Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 October 2008 - 20:32

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Ja det här med tangentbordet... Det är rätt många som skriver att det blir pekfingervalsen. Rätt kul om man kan se det framför sig hur dom lägger telefonen på bordet och med alla fingrar samtidgt försöker att skriva och sen säger, "nä det här tangentbordet var inte bra". Vilka nötter. Använd tummarna för i h....te.
Jag tror att det flesta som testar telefonerna inte har använt sina telefoner till annat än att ringa. Dom fattar inte att en telefon nästan kan ersätta en dator, med remote desktop så gör den till och med det just för stunden.
Har man inte fattat det så borde man kanske inte recenserar telefoner på den här nivån.
Men man måste ge Apple kred för att dom byggt en telefon som gör att vilken idiot som helst kan klara av den och känna sig smart. Men när en sån idiot stöter på något mer komplicerat, ja då tar det ju självklart tvärnit.
Det roligaste är ändå att alla idotbröder bara står bredvid och håller med! Alla är på samma nivå.

Lite kul är det ändå.

/Miki

Postad 08 October 2008 - 20:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hahaaha..Var då den sämsta recension jag läst i hela mitt liv tror jag :)

Fattar inte varför så många verkar haka upp sig på att man ibland måste använda penna...Är väl helt självklart att man måste det när man ska in å rota i registret eller andra inställningar..
Inte så att det behövs för att ringa/skicka sms

Men de är klart att gör man en telefon med lite inställningar/möjligheter behöver man ju bara använda fingret.

Däremed inte sagt att det inte finns utrymme för förbättringar

Edit
Som M3 som recenserade TyTn II och skrev att det var så dåligt att man var tvungen å trycka på FN knappen+å att den fick sämre betyg för det och att den inte hade gps program vilket den hade...Självklart använder man tummarna..Går riktigt fort om man bara ids träna lite ...

Redigerat av moparman, 08 October 2008 - 20:36.

Postad 08 October 2008 - 20:36

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0

varför kommer inte den där grejen finnas med där man skriver med pennan så kommer görs det om till bokstäver automatiskt?? Kommer man få med den om man köper telefonen lite sernare eller kan man fixa det genom en uppdatering?

Transcriber är default i windows mobile och finns givetvis med.
Det är bara att välja det istället för on screen tangentbord om man föredrar det.

Postad 08 October 2008 - 22:12

Unregistered6ee38357
  • Unregistered6ee38357
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Helt sjukt va hispiga folk blir på forumet så fort det dyker upp något negativt om X1:an, ni får det att låta som om ni blivit kränkta och då har ni inte ens sett telefonen. Många av de männsikor som kommer köpa en X1:a är folk som aldrig ens funderat på en smartphone innan. Vi som hänger här har ju lite andra förutsättningar(om inget annat så iaf intresse) än de som bara går in köper en X1:a för att det är det senaste. Jag tycker det är kanon att han tar upp tar upp alla nackdelar för att folk ska förstå att det X1 inte är ngt för alla. Och Windows Mobile har brister, stora brister! Men för oss som är intresserade uppvägs dessa brister av alla möjligheter (Förhoppningsvis).

Ta ett chillpill! så får vi helt enkelt vänta ut fredag så kan alla skriva sina egna recensioner.

Redigerat av Unregistered6ee38357, 08 October 2008 - 22:14.

Postad 08 October 2008 - 23:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jasså..Kan ju va kul om du då säger vilka stora brister WM har :-)

Saken är ju den att personer som tex jämför den med Iphone är ju helt uppe i det blå..

Problemet är ju även att personer klagar på saker som dom inte har den blekaste aning om.

Vet man inte vad det är man köper ska man kanske ta å göra sin hemläxa nästa gång :)

Postad 08 October 2008 - 23:17

Tartin
  • Tartin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Efter att ha pillat på en X1a nu i några timmar kan jag konstatera att:

- Windows mobile förblir Windows mobile, även i ett Sony Ericsson skal.
- Telefonen är inte snabb nog. Jag tvivlar på att detta kan lösas med ny mjukvara. Jag kan ha fel.
- Tangentbordet känns plastigt. Windows-knappen knarrar något hemskt. Men måndagsexemplar kan ju vem som helst få.
- Displayen var mindre än jag trodde.
- Pennan används så fort man skall göra det minsta. Även läsa sms. Man kan ringa samtal utan penna dock.
- Webläsaren är ett skämt enligt mig. IE och likaså Opera. (Måste tillägga att jag är van iPhone användare sen en tid tillbaka)
- Knappast användarvänlig.

+ Designen är grymt snygg.
+ Grymt OS för teknikfreaks som tycker om att pilla, trixa och fixa med applikationer etc.
+ Enkel att synca mot Microsoft Exchange.
+ Har man använt Windows Mobile så känner man igen sig sekund 1.
+ Stort +++ för upplösningen i displayen. Kan tänka mig att det är helt underbart att se en film på denna skönhet.
+ Panelerna är snygga. / - Användbara? Nej, inte för mig iaf...

Sony Ericsson Xperia X1 är förhoppningsvist ett steg i rätt riktning för Sony Ericsson. Vad jag känner rent spontant är att detta inte är en iPhone konkurrent (det har säker alla ni redan räknat ut, men det känns ändå bra att påpeka :) ). Som affärstelefon är den helt fantastisk. Likaså HTC's telefoner, Samsungs smartphones etc. Ja, ni fattar vinken. "Same same but different". Jag är ingen erfaren användare av Windows Mobile. Jag försökte ge telefonen en ärlig chans. Men att gå från en iPhone till en X1 känns inte rätt. Inte någonstans faktiskt. Att Xperia är ett monster (i mobilernas värld) rent prestandamässigt tvekar jag inte en sekund på. Hur märks det? Inte specielt tydligt. Den är grymt seg helt enkelt. Detta är ingenting jag skulle spendera 7000 kr på.

Det enda jag kan se hänger med från Sony Ericsson är startljudet, startlogan och märket på skalet. Resten är nytt för Sony Ericsson användare. Det betyder nya laddare, både bil och standard. Nytt handsfree, ny monteringssats i bilen och ett helt nytt tänk i menyer och hur man manövrerar telefonen.

Det första som slog mig när jag ställde in datum och tid var att hur jag än tryckte med pennan mot skärmen så hoppade tiden fram & tillbaka, datumet ändrade sig självt och jag höll på att bli helt galen rent ut sagt. Tills jag kom på att jag höll i telefonen. Ja, jag höll i telefonen med ett stadigt handgrepp. Jag kan nog inte vara ensam här i världen med att greppa telefonen och lägga tummen under skärmen när jag håller i den? Prova själva och se hur ni håller era mobiler. Det roliga med X1 är att den har någon form av optisk joystick som känner av minsta lilla rörelse med tummen som ligger ovanpå den. Den här "joysticken" är på tok för känslig i standardläge. Jag hittade sen ett sätt att ställa ner känsligheten på den, men detta är något som gjorde telefonen nästan oanvändbar för mig med standardinställningar.

Pekskärmen är faktiskt av riktigt bra kvalité. Här jämför jag mot en LG KS20. Man behöver inte pressa ner pennan i skärmen allt vad man har för att få den att reagera. På X1 räcker det nästan med att man lägger pennan mot skärmen så reagerar den. Stort plus i kanten för det.

Designmässigt så är det en riktig läckerbit. Den är smidig, snygg och jag kan inte få nog av att låta den ligga på bordet brevid datorn. Ja, jag har nästan svårt att fokusera mig på datorskärmen utan att dra ögonen till denna pärla.

Slutord från mig: Grilla mig inte. Jag kan ändra uppfattning totalt under morgondagen när jag får chans att testa den mer ute i "verkliga livet". Jag har alltid gillat Sony Ericsson, och älskar fortfarande SE's produkter. Det är sent, och det är dags att sova. Om jag nu lyckas slita blicken från Xperian.

Är den värd pengarna?
Omöjligt för mig att svara på. Personligen skulle jag inte köpa den, men det är absolut en värdig konkurrent till HTC Touch Pro och HTC Touch Diamond. Skulle du köpa någon av dessa, så vänta gärna tills du har klämt och kännt på X1. Men be gärna att få jämföra dessa sida vid sida så att du kan bilda dig en egen uppfattning. Hade jag själv valt mellan dessa hade jag (tro det eller ej) valt Xperia. Nu är jag en glad ägare av iPhone istället, och det kommer jag att fortsätta vara.

Godnatt!
Med reservation för grova stavfel och felformuleringar. Jag har inte kontrolläst vad jag har skrivit.

PS: Önskas bilder på funktioner och program så knäpper jag gärna lite kort. Tror dock att det mesta redan går att hitta på nätet.

Postad 08 October 2008 - 23:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det var en bra recension...Ungefär vad jag väntat mig...

mjukvarumässigt kan vi nog kanske vänta oss nya "pirat" rom med både bättre batteritid och mycket snabbare..

Nu baserar jag detta på att det varit så med alla tidigare WM mobiler...
Xperia har ju också ett forum på xda-developers så de är bara hoppas att många kockar flyttat dit..

Hur tycker du att det går att skriva på tangentbordet?

Kan du tabort panelerna under windows>settings>today>items

Alltså bocka ur panelerna ?

Om det går borde du kunna installera tex Spb pocket plus som är en helt grymt bra plugin...Bör bli betydligt snabbare

Postad 09 October 2008 - 00:15

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Bra recension Tartin.
Du måste dock testa denna http://www.sonyerics...entItemId=34685
Det är en freeware från Sonyericsson och skall tydligen vara riktigt bra.
Har du mer tid imorgon (idag...) kan du gärna lägga lite komentarer om kameran och hur filmerna blir som man gör.
Hur är ljudkvaliten? Är den en bra musiktelefon? Jag såg att lurarna är standard inear...men själva mediaspelarens ljud borde vara ok?

Postad 09 October 2008 - 01:00

Unregistered6ee38357
  • Unregistered6ee38357
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Jasså..Kan ju va kul om du då säger vilka stora brister WM har :-)

Saken är ju den att personer som tex jämför den med Iphone är ju helt uppe i det blå..

Problemet är ju även att personer klagar på saker som dom inte har den blekaste aning om.

Vet man inte vad det är man köper ska man kanske ta å göra sin hemläxa nästa gång :)

Ser du inga brister i WM är det ju skönt för dig! Touch Pron är iaf seg och användarvänligheten är inte på topp. Tycker det är trist när folk gnäller över en recension för att de är så fruktansvärt rädda att de precis slängt ut 6000:- på skräp... Vill man vara först får man bita i äpplet. Är det surt? trist! Jag har själv tänkt hämta en svart X1:a på fredag så jag hoppas verkligen att killen på prylfeber var hög på crack när han skrev sitt första intryck. Tyvärr tror jag inte han var det!

Han kan ju inte gärna säga: X1 är en halvdan telefon men ngn på XDA-developers kommer kanske i framtiden att ngn gång antagligen fixa så att X1:an blir världens bästa telefon så den får 10/10 i betyg. Även om detta mkt väl kan hända så fungerar det ju inte så... Det är nog långt ifrån alla av deras läsare som är beredda att pilla med firmware i vilket fall.

Redigerat av Unregistered6ee38357, 09 October 2008 - 01:01.

Postad 09 October 2008 - 05:49

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Tycker det är trist när folk gnäller över en recension för att de är så fruktansvärt rädda att de precis slängt ut 6000:- på skräp...

Du kan inte ha funderat många sekunder om det är slutsatsen du kommit fram till. Tragiskt att läsa.

Det jag och säkerligen många andra vänder oss emot är den typen av recensioner där recensenten uppenbarligen har en förutfattad negativ mening om produkten ifråga. M3s recension och den senaste länken är tydliga exempel på detta. Troligtvis hade ingen produkt kunnat tillfredställa dem.

Om man dessutom ger negativa synpunkter på exempelvis tangentbordet för att det inte går att lägga telefonen på skrivbordet och skriva med tio fingrar bör även recensentens intelligens ifrågasättas. Ytterst få tror att detta är en notebook, merparten inser att det är en telefon.

Som vanligt när det gäller recensioner av produkter är det de negativa som skiner igenom. En snabb titt på exempelvis idg.se visar att flera av tidningarna har gett riktigt bra betyg till telefonen men ändå är det M3s recension som har störst rubrik och får mest uppmärksamhet.

Nästa gång kan du gärna tänka till lite innan du vräker ur dig förolämpningar och generaliseringar.

Postad 09 October 2008 - 05:59

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Tartin, tack för en bra recension. En nyfiken fråga. Hur kommer det sig att du sitter med en X1:a när du var nöjd med din Iphone och verkar behålla den?

Fredrik83, ingen fara.. det är en del av tekniknörderiet att skapa beefs mellan olika teknikfalanger.. och mactalibanerna borta i Iphonetråden är ett utmärkt mål. De är lika goda kålsupare vad det gäller att försvara sin teknologi :)

Postad 09 October 2008 - 06:48

Boffla
  • Boffla
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Nu tror jag mig ha sett 2 personer i denna tråd som har en X1 i sina händer redan. Snälla kan inte ni ta några kort med denna och lägga upp här på sidan, det är avgörande i mitt val om jag ska köpa eller ej.

Postad 09 October 2008 - 07:26

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Bilder på X1 finns det gott om redan på nätet.

Gott om tidningar som testat den och lagt upp både bilder och filmer.

Tartin:
Kan du specificera i vilka lägen du tycker den är seg?
Vilka funktioner är det du skulle vilja ha snabbare.

Postad 09 October 2008 - 07:41

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Ser du inga brister i WM är det ju skönt för dig! Touch Pron är iaf seg och användarvänligheten är inte på topp. Tycker det är trist när folk gnäller över en recension för att de är så fruktansvärt rädda att de precis slängt ut 6000:- på skräp... Vill man vara först får man bita i äpplet. Är det surt? trist! Jag har själv tänkt hämta en svart X1:a på fredag så jag hoppas verkligen att killen på prylfeber var hög på crack när han skrev sitt första intryck. Tyvärr tror jag inte han var det!

Han kan ju inte gärna säga: X1 är en halvdan telefon men ngn på XDA-developers kommer kanske i framtiden att ngn gång antagligen fixa så att X1:an blir världens bästa telefon så den får 10/10 i betyg. Även om detta mkt väl kan hända så fungerar det ju inte så... Det är nog långt ifrån alla av deras läsare som är beredda att pilla med firmware i vilket fall.

Äh lägg av, Anledningen att man gnäller över en recension är ju för att den är dåligt utförd. Om någon skulle recenserar en ferrari och sen klaga på att kopplingen var trög och bakåtsikten dålig. Tror du inte att folket på Ferrari forumena skull sitta och svära? Och jag anser inte att det är fel att skriva att en telefon inte är bra nu men att den med stor säkerhet kommer att kunna förbättras mjukvarumässigt. Man kan alltid skriva att dom som är helt nöjda men en Iphone idag förmodligen inte kommer att tycka att Xperian är bättre rakt av.
Tror inte Prylfeber testaren var hög på crack men helt uppenbart saknade han en hel del kunskap om WM telefoner.
Dom som blir irriterade över recensionerna är inte dom som är rädda att dom slängt ut 6000:-, dom som blir irriterade är dom som vet att dom har beställt den kraftfullaste telefonen på markanden idag.

/Miki

Postad 09 October 2008 - 07:49

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Sony Ericsson Xperia X1 är förhoppningsvist ett steg i rätt riktning för Sony Ericsson. Vad jag känner rent spontant är att detta inte är en iPhone konkurrent (det har säker alla ni redan räknat ut, men det känns ändå bra att påpeka :) ). Som affärstelefon är den helt fantastisk. Likaså HTC's telefoner, Samsungs smartphones etc. Ja, ni fattar vinken. "Same same but different". Jag är ingen erfaren användare av Windows Mobile. Jag försökte ge telefonen en ärlig chans. Men att gå från en iPhone till en X1 känns inte rätt. Inte någonstans faktiskt. Att Xperia är ett monster (i mobilernas värld) rent prestandamässigt tvekar jag inte en sekund på. Hur märks det? Inte specielt tydligt. Den är grymt seg helt enkelt. Detta är ingenting jag skulle spendera 7000 kr på.

Tack för ett bra "första intryck"! Vi ska använda den som affärstelefon så det är trevligt att du tycker den är bra på just detta område. Kameran, metallchassie, utbytesgaranti (även om man är utomlands, enligt pressträffen) och synkronisering med MS Exchange (mm) gör den till ett svårslaget alternativ för oss. Brist på samma egenskaper gör tyvärr att Iphone inte är något alternativ.

Jag är inte ett dugg orolig att telefonen kommer att uppdateras och bli bättre, troligtvis så rätt så mycket bättre redan vid första uppdateringen. Vi har idag Nokia N95 som var mer eller mindre oanvändbar, t o m som telefon, innan första uppdateringen kom. Så på det stora hela är de första intrycken av Xperia är lovande.

Redigerat av Tomas L, 09 October 2008 - 07:52.

Postad 09 October 2008 - 08:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Passa på om ni vill ha en windows lur från SE för de lär inte göra fler. Deras highend telefoner kommer säkerligen bli med S60 i fortsättningen.

Postad 09 October 2008 - 08:06

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Någon som vet om det fortfarande kommer gå att få tag i telefonen i morgon om man inte förhandsbokat? Har bokat en Samsung Omnia men den har blivit försenad och släpps inte fören den 23/10 enl. leverantören, så jag vet inte om jag orkar vänta på den. Går det att få en Sonyn redan imorgon, så blir det nog en sån istället.

Postad 09 October 2008 - 08:24

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Passa på om ni vill ha en windows lur från SE för de lär inte göra fler. Deras highend telefoner kommer säkerligen bli med S60 i fortsättningen.

Hur kommer du fram till detta? Jag har inte sett något officiellt uttalande där dom säger det, och det verkar ju lite konstigt att utveckla panelkonceptet om det bara skall användas till en mobil.

Postad 09 October 2008 - 08:41

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Hur kommer du fram till detta? Jag har inte sett något officiellt uttalande där dom säger det, och det verkar ju lite konstigt att utveckla panelkonceptet om det bara skall användas till en mobil.

Ja, jag skulle också vilja veta mer. Jag har inte så bra koll på mobilmarknaden, men enligt Nyteknik så är Symbian under uppköp av Nokia och jag har svårt att se hur detta kan innebära fler (eller "enbart") S60 mobiler från SE.

Redigerat av Tomas L, 09 October 2008 - 08:45.

Postad 09 October 2008 - 08:45

Unregistered4406d222
  • Unregistered4406d222
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Fick mail från Katshing...

"Din order 269700 har levererats 2008-10-09 09:20 och beräknas komma fram till dig inom några dagar."

Hoppas att några dagar innebär att den landar på mitt utlämningsställe under morgondagen...

Postad 09 October 2008 - 08:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Har ni helt missat att Motorola, Nokia och SE ska ha samma mjukvara i sina telefoner i framtiden?
http://www.symbianfoundation.org/
Den här windows telefonen är bara en nödlösning. Kan sätta pengar på att SE kommer släppa s60 telefoner med touch redan nästa år.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 October 2008 - 08:46.

Postad 09 October 2008 - 08:57

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Någon som vet om det fortfarande kommer gå att få tag i telefonen i morgon om man inte förhandsbokat? Har bokat en Samsung Omnia men den har blivit försenad och släpps inte fören den 23/10 enl. leverantören, så jag vet inte om jag orkar vänta på den. Går det att få en Sonyn redan imorgon, så blir det nog en sån istället.

teknikmagasinet fick in ett hundra tal igår. Och beställer man på nätet så kostar den bara 5994

Postad 09 October 2008 - 09:02

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Har ni helt missat att Motorola, Nokia och SE ska ha samma mjukvara i sina telefoner i framtiden?
Den här windows telefonen är bara en nödlösning. Kan sätta pengar på att SE kommer släppa s60 telefoner med touch redan nästa år.

Jo det är ju bra att SE inte försöker utveckla en egen variant av symbian som tidigare, och jag tror som du att vi kommer få se mobiler från SE baserade på S60. Men i min värld hindrar inte det att dom kan komma att släppa fler telefoner baserade på windows för att täcka upp segmentet med business-användare som gillar det (där jag ingår :) ).

Postad 09 October 2008 - 09:25

Boffla
  • Boffla
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Vet inte om du citerade mig men om du gjorde det så menade jag bilder som är tagna med X1:ans kamera. Jag har googlat men hittar inga tester där man testat just kameran, vill se kvaliteten på dessa bilder.

Postad 09 October 2008 - 10:45

barkbiten
  • barkbiten
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
katshing:

Ordern skickad
2008-10-09

woho. kanske kan hämtas imorrn då!

Postad 09 October 2008 - 11:15

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Tveksamt att SE skulle få Series60. Däremot så blir det någon typ av symbian när symbianfoundation knåpat ihop något nytt. Tidigast 2010 ser jag i min kristallkula att SE kommer köra någon typ av symbian :)

Edit
Hur mycket pengar vill du sätta? :)

Redigerat av Caveo, 09 October 2008 - 11:25.

Postad 09 October 2008 - 11:16

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Ni som fått besked från Katshing att telefonen skickats, vad har ni haft för könummer? Jag har 232 på svart och har fått ett mail att jag inte får någon i denna omgång.

Postad 09 October 2008 - 11:29

barkbiten
  • barkbiten
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Ni som fått besked från Katshing att telefonen skickats, vad har ni haft för könummer? Jag har 232 på svart och har fått ett mail att jag inte får någon i denna omgång.

hade 127 på svart.

Postad 09 October 2008 - 11:31

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Hade typ 108 på silver (skickad) och 420 på svart (var ju bara å glömma :) )

Postad 09 October 2008 - 11:31

Unregisteredffb1c56c
  • Unregisteredffb1c56c
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har könummer 8 (beställd 2008-02-14 20:17) och fick mail att den är slut.
Jag är ganska sur just nu.

eidt oops, hade lite bråttom

Redigerat av Unregisteredffb1c56c, 09 October 2008 - 11:35.

Postad 09 October 2008 - 11:34

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
*suck* ser på min order på dustinhome nu att leveransdatumet har flyttats fram till den 17... Ringde precis till dom och han som svarade sa iaf att dom inte fått hem telefonen ännu men att den förhoppningsvis inkommer imorgon eller kanske senare idag till deras lager, så jag hoppas fortfarande på att dom skickar den åt mitt håll före helgen...

Sen har jag en liten fråga ang liggande/stående läge på skärmen.. Går detta att ändra manuellt eller är det enda sättet att få skärmen i liggande läge genom att fälla ut tangentbordet? Ska man verkligen behöva ha tangentbordet framme för att se på film? Synd att dom plockade bort knappen från prototypen för att ställa om skärmläget manuellt, men jag hoppas det finns en knapp på touchskärmen för att göra detta istället..?

Har könummer 8 (beställd 2008-02-14 20:17) och fick mail att den är ganska sur just nu.

Är din xperia sur?? :)

Redigerat av Preed, 09 October 2008 - 11:33.

Postad 09 October 2008 - 11:38

Unregisteredffb1c56c
  • Unregisteredffb1c56c
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

...
Är din xperia sur?? :)

Ooops, hade lite bråttom, Nej jag är sur eftersom jag fick mail att de är slut!
Hur F*n kan inte kö plats nummer 8 räcka?
Särskilt som folk med högre nummer verkar få sina.

Postad 09 October 2008 - 11:43

barkbiten
  • barkbiten
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Ooops, hade lite bråttom, Nej jag är sur eftersom jag fick mail att de är slut!
Hur F*n kan inte kö plats nummer 8 räcka?
Särskilt som folk med högre nummer verkar få sina.

ring dom och fråga!

Postad 09 October 2008 - 11:43

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Verkar som att den i Silver kommer in i betydligt större kvantiteter än den svarta. Jag har plats 12 på Silver men avbokade min där och plats 30 på svart, där har jag inte fått någon tilldelad. Hade nån här även plats 8 på svart och inte får den så känns det som man undrar om de fått in svarta alls?

Var själv precis förbi Sony Ericsson och hämtade upp Hancock-filmen som jag inte fick med min Xperia i tisdags. Så nu är den "komplett" :)

Och ja, det är tyvärr så att enda sättet att få mobilen i landscape mode är att dra ut tangentbordet. Däremot när du ser på film så ändrar mjukvaran själv till landscape mode, så var inte orolig för att du ska behöva ha tangentbordet framme när du ska kolla på en rulle!

Postad 09 October 2008 - 11:48

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Har fått mail från Dustin om att trolig leverans blir imorgon. Låter bra...

Postad 09 October 2008 - 11:49

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
I samma veva som jag fick e-post om att min X1 Silver var klar för leverans hoppade jag fram cirka 150 platser i kön för X1 Black. Min gissning är därför att de fick in cirka 150 stycken svarta.

Postad 09 October 2008 - 12:00

Unregisteredffb1c56c
  • Unregisteredffb1c56c
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Efter samtal med katshing så är min fixad nu, hade blivit lite strul med kölistan om jag fattade rätt.
Min skickas senast imorgon så måndag så har jag den i alla fall.

Dagen blev lite bättre nu.

Postad 09 October 2008 - 12:01

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

I samma veva som jag fick e-post om att min X1 Silver var klar för leverans hoppade jag fram cirka 150 platser i kön för X1 Black. Min gissning är därför att de fick in cirka 150 stycken svarta.

Som sagt, tror inte de fick in mer än 29 svarta då jag ligger på plats 30 och inte fått någon, så troligen nej, de fick inte in 150 stycken svarta, utan snarare är det så att det är rätt många av oss som dubbelbokat...

Redigerat av Unregisterede3486815, 09 October 2008 - 12:01.

Postad 09 October 2008 - 12:05

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Skulle det verkligen vara 120 stycken som avbokade i det ögonblicket då? Knappast.

En vän till mig hade plats 112 och fick en svart.

Postad 09 October 2008 - 12:06

barkbiten
  • barkbiten
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Skulle det verkligen vara 120 stycken som avbokade i det ögonblicket då? Knappast.

En vän till mig hade plats 112 och fick en svart.

som sagt jag hade 150 från början men låg nu i dagarna på 127. och min är skickad.

Postad 09 October 2008 - 12:08

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

som sagt jag hade 150 från början men låg nu i dagarna på 127. och min är skickad.

Då är vi överens i alla fall. :)

Postad 09 October 2008 - 12:19

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Radozio
SE kommer troligtvis köra Symbian på sina telefoner i framtiden ja, men de kommer troligtvis att köra windows mobile med. P-serien är INTE avslutad och kommer troligtvis köra vidare på Symbian. X serien misstänker jag kommer köra Windows, och Xperia1 är just vad ettan visar, produkt no 1 :)

Preed
Angående tangentbordet. Du kan assigna en av de befintliga knapparna till att tilta bilden på skärmen om du vill (Tex kamera knappen). Dessutom kan du skapa en knapp på skärmen för detta (vet inte om det fanns med i programmet..eller om det var ett add)

Min lilla söting är skickad nu iallafall :) Kan inte följa kollit än, så posten har nog inte registrerat paketet. Om nu inte posten slackar kommer jag hämta ut godbiten imorgon ;)

Postad 09 October 2008 - 12:26

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Då är vi överens i alla fall. :)

Ok, då utgår jag ifrån att ja. de valde att tilldela mig en Silver eftersom jag hade båda färgerna bokade, det är ju tänkbart att de gör så!

Hoppas alla får kul med sina telefoner imorgon, jag vet bara att jag gillar min mer och mer för varje dag som går.

Redigerat av Unregisterede3486815, 09 October 2008 - 12:27.

Postad 09 October 2008 - 12:38

Unregistered1c5ba0d1
  • Unregistered1c5ba0d1
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Fan vad alla får massa fina mail och att telefonen gått iväg eller att den är påväg att skickas. Från Webhallen är det bara tyst. Gjorde säkert en miss genom att beställa därifrån, men om den inte skickas imorgon får jag väl gå och leta på allsköns elgiganter, SIBA osv :)

Postad 09 October 2008 - 12:45

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Keen, slå dom en signal och fråga.

Postad 09 October 2008 - 12:51

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Fan vad alla får massa fina mail och att telefonen gått iväg eller att den är påväg att skickas. Från Webhallen är det bara tyst. Gjorde säkert en miss genom att beställa därifrån, men om den inte skickas imorgon får jag väl gå och leta på allsköns elgiganter, SIBA osv :)

Beställde grejer från Webhallen för nåt år sen, det tog 4 dagar från det att webhallen påstod att de skickat paketet tills posten fick det....(och sen ytterligare givetvis en dag innan jag fick det......)

Postad 09 October 2008 - 12:52

Unregistered1c5ba0d1
  • Unregistered1c5ba0d1
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Keen, slå dom en signal och fråga.

Tack för sparken i rumpan, hade nog inte orkat ringa annars :) Nu sa klåparn på telefonen att den antagligen inte skulle komma imorgon, utan nästa vecka :) Dock "kanske" den skulle komma imorgon. jaja, kommer den inte imorgon blir det till att gå på stan och leta.

Postad 09 October 2008 - 12:52

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag gjorde säkert en miss att beställa ifrån elgiganten...

Postad 09 October 2008 - 12:55

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag har beställt en x1a där också. De tidigare gånger jag har beställt ej lanserade saker på webhallen har jag fått ett mail dagen innan efter stängning där det stått att jag kan komma och hämta mina grejer, så förhoppningsvis kommer det ett sådant mail ikväll.

Postad 09 October 2008 - 12:55

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag beställde från Net-on-Net....det var en miss...men det var mest fördelaktiga avbetalningsvillkor där så jag får väl stå ut med att vänta en vecka ytterligare

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.