Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Apple iPhone *

2504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9.516666 (59) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8.777776 (44) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 05 January 2008 - 22:13

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

• 620 inlägg
  • 0
Finns ju många riktigt riktigt bra program som är open source av olika slag. Finns ju ingen anledning att köra på piratkopierat i detta fallet.

Postad 06 January 2008 - 01:17

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Ingen som hört något mer om 1.1.3?
Läste något om nästa månad men det känns väldigt långt borta!

Postad 06 January 2008 - 09:51

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när iphone släpps i frankrike? Jag läste att de är olåsta pga av att fransk lag inte tillåter låsta telefoner! :)

Postad 06 January 2008 - 10:04

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Är det någon som vet när iphone släpps i frankrike? Jag läste att de är olåsta pga av att fransk lag inte tillåter låsta telefoner! :)

slutet av November 2007.

Postad 06 January 2008 - 10:08

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Ingen som hört något mer om 1.1.3?
Läste något om nästa månad men det känns väldigt långt borta!

Som vanligt med Apple så vet ingen. Men ett tips är att Macworld startar den 15 Jan.

Postad 08 January 2008 - 12:07

Linko
  • Linko
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Ingen här som lessnat på sin Iphone och vill sälja ? :)
Det ser ut som priserna på blocket, tradera etc. skjuter i höjden ? Känns som man får köpa en 1.12 och köpa till ett stealth sim eller turbosim. Fanns det inte något sätt man kunde beställa en från Apple.com genom att använda sig av någon slags "bouncer" adress i USA ?

Du kan beställa via www.international-orders.com för 499 dollar

Postad 08 January 2008 - 14:50

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur det är med er men jag störde mig i början på hur man syncar musik med iPhone. Fungerar inte som med iPod. Men jag fann en relativt bra "work-around". Jag har ställt in att den ska synca playlists och så har jag skapat en iPhoneMusic playlist som jag uppdatera lokalt sen syncar jag efteråt. Funkar fint.
Kan hända att någon skrivit om detta innan. Sorry isfåfall.

Postad 08 January 2008 - 14:55

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur det är med er men jag störde mig i början på hur man syncar musik med iPhone. Fungerar inte som med iPod. Men jag fann en relativt bra "work-around". Jag har ställt in att den ska synca playlists och så har jag skapat en iPhoneMusic playlist som jag uppdatera lokalt sen syncar jag efteråt. Funkar fint.

Hinner aldrig lyssna på musik på den längre. Har för många podcasts :).

Postad 08 January 2008 - 15:26

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
:)

Postad 08 January 2008 - 15:32

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Håller med är riktigt drygt att det inte funkar som på en ipod!
Sedan att man bara kan ha den syncat på ett itunes suger hårt :)

Postad 08 January 2008 - 15:37

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

• 620 inlägg
  • 0
VA?! Klart du kan ha den synkat mot flera itunes. De har jag, ett på jobb och ett hemma. Faktum är att man ska bråka rätt mkt med iphonen innan de raderar det som ligger på den även om det ibland inte känns så. Läs lite på ilounge där står rätt mkt om de här jag babblar om nu.

Hur menar ni med att de inte funkar att synka på samma vis som med ipod? har själv en ipod nano och en iphone och de fungerar väl inte sådär jätteannorlunda. Eller så är mitt minne extremt kort.

Postad 08 January 2008 - 16:03

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Du kan beställa via www.international-orders.com för 499 dollar

Någon som har beställt ifrån den sidan? Jag är ute efter ett sånt där travel-kit så jag får den svenska stickproppen att sätta på min usb-vägg laddare, den man får med iPhone. Jag hittar inte någon sådan i nån svensk butik tyvärr.

Postad 08 January 2008 - 16:09

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Hur menar ni med att de inte funkar att synka på samma vis som med ipod? har själv en ipod nano och en iphone och de fungerar väl inte sådär jätteannorlunda. Eller så är mitt minne extremt kort.

Till och börja med kan man inte ta bort filer från iPhone direkt. Sen kan man inte som med iPod bara dra filer över till iPhone så dom läggs till direkt. Man måste markera dom låtar man vill ha och se till att avmarkera resten som man inte vill ha. Detta om man valt att man vill välja vilka låtar. Det är så här man dessutom tar bort musik från iPhone. Genom att se till att musiken du inte vill ha ska vara avmarkerade. Med andra ord så är det en ren synk process. Den tittar vad jag markerat. Lägger till det och tar bort det som inte är markerat vid synk. iPod funkar som en hårddisk.

Skillnaded är helt enkelt att en iPod fungerar som en extern hårddisk där man kan gå "in" och välja vad som ska vara där eller inte medan iPhone enbart använder sig av synk system. Jag har flera här på jobbet som jag visat det och dom säger det är annorlunda mot en iPod.

Postad 08 January 2008 - 16:34

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

• 620 inlägg
  • 0
Basselito jag köper det du säger till fullo. Du har helt rätt. Jag måste dock få påpeka att om man hänger upp sig på det med iphonen (tolka detta rätt nu) så har man missat en av de allra bästa finesserna med itunes och de e deras playlists och inte minst deras smarta playlists. Jag rekommenderar alla än en gång som inte riktigt köper itunes stuket att gå in på ilounge och dra ner någon av deras artiklar om itunes. De är bara några sidor och har gjort all världens skillnad för mig.

Postad 08 January 2008 - 17:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Till och börja med kan man inte ta bort filer från iPhone direkt. Sen kan man inte som med iPod bara dra filer över till iPhone så dom läggs till direkt. Man måste markera dom låtar man vill ha och se till att avmarkera resten som man inte vill ha. Detta om man valt att man vill välja vilka låtar. Det är så här man dessutom tar bort musik från iPhone. Genom att se till att musiken du inte vill ha ska vara avmarkerade. Med andra ord så är det en ren synk process. Den tittar vad jag markerat. Lägger till det och tar bort det som inte är markerat vid synk. iPod funkar som en hårddisk.

Skillnaded är helt enkelt att en iPod fungerar som en extern hårddisk där man kan gå "in" och välja vad som ska vara där eller inte medan iPhone enbart använder sig av synk system. Jag har flera här på jobbet som jag visat det och dom säger det är annorlunda mot en iPod.

Jodå det går visst att ta bort filer på Iphone utan att synka. Dra med fingret över filen från vänster till höger.
Men det funkar kanske bara med film och podcasts och bilder.
Finns ett program som heter SwapTunes som gör att man kan ha 2 olika library också.

Jag upplever itne synkningen som jobbig men jag har iofs aldrig ägt en ipod heller så jag har inget att jämföra med. Tycker det är smidigt som det är.

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 January 2008 - 17:13.

Postad 08 January 2008 - 17:34

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

• 620 inlägg
  • 0
Men itunes raderar inte dina filer bara för att du har två konto till samma iphone. Men om du tar bort filer du lagt till i konto1 från konto1 så tas de bort, men om du lägger till filer med konto1 och sen med konto2 så raderas inte filerna från konto1 när du synkar med konto2 om där finns plats. Även om det känns logiskt att en synkning skulle radera det...men så är inte fallet.

Postad 08 January 2008 - 21:56

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Basselito jag köper det du säger till fullo. Du har helt rätt. Jag måste dock få påpeka att om man hänger upp sig på det med iphonen (tolka detta rätt nu) så har man missat en av de allra bästa finesserna med itunes och de e deras playlists och inte minst deras smarta playlists. Jag rekommenderar alla än en gång som inte riktigt köper itunes stuket att gå in på ilounge och dra ner någon av deras artiklar om itunes. De är bara några sidor och har gjort all världens skillnad för mig.

Vilket jag inte missade som tur är. :) Det sättet jag använder mig av funkar inte bara som en bra lösning utan riktigt optimalt.

Sen så kollade jag precis om det är möjligt att ta bort filer direkt. Det går med filmer, podcast etc men inte med låtar.

Postad 10 January 2008 - 11:25

tobbe13370
  • tobbe13370
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
det kanske redan står på tråden men iochmed antalet sidor orkar jag inte blädda och leta. men äre nån som vet hur man fixar mms till iPhone? ja har programmet "swirlyMMS", men är osäker på vad ja ska fylla i på inställningar. vore tacksam för svar! :)

Postad 10 January 2008 - 12:07

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

det kanske redan står på tråden men iochmed antalet sidor orkar jag inte blädda och leta. men äre nån som vet hur man fixar mms till iPhone? ja har programmet "swirlyMMS", men är osäker på vad ja ska fylla i på inställningar. vore tacksam för svar! :)

Du borde hitta inställningarna på din operatörs hemsida. Under din "Min sida" eller nåt. Det fick jag göra när jag skulle få igång MMS på min P900. Då fick jag gå in på Telenors hemsida.

Postad 10 January 2008 - 16:26

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Orkar inte bläddra? Dagens ungdom ;) Bara så du vet kan du inte ta emot mms, bara skicka.

Postad 10 January 2008 - 22:16

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Orkar inte läsa igenom hela tråden men någon som vet när den släpps i Sverige och ett ungefärligt pris??

Mvh En trööööööööööött grabb :D

Postad 10 January 2008 - 22:39

jeccou
  • jeccou
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Alla som är för lata för att leta i tråden borde kanske använda sig av "Sök inom tråden"-knappen som finns efter inläggen... :D

Postad 10 January 2008 - 23:04

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Orkar inte läsa igenom hela tråden men någon som vet när den släpps i Sverige och ett ungefärligt pris??

Mvh En trööööööööööött grabb :D

Var snack om runt 5 lax vid lansering, men eftersom ingen vet och när och hur Iphone kommer till Svealand är det svårt att vara med exakt. Vi vet inte vilken operatör som kommer få in Iphone.

Någon som vet hur man ändra installerings plats för apps? efter att lagt in några små apps strejkar iphonen och säger att hårddisken börjar bli full? :P
Men det är 5 gb ledigt....

Postad 11 January 2008 - 17:33

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Alla som är för lata för att leta i tråden borde kanske använda sig av "Sök inom tråden"-knappen som finns efter inläggen... :)

Aaa, just, hade glömt de :P Men ja va väldigt trött efter en lång skolda och orkade inte tänka så mycket. :P

Postad 13 January 2008 - 16:02

Unregistered3968b7ce
  • Unregistered3968b7ce
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Måste bara tala om att en vän gick runt och frågade några olika butiker i Eskilstuna området (stan/tunapark). Och Han kunde inte få något vettigt svar från någon av butikena förrutom!! Telia, de sa att de kommer få in iPhone men de vet inte när. :S

Postad 13 January 2008 - 21:28

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Måste bara tala om att en vän gick runt och frågade några olika butiker i Eskilstuna området (stan/tunapark). Och Han kunde inte få något vettigt svar från någon av butikena förrutom!! Telia, de sa att de kommer få in iPhone men de vet inte när. :S

De kan inte ge ett svar pga att de inte vet. Telia säger så bara för att de vill få nya kunder, på samma sätt som Telenor, Tele2 och Tre har sagt samma sak.

Postad 14 January 2008 - 02:23

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Alltså även om butikerna i fråga hade någon form av information så kan man ju aldrig lita på dom. Ring runt till Telia/Bredbandsbolaget/Tele2/Glocalnet Whatever. Fråga om dom någon gång kommer få 1gbit internet och om inte DU kan få det, då det väl kommer dvs. Ringer du 5 ggr till varje operatör får du säkert 5 olika svar varje gång beroende på vem du får prata med.

Nu blev detta lite offtopic men det är lite tjatigt med folk som lägger in info som dom hört ifrån personal i olika mobiltelefonibutiker runt om i sverige. Det är i dagsläget omöjligt att få korrekt information om hur var och när iPhone kommer till Sverige.

Om Jobs är din farsa är det ok att du postar information om iPhone lanseringen i sverige men annars tycker jag personligen att ni kan låta bli :) det skapar bara förvirring.

Postad 14 January 2008 - 03:03

Unregistered3968b7ce
  • Unregistered3968b7ce
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Var inte mening att skapa förvirringar... Tyckte bara att det var lite kul att alla butiker sagt nej förrutom Telia...
URSÄKTA poppe_....

Postad 14 January 2008 - 23:14

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Längtar till imorgon kväll....undrar med stor förväntning på vad Apple ska säga :)

Någon som har några roliga appz att rekomendera?

Postad 15 January 2008 - 01:16

Unregistered1421
  • Unregistered1421
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Redigerat av Unregistered1421, 01 January 2018 - 15:03.

Postad 15 January 2008 - 10:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
ScummVM för sjutton. Nu kan man äntligen spela gamla LucasArts klassikers som Monkey Island, Day of the Tentacle osv.

Postad 15 January 2008 - 10:06

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

ScummVM för sjutton. Nu kan man äntligen spela gamla LucasArts klassikers som Monkey Island, Day of the Tentacle osv.

Eftersom radiozo glömde denna...lite lättare nu :)

lägg till i source.
http://urbanfanatics.com/scummvm.xml

Redigerat av Damp, 15 January 2008 - 10:08.

Postad 15 January 2008 - 10:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ok. Trodde den fanns i installera appen by default. Tror inte jag lagt till några sources.

Postad 15 January 2008 - 10:12

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Ok. Trodde den fanns i installera appen by default. Tror inte jag lagt till några sources.

Nu finns i allafall länken :)

Postad 15 January 2008 - 11:53

Darkhippo
  • Darkhippo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
www.international-orders.com verkar ju vara ok, alltså. Är det nån som vet nått mer om denna sida eller företaget? Nån som köpt sin iPhone därifrån?

Ni som har en iPhone i Sverige, vart har ni köpt er?

Postad 15 January 2008 - 16:35

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Undrar en sak: Har iphone kommit till storbritannien? Ska dit å kolla fotboll så kanske ska köpa en där då, om dom inte säljs med ett sånt där skitabonnemang!! Som i Frankrike(?).

Postad 15 January 2008 - 20:04

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Enligt Steve Jobs som höll sitt beryktade keynote på Mac World idag så sa han angående iphone detta.

Nya 1.1.3 firmware är bekräftad att innehålla:

Maps with locations
Webclips
Customizable home screens
SMS multiple people at once
Chapters, subtitles, and language support in video
Lyrics support in audio

Hade dock sett att mms ingick men annars mycke roligare nyheter än 1.1.2 uppdateringen.

Källa: http://www.modmyifon.../cmps_index.php

Postad 15 January 2008 - 20:12

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Undrar en sak: Har iphone kommit till storbritannien? Ska dit å kolla fotboll så kanske ska köpa en där då, om dom inte säljs med ett sånt där skitabonnemang!! Som i Frankrike(?).

Finns i UK och säljs med ett abb, vet dock ej vilket.

Postad 15 January 2008 - 21:25

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Många trevliga nyheter får man säga.

Glädjande var ju också att 4 millioner sålda iPhones, eller 20 000 per dag. Inte illa med tanke på att det bara finns en modell som har '"uråldrig" teknik och finns på ett fåtal marknader.

Postad 15 January 2008 - 21:29

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Många trevliga nyheter får man säga.

Glädjande var ju också att 4 millioner sålda iPhones, eller 20 000 per dag. Inte illa med tanke på att det bara finns en modell som har '"uråldrig" teknik och finns på ett fåtal marknader.

Men samtidigt så är det också en statuspryl och gränsnittet i en iphone gör telefonen. :)

Postad 15 January 2008 - 21:40

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Men samtidigt så är det också en statuspryl och gränsnittet i en iphone gör telefonen. :)

Statuspryl? Har du inte läst i svenska pressen? Det är ju störttöntigt att ha en iPhone ;).

Postad 15 January 2008 - 21:49

Torva
  • Torva
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Hur funkar det med att lägga in program och sånt på en 1.0.2? vad är nackdelarna jämfört med en 1.1.1 eller är de nån skillnad i stort sett alls?

Postad 15 January 2008 - 22:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nja. Om det blir busenkelt att uppgradera min 1.1.1 till 1.1.3 så kanske :)

Postad 15 January 2008 - 22:34

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Men samtidigt så är det också en statuspryl och gränsnittet i en iphone gör telefonen. ;)

Statuspryl? Har du inte läst i svenska pressen? Det är ju störttöntigt att ha en iPhone :D.

Haha , vad kan de?
Jag menar , see bara hur många som köper en :)
Inte kommit något hack till senare ver. än 1.1.1?Eller finns dem bara att de är betydligt svårare att öppna?

Postad 16 January 2008 - 11:48

Cmdr_Chakotay
  • Cmdr_Chakotay
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Se Steve Jobs Keynote tal på Mac World Expo 2008 här: http://www.apple.com...me/qtv/keynote/

Verkligen smart att använda WiFi hotspots och GSM masterna för att triangulera positionen i Maps.
Då slipper man ju en extern GPS ;)

Gissa om man längtar tills iPhone släpps i Sverige, jag är iaf. övertygad :)
Hoppas det blir Telenor som blir operatör här, enligt rykten så har ju Jobs disskuterat med Norska Telenor när han var på besök där...

Postad 16 January 2008 - 12:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Se Steve Jobs Keynote tal på Mac World Expo 2008 här: http://www.apple.com...me/qtv/keynote/

Verkligen smart att använda WiFi hotspots och GSM masterna för att triangulera positionen i Maps.
Då slipper man ju en extern GPS :D

Gissa om man längtar tills iPhone släpps i Sverige, jag är iaf. övertygad ;)
Hoppas det blir Telenor som blir operatör här, enligt rykten så har ju Jobs disskuterat med Norska Telenor när han var på besök där...

Heh. Triangulering har dock väldigt stora felmarginaler. Ser ingen större nytta med det annat än i storstäder där cellerna sitter hyfsat tätt. Tänk dig själv om du är ute på landet där det bara finns 2 celler på en kilometers avstånd och en 3:e ett par mil ifrån. Då kan det bli så illa att den visar flera mil fel :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 16 January 2008 - 14:04.

Postad 16 January 2008 - 14:15

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Den som uppgraderar till nya 1.1.3 klappar jag till på huvudet. Triangulering är ganska värdelöst, har ni inte testat navizon? Yes, den hittade att jag var i rätt stad :S Besides är 1.1.3s "gps" anpassat för USA (givetvis) pga Skyhook så det lär funka dåligt i Sverige. LocoGPS for the win!

Redigerat av Vounce, 16 January 2008 - 14:20.

Postad 16 January 2008 - 15:34

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

• 620 inlägg
  • 0
Vounce. Såg du ens keynoten?

Postad 16 January 2008 - 16:11

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Yesbox, hur så?

Postad 16 January 2008 - 16:13

Cmdr_Chakotay
  • Cmdr_Chakotay
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Den som uppgraderar till nya 1.1.3 klappar jag till på huvudet. Triangulering är ganska värdelöst, har ni inte testat navizon? Yes, den hittade att jag var i rätt stad :S Besides är 1.1.3s "gps" anpassat för USA (givetvis) pga Skyhook så det lär funka dåligt i Sverige. LocoGPS for the win!

Som Steve sa så håller Skyhook på att lägga in WiFi hotspots i databasen i Europa just nu och sedan skulle det göra samma sak i Asien.
Å eftersom Maps location använder både WiFi hotspots och GSM masterna för triangulering så blir det ju betydligt mer exakt :)

Sen kan jag väl hålla med radiozo att den inte lär ersätta GPSen ute på landet men i städerna lär den iaf. vara ett alternativ.

Så klart är 1.1.3 anpassat för USA, Vounce, iPhone är ju inte släppt i Sverige än! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.