1960 och 1963 är väl inte samma produktfamilj? 1960 är samma som 1910 men med HDD. 1963 är ju en helt ny box.Verkar som xxx3 på slutet är med större hårddisk, annars ska det väl vara samma? Rätta mej gärna om jag har fel...
http://www.motorola....s/VIP1960_US-EN
pdf: http://www.motorola....pdf?localeId=33
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 11 februari 2010 - 11:48
Postad 11 februari 2010 - 11:54
Du kan ha rätt, jag är inte säker, men det verkar som det enda som skiljer är storlek på HDD. Ber om ursäkt om jag har fel.1960 och 1963 är väl inte samma produktfamilj? 1960 är samma som 1910 men med HDD. 1963 är ju en helt ny box.
mvh: MrVan
Postad 11 februari 2010 - 12:17
Blev lite OT. Frågan var ju egentligen om den klarar 1080i/p eller ej och det gör den förmodliigen men att det är spärrat i mjukvara vilket iofs kan vara vettigt då Telia inte har någon kanal som sänder i 1080i/p. Den hittills enda HD-kanalen i Telias nät, SVTHD, sänder i 720pDu kan ha rätt, jag är inte säker, men det verkar som det enda som skiljer är storlek på HDD. Ber om ursäkt om jag har fel.
Postad 11 februari 2010 - 12:23
Men innebär det att boxen skalar upp till 1080p om jag inget väljer? Varför skulle annars min tv säga 1080p om signalen när jag trycker på tv-fjärrens info-knapp?Blev lite OT. Frågan var ju egentligen om den klarar 1080i/p eller ej och det gör den förmodliigen men att det är spärrat i mjukvara vilket iofs kan vara vettigt då Telia inte har någon kanal som sänder i 1080i/p. Den hittills enda HD-kanalen i Telias nät, SVTHD, sänder i 720p
Postad 11 februari 2010 - 12:25
Det har jag väl knappast skrivit, utan snarare att det beror på kombinationen av två implementationer med brister. Det jag reagerat på är att många verkar ha ansett att Onkyo inte har någon del/ansvar alls i detta utan att det enbart är Telia/Motorolas fel.
Mycket gissningar om orsaken till HDCP problemen. Jag har ingen erfarenhet av Onkyo så jag kan inte kommentera. Men om LCD eller plasma X och reciever Y fungerar med alla andra enheter via HDMI inkl Motorola 1910 men inte 1963. Och det sedan kommer en ny variant av 1963 med något annat chip och det fungerar igen. Ja då har jag definitivt en åsikt om var problemet finns och vems ansvar det är.
Postad 11 februari 2010 - 12:40
Blev lite OT. Frågan var ju egentligen om den klarar 1080i/p eller ej och det gör den förmodliigen men att det är spärrat i mjukvara vilket iofs kan vara vettigt då Telia inte har någon kanal som sänder i 1080i/p. Den hittills enda HD-kanalen i Telias nät, SVTHD, sänder i 720p
Det är bättre om digital boxen har "pass-through" av signalen oavsett om det är SD eller HD sändningar. Oftast blir det mycket bättre bild kvalitet om TV:n eller recievern tar hand om uppskalningen och eventuell deinterlacing. Jag har testat flera olika Motorola boxar med LCD och plasma av olika märken och färgåtergivningen är inte ok om boxen skalar upp bilden.
Redigerat av Unregistered29650, 11 februari 2010 - 12:41.
Postad 11 februari 2010 - 12:47
Du kan ha rätt, jag är inte säker, men det verkar som det enda som skiljer är storlek på HDD. Ber om ursäkt om jag har fel.
Det är två olika produktgenerationer.
1960 är en 1910 fast med HDD och inspelning. Klarar som mest 1080i. 1963 är en 1903 fast med HDD och inspelning och klarar 1080p. Utöver detta är det stor skillnad på processor och minne. Jag skrev en del fakta om det i ett inlägg i höstas. Orkar dock inte leta rätt på det inlägget.
Storleken på HDD är upp till varje operatör att välja.
/A
Postad 11 februari 2010 - 12:49
1960 är en 1910 fast med HDD och inspelning. Klarar som mest 1080i. 1963 är en 1903 fast med HDD och inspelning och klarar 1080p. Utöver detta är det stor skillnad på processor och minne. Jag skrev en del fakta om det i ett inlägg i höstas. Orkar dock inte leta rätt på det inlägget.
/A
En annan distinkt skillnad är att 19x3 serien fixar att mata ut RGB på SCART samtidigt med HDMI, vilket alltså inte 19x0 serien klarar av (då blir det bara kompositvideo som matas ut på SCART då man har HDMI igågn). Det finns en hel del anpassningar för detta i GUI-koden då det gäller inställningarna för detta.
/Peter Cigéhn
Postad 11 februari 2010 - 12:50
/A
Ok, då vet jag :-)
Postad 11 februari 2010 - 13:57
kör tvboxen i hdmi ingång 1.Vad har du gjort för att få det att funka?
Postad 11 februari 2010 - 15:48
Postad 11 februari 2010 - 15:52
Vad skiljer denna jämfört med de andra ingångarna.
Det ska bli kul att få veta deras svar.
Jag hoppas Telia tar till sig sånt som upptäcks här så de kan hjälpa folk som ringer till dem med samma problem.
Tänk att få tipset att prova ingång 1 på förstärkaren om man ringer till deras support.
Postad 11 februari 2010 - 16:08
Det gjorde det. Fick en box som var tillverkad i Januari 2010. Klockrent. Tack all på forumet för hjälpen :-)
Postad 11 februari 2010 - 16:10
Har inte riktigt hängt med i svängarna på sista tiden... finns det numera två olika HDD boxar ute i Telia nätet? Är det 1963 som är den "bästa"?
Nej, Telia valde att satsa på den helt nya 1963-boxen istället för den flera år gamla 1960 (som t ex Boxer kör).
/A
Postad 11 februari 2010 - 20:52
Kanske är värt att Onkyo-ägare kollar in denna tråd för att uppdatera mjukvaran i receivern...
http://www.avsforum....d.php?t=1016297
Postad 11 februari 2010 - 22:18
för min del så har jag nyaste firmaware och måste ändå köra med ingång 1.Helt OT, men eftersom så många pratat om krångel med Onkyo...
Kanske är värt att Onkyo-ägare kollar in denna tråd för att uppdatera mjukvaran i receivern...
http://www.avsforum....d.php?t=1016297
Postad 11 februari 2010 - 22:25
Men gör det något? Eller har du fler HDCP-maskiner som behöver den ingången? Annars är det väl ok att köra med boxen i "ettan"??för min del så har jag nyaste firmaware och måste ändå köra med ingång 1.
Postad 11 februari 2010 - 22:48
Är det inte mer korrekt att säga att HDCP är av samma generation som HDMI? DVI som är lite äldre kan sakna HDCP men apparater med HDMI har väl i stort sett alltid också HDCP?HDCP är en ny teknik i samma generation som BD. Att förstärkare bara har stöd för HDCP på en ingång märkt med BD och inte på de andra märkta DVD, osv, känns inte alls konstigt. Om ni orkar läser i er manual kan det till och med stå svart på vitt där. Den som tänker efter lite inser att när DVD-lanserades fanns inte HDMI. När de första plattskärmarna med HDMI lanserades hade inte BD och andra moderna tekniker med krav på HDCP lanserats. Alltså är det inte alls konstigt att tv-apparater och förstärkare med HDMI inte automatisk har fullt stöd för HDCP.
Det här låter som nonsens. Det finns ju ingen vinst i att förhindra uppspelning på utrustning som har HDCP, hur 'dålig' eller gammal implementation än är. Det är ju inte som om säg Onkyo försöker göra något lurt som går hem på 1910 men inte på 1963. Vad skulle det vara? HDCP ska ju bara säkerställa att utrustningen som tar emot materialet är 'sanktionerad' (alltså inte är tillverkat av någon skum firma som gör utrustning för kopiering), och att det krypteras.Om HDCP bara vara delvis imlementerat i den gamla 1910 och nu är fullt implementerat i den nya 1963 är det inte det minsta konstigt att den nya har större *AVSIKTLIGA* "problem" att fungera med enheter som har ofullständigt eller bristfälligt HDCP-stöd.
Sen undrar jag hur stor vikt man skall lägga vid vilket HDMI/HDCP-chip som används. Jag tror implementationen av HDCP till stor del ligger i mjukvara som tillverkaren har kontroll över och att det är här buggarna smyger sig in. Annars skulle ju inte Motorola, Onkyo mf kunna göra fixar för HDCP genom att släppa ny firmware.
/jonas
Postad 11 februari 2010 - 23:07
Fint, jag är också nyfiken på ett svar! Jag ställde samma fråga till återförsäljaren i somras när jag hade problem med 1910 ochmin Onkyo 576. Läget då var att det inte fungerade på någon ingång på min receiver men på ingång 1 på bl a 606:an. Jag tjatade rätt mycket om det faktiskt, tyckte att det var en bra ledtråd till vad problemet med 1910 var. Till slut kontaktade de Onkyo men det kändes som om de ändå ställde fel fråga eller så valde Onkyo att inte svara ordentligt för något svar på vad som skiljer ingångarna åt fick jag inte. Istället ville återförsäljaren då testa med att ge mig ny firmware. Innan det blev aktuellt hade Motorola släppt en fix som löste problemet för 1910.Nu har återförsäljaren där jag köpte min Onkyo 5007 fört frågan vidare till Onkyo om vaför Motorola boxen 1963 bara fungerar på HDMI ingång 1.
Vad skiljer denna jämfört med de andra ingångarna.
Det ska bli kul att få veta deras svar.
/jonas
Postad 11 februari 2010 - 23:17
Det är svårt att säga om det kommer att bli strul eller inte utan att testa. Även om det är passthrough så måste boxen och receivern komma överens om HDCP för du ska få bild.Jag funderar på att köpa en enklare receiver (Andersson RB-100) med 3 st passtrough HDMI-ingångar med stöd för 1080p och om jag fattat rätt så avkodar den inte HDMI utan ljudet får jag ta med separat kabel från min 1963 till förstärkaren?
Kommer det att bli strul med HDCP? Något annat att tänka på?
Om Telia hade haft en lista över fungerande/icke fungerande utrustning hade du kanske kunnat få hjälp där.
/jonas
Postad 12 februari 2010 - 10:11
Jag startade om min digitalbox i går (1910) och fick därmed in den senaste uppdateringen. Jag märkte därefter att jag inte längre fick ut dolby digital på svt2 (ljudet fungerade dock men blev istället Dolby Pro Logic II), någon annan som märkt av detta? Jag fick DD på både svt1 och svt HD.
Det kanske är så enkelt att alla program hos svt2 inte sänds med DD?
Utrustning (allt körs över hdmi):
förstärkare - HK AVR 255
box - 1910
tv - sony w4500
/m
Postad 12 februari 2010 - 13:52
Det här låter som nonsens. Det finns ju ingen vinst i att förhindra uppspelning på utrustning som har HDCP, hur 'dålig' eller gammal implementation än är. Det är ju inte som om säg Onkyo försöker göra något lurt som går hem på 1910 men inte på 1963.
Jag tror att du missförstår. En dålig implementation kan t.e.x ha problem med sync eller skita i att skicka till synes onödiga data som standarden säger. Det är ganska vanligt att tillverkare tillverkar ett subset av en standard tills kunderna börjar skrika om den saknade funktionaliteten, allt för att vara så kostnadseffektiva som möjligt. Så med AVSIKTLIGA fel menas att de nyare chippen följer standarden bättre och då inte kan tillåta kommunikation med äldre som inte gör det.
Sen behöver det ibland inte ens vara en dålig implementation, det kan helt enkelt vara tvetydiga specifikationer som är grund till problemen; tillverkare har tolkat den olika.
Postad 12 februari 2010 - 14:38
Jag håller med att det du säger gäller för många standarder. Men inte för HDCP. HDCP är ju ingen funktion som ger användaren något, den tillför inget. Det är meningslöst att säga att den här moderna boxen har bättre HDCP än den där gamla (om man inte menar att bättre är att den är mer förlåtande mot apparater som inte riktigt följer specen).Jag tror att du missförstår. En dålig implementation kan t.e.x ha problem med sync eller skita i att skicka till synes onödiga data som standarden säger. Det är ganska vanligt att tillverkare tillverkar ett subset av en standard tills kunderna börjar skrika om den saknade funktionaliteten, allt för att vara så kostnadseffektiva som möjligt. Så med AVSIKTLIGA fel menas att de nyare chippen följer standarden bättre och då inte kan tillåta kommunikation med äldre som inte gör det.
Det finns inget fall där än 'bra' implementation gör rätt när den inte accepterar (alltså inte fungerar med) en 'dålig'. Om det vore så vore det ju totalt kass, ska jag inte längre kunna anväda min gamla TV för att det nu har kommit nya fräcka boxar med 'bättre' HDCP?
Absolut kan det vara så, jag påstar inget annat. HDCP är ett ###### skit. Vi kunder ska inte behöva drabbas för att media-branschen hittar på sånt. Om specen nu är tvetydig så är det katastrof att HDCP används. Se till att alla gör rätt eller sluta med HDCP så att jag slipper få problem helt i onödan.Sen behöver det ibland inte ens vara en dålig implementation, det kan helt enkelt vara tvetydiga specifikationer som är grund till problemen; tillverkare har tolkat den olika.
/jonas
Postad 12 februari 2010 - 14:51
Postad 12 februari 2010 - 15:19
Någon som vet vad det är för förändringar/förbättringar denna gång??Ny version idag 5_0_21_4_swe
Postad 12 februari 2010 - 15:27
Nej. Så enkelt är det inte. Från Wikipedia:Är det inte mer korrekt att säga att HDCP är av samma generation som HDMI? DVI som är lite äldre kan sakna HDCP men apparater med HDMI har väl i stort sett alltid också HDCP?
According to HDCP Specification 1.2 (beginning with HDMI CTS 1.3a), any system that implements HDCP must do so in a fully compliant manner. HDCP testing that was previously only a requirement for optional tests such as the "Simplay HD" testing program is now part of the requirements for HDMI compliance.[90][91][92]
Vilket svart på vitt säger att gamla produkter med HDMI inte nödvändigtvis har ett komplett och fungerande stöd för HDCP.
Postad 12 februari 2010 - 16:04
Min andra box hade s/n 1935728814 Prod.datum 2009-12 och den fungerade inte...Har blivit lovad inspelningsbar box med det nya chipet först fick jag en med serialnr:1935561199 2:a boxen som kom idag 12-2 med nr:1935634061 bägge från 2009-12 jag antar att det också är med det gamla chipet. Från vilket serialnr och tillverkningsmånad är der det nya chipet?
Postad 12 februari 2010 - 16:32
Var i kontakt med supporten både på telefon och chatt enligt dessa så kunde dom inte påverka vilka serialnr eller chip på boxarna som skickas ut utan dom skickas ut direkt från tillverkaren så det är rena turen om man får en med det nya chipet enligt supporten.Och att dom skulle ha några listor vilket serialnr som har det nya chipet eller att dom skulle ha någon speciell rutin för att byta ut boxar med problem(gamla chipet) till boxar med det nya chipet hade dom aldrig hört talas om.Min andra box hade s/n 1935728814 Prod.datum 2009-12 och den fungerade inte...
Postad 12 februari 2010 - 16:42
Nej. Så enkelt är det inte. Från Wikipedia:
According to HDCP Specification 1.2 (beginning with HDMI CTS 1.3a), any system that implements HDCP must do so in a fully compliant manner. HDCP testing that was previously only a requirement for optional tests such as the "Simplay HD" testing program is now part of the requirements for HDMI compliance.[90][91][92]
Vilket svart på vitt säger att gamla produkter med HDMI inte nödvändigtvis har ett komplett och fungerande stöd för HDCP.
Visst, visst. Jag sa bara att de flesta apparater med HDMI har också HDCP. Och så tror jag nog att det är. Men det är inte viktigt, jag förstår ändå inte riktigt vad du vill säga. Att man inte ska bli förvånad om man köper en receiver och den inte har HDCP på alla HDMI-portar?
/jonas
Postad 12 februari 2010 - 17:09
Telia bjuder på "Alla hjärtans dag" filmer i helgen

Redigerat av lindo, 12 februari 2010 - 17:10.
Postad 12 februari 2010 - 17:53
Tips!
Telia bjuder på "Alla hjärtans dag" filmer i helgen
Tack för tipset.
Ett mycket bra initiativ från Telia, tycker jag.
http://www.telia.se/...allahjartansdag
Postad 12 februari 2010 - 18:39
Någon som vet vad det är för förändringar/förbättringar denna gång??Ny version idag 5_0_21_4_swe
Den enda ändringen mellan 5_0_21_3 till 5_0_21_4 är att dom "hårdkodade" tiderna för när det är lokala nyhetssändningarna i Gomorron Sverige är rättade/uppdaterade. Rätt fascinernade att Telia tvingas släppa ny version av programvaran när SVT byter tider i sina TV-tablåer!

- GOMORRON_SVERIGE_FIRST_START: "07:10:00", - GOMORRON_SVERIGE_FIRST_END: "07:13:30", + GOMORRON_SVERIGE_FIRST_START: "07:05:00", + GOMORRON_SVERIGE_FIRST_END: "07:08:30", GOMORRON_SVERIGE_SECOND_START: "07:40:00", GOMORRON_SVERIGE_SECOND_END: "07:43:30", - GOMORRON_SVERIGE_THIRD_START: "08:10:00", - GOMORRON_SVERIGE_THIRD_END: "08:13:30", + GOMORRON_SVERIGE_THIRD_START: "08:05:00", + GOMORRON_SVERIGE_THIRD_END: "08:08:30", GOMORRON_SVERIGE_FOURTH_START: "08:40:00", GOMORRON_SVERIGE_FOURTH_END: "08:43:30", - GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_START: "09:10:00", - GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_END: "09:13:30", + GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_START: "09:05:00", + GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_END: "09:08:30",
/Peter Cigéhn
Redigerat av Unregistered2c1997ae, 12 februari 2010 - 18:42.
Postad 12 februari 2010 - 19:16
Rätt fascinernade att Telia tvingas släppa ny version av programvaran när SVT byter tider i sina TV-tablåer!
Eller ganska oroväckande.

Postad 12 februari 2010 - 20:43
Aha, tackar. Du verkar ha järnkoll på detta med firmwares, GUI och annat :-)Någon som vet vad det är för förändringar/förbättringar denna gång??
Den enda ändringen mellan 5_0_21_3 till 5_0_21_4 är att dom "hårdkodade" tiderna för när det är lokala nyhetssändningarna i Gomorron Sverige är rättade/uppdaterade. Rätt fascinernade att Telia tvingas släppa ny version av programvaran när SVT byter tider i sina TV-tablåer!
- GOMORRON_SVERIGE_FIRST_START: "07:10:00", - GOMORRON_SVERIGE_FIRST_END: "07:13:30", + GOMORRON_SVERIGE_FIRST_START: "07:05:00", + GOMORRON_SVERIGE_FIRST_END: "07:08:30", GOMORRON_SVERIGE_SECOND_START: "07:40:00", GOMORRON_SVERIGE_SECOND_END: "07:43:30", - GOMORRON_SVERIGE_THIRD_START: "08:10:00", - GOMORRON_SVERIGE_THIRD_END: "08:13:30", + GOMORRON_SVERIGE_THIRD_START: "08:05:00", + GOMORRON_SVERIGE_THIRD_END: "08:08:30", GOMORRON_SVERIGE_FOURTH_START: "08:40:00", GOMORRON_SVERIGE_FOURTH_END: "08:43:30", - GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_START: "09:10:00", - GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_END: "09:13:30", + GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_START: "09:05:00", + GOMORRON_SVERIGE_FIFTH_END: "09:08:30",
/Peter Cigéhn
Postad 12 februari 2010 - 21:01
Nu ang HDMI och förstärkare. Jag skulle få den med nytt chip utskickad till mig.
Han sade även att de gamla var slut el återtagna av Motorola.
Ska bli spännande och se om jag får den nya och om den funkar i alla portarna.

Återkommer.
Postad 12 februari 2010 - 21:08
Hmmm min box fungerar nu men fungerar den i morgon. Kanske lika bra att ordna ett utbyte.Var i kontakt ännu en gång med supporten.
Nu ang HDMI och förstärkare. Jag skulle få den med nytt chip utskickad till mig.
Han sade även att de gamla var slut el återtagna av Motorola.
Ska bli spännande och se om jag får den nya och om den funkar i alla portarna.
Återkommer.
Postad 12 februari 2010 - 21:21
Hmmm min box fungerar nu men fungerar den i morgon. Kanske lika bra att ordna ett utbyte.
Om den funkar i alla portarna så tycker inte jag att du ska förska att byta den.
Då ska du vara glad att du lyckats få en fungerande från början.

Postad 12 februari 2010 - 21:30
Om den funkar i alla portarna så tycker inte jag att du ska förska att byta den.
Då ska du vara glad att du lyckats få en fungerande från början.
Jo men min box är kopplad direkt till tv:n. Men om jag köper en förstärkare med HDMI om något år vill jag ju inte råka ut för något problem med en box som inte har någon garanti kvar.
Postad 12 februari 2010 - 21:45
Har du kollat med ditt serienummer om det är det gamla eller nya chippet i din box?Jo men min box är kopplad direkt till tv:n. Men om jag köper en förstärkare med HDMI om något år vill jag ju inte råka ut för något problem med en box som inte har någon garanti kvar.
Postad 12 februari 2010 - 22:09
Min box är 1963@100kr/månad boxen så det är det gamla chipet

Postad 12 februari 2010 - 22:18
Aha, för jag letade genom dina inlägg men kunde inte se det någonstans, men ok, då kan det ju kanske vara läge att byta.jag uppskattar ditt engagemang :-)
Postad 13 februari 2010 - 03:15
Jag googlade runt lite och det verkar dessutom som om VIP1960 har en helt annan låda som är mer än dubbelt så bred och lite djupare än 1910. Inbyggd nätdel istället för en extern trafo. 3.5" hårddisk iställetför 2.5", osv.Ok, då vet jag :-)
Google är faktiskt lite läskigt. En sökning på "Motorola VIP1960 detailed specification" ger bland annat den här:
http://www.luxus.cz/...cific_sheet.pdf
Notera "Motorola Confidential" ;-)
Postad 13 februari 2010 - 10:01
mvj: MrVan
Postad 13 februari 2010 - 13:01
Det är klart det finns ju alltid lösningen att skita i att köpa till några extra tv program från telia
Postad 13 februari 2010 - 14:29
Vänta istället, om några månader så finns säkert en som är ändrad i någon liten detalj. Ja menar de kom väl i november och det har redan skett i alla fall en ändring i den.jag uppskattar ditt engagemang :-)
Det stödjer ju för övrigt min upplevelse att den 1510 jag hade tidigare var mycket piggare än grannens. Min var ett till två år nyare än grannens, och grannens upplevdes mycket trögare i navigeringen. Grannens kändes inte som en färdig produkt egentligen i jämförelse med min.
Redigerat av Unregistered31511, 13 februari 2010 - 14:35.
Postad 13 februari 2010 - 14:57
Jag har precis blivit kollektivansluten till telias bredbands TV. I detta ingår lagompaketet som läggs på hyran. Ringde och beställde Viasat golf. Problemet är att om jag skall titta på golfkanalen får jag gå ut från lagompaketet (kollektivt) och logga in ånyo med det nya kontroll id nr (viasat golf (personligt). Detta kändes ju inte helt bra så jag ringde kundsupport som uppger att det finns ingen möjlighet att slå ihop dessa abbonemang.
Vilket nummer ringde du? 020 755 766 ska du ringa så kommer de att lägga till kollektivavtalet på ditt kanalpaket med Viasat golf. Har du LAN tjänst kan man rent tekniskt ha 5 stycken boxar, även om de som har så många boxar inte är så många om man säger så.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 13 februari 2010 - 15:01
Redigerat av defiant, 13 februari 2010 - 15:04.
Postad 13 februari 2010 - 15:14
7 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar