Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?
1707 svar till detta ämne
Postad 19 juli 2009 - 11:38
rickyraccoon
-
rickyraccoon
-
Rookie
-
1 inlägg
Söker en film jag såg för mycket länge sedan, och jag har ytterst lite information om den. Men värt ett försök.
Filmen utspelar sig under andravärldskriget i frankrike och england. Jag tror att huvudpersonen är en kvinna som är agent/dubbelagen eller till och med trippelagent. Jag har bara en scen som jag tror mig minnas, och det är när kvinnan bär typ en tvättkorg nedför en smal gång.
Mot slutet utövar någon utpressning/tortyr på någon annan (kanske kvinnan) genom att dra bort nagel efter nagel. Detta kan ha skett i ett flygplan men inte helt säker på det.
Ja det var ju inte så mycket information, men kanske någon kan luska ut ändå vilken film det rör sig om.
Det kan även ha förekommit ett självmordspiller i en sko under en sula som någon ev tog. (men detta kan blandas ihop med någon annan krigsfilm)
Postad 21 juli 2009 - 21:39
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
..
Redigerat av CyberT, 21 juli 2009 - 22:53.
Postad 05 augusti 2009 - 11:59
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1 517 inlägg
Söker efter en film! Såg den för kanske nästan 10 år sedan. Och den gick på någon av betalkanalerna för film.
Handlingen: En man bli kidnappad av 2 brutala män. Han placeras i en kontainer ute i öknen. Männen bor i ett hus brevid. Kidnapparna vill ha tag på någon form av information men kommer inte ihåg vad. Till en början misshandlar de honom "milt". De vill inte att han ska kunna visa upp några spår av att ha blivit misshandlad men iom att det drar ut på tiden (flera veckor) så blir de mindre och mindre angelägna om hans tillstånd så misshandeln blir värre och värre. De slår honom bla med en golfklubba i huvudet och mannen blir tillslut helt sönderslagen. Han lyckas dock tillslut fly från kidnapparna.
Anledningen till att jag vill se den igen var att den var så psykologiskt uppbygd. Man fick en otrolig känsla av obehag av att se den. Tror att jag missade både början och slutet av filmen därav min ringa info om den.
Tack på förhand / OlaBero
Den har jag sett - är det inte King of the Ants?
Postad 07 augusti 2009 - 17:32
pek707
-
pek707
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej Såg en ruggig film för några år sedan. Huvudpersonen är en man som gifter sig med en kvinna. De får barn o.s.v. Några år senare springer han av en slump på en av sin frus gäster som visar sig inte alls känna frun utan var en inhyrd skådespelerska. Snart visar det sig att frun är inte vem hon sagt, dessutom otrogen och barnen är inte hans. Hon lyckas dessutom få honom inlagd på ett mentalsjukhus men där lurar han henne genom att mörda henne och eftersom hon fått honom certifierat sinnessjuk så blir han inte åtalad.
Snälla någon...vad heter filmen?
Tycker det där låter som Dream Lover
Redigerat av pek707, 07 augusti 2009 - 17:35.
Postad 07 augusti 2009 - 17:59
pek707
-
pek707
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej alla kluriga!
Har förgäves letet efter en filmtitel i veckor! Filmen handlar om en engelsk hotelvärdinna (ägare) till ett litet landsortshotell. En man kommer dit med bil och försöker parkera sin bil där, men värdinnan får spader och ska köra iväg honom. Han tar in på hotellet i alla fall, och tycke uppstår mellan dem. Värdinnan har en dotter som mest av allt önskar sig en cykel, vilket hon också får mot slutet av filmen, då mannen kommer tillbaks och parkerer "fel igen". På biltaket har han en cykel. Både mamman och dottern springer ut i nattkläder och stövlar för att välkomna mannen! Någon som vet vilken film? (Vet ej om det är i Skottland eller på Irland) Paul_Peter
Kan vara Loch Ness. Värdshus, värdinna med dotter och Skottland stämmer i alla fall...
Postad 08 augusti 2009 - 17:57
Unregisteredbd57f672
-
Unregisteredbd57f672
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Den har jag sett - är det inte King of the Ants?
Klockrent DevilGod , visst var det den filmen. Tackar ödmjukast för informationen. /OlaBero
Postad 08 augusti 2009 - 21:25
Unregistered56910eb2
-
Unregistered56910eb2
-
Rookie
-
5 inlägg
Tycker det där låter som Dream Lover
Kan stämma. Låter ju bekant på IMDB, nu ska man bara "få tag" på den också. Anyway.... mange tack
Postad 09 augusti 2009 - 17:28
cwolf
-
cwolf
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Spontant tänker jag på The Strangers med bl.a. Liv Tyler & franska Inside. Båda ligger i alla fall hyfsat inom tidsramen.
The strangers verkar ju helt rätt! Ursäkta att jag inte svarat, glömde bort att titta igen i tråden. Tack så jättemycket MC75!
Redigerat av cwolf, 09 augusti 2009 - 17:30.
Postad 10 augusti 2009 - 17:50
Shaped
-
Shaped
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej
Såg filmen Love Lies Bleeding för ett tag sen, och innan filmen började så visades ett antal trailers vilket inte är
så ovanligt iofs, men min fråga är om nån vet vad det för trailers på den dvdn för jag vet att jag blev intresserad
av att se en av filmerna där, men kommer inte ihåg namnet. Om jag bara får namnet på dom trailers som var med så kan jag googla efter filmen själv. tack på förhand.
Postad 23 augusti 2009 - 09:11
CyberT
-
CyberT
-
Användare
-
-
151 inlägg
För kanske ca 1 månad sedan var jag på bio, då gjorde de reklam för en komedifilm, där en forskare blev ifrågasatt i tv för hans tro på en annan värld i underjorden eller parallellt universum, sen såg man diverse klipp där de satt vid lägereld och en mygga sög sig enormt stor på hans blod, dinusarie som jaga dem, skeppvrak i öknen, gröna "aliens" och så vidare. Känd huvudrollfigur vars namn jag inte minns.
Så gick jag och vänta på att den filmen skulle visas men måste missat något för nu finns det inte med någonstans längre, om jag finner titeln så kan jag ju försöka invänta dvd:n istället.
-Någon som känner igen den?
Postad 23 augusti 2009 - 09:30
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
CyberT, den heter Land of Lost.
Postad 23 augusti 2009 - 20:05
ondskan
-
ondskan
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
tjena
jag såg någon 80 tals gammal rullskridsko film här om dagen och kom att tänka på en annan rullskridsko film
som jag såg för kanske 15-16 år sedan !
kommer inte ihåg så mycke av den , men det var någon liten pojke som hittar en magisk kula i någon gruva av något slag
sedan spelar dom någon form av lagsport på rullsridskor med klubbor och hjälmar osv
är det någon som känner igen något av det ??
mvh jimmy
Postad 23 augusti 2009 - 21:29
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1 869 inlägg
tjena
jag såg någon 80 tals gammal rullskridsko film här om dagen och kom att tänka på en annan rullskridsko film som jag såg för kanske 15-16 år sedan !
kommer inte ihåg så mycke av den , men det var någon liten pojke som hittar en magisk kula i någon gruva av något slag sedan spelar dom någon form av lagsport på rullsridskor med klubbor och hjälmar osv
är det någon som känner igen något av det ??
mvh jimmy
Min kompis Google kände igen det som Solarbabies från 1986.
Postad 24 augusti 2009 - 15:30
ondskan
-
ondskan
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Min kompis Google kände igen det som Solarbabies från 1986.

haha ja det stämmer,den är det !! länge sedan man såg den
Postad 30 augusti 2009 - 20:34
jockmos
-
jockmos
-
Rookie
-
5 inlägg
hej alla glada!
fick en fråga idag om jag kommer ihåg en film från 80-talet eller tidigt 90...
nån snubbe som gömmer sej hos folk..typ målar sej samma färg som väggen är i en lgh.
någon som vet vilken rulle det är??
tacksam för svar!
Postad 11 september 2009 - 17:45
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Min arbetskamrat har en rulle hemma som jag är hemskt nyfiken på. Dessvärre har han tappat bort den utan att ens ha sett den så han vet inte vad den handlar om eller nåt.
Fodralet ska tydligen vara vhs-liknande och innehålla ett avklippt finger och en patron. Det är allt jag vet. Någon som har en aning om vad det skulle kunna vara för rulle?
Postad 21 september 2009 - 15:39
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Hello
Letar efter en tv-serie tror jag det är. På omslaget är det tre personer var av en är James Woods (70% säker)
och i bakgrunden är ingången till Auschwitz.
Någon som vet vad detta är ? Sätt den någon gång på discshop men nu hittar jag den ej.
Postad 21 september 2009 - 15:47
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Hello
Letar efter en tv-serie tror jag det är. På omslaget är det tre personer var av en är James Woods (70% säker) och i bakgrunden är ingången till Auschwitz.
Någon som vet vad detta är ? Sätt den någon gång på discshop men nu hittar jag den ej. http://www.imdb.com/title/tt0077025/
Postad 21 september 2009 - 16:17
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Postad 21 september 2009 - 19:15
Unregistered7fb84d09
-
Unregistered7fb84d09
-
Veteran
-
-
1 770 inlägg
Söker en sci-fi film från 80-talet (tror jag) där dom flyger helikopter-liknande skepp på någon gruv-planet eller liknande. Tror det är en b-film men kommer inte ihåg speciellt mycket. Någon som känner igen det? Tillägg: Hittade den till slut. Det var Moon 44 jag menade.
Redigerat av Unregistered7fb84d09, 22 september 2009 - 19:03.
Postad 23 september 2009 - 14:17
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Kompisen har en film, som han dock slarvat bort, och han minns inte titeln.
Det är en dvd-film som ligger i ett vhs-konvolut tillsammans med ett avklippt finger och en patronhylsa. Han tror att det är typ skräck eller nåt liknande.
Jag är så j ä v l a nyfiken på vad det är för film. Någon som vet?
Snälla, hjälp!
Postad 23 september 2009 - 19:00
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Sniper?,dock ingen skräck.men där blir någon stackars soldat av med sitt avtryckar finger.
The Boondock Saints?,killen får sitt finger avskjutit under en eldstrid..
mina gissningar,tyvärr inte under skräck kategorin...
Postad 27 september 2009 - 19:21
Unregistereddcda8fb0
-
Unregistereddcda8fb0
-
Användare
-
-
248 inlägg
80-tal (tidig 90-tal?)
Android/Robot-tjej (söt, blond)
håller på och dör?
I slutet så stoppar han (den coola killen såklart) in en minidiscliknande sak i hennes bakhuvud(?) och hon lever (hipp hipp hurra!!)
Ingen cyberpunk-rulle ala Blade Runner, mer som Top Gun eller Karate Kid.
tacksamm för alla tips
Postad 27 september 2009 - 20:13
Unregistered7fb84d09
-
Unregistered7fb84d09
-
Veteran
-
-
1 770 inlägg
80-tal (tidig 90-tal?) Android/Robot-tjej (söt, blond) håller på och dör? I slutet så stoppar han (den coola killen såklart) in en minidiscliknande sak i hennes bakhuvud(?) och hon lever (hipp hipp hurra!!) Ingen cyberpunk-rulle ala Blade Runner, mer som Top Gun eller Karate Kid.
tacksamm för alla tips
Tror inte det är den men kanske?: Weird Science
Postad 01 oktober 2009 - 20:49
Ironhide
-
Ironhide
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hittade en box som forfarande är ganska billig http://www.tradera.c...uktion_99138514
Postad 04 oktober 2009 - 14:18
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2 219 inlägg
80-tal (tidig 90-tal?) Android/Robot-tjej (söt, blond) håller på och dör? I slutet så stoppar han (den coola killen såklart) in en minidiscliknande sak i hennes bakhuvud(?) och hon lever (hipp hipp hurra!!) Ingen cyberpunk-rulle ala Blade Runner, mer som Top Gun eller Karate Kid.
tacksamm för alla tips
cherry 2000
Postad 27 oktober 2009 - 03:04
XearO
-
XearO
-
Användare
-
-
123 inlägg
Filmen utspelas i nutid och handlar om en man som älskar sin familj men pga av nåt flyttar dom till ett nytt hus vid nån sjö av nåt slag för att börja om sina liv men under filmen får ett begär att döda sin familj vid nåt exakt minutslag mitt i natten för någon anledning. Vilken?
EDIT:
En annan också. Det ända jag kommer ihåg var att det handlade 2 tjejer och om något tortyrredskap i form av en stol i slutet med en hink bakom med nåt tungt i som drog åt i halsen och att hon som satt i stolen fastna i en spik eller nåt när hon försöker ta sig ur den.
Redigerat av XearO, 27 oktober 2009 - 03:32.
Postad 28 oktober 2009 - 21:32
mikakarl11
-
mikakarl11
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Minns inte om det är en film, kan ha varit en miniserie.
Den utspelar sig i England och en kvinna blir tvingad att tillverka en bomb åt några terrorister, de håller hennes dotter som gisslan. Dottern lyckas i slutet övertyga en av kidnapparna att hon inte kommer ange honom om han låter henne gå. Kidnapparen går med på detta, men säger att polisen kommer troligen försöka muta henne med godis och läsk för att hon skall bryta sitt ord.
Det blir senare en vittneskonfrontation där dottern får se misstänkta genom spegelglas och polisen erbjuder henne läsk så att hon skall trivas under tiden. Men hon håller sitt ord och anger inte kidnapparen, trots att han står bland de misstänkta.
Låter detta bekant för någon? Jag tror att det hela producerades av BBC.
Postad 29 oktober 2009 - 10:16
Unregisteredd77fcd1d
-
Unregisteredd77fcd1d
-
Användare
-
-
238 inlägg
Filmen utspelas i nutid och handlar om en man som älskar sin familj men pga av nåt flyttar dom till ett nytt hus vid nån sjö av nåt slag för att börja om sina liv men under filmen får ett begär att döda sin familj vid nåt exakt minutslag mitt i natten för någon anledning. Vilken?
Amityville Horror? Låter som nyinspelningen, med Ryan Reynolds.
Postad 08 november 2009 - 14:54
XearO
-
XearO
-
Användare
-
-
123 inlägg
japp det var den jag syftade på  tack för svar
Postad 20 november 2009 - 10:41
Unregistered1470cd9f
-
Unregistered1470cd9f
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Hej alla filmfantaster.
Jag har en återkommande scen i min hjärna som jag sett på film. Jag lyckas inte hitta vad filmen heter men ni kanske vet.
Filmen handlar om två män en ond och en god tror jag. Den ena mannen jagar den andra tror de kommer från någon annan planet eller tid. Scenen jag har i huvudet är att den ena mannen sätter fast den andra mannen med handfängsel medans han ska gå å göra något. Sen får man se den mannen som är fängslad dra loss handen från handbojorna. När mannen kommer tillbaka så har jag för mig att handen hänger kvar i handbojorna men mannen är borta. Sen får man se att mannen som drog sig loss växer ut en ny hand. Vet ej vad filmen handlar om riktigt men detta är vad jag kommer ihåg från den.
Någon som vet vad filmen kan tänkas heta?
Postad 22 november 2009 - 11:15
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
OK. Någon som kan hjälpa till här?
Jag söker en Finsk film (men inte av Kaurismäki) som börjar med att allt gått åt ****, ...och som sedan bara blir värre!
Mannen blir arbetslös, förlorar frun och huset, tvingas flytta in i en liten lägenhet där de tre små barnen får leka "tältsemester" inomhus när strömmen stängs av efter obetalda räkningar. Han försöker hanka sig fram genom att köra Taxi, men blir hårt utnyttjad av både kunder och chef. Grannen mördar barnens kanin genom att slå den mot glasrutan i porten etc, etc, etc...
Filmen slutar med att huvudpersonen döms till fängelse för ett brott han inte begått och misslyckas med att hänga sig i sina egna lakan.
Redigerat av Svärta, 24 november 2009 - 19:50.
Postad 22 november 2009 - 11:53
Unregistered62469361
-
Unregistered62469361
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
En film jag såg som barn på tv. Tror det var -86 den gick på tv. Den är troligtvis gjord någon gång på slutet av -70 talet och fram då till 86 då med säkerhet.
Har lite svaga minnen av handligen då det är 23 årsen jag såg den.
Filmen handlar om en äldre gubbe ute på den amerikanska landsbygden. En dag när han står och lagar sitt tak blir han hämtad av polisen och satt i fängelse (har jag för mig). Hans hund som är av stor/medelstor ras blir lämnad kvaar ensam. Efter ett år Återvänder gubben till sitt hem i tron om att hans hund dött eller lämnat det för länge sen.
Han brister ut i gråt när hunden finns kvar i huset.
Vet inte om den är en endast barnfilm även om den vänder sig till barn. Skulle faktiskt vara lite nostalgi att få se den igen, och att få visa den för syrrans barn som är i ungefär samma ålder.
Postad 05 december 2009 - 12:24
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Söker efter en film om ett ungt par i USA (tror jag) som i stort sett bestämmer sig för att leve tillsammans i resten av livet. Killen vill visa både sin flickvän och hennes familj att han är den rätte och kommer på den korkade idén att tända eld på lite bråte utanför flickvännens hus. Tanken är att han ska släcka elden o bli hjälte, men allt går fel. Han blir åtalad och fälls till försök till mordbrand och åker in på nån form av ungdomsanstalt. Flickvännen vet inte vad hon ska tro men hennes familj tvingar henne bort ifrån honom. Efter ett antal år kommer han ut och börjar sökandet efter henne. Jag har för mig att han hittar henne, men har inget minne av hur filmen slutar.
Postad 05 december 2009 - 12:42
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Någon som vet vilken denna film är??
Den är en rysare av något slag som är gjord på 80 till 90-talet
Det jag kommer ihåg är att filmen utspelar sig i en stor byggnad, kanske en skyskrapa där en kvinna jobbar. Kvinnan skall jobba över lite på kvällen och hon går till ett litet bevakningskontor i byggnaden där hon meddelar att hon ska jobba över ett tag (nått i den stilen) senare på kvällen så har en galen mördare brytit sig in i byggnaden och försöker att ta livet av hon, och den vilda jakten börjar.
Kvinnan springer till bevakningskontoret, då hon kommer fram till kontoret är vakterna redan mördade. Kvinnar fortsäter att skrika och springa någon våning upp då hon kommer till en avdelning där dom håller på att renovera. Mördaren är hack i häl och börjar att söka efter hon på avdelningen/bygget.
I denna veva så har en kille hört allt liv och kommer till undsättning och jag tror att han fixade att spöa mördaren. Jag måste ju få veta hur det gick för hon (troligtvis så gick nog allt bra)
Vad kan detta vara för b-film. Minns att jag gillade den skarpt och kan inte sluta tänka på den. Kan någon mer ha ha sett denna film?? och kanske kan hjälpa mej lite  Har själv letat efter den här filmen..såg den på "filmnet" en gång i tiden, beskrivningen stämmer in, (minns även en hiss scen där en rik kostymnisse hånglar med tomtenissar, hissen fastnar...de får ingen luft och de börjar ta av sig kläderna...) Filmen heter Trapped, samma film som du tänker på månne? http://www.imdb.com/title/tt0098507/Tror nog den kan vara svår att få tag på
Postad 14 december 2009 - 10:57
pangemange
-
pangemange
-
Användare
-
-
112 inlägg
Jag blir knepig på en film som jag kommer ihåg fragment ur men kan inte komma på titel eller vem som spelade i den.
Det utspelar sig i ett gammalt hus med vallgrav runt där inne finns en dommare som dömmer folk till olika händelser i eller runt huset.
Kommer ihåg någon rollercoaster o dödskallar det är väl en komedi tror oxå att det finns en polis med som kör o samlar upp lagbrytare som ställs inför dommaren.
det är ungefär det jag kommer ihåg gissar på slutat av 80 talet eller början på 90
Postad 14 december 2009 - 13:32
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Har hittat den, det är Endless Love från 1981
Postad 14 december 2009 - 15:09
Indiana
-
Indiana
-
Användare
-
-
186 inlägg
Pangemange:
Kan det var "Nothing but Trouble" med
Dan Aykroyd, John Candy, Demi Moore och Chevy Chase?
För övrigt en mycket rolig film!
Hälsningar,
indiana
Postad 14 december 2009 - 21:14
pangemange
-
pangemange
-
Användare
-
-
112 inlägg
Japp det va det lyckades få fram det efter ett bra tag på google imdb o andra filmsiter
Till slut fann jag det på Google när jag sökte på judge +mansion otroligt va dom kan dom där google
Postad 19 december 2009 - 03:44
urume
-
urume
-
Användare
-
-
205 inlägg
Denna borde inte vara så svår.
Det är någon affärsman som ska flyga, så får han nödlanda på en öde ö och överleva där.
Han blir tokig av ensamheten och gör en gubbe av en kokos tror jag. Han kallar den för något som jag inte kommer ihåg 
Kommer också ihåg att han kommer hem och får massa mat, men mer kommer jag inte ihåg.
Någon som kommer ihåg namnet på filmen?
Postad 19 december 2009 - 06:24
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Postad 19 december 2009 - 13:34
urume
-
urume
-
Användare
-
-
205 inlägg
Tom Hanks i Cast Away
Så var det ja! Tackar! Kommer du ihåg vad han döpte sin kompis till? kokosbollen eller va det va.
Postad 19 december 2009 - 13:39
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Det var en Wilson-wolleyboll som jag tror han döpte till Wilson
Postad 06 januari 2010 - 19:11
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
OK. Någon som kan hjälpa till här?
Jag söker en Finsk film (men inte av Kaurismäki) som börjar med att allt gått åt ****, ...och som sedan bara blir värre!
Mannen blir arbetslös, förlorar frun och huset, tvingas flytta in i en liten lägenhet där de tre små barnen får leka "tältsemester" inomhus när strömmen stängs av efter obetalda räkningar. Han försöker hanka sig fram genom att köra Taxi, men blir hårt utnyttjad av både kunder och chef. Grannen mördar barnens kanin genom att slå den mot glasrutan i porten etc, etc, etc...
Filmen slutar med att huvudpersonen döms till fängelse för ett brott han inte begått och misslyckas med att hänga sig i sina egna lakan.
Jag hittade den själv. Det var filmen Vit Stad (den vita staden).
Postad 10 januari 2010 - 18:44
weieiie
-
weieiie
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag såg en film på svt under tidigt 90 tal.
Handling: Amerikanskt drama(tror jag) som handlade om minst två familjer varav den ena familjen ansågs vila en slags förbannelse över eftersom de endast fick döttrar.. När de får sitt sista barn som även det visar sig vara en flicka så tvingar de henne växa upp som pojke för att bli kvitt allt skvaller. Flickan växer upp och blir tränad till mansgöra.. hugga ved, springa fort, träna upp musklerna.. sen kommer tonåren och flickan får mens, blir kär och de får täcka hennes kropp med bandage för att det inte ska synas att hon håller på att bli kvinna.. NÅN som känner igen denna handling????? jag minns att jag tyckte den var bra då men ja såg aldrig hela och vill så gärna se den igen!!
Postad 07 februari 2010 - 01:52
wiksten
-
wiksten
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag söker efter en film som jag bara minns slutscenen från, de e en utomjording som ser ut som en människa, står vid ett staket med en grabb och familjens förstörda hus blir helt igen tack vare uj:en, som har ganska yvigt rockerhår. Amerikansk.
Postad 07 februari 2010 - 09:20
Unregistered62469361
-
Unregistered62469361
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Jag söker efter en film som jag bara minns slutscenen från, de e en utomjording som ser ut som en människa, står vid ett staket med en grabb och familjens förstörda hus blir helt igen tack vare uj:en, som har ganska yvigt rockerhår. Amerikansk.
Har du någon aning om när filmen kan vara gjord, kan du inte berätta något mer om slutscenen?
Postad 07 februari 2010 - 10:10
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Det är den klassiska rysar filmerna Critters du tänker på. Tror det är första filmen som den scenen är ifrån slutet. Filmerna blir INTE bättre med sina uppföljare =) Hade critters maraton för inte så länge sen
Redigerat av _FredriK_, 07 februari 2010 - 10:13.
Postad 07 februari 2010 - 18:48
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Ibland har man tur...
Truddelutten jag tänker på är med på Eniros tv-reklam just nu. Vet inte vilken av reklamerna, men en av dem.
Hälsningar
Johan
Stog och diskade och överhörde tvn i vardagsrummet. Musiken som jag så starkt förknippar med denna tv-serie jag söker är även med i en tv-serie från idag som heter Små Einsteins och går på Playhouse Diseny. Små Einsteins/Little Einsteins: http://akas.imdb.com/title/tt0756522/Hoppad någon 70:talist känner igen det..  /Johan Hej
Jag söker en gamal tecknad serie. Vet ej om den gick på tv eller om man såg den på video.
Det jag kan komma ihåg är att det handlar om en hjälte. Det är lite western kännsla över allt. Har för mig att han var maskerad. Tror han hade en kompis/sidekick. Den är förmodligen från sent 70-tal eller tidigt 80-tal.
"Ledmotivet" eller vad man ska kalla det är en känd truddelutt med just western kännsla. Hörde den i något sammanhang för några veckor sedan, men kan inte komma ihåg var.
Vet att det i ett avsnitt kretsar ganska mycket kring "geisrar".
Någon som kan hjälpa mig med detta? Vore grymt tacksam. Kul att visa barnen vad man själv såg på när man var liten.
Fyller på med mer info om jag kommer på något.
Hälsningar
Johan
Stog och diskade och överhörde tvn i vardagsrummet. Musiken som jag så starkt förknippar med denna tv-serie jag söker är även med i en tv-serie från idag som heter Små Einsteins och går på Playhouse Diseny. Små Einsteins/Little Einsteins: http://akas.imdb.com/title/tt0756522/Hoppad någon 70:talist känner igen det..  /Johan
Postad 17 februari 2010 - 13:23
Unregistered87ded29e
-
Unregistered87ded29e
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
letar efter en film jag såg när jag var liten
det jag mins var att det var någon typ av robot/cyborg som hängde på väggen som sedan fick liv
och tror huvudrollen var någon brud
väldigt lite att gå på men tror att det är säkert någon som känner igen detta
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|