Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 28 August 2013 - 17:44

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
Ja någonting som tar spelen framåt. Det är bara Nintendo som försöker vara innovativa resten håller bara på med banking :(

Postad 28 August 2013 - 19:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
banka på hur mycket dom vill. spelen är fortfarande dom bästa som finns. mass effect. skyrim. halo. cod och bf. assassins creed. ni no kuni. final fantasy. crysis. mgs. gta. uncharted. god of war. listan kan göras väldigt lång med extremt bra spel, som kanske inte i sig är superinnovativa, men som ger betydligt bättre underhållning än det mesta som tillhandahåller en annorlunda kontroll imo.

btw, ms har väl varit extremt innovativa med kinect, det är ju ändå ett helt nytt sätt att spela. med nya kinect så kommer alla enheter att säljas med en och därmed kommer alla spel att kunna bli kompatibla med den till xbone. det finns innovationer, men när nyhet tar över spelglädje så blir det ju bara pannkaka. spelet i första hand. kontrollen i andra.

ja, även om en usel kontroll gör ett spel ospelbart osv, men ni vet vad jag menar =)

Postad 28 August 2013 - 21:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Är inte mer insatt än så - frågar du mig så är det helt sinnessjukt att de kan tillverka de här grejjerna ens. :D Man kan skratta åt 10000 nm men ta mig fasen även det var/är en bedrift...

Det är rätt sjukt när man tänker på det.

Med reservation för felberäkning, så hade APUn varit ungefär så här stor, med 1 mm tillverkningsteknik:

Bifogad fil  apu i stockholm.jpg   276.09K   1 Antal nerladdningar

Vad de har fått med alla dessa transistorer är dessvärre en APU som är både långsammare och troligtvis betydligt dyrare än APUn i PS4.

Redigerat av Ageve, 28 August 2013 - 23:07.

Postad 28 August 2013 - 23:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 3

Ja någonting som tar spelen framåt. Det är bara Nintendo som försöker vara innovativa resten håller bara på med banking :(

Nintendo, om något bolag, är väl de som håller på med banking?

Säljer undermålig hårdvara till premiumpris.

Postad 29 August 2013 - 00:15

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0

Nintendo, om något bolag, är väl de som håller på med banking?

Säljer undermålig hårdvara till premiumpris.

Fast de leker med kontrollerna. Spelen vi kommer få till Xbox One och PS 4 kommer va detsamma som vi redan har till Xbox 360 och PS 3 i väldigt stor grad. Bara i snyggare förpackning. Nu är jag inte så såld på gamepad plus ipad de kör med nu men det är en annan sak.

Att de lyckas sälja undermålig hårdvara till premiumpris säger ju en del ändå :)

Postad 29 August 2013 - 00:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Javisst säger det en del. Att det är Nintendo som håller på med "banking"...

Postad 29 August 2013 - 01:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
För att spelen till Wii U är inte samma spel som folk har spelat sen... NES typ?

Zelda, Mario, Mario Kart, Smash Brothers, etc, etc.

Postad 29 August 2013 - 01:28

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
Wii U låter jag va osagt det är ju bara gamepad plus display men Wiin fick en hel del unikt roliga spel pga dess kontroller. Många av andra spelföretag än Nintendo ;)

Postad 29 August 2013 - 06:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Fast de leker med kontrollerna. Spelen vi kommer få till Xbox One och PS 4 kommer va detsamma som vi redan har till Xbox 360 och PS 3 i väldigt stor grad. Bara i snyggare förpackning. Nu är jag inte så såld på gamepad plus ipad de kör med nu men det är en annan sak.

Att de lyckas sälja undermålig hårdvara till premiumpris säger ju en del ändå :)

Jag tycker nog att MS försöker förändra och utveckla sättet man kan spela på. Däremot är ju gamers skapligt konservativa när det gäller att släppa handkontrollen ;)

Postad 29 August 2013 - 06:39

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Och en del gamers vill inte släppa musen och tangentbordet. Själv avskyr jag att spela med mus och tangentbord trots en del PC-spelande i ungdomen. Wiimoten var kul i början, det måste jag erkänna men som kontroll är den väldigt mycket sämre än en handkontroll anser jag. Jag har ändå spelat många timmar med wiimoten så det är inte att jag inte givit den en chans. Att spela på telefon eller surfplatta är fullständigt värdelöst. Har använt iPad i ett par år och jag fattar inte hur folk kan spela på den. Otroligt inexakt kontroll i de spelen jag provat.
Den traditionella förädlade handkontrollen är den absolut bästa lösningen anser jag. XO och PS4 går helt rätt väg här.

Postad 29 August 2013 - 07:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Med reservation för felberäkning, så hade APUn varit ungefär så här stor, med 1 mm tillverkningsteknik:

Hehe, vad blir det med 10000 nm? Trodde jag överdrev när jag sa fotbollsplan, men kanske inte.

På tal om stora kretsar, nya IBM Power 8, 650 mm2 @ 22 nm. Vilken blaffa, inget för konsoler direkt. :)

Redigerat av pacman, 29 August 2013 - 07:07.

Postad 29 August 2013 - 08:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tänka sig att det iaf finns någon här inne som anser att handkontrollen fortfarande är bästa styrdonet till spelande :)

Postad 29 August 2013 - 08:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Hehe, vad blir det med 10000 nm?

0.01 mm

Postad 29 August 2013 - 09:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Nähä?? :D

Postad 29 August 2013 - 09:04

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Nähä?? :D

Ah. :)

Postad 29 August 2013 - 09:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

På tal om stora kretsar, nya IBM Power 8, 650 mm2 @ 22 nm. Vilken blaffa, inget för konsoler direkt. :)

Mm.. 200W TDP eller liknanande. :)

Postad 29 August 2013 - 10:58

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0

Och en del gamers vill inte släppa musen och tangentbordet. Själv avskyr jag att spela med mus och tangentbord trots en del PC-spelande i ungdomen. Wiimoten var kul i början, det måste jag erkänna men som kontroll är den väldigt mycket sämre än en handkontroll anser jag. Jag har ändå spelat många timmar med wiimoten så det är inte att jag inte givit den en chans. Att spela på telefon eller surfplatta är fullständigt värdelöst. Har använt iPad i ett par år och jag fattar inte hur folk kan spela på den. Otroligt inexakt kontroll i de spelen jag provat.
Den traditionella förädlade handkontrollen är den absolut bästa lösningen anser jag. XO och PS4 går helt rätt väg här.

Det finns inte en perfekt kontroller för alla spel. Det är ju därför det är viktigt att utveckla och erbjuda alternativ! Jag spelar med Novint Falcon, mus, gamepad, joystick, ratt, Yokes, Wii remotes och säkert mer som jag glömt ;)... Kontrollerna styr ju en hel del hur spelen utformas.

Microsoft har Kinect men tycker det är lite för ofta en sämre version av Wii remoten. Lagget bara det är så sjukt avtändande. om de kan vidareutveckla det så de får bort lagget och rörelserna blir lika precisa så visst kanske får se. Jag är skeptisk till att de kommit så långt det är ju ändå budget det handlar om...

Postad 29 August 2013 - 11:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Kanske är det Sony som har hårdvaruproblem?
http://www.neogaf.co...ad.php?t=663625

Nah, tror inte det men med tanke på hur många elaka rykten som körts om One så kan vi ju alltid balansera med ett PS4 dito. :)

Redigerat av pacman, 29 August 2013 - 11:51.

Postad 29 August 2013 - 12:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
gissa om jag kommer mensa ur om ps4 av någon anledning på något sätt skulle sabba sin UTLOVADE release. ok, jag vet att jag försvarat ms för att dom backat från vissa marknader, men det är ju för fan för att jag inte beställt en xbone! jag framför mitt hot igen, blir ps4 försenad så blir jag så förbannad så att jag ska bajsa på min omgivning! *asg* ;)

Postad 29 August 2013 - 13:11

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

gissa om jag kommer mensa ur om ps4 av någon anledning på något sätt skulle sabba sin UTLOVADE release. ok, jag vet att jag försvarat ms för att dom backat från vissa marknader, men det är ju för fan för att jag inte beställt en xbone! jag framför mitt hot igen, blir ps4 försenad så blir jag så förbannad så att jag ska bajsa på min omgivning! *asg* ;)

:D

Postad 29 August 2013 - 22:47

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Hehe, vad blir det med 10000 nm? Trodde jag överdrev när jag sa fotbollsplan, men kanske inte.

Ungefär så här, om jag inte är helt ute och cyklar ;)

Bifogad fil  lastbil xbox.png   52.55K   1 Antal nerladdningar

Här är en högupplöst bild på Intel 4004:
http://flylogic.net/...i4004/i4004.jpg

Allt på bilden ovan ryms i den lilla grå delen i mitten (12 mm2):
Bifogad fil  intel4004.jpg   16.37K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 29 August 2013 - 23:16.

Postad 30 August 2013 - 08:30

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
Sony: “If You Compare PS4 Visuals Side-by-Side With Any Other Gaming Console, PS4 Will Look Better Every Time”

kaxigt men med tanke på hur kraftfullare ps4 är så ligger det kanske nånting i det

Postad 30 August 2013 - 08:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Undrar om dom själva jämfört med xbone? :D

Postad 30 August 2013 - 10:25

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Sony: “If You Compare PS4 Visuals Side-by-Side With Any Other Gaming Console, PS4 Will Look Better Every Time”

kaxigt men med tanke på hur kraftfullare ps4 är så ligger det kanske nånting i det

Kaxigt men dom kan kosta på sig det, sony är dom enda som kan köra en ps4 jämte något annat.
Dom är direkt upptagna med att dema den ute i det vilda.

Postad 30 August 2013 - 11:00

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Är nog mycket möjligt att det blir så. Dock anser jag att det är så mycket mer som spelar in än bara det grafiska. Jag antar att jag t.ex hellre sitter och spelar cod Ghosts på dedikerade servers osv än att det är lite snyggare grafiskt.
Sen om Sony kommer ha exakt lika bra onlinetjänster som MS återstår ju att se.
Iom att Sony har varit väldigt tysta på fronten med servers, online osv så kan man ju bara gissa att dom i nuläget inte har något som kan trumfa över MS på den punkten.

Hade jag bara suttit med offline och SP-spel hade jag köpt PS4 direkt.

Postad 30 August 2013 - 11:05

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Grabbar, vad menas med dedikerad online?

(har själv en 360)

Är nog mycket möjligt att det blir så. Dock anser jag att det är så mycket mer som spelar in än bara det grafiska. Jag antar att jag t.ex hellre sitter och spelar cod Ghosts på dedikerade servers osv än att det är lite snyggare grafiskt.
Sen om Sony kommer ha exakt lika bra onlinetjänster som MS återstår ju att se.
Iom att Sony har varit väldigt tysta på fronten med servers, online osv så kan man ju bara gissa att dom i nuläget inte har något som kan trumfa över MS på den punkten.

Hade jag bara suttit med offline och SP-spel hade jag köpt PS4 direkt.

Håller med dig där men även jag som knappt spelar online haaaaaaaatar ps3 menyerna och online grejen. Hoppas på förbättring på ps4.

Postad 31 August 2013 - 00:11

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
Sony has revealed the list of studios making exclusive content for PlayStation platforms. The thing to note here is that it does not necessarily mean a full game, but even things like DLCs.

Rockstar Games
Activision Blizzard
Sega
Level 5
Sumo Digital
Bluepoint Games
Square Enix
Disney
Square Enix
EA
Konami
Ubisoft
Warner Bros. Interactive
Atlus
Take-Two Interactive
Capcom
Insomniac Games
Bungie
Nordic Games
Zindage Games
Sanzaru Games
Bethesda Softworks

Redigerat av Rumpnisse, 31 August 2013 - 00:12.

Postad 31 August 2013 - 00:19

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
PS4 Camera Supports Navigational Voice Commands, Sony Confirms.

Sony’s Shuhei Yoshida Confirms That You Can Fully Install Disc Games on the PS4′s HD.

In an interview with EDGE Online, Sony Computer Entertainment Europe’s CEO Jim Ryan has explained the Gaikai situation, stating that it will launch at first in North America in 2014 on PS4, before heading to Vita and even PS3.
He said, speaking about why Gaikai wasn’t talked about during Sony’s Gamescom conference:

Yeah sure and I’ll tell you why is wasn’t touched upon last night. So the plan is to begin with North America next year and the plan is to provide a streaming service that will allow for PS3 content initially to be streamed to firstly PS4 then PS Vita and then PS3.

Ryan went on to say “that will happen in 2014 in North America initially” before highlighting the poor broadband speeds in Europe, which he says is “on the roadmap” for Gaikai, though they don’t quite have a timeline for it yet. Since Gamescom is for primarily the European audience, that’s why it wasn’t mentioned during the conference.
He followed up that “there’s just a few bumps along the road that need to be ironed out” in regards to the European launch and that while it’ll be “early-ish” 2014 for the US, he has “nothing to say yet” on a date for Europe.
It’s a great interview in full, and he discusses Sony’s plan for “saving” the Vita, as well as the fun they had at Microsoft’s expense during the show.

Press Start: PS4′s Dualshock 4 vs. Xbox One controller

The Dualshock 4 is more comfortable than the Xbox One's new controller

I had the chance to go hands-on with the Xbox One’s controller at Fan Expo. Surprisingly, I actually preferred the PlayStation 4′s Dualshock 4.

http://o.canada.com/...one-controller/

Redigerat av Rumpnisse, 31 August 2013 - 00:42.

Postad 31 August 2013 - 00:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

I had the chance to go hands-on with the Xbox One’s controller at Fan Expo. Surprisingly, I actually preferred the PlayStation 4′s Dualshock 4.

Inte särskilt surprising, tycker det verkar vara vad de flesta tycker. Xbox-kontrollen har försämrats och PS4-kontrollen förbättrats.

Postad 31 August 2013 - 01:01

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
hehehe fifan va bra Shuhei Yoshida är snacka om ödmjuk hans twittersvar på reggies meh över xbone och ps4 launch lineup..

Shuhei Yoshida: It's near impossible to dislike Reggie #meh :D

https://twitter.com/...054738410909697...

http://i.imgur.com/eWkqQdG.gif

http://www.blondener...2013/02/Gif.gif

Redigerat av Rumpnisse, 31 August 2013 - 01:05.

Postad 31 August 2013 - 07:25

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 1

Inte särskilt surprising, tycker det verkar vara vad de flesta tycker. Xbox-kontrollen har försämrats och PS4-kontrollen förbättrats.

Faktiskt första gången jag läser att någon tycker att Xbox kontroll blivit sämre.

Postad 31 August 2013 - 11:11

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

PS4 Camera Supports Navigational Voice Commands, Sony Confirms.

Sony’s Shuhei Yoshida Confirms That You Can Fully Install Disc Games on the PS4′s HD.

In an interview with EDGE Online, Sony Computer Entertainment Europe’s CEO Jim Ryan has explained the Gaikai situation, stating that it will launch at first in North America in 2014 on PS4, before heading to Vita and even PS3.
He said, speaking about why Gaikai wasn’t talked about during Sony’s Gamescom conference:

Yeah sure and I’ll tell you why is wasn’t touched upon last night. So the plan is to begin with North America next year and the plan is to provide a streaming service that will allow for PS3 content initially to be streamed to firstly PS4 then PS Vita and then PS3.

Ryan went on to say “that will happen in 2014 in North America initially” before highlighting the poor broadband speeds in Europe, which he says is “on the roadmap” for Gaikai, though they don’t quite have a timeline for it yet. Since Gamescom is for primarily the European audience, that’s why it wasn’t mentioned during the conference.
He followed up that “there’s just a few bumps along the road that need to be ironed out” in regards to the European launch and that while it’ll be “early-ish” 2014 for the US, he has “nothing to say yet” on a date for Europe.
It’s a great interview in full, and he discusses Sony’s plan for “saving” the Vita, as well as the fun they had at Microsoft’s expense during the show.

Press Start: PS4′s Dualshock 4 vs. Xbox One controller

The Dualshock 4 is more comfortable than the Xbox One's new controller

Faktiskt första gången jag läser att någon tycker att Xbox kontroll blivit sämre.

Samma här men ps4 ser ut att vara en rejäl lyft jämfört med föregångaren

Postad 31 August 2013 - 11:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har någon sagt att xboxkontrollen blivit sämre? Den kanske blivit bättre men ändå omsprungen?

Postad 31 August 2013 - 12:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Har någon sagt att xboxkontrollen blivit sämre? Den kanske blivit bättre men ändå omsprungen?

Läste flera intryck från de som provade på Gamescom som tyckte den blivit sämre. Handlade om att vissa knappar satt för långt bort (LB/RB?) och att spakarna hade för lite motstånd, de jämförde med en Dual Shock.

Edit: Var inte detta jag läste, men exempel på LB/RB-grejen.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=590056

Redigerat av Zoiler, 31 August 2013 - 12:27.

Postad 31 August 2013 - 12:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
ok. ja, det låter ju märkligt att man kan försämra en kontroll, men vi får nog gissa att deras intryck mycket väl kan vara korrekta (det när ju inte direkt vara några XxXnoobzXxX som besöker såna mässor). själv så tycker jag att ds4 ser riktigt förjävlig ut att hålla i, men det är väl troligt att sonys kontroll blivit bättre på... 15 år? =)

Redigerat av Zartok, 31 August 2013 - 12:29.

Postad 31 August 2013 - 14:05

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Det är klart det dyker upp nån mupp ibland som tycker att dom gjort kontrollen sämre. Dom kanske inte gillade 360-kontrollen heller, vad vet vi om deras tidigare preferenser?

Edit:
Nya xbox-kontollen har mindre glapp runt center på spakarna, mindre motstånd och lite längre rörelselängd. Tycker det låter sjukt bra.
Bumpers och triggers har omarbetats för att vara mer ergonomiska och för att göra det lättare att snabbt gå från trigger till bumper. Vore konstigt om dom i sin utveckling och testning i stället gått ett steg tillbaka i just dom delar som dom avsett förbättra.

Redigerat av SejLax, 31 August 2013 - 14:14.

Postad 31 August 2013 - 14:12

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1
Man måste förstås vara en mupp om man inte älskar allt som hör till xbox...

Postad 31 August 2013 - 14:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det är klart det dyker upp nån mupp ibland som tycker att dom gjort kontrollen sämre. Dom kanske inte gillade 360-kontrollen heller, vad vet vi om deras tidigare preferenser?

Här är några citat från tråden jag läste i.

I was a little bit disappointed from the Xbox One controller and loved the Dualshock 4 controller from the first touch. That comes from a so called Xbox Fanboy. I preordered both console's and will keep it that way but the Ds4 feels ace. The Xbox One Controller has bad lb rb buttons and the analog sticks are to loose like the DS3 ones. But I liked the Ryse Coop Gameplay it looked ace and was fun. The first game on the Xbox One was Lococycle :).

This seems to be thing though across many gamers. All four of us liked the DS4 better even though we think the 360 controller is pretty much perfect apart from the dpad. It's like I'm living in bizarro land where the DS4 is good and the one controller is so-so.

Well it's still the Dualshock, make no mistake. So if you don't like the position of the sticks at all you are not gonna fall in love with the thing. They fixed almost all things wrong with the DS3. The sticks are further apart, concave and a lot stiffer with more resistance to them. The handles are longer so it doesn't feel so small and the rubber texture is really nice, feels grippy.
Your fingers naturally rest on the triggers which feel very good.

Now the X1 controller...
The sticks are too loose and react to the smallest amount of movement. That by itself is not really a bad thing if they had done it right because I think they went a little overboard with it. Basically pick up your PS3 controller and that is how the sticks feel on the One now. Ugh.
The rumble in the trigger? Neat concept, completely useless in reality. First thing I will turn of when I get the thing. The triggers itself are very nice though. I was a bit worried since they made them bigger but they feel very natural.
LB and RB. They are shit. Harder to reach and since they made them clicky you have to press them down with the force of a hammer.
The Dpad seems definitely improved so I guess there is that. But IMO that should have been the only change. You would have the perfect controller if you put the X1 dpad in the 360 controller.

I've heard that a lot with the Xbox One bumpers, disappointing...I really liked the triggers and bumpers on the Xbox 360 controller. I'm happy that the DS4 is a great controller at least, hopefully there's a good PC driver for it. Thanks for the impressions.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=657813

Finns ett fåtal som gillar Xbox One-kontrollen mer i den tråden men överlag är känslan att DS blivit mycket bättre och Xboxkontrollen blivit bättre på vissa grejer, sämre på andra.

Man måste förstås vara en mupp om man inte älskar allt som hör till xbox...

Ja, tycker det är ett tråkigt ordval. Jag ser bara genuina åsikter.

Redigerat av Zoiler, 31 August 2013 - 14:24.

Postad 31 August 2013 - 14:28

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Varför har man inte läst om detta tidigare? Jag har bara läst om förändringarna som positiva hittills.

Var gamescom första tillfället då vem som helst fick känna på kontrollerna?

Postad 31 August 2013 - 14:38

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Här är några citat från tråden jag läste i.

Now the X1 controller...
The sticks are too loose and react to the smallest amount of movement. That by itself is not really a bad thing if they had done it right because I think they went a little overboard with it. Basically pick up your PS3 controller and that is how the sticks feel on the One now. Ugh.
The rumble in the trigger? Neat concept, completely useless in reality. First thing I will turn of when I get the thing. The triggers itself are very nice though. I was a bit worried since they made them bigger but they feel very natural.
LB and RB. They are shit. Harder to reach and since they made them clicky you have to press them down with the force of a hammer.
The Dpad seems definitely improved so I guess there is that. But IMO that should have been the only change. You would have the perfect controller if you put the X1 dpad in the 360 controller.

Ett annat citat som svar på ovan.

The bumpers mayb, but the triggers are THE COOLEST THING. They had 5 demo stations dedicated just to the triggers. I can't even properly describe in writing how cool the new immersive feedback feature is. Having separate vibration motors for your palms and fingers that can pulse, vibrate, shimmer, and machine fun feel awesome. The heartbeat mode is so perfect for a horror game it even made me feel uncomfortable demoing it.

Man får vänta tills man har en i handen innan man dömer. Nu vet man ju inte vad som enbart är skitsnack.

Postad 31 August 2013 - 15:08

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Det jag tänker är att om man som privatperson nu för första gången fått en eller ett par minuter på sig att klämma på dom nya kontrollerna så verkar det ju tydligt att DS3 till DS4 är en rejält stor förändring. I stort sett en helt ny kontroll, till det bättre.

Vad gäller 360 till One så är det i stort sett samma design fast med små förändringar som då enskilt blir tydligare vid en första anblick. Det är nog lättare att automatiskt känna igen 360-känslan i One-kontrollen och tex reagera på att spakarna är känsligare.

Jag har inte inbillat mig för fem sekunder, att jag på en gång när jag testar Xbox One kommer vara i närheten av lika bra som jag är med 360-kontrollen. Självklart krävs det en lång period av inlärning.

Beroende på hur lång tid personerna i dessa utvalda citat har haft med One-kontrollen så kan dom vara mer eller mindre trovärdiga och i slutändan spelar tidigare preferenser och märkestrogenhet mycket stor roll, och är dessutom omöjligt att kolla upp. Känns lite muppigt. Litar mer informationen från MS, på bilderna av kontrollen och på de stora spelsiter som antagligen haft mer tid med kontrollerna, och än har jag inte läst något om att kontrollen skulle vara försämrad.

Till sist:
Självklart kommer det finnas folk som även efter 50 timmar speltid tycker att 360 kontrollen är bättre än One. Det får dom tycka för mig. I approve.

Postad 31 August 2013 - 15:44

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
https://www.youtube....be_gdata_player

Tycker själv personligen att 360 kontrollen är riktigt skön men one ser snyggare ut. Men det som oroar mig lite grann är att l1 och r1 verkar lite för nära l2 och r2.......men men låt mig ha fel! Dessutom så har spakarna blivit något högre........hmmm

Men den här liraren gillar iallafall kontrollen.

Redigerat av Didi1983, 31 August 2013 - 15:45.

Postad 31 August 2013 - 15:52

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10551 inlägg
  • 0
Alla intryck jag fått där de jämfört de nya kontrollerna så har alla vart eniga om att DS 4 känns bättre.

Har inte hittat ett intryck som sagt det motsatta.

Postad 31 August 2013 - 16:07

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Jag har alltid ogillat ps kontrollena men ds4 ser snygg ut och verkar skön å hålla i.

Postad 31 August 2013 - 16:16

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
"Update: Yoshida-san mentioned while responding to another question that only the internal hard drive can be used for the purpose. Games cannot be installed on external drives."

Bra att detta går på Xbox One.

Postad 31 August 2013 - 16:24

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Alla intryck jag fått där de jämfört de nya kontrollerna så har alla vart eniga om att DS 4 känns bättre.

Har inte hittat ett intryck som sagt det motsatta.

Jag har sett flera där xbox kontrollen föredrgos så det jämnar nog ut sig.

Ryan went on to say “that will happen in 2014 in North America initially” before highlighting the poor broadband speeds in Europe

Hehe humor, eller så har han ingen koll alls.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 31 August 2013 - 16:25.

Postad 31 August 2013 - 16:58

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

"Update: Yoshida-san mentioned while responding to another question that only the internal hard drive can be used for the purpose. Games cannot be installed on external drives."

Bra att detta går på Xbox One.

ja jag vet inte vad Sony sniffat på när de bestämde sig för att inte implementera sådan basal och viktig funktionalitet inför nästa generation när digitalt innehåll kommer bli den största inkomstbringaren. Att ha en massa kunder som kommer tveka att köpa (eller sluta köpa) digitalt innehåll bara för att det inte får plats på deras maskin är inte bra.

Postad 31 August 2013 - 17:09

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Kan man spara spel på en extern hdd på one?

Postad 31 August 2013 - 17:36

Didi1983
  • Didi1983
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Nån som vet när fifa 14/pes 14 kommer till marketplace? (demo)

Postad 31 August 2013 - 17:39

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Kan man spara spel på en extern hdd på one?

Enligt info från i Maj så går det. Sen om det är någon begränsning det får vi se.
http://www.engadget....one-hard-drive/

Redigerat av Zerox_no1, 31 August 2013 - 17:44.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.