Microsoft Xbox One X 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(74)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One X 1TB - Project Scorpio Edition
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 02 November 2017 - 11:19
Detta måste väl vara lite awesome? Nu har vi fler skärmar att välja på 😋
Postad 02 November 2017 - 12:18
4K-gaming är rätt hett just nu och Microsofts kommande konsol Xbox One X kommer ha stöd för upplösningen. Det har dock visat sig att konsolen har native-stöd för 1440p-upplösning, vilket troligtvis är rätt trevliga nyheter för spelare med sådana monitorer. Detta bekräftades nyligen av Microsofts Kevin Gammill via Twitter:
Detta måste väl vara lite awesome? Nu har vi fler skärmar att välja på 😋
1440p känns som en vettig upplösning om man spelar på dataskärm. Antar att man på dator får lite bättre prestanda på spelen men hur kommer det funka på One X? Det skulle väl vara om speltillverkaren beslutar sig för att lägga till ett 1440p-läge eller???
Postad 02 November 2017 - 12:21
1440p känns som en vettig upplösning om man spelar på dataskärm. Antar att man på dator får lite bättre prestanda på spelen men hur kommer det funka på One X? Det skulle väl vara om speltillverkaren beslutar sig för att lägga till ett 1440p-läge eller???
Enligt SweClockers artikeln kommer spelen isf renderas i 1440p såg inget om supersamplat (hur äldre spel justeras till detta har jag ingen aning) men det borde ju kräva mindre av xboxen jämfört med 4k, låter just nu som en riktigt najs kompromiss om det funkar så.
Redigerat av SKIBBE, 02 November 2017 - 12:22.
Postad 02 November 2017 - 13:49
Enligt SweClockers artikeln kommer spelen isf renderas i 1440p såg inget om supersamplat (hur äldre spel justeras till detta har jag ingen aning) men det borde ju kräva mindre av xboxen jämfört med 4k, låter just nu som en riktigt najs kompromiss om det funkar så.
Ja precis. 1440p lär helt klart räcka upplösningsmässigt, så länge man vinner prestanda mot 4K så är det ju en intressant valmöjlighet. Känns helt klart vettigt att avvakta inköp av ny skärm/tv så man får lite koll på hur saker kommer fungera oavsett.
Postad 02 November 2017 - 14:44
Har ni fått något mail när pengarna dragits? Inte märkt något ännu vilket jag antar är dåliga nyheter när det gäller att få från den 6:e?
Postad 02 November 2017 - 15:05
Har ni fått något mail när pengarna dragits? Inte märkt något ännu vilket jag antar är dåliga nyheter när det gäller att få från den 6:e?
Inget mail alls vilket är konstigt. Dock är pengarna dragna från kontot. Eller rättare sagt så är pengarna reserverade.
Redigerat av Mickys, 02 November 2017 - 15:06.
Postad 02 November 2017 - 15:20
Du ser väl om pengarna är draga eller inte i valfri bankapp/hemsida
Redigerat av SKIBBE, 02 November 2017 - 15:20.
Postad 02 November 2017 - 15:51
4K-gaming är rätt hett just nu och Microsofts kommande konsol Xbox One X kommer ha stöd för upplösningen. Det har dock visat sig att konsolen har native-stöd för 1440p-upplösning, vilket troligtvis är rätt trevliga nyheter för spelare med sådana monitorer. Detta bekräftades nyligen av Microsofts Kevin Gammill via Twitter:
Detta måste väl vara lite awesome? Nu har vi fler skärmar att välja på
Nja, vet inte om det blir fler skärmar att välja på. Kvarstår är ju att Freesynqen lär ner till 20-30Hz för att kicka igång. Och det finns inte spec många skärmar som gör. Ev om man kan skicka ut nya firmwares till skärmarna.
Men visst, har man redan en 1440p skärm så är det ju bonus om man inte vill uppgradera till en 4K. Men konsolen erbjuder ju ändå trots allt en freshrate på max 60HZ.
Postad 02 November 2017 - 16:02
Nu fick jag mitt mail med UPS tracking. Min xbox one X är på väg!!!!
Postad 02 November 2017 - 16:55
Ringde supporten och bad dom kolla lite, antar att han löste det nu.
Jag hade ju skitit i att uppdatera min betalningsinformation efter första mailet då jag inte riktigt förstod varför jag skulle uppdatera när samma kort skulle användas.
Gjorde det nu under tiden med supporten och om det hjälpte eller inte vet jag inte men pengarna är iaf dragna nu
j*vla meck att få köpa en konsol numera. Jaja 500:- billigare mot Sverige iaf, det är nästan ett spel...
Edit: står det ngt på ert MS konto att den är skickad btw?
Redigerat av La Cucaracha, 02 November 2017 - 16:57.
Postad 02 November 2017 - 19:19
Xbox One X 1 TB Console -–Project Scorpio Edition £449.99
Fick mail från microsoft att den är skickad..
Redigerat av Unregistered64c84be4, 02 November 2017 - 19:20.
Postad 02 November 2017 - 22:07
Även min är skickad ifrån Uk, var det inte nån som sa att alla skickades ifrån nåt lager i Holland, nåväl enligt ups så ska den komma fram på tisdag, precis som väntat med andra ord ![]()
Postad 02 November 2017 - 23:22
Redigerat av Mickys, 02 November 2017 - 23:22.
Postad 02 November 2017 - 23:58
Finns i lager på EG butik i örnsköldsvik enligt hemsidan.
https://www.elgigant...ability-trigger
http://www.youtube.com/watch?v=rMKqqJGs5Bg
Redigerat av Zerox_no1, 03 November 2017 - 00:00.
Postad 03 November 2017 - 06:43
Postad 03 November 2017 - 06:48
Postad 03 November 2017 - 07:16
Postad 03 November 2017 - 07:27
Postad 03 November 2017 - 07:31
Min skeppas från UK med. Beställde från Irland men antar att deras lager ör i England numera? 7/11 by end of day
Jag har fått exakt samma info, så att lagret är i holland stämmer inte riktigt.
Postad 03 November 2017 - 08:13
One thing to note: buy an external drive for the Xbox One X. I ran out of space on the 1TB drive of the Xbox One X with around 14 games installed and 20 apps. Most Xbox One games are around 40GB or 50GB in size, but I’ve noticed the Enhanced for Xbox One X games are significantly bigger. Gears of War 4 and Halo 5 are at least 100GB, and Titanfall 2 is around 70GB. If you don’t have a particularly fast internet connection you’ll also be waiting hours to download these games.
https://www.theverge...ox-one-x-review
Postad 03 November 2017 - 08:47
Postad 03 November 2017 - 08:50
Postad 03 November 2017 - 09:02
Har en gammal 500GB som jag använde till första xbox one....till min 2tb S behövdes inte den.
BLir att använda igen men på det tror jag att jag klarar mig bra. Borde ju bli ca 20 stora spel installerade samtidigt
Super lucky tale verkar bli sådär härligt mysigt som jag hoppades på. ca 75 kr på ryska marketplace för några månader sedan känns som ett kap :-)
Postad 03 November 2017 - 10:23
Ofta man spelar 14 olika spel på en månad, man får väl prioritera har en extern disk till min OG men har inte använt den sen jag köpte min S har klarat mig på 500GB tar ju ingen evighet att ladda hem något om man planerar lite.
Yepp, 500 GB räcker för mig på PS4 också. Men det är trist att spelen blir så stora på Xbox, 100 GB liksom. Det var ju redan Halo 5 på vanliga Xbox med alla patcher och DLC, mycket mer tom.
Postad 03 November 2017 - 10:41
Någon som förbokat via cdon och fått info om leveransen? Jag förbokade nämligen lite sent så jag är osäker på om jag får den till releasedagen.
Jag förbokade och förhandsbetalade scorpio edition på cdon 20170821. Har inte hört eller sett någonting alls. Skickat iväg en fråga om statusuppdatering till dem idag.
Deras senaste uppdatering (från 20170922) vad gäller den vanliga versionen säger fortfarande;
"De kunder som bokar nu kommer att få tillgång till den första leveransen, dvs man kommer att få konsolen till lansering. När första leveransen är fullbokad kommer vi att skriva det här."
Postad 03 November 2017 - 11:10
Deras senaste uppdatering (från 20170922) vad gäller den vanliga versionen säger fortfarande;
"De kunder som bokar nu kommer att få tillgång till den första leveransen, dvs man kommer att få konsolen till lansering. När första leveransen är fullbokad kommer vi att skriva det här."
Precis, å det får man väl då tolka som att dom har konsoler i lager, och då borde man ju få den till på tisdag.
Redigerat av Mikael_80, 03 November 2017 - 11:11.
Postad 03 November 2017 - 11:12
Precis, å det får man väl då tolka som att dom har konsoler i lager, och då borde man ju få den till på tisdag.
Kan man ju tycka. Sen om det gäller X eller Scorpio eller bägge är ju frågan...
Postad 03 November 2017 - 11:37
Ofta man spelar 14 olika spel på en månad, man får väl prioritera 😋 har en extern disk till min OG men har inte använt den sen jag köpte min S har klarat mig på 500GB tar ju ingen evighet att ladda hem något om man planerar lite.
Brorsan har klarat sig på sin 500gb sen release så givetvis är man smart så lär det inte vara några problem. Själv är jag för lat och har kvar massa skit jag ändå aldrig spelar.
Postad 03 November 2017 - 12:05
Laddningstiderna är den största fördelen med X imo.
Tried loading times in GTAV. Xbox One X Vs Xbox One S, both from internal HDD. This is initial load into the story. X: .24 seconds S: 1:07
Här är några till testade laddningstider.
25 % minimum typ, inte dåligt. Observera att om man kör på extern HDD så går man miste om den fördelen i stort sett enligt detta. Iaf med deras HDD.
Haven't had enough play time with it to fully review it yet, but I'm liking the hardware so far. Tried out Halo 3, what they did there is incredibly impressive. Halo 5 has seen quite the jump as well, with smooth-as-butter performance and a lot of detail.
What's most impressive about these two, though, are the reduced loading times. Both had campaign missions load in seconds, whereas that would take almost a minute on Xbox 360/Xbox One.
![]()
AC: Origins is a true visual spectacle in 4K and seems to hold to a steady framerate most of the time, though I noticed some drops. I tried it on a 1080p screen as well, and that's where the power of the X really shone, delivering a really smooth experience. Load times didn't feel like they'd been reduced when compared to playing it on an OG Xbox One, though.
Oh yeah, the console is whisper-quiet too. Lack of a power brick is a great convenience when moving the console around.
Ah, inget nätaggregat? Nice! Hade jag inte koll på. Verkar tystare än Xbox One också.
Redigerat av Zoiler, 03 November 2017 - 12:24.
Postad 03 November 2017 - 12:21
Hitman kan rekommenderas om ni inte har lirat det. Det får en bra patch på X.
http://www.youtube.com/watch?time_continue=57&v=gOJfkJFkrLA
4k mode.
60 fps mode.
Enhanced textures.
Improved shadows.
And more!
Hade gärna kört det i 60 fps när det begav sig =/
Postad 03 November 2017 - 13:41
180 GB för Quantum Break..ouch.
Free up your drive space as the Quantum Break Xbox One X update weighs in at a hefty 94.7GB.
The download size for the game’s Xbox One X enhancements patch surfaced on the Xbox One subreddit. Once installed, the game is said to take up 102.6GB of storage space on your Xbox One X console. If you’re also looking to download the game’s TV show – you’ll need an additional 75.6GB of free space. In total, around 178.1GB of HDD space is needed for the Xbox One X enhanced game and TV show.
Postad 03 November 2017 - 13:43
Jag skaffade ju en 7200rpm disk till OG för att minska laddningstider, se om X kommer vara snabbare än den. Får göra något enkelt eget test just for fun
Kikade på en 1440p skärm igår med 30-144hz Freesync. Jag vill ju tro att det är spelen som droppar under locked 30 som är i störst behov av free-sync inte de som droppar under locked 60.
Dock TN aldrig ägt en TN panel endast IPS
Är det någon som fått Leverans mail som beställt ifrån Tyskland, eller gäller det endast UK/Irland hittils?
Redigerat av SKIBBE, 03 November 2017 - 14:02.
Postad 03 November 2017 - 15:56
"...The fans are noticeable (like a gaming PC) at times when you’re not even pushing the console, and they’re definitely louder than the Xbox One S..."
Lät inge vidare. Eller beror det på vilken enhet man får? Låter tråkigt hursomhelst, hoppas man slipper en som fläktarna lever rövare på.
Postad 03 November 2017 - 16:14
De flesta andra tycket att den är snudd på ljudlös, förutom när man pangar in en bd för att kolla film.
Då flåsar det loss lite.
Postad 03 November 2017 - 16:25
The verge tycker fläktarna låter mycket:
"...The fans are noticeable (like a gaming PC) at times when you’re not even pushing the console, and they’re definitely louder than the Xbox One S..."
Lät inge vidare. Eller beror det på vilken enhet man får? Låter tråkigt hursomhelst, hoppas man slipper en som fläktarna lever rövare på.
I en video jag såg där dom jämförde db mot OG så var dom likvärdiga.
Postad 03 November 2017 - 16:33
I en video jag såg där dom jämförde db mot OG så var dom likvärdiga.
Hoppas den inte låter något. Samtidigt, varför skulle The Verge skriva att den låter om den inte gör det?
Kan ju vara - som med PS3 - att vissa låter som fasen och vissa är tysta. Själv fick jag PS3:a som lät sjukt mycket. Jag kommer ihåg att jag kunde hör min när jag stod längst bort i angränsande rum.
Postad 03 November 2017 - 17:51
varför skulle The Verge skriva att den låter om den inte gör det?
De verkade vara i minoritet i alla fall efter vad jag läst. Men man kanske kan ha otur. Dock är det ju bra kylning på X.
Postad 03 November 2017 - 17:53
Postad 03 November 2017 - 18:18
Sweet! Då jag ej fått något mail, så får jag nog inse att den inte kommer vara framme tills på tisdag ens. 😞Känns ju som att jag får min på måndag när den redan nu är på en sorteringsterminal bara 15mil härifrån.
Update: 8min senare så kom det ett mail med ups-tracking nummer. #gladkille
Redigerat av SKIBBE, 03 November 2017 - 18:27.
Postad 03 November 2017 - 21:40
GOW4 landar nu på 78GB totalt, Halo 5 fick en ca 15GB update igår också för 4K.
Det bästa är nog att redan nu förbereda era spel med dom nya patcharna, annars lär man få vänta hela release kvällen på updates ![]()
En extern hårddisk blir ett måste, jag har redan en på 2TB, så spring och köp en extern hdd om ni inte vill ladda hem allt igen.
Postad 03 November 2017 - 21:45
Postad 03 November 2017 - 21:59
http://www.youtube.com/watch?v=ZJmWsgFl6kA
http://www.youtube.com/watch?v=jYuvL6bO04Q
Postad 04 November 2017 - 01:29
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
KODI Xbox One
53 bilder