Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - D-link Dir-655 *

1307 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 October 2010 - 14:13

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Då skall du kolla på Dovado 4 GR eller SITECOM (beror på vad du skall ha den till välj model)
http://www.dovado.com/4GR.html
http://www.sitecom.com/routers

ANG NIC kort allt som är av 1000mb inget annat kostar runt en 100 lapp

Redigerat av pege63, 22 October 2010 - 13:53.

Postad 21 October 2010 - 14:17

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Vet inte vad du fått för box men :)
Jag fick boxen Netgear CME31B.. man får väll olika boxar beroende på om man har via tv-uttaget eller annat antar jag :)
Och på den jag har är det inte trådlöst tyvärr..

Men visst kommer D-link's funka prima med denna?

Som du ser på baksidan så kan du koppla på en WNDR 3700/EVG 2000 som är en trådlös router, titta i manualen :)
Jag skulle köpa en Dovado 4GR som är en Router/3/4G router för mobiltinternet om man vill använda den delen.
Eller en Sitecom WL-309 router som är en raket för spelspelade & streamande filmer, det är en DUAL channel router.
Bifogad fil  Diagram.gif   28.84K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Tr_dl_st.gif   26.92K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av pege63, 21 October 2010 - 14:34.

Postad 21 October 2010 - 18:40

Oskarl
  • Oskarl
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag vet att jag troligen får svar att läsa igenom hela tråden, men jag chansar helt enkelt på att ställa en fråga.

Har en DIR 655 och fiber 100/10. Tre laptops med Windows 7. Alla tre datorerna har problem med att internet uppkopplingen "går ner" flera gånger om dagen. Det avhjälps genom att starta om routern. Med kabel direkt till bredbandsjacket går det utan problem, så felet ligger i router (eller datorer). Har tom fått min router utbytt av D-Link utan framgång. Har testat senaste firmware, även det utan framgång.

Så min fråga är... är det en inställnings grej i routern - eller måste jag skaffa en annan? Tacksam för alla tänkbara teorier.

Postad 22 October 2010 - 13:49

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
När du säger senaste FW vilken är det du syftar på?
Jag har åxå en DIR 655 & 5 st datorer, 3 stat & 2 laptops.
Har visserligen internet kopplat till telejacket med ADSL modem och har aldrig haft dina problem.
Hur är dina datorer uppkopplade mot 655an?
Har du kopplat in bredbandet till WAN porten på 655an?
Berätta mer, det låter som en felkoppling nån stans tycker jag iaf, PM mig

Postad 27 October 2010 - 20:39

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Tja, jag kanske är helt ute och cyklar men gör ett försök ändå.
Jag har en dir 655 och telia fiberlan 100/10.
har nu över 1 år gjort såhär..
från nätverksuttaget går det 2m lång cat5e kabel till wan porten.
sen har jag endast 1 och 2 till stationära datorer och en bärbar trådlöst.

min fråga är...
ska man ha något modem mellan wan porten och nätverksuttaget?
har fungerat perfekt i 1 år. så jag undrar ifall jag har använt rätt :):D

Postad 28 October 2010 - 12:59

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

nätverksuttaget

You're good to go!

Postad 29 October 2010 - 10:22

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
D-Link DWM-156 3G-modem skall funka i dir 655, 855, 825, 652 & skall kunna uppgraderas till Turbo 3G 21 Mbs sägs det, men det återstår att se

Postad 06 November 2010 - 22:43

Zorman
  • Zorman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag vet att jag troligen får svar att läsa igenom hela tråden, men jag chansar helt enkelt på att ställa en fråga.

Har en DIR 655 och fiber 100/10. Tre laptops med Windows 7. Alla tre datorerna har problem med att internet uppkopplingen "går ner" flera gånger om dagen. Det avhjälps genom att starta om routern. Med kabel direkt till bredbandsjacket går det utan problem, så felet ligger i router (eller datorer). Har tom fått min router utbytt av D-Link utan framgång. Har testat senaste firmware, även det utan framgång.

Så min fråga är... är det en inställnings grej i routern - eller måste jag skaffa en annan? Tacksam för alla tänkbara teorier.

Har vart med om detta problem själv på ett flertal routrar och tyvärr ligger nog problemet i att D-links routrar lätt blir överhettade! Enklaste lösningen som funkar för mej är att jag satt fyra distanser (fötter) under routern så den lättare kan "andas". Efter detta har det trådlösa aldrig krånglat...

Postad 13 November 2010 - 19:02

sommarf
  • sommarf
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har exakt samma problem med d-link DIR 652 som är lillebror till DIR 655. Trådlösa anslutningen dör hela tiden, plus att min tv inte får någon ip-address tilldelad. Har läst runt en del och kommit fram till att d-link helt enkelt gör värdelösa routrar.

Postad 17 November 2010 - 16:55

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
vilken är den senaste firmwaren? jag har 1.34ww nu

Postad 24 November 2010 - 07:56

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Jag har en enkel fråga.
Jag ser att routern har USB ingång.
Betyder det att man kan koppla i en USB extern HHD och ha den som "server" hårdisk för alla datorer och kanske PS3 som är kopplade till denna routern?

Postad 26 November 2010 - 11:50

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Jag har en enkel fråga.
Jag ser att routern har USB ingång.
Betyder det att man kan koppla i en USB extern HHD och ha den som "server" hårdisk för alla datorer och kanske PS3 som är kopplade till denna routern?

Ja, exakt.

Postad 26 November 2010 - 17:21

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

Ja, exakt.

Hur skulle det gå att koppla in HDD i den och sedan streama filmer till Tvix, måste jag ha någon dator igång för detta ända målet? Hur snabb är överföringshastigheten trådlöst till hdd med denna router?

Postad 27 November 2010 - 12:21

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Det går att koppla in en USB-hårddisk och komma åt den från alla apparater som kan klarar att streama från network shares. Du behöver inte ha någon dator igång. Hur hög hastigheten blir vet jag inte, men det lär ju gå att streama film.

Postad 28 November 2010 - 19:57

Grezo
  • Grezo
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Det går att koppla in en USB-hårddisk och komma åt den från alla apparater som kan klarar att streama från network shares. Du behöver inte ha någon dator igång. Hur hög hastigheten blir vet jag inte, men det lär ju gå att streama film.

man kan väl inte använda ett usb minne som NAS och lägga till filer i usb minnet när man inte är hemma?
eller är det endast i samma nätverk man kan nå usb minnet?

Postad 04 December 2010 - 23:53

qwertansk
  • qwertansk
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Har fått ett problem, började igår och det händer endast här på Minhembio och inga andra sidor ja besöker.
Denna bild får ja ibland här på sidanBifogad fil  dlinksp_k.jpg   120.62K   1 Antal nerladdningar
Och då fungera inget här på minhembio hamnar bara på den bilden medan alla andra sajter fungerar som dom ska men det ger sig efter någon minut.

Vet inte om detta har med minhembio att göra eller om det är något här hemma med min router som spökar så testar här först.

Postad 05 December 2010 - 11:46

danbor
  • danbor
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Har precis samma problem själv. Det kopplar ner med jämna mellanrum... alldeleles för ofta. När jag försöker installera om routern så säger programmet att det inte ens får kontakt med routern.. Men baserat på vad jag läst här från vissa så är lösningen att försöka kränga den på blocket och köpa en ny av annat märke, eller?

Postad 09 December 2010 - 18:24

qwertansk
  • qwertansk
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Har fått ett problem, började igår och det händer endast här på Minhembio och inga andra sidor ja besöker.
Denna bild får ja ibland här på sidan

Och då fungera inget här på minhembio hamnar bara på den bilden medan alla andra sajter fungerar som dom ska men det ger sig efter någon minut.

Vet inte om detta har med minhembio att göra eller om det är något här hemma med min router som spökar så testar här först.

Verkar som det löst sig själv.

Postad 09 December 2010 - 21:58

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
har läst en del i tråden och nu och det verkar som det krånglar väldigt mycket för folk som använder den så jag vill vara så fräck och fråga om vilken annat märke har en routern av denna kalibern? Vilka kan mätas sig med denna? Att WIFI fungerar utan problem och har en hög hastighet är prio nummer ett för mig det andra kan jag skippa så länge man kan spela xbox och samtidigt streama film utan något krångel.

Postad 10 December 2010 - 09:14

danbor
  • danbor
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har hört att denna ska vara bra: https://www.prisjakt...kt.php?p=468731, och det är nog den som jag kommer att byta till snart om jag inte får ordning på min D-link. Den är något dyrare men får min del är det värt det.

Postad 10 December 2010 - 09:59

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

har läst en del i tråden och nu och det verkar som det krånglar väldigt mycket för folk som använder den så jag vill vara så fräck och fråga om vilken annat märke har en routern av denna kalibern? Vilka kan mätas sig med denna? Att WIFI fungerar utan problem och har en hög hastighet är prio nummer ett för mig det andra kan jag skippa så länge man kan spela xbox och samtidigt streama film utan något krångel.

Ja jag har då aldrig haft ett enda problem med min. Jag har fiber 100/100 via med fast IP och relativt många enheter anslutna.

Trådat:

• WHS
  • HTPC
  • Arbetsstation
  • Dreambox
  • Skrivare
  • 2x gigabitswitch

Trådlöst:
  • iPhone
  • iPad
  • 4x Windows 7-PC
  • Squeezebox
  • Sony BD
  • Chumby

Jag kör senaste EU-versionen av firmwaren (1.31?). Bästa router jag haft.

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 10 December 2010 - 10:00.

Postad 10 December 2010 - 10:28

G0pher
  • G0pher
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med Politby.

Aldrig haft ett enda problem, klart bästa router jag haft.
Har också hyfsat många anslutna enheter...

Trådat

PS3,
Sony Bluray
Sony Bravia TV
Sonos system
2xQnap NAS
Windows 7 Pc
WDTV Live mediaspelare
Skrivare
2 gigabit switchar

Trådlöst
iPhone
Macbook
Windows 7 dator
Android telefon

Postad 11 December 2010 - 12:04

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Jag har heller aldrig haft problem det är mer inställningar i kombination med SBS skulle jag tro. Så det kommer kvitta vilken router man än har. Skall man streama video, spela spel mm, så skulle jag säga att man behöver en med 2,4GHz & 5GHz funktion för bästa presstanda

Postad 14 December 2010 - 12:38

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
är det möjligt att koppla in en extern hdd i routern så att alla i hus hållet kommer åt den? Eller är det bara en PC åtgången?

Postad 19 December 2010 - 18:20

roake
  • roake
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Har börjat få problem med min router de sista dagarna.
Det går inte att komma ut på nätet helt plötsligt och när man försöker logga in på routern så får man följande meddelande.
Please wait...

The gateway is currently measuring your network connection.
Accessing this web page might have an effect on the measurement.
This page will refresh shortly.

Vissa sidor kan man nå efter omstart (ca 10min efter omstarten) andra får man ett meddelande om att sidan inte kan nås kolla dina PPPoE inställningar.

kör med Firmware Version: 1.34EU
Hardware Version: A4
Product Page: DIR-655

Postad 25 December 2010 - 15:33

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
Hur gör jag för att koppla in extern hdd i routern och sedan komma åt den med TVixen utan någon dator igång. Går det?

Postad 26 December 2010 - 13:37

Kvalster
  • Kvalster
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Nu var det ett tag sedan du ställde denna fråga, men jag kanske har en lösning till dig. Det verkar som att denna router kan ha lite problem med DHCP och windows 7. Så prova att ge alla dina datorer fast IP i windows. Skriver du "ipconfig" i ett kommandofönster så får du fram alla uppgifter du skall fylla i. Det har löst mina vänners problem, som artade sig på samma sätt som dina.

Postad 26 December 2010 - 20:53

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
Har problem med VPN och denna routern. Routern kopplar ner VPN tunneln efter någon minut bara och i bland tappar även datorn anslutning till routern när detta händer. Hur löser man detta?

Postad 27 December 2010 - 11:27

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Har problem med VPN och denna routern. Routern kopplar ner VPN tunneln efter någon minut bara och i bland tappar även datorn anslutning till routern när detta händer. Hur löser man detta?

Vad har du för inställningar? Advanced -> Firewall Settings
I manualen på sid 40-41 står det lite om detta
PS- Även firmware version kan vara intressant

Postad 27 December 2010 - 16:04

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

Vad har du för inställningar? Advanced -> Firewall Settings
I manualen på sid 40-41 står det lite om detta
PS- Även firmware version kan vara intressant

firmware 1.30EU använder jag.

Har bockat av allt i ALG, tydligen är det tvärtom, är dom bockade så är dom av och vise verse så jag bockade av alla och nu fungerar det prima.

Postad 29 December 2010 - 20:34

johan_fo
  • johan_fo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hur stor hastighet kan man egentligen få ut av routern trådlöst?

Sitter just nu med en 100mbit lina och får ut ca 55mbit/s upp och ner av routern. Den står ca 4-5m bort och ingen vägg eller liknande är i mellan.

Vad får ni andra med 100mbit lina ut för hastighet trådlöst?

Postad 30 December 2010 - 06:02

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Sitter just nu med en 100mbit lina och får ut ca 55mbit/s upp och ner av routern. Den står ca 4-5m bort och ingen vägg eller liknande är i mellan.

Har gjort test mot internet (bredbandskollen) och får ut 51-59 via n-bandet.

För mer tester se:
http://www.sweclocke...test/9#pagehead

Postad 30 December 2010 - 11:51

Unregistered08e5a799
  • Unregistered08e5a799
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hur är det med usb-porten. Kan man utöka den och ha flera enheter i, tex skrivare och externa hårddiskar?

Postad 30 December 2010 - 11:59

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Tänk på att när du kör med trådlöst nätverk istället för kabel från din Pc till routern så den fart som anges i Windows inte är den korrekta. Dels så har du signal styrkan, övriga routers i närheten på samma kanal som stör, den radio frekvens som oftast även körs mot andra apparater, din drivrutin på trådlösa nätverkskortet, kryptering med WEP/WPA/WPA2 sänker även det farten eftersom krypteringen är viktig i signalen som skickas konstant. Vilket trådlöst nätverkskort har du ?, Operativ systems version osv.

Finns många saker som gör skillnad för din mätning

Postad 06 January 2011 - 09:16

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Mög. Fick för mig att uppdatera firmwaren i min 655 och nu bryts det trådlösa titt som tätt. Kan man återgå till fabriksfirmwaren eller kan man flasha med en äldre firmware? Det här är ju sämst. Just nu är den inte bättre än vilken Netgear router som helst.

Postad 06 January 2011 - 16:48

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Kolla in här ftp://ftp.dlink.de/dir/dir-655/driver_software/
Beroende på vilken FW du har uppdaterat med jag utgår nu att du har flashat in ett NA
Du måste nu först uppdatera det med DIR-655_fw_reva_121b08_RecoveryFromNA-Firmware.zip
Sen kan du flasha in vilket EU FW som helst.
Har du uppdaterat med ett EU FW är det bara att flasha tillbaka

Postad 11 January 2011 - 23:01

Sanion
  • Sanion
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Införskaffade mig idag en ny dir 655 från OnOff för att min gamla (A2) behövdes startas om ofta & bråkade en hel del, helt okej då den är väldigt gammal nu, dock dryg utgift .

På kartongen står det att den här skulle vara av versionen A5 med FW 1.31EU men när jag entrar den via webläsaren ser jag att det står hardware A4 FW 1.31EU . Varför står det olika på kartongen och i den ? Har jag fått fel ?

Postad 12 January 2011 - 00:21

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
Tänkte bara dela med mig lite av mina erfarenheter för att snabba upp nätet =)

Jag föredrar att man surfar snabbt än att ha ett snabbt internt nätverk då jag inte överför någon större mängd data lokalt. De gånger jag gör det så kopplar jag in TP-kabel ändå.

802.11 Mode = Mixed 802.11n and 802.11g kör med .g för att få respons på alla kanaler
Wireless Channel = 2.412 GHz - CH 1 (sökte av alla nätverk som jag hittar. Har 2 svajjiga nätverk som ligger omkring CH 6, sen 4-6 nätverk som ligger omkring CH 10) Tycker generellt att Telias egna routrar väljer CH 10 även om allt är satt på auto och det redan ligger en massa nät där, CH 1 är ofta upptagen. Ringer man support så är det alltid CH 6 och 10 som de rekommenderar. CH 13 brukar kunna fungera hyffsat också, men jag får 4-5mbit förlust då. CH 11 är också en relativt vanlig kanal som support rekommenderar.
Transmission Rate = MCS 15 - 130 (270) Att sätta denna på auto tycker jag är en dödssynd. Får nästan 25% förlust på TP-Test.
Channel Width : 20 MHz Ser man i det stora hela så är 4MHz bättre, större "bandvidd" klarar alltså större flöde av data, chansen för störningar blir även större. Bor man som jag i lägenhet och har en massa andra nätverk som ligger och "stör" så kör den i 99% av fallen på 20MHz om Auto angetts, om man ist. anger 20MHz fast ist. för auto så brukar det ge några % ökning.

Dessa inställningar har fungerar generellt för mig i de 4 lägenheter jag bott i den senaste tiden. Får idag ca 72/8.5 med trådlöst (har 100/10) Stoppar jag i kabeln har jag 82/10 så är nöjd.

Dessa inställningar fungerar bra om man hittar flera nätverk. Den ända inställningen man ev. bör redigera är kanalvalet, sök av dina grannar och kolla vilka kanaler deras nät ligger på. Testa den kanalen som är så långt bort från deras som möjligt. Auto fungerar väl i regel ganska bra på DIR 655 men fått för mig att man tjänar på att välja manuellt.

Är du det ända trådlösa nätverket i närheten eller om det ev. bara hittar något enstaka med dålig signalstyrka, skulle jag nog testa med ett fast 802.11n, MCS 15 - 130 (270), CH 10/CH11 testa och se om det blir någon skillnad. och sen 40MHz satt. Blir det inte bra, ta ett 802.11g/n och 20MHz och se om det blir bättre.

Hoppas detta kan bli till hjälp för någon, nyss skaffat mig en DIR-655 haft lite annat förut men är i stort sett desamma vad man än tar idag. Låg omkring 50mbit innan jag gjorde ändringarna själv. Kom upp en en 62 - 65mbit med en hel inställningar men bara 70 och över med just den som jag skrivit ovan.

Gjorde lite TP-tester, de ggr jag kommer upp i ca 74mbit ner så sjunker upphastigheten till omkring 8mbit. Andra gånger går NER ner till en 68-69 då har jag över 10mbit upp ist, stabila Tele2. Kan väl även tillägga att jag har 20meter TP kabel från Uttaget i väggen fram till 655an.

Sista redigeringen för kvällen, jag kör med en WPA2 kryptering, tror väl inte att någon av mina grannar har kompetens att hacka nät men lika bra att skydda sig så gott det går. Har inte testat skillnaden med en WPA eller WEP eller alt. öppet nätverk men vet att ju högre kryptering man har så sjunker prestandan. Är väl inge mängder data vi pratar om men säkert mätbart ;)

Redigerat av Unregistered32555851, 12 January 2011 - 00:52.

Postad 12 January 2011 - 22:58

Omegaa
  • Omegaa
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej,
Har försökt (utan resultat) att få mitt mobila modem Huawei E1820 från Tele2 att fungera via USB-kontakten bak på routern så att den delar ut "internet" både tråd coh trådlöst...
Någon som har några erfarenheter/tips?
/Danteflod

Mailade dlink och fick svaret,
Bäste D-link kund!
Huawei e1750 stöds ej.
Följande 3g modem funkar
huawei e220
dwa-152
dwa-156.

Jag var då tvungen att låsa upp ett gammalt e220 som jag hade liggande.
Det fungerar hyffsat stabilt.
Inte optimal hastighet, men det skyller jag på att e220 är dåligt.
Vet ej hur det är med senaste firmware DIR-655_fw_reva_134EUb05_ALL_multi_20100712. men just nu känner jag inte för att uppgradera. Om du uppgraderar och får det att fungera SÄG TILL :)

mvh / Daniel

Postad 14 January 2011 - 16:35

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
D-Link DWM-156 3G-modem skall funka i dir 655, 855, 825, 652 & skall kunna uppgraderas till Turbo 3G 21 Mbs sägs det fr D-link.

Redigerat av pege63, 14 January 2011 - 16:36.

Postad 18 January 2011 - 13:24

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hej är det någon som vet skillnaderna mellan de olika hårdvaru versionerna?

A2 (som jag har)
A3
A4
A5 (har denna 5 och 2.4?)

Skulle det löna sig att byta upp till en A5?
Mitt problem är att hastigheten dör efter en stund om jag ex. kör bittorent eller spelar (gäller båda LAN/WLAN).
Samt att strömning till min ljudlimpa är helt instabil. Enda botemedlet är att starta om router då funkar den bra ett tag.
Hårdvara A2 / FW 1.31EU

Hälsningar
Calle

Postad 19 January 2011 - 13:40

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Dänkte köpa en D-link 655 men såg att det fanns en Netgear WNR3500L.

Vilken rekommenderar ni? Vad jag kan se är priset den enda skillnaden, eller?

Postad 24 January 2011 - 12:10

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Har själv en D-Link 655 A4 & 1.34 och har aldrig haft några problem med den.
Enligt ett test jag råkade stöta på, på nätet fick en ASUS RT-N16 bästa betyg och då var både Dlink655 & Netgear WNR3500L, asus hade bättre räckvid, högre hastighet, bästa gränssnitt enda felet var att den inte har Dual-band och har ett högt pris över 1000:- lappen men det kan det vara värt.

Postad 24 January 2011 - 19:28

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Tjaba, är det någon som vet hur man konfar WISHi 655:an? Tänkte köpa mig en Boxee och se till att den alltid får full speed tillgängligt i det trådlösa.

Redigerat av Minglarn, 24 January 2011 - 21:20.

Postad 24 January 2011 - 19:30

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Beroende på vilken FW du har uppdaterat med jag utgår nu att du har flashat in ett NA
Du måste nu först uppdatera det med DIR-655_fw_reva_121b08_RecoveryFromNA-Firmware.zip

Underbart. Tack och bock. Uppdatering. Jag körde faktiskt in senaste 1.34EU. Får se om den funkar som tänkt utan en massa omstarter. Uptime: 24h 13min and counting. Verkar lovande än så länge. Inte en enda gång har den gått ner. Underbart. Verkar som om den är lika stabil som den var med 1.1 firmwaren jag hade från början.

Hardware Version: A3 Firmware Version: 1.34EU

Redigerat av twebbas, 25 January 2011 - 20:51.

Postad 24 January 2011 - 21:19

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Har själv en D-Link 655 A4 & 1.34 och har aldrig haft några problem med den.

Hur bra är den att streama HD filmer trådlöst?
Funkar USB porten som en STFS HDD?

Redigerat av klauzer, 26 January 2011 - 11:22.

Postad 25 January 2011 - 21:54

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0

Jag lyckas inte med detta, trorts att jag flashar med filen som nämns ovan så uppdaterar min router inte FW.
Ska man göra något mer än att ladda upp den nya filen och göra som det står på skärmen?

Postad 28 January 2011 - 15:18

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Vilket FW har/hade du, hade du ett NA FW innan då?
DIR-655_fw_reva_121b08_RecoveryFromNA-Firmware.zip skall bara användas om man hade ett NA fw innan.
Hade du ett EU så är det bara att uppdatera som vanligt.

Postad 28 January 2011 - 18:56

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0

Vilket FW har/hade du, hade du ett NA FW innan då?
DIR-655_fw_reva_121b08_RecoveryFromNA-Firmware.zip skall bara användas om man hade ett NA fw innan.
Hade du ett EU så är det bara att uppdatera som vanligt.

Jag har 1.33NA så jag har använt "rätt" fil för att nedgradera men det fungerar inte i alla fall.
Har provat 3ggr nu och det står fortfarande att jag har 1.33NA efter uppdateringarna.
Lite knepigt känns det allt som att det är.

Postad 28 January 2011 - 23:06

meridian
  • meridian
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Har en DIR-655 (2-3 år gammal) som har hittats fint av min Macbook Pro, iPhone och Logitech Boom fram tills nyligen men som börjat strula.

Problemen kan ha uppstått samtidigt som en jordfelsbrytare slog ifrån när jag slog på spisen, då tappade halva lägenheten strömmen och routern stängdes av. Borde ju dock inte räcka med ett strömfall, eller? I övrigt kan jag inte komma på något som hänt.

Hur som helst är det enda som nu tillförlitligt hittar routern Logitech-boxen. Iphonen kopplar upp så gott som hela tiden men med Macbooken är det betydligt svajjigare, det slutar ofta med att jag får koppla in kabel. Skulle just försöka koppla in en nyköpt Boxee men den hittar inte heller hemmanätet. Macbooken och Iphonen hittar utan problem det trådlösa nätet på jobbet.

* Det hjälper inte att försöka ansluta manuellt genom att skriva in namn/lösen.
* Inget står längre ifrån routern än 4-5 meter.
* Det verkar inte göra någon skillnad att flytta på routern
* Har ominstallerat routern men märker ingen skillnad.
* Har uppdaterat firmware (1.31EU)
* Kör WPA/WPA2

Vad säger expertisen?

Sitter som bäst och laborerar med mode/channel/channel width...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.