* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *
1400 svar till detta ämne
Postad 26 March 2008 - 20:37
JRomero
-
JRomero
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har fått telefon idag.  Får till de flesta funktioner.
Dock får jag inte till Activesync via GPRS eller wlan mot Exchangeservern. Den fungerar när jag har telefon kopplad via USB. Har lagt in certifikatet som krävs. Kollar jag status så står det att servern inte kunde nås.
Någon som kör denna funktion som har haft liknande problem?
Postad 27 March 2008 - 07:37
JRomero
-
JRomero
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Det finns ett program som gör att datorn ser minneskortet som flyttbar disk när du kopplar in Mobilen med sladd...Går massor fortare tydligen..Inte testat själv.. Men vore skönt att slippa in å ut med kortet hela tiden
Företaget Softick har en lösning!!! Kolla in länken SOFTICK - CARDEXPO II
Det här prg. var grymt bra! Tog ner tiden från 50min (105mb) till 2 min! Thanks! JR
Postad 27 March 2008 - 08:56
euf0ria
-
euf0ria
-
Användare
-
-
220 inlägg
Shit vad det droppar in inlägg i tråden=)
Jag har haft Min mobil nu ända sedan den släpptes i sverige och är nöjd med den, dock har jag vissa önskemål som jag tänkte rådfråga alla er andra om ni kan hjälpa till lite.
Jag är ute efter några program för att kunna göra detta:
Väckarklocka med bättre alarm-möjligheter, vill kunna ha en pulserande vibration tills jag stäger av själv.
Program för att ställa in olika vibrationer, tex sms=3 korta pulser; mail=2 korta pulser; ringsigna=långa pulser.
Backup på alla sms.
Redigeringsprogram för xT9 ordlistan, finns mycket felstavat i min och ord jag vill lägga till på smidigt sätt.
Skärmtangentbord anpassat för tummen, gärna med xT9
Fingerrörelse för att aktivera ett kommando. tex knapplås genom en cirkelrörelse medsols.
Postad 27 March 2008 - 10:30
JRomero
-
JRomero
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har fått telefon idag. Får till de flesta funktioner. Dock får jag inte till Activesync via GPRS eller wlan mot Exchangeservern. Den fungerar när jag har telefon kopplad via USB. Har lagt in certifikatet som krävs. Kollar jag status så står det att servern inte kunde nås. Någon som kör denna funktion som har haft liknande problem?  Kom på felet. Hade lagt in fel adress mot servern.. Fungerade dock när man synkade med kabeln....
Postad 27 March 2008 - 11:09
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Finns det något program som gör att du kan styra tex Windows Mediacenter med telefonen ?
Såg att det fanns ett sånt program till en Nokia telefon.
Postad 27 March 2008 - 15:20
Snurrbo
-
Snurrbo
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Det är programvaror på gång för Windows Mobile där telefonen blir en s.k. Sideshow-enhet. Då kan man använda gadgets för Vista Sideshow i nallen.
Redigerat av Snurrbo, 27 March 2008 - 15:20.
Postad 27 March 2008 - 15:38
mickebjo
-
mickebjo
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Säljer min HTC Touch Cruise. 2GB minneskort förljer med. Skicka pm med namn och nummer om du är intresserad. Pris 4500, kan diskuteras vid snabb affär.
Postad 27 March 2008 - 16:21
Unregistered80d04991
-
Unregistered80d04991
-
Användare
-
-
133 inlägg
Problem med Business Contact Manager...
Dett är nog samma för alla WM6 användare men hoppas någon här har stött på och hittat en lösning/kompromiss.
När jag köpte en WM-telefon var det naturligt vis främst för integrationen med Office Outlook, döm av min förvånging då det inte finns någon inbyggt stöd för BCM, man kan tanka hem BCM för WM5/6 men det är ett program som dina bcm-kontakter syncas till och inte integrerat med telefonens kontaktbok på något sätt.
Jag vill ju dels synca mina BCM-kontakter in i telefonen och räknade med att man skulle kunna se journaler, dvs telefonkonversationer mellan mig och kontakterna i efterhand i outlook tex.
Har testat pocketMirror, men det är buggigt och fungerar inte som det ska så det var $50 i sjön.
Någon som har någon lösning eller tredjepartsprogram för detta?
Postad 27 March 2008 - 17:07
nacud
-
nacud
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Säljer min HTC Touch Cruise. 2GB minneskort förljer med. Skicka pm med namn och nummer om du är intresserad. Pris 4500, kan diskuteras vid snabb affär.
Redan trött på tc?
Postad 27 March 2008 - 17:40
jwn73
-
jwn73
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej !
Använder Fugawi för att navigera med gröna kartan, i TC. Men det verkar inte var ett realtidsprogram, eftersom så fort man rör sig lite snabbare som i en bil, så hänger inte possitioneringen med. Den hamnar några hundra meter efter i tätort, och flera km efter på motorvägen. TomTom fungerar dock alltid korekt.. Någon som haft samma problem ? Finns det ngn lösning ? Eller ngn som känner till ett bättre GPS program, som man kan ha kartorna på minneskortet med...
Jag kör med Garmin Mobile XT på min WM6 telefon... då kan man ha både frilufskartor och vägkartor. Perfekt om man vill kunna navigera i stan och sedan ta en promenad (eller liknade) i skogen.
//MIcke
Har installerat Garmin mobile XT, men den säger att den bara fungerar mot en Garmin GPS ? Ska det vara så ? Känns lite jobbigt då man har en inbyggd GPS...
Postad 27 March 2008 - 20:54
smalltown
-
smalltown
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej !
Använder Fugawi för att navigera med gröna kartan, i TC. Men det verkar inte var ett realtidsprogram, eftersom så fort man rör sig lite snabbare som i en bil, så hänger inte possitioneringen med. Den hamnar några hundra meter efter i tätort, och flera km efter på motorvägen. TomTom fungerar dock alltid korekt.. Någon som haft samma problem ? Finns det ngn lösning ? Eller ngn som känner till ett bättre GPS program, som man kan ha kartorna på minneskortet med...
Jag kör med Garmin Mobile XT på min WM6 telefon... då kan man ha både frilufskartor och vägkartor. Perfekt om man vill kunna navigera i stan och sedan ta en promenad (eller liknade) i skogen.
//MIcke
Har installerat Garmin mobile XT, men den säger att den bara fungerar mot en Garmin GPS ? Ska det vara så ? Känns lite jobbigt då man har en inbyggd GPS...
Hittade du programmet i PiratViken så e de pga av ett felaktigt crack  . Använder själv Pocket Kartex för skog och mark och Tomtom när det skall köras bil. /Fredrik
Postad 27 March 2008 - 21:56
Gustenr
-
Gustenr
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har någon hittat ett program för textigenkänning saknar det
Stöder tomtom 6 map share miniuppdateringar som användarna själv lägga upp
var hittar ni alla spel till wm6?
Postad 27 March 2008 - 22:13
mickebjo
-
mickebjo
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Säljer min HTC Touch Cruise. 2GB minneskort förljer med. Skicka pm med namn och nummer om du är intresserad. Pris 4500, kan diskuteras vid snabb affär. Redan trött på tc?
Tycker den var lite för stor, går tillbaka till min K800i.
Postad 27 March 2008 - 23:50
JRomero
-
JRomero
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej !
//MIcke
Hittade du programmet i PiratViken så e de pga av ett felaktigt crack . Använder själv Pocket Kartex för skog och mark och Tomtom när det skall köras bil. /Fredrik
När man kör med tomtom vilken gps skall man välja under inställningar då? Får inte till det. Edit Helt otroligt, provat de olika inställningar man kan välja under gps, inget av de fungerade. Har lagt ner 2h. Efter att jag la ut frågan på forumet så prova jag igen.. Vips så fungerar det.. Ställde in Andra NMEA GPS, COM 4 // JR //JR
Redigerat av JRomero, 28 March 2008 - 00:00.
Postad 28 March 2008 - 11:04
story
-
story
-
Användare
-
-
160 inlägg
När man kör med tomtom vilken gps skall man välja under inställningar då? Får inte till det.
Edit Helt otroligt, provat de olika inställningar man kan välja under gps, inget av de fungerade. Har lagt ner 2h. Efter att jag la ut frågan på forumet så prova jag igen.. Vips så fungerar det.. Ställde in Andra NMEA GPS, COM 4
// JR
//JR
"Inbyggd GPS"
Postad 28 March 2008 - 13:47
Unregistered83f88932
-
Unregistered83f88932
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Vet inte om detta redan tagit upp, men HTC har släppt en fix för kameran, som ska ge bättre bilder. http://www.htc.com/m...ail.aspx?pid=59 OBS, ni måste regga er hos HTC. Jag ska testa den nu!
Hot fix for Touch Cruise photo quality issue
If you zoom in on a captured photo and notice grainy, maze-like patterns within the image itself (this problem is caused by too much sharpness enhancement being applied in bright-light environments), please download and install this hot fix to solve the problem. Sharpness parameters within the photo will then be reduced with only a minimal loss of image sharpness.
tack för tipset
Postad 28 March 2008 - 14:40
BergJon
-
BergJon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej
Har en fråga angående GPS och när jag läser tråden så inser jag att de flesta av er är på en mer avancerade nivå än vad jag är.
Jag har förstått att man kan ha olika program i mobilen, tomtom, garmin m.m. och att ni även får de att fungera men det jag undrar är om det alltid måste tillkomma en GPRS kostnad?
Dvs kan man köpa tex tomtom som passar Win mobile och betala ett engångspris och få de kartorna i mobilen och sen bara använda mobilen som en GPS men utan att något ska uppdateras eller kosta ytterliggare pengar via GPRS?
Kan även tillägga att jag vill kunna köra active sync (som jag antar använder GPRS) så jag vill att det ska funka eller iaf varje fall vara lätt att slå på och av.
Kan denna mobil det?
Tackar på förhand!
Postad 28 March 2008 - 14:53
smalltown
-
smalltown
-
Rookie
-
4 inlägg
Har någon hittat ett program för textigenkänning saknar det Stöder tomtom 6 map share miniuppdateringar som användarna själv lägga upp var hittar ni alla spel till wm6?
TomTom 6 navigator stöder inte mapshare tyvärr, skulle själv behövt veta det innan jag köpte norden kartan.
Postad 28 March 2008 - 16:02
Snurrbo
-
Snurrbo
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Hej
Har en fråga angående GPS och när jag läser tråden så inser jag att de flesta av er är på en mer avancerade nivå än vad jag är. Jag har förstått att man kan ha olika program i mobilen, tomtom, garmin m.m. och att ni även får de att fungera men det jag undrar är om det alltid måste tillkomma en GPRS kostnad? Dvs kan man köpa tex tomtom som passar Win mobile och betala ett engångspris och få de kartorna i mobilen och sen bara använda mobilen som en GPS men utan att något ska uppdateras eller kosta ytterliggare pengar via GPRS?
Kan även tillägga att jag vill kunna köra active sync (som jag antar använder GPRS) så jag vill att det ska funka eller iaf varje fall vara lätt att slå på och av.
Kan denna mobil det?
Tackar på förhand!
Det kan man ha. Man köper oftast ett paket med kartor och det du laddar via GPRS är trafikinformation och eventuella uppdateringar. Använder du Google Maps laddas vad jag kan förstå kartor ner via GPRS vid behov.
Postad 28 March 2008 - 18:40
francesco10
-
francesco10
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej
Har en fråga angående GPS och när jag läser tråden så inser jag att de flesta av er är på en mer avancerade nivå än vad jag är. Jag har förstått att man kan ha olika program i mobilen, tomtom, garmin m.m. och att ni även får de att fungera men det jag undrar är om det alltid måste tillkomma en GPRS kostnad? Dvs kan man köpa tex tomtom som passar Win mobile och betala ett engångspris och få de kartorna i mobilen och sen bara använda mobilen som en GPS men utan att något ska uppdateras eller kosta ytterliggare pengar via GPRS?
Kan denna mobil det?
Tackar på förhand! Det kan man ha. Man köper oftast ett paket med kartor och det du laddar via GPRS är trafikinformation och eventuella uppdateringar. Använder du Google Maps laddas vad jag kan förstå kartor ner via GPRS vid behov.
Om du använder tomtom så betalar du bara en engångsavgift för kartorna, sen kan du använda dem så mycket du vill, ingen gprs trafik över huvud taget...
Postad 28 March 2008 - 19:43
kdk_warhead
-
kdk_warhead
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Köpte CorePlayer 1.2.1 och det fungear bra. Till och med YouTube funkar men man måste välja den bästa grafiken för att det ska fungera över USB/Active-sync. Med bästa grafik så lagga det lite. Fungerar nog bättre med medel-grafik via WiFi (väntar på min router så jag har inte provat). Jag saknar dock stöd för sub. Följande spelare fungerar med SMI subar och är nog lika bra som CorePlayer. : Installera följande: http://rapidshare.co...MP1.07.zip.html Byt exe mot följande (fungetar annars inte på våra TC bl.a.): http://rapidshare.co...YERce5.zip.htmlDen är freeware och har en massa pluggins. Fungerar riktigt bra. Med Subtitle Workshop 2.51 kan man göra om subs till smi: http://www.urusoft.n...oads.php?lang=1
Redigerat av kdk_warhead, 28 March 2008 - 20:10.
Postad 28 March 2008 - 21:16
kdk_warhead
-
kdk_warhead
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det finns ett program som gör att datorn ser minneskortet som flyttbar disk när du kopplar in Mobilen med sladd...Går massor fortare tydligen..Inte testat själv.. Men vore skönt att slippa in å ut med kortet hela tiden
Det här prg. var grymt bra! Tog ner tiden från 50min (105mb) till 2 min!
Thanks!
JR
Varför använda det programmet? Med active sync så dyker ju Mobilen upp som en enhet i alla fall? Provade att över föra en 41 mb fil: Active sync 70s cardexport 50s Det går fortare men inte så mycket. En kortläsare är snabbare. Om 100mb tar 50min med Active sync så måste ni göra nått fel
Postad 29 March 2008 - 19:22
Unregistered83f88932
-
Unregistered83f88932
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Thanks!
JR
Varför använda det programmet? Med active sync så dyker ju Mobilen upp som en enhet i alla fall? Provade att över föra en 41 mb fil: Active sync 70s cardexport 50s Det går fortare men inte så mycket. En kortläsare är snabbare. Om 100mb tar 50min med Active sync så måste ni göra nått fel 
För att då kan du koppla telefonen till vilken dator somhelst. Annars måste active sync finnas installerat osv.
Postad 30 March 2008 - 19:32
JRomero
-
JRomero
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Thanks!
JR
För att då kan du koppla telefonen till vilken dator somhelst. Annars måste active sync finnas installerat osv.
Det är en stor fördel, som när man är hos polaren tex. Men jag upptäckte att innan jag hade Active Sync / Center för Windows mobile-enheter installerat så dök telefonen upp i Vista. Då tog det en jäkla tid.. Sedan när det blev installerat och körde via utforskaren så gick det snabbare. // JR När man kör med tomtom vilken gps skall man välja under inställningar då? Får inte till det.
Edit Helt otroligt, provat de olika inställningar man kan välja under gps, inget av de fungerade. Har lagt ner 2h. Efter att jag la ut frågan på forumet så prova jag igen.. Vips så fungerar det.. Ställde in Andra NMEA GPS, COM 4
// JR
//JR "Inbyggd GPS"
Hade inte det som alternativ..
Postad 30 March 2008 - 19:55
JRomero
-
JRomero
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Shit vad det droppar in inlägg i tråden=) Jag har haft Min mobil nu ända sedan den släpptes i sverige och är nöjd med den, dock har jag vissa önskemål som jag tänkte rådfråga alla er andra om ni kan hjälpa till lite. Jag är ute efter några program för att kunna göra detta:
Väckarklocka med bättre alarm-möjligheter, vill kunna ha en pulserande vibration tills jag stäger av själv. Program för att ställa in olika vibrationer, tex sms=3 korta pulser; mail=2 korta pulser; ringsigna=långa pulser. Backup på alla sms. Redigeringsprogram för xT9 ordlistan, finns mycket felstavat i min och ord jag vill lägga till på smidigt sätt. Skärmtangentbord anpassat för tummen, gärna med xT9 Fingerrörelse för att aktivera ett kommando. tex knapplås genom en cirkelrörelse medsols.
Gällande skärmtangentbord så kör jag med TengoThumb, fungerar grymt bra, det jag saknar dock är att få en respons på knapptryckningen. Tex en vibration. Dra ett PM om du verkar gilla prg..
Postad 31 March 2008 - 12:17
JRomero
-
JRomero
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag saknar en funktion i telefonen. På andra telefoner om man ringer upp någon som då har "samtal väntar" aktiverat kan man höra en signal/ton att de har ett aktivt samtal. Med HTC märker man ingenting, inte ens på displayen.
Någon som har löst detta? Går det att få till?
EDIT: Samt även hur man får telefonen att automatiskt ring upp den man ringt om det är upptaget. Bra funktion om man sitter med handsfree..
Redigerat av JRomero, 31 March 2008 - 14:37.
Postad 31 March 2008 - 18:31
Unregistered28512
-
Unregistered28512
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Det följer med ett "office packet", dvs word, powerpoint och exel.
Sen så är det också med en mailklient som fixar pop,imap och exchange med active sync.
//Micke
Postad 31 March 2008 - 22:01
stroy
-
stroy
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej alla. Köpte mig en Sony Ericsson HBH-IV840 bluetooth handsfree att använda till min touch cruise men tycker att det fungerar jättedåligt. Vet inte om det är telefonen eller handsfree'n som funkar dåligt men det kontakten avbryts jätteofta och ibland hörs bara ett brus när man försöker att använda det.
Någon som har upplevt samma sak? Någon som har en bra bluetooth handsfree som fungerar bra till touch cruise att rekomendera? Eller finns det rentutav någon lösning på mitt problem?
Tacksam för svar
Jag använder en Sony ericsson HBH-DC980. Den fungerar jätte bra som BT stereo, efter det att jag ändrat bitrate med advanceconfig. Men när jag använder den för samtal, så kopplar den ner väldigt ofta.. (Tappar troligen kontakten med telefonen) Men jag vet inte vems felet är ännu... Också tacksam för HJÄLP...
Men hej! Loggade precis in för att börja gnälla på detta jag med. Jag köpte mig också ett HBH-DC980, funkar kanon med musiken (jag har inte behövt ändra någon bitrate) men f-n va kass i samtal. Kopplar ner sig konstant. Hyffsat irriterande för en annan som tillbringar större delen av dagen i telefonmöte. Förmodligen inget fel på headsetet, misstänker htc's kassa blåtandsdrivisar. Inte vågar man köpa något annat heller. Lär ju vara likadant. Nu har jag ju dessutom vant mig vid lyxen av BT-headset så nu går jag ömsom kring och ler, ömsom svär.. Hittar någon en lösning så vore jag (med flera tydligen) grymt tacksam.
Postad 01 April 2008 - 14:49
dilo
-
dilo
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej !
Jag tänkte bara tipsa om Zoomboard (skärmtangentbord) . den bästa tangentbord till cruise .Prova den få ni se ;-)
Mvh / dilo
Postad 01 April 2008 - 18:01
francesco10
-
francesco10
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej !
Jag tänkte bara tipsa om Zoomboard (skärmtangentbord) . den bästa tangentbord till cruise .Prova den få ni se ;-)
Mvh / dilo
Finns det svensk layout till det tangentbordet?
Postad 01 April 2008 - 22:13
Bassjov
-
Bassjov
-
Rookie
-
3 inlägg
Nu då WM 6.1 är officiell, hur får man tag i den och hur laddar man in den i cruisen?
Postad 02 April 2008 - 09:12
Unregistered83f88932
-
Unregistered83f88932
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Nu då WM 6.1 är officiell, hur får man tag i den och hur laddar man in den i cruisen?
Bra fråga  För övrigt, det jag saknar än idag är ett t-bord med knappsats. Som den inbyggda men större och med större spaceknapp. Det stör mig som tusan att inte kunna hitta det  tengo thumb var det närmaste men inte riktigt det jag behövde
Postad 02 April 2008 - 12:06
Snurrbo
-
Snurrbo
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Min PCPlayer vill inte spela webradio längre och jag vet inte hur jag ska få igång det igen.
Nån här som vet hur man styr om så att ljud/bildströmmar från internet (webradio osv) använder TCPMP istället för PVPlayer?
Postad 02 April 2008 - 19:10
francesco10
-
francesco10
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Borde man inte kunna trycka på windows update i telefonen för att hitta wm6.1?
Postad 02 April 2008 - 19:20
Mollyplugg
-
Mollyplugg
-
Rookie
-
2 inlägg
Har en Htc Cruise sedan någon månad tillbaka och trivs kanon med den.
Söker lösning på följande problem:
När jag ringer upp och hamnar i en växel där man ska "trycka 1" för att komma till..., så har skärmen slocknat och jag kommer inte åt knapparna.
Någon som har en smidig lösning
//mollyplugg
Postad 02 April 2008 - 21:59
JRomero
-
JRomero
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har en Htc Cruise sedan någon månad tillbaka och trivs kanon med den. Söker lösning på följande problem: När jag ringer upp och hamnar i en växel där man ska "trycka 1" för att komma till..., så har skärmen slocknat och jag kommer inte åt knapparna. Någon som har en smidig lösning
//mollyplugg
Klicka en snabb gång på ON/Off knappen, då hoppar displayen igång igen.. // JR
Postad 02 April 2008 - 23:20
MortalWombat
-
MortalWombat
-
Amatör
-
-
79 inlägg
En fråga om TomTom:
Laddade ner gratiskartan (Bergen i Norge där jag bor) och installerade den. Men när jag startar tomtom navigator så står det "This product requires activation. How do you want to activate?"
Då kan man välja antingen automatisk eller manuell aktivering. Oavsett vilken metod man väljer så frågas det efter en "product code".
Någon som vet var man finner denna "product code"? Har letat igenom det mesta som går att leta igenom, utan att finna något.
Postad 02 April 2008 - 23:57
light44
-
light44
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Ytterligare en fråga; Någon som testat SmartPhone Tracker? Laddade ner det och installerade men fick bara upp ett felmeddelande om att det uppstått "Ett oväntat fel i SmartPhoneTracker.exe. Programmet är gratis och finns att ladda ner på download.com. Alltså här: http://www.download....tml?tag=lst-4-6
Postad 03 April 2008 - 00:06
light44
-
light44
-
Amatör
-
-
51 inlägg
En fråga om TomTom:
Laddade ner gratiskartan (Bergen i Norge där jag bor) och installerade den. Men när jag startar tomtom navigator så står det "This product requires activation. How do you want to activate?"
Då kan man välja antingen automatisk eller manuell aktivering. Oavsett vilken metod man väljer så frågas det efter en "product code".
Någon som vet var man finner denna "product code"? Har letat igenom det mesta som går att leta igenom, utan att finna något.
Det följer med ett hårdare papper i telefonens låda där det finns en unik kod längst ner till höger. Det följer även med en Tomtom-skiva där det finns en annan aktiveringskod men jag är nästan hundra på att det är koden på pappret du ska använda.
Postad 03 April 2008 - 06:12
Bassjov
-
Bassjov
-
Rookie
-
3 inlägg
Borde man inte kunna trycka på windows update i telefonen för att hitta wm6.1?
Man kan tycka det, men icke. Den verkar lite snabbare än WM6.0, frågan är fortfarande hur gör man för att få tag i den och hur får man den i cruisen.
Postad 03 April 2008 - 07:23
Always
-
Always
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Man måste installera en ny ROM i telefonen för att kunna byta till 6.1. Dessa finns vad jag vet inte på svenska men tycker man det är ok med ett annat språk i telefonen så är det inga problem att ordna. Dock inte helt riskfritt och framförallt inte helt okomplicerat att genomföra. Läs på http://forum.xda-dev...splay.php?f=399 Finns massor med info där för att ändra på sin telefon. Använd sökfunktionen där om du inte hittar annars. /A.
Postad 03 April 2008 - 07:44
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kör en backup..Installera Hard-Spl.
Tanka hem den ROM ni vill ha till eran telefon..
Bara ROM för Polaris..Alltså inte ta en ROM från nån annan modell..
Ta hem Radio om det inte följer med ROM..
Koppla telefonen till datorn...Låt den synka färdigt å flasha sen..
När telefonen startar om och den väntar på att ni ska köra screen alignment gör en hard reset..
Ta bort den gamla kopplingen till active sync..Gör en ny.
Synca sen telefonen..Kolla bara så att ni har rätt inställningar.
Klart..
Lätt förklarat funkar det så..Inga konstigheter.
Men läs gärna på innan ni provar så ni är säkra på vad ni gör..
Garanti försvinner om ni flashar..
Dock finns det sätt att återställa TYTN II helt till orginal..
Fast det är aningens mer bök.
Inte insatt i om det funkar till Cruise dock.
Postad 03 April 2008 - 08:06
MortalWombat
-
MortalWombat
-
Amatör
-
-
79 inlägg
En fråga om TomTom:
Någon som vet var man finner denna "product code"? Har letat igenom det mesta som går att leta igenom, utan att finna något. Det följer med ett hårdare papper i telefonens låda där det finns en unik kod längst ner till höger. Det följer även med en Tomtom-skiva där det finns en annan aktiveringskod men jag är nästan hundra på att det är koden på pappret du ska använda.
Ja, det låter ju logiskt så det var i den änden jag började. Har letat igenom kartongen flera gånger utan att finna någon kod. Det finns iofs ett hårt papper där det står att man får ladda ned en gratiskarta, men det innehåller ingen aktiveringskod (bara en streckkod). Hittar heller ingen kod på CD-skivan från Tomtom. Tror jag ger f*n i detta och laddar ned en piratkopia istället, verkar vara enda sättet att få någon gratiskarta för mig. Möjligt att det går att maila HTC eller Tomtom och få en ny kod om jag ger dem serienumret på telefonen. Tack för svaret iaf
Postad 03 April 2008 - 08:29
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Har installerat TomTom säkert 15ggr å aldrig behövt slå in nån kod.
Men varför bara ha en stad när man kan ha hela europa
Postad 03 April 2008 - 08:44
Unregistered9dd4b4f3
-
Unregistered9dd4b4f3
-
Rookie
-
8 inlägg
Är det inte bara en stad (eller län) som ingår?
Redigerat av Unregistered9dd4b4f3, 03 April 2008 - 08:51.
Postad 03 April 2008 - 09:49
MortalWombat
-
MortalWombat
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Har installerat TomTom säkert 15ggr å aldrig behövt slå in nån kod. Men varför bara ha en stad när man kan ha hela europa 
Skulle kunna vara att det är något fel på kartan jag laddade hem eller på TomTom-programmet. Det står ingenting om någon kod i manualen och det finns heller ingen information om att det medföljer någon sådan i "kom igång"-broschyren. Hur som helst är det ganska meningslöst att ha en karta för bara en stad, så på något jag ska skaffa mig kartan för västeuropa Under tiden får jag nöja mig med GPS-funktionen i google maps, den fungerar ju trots allt ganska bra.
Redigerat av MortalWombat, 03 April 2008 - 09:53.
Postad 03 April 2008 - 09:50
stroy
-
stroy
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Kör en backup..Installera Hard-Spl. Tanka hem den ROM ni vill ha till eran telefon.. Bara ROM för Polaris..Alltså inte ta en ROM från nån annan modell.. Ta hem Radio om det inte följer med ROM.. Koppla telefonen till datorn...Låt den synka färdigt å flasha sen.. När telefonen startar om och den väntar på att ni ska köra screen alignment gör en hard reset.. Ta bort den gamla kopplingen till active sync..Gör en ny. Synca sen telefonen..Kolla bara så att ni har rätt inställningar. Klart..
Lätt förklarat funkar det så..Inga konstigheter. Men läs gärna på innan ni provar så ni är säkra på vad ni gör..
Garanti försvinner om ni flashar.. Dock finns det sätt att återställa TYTN II helt till orginal.. Fast det är aningens mer bök. Inte insatt i om det funkar till Cruise dock.
Så... det där verkar lite halvbökigt + lite risker involverat. Kommer det inte att komma en uppdatering den "vanliga vägen"? Vet inte hur det funkar för OS här i mobilvärlden.
Redigerat av stroy, 03 April 2008 - 09:51.
Postad 03 April 2008 - 09:50
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
MortalWombat
Du har ett PM
Postad 03 April 2008 - 09:58
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
stroy
Lite bök är det men inte så farligt..
Det som tar mest tid är att installera om alla program..
Installera hard-spl och flasha tar bara nån minut..
Stora fördelen för mig är att den är betydligt snabbare..
Sms är uppbyggt i en tråd som msn...Grymt bra.
Följer med en massa bra å ha program om man väljer en sån version.
Postad 03 April 2008 - 11:42
Mollyplugg
-
Mollyplugg
-
Rookie
-
2 inlägg
Har en Htc Cruise sedan någon månad tillbaka och trivs kanon med den. Söker lösning på följande problem: När jag ringer upp och hamnar i en växel där man ska "trycka 1" för att komma till..., så har skärmen slocknat och jag kommer inte åt knapparna. Någon som har en smidig lösning
//mollyplugg
Klicka en snabb gång på ON/Off knappen, då hoppar displayen igång igen..
// JR
Tack, Funkar ju! Har provat alla knappar utom den. /Mollyplugg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|