Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Cinema Series

2824 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Cinema M6 (st) (Surroundhögtalare) 1 9.5 (9) 7 495:-
XTZ Cinema S5 (st) (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S5 (Surroundhögtalare) 1 9.285714 (6) Inga priser
XTZ Cinema SUB 1X12 (Subwoofers) 5 9.736842 (18) Inga priser
XTZ Cinema SUB 3X12 (Subwoofers) 1 9.444444 (8) Inga priser
XTZ Cinema M6 (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S2 Atmos (Surroundhögtalare) 1 8.999998 (12) 4 990:-
XTZ Cinema M8 (Surroundhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
XTZ Cinema M8 Center (Centerhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
9 relaterade trådar

Postad 16 October 2014 - 12:54

hdvp
  • hdvp
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 2
3 x XTZ Cinema M6 on its way to Denmark :-)
They will replace my 3 x System Audio Exact

Postad 17 October 2014 - 07:53

warp56
  • warp56
  • Användare

• 140 inlägg
  • 1
Testat lite fler placeringar med mina båda 1x12:or nu! En i fronten samt en på sidoväggen 1,5 meter från frontväggen och helt plötsligt blev det riktigt bra efter lite skruvande på stegen till basarna. Väldigt känsligt med inställningarna med basarna i denna position mot innan när båda stod i fronten! Största skillnaden gjorde fasinställningen på den sidoplacerade subben. Kurvan enligt RA II pro ser riktigt bra ut och det låter nu mkt bra. Hade vart svårt utan mätprogram nu inser jag. En antimode cinema och en stärkare med audyssey xt32/subeq får nog en enkel uppgift i detta läge när det redan är så bra.

Hittade en filmsekvens som jag använder lite som referens som är helt otroligt kul att dema och uppleva!
I början på filmen "The Last Stand" så provskjuter Johnny Knoxville med 2 poliser en Smith&Wesson Magnum 500!
Låter otroligt bra och utan tendenser till vare sig dist eller blåsljud och jag upplever inte att det verkar vara så stark volym. Kör i vanlig filmvolym och min separata ljudtrycksmätare i dbc läge visar c.a 98db när rummet fylls av den enorma tryckvågen från den enorma revolvern!!

Introt till filmen "Prometheus" är också riktigt bra och kul att dema! Avgrundsdjup bas som hanteras med kraft och pondus och fasthet! Båda 1x12:orna spelar verkligen bara det dem är till för antar jag! Testat med en billigare mindre bas med en 8:a och där blir bara mer dån och muller som låter okontrollerat och tråkigt.

Även testat musik och det blir i detta läge ev. lite för mkt för min smak, även om de hanterar detta med bravur!
Detta går förmodligen att tweaka med volymen men mitt mål är att ha dem som filmsubbar så det får vara.
Noterar hur snabba dessa skapelser verkar vara då spelade toner avbryts av musiker i vissa låtar. Tystnar direkt och spelar ingenting när de inte ska! Så de gör verkligen inte bort sig heller till musik!

Redigerat av warp56, 17 October 2014 - 08:30.

Postad 17 October 2014 - 09:32

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0
Skoj. Har du nån möjlighet att utföra och publicera SPL och distmätningar på subbarna? REW är bra på sånt, men jag vet inte det går att köra det med XTZ-micen.

Postad 17 October 2014 - 11:19

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Skoj. Har du nån möjlighet att utföra och publicera SPL och distmätningar på subbarna? REW är bra på sånt, men jag vet inte det går att köra det med XTZ-micen.

Nu är det bara hyllningar.

Postad 17 October 2014 - 11:27

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Har inte testat det med min men REW ska fugera med XTZ micken.

Postad 17 October 2014 - 11:29

warp56
  • warp56
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Kollade lite på det programmet och det verkar inte som nåt man lär sig på 5min direkt! Så jag överlåter nog det till någon som har mer koll på det.

Postad 17 October 2014 - 12:37

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
XTZ har väl själva lagt upp mätningar tidigare i tråden.

Postad 17 October 2014 - 12:44

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Vill ochså ha mina nu :-!

Postad 17 October 2014 - 13:23

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0

XTZ har väl själva lagt upp mätningar tidigare i tråden.

Jo, men alltid bra att få flera oberoende mätningar. :)

Redigerat av megagurka, 17 October 2014 - 13:23.

Postad 17 October 2014 - 17:57

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Otroligt nära att jag klickade hem en LCR uppsättning idag men valet föll på ngt annat i sista stund
så otroligt velig

Postad 17 October 2014 - 18:00

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Otroligt nära att jag klickade hem en LCR uppsättning idag men valet föll på ngt annat i sista stund
så otroligt velig

Vad blev de då?

Postad 17 October 2014 - 19:35

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Blev så nöjd med mina SVS subbar att jag klickade hem golvarna med!

Bifogad fil(er)

Postad 18 October 2014 - 06:38

Slingshot
  • Slingshot
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Har skaffat en Marantz SR7008 för att ersätta min åldrande Onkyo, borde dyka upp i veckan. Då ska jag nog testa köra Audessy och ställa in. Har inte labbar så mycket med basarna, mest för att jag inte vet hur man gör... :)

Postad 18 October 2014 - 11:07

Udd3n
  • Udd3n
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Blev så nöjd med mina SVS subbar att jag klickade hem golvarna med!

Köpt från staterna eller finns det någon som importerar?

Postad 18 October 2014 - 11:47

Unregisteredd05ae688
  • Unregisteredd05ae688
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Köpt från staterna eller finns det någon som importerar?

Lsound har distribusjon i eu.

http://www.lsound.eu...ng-speaker.html

Postad 18 October 2014 - 17:02

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
Tror ni att en liten Marantz 5008 funkar till M6 ?
Kommer inte kunna spela tokhögt.

Redigerat av mattiask, 18 October 2014 - 17:03.

Postad 18 October 2014 - 17:16

Slingshot
  • Slingshot
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Min bedömning skulle vara att det funkar. Så länge du har en bra sub till så går det nog att spela hyggligt högt. Har provlyssnat en 5008 och den verkar helt ok byggd.

Postad 19 October 2014 - 09:38

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Brittiska återförsäljaren läcker ut nya uppgifter om att det planeras en expansion av Cinema-serien med högtalare för Dolby Atmos och Auro 3D.

Ingenting för mitt lilla vardagsrum men skoj ändå.

Postad 19 October 2014 - 19:34

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

Brittiska återförsäljaren läcker ut nya uppgifter om att det planeras en expansion av Cinema-serien med högtalare för Dolby Atmos och Auro 3D.

Ingenting för mitt lilla vardagsrum men skoj ändå.

Länk or it didn't happen. :)

Postad 19 October 2014 - 22:34

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Länk or it didn't happen. :)

Inlägg nr 112 https://www.avforums...4#post-21279691

Postad 20 October 2014 - 04:49

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0
https://www.avforums...1681026/page-37
Blädra ner lite där finns mätningarna på sub 3x12 och dom vissar ganska standard sub inget extremt.

Postad 20 October 2014 - 06:34

Slingshot
  • Slingshot
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

https://www.avforums.com/threads/the-xtz-speaker-owners-thread-part-ii.1681026/page-37
Blädra ner lite där finns mätningarna på sub 3x12 och dom vissar ganska standard sub inget extremt.

Jämfört med? I vilken prisklass?

Om man nu inte vill sy sina egna kläder alltså...

Postad 20 October 2014 - 07:12

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Jämfört med? I vilken prisklass?

Om man nu inte vill sy sina egna kläder alltså...

Jag jämför inte utan ser hur kurvan ser ut och den är inte bra se bara hur den faller i DB steppet så den har ett ganska högt f3db.

Postad 20 October 2014 - 08:06

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Såg ju inte så illa ut för 18 k färdigbyggt, men om jag inte tolkar fel ser ju SVS för motsvarande summa bra ut i jämförelse?

Postad 20 October 2014 - 14:26

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

Inlägg nr 112 https://www.avforums...4#post-21279691

Tack. Det hade varit trevligt med en kommentar från XTZ på detta.

Postad 20 October 2014 - 16:53

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 1

Tack. Det hade varit trevligt med en kommentar från XTZ på detta.

Nja, det vi har sagt är att om det finns en stor efterfrågan så kan vi säkert utöka Cinema Series med diverse modeller. Dock är inget bestämt eller ens diskuterat. Det som är uppe nu närmast är en kompakt sluten version av sub 1x12. Senare eventuellt sub 2x12. Allt beror ju på efterfrågan och hur mycket vi säljer.

Mvh
Joel

Postad 20 October 2014 - 18:31

hdvp
  • hdvp
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Det som är uppe nu närmast är en kompakt sluten version av sub 1x12.

You dropped the bomb - compact closed 1x12.......
Sounds very interesting - any more details at this point?
Size?
Expected release date?

Postad 20 October 2014 - 19:05

hdvp
  • hdvp
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 2
Got my 3x Cinema M6 delivered today. So far only have impressions on build quality which seems excellent. Will use the upcomming days and weekend to listen to them and do some RA II Pro measurements.
If I'll be able to convince my wife, hopefully my 2 front System Audio SubElectro200 will be replaced by 2 x Cinema Sub 1x12 - allthough they are pretty big.....

Bifogad fil(er)

Redigerat av hdvp, 07 November 2014 - 08:58.

Postad 21 October 2014 - 14:57

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0

You dropped the bomb - compact closed 1x12.......
Sounds very interesting - any more details at this point?
Size?
Expected release date?

Nope, sorry. I have no official details to share. Only that it is high up on the upcoming project list.

At the moment all focus is on our Kickstarter campaign for the Headphone Divine. Still possible to pre-order for half the price.
- https://www.kickstar...eless-headphone

Android app stretch goal is soon to be reached.

BR,
Joel

Postad 22 October 2014 - 17:59

Unregisterede7373d7e
  • Unregisterede7373d7e
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
jag vill oxå ha cinema sysytemet, men det får vänta till nästa sommar.....

Postad 22 October 2014 - 18:07

hdvp
  • hdvp
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Some first thoughts:
As mentioned earlier, build quality seems really good - material very sturdy and solid. Almost feels like knocking on solid mahogony - very nice.
When mounting the center speaker I missed mounting brackets for horizontal placement. You'll have to use same keyhole brackets as used for vertical placement, which means centerspeaker is "slided" sideways on the wall. I would have preffered it could be hanged like the left an right speakers. But never the less the center speaker sits firmly to the wall. I would recommend masking the area around the keyhole brackets with some masking tape to prevent scratching the paint from mounting-screws.
So far I've simply directly replaced my 3x System Audio Exact LCR with the 3 x Cinema M6 without recalibrating my Denon X4000 with Audyssey MultiXT32. This mean it would not be fair to compare with Audyssey turned on.
I did not have time yet to watch any blueray movies, and have so far only been listening to streamed music from Sonos, and some TV watching.
At this time of writing, speakers have been playing for about 20 hours, since I let them play some music when I'm at work.
I have to admit that I'm absolutely no audiophile with golden ears, but as other have mentioned, treble seems a bit overwhelming, and to me midrange sounds somehow a bit "muffled". Also it seems like dialog from center speaker is very easy to localize - dialog does not seem to appear from the tv but actually from the center speaker itself. Once again speakers are run without any room correction (Audyssey OFF)
It could be I had just been getting used to the sound of my SA Exact, and hopefuly things will get better when speakers are over their initial break in period, and calibrated by Audyssey.
Although I really do like the sound of System Audio Exact, one thing I didn't like is the ported design. Even at a 80-100hz crossover, starting at about -20db (reference level 0db) there would be very noticeable port chuffing (port noise) in LF heavy sections. This should certainly not be a problem with the closed design of the M6.

Redigerat av hdvp, 22 October 2014 - 20:00.

Postad 25 October 2014 - 11:18

Slingshot
  • Slingshot
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 1
Mina har nu mjuknat betydligt i diskanten och mellanregistret har kommit fram bra. Så musikljudet har blivit ännu bättre. Plus att man kan spela väldigt högt utan att det blir konstigt. Har hängt upp S5 i dipol x3läge.

Imorgon byte till marantz sr7008, då blir det rumskorrigering med Adyssey xt32 och separat korrigering för varje bas. Ska se vad som händer då. Har kört en del band of brothers på bluray, sjukt bra bio med ny Sony hw40 och 120 tums fyndborsen duk.

Dags snart att försöka kalibrera lite. Antar förstärkaren kanske också ska spelas in lite först (?)

Postad 26 October 2014 - 15:54

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 1
Även jag upplever att diskanten mjuknat och mellanregistret släppt under inspelningstiden. Inget problem med vassa ljud ens vid referensvolym.

I övrigt har jag nu bytt ut byglarna mot kablar (vet inte om det ger mer än möjlig placebo) och satt kabellister, så nu väntar jag bara på subben.

Postad 26 October 2014 - 16:47

warp56
  • warp56
  • Användare

• 140 inlägg
  • 2
Nu har jag motionerat mina 2st 1x12 basar i snart 3 veckor och dagen för öppet köp lider mot sitt slut! Senast tisdag måste det vara tillbaka i Torup! Så frågan är hur jag ska göra!?

Har flyttat, provat och mätt med min Xtz RA II pro fler ggr än jag kan hålla reda på nu känns det som. Tillslut hittade jag dock en plats som funkade och med mer inställningar, rattande etc så kom jag fram till en placering som blev så bra den kunde bli känns det som. Kör båda basarna pluggade, room gain eq on, samt låter basarna spela med upp till 160hz och även ställt ner volymen en aning på basarna. I detta läge får jag endast en basnod som avviker lite runt 20hz samt en aning runt 100hz. Först tyckte jag att det lät lite fattigt ibland till viss musik och vissa filmavsnitt men antagligen har jag fått till det rätt ok så de verkligen spelar när de ska.

Förresten har jag i helgen haft möjlighet att prova en annan receiver då min egna är lite för gammal för att kunna mäta sig med dagens teknik! Kandidaten var en Anthem MRX 510 med ARC kalibrering.
Även ARC bekräftade att kurvan innan korrigering var helt ok och Anthem receivern fick en enkel uppgift i detta läge.

Den röda kurvan mäter mina inställningar innan korrigering och efter inmatad korrigering så blir den helt ok! Grön kurva.

Bifogad fil  Anthem MRX510.jpg   46.74K   30 Antal nerladdningar

Resterande högtalare blev även de mkt bra och efter avslutad mätning så blev det då filmtajm och lyssning!

Kollade på filmen "Lone Survivor" och kan verkligen rekommendera den filmen om man vill testa subbasar!
Det går att spela otroligt högt utan att det låter illa! Explosioner,vingslag från helikoptrar och allt skjutande har aldrig låtit så fysiskt och nära hos mig! Måste verkligen upplevas!! Och helt utan bummel eller andra konstigheter.
Jag var ju ex. på Arken-mässan och blev inte speciellt imponerad då men i mitt rum med de justeringarna å placering jag gjort och med lite kalibrering blir det nåt helt annat kan jag lova och jag är otroligt imponerad av dessa basar i denna klass!

Så svaret på ovanstående är enkelt! De stannar i mitt biorum :)

Postad 26 October 2014 - 17:00

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0
Om man måste ha en massa korrigeringar för att få bort bas bummel så måste det vara fel .
Ser man på kurvan så sten dör dom i praktiken innan 20hz och det med en massa korrektion .
Vad ger en sådan tillämpning för signaler jo att det är en ganska medioker bas som inte är bättre än deras junksub w 99.12 som nästan blev utdömd av illka i HTS test av subbar .
men det kommer säker flera tester som kommer att verifiera att dom är ingen bra sub till film.
Utan kanske passar bättre till musik .
Ser man sen att du kör med pluggad port så borde frekvensresponsen vara bättre och är det det inte så tyder de på ett högt Q värde .
Men grattis till att du är nöjd men lyssna någon gång på ett potent bas system så kommer du på andra tankar.

Postad 26 October 2014 - 17:08

warp56
  • warp56
  • Användare

• 140 inlägg
  • 1

Om man måste ha en massa korrigeringar för att få bort bas bummel så måste det vara fel .
Ser man på kurvan så sten dör dom i praktiken innan 20hz och det med en massa korrektion .
Vad ger en sådan tillämpning för signaler jo att det är en ganska medioker bas som inte är bättre än deras junksub w 99.12 som nästan blev utdömd av illka i HTS test av subbar .
men det kommer säker flera tester som kommer att verifiera att dom är ingen bra sub till film.
Ser man sen att du kör med pluggad port så borde frekvensresponsen vara bättre och är det det inte så tyder de på ett högt Q värde .
Men grattis till att du är nöjd men lyssna någon gång på ett potent bas system så kommer du på andra tankar.

Notera att jag skrev i denna klass!!! Självklart vet jag att det finns annat som garanterat är bättre på i princip allt! Men till vilket pris då (Jag förbokade och fick ett helt annat pris) eller om man inte vill bygga själv?

Postad 26 October 2014 - 17:41

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Notera att jag skrev i denna klass!!! Självklart vet jag att det finns annat som garanterat är bättre på i princip allt! Men till vilket pris då (Jag förbokade och fick ett helt annat pris) eller om man inte vill bygga själv?

Vilket pris fick du?

Postad 26 October 2014 - 21:03

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 1

Nu har jag motionerat mina 2st 1x12 basar i snart 3 veckor och dagen för öppet köp lider mot sitt slut! Senast tisdag måste det vara tillbaka i Torup! Så frågan är hur jag ska göra!?

Har flyttat, provat och mätt med min Xtz RA II pro fler ggr än jag kan hålla reda på nu känns det som. Tillslut hittade jag dock en plats som funkade och med mer inställningar, rattande etc så kom jag fram till en placering som blev så bra den kunde bli känns det som. Kör båda basarna pluggade, room gain eq on, samt låter basarna spela med upp till 160hz och även ställt ner volymen en aning på basarna. I detta läge får jag endast en basnod som avviker lite runt 20hz samt en aning runt 100hz. Först tyckte jag att det lät lite fattigt ibland till viss musik och vissa filmavsnitt men antagligen har jag fått till det rätt ok så de verkligen spelar när de ska.

Förresten har jag i helgen haft möjlighet att prova en annan receiver då min egna är lite för gammal för att kunna mäta sig med dagens teknik! Kandidaten var en Anthem MRX 510 med ARC kalibrering.
Även ARC bekräftade att kurvan innan korrigering var helt ok och Anthem receivern fick en enkel uppgift i detta läge.

Den röda kurvan mäter mina inställningar innan korrigering och efter inmatad korrigering så blir den helt ok! Grön kurva.

Bifogad fil  Anthem MRX510.jpg   46.74K   30 Antal nerladdningar

Resterande högtalare blev även de mkt bra och efter avslutad mätning så blev det då filmtajm och lyssning!

Kollade på filmen "Lone Survivor" och kan verkligen rekommendera den filmen om man vill testa subbasar!
Det går att spela otroligt högt utan att det låter illa! Explosioner,vingslag från helikoptrar och allt skjutande har aldrig låtit så fysiskt och nära hos mig! Måste verkligen upplevas!! Och helt utan bummel eller andra konstigheter.
Jag var ju ex. på Arken-mässan och blev inte speciellt imponerad då men i mitt rum med de justeringarna å placering jag gjort och med lite kalibrering blir det nåt helt annat kan jag lova och jag är otroligt imponerad av dessa basar i denna klass!

Så svaret på ovanstående är enkelt! De stannar i mitt biorum :)

Kul att du är nöjd :)
Vore roligt med lite mer överblicksbilder på ditt nya rum också.

Redigerat av Kimme, 26 October 2014 - 21:04.

Postad 26 October 2014 - 23:15

Slingshot
  • Slingshot
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Bytte till min nya marantz idag, kan kanske spåra en liten skillnad i ljudet, lite varmare. Körde ett par timmar musik idag runt -10 till -5 från refvolym, väldigt njutbart. Körde sedan ett par timmar Rainbow Six II på xboxen med en kompis, grymt.

Postad 26 October 2014 - 23:26

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Blir spännande att höra när de dyker upp :) för det låga pris man gett (som inte trissar upp priset för de som inte bokat...) så verkar det mycket lovande!

Redigerat av Unregistereda59fed6d, 27 October 2014 - 06:24.
off-topic

Postad 27 October 2014 - 09:01

hdvp
  • hdvp
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jeg prøver på dansk - håber det er ok :-)

Jeg kontaktede i sin tid Joel fra XTZ, hvor jeg fik en rigtig god offert på 3x Cinema M6, 2x Cinema S5 og 2x Cinema 1x12.
Jeg valgte dog at starte med kun 3x Cinema M6...

Det har været svært for mig at vænne mig til lyden fra Cinema M6, men det går lidt bedre nu. Tror de langsomt er ved at blive spillet til. Jeg har kalibreret med Audyssey, og det har virkelig hjulpet. Stadig synes jeg dog at center speakeren er nem at lokalisere - selvom den er placeret tæt på Tv så har jeg ikke fornemmelsen af at lyden kommer fra TV.
Tænker på om M6 primært er designet til fritstående på stativ, fremfor vægmonteret?

Lige nu går og venter på mine 2 x Cinema 1x12 - selvom jeg har bestilt seperat ud fra min første offert, så har jeg stadig fået samme gode priser fra Sôren på Fyndbôrsen - super service.

Imens jeg venter på mine subwoofere har jeg nu også bestilt 2 x Cinema S5 der skulle komme denne uge :-)

Redigerat av hdvp, 27 October 2014 - 09:32.

Postad 27 October 2014 - 12:08

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Har inte upplevt det du beskriver med din centerkanal, istället har jag ibland trott att centerkanalen har varit igång när det bara var riktigt bra stereo. Då låter det verkligen som att ljudet kommer från duken och inget annat.

Postad 27 October 2014 - 12:27

hdvp
  • hdvp
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Har inte upplevt det du beskriver med din centerkanal, istället har jag ibland trott att centerkanalen har varit igång när det bara var riktigt bra stereo. Då låter det verkligen som att ljudet kommer från duken och inget annat.

Har du centerspeaker monteret på væg eller stående frit på stativ?

Postad 27 October 2014 - 13:45

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Har du centerspeaker monteret på væg eller stående frit på stativ?

Liggandes på tvbänken c:a 11 cm från vägg. Eftersom den ligger ner riktas högtalaren rakt fram och är då riktad lite lägre än huvudhöjd.

Postad 27 October 2014 - 22:19

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Instämmer med tidigare inlägg...går riktigt bra att lura öronen att centern är i öronhöjd när den lutas korrekt..

Postad 28 October 2014 - 15:20

Slingshot
  • Slingshot
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Nu sitter jag en bit ifrån men det funkar bra med centern för min del. Den var dock lite vass i början, och har tagit sig väldigt väl med lite aktiv inspelning. Man får ju spela in med musiken i all channel stereo-läge eller liknande.

Postad 28 October 2014 - 16:12

Kewlan
  • Kewlan
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 2

Måste vara jobbigt att vara en så negativ människa som du är.... Lider verkligen med dig.
Att tänka på är att alla människor har inte råd att köpa 4st DD12+ och typ martin logan serie i 7.4.4 setup.
Försök vara lite konstruktiv istället för att kroniskt gnälla.

Jag skulle hemskt gärna provlyssna hela cinemaserien. Ser verklilgen stiliga ut. Och i mitt tycke om man har en nice setup i vardagsrummet så kan subbarnas leverans vara lite lite sämre om de är i samma serie bara för utseendets skull.

Postad 28 October 2014 - 19:23

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Måste vara jobbigt att vara en så negativ människa som du är.... Lider verkligen med dig.
Att tänka på är att alla människor har inte råd att köpa 4st DD12+ och typ martin logan serie i 7.4.4 setup.
Försök vara lite konstruktiv istället för att kroniskt gnälla.

Jo det är ganska jobbigt att vara negativ när det finns så många som tror på vad som skrivs .
Så måste det finnas någon motpol som är kritisk till vad som skrivs.
Men vem är det som har 4st DD12+ och nån typ av martin logan det skitet skulle inte ens komma över mina dörrtrösklar.
Som du förstår så tillhör jag inte hyllnings kören till XTZ produkter . Sen att dom säger en sak och verkligheten är en annan då börjar man att fundera .

Postad 28 October 2014 - 19:51

Kewlan
  • Kewlan
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jo det är ganska jobbigt att vara negativ när det finns så många som tror på vad som skrivs .
Så måste det finnas någon motpol som är kritisk till vad som skrivs.
Men vem är det som har 4st DD12+ och nån typ av martin logan det skitet skulle inte ens komma över mina dörrtrösklar.
Som du förstår så tillhör jag inte hyllnings kören till XTZ produkter . Sen att dom säger en sak och verkligheten är en annan då börjar man att fundera .

Har bara hört 2, men han funderar på utöka till 4.
XTZ är prisvärt men knappast high-end.
Jag vet då inget märke som gör reklam om sina egna produkter som inte skarvar lite.
Har som exempel aldrig haft en bil som är i närheten av den bränsleförbrukning som anges. Men det gör inte att jag hatar Toyota när jag kör Audi.

Postad 28 October 2014 - 20:45

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 2
Som allt annat så är det ju frågan vad man får betala i slutändan och vad man själv tycker om grejerna....

Alla kan inte tycka om XTZ men även om du Kalle12dussin verkar ha något horn i sidan åt dem, så låt oss som tycker om prylarna och de andra intresserade skapa oss en egen uppfattning....

Om det vore ren skit dom sålde till ett överpris så tappar de alla kunder i slutändan ändå, tro mig...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.