer inom en radie av 100 meter så chanserna ökar något.
Postad 24 November 2013 - 00:31
Postad 24 November 2013 - 00:43
"Nån timme" brukar oftast inte hjälpa... men jag kan ha fel. Sist jag körde med "nån timme" hamnade jag på typ plats 500 i kön
Beror ju lite på vad det gäller. Playstation 4 jo det är stort men inte direkt så som andra släpp som riktar sig mer till alla sorters köpare typ mobiltelefon. Inte alla spelar även om det är många, Sen sitter inte alla på forum som vi bara dom mest inbitna så förhoppningsvis så tror vanlige svensson att allt är uppbokat
Postad 24 November 2013 - 07:53
En annan säljer ps4 med 2 handkontroll, kamera och BF4 för hela 8000kr
Är det folk som betalar så mycket pengar för en konsol som kostar 3800kr egentligen?
Postad 24 November 2013 - 08:16
Jo men PS3 kostade inte 3800-4000kr i butik heller..Kom ihåg att många betalade 6500:- för en PS3 7 år sedan!!!!
Postad 24 November 2013 - 08:59
Kollade på skoj skull på blocket PS4, en lirare vill sälja sin förhandsbokning för 1000kr!!! http://www.blocket.s...8.htm?ca=11&w=1
En annan säljer ps4 med 2 handkontroll, kamera och BF4 för hela 8000kr
Är det folk som betalar så mycket pengar för en konsol som kostar 3800kr egentligen?
Det var en på Tradera som hade ett tiotal bud på just då 6900 kr för några dagar sedan. Och det var en amerikansk PS4:a som varit uppackad. Folk är tragiska.
Redigerat av Micleg, 24 November 2013 - 09:00.
Postad 24 November 2013 - 09:03
Postad 24 November 2013 - 09:23
Nice, min beställning som gjorde den 10/07/2013 hos Spelbutiken är fortfarande "under behandling"Webhallen har redan paketerat sina Ps4 ordrar igår! Nu ligger dom bara och väntar..
Postad 24 November 2013 - 09:28
Spelar ju iofs ingen roll. Står som "Behandlad" och "skickad den 23/11" men lär ju inte komma förrän fredag ändå givetvis. Spelbutiken borde skicka på onsdag då det tar 2 dagar från dom har jag för mig.. Dessutom skickar dom inte på Torsdagar.Nice, min beställning som gjorde den 10/07/2013 hos Spelbutiken är fortfarande "under behandling"
Postad 24 November 2013 - 09:33
Postad 24 November 2013 - 09:37
Tänkte beställa spel från spelbutiken också men det lär dröja tills man får hem, skönare att ladda hem några spel digitalt och slippa skivor.Spelar ju iofs ingen roll. Står som "Behandlad" och "skickad den 23/11" men lär ju inte komma förrän fredag ändå givetvis. Spelbutiken borde skicka på onsdag då det tar 2 dagar från dom har jag för mig.. Dessutom skickar dom inte på Torsdagar.
Postad 24 November 2013 - 09:43
Tänkte beställa spel från spelbutiken också men det lär dröja tills man får hem, skönare att ladda hem några spel digitalt och slippa skivor.
Beställde Fifa 14 och en extra hk i Höstas från spelbutiken då dom var billigast. Fifa har jag redan fått och Hkn skulle komma runt Onsdag nästa v trodde dom. Ev senast på fredag.
Postad 24 November 2013 - 09:56
Det var en på Tradera som hade ett tiotal bud på just då 6900 kr för några dagar sedan. Och det var en amerikansk PS4:a som varit uppackad. Folk är tragiska.
Vad är det som är tragiskt?
Postad 24 November 2013 - 09:56
Webhallen har redan paketerat sina Ps4 ordrar igår! Nu ligger dom bara och väntar..
Trevligt! Bara vänta då!
Denna vecka kommer att bli olidlig.
Postad 24 November 2013 - 10:14
Så är det.. Man är mer sugen på hårdvaran än spelen dock. Även om AC4 ser trevligt ut!Trevligt! Bara vänta då!
Denna vecka kommer att bli olidlig.
En kompis är i Houston nu med jobbet och kommer hem om 1-2 veckor. Wallmart tar 49$ för alla spel. Blir nog NBA 2K14 och ett spel eller två till.
Postad 24 November 2013 - 10:22
Tänk bara på att det är NTSC spel, så köp inga spel som tror du kommer vilja ha dlc till. Grymt prisvärt dockSå är det.. Man är mer sugen på hårdvaran än spelen dock. Även om AC4 ser trevligt ut!
En kompis är i Houston nu med jobbet och kommer hem om 1-2 veckor. Wallmart tar 49$ för alla spel. Blir nog NBA 2K14 och ett spel eller två till.
Postad 24 November 2013 - 10:23
Så är det.. Man är mer sugen på hårdvaran än spelen dock. Även om AC4 ser trevligt ut!
Ska till Florida i februari så det blir lite spel och tillbehör att inhandla :-)
Postad 24 November 2013 - 10:58
Postad 24 November 2013 - 11:28
Ska till Florida i februari så det blir lite spel och tillbehör att inhandla :-)
Då kanske vi ses
(e i miami mellan mitten av jan till den 4:e feb)
Redigerat av novaland, 24 November 2013 - 11:31.
Postad 24 November 2013 - 11:50
"Nån timme" brukar oftast inte hjälpa... men jag kan ha fel. Sist jag körde med "nån timme" hamnade jag på typ plats 500 i kön
Jag tror dock att de som är mest hardcore redan förbeställt, det är inte som när det kommer en ny iPhone, att man måste köa för att öht få tag i en. Sen är det en fredag (folk jobbar eller går i skolan, hoppas jag..) och det är ett centrum något utanför city. Så oddsen ser enligt mig OK ut iaf
Var dock inne på GameStop i Liljeholmen centrum i veckan och han i kassan sa att bara den dagen hade 6 pers frågat om dom kommer ha konsoler i butik den 29:e. Så att det finns ett intresse är det ingen tvekan om. Sen är som sagt frågan hur många som verkligen kommer kunna köa en vardag eller går dit på lunchen/efter jobbet och tror att dom ska få en konsol.
Postad 24 November 2013 - 11:52
Postad 24 November 2013 - 12:06
Beställde på webhallen den 26 oktober... ingen chans att man får den innan jul då väl..?
Nja, inte från första batchen (men det visste du redan tror jag), men beroende på andra eller storleken på den andra batchen så kanske du har en laptopliknande låda under granen den 24:e
Postad 24 November 2013 - 12:12
Då kanske vi ses
Nä ska vara i Orlando bara sista 2 veckorna i februari
Postad 24 November 2013 - 12:31
Jag var bland dom sexJag tror dock att de som är mest hardcore redan förbeställt, det är inte som när det kommer en ny iPhone, att man måste köa för att öht få tag i en. Sen är det en fredag (folk jobbar eller går i skolan, hoppas jag..) och det är ett centrum något utanför city. Så oddsen ser enligt mig OK ut iaf
Var dock inne på GameStop i Liljeholmen centrum i veckan och han i kassan sa att bara den dagen hade 6 pers frågat om dom kommer ha konsoler i butik den 29:e. Så att det finns ett intresse är det ingen tvekan om. Sen är som sagt frågan hur många som verkligen kommer kunna köa en vardag eller går dit på lunchen/efter jobbet och tror att dom ska få en konsol.
Postad 24 November 2013 - 13:02
Då kanske vi ses
MHB takes over Florida eller? Ska själv vara i Miami första veckan i januari hehe.
Postad 24 November 2013 - 13:45
Nä blir bara NBA2K14 som sagt och nått spel till. Funderar på Knack/Killzone/COD eller nått. Får se vad han hittar. För ~320 kr kan det va värt ett par halvbra spel.Tänk bara på att det är NTSC spel, så köp inga spel som tror du kommer vilja ha dlc till. Grymt prisvärt dock
Postad 24 November 2013 - 14:05
Beställde på webhallen den 26 oktober... ingen chans att man får den innan jul då väl..?
Skulle va om du bor nånstans där någon har beställt en PS4:a för mycket och inte känner för att hämta ut den, typ stockholm sveavägen..
Postad 24 November 2013 - 14:07
Postad 24 November 2013 - 16:53
Alla som beställt tidigt, typ i somras, lär få konsoler från dom stora företagen till release. Discshop, webhallen mm har ju alltid snabba leveranser så dom kommer se till att ni får era konsoler på fredag. Sen tror jag inte discshop fick så många beställningar i somras då dom hade lite högre pris då så man kan nog klara sig en bit in på hösten också! (Spekulationer från min sida)Är det någon som har bokat på Discshop och har fått någon info om ni får konsolen till releasen?
Postad 24 November 2013 - 18:26
Är det någon som har bokat på Discshop och har fått någon info om ni får konsolen till releasen?
Du måste maila eller ringa och fråga.
"Tack för ditt mail!
Du kommer med största sannolikhet att få ditt Playstation 4 med första sändningen till releasen. I nuläget har vi inte fått något exakt datum på när vi får skicka ut dem."
Jag beställde jag 15/5 (avbokade mitt på webhallen som jag bokat 31/5 2011)
Edit: Ska kanske tillägga att det var någon vecka sedan jag frågade så därav kanske lite osäkert svar.
Postad 24 November 2013 - 20:34
Du måste maila eller ringa och fråga.
"Tack för ditt mail!
Du kommer med största sannolikhet att få ditt Playstation 4 med första sändningen till releasen. I nuläget har vi inte fått något exakt datum på när vi får skicka ut dem."
Jag beställde jag 15/5 (avbokade mitt på webhallen som jag bokat 31/5 2011)Främsta anledningen till att jag frågade var just kring när de får skicka ut konsolerna för oss som bor i norr
Edit: Ska kanske tillägga att det var någon vecka sedan jag frågade så därav kanske lite osäkert svar.
Ja, jag har mailat. Gjorde det i veckan och fick svaret att dom inte kunde säga vilka som var garanterade att få den till releasen. Tyckte det var ett lite flyktigt svar och tänkte mest höra om någon annat hört något annat. Jag bokade 10:e juni, känns som om jag borde få den på fredag då också
Postad 24 November 2013 - 20:53
Skulle bli väldigt förvånad om så inte blir fallet.. Tror inte många hade bokat från discshop då! Du kan vara lugn!Ja, jag har mailat. Gjorde det i veckan och fick svaret att dom inte kunde säga vilka som var garanterade att få den till releasen. Tyckte det var ett lite flyktigt svar och tänkte mest höra om någon annat hört något annat. Jag bokade 10:e juni, känns som om jag borde få den på fredag då också
Postad 24 November 2013 - 20:58
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
34 filmer
28 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?