Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Warhawk

1167 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad ger ni Warhawk för betyg?1-5 (138 medlem(mar) har röstat)

Vad ger ni Warhawk för betyg?1-5

  1. 1 (8 röster [5.80%])

    Procent av omröstning: 5.80%

  2. 2 (5 röster [3.62%])

    Procent av omröstning: 3.62%

  3. 3 (9 röster [6.52%])

    Procent av omröstning: 6.52%

  4. 4 (65 röster [47.10%])

    Procent av omröstning: 47.10%

  5. 5 (51 röster [36.96%])

    Procent av omröstning: 36.96%

Rösta Gäster kan inte rösta
Warhawk (inkl. Headset) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8,87 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

#1051

Postad 22 december 2007 - 02:15

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Såhär ser poängligan ut just nu. :)

Handle Total Points
X Jockeff_90 23462
X Evil_Rodge 20789
X SWE-666 18816
X solo-x-ray 13088
X morlock 9689
X Noseone 9168
X Mellove 8849
X bubukalas 5485
X Pajama 5314
X kajoh 5212
X vemfantrordu 4508
X l2ickard 3508
X Aroix 3280
X Octavio 2653
X westeroes 2161
X PippiHelmer 2130
X primare 2061
X Sockgap 1708
X erlander 1704
X Lasseman73 1456
X Cho 1442
X inZane_se 1241
X Hortlaxer 1168
X Ljungen 1098
X ktd 897
X Sirus2000 883
X Froggeh 814
X zippocage-eu 710
X Ohlen 687
X Nifel 557
X Gavva 485
X Vanka 392
X El_Zicko 307
X engis 301
X Soundborn 285
X hindrikson 262
X SpectralSE 222
X Skalman 177
X BBomp 176
X eldoro 154
X seagal88 144
X Snudge 126
X xultras 92
X Lakrids 83


http://stats.us.play...yerDetails.aspx

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 december 2007 - 02:29.


#1052

Postad 22 december 2007 - 08:22

primoo
  • primoo
  • Lärjunge

  • 494 inlägg
  • 0

Äsch! Blev inte så mycket Warhawk igår, fick oväntad besök :unsure:
Får ta igen det ikväll!
Folke, lir ikväll! Messar dig när jag kommer hem från gruvan så ha PS3:an igång! :)

Klart det blir lir ikväll, skall bara handla ett par julklappar först. Men sedan smäller det :lol: Kommer nog inte hem förrän vid 9-tiden, men efter det smäller det fram till småtimmarna :(

Shit.. vilken chock jag fick när "du" Primoo kom flygandes o bara släppte ett 10-tal missiler på mig, var inte beredd på att någon från MHB skulle komma in på serverna :( men det blev allt lite sammarbete mellan oss trots att det var en deathmatch... Du skadar en kille, jag kommer bakom dig o spränger dig i luften o sedan tar jag ut killen du försökte döda o vice versa B)


Hehe, det blev så ganska ofta kändes det som, tog dig några ggr i alla fall. :blush:
Men det var kul att köra lite igen, får vi göra om!


psnid: Evil_Rodge

#1053

Postad 22 december 2007 - 13:38

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Äsch! Blev inte så mycket Warhawk igår, fick oväntad besök :unsure:
Får ta igen det ikväll!
Folke, lir ikväll! Messar dig när jag kommer hem från gruvan så ha PS3:an igång! :)

Klart det blir lir ikväll, skall bara handla ett par julklappar först. Men sedan smäller det :lol: Kommer nog inte hem förrän vid 9-tiden, men efter det smäller det fram till småtimmarna :(

Shit.. vilken chock jag fick när "du" Primoo kom flygandes o bara släppte ett 10-tal missiler på mig, var inte beredd på att någon från MHB skulle komma in på serverna :lol: men det blev allt lite sammarbete mellan oss trots att det var en deathmatch... Du skadar en kille, jag kommer bakom dig o spränger dig i luften o sedan tar jag ut killen du försökte döda o vice versa B)


Hehe, det blev så ganska ofta kändes det som, tog dig några ggr i alla fall. :blush:
Men det var kul att köra lite igen, får vi göra om!


psnid: Evil_Rodge


Det kan man säga att du fick :( var riktigt skoj att spela mot MHB folk igen.

Oh ser att jag leder poängligan :blush: Det var skoj B)

Folkets son
Psn-id: Jockeff_90

#1054

Postad 22 december 2007 - 14:32

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
När man ska gå med i en server är det 4 symboler till vänster om servernamnet, någon som kan förklara vad dom olika betyder?
Har letat lite på internet men inte hittat info.

Sen undrar jag om jag kan gå med i MHB-klanen och spela lite matcher med/mot lite andra här? ska jag lägga till någon tag elller nåt? Är inte så haj på onlinespel :)

#1055

Postad 22 december 2007 - 23:59

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
http://theps3zone.com/blog/?p=8

Detta lovar ju rätt gott inför framtiden......det lär alltså vara fler maps på gång....

#1056

Postad 23 december 2007 - 17:46

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
En liten fråga. Hur går det för er när ni kör i en warhawk? För mig går det ALLTID åt ****! har säkert dött 150 gånger och kanske lyckats döda 10 andra. Har jag missat nåt eller finns det en anledning att jag ALLTID dör av en missil oavsett om det är standarden som man har 5 av från början eller någon annan medans mina gör kanske 1/10 i skada fast jag håller ner L1 tills den blinkar rött och piper. Börjar bli riktigt trött på det nu, hinner ofta inte ens lämna marken innan jag dör.

Så har ni några tips? har jag missat nåt?

#1057

Postad 25 december 2007 - 10:43

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0

Efter att ha läst runt lite så verkar man kunna dra slutsatsen att det är kört för oss som importerade och spelar med EU-konton... :)


Jag skall prova i helgen, har ett US-spel på EU konsol/konto. Men patchen kommer väl till US nån gång oxå.

Jag har en amerikansk PS3 med EU-warhawk från playstation store så den vägen fungerar iaf.



Köpte EU-versionen till min US-skiva. Funkade inte. Faan 55 spänn i sjön. Varför skall de göra på detta vis? Det verkar bara som om de har olika namn på Downloadfilen. Nån somhar en lösning?

#1058

Postad 11 januari 2008 - 23:44

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Någon som vet när nästa uppdatering/Expansion kommer?? Hörde att den skulle innehålla lite nya vapen till gubbarna :) Förhoppningsvis tar dem bort dem där älskade/(hatade utav mig) minorna och ersätter dem med något roligare :P

#1059

Postad 14 januari 2008 - 20:18

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som råkat ut för folk som verkar fuska, känns ialla fall så när dem dyker upp helt plötsligt trots att man dödade dem för 5 sekunder sedan :D Om det nu finns fusk vill säga, någon som känner till något fusk??

#1060

Postad 14 januari 2008 - 21:40

Unregistered4546b37c
  • Unregistered4546b37c
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

En liten fråga. Hur går det för er när ni kör i en warhawk? För mig går det ALLTID åt ****! har säkert dött 150 gånger och kanske lyckats döda 10 andra. Har jag missat nåt eller finns det en anledning att jag ALLTID dör av en missil oavsett om det är standarden som man har 5 av från början eller någon annan medans mina gör kanske 1/10 i skada fast jag håller ner L1 tills den blinkar rött och piper. Börjar bli riktigt trött på det nu, hinner ofta inte ens lämna marken innan jag dör.

Så har ni några tips? har jag missat nåt?



Nja, det första du ska tänka på är att du speler på servrar som är anpassade efter rätt (din) rank. Dvs, om du spelar på en server med för mycket motstånd, och med fiender som har mycket högre rank än dig, så blir det självklart mycket svårare. Lvl 1 servrar är för alla som vill börja känna på spelet, och där håller alla nybörjare till. Det finns upp till lvl 4 servrar, och det är där alla "proffs" spelar så att säga. Håll dig till level 1 el level 2 för minimalt motstånd.

När det gäller att flyga i luften så kan man skaka av sig missiler som man får efter sig. När det står "Lock on!", så är det precis under textmeddelande ett antal små fyrkanter på rad. Varje fyrkan motsvarar en missil av något slag. Med hjälp av dom kan man också lista ut vad det kan vara för missiler. Är det 1 fyrkant, ja då är det oftast en homing missile. Är det 2 fyrkanter, då är det förmodligen 2 missiler, från en missile-turret på marken. Är det mer än 2 fyrkanter, ja då kan du räkna med ett gäng swarm-missiles.
Du kommer också lägga märke till en horisontell röd mätare, under fyrkanterna. Den visar hur långt det är kvar tills missilen/missilerna är avskakade. Desto längre mätaren är åt höger, desto mindre har du kvar innan missilen tappar dig.

Som sagt, man kan _skaka_ av sig missiler. Använd den högra analoga spaken för att loopa och spinna. Det är högst effektivt om man har slut på chaff. Se till att både spinna åt sidan och loopa samtidigt, helst också i oförutsägbara rörelser. Det använder jag mig mest av, chaffet använder jag bara om jag inser att tiden är för knapp för att hinna skaka av missilerna. Till exempel, om man hör en missile-turret på marken avfyra 2 missiler efter dig, då du bara är 50m ifrån.

Sammanfattning nudå, håll dig till lvl 1 och 2 (helst lvl1) för lagomt mycket motstånd, använd fyrkanterna och den horisontella linjen under "Lock on!" för att få så stort övertag över missilerna som möjligt, och anpassa dig till situationen genom att antingen använda chaff (om paniken är för stor), eller att skaka av dig hemskheterna. Om du känner dig tveksam, spela på en icke rankad server eller skapa en egen server och spela med en kompis.

Have fun!

#1061

Postad 28 januari 2008 - 17:58

Unregistered1fa05d6a
  • Unregistered1fa05d6a
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Hej. Idag har jag inte lyckats komma in på en enda server! Jag kommer till serverlistan och väljer en server (med runt 50 i ping) Men jag kommer aldrig in! Det tar ett tag sen står det 'kunde ej gå med i spel'

PS3an är ansluten till nätverket via kabel och jag vet att det funkar eftersom jag har laddat ner demos och surfat runt på PSN! Vad ska jag göra!!? Jag måste få spela på mina få enstaka lediga dagar! :rolleyes:

#1062

Postad 28 januari 2008 - 18:22

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

Hej. Idag har jag inte lyckats komma in på en enda server! Jag kommer till serverlistan och väljer en server (med runt 50 i ping) Men jag kommer aldrig in! Det tar ett tag sen står det 'kunde ej gå med i spel'

PS3an är ansluten till nätverket via kabel och jag vet att det funkar eftersom jag har laddat ner demos och surfat runt på PSN! Vad ska jag göra!!? Jag måste få spela på mina få enstaka lediga dagar! :rolleyes:



;) Jag körde några matcher nu ikväll o för mig funkade det bra

#1063

Postad 29 januari 2008 - 07:26

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0

Hej. Idag har jag inte lyckats komma in på en enda server! Jag kommer till serverlistan och väljer en server (med runt 50 i ping) Men jag kommer aldrig in! Det tar ett tag sen står det 'kunde ej gå med i spel'

PS3an är ansluten till nätverket via kabel och jag vet att det funkar eftersom jag har laddat ner demos och surfat runt på PSN! Vad ska jag göra!!? Jag måste få spela på mina få enstaka lediga dagar! :rolleyes:


Har du senaste patchen med de senaste banorna som man köper till för 70 spänn? Har du inte det kan du inte spela på många av servrarna.

#1064

Postad 12 februari 2008 - 08:50

Babyface
  • Babyface
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Köpte det här spelet via psn igår och mer nybörjar fientligt spel får man leta efter....spelet går ju inte ens att "testa" utan att ta sig online och köra med små freaks som inte gör annat än att spela warhawk.
Körde väl ca 1,5h igår och resultatet blev något i stil med:
10 player kills
15 suicides
45 deaths

Första matchen kunde jag inte kontrollerna och försökte flyga i "hoverläge" fatta att jag blev en "sitting duck".

Lägg detta till att jag testade en ny strategi för att motverka min "åksjuka" vid FPS genom att ta 2 drinkar och 2 shottar då en arbetskamrat sagt att detta hjälpte för honom.

Summa summarum blev jag skitsur/åksjuk och sedermera lite bakfull ( då jag som småbarnsförälder är van vid max en whiskey på helgkvällarna )....jag skulle köpt tekken istället :)

Och besviken över att det inte fanns nån sniper/ kunde lägga sig ner och snipa (camouflerad), var någon inne och spelade warhawk igår och lade märke till en "free kill" vid namn sprite_light så var det mig ni hade ihjäl :P

Redigerat av Babyface, 12 februari 2008 - 09:12.


#1065

Postad 12 februari 2008 - 09:26

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

Köpte det här spelet via psn igår och mer nybörjar fientligt spel får man leta efter....spelet går ju inte ens att "testa" utan att ta sig online och köra med små freaks som inte gör annat än att spela warhawk.
Körde väl ca 1,5h igår och resultatet blev något i stil med:
10 player kills
15 suicides
45 deaths

Första matchen kunde jag inte kontrollerna och försökte flyga i "hoverläge" fatta att jag blev en "sitting duck".

Lägg detta till att jag testade en ny strategi för att motverka min "åksjuka" vid FPS genom att ta 2 drinkar och 2 shottar då en arbetskamrat sagt att detta hjälpte för honom.

Summa summarum blev jag skitsur/åksjuk och sedermera lite bakfull ( då jag som småbarnsförälder är van vid max en whiskey på helgkvällarna )....jag skulle köpt tekken istället :P

Och besviken över att det inte fanns nån sniper/ kunde lägga sig ner och snipa (camouflerad), var någon inne och spelade warhawk igår och lade märke till en "free kill" vid namn sprite_light så var det mig ni hade ihjäl :rolleyes:



Du kan juh starta ett lokalt spel och på det viset bli van med flygkontroller och dylikt, och angående sniperproblemet så gå det alldelles utmärkt att huka sig i en backe eller ett krön (på baksidan, så att backen/krönet täcker det mesta av din kropp) när du har scope´et på so to speak, dvs så att du ser "fötterna" på fienden i underkant i kikarsiktet ( :) ) Jag har märkt att det är mycket svårt för motståndarna att se en då...
Annars är det bara o öva på, har spelat det här spelet J*vligt mycket sen det släpptes det vart ett uppehåll på 1 elelr 2 månader, men med lite träning så ska du se att det blir bättre.
Lycka till!

Redigerat av D-J, 12 februari 2008 - 09:28.


#1066

Postad 12 februari 2008 - 09:46

Babyface
  • Babyface
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
"och angående sniperproblemet så gå det alldelles utmärkt att huka sig i en backe eller ett krön (på baksidan, så att backen/krönet täcker det mesta av din kropp) när du har scope´et på so to speak, dvs så att du ser "fötterna" på fienden i underkant i kikarsiktet ( ) Jag har märkt att det är mycket svårt för motståndarna att se en då..."

Hittade inga scopes, och gör man så får man hoppas det inte kommer nån tomte i ryggen alltså.....för då lär man få den i r*ven.

Men jag skall testa ikväll..

#1067

Postad 12 februari 2008 - 10:51

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0
Hehe, Det bästa är att hitta en sniperplats vid hemmabasen (skärgårdsbanan finns flera bra ställen) på det viset slipper du få nåt i 2´an :P
Och kikarsiktet får du upp med R3 (analoga spaken du siktar med) funkar på både snipergeväret o kikaren, finns 2 zoomnivåer.
Good hunting!

Redigerat av D-J, 12 februari 2008 - 10:52.


#1068

Postad 14 februari 2008 - 11:21

Unregistered96c62822
  • Unregistered96c62822
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Hörde att man kunde köpa detta på PSN. Min fråga är därför: vad kostar det på PSN i nuläget? Är det värt att punga ut lite extra för spelet i butik pga att man får med ett headset tycker ni som lirat det?

Redigerat av Unregistered96c62822, 14 februari 2008 - 11:33.


#1069

Postad 14 februari 2008 - 12:08

Babyface
  • Babyface
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Hörde att man kunde köpa detta på PSN. Min fråga är därför: vad kostar det på PSN i nuläget? Är det värt att punga ut lite extra för spelet i butik pga att man får med ett headset tycker ni som lirat det?

Det kostar 299kr på psn, kan ej svara angående headset då jag laddade ner mitt.

#1070

Postad 14 februari 2008 - 12:11

Unregistered96c62822
  • Unregistered96c62822
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Hörde att man kunde köpa detta på PSN. Min fråga är därför: vad kostar det på PSN i nuläget? Är det värt att punga ut lite extra för spelet i butik pga att man får med ett headset tycker ni som lirat det?

Det kostar 299kr på psn, kan ej svara angående headset då jag laddade ner mitt.


Det var ju väldigt mycket billigare än i butik iaf. Får väl bli ett köp på PSN när jag fått tag på mitt ps3 då och köpa ett headset vi sidan.

#1071

Postad 16 februari 2008 - 11:22

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Dylan Jobe ; I’m excited to announce our new, and FREE, update for Warhawk – the v1.3 Patch!


Postad bild
#1 Mechanic’s Field Wrench:
As you might expect, this piece of equipment is used to repair vehicles. Once you get the pickup, you swing it just like the combat blade. Then, just walk up to, or onto an allied vehicle and “whack” it with the wrench. It repairs wicked fast so it’s very effectively during combat. On the offensive side, not only is it still a one-hit-kill against troops, but it can be used to damage enemy vehicles as well!

#2 Bio-Field Generator:
To use a Bio-Field, grab the pick up and throw it down like a proximity mine. It sticks to walls, ceilings, anything…including vehicles. Then, if any ally stands within its bio-reactive field, his health will quickly regen. Alternatively, and this is where some neat tactics emerge, if an enemy walks into the bio-field (yes, bio-fields are color coded), they’ll take damage – their lungs sizzling like bacon….mmmmm bacon.

#3 HOME Game Launching:
Yeah Baby…So our HOME integration is coming along nicely and this update includes a great, and much needed feature for Warhawk. With the release of v1.3 patch, players will be able to form groups, meet in their apartments, discuss tactics, and then launch a game of Warhawk…all together!
When you’re in your apartment, all you do is whip-out your virtual PSP, select ‘create game’ and pick Warhawk. From there, you get to start your own player server, pick a game rotation, set server options and then…BAM !! Launch Warhawk with all of your friends!! You can also pick to not make your game viewable to the other Warhawk players around the world, or you can make it a ‘public’ game that puts all of your friends into the server together, and leaves open slots for other global Warhawk players join.

Games launched from HOME show up in the global games list in an attactive gold color.
Postad bild
Now this is just the beginning of what we’re gonna to be doing with HOME and there’s some really neat stuff on the horizon. I’d love to show you more of the cool HOME stuff that we’re working on but I suspect I’d get a PR-shank to the spine…or possibly a lung.

So I gotta say that I’m actually super relieved that we’re putting in *REAL* legit value for players and *NOT* making HOME a portal for SONY to jam branding and marketing schwag down player’s throats!

As a gamer, I’m excited *and* relieved to see the direction HOME is taking.

#4 New VOIP Options:

We have also received a lot of feedback about VOIP stuff. There were a couple of features that players really wanted, and hopefully this gives them a big chunk of their crazy, crazy VOIP desires. :-P

We now allow players to select between PTT and Open-Mic. Players can also tune the voice-activation level so they don’t accidentally broadcast their girlfriend or boyfriend blabbering-on in the background. Players also now get to more clearly see who’s talking. It’s displayed on the right side of the screen. And yes, the picture below is correct. We also now support an “all-talk” server option so that you can enable cross-team trash talk.

What else…oh yeah, we now display which player is speaking at the score screen too. And…we let you pick players from the score screen to mute/un-mute their VOIP.

#5 New Paint Schemes & Insignias:

If you’re an avid Warhawk player and/or read this blog with any regularity, then you know that we are sponsoring a contest that allows players to submit their own, custom, paint schemes for the Nemesis and Warhawk. We’re also allowing players to submit custom insignias too. We’ll be picking the winners and including these new customizations with the v1.3 patch.

Now I’m not posting these because they have already won…but these are some neat designs and I wanted the blog readers to see some of the great paint schemes that have been coming in.

And one last thing…we want insignias too. Send us your insignias…and please DO NOT just scan something out of a magazine. Seriously!

Well that’s it for now, there are some other features in the new patch too, like some new server options, but we’re not sure if we’re going to ship them or not. They need more play testing.

So this patch is a big update for Warhawk: New troop equipment, HOME Game Launching, VOIP updates and player-created customizations!

~guy in back of room yells “yeah, yeah….but when’s it coming out”~

We’re testing the Warhawk v1.3 patch right now and we’ll update you on timing in another post. Sorry I can’t be more specific…you know how it goes. As soon as I have the “official” release date, I’ll let everyone know.

As always…

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 februari 2008 - 11:23.


#1072

Postad 16 februari 2008 - 11:38

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0
F*n va´ bra nyheter!
Warhawk gameplay´et lär inte bli sig likt med dem nya "vapnen", bara det inte blir sämre...
Hoppas det kommer snart då, för det där med Home är väl bara en extra feature, så vi inte behöver vänta tills det kommer först.
För övrigt, är det några som spelar detta fortfarande? jag spelar det så fort jag inte har någe bättre för mig.
Ses därute!

Redigerat av D-J, 16 februari 2008 - 11:39.


#1073

Postad 17 februari 2008 - 17:05

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
fan.. det låter fett nice :) ska bli jävligt kul

#1074

Postad 23 februari 2008 - 18:09

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Dylan Jobe ; I’m excited to announce our new, and FREE, update for Warhawk – the v1.3 Patch!


Postad bild
#1 Mechanic’s Field Wrench:
As you might expect, this piece of equipment is used to repair vehicles. Once you get the pickup, you swing it just like the combat blade. Then, just walk up to, or onto an allied vehicle and “whack” it with the wrench. It repairs wicked fast so it’s very effectively during combat. On the offensive side, not only is it still a one-hit-kill against troops, but it can be used to damage enemy vehicles as well!

#2 Bio-Field Generator:
To use a Bio-Field, grab the pick up and throw it down like a proximity mine. It sticks to walls, ceilings, anything…including vehicles. Then, if any ally stands within its bio-reactive field, his health will quickly regen. Alternatively, and this is where some neat tactics emerge, if an enemy walks into the bio-field (yes, bio-fields are color coded), they’ll take damage – their lungs sizzling like bacon….mmmmm bacon.

#3 HOME Game Launching:
Yeah Baby…So our HOME integration is coming along nicely and this update includes a great, and much needed feature for Warhawk. With the release of v1.3 patch, players will be able to form groups, meet in their apartments, discuss tactics, and then launch a game of Warhawk…all together!
When you’re in your apartment, all you do is whip-out your virtual PSP, select ‘create game’ and pick Warhawk. From there, you get to start your own player server, pick a game rotation, set server options and then…BAM !! Launch Warhawk with all of your friends!! You can also pick to not make your game viewable to the other Warhawk players around the world, or you can make it a ‘public’ game that puts all of your friends into the server together, and leaves open slots for other global Warhawk players join.

Games launched from HOME show up in the global games list in an attactive gold color.
Postad bild
Now this is just the beginning of what we’re gonna to be doing with HOME and there’s some really neat stuff on the horizon. I’d love to show you more of the cool HOME stuff that we’re working on but I suspect I’d get a PR-shank to the spine…or possibly a lung.

So I gotta say that I’m actually super relieved that we’re putting in *REAL* legit value for players and *NOT* making HOME a portal for SONY to jam branding and marketing schwag down player’s throats!

As a gamer, I’m excited *and* relieved to see the direction HOME is taking.

#4 New VOIP Options:

We have also received a lot of feedback about VOIP stuff. There were a couple of features that players really wanted, and hopefully this gives them a big chunk of their crazy, crazy VOIP desires. :-P

We now allow players to select between PTT and Open-Mic. Players can also tune the voice-activation level so they don’t accidentally broadcast their girlfriend or boyfriend blabbering-on in the background. Players also now get to more clearly see who’s talking. It’s displayed on the right side of the screen. And yes, the picture below is correct. We also now support an “all-talk” server option so that you can enable cross-team trash talk.

What else…oh yeah, we now display which player is speaking at the score screen too. And…we let you pick players from the score screen to mute/un-mute their VOIP.

#5 New Paint Schemes & Insignias:

If you’re an avid Warhawk player and/or read this blog with any regularity, then you know that we are sponsoring a contest that allows players to submit their own, custom, paint schemes for the Nemesis and Warhawk. We’re also allowing players to submit custom insignias too. We’ll be picking the winners and including these new customizations with the v1.3 patch.

Now I’m not posting these because they have already won…but these are some neat designs and I wanted the blog readers to see some of the great paint schemes that have been coming in.

And one last thing…we want insignias too. Send us your insignias…and please DO NOT just scan something out of a magazine. Seriously!

Well that’s it for now, there are some other features in the new patch too, like some new server options, but we’re not sure if we’re going to ship them or not. They need more play testing.

So this patch is a big update for Warhawk: New troop equipment, HOME Game Launching, VOIP updates and player-created customizations!

~guy in back of room yells “yeah, yeah….but when’s it coming out”~

We’re testing the Warhawk v1.3 patch right now and we’ll update you on timing in another post. Sorry I can’t be more specific…you know how it goes. As soon as I have the “official” release date, I’ll let everyone know.

As always…

Har även ryktats om en ny bana samt ett nytt truppfordon(typ flyttbar spawnpint)
enligt wikipedias engelska del :( hoppas

Ps:allt skulle släppas den 19 mars:ds

#1075

Postad 25 mars 2008 - 17:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Operation Broken Mirror info.

#1076

Postad 25 mars 2008 - 19:10

Aroix
  • Aroix
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Warhawk v1.3 update to fly high on April 2
Posted on March 23rd, 2008 at 00:41 EDT
Those of you that haven't taken the red pill, a.k.a. Call of Duty 4, can rejoice, as Warhawk's newest update is set to release on April 2.

Warhawk Director Dylan Jobe revealed a brand new trailer for the v1.3 update which you can view on the Official PlayStation Blog. The patch contains numerous additions including the Mechanic’s Field Wrench and Bio-Field Generator, Home integration, newly integrated VOiP options and dozens of quality fan-created paint schemes and insignias.

Jobe also reveals that Operation Broken Mirror is “basically” complete but hasn’t gone gold as of yet. To check out the full details on the v1.3 update, check our original story right here.


från: http://www.psu.com/W...a0003164-p0.php
:)

#1077

Postad 28 mars 2008 - 20:30

mazart
  • mazart
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
såg att detta nu kostar 29.99$ på us psn, blev lite sugen, så tänkte bara höra om de funkar att köpa de därifrån med en svensk ps3a?

#1078

Postad 02 april 2008 - 13:41

Unregistered4f71ba68
  • Unregistered4f71ba68
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Verkar som om 1.3 har kommit nu, ny bakgrundsmusik! Men tyvärr kan jag inte spela online just nu, kanske överbelastade servar eller nått just nu :/

#1079

Postad 02 april 2008 - 14:38

Unregistered96c62822
  • Unregistered96c62822
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Inget online för mig heller. Om någon märker att du börjat fungera igen så får ni gärna hojta till. :blush:

#1080

Postad 02 april 2008 - 15:11

Unregistered35722960
  • Unregistered35722960
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

såg att detta nu kostar 29.99$ på us psn, blev lite sugen, så tänkte bara höra om de funkar att köpa de därifrån med en svensk ps3a?


Bra fråga! Har en fråga till: Hur ser online-aktiviteten ut i warhawk nuförtiden? Någon poäng att hoppa in nu?

#1081

Postad 02 april 2008 - 15:14

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0

såg att detta nu kostar 29.99$ på us psn, blev lite sugen, så tänkte bara höra om de funkar att köpa de därifrån med en svensk ps3a?


Bra fråga! Har en fråga till: Hur ser online-aktiviteten ut i warhawk nuförtiden? Någon poäng att hoppa in nu?


100 servrar igång igår kväll, både ranked och unranked.

#1082

Postad 02 april 2008 - 20:46

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

såg att detta nu kostar 29.99$ på us psn, blev lite sugen, så tänkte bara höra om de funkar att köpa de därifrån med en svensk ps3a?


Bra fråga! Har en fråga till: Hur ser online-aktiviteten ut i warhawk nuförtiden? Någon poäng att hoppa in nu?


100 servrar igång igår kväll, både ranked och unranked.

Det var inte mycket, men du kollade kanske bara på en spelkategori :) för när jag är inne brukar det finnas ett antal hundra (runt 300-500 olika)
Men det beror även på tid under dygnet :P Men jag råder dig att hoppa in, du kommer knappast ångra dig

Redigerat av folke_folkesson, 02 april 2008 - 20:47.


#1083

Postad 03 april 2008 - 08:36

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0

såg att detta nu kostar 29.99$ på us psn, blev lite sugen, så tänkte bara höra om de funkar att köpa de därifrån med en svensk ps3a?


Bra fråga! Har en fråga till: Hur ser online-aktiviteten ut i warhawk nuförtiden? Någon poäng att hoppa in nu?


100 servrar igång igår kväll, både ranked och unranked.

Det var inte mycket, men du kollade kanske bara på en spelkategori :) för när jag är inne brukar det finnas ett antal hundra (runt 300-500 olika)
Men det beror även på tid under dygnet :P Men jag råder dig att hoppa in, du kommer knappast ångra dig


Stämmer, jag brukar filtrera på "min region"

#1084

Postad 04 april 2008 - 14:05

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Då förstår jag varför du har så få servrar på din...Själv körjag typ bara CTF

#1085

Postad 20 april 2008 - 15:40

folke_folkesson
  • folke_folkesson
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som införskaffade den nya uppdateringen??

Verkar rätt tomt, någon som har spelat den senaste tiden, förutom jag??

#1086

Postad 20 april 2008 - 16:29

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Jag har inte spelat Warhawk på en väldigt lång tid! Jag kommer inte köpa det nya tillägget.

#1087

Postad 20 april 2008 - 20:58

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som införskaffade den nya uppdateringen??

Verkar rätt tomt, någon som har spelat den senaste tiden, förutom jag??


spelar så mycket jag hinner. har dock inte köpt uppdateringen ännu.

#1088

Postad 23 april 2008 - 09:30

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0

spelar så mycket jag hinner. har dock inte köpt uppdateringen ännu.

Det enda jag spelar, då jag är gammal och trött och trög och inte orkar lära mig något annat lir.....

#1089

Postad 23 april 2008 - 10:45

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0

Det enda jag spelar, då jag är gammal och trött och trög och inte orkar lära mig något annat lir.....


ja, det är ett riktigt kul spel! dock tycler jag att expansionerna inte tillfört jättemycket. vägrar spela på banor där lastskeppet är med, tycker det tar bort mycket av strategin som finns. däremot var kikaren och reparationsverktyget roliga tillskott, men de betalade man ingenting för eller?

#1090

Postad 23 april 2008 - 12:11

Unregistered96c62822
  • Unregistered96c62822
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Nej, kikaren och verktyget var gratis. Vad är det för lastskepp som har tillkommit i expansionen?

#1091

Postad 23 april 2008 - 12:15

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0

Nej, kikaren och verktyget var gratis. Vad är det för lastskepp som har tillkommit i expansionen?

Han kanske menade dropship ?

#1092

Postad 23 april 2008 - 12:26

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0

Han kanske menade dropship ?


ja, vet inte vad det heter, men typ ett fraktskepp där man kan ta med sig markfordon, dropship är nog rätt.

#1093

Postad 10 maj 2008 - 23:04

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Är det här något som är värt att skaffa?

Är det mycket folk som spelar det online fortfarande?

#1094

Postad 10 maj 2008 - 23:09

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0
Lasse Kongo, det här är ett av de mest populära spelen. Kryllar av folk online. Satt mest med detta tills CoD4 kom.

#1095

Postad 10 maj 2008 - 23:13

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Ofan, är det värt att skaffa då eller, är lite sugen på ett bra mpspel till Ps3an, tycker det verkar rätt sköj faktiskt.

#1096

Postad 10 maj 2008 - 23:21

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Förutom COD4 så är Warhawk det roligaste online spelet till PS3'an som jag spelat.

#1097

Postad 11 maj 2008 - 11:58

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0
Något som Warhawk har men inte Cod4 är den unika snipern :unsure: Siktet rör sig inte och det är så lätt att få kills. Tror nog warhawk har flest lirare efter CoD4.

#1098

Postad 11 maj 2008 - 12:02

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0

Är det här något som är värt att skaffa?

Är det mycket folk som spelar det online fortfarande?


Det är ruskigt kul, lätt det roligaste på ps3an!

#1099

Postad 11 maj 2008 - 22:41

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Valet stod mellan Warhawk eller UT3 idag, och det blev UT3, som visserligen verkar grymt, men det är inte min typ av spel, har aldrig gillat quake etc, så jag borde ju förstått att jag skulle tycka så.

Men har öppet köp så drar och byter mot WH imorgon, har ju inte många friends nu sen man begravde 360 så jag hoppas det finns lite vänliga själar här som man kan lira med :unsure:

#1100

Postad 11 maj 2008 - 23:07

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Men det är iaf aldrig problem att spela online då?

Frågar bara för det känns döfött att köpa ett spel som bara har mp om det kommer dö ut snart...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.