Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2013

1094 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 14 June 2013 - 19:46

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 2
Det ha nu framkommit att flertalet stora titlar, bla The Division körts på PC under E3 och inte haft något med några konsoler att göra ;)

Postad 14 June 2013 - 19:47

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Här har ni lite glädje också http://www.ign.com/v...ca-nigri-e3-vip

Grym cosplayer. Hon är så jäkla läcker och vilka former. :D

Finns det en tråd om Ryse? Verkar föga imponerande spelmässigt.

Källa: kotaku

Man kan ju tänka sig att det inte kommer vara så sen utan bara för nybörjarna (?) på E3.

Så här säger Crytek!
http://www.ign.com/v...combat-question

IGN provspelade demot på E3.
http://www.ign.com/v...ign-impressions

Det ha nu framkommit att flertalet stora titlar, bla The Division körts på PC under E3 och inte haft något med några konsoler att göra ;)

Föga oväntat.

Redigerat av Zerox_no1, 14 June 2013 - 19:59.

Postad 14 June 2013 - 20:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Så här säger Crytek!.

Okej så det är inte ens QTE:s, det är bara bonus som man inte kan faila, estetiskt egentligen. Varför ens ha knapparna då kan man undra, men... känns som något man måste prova själva för att fatta.

Det ha nu framkommit att flertalet stora titlar, bla The Division körts på PC under E3 och inte haft något med några konsoler att göra

Ska inte du köpa PS4?

Postad 14 June 2013 - 20:11

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 1

I dagens bombcast så var det någon (tror det var Cliff B) som tog upp en rätt viktig sak; även om Microsoft har siffror som visar på hur många det är som tittar på netflix på sin 360 idag, så måste man betänka att det var inte därför de köpte en 360 till att börja med. Video On Demand behovet är så lätt att tillfredställa idag när allting stödjer det. Ingen köper en Xone/PS4 för titta på Viaplay / Netflix.

PalmiNio :)

Postad 14 June 2013 - 20:17

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 1

Okej så det är inte ens QTE:s, det är bara bonus som man inte kan faila, estetiskt egentligen. Varför ens ha knapparna då kan man undra, men... känns som något man måste prova själva för att fatta.

Ska inte du köpa PS4?

Inte vad jag vet.
Jag har rapporterat här bara om att PS4 och Sony har sparkat röv med Xbone och MS.
Har en Xbox 360 som jag haft mycket roligt med, men jag är en PC-gamer.

Postad 14 June 2013 - 20:19

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Sas att det kunde bli avancerade kombinationer. Antar att det blir som typ i fighting-spelen. Du kan "button mash"a men för att få ett flyt i spelet måste du kunna kombinationerna.

Redigerat av Zerox_no1, 14 June 2013 - 20:20.

Postad 14 June 2013 - 20:19

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

japp, inte så oväntat finns ju inga färdiga konsoller typ. Ofta körs de på devkits och de är i stort sett en vanlig PC. Bf4 demot undet MS pressen hade t.o.m PC symboler. Tror det var tab för battlelog.

Postad 14 June 2013 - 20:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Inte vad jag vet.
Jag har rapporterat här bara om att PS4 och Sony har sparkat röv med Xbone och MS.
Har en Xbox 360 som jag haft mycket roligt med, men jag är en PC-gamer.

Alright, jag undrade varför den självgoda smileyn nämligen, men makes sense då. Kan du länka till uppgifterna?

Postad 14 June 2013 - 20:21

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0

Alright, jag undrade varför den självgoda smileyn nämligen, men makes sense då. Kan du länka till uppgifterna?

Det sades bla i Sweclockers senaste fredagspanel.

Postad 14 June 2013 - 20:21

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

oavsett såg det tråkigt ut. Tråkigt scriptade fighter där alla ser likadana ut. Gubbarna transporterade sig till fightställning.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 14 June 2013 - 20:22.

Postad 14 June 2013 - 20:22

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

japp, inte så oväntat finns ju inga färdiga konsoller typ. Ofta körs de på devkits och de är i stort sett en vanlig PC. Bf4 demot undet MS pressen hade t.o.m PC symboler. Tror det var tab för battlelog.

Att BF4 kördes på pc såg man direkt då många av spelarna på scen satt med mus och tangentbord.

Postad 14 June 2013 - 20:23

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Att BF4 kördes på pc såg man direkt då många av spelarna på scen satt med mus och tangentbord.

jag pratar om SP demot på MS pressen, inte MP demot på EAs

Postad 14 June 2013 - 20:25

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

I dagens bombcast så var det någon (tror det var Cliff B) som tog upp en rätt viktig sak; även om Microsoft har siffror som visar på hur många det är som tittar på netflix på sin 360 idag, så måste man betänka att det var inte därför de köpte en 360 till att börja med. Video On Demand behovet är så lätt att tillfredställa idag när allting stödjer det. Ingen köper en Xone/PS4 för titta på Viaplay / Netflix.

Jag tror du slår huvudet på spiken. Det var längesedan jag spelade på min Xbox, men jag kollar däremot på Viaplay på den, för den är tystare än min pc (ja, det är sant, men då har jag åtminstone en 360S :) ). Anledningen till att jag gör det är att jag råkade ha ett 12-månaderslive som jag köpte på en rea, men som det aldrig blev av att jag aktiverade innan mitt spelande på boxen ebbade ut. Så jag tänkte att jag kunde väl likaväl aktivera det som att det skulle ligga och damma i nån låda, så sagt och gjort. Så idag är min box igång när det är premier league-fotboll eller formel ett på gång, men i stort sett aldrig annars. Det är den bistra sanningen. Men jag skulle aldrig idag köpa en Xbox för att titta på tv med, då finns det nog bättre manicker med snabbare och smidigare - och gratis - interface.

edit: jag skulle vilja tillägga att jag hyser inget agg mot min stackars xbox, men det råkade bara vara så att mitt multiplayerspelande avtog betänkligt under 2011 av anledningar bortom MS påverkan och med det så gick jag mer och mer över till pc. Tänkte bara påpeka detta om mitt inlägg skulle låta lite väl negativt.... då var det sagt också. :)

Redigerat av jayreso, 14 June 2013 - 20:35.

Postad 14 June 2013 - 20:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det sades bla i Sweclockers senaste fredagspanel.

OK, men vad var deras källa? Sånt här brukar komma ut på Neogaf nämligen :)

Med tanke på smileyn så antar jag att du tror att det är för att konsolerna inte klarar det medan PC gör det? För att PC klarar det är ju uppenbart, man kan bygga hur starka PC som helst. Du borde snarare tänka tvärtom och vara glad för varje snyggt spel som konsolerna klarar av, eftersom det även höjer ribban för vilka spel du kommer kunna köra på PC. 95 % är ju portar.

Nu har ju dock både The Dark Sorcerer och Deep Down körts på PS4 dev kits så gränsen är inte direkt nådd ännu. Vore ju rätt konstigt ;)

Postad 14 June 2013 - 20:37

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ang. Demos på PC

http://m.neogaf.com/...ad.php?t=590361

Postad bild

Postad 14 June 2013 - 20:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ja den kom precis upp på Neogaf när man talar om trollen. Verkar som de redan diskuterat det där dock. Nothing to see etc.

Dev kits are even finalised yet, some Dev at E3 confirmed it. They are all running off custom PC's with the console specs.

Det här innebär alltså att de inte ens har tillgång till optimerad konsolhårdvara, dvs ett slutet system? Det är ju det som är fördelen med konsoler. Man kan ju tänka sig vad de kommer kunna göra när de får final devkits och börjar göra second gen spelen, om de ser ut som de gör redan nu liksom -_-

Edit: De sa ju iofs att The Dark Sorcerer körs på PS4, är det inte ens ett dev kit då alltså, utan en färdig PS4...?

The Dark Sorcerer” demo is running in real time on the PlayStation 4

Edit: Doh, missade att det var Xbox One de talade om.

Redigerat av Zoiler, 14 June 2013 - 20:47.

Postad 14 June 2013 - 21:09

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
skumt att det inte finns finalized devkits 5 månader innan launch.

Postad 14 June 2013 - 22:09

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Gillar denna texten

http://pastebin.com/uCmdh9jB

Om det där inte är fake så: fuck yeah!!! Jag tror helt klart att det är den riktningen som MS vill ta och jag tror dom kommer lyckas bra med lite lirkande och tydligare information på vägen fram till launch.

Drm, online checks och styrd begagnatmarknad är inte för att j*vlas och jag slår vad om att det kommer vara värt det i slutändan även för många nyblivna Sony-fantaster med tanke på hur fett det kommer bli.

Det här tror jag på. Det är den här känslan jag fått hela tiden. Always online, always connected. Såg direkt möjligheterna i detta. Vill inte dra förhastade slutsatser men detta är min gissning inför vintern. Får se hur det går.

Redigerat av SejLax, 14 June 2013 - 22:13.

Postad 14 June 2013 - 22:35

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1

skumt att det inte finns finalized devkits 5 månader innan launch.

Postad bild

Verkar dessutom som de kör på GTX 7ish grafikkort, försöker de luras och visar upp spel som är snyggare än vad som lanseras till jul? Ett sådant gfx-kort är ju bra mycket snabbare än vad som sitter i XBO

Postad bild

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 14 June 2013 - 22:39.

Postad 14 June 2013 - 22:45

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Om det där inte är fake så: fuck yeah!!! Jag tror

Indeed. Om de lägger sina priser på 2/3 av konkurrentens och om de kör med steamliknande reor så är jag game. Men det borde inte vara så förbannat svårt att kläcka ur sig i så fall kan jag tycka. Återstår att se.

Postad 14 June 2013 - 22:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

försöker de luras och visar upp spel som är snyggare än vad som lanseras till jul

Var det inte samma sak med Xbox 360 dock?

Och, de måste ju visa mer av spelen längre fram ändå någon gång innan launch om de gillar marknadsföring.

Ryse ska enligt Crytek ha körts på Xbox One dev kit, sen var det iofs kanske inte supersnyggt =P

Redigerat av Zoiler, 14 June 2013 - 22:47.

Postad 14 June 2013 - 22:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Om det där inte är fake så: fuck yeah!!! Jag tror helt klart att det är den riktningen som MS vill ta

Det roliga i hela den här Kråksången runt MS är den beryktade SteamBox som extremt många vill se bli verklighet, den hade garanterat inte fått lika mycket skit för då hade bara alla positiva aspekter lyfts fram. Garanterat.

Var det inte samma sak med Xbox 360 dock?

Och, de måste ju visa mer av spelen längre fram ändå någon gång innan launch om de gillar marknadsföring.

Ryse ska enligt Crytek ha körts på Xbox One dev kit, sen var det iofs kanske inte supersnyggt =P

Spel har förvisso nergraderats förr, MGS4 i rätt färskt minne.

Postad 14 June 2013 - 23:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Spel har förvisso nergraderats förr, MGS4 i rätt färskt minne.

Watch Dogs i ännu färskare minne. Typiskt Ubisoft i så fall. Eller som jag sa 12 juni:

Vi får hoppas att Ubisoft inte gör som med Watch Dogs och Zombie U där det de visar första gången ser bättre ut än det vi sedan får.

Men MGS5 ska bli snyggare än vad vi såg på E3 sa Kojima nyss =D

But do we believe him O_o?

Postad 14 June 2013 - 23:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
vi som sitter och väntar på konsolerna... fan om man bara skulle fixa en pc istället XD
men då var det där med att själen är borta när man spelar pc. plus att den bråkar mer. suck...

ro hit med ps4 already!

Postad 14 June 2013 - 23:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

vi som sitter och väntar på konsolerna... fan om man bara skulle fixa en pc istället XD

Spelen kommer väl inte ut fortare för det?

Konsolerna väntar jag på, men jag väntar ju på spelen som de lanseras med också.

Postad 14 June 2013 - 23:38

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Tänk om PS4an släpptes på måndag nästa vecka! OMG då kunde vi sitta och glo på den i 5 månader innan första spelet kom ut!!

Postad 15 June 2013 - 00:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nåja, det är ju knappast att jag övervägdepc pga destiny som kanske dyker upp först om ett år:P

Postad 15 June 2013 - 01:32

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Prova att inte vara spydig, sarkastiskt, respektera andra åsikter, inte nämna saker som Hitler och diktatur så kommer det nog gå lättare att föra en diskussion med folk.

Lek inte admin, forum är för diskussioner och är man missnöjd får man uttrycka sina känslor.
Är det nåt mer du vill ta det via PM!

Postad 15 June 2013 - 10:15

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Man kan ju tänka sig att det inte kommer vara så sen utan bara för nybörjarna (?) på E3.

Imponerande självkontroll av intervjuaren. Jag sitter och tittar på en datorskärm men ögonen vandrar ju ändå =/.

Vandrade för mig var dom på ett och samma ställe hela tiden :-)

Postad 15 June 2013 - 20:33

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
:D
Postad bild

Postad 15 June 2013 - 20:38

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Lek inte admin, forum är för diskussioner och är man missnöjd får man uttrycka sina känslor.
Är det nåt mer du vill ta det via PM!

Way to go, om du inte vill bli tagen på allvar alls.

Kan du ens hålla dig till fakta och vara trevlig, när det kommer till det här ämnet?

Postad 15 June 2013 - 20:53

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Way to go, om du inte vill bli tagen på allvar alls.

Kan du ens hålla dig till fakta och vara trevlig, när det kommer till det här ämnet?

Fakta finns gott om på internet som google, youtube och andra tekniska forum. Sök efter och återkom om du hittar nåt intressant om xbox one eller ms som företag i dagsläget.
Ingen idé att falla tårar, ni köper konsolen som uppfyller era krav! End of discussion ;)

Postad 15 June 2013 - 21:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 2
Men att hänfalla till rena lögner för att man är butt-hurt av release-verksamheten är väldigt fånigt.

Postad 16 June 2013 - 03:16

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Angry Joe intervju med Major Nelson (Microsoft):
http://youtu.be/6RtSGFryKwo

Svar på några obesvarade frågor kring Xbox One och intervjun med Major Nelson: http://youtu.be/OPC4XzyE3Gc

Redigerat av Lias08, 16 June 2013 - 03:58.

Postad 16 June 2013 - 08:30

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Den där intervjun gjorde inte mig mycket klokare i alla fall. Måste dessutom säga att jag börjar tappa förtroendet för Microsoft, allting känns så jäkla märkligt kring Xbox one, jag tycker man aldrig får några klara besked om hur saker och ting kommer fungera. Jag menar, det ska inte behöva vara sådan förvirring kring ett konsolsläpp, är det något oklart kring PS4? Nej!

Postad 16 June 2013 - 08:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Svaren i intervjuen är en total katastrof igen. Karln har ju ingen mediaträning. Han går på defensiven och ställer motfrågor, det gör man inte.

- jag vet att det går att ta bort internetchecken var 24e timme.
- är du en av utvecklarna i teamet?

Seriöst!? Det var bland det dummaste, barnsligaste och värsta svaret jag någonsin hört i en intervju. Det är otroligt korkat.

Sen så försöker han att trycka på att man kan låna spel digitalt till sina vänner. Ja, det är ju bra, men det är fortfarande en restriktion då enbart 9 vänner kan låna spel. Kan man ta bort och lägga till vänner från familjelistan hur som helst? Kommer det komma restriktioner på utbytande eller inte?

Han säger inte det naturliga att spelen kommer fungera om 10 år, han säger att vi inte bör tala om vad som händer i slutet av konsolens livscykel när konsolen är i början av den. Idiotiskt igen.

Det var nästan bara skitsvar ärligt talat. Ms måste verkligen mediaträna dom som faktiskt möter media. Det är väl därför dom ställde in qna på e3. Ms bör aldrig ge intervjuer igen :D

Postad 16 June 2013 - 08:53

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

, är det något oklart kring PS4? Nej!

Enbart om cross game chat kommer ha någon party funktion. Men håller med dig. Jag börjar nog mer och mer luta åt playstation tror jag.

Postad 16 June 2013 - 09:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

är det något oklart kring PS4? Nej!

Installation av spel och slippa skiva

Postad 16 June 2013 - 09:24

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Ähhh, Jag skiter fullständigt om att det är oklart vid vissa punkter hos MS. Det är inte i morgon dom ska släppa konsolen. Det är om drygt 150 dagar. Det är över hundratusentals, kanske miljontals timmar kvar av arbete innan en färdig produkt kommer ligga på hyllorna. Därför dom kommer nog göra sitt yttersta att det ska bli en så bra produkt som möjligt.
Jag kan lätt meddela att det finns garanterat lika mkt oklarheter hos Sony i mjukvarudelen. Speciellt med Share funktionen.
Som sagt, all fokus ligger på MS just nu, mycket på grund av att allt som skrivs är bara negativt i media.

Så jag är inte ett dugg orolig. Allt kommer klarna med tiden. Hur som haver så kommer båda maskinerna bli jävligt grymma tror jag :)

Postad 16 June 2013 - 09:27

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Ähhh, Jag skiter fullständigt om att det är oklart vid vissa punkter hos MS. Det är inte i morgon dom ska släppa konsolen. Det är om drygt 150 dagar. Det är över hundratusentals, kanske miljontals timmar kvar av arbete innan en färdig produkt kommer ligga på hyllorna. Därför dom kommer nog göra sitt yttersta att det ska bli en så bra produkt som möjligt.
Jag kan lätt meddela att det finns garanterat lika mkt oklarheter hos Sony i mjukvarudelen. Speciellt med Share funktionen.
Som sagt, all fokus ligger på MS just nu, mycket på grund av att allt som skrivs är bara negativt i media.

Så jag är inte ett dugg orolig. Allt kommer klarna med tiden. Hur som haver så kommer båda maskinerna bli jävligt grymma tror jag :)

+1

Kan inte mer än att hålla med dig!

Postad 16 June 2013 - 09:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Installation av spel och slippa skiva

Det är väl inte det minsta oklart? Samma system som idag

Ni boners (xboneägare, framtida) söker verkligen halmstrån för qtt försvara xbonen. Jaja, det är bajs här MEN TITTA PÅ SÅÅÅÅNY, DET ÄR JÄTTEOKLART MED DET HÄÄÄÄÄR!!! *lipsill lipsill*

Nej, share är även det jätteklart. Kolla releasen som sony gjorde i februari så förklarar dom hur det fungerar.

Redigerat av Zartok, 16 June 2013 - 09:43.

Postad 16 June 2013 - 09:45

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Idag kan du inte installera på en PS3 och sen skippa skivan.

Skulle vilja ha denna funktionen men vet ej om det kommer. Inga dealbreaker men hade varit riktigt fint om de hade någon lösning.

Postad 16 June 2013 - 09:48

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Ähhh, Jag skiter fullständigt om att det är oklart vid vissa punkter hos MS. Det är inte i morgon dom ska släppa konsolen.

Jo, visserligen är det flera månader innan den släpps, men Microsoft skjuter ju sig verkligen i foten genom att hantera alla frågor kring konsolen på ett så otroligt oprofessionellt sätt. Om man inte har alla svar nu, kan man inte bara säga "det är långt innan konsolen släpps, jag lovar att vi kommer få saker och ting att klarna inom kort". Även om det är ett dåligt svar så är det bättre än de svaren som karln i intervjun ovan ger. Karln beter sig som en 15 åring utan någon mediaträning överhuvudtaget!

Det ska inte behöva vara såhär krångligt at förstå saker och ting när man ska köpa en ny konsol och spela tv-spel på den, för det är ju det som betyder mest ändå, spelen!

Redigerat av Mikael_80, 16 June 2013 - 09:49.

Postad 16 June 2013 - 09:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ni boners (xboneägare, framtida) söker verkligen halmstrån för qtt försvara xbonen. Jaja, det är bajs här MEN TITTA PÅ SÅÅÅÅNY, DET ÄR JÄTTEOKLART MED DET HÄÄÄÄÄR!!! *lipsill lipsill*

Nej, share är även det jätteklart. Kolla releasen som sony gjorde i februari så förklarar dom hur det fungerar.

? vad hoppar du runt om?

Det var en fråga om Cross-Game Chat Party och Installation av spel. Båda ställda utan påhopp, utan arga smilies och utan STORA BOKSTÄVER.

Kan man inte ställa fråga utan att du ska gå upp i taket? När blev frågor kritik? Ingen säger det ena eller det andra det var bara någon som sa att inget oklart fanns med PS4 och då ställde 2 personer frågor, no need to push it.

Postad bild

Redigerat av PalmiNio, 16 June 2013 - 09:53.

Postad 16 June 2013 - 09:58

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Ok, även om det finns mindre oklarheter kring PS4, så är det väl knappast något som upprör folk, eller får en att tveka på att köpa den. Detsamma kan man tyvärr inte säga Xbox one.

Vill även säga att jag verkligen, verkligen hoppas att Microsoft reder ut vissa saker, och rentav backar och ändrar vissa grejer, då ett argument för mig att köpa Xbox one är handkontrollen, och alla ens acheivments som man spelet ihop under åren.. Sen är jag övertygad om att det kommer komma många grymma spel till den,och att onlineupplevelsen troligtvis kommer vara bättre än Sonys.

Postad 16 June 2013 - 10:05

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

FÖRKLARAR är inte samma sak som KLART. Tror inte att allt är implementerat och klart mot alla socialamedier som dom räknat upp som ska stödja deras SHARE. Tror att dom har massvis med arbete även dom kvar innan dom har en färdig produkt på hyllan.

Åh, förresten, Share kräver väl en fungerande Internetuppkoppling? ;)
Du måste vara online för att kunna använda denna fina funktion. :)

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 16 June 2013 - 10:22.

Postad 16 June 2013 - 10:08

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Många skriver "varför startar inte folk trådar om spelen istället för att hata på Microsoft" Det är just det som är problemet, när man inte ens orkar fokusera på spelen, på grund av all skit kring konsolen, då vet man att något är fel...

Postad 16 June 2013 - 10:14

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
Citat från Timothy Lottes skaparen av FXAA bland annat...
säger en del intressanta saker...

PS4:an

Citat:
The real reason to get excited about a PS4 is what Sony as a company does with the OS and system libraries as a platform, and what this enables 1st party studios to do, when they make PS4-only games. If PS4 has a real-time OS, with a libGCM style low level access to the GPU, then the PS4 1st party games will be years ahead of the PC simply because it opens up what is possible on the GPU.Note this won't happen right away on launch, but once developers tool up for the platform, this will be the case. As a PC guy who knows hardware to the metal, I spend most of my days in frustration knowing damn well what I could do with the hardware, but what I cannot do because Microsoft and IHVs wont provide low-level GPU access in PC APIs. One simple example, drawcalls on PC have easily 10x to 100x the overhead of a console with a libGCM style API....

Xbox One

Citat:
Working here assuming the Eurogamer Article is close to correct. On this platform I'd be concerned with memory bandwidth. Only DDR3 for system/GPU memory pared with 32MB of "ESRAM" sounds troubling....If this GPU is pre-GCN with a serious performance gap to PS4, then this next Xbox will act like a boat anchor, dragging down the min-spec target for cross-platform next-generation games.

My guess is that the real reason for 8GB of memory is because this box is a DVR which actually runs "Windows" (which requires a GB or two or three of "overhead"), but like Windows RT (Windows on ARM) only exposes a non-desktop UI to the user. There are a bunch of reasons they might ditch the real-time console OS, one being that if they don't provide low level access to developers, that it might enable a faster refresh on backwards compatible hardware. In theory the developer just targets the box like it was a special DX11 "PC" with a few extra changes like hints for surfaces which should go in ESRAM, then on the next refresh hardware, all prior games just get better FPS or resolution or AA. Of course if they do that, then it is just another PC, just lower performance, with all the latency baggage, and lack of low level magic which makes 1st party games stand out and sell the platform.

Redigerat av Rumpnisse, 16 June 2013 - 10:15.

Postad 16 June 2013 - 10:15

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Många skriver "varför startar inte folk trådar om spelen istället för att hata på Microsoft" Det är just det som är problemet, när man inte ens orkar fokusera på spelen, på grund av all skit kring konsolen, då vet man att något är fel...

Men ok, exakt VAD är det som är skit med XONE? Tycker mig ha en hyfsat klar bild på hur saker kommer funka som kommer beröra mig personligen när det gäller funktionerna.

Postad 16 June 2013 - 10:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Idag kan du inte installera på en PS3 och sen skippa skivan.

Skulle vilja ha denna funktionen men vet ej om det kommer. Inga dealbreaker men hade varit riktigt fint om de hade någon lösning.

Jag trodde du skrev att det var oklart, men jag har för mig att sony inte har sagt något alls om skivlöst spelande varpå det bör vara som idag, dvs spel med skiva eller köpa via store och spela utan skiva. Jag håller med att det är en bekväm lösning, men av det vi fått se så verkar ingen sån lösning vara planerad utöver digitala köp över psstore. Det är troligt att det inte går att köra en sån lösning eftersom du kan sälja vidare eller låna skivan hur som helst. Problemet skulle annars bli att du hade kunnat köpa en skiva och alla dina polare hade kunnat spela via den. Man hade behövt låsa upp materialet och binda den till din konsol då.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.