Battlefield 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
3
|
(20)
|
552:- |
Postad 18 December 2013 - 22:02
Postad 18 December 2013 - 22:19
Postad 18 December 2013 - 22:21
Har du laddat ner banorna från psn då ? Hade precis samma fel,nhade tydligen inte laddat ner dom. Efter nedladdning och omstart så fungerar det.Redeemade koden när jag hämtade ut mitt ps4 den 29... Men kan inte spela banorna
den vill att jag ska köpa banorna igen.
Postad 18 December 2013 - 22:25
Postad 18 December 2013 - 22:29
Om man raderar det som ligger i nedladdningar försvinner det ifrån hdd då? Eller kommer jag ha dubbla CR?
Postad 18 December 2013 - 23:49
Class Action Lawsuit Over Battlefield 4
http://www.igameresp...-battlefield-4/
Tydligen är finansmarknaden surare än spelarna - så det kan bliAccording to the complaint, defendants’ Class Period statements were materially false and misleading because they failed to disclose and misrepresented the following adverse facts which were known to or recklessly disregarded by defendants:
- a. Battlefield 4 was riddled with bugs and multiple other problems, including downloadable content that allowed players access to more levels of the game, a myriad of connectivity issues, server limitations, lost data and repeated sudden crashes, among other things;
- b. as a result, Electronic Arts would not achieve a successful holiday season 2013 rollout of Battlefield 4;
- c. the performance of the Electronic Arts unit publishing Battlefield 4 was so deficient that all other projects that unit was involved in had to be put on hold to permit it to focus its efforts on fixing Battlefield 4; and
- d. as a result, Electronic Arts was not on track to achieve the financial results it had told the market it was on track to achieve during the Class Period.
Postad 19 December 2013 - 06:06
Testar ladda ner igen nu
Om man raderar det som ligger i nedladdningar försvinner det ifrån hdd då? Eller kommer jag ha dubbla CR?
Jag har 2 CR ligger på mitt PS4, fick inte igång det ändå.
Postad 19 December 2013 - 08:34
Postad 19 December 2013 - 08:41
Efter 1.06 tycker jag det är helt stabilt. Bara en bugg som jag upplevt 2 gånger nu. I obliteration, då jag spawnar efter att fienden aktiverat en bomb och den sprängs sen jag spawnat så får jag poäng för bomb delivery
Postad 19 December 2013 - 08:48
Postad 19 December 2013 - 08:56
Postad 19 December 2013 - 09:37
Postad 19 December 2013 - 09:45
Vissa mapar tycker jag det kan bli för mycket med 64 faktiskt, vissa stadsbanor tex...
Sitter och väntar på att vårat internet ska funka, så jag kan testa ps4 versionen... Men psn ligger visst också nere just nu vad jag förstått?
Postad 19 December 2013 - 09:58
Jag har 2 CR ligger på mitt PS4, fick inte igång det ändå.
Jag raderade det första CR jag ladda ner för ett tag sedan och hämtade det igår igen, då fungerade det.
Skulle vilja se ett 32 spelare läge för conquest, laggar för mycket med 64 spelare.
Väldigt sällan jag upplever lagg eller något annat, var för ett par dagar sedan som det var lite jobbigt under en kväll, annars inget. Jag kör uteslutande conquest.
Redigerat av Fiddey, 19 December 2013 - 10:01.
Postad 19 December 2013 - 10:16
Mycket märklig diskussion för mig som bara spelat Tdm hittills. Visst finns det en del småfel med dubbeldöd och lagg men i övrigt funkar det i den spelformen. Alla som har spelat senare års Cod vid release skrattar ju åt att det här skulle vara stora problem...;-)
Ghosts var praktiskt taget problemfri vid PS3 releasen. mycket trevligt. dock dras PS4a versionen av framerate problem. Själv har jag inte stött på några problem när jag lirat BF4 (förutom avsaknaden att enkelt kunna lira med polare). Jag baserade mitt inlägg på stämningsansökan och andra artiklar jag läst.
vi får ta å spela lite TDM i BF4 du och jag. så kan vi snacka lite bra musik samtidigt
Postad 19 December 2013 - 10:44
Skulle vilja se ett 32 spelare läge för conquest, laggar för mycket med 64 spelare.
Finns väl? Du kan välja mellan Conquest(32) och Conquest Large(64).
Och Lagget tror jag kanske är en bandning av dåligt optimerad kod och EA superdåliga servrar!
Postad 19 December 2013 - 10:46
Jag raderade det första CR jag ladda ner för ett tag sedan och hämtade det igår igen, då fungerade det.
Ja får prova det ikväll.
Ändå konstigt att inte CR från skivan skulle fungera men konstigare saker har väl hänt
Postad 19 December 2013 - 10:49
Ja får prova det ikväll.
Ändå konstigt att inte CR från skivan skulle fungera men konstigare saker har väl hänt
Har också från lappen man fick med skivan, men måste ju laddas ner ändå.
Postad 19 December 2013 - 10:55
Kanske det som ställer till det.
Postad 19 December 2013 - 11:11
Skojar du? Laggar det med 64p? Ps4 versionen skulle ju vaa sååå fantastiskt enlig vissas utsago, skulle vara lika bra som pc versionen hävdade flera stycken...
Vissa mapar tycker jag det kan bli för mycket med 64 faktiskt, vissa stadsbanor tex...
Sitter och väntar på att vårat internet ska funka, så jag kan testa ps4 versionen... Men psn ligger visst också nere just nu vad jag förstått?
Men vad har lagg med saken o göra? Du kan inte jämföra en pc mot ps4 i lagg.
Postad 19 December 2013 - 11:21
Finns väl? Du kan välja mellan Conquest(32) och Conquest Large(64).
Och Lagget tror jag kanske är en bandning av dåligt optimerad kod och EA superdåliga servrar!
När jag försöker filtrera på endast conquest får jag 0 träffar i serverlistan
Postad 19 December 2013 - 11:21
Jodå... när man hör att det ska vara lika braMen vad har lagg med saken o göra? Du kan inte jämföra en pc mot ps4 i lagg.
Tror jag kommer bli nöjd vilket fall... bf3 på ps3an är ritkigt dålig grafik+ låg framerate...
Postad 19 December 2013 - 11:49
Mycket märklig diskussion för mig som bara spelat Tdm hittills. Visst finns det en del småfel med dubbeldöd och lagg men i övrigt funkar det i den spelformen. Alla som har spelat senare års Cod vid release skrattar ju åt att det här skulle vara stora problem...;-)
Jag håller inte med dig primören. De senare års COD har vid release funkat bättre än vad BF gjort.
Det märkliga är väl att folk verkar uppleva det så olika, är man olika kräsna eller beror det på annat?
Spelet och nätkoden är ju lika för alla...
Jag kommer köpa det här men avvaktar nog lite till. Funkar nedanstående eller är det fortfarande problem med det?
När man ska bjuda in en vän till sin match, så slutar handkontrollen fungera. Endast PS knappen funkar.....
Det räcker nog att du öppnar PSN för att den skall sluta fungera Jarre. Så var det för mig senast jag var inne i BF... Så råkar du komma åt knappen är det bara starta om spelet och köra igen.
För min del så startade detta efter att jag försökte bjuda in till match...
Postad 19 December 2013 - 11:52
Postad 19 December 2013 - 11:53
Jag håller inte med dig primören. De senare års COD har vid release funkat bättre än vad BF gjort.
Det märkliga är väl att folk verkar uppleva det så olika, är man olika kräsna eller beror det på annat?
Jag kommer köpa det här men avvaktar nog lite till. Funkar nedanstående eller är det fortfarande problem med det?
När man ska bjuda in en vän till sin match, så slutar handkontrollen fungera. Endast PS knappen funkar....
Jag tror inte detta var något generellt problem utan bara något som hände vissa användare ibland?
Om de lyckats få bort krasherna så skulle jag nog säga att man kan sluta vänta med spelandet. För någon party-funktion verkar de ju konstigt nog inte vilja ge oss.
/ea
Redigerat av Unregistered5bb908bc, 19 December 2013 - 11:59.
Postad 19 December 2013 - 12:06
Britt>> Jag skulle nog säga att Ghost är det enda av de 3 senaste cod som har funkat vid släpp. Jag kommer ihåg hur exempelvis blops va. Sen verkar ju alla konsolspel ha problem med många spelare. Det är väl först Ghost på ps4 som funkar i ground war.
Postad 19 December 2013 - 12:17
Vad gäller Ground War har du helt rätt. Funkat klockrent vid släpp har dom kanske inte gjort men dom har funkat bättre än BF-spelen. Vi tycker väl olika helt enkelt.Britt>> Jag skulle nog säga att Ghost är det enda av de 3 senaste cod som har funkat vid släpp. Jag kommer ihåg hur exempelvis blops va. Sen verkar ju alla konsolspel ha problem med många spelare. Det är väl först Ghost på ps4 som funkar i ground war.
Postad 19 December 2013 - 12:23
Jodå... när man hör att det ska vara lika bra
Tror jag kommer bli nöjd vilket fall... bf3 på ps3an är ritkigt dålig grafik+ låg framerate...
Jag vet inte om du skämtar nu eller är allvarlig. Jag lovar att det är minst lika mycket lagg på pc som på ps4, med tanke på att det är samma typ av servrar vi spelar på, och lagg beror i största del av din uppkoppling mot servern och dess nätkod.
Det som skrivits är att grafikmässigt så är dom ganska likvärdiga. Och det var baserat på vad andra som spelat på både pc och ps4'a sa.
Redigerat av walkiii, 19 December 2013 - 12:34.
Postad 19 December 2013 - 12:27
Snälla, ge mig inte en massa elaka kommentarer nu, men vad är det alla är så upphetsade för?
China Rising, vad är det?
Spelet jag köpte heter väl så.. har det släpps någon uppdatering nyligen och vad måste man göra för att komma åt de banorna?
Jag spelade igår kväll och det var ju faktiskt ett par nya banor som jag inte spelat tidigare, tex Hanai Resort..
Ja, jag är nybörjare
Postad 19 December 2013 - 12:27
När jag försöker filtrera på endast conquest får jag 0 träffar i serverlistan
. För conquest large finns det massor med servrar.
Ja den där server filtreringen är kanske inte den bästa! Man får helt enkelt sitta och trixa med lite olika inställningar.
Kolla framför allt den lilla checkboxen för antalet spelare!
Ja att man kan uppfatta skaer så pass olika så att det ibland nästan låter löjligt! Men som du skriver är nog lite så hur kräsen man
är.
Postad 19 December 2013 - 12:31
Tänker på framedrops, kontra bra grafik... inte pingrelaterat alltså.Jag vet inte om du skämtar nu eller är allvarlig. Jag lovar att det är minst lika mycket lagg på pc som på ps4, med tanke på att det är samma typ av servrar vi spelar på, och lagg beror i största del av din uppkoppling mot servern och dess nätkod.
Ser helt ok... kört lite Paracel Storm... inte märkt några drops än...
Hmm.. man kan inte se pingen... borde man inte göra det..?
Redigerat av Garrett, 19 December 2013 - 12:34.
Postad 19 December 2013 - 12:36
OJ oj oj.. nu har jag missat något!
Snälla, ge mig inte en massa elaka kommentarer nu, men vad är det alla är så upphetsade för?
China Rising, vad är det?
Spelet jag köpte heter väl så.. har det släpps någon uppdatering nyligen och vad måste man göra för att komma åt de banorna?
Jag spelade igår kväll och det var ju faktiskt ett par nya banor som jag inte spelat tidigare, tex Hanai Resort..
Ja, jag är nybörjare
China Rising är ett DLC med lite nya kartor! som blev tillgängligt igår!
För att komma åt att spela de banorna så måste du antagligen ha köpt DLC eller om du fick med koder för DLC:et så får du
gå in i ps storen och söka upp China Rising dlc och sedan ladda ner expansionen.
Om du har gjort det så för att spela dessa kartor är det bästa att välja att söka efter dom i multiplayer sedan search servers(tror jag det står)!
Hanai Resort är ej en bana som ingpr i China Rising.
Här kan man läsa lite om kartorna!
http://bf4central.co...lefield-4-maps/
Edit: Inga problem! Alla är vi nybörjare någon gång!
Redigerat av Zerokelvin, 19 December 2013 - 12:37.
Postad 19 December 2013 - 12:45
Du kan ju se hur bra uppkoppling du har mot servern i serverbrowsern, dock inte i en siffra utan i "staplar". Jag skulle gärna se att man såg sin faktiska ping när man spelar.
Vet inte om du såg vad jag skrev i mitt tidigare inlägg, jag editerade det. Det vi sagt om att pc och ps4 är likvärdigt är grafikmässigt. Och det var baserat på vad andra sagt, som spelat på både pc och ps4.
Edit. För er som vill ha vapenstatistik och jämföra vapen, så är denna sida kanon http://symthic.com/
Redigerat av walkiii, 19 December 2013 - 12:48.
Postad 19 December 2013 - 12:54
Det finns inga conquest small servrar på ps4 just nu, men allt sånt kommer sen så fort vi kan hyra våra egna servrar. Air superiority med helikoptrar finns ju inte heller på ps4 just nu. Längtar till vi har egna servrar som vi kan ställa in precis som vi vill .
God Jul och gott nytt år dudes ! Kriga hårt nu medans jag är borta !
Postad 19 December 2013 - 13:15
China Rising är ett DLC med lite nya kartor! som blev tillgängligt igår!
För att komma åt att spela de banorna så måste du antagligen ha köpt DLC eller om du fick med koder för DLC:et så får du
gå in i ps storen och söka upp China Rising dlc och sedan ladda ner expansionen.
Om du har gjort det så för att spela dessa kartor är det bästa att välja att söka efter dom i multiplayer sedan search servers(tror jag det står)!
Hanai Resort är ej en bana som ingpr i China Rising.
Här kan man läsa lite om kartorna!
http://bf4central.co...lefield-4-maps/
Edit: Inga problem! Alla är vi nybörjare någon gång!
Tack för hjälpen!
DLC = Down Load Content?
Jag köpte mitt BF4 på MediaMarkt, en vanlig standardutgåva.
Tror inte jag fick med några redeem codes, men jag ska kolla.
Så, om jag har förstått det rätt så finns det alltså två "expansion packs" ute till BF4 nu, China Rising + en med BF3 banor?
Redigerat av Unregistered7657e1f7, 19 December 2013 - 13:25.
Postad 19 December 2013 - 13:37
Det har varit om det fortfarande inte är lika mycket problem på PC. Jag spelade på PC versionen under väntan på ps4:a. Nu börjar BF4 funka bättre iallafall, lagom tills man ska på semester i 3 veckor haha.
Det finns inga conquest small servrar på ps4 just nu, men allt sånt kommer sen så fort vi kan hyra våra egna servrar. Air superiority med helikoptrar finns ju inte heller på ps4 just nu. Längtar till vi har egna servrar som vi kan ställa in precis som vi vill ��.
God Jul och gott nytt år dudes ! Kriga hårt nu medans jag är borta ! ��
God Jul och Gott Nytt på dig med. Är inte alls avundsjuk på dig, vill ändå inte till Sydafrika.
Jag spelade faktiskt Air Superiority Med helikoptrar igår, det varvas mellan jet och helikopter.
Postad 19 December 2013 - 13:49
Så du menade framedrops, inte lagg? Det är inte samma sak. Jag märker inte av nån speciell framedrop, har väl kanske hänt någon gång. Lagg har man upplevt, men bara i conquest och oftast räcker det att byta server bara.
Du kan ju se hur bra uppkoppling du har mot servern i serverbrowsern, dock inte i en siffra utan i "staplar". Jag skulle gärna se att man såg sin faktiska ping när man spelar.
Vet inte om du såg vad jag skrev i mitt tidigare inlägg, jag editerade det. Det vi sagt om att pc och ps4 är likvärdigt är grafikmässigt. Och det var baserat på vad andra sagt, som spelat på både pc och ps4.
Edit. För er som vill ha vapenstatistik och jämföra vapen, så är denna sida kanon http://symthic.com/
Nu när jag spelat några banor, kan jag säg att det ligger över förväntan... ungefär när man kör 1080p på meduim/low på settings på PCn, dock lite dålig AA ibland... men absolut inget som stör!
Men tror jag fortsätter spela detta på PC, är alldeles för inbiten med just BF... får bli Ghost istället tror jag... Cod passar mig bättre på konsoll...
Kan man sälja detta vidare, trots jag köpt det på Psn? Eller det är kört?
Redigerat av Garrett, 19 December 2013 - 13:52.
Postad 19 December 2013 - 14:40
På tal om Symthic så kan man ladda ner ett tillägg för Battlelog(se better battlelog) där finns även en sammankoppling med symthics statistik.
Kan laddas ner här
http://getbblog.com/en/install
Har haft better battlelog några år nu är ganska trevligt med all statistik som finns!
Det har varit om det fortfarande inte är lika mycket problem på PC. Jag spelade på PC versionen under väntan på ps4:a. Nu börjar BF4 funka bättre iallafall, lagom tills man ska på semester i 3 veckor haha.
Det finns inga conquest small servrar på ps4 just nu, men allt sånt kommer sen så fort vi kan hyra våra egna servrar. Air superiority med helikoptrar finns ju inte heller på ps4 just nu. Längtar till vi har egna servrar som vi kan ställa in precis som vi vill ��.
God Jul och gott nytt år dudes ! Kriga hårt nu medans jag är borta ! ��
Ok tyckte jag spelade något conquest läge där det inte va 64 spelare! jaja blandar nog ihop det med något!
Vi ska kriga på här tills tummarna blöder.
Så God Jul & Gott Nytt år!
Tack för hjälpen!
DLC = Down Load Content?
Jag köpte mitt BF4 på MediaMarkt, en vanlig standardutgåva.
Tror inte jag fick med några redeem codes, men jag ska kolla.
Så, om jag har förstått det rätt så finns det alltså två "expansion packs" ute till BF4 nu, China Rising + en med BF3 banor?
Va så lite så!
Precis DLC är Down load content!
Ja du får kolla i spelboxen.
Edit: Japp det finns två expansioner ute. varav Den ena med BF3 kartorna "Second Assult" är tidsexklusiv för Xbox!
Kommer mest troligast januari-februari. Får vi hoppas!! Då EA har sagt att dom nu har stoppat allt arbete på övriga projekt
för att lösa alla buggar och strul med bf4.
Så här såg iaf omslaget ut på mitt fodral. Stor det som du ser!
Redigerat av Zerokelvin, 19 December 2013 - 14:44.
Postad 19 December 2013 - 15:09
Postad 19 December 2013 - 18:03
Det ska vi, men det kommer nog bli en hel del svordomar också as always!God Jul och gott nytt år dudes ! Kriga hårt nu medans jag är borta ! ��
Sverige, mörkret, kylan och MHB finns kvar här när du kommer tillbaka.
I kväll blir det kriga för min del. Har varit upptagen i flera dagar nu med annat och jag har varken testat China Rising eller den nya patchen.
Postad 19 December 2013 - 19:15
Det ska vi, men det kommer nog bli en hel del svordomar också as always!
God jul, gott nytt år och ha det så bra där nere i värmen!
Sverige, mörkret, kylan och MHB finns kvar här när du kommer tillbaka.
I kväll blir det kriga för min del. Har varit upptagen i flera dagar nu med annat och jag har varken testat China Rising eller den nya patchen.
Efter kl 21 kan jag komma in och lira. Först blir det en film.
Postad 19 December 2013 - 19:35
Postad 19 December 2013 - 19:56
Hej! Du är så välkommen att spela med oss om du vill.Hej är en gubb noob på 37 som nu ska ge fps en chans. har varit ute endast på team deathmatch och blivit slaktad av andra. Ni som kör här tillsammans vill ni bara ha skilled players eller är man välkommen och lira några omgångar? kan spela typ nästan alla kvällar till januari. Häpp!
De flesta av oss spelar dock inte TDM utan det är mestadels conquest, rush och obliteration som går varmast. Men det finns också några av oss som föredrar TDM och spelar det ganska mycket.
Lägg gärna till folk från den här listan, sedan är det bara att hoppa in och kriga när någon av oss spelar:
https://www.minhembi...howtopic=313679
Glöm inte att lägga till dig själv i listan också om du vill.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 19 December 2013 - 20:07.
Postad 19 December 2013 - 21:37
Hej! Du är så välkommen att spela med oss om du vill.
Vi är väl inte direkt superseriösa, även om vi går in i matcherna och verkligen försöker vinna dem. Men prio nummer ett när vi spelar tillsammans är att först och främst ha kul ihop och det har mindre betydelse hur pass bra/dålig du är. Är du trevlig så blir det jättebra.
De flesta av oss spelar dock inte TDM utan det är mestadels conquest, rush och obliteration som går varmast. Men det finns också några av oss som föredrar TDM och spelar det ganska mycket.
Lägg gärna till folk från den här listan, sedan är det bara att hoppa in och kriga när någon av oss spelar:
https://www.minhembi...howtopic=313679
Glöm inte att lägga till dig själv i listan också om du vill.
Trevlig!? då sprack det på det då..
och tack!
Postad 19 December 2013 - 21:43
Tycker bäst om TDM när jag lirar solo men i grupp så spelar det i gen roll alls.
Men närmsta veckan blir det inte mycket spelande då man reser bort även ps4 följer med så lite blir det
Postad 20 December 2013 - 02:40
Jag har dock en förkärlek för infanteristrider och lite mer täta miljöer, så precis som AK så är det här inte min kopp kaffe. Det är maffigt när alla fordon och flygande krigsmaskiner brakar samman, men det passar inte min spelstil och man känner sig ganska utsatt om man springer runt som assult eller recon (utan C4) vilket är de klasser jag föredrar.
Vad gällande patchen så verkar spelet nu vara betydligt stabilare när man spelar conquest large, men jag råkade ändå ut för två serverkrascher under kvällen och några irriterande ljudbuggar finns fortfarande kvar. Inte 100% stabilt ännu, men på god väg i alla fall!
Tack förresten för sällskapet under kvällen Kelvin och Distant. Jag hade gärna dragit igång mitt HS, men jag har så förbannat ont i halsen och tänker spara på min röst så den inte går ner sig totalt så här innan julhelgen.
Postad 20 December 2013 - 05:56
Måste väl gå om nån loggar in på mitt konto, drar ner, sen loggar ut. Medans jag raderar spelet... eller?
Ska ge det några timmar till sen idag... får se om jag ångrar mig...
Postad 20 December 2013 - 07:11
Någon som vill köpa mitt PSN bf4 här? Känns som jag kommer fortsätta spela på PC, då bf känns mer naturligt för mig där...
Måste väl gå om nån loggar in på mitt konto, drar ner, sen loggar ut. Medans jag raderar spelet... eller?
Ska ge det några timmar till sen idag... får se om jag ångrar mig...
Jag har för mig att det finns en 14 dagars ångertid på Svenska PSN, men det kanske bara gäller om man inte har börjat använda produkten...? På PS3:an så gick man väl in i service list och kunde välja där... Vet inte hur det är på PS4.an...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
3 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?