![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 23 oktober 2009 - 17:14

Postad 23 oktober 2009 - 18:44
Har inte fått något än

Postad 23 oktober 2009 - 18:53
Annars riktigt roligt;)
//Peter
Postad 23 oktober 2009 - 19:20
jag upplever att storefront är väldigt seg.... någon mer som gör det ????
Annars riktigt roligt;)
//Peter
Beror nog på att det är releasedag idag... Många som vill

Postad 23 oktober 2009 - 19:21

Postad 23 oktober 2009 - 19:36

Vet inte om nån testat, om inte så gör det. Spelets höjdpunkt är en FXX på Le Mans... de är grejer.
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 23 oktober 2009 - 20:44.
Postad 23 oktober 2009 - 23:00
Beror nog på att det är releasedag idag... Många som vill
Kan nog vara så

Postad 23 oktober 2009 - 23:00

Det finns inget bilspel på xboxen som kommer i närheten av Forza 3!
Postad 24 oktober 2009 - 08:15
Postad 24 oktober 2009 - 08:49
har lirat Forza 3 i nån timma nu... är lite irriterad på att ALLTID börja från åttånde plats. i 2:an så får man juh startposition efter vilken klass man har på bilen. Har som sagt bara lirat en stund, men fortsätter det så???
Så har det varit för mig i alla race iallfall. Först så tyckte jag att det var tråkigt men sedan så kändes det ändå bra då man får mer spänning i racet då det gäller att komma om alla vilket inte alltid går så smidigt när det är korta race på trånga banor.

/ Sersant
Glöm inte MHB Forza Club

Postad 24 oktober 2009 - 09:16
Första bilden i ett race jag tagit.

Postad 24 oktober 2009 - 11:52
Forza låg i brevlådan o väntade.
Började installera spelet.......låste sig skiten mitt i installationen.
Omstart........."ring of death" aaaaaaaaaaaaaaghhhhhhhhhh.

Fram med försäkringen som jag löst.
2 månader kvar på den.
Åker 5 mil till SIBA och inga problem.
Nytt xbox med mig hem.
Fast jag fick ett elite istället.
Köpte även nu 3 års försäkring.
Nu funkar allt igen.
Och jäklar vilket bra spel.
Postad 24 oktober 2009 - 12:12
Har idéer till både Supran, Skylinen och NSXen nu.

Får se hur bra det blir att genomföra bara...
Postad 24 oktober 2009 - 12:25
Är level 11 och har fortfarande alltid startat 8:a så det hänger nog i. Ligger just nu i det ganska stora gränslandet mellan medium och hard. Har vunnit ett race på hard men generellt sett galet svårt tycker jag - kanske läge att handla lite tuning?har lirat Forza 3 i nån timma nu... är lite irriterad på att ALLTID börja från åttånde plats. i 2:an så får man juh startposition efter vilken klass man har på bilen. Har som sagt bara lirat en stund, men fortsätter det så???
Satte ett riktigt snabbt varv igår men blev nedpetat från toppen iom att jag sladdat ut lite för brett i en kurva - hårt!
Postad 24 oktober 2009 - 12:29
jag tar typ 305km/h på 5an, sen när jag måste växla upp så blir varvtalet runt 6kRPM och hastigheten sjunker ner....
Och till er alla andra, har några riktigt shyssta bilder som jag har tagit, men vart f*n lägger sig bilderna någonstans på hårddisken? jag har ju Forza 3 USB minnet som jag vill lägga över bilderna till..hur gör jag kära forza 3 ägare?
har förövrigt en Maserati och en BMW m5 (otrimmade) som jag kan ge bort till någon som inte riktigt kommit så långt i karriären.
lakristomte på 360in
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 24 oktober 2009 - 12:30.
Postad 24 oktober 2009 - 12:33
har lirat Forza 3 i nån timma nu... är lite irriterad på att ALLTID börja från åttånde plats. i 2:an så får man juh startposition efter vilken klass man har på bilen. Har som sagt bara lirat en stund, men fortsätter det så???
Är på level 33 eller något sånt och jag har startat åtta i 95 % av alla race. Några har jag startat näst sist i och några tredje sist. Så lite variation blir det

Edit: har startat tvåa nu också...
Redigerat av Glenn2, 25 oktober 2009 - 09:24.
Postad 24 oktober 2009 - 12:35
Jag tycker det verkar lättast att ladda upp via Storefront och sedan tanka hem bilderna här (din sida):Och till er alla andra, har några riktigt shyssta bilder som jag har tagit, men vart f*n lägger sig bilderna någonstans på hårddisken? jag har ju Forza 3 USB minnet som jag vill lägga över bilderna till..hur gör jag kära forza 3 ägare?
http://www.forzamoto...tag=lakristomte
Postad 24 oktober 2009 - 12:45
Kör tävling på nuber-ring (stavning) i S-klassen med min lilla porsche gt2....mot Bugatti Veyron och nu väntas raksträckan till mål, känns som det kommer bli svårt att hålla veryon bakom sig
Postad 24 oktober 2009 - 12:46
Detaljerna på bilarna i det här spelet är så sinnesjuka alltså.

Inget gjort i photoshop, allt gjort i forza
Postad 24 oktober 2009 - 12:47
Flexade hem från jobbet.
Forza låg i brevlådan o väntade.
Började installera spelet.......låste sig skiten mitt i installationen.
Omstart........."ring of death" aaaaaaaaaaaaaaghhhhhhhhhh.![]()
Fram med försäkringen som jag löst.
2 månader kvar på den.
Åker 5 mil till SIBA och inga problem.
Nytt xbox med mig hem.
Fast jag fick ett elite istället.
Köpte även nu 3 års försäkring.
Nu funkar allt igen.
Och jäklar vilket bra spel.
Lite off topic men du vet att MS har förlängd garanti på RROD så du behöver inte någon försäkring pga det.
Tillbaka till Forza, stör mig lite på de grafiska effekterna när man gnuggar plåt mot någon. Egentligen en skitsak men det ser ganska fult ut och oavsett hur snabbt man kör så kastas det gnistor framför bilen. Tanken bakom det är säkert att man ska bli uppmärksammad på att man är på en annan bil men känns onödigt då det både hörs och man känner det i ratten.
Postad 24 oktober 2009 - 14:16
Kör tävling på nuber-ring (stavning) i S-klassen med min lilla porsche gt2....mot Bugatti Veyron och nu väntas raksträckan till mål, känns som det kommer bli svårt att hålla veryon bakom sig
Veyronen är galet snabb. Vi körde lite dragracing igår natt. Tog värsta LMP bilen (nån Peugot); 987 Performance Index typ mot Veyronen (S 700). Och det var fan SVÅRT att köra ifrån den..
Postad 24 oktober 2009 - 14:46
Har en vrål Trimmad R8 som tar den i allt utom maxfart, Hade stora problem med den på Lemans banan med bara rakor annars tar man den skitsimpelt.Veyronen är galet snabb. Vi körde lite dragracing igår natt. Tog värsta LMP bilen (nån Peugot); 987 Performance Index typ mot Veyronen (S 700). Och det var fan SVÅRT att köra ifrån den..
Postad 24 oktober 2009 - 15:44
Lite off topic men du vet att MS har förlängd garanti på RROD så du behöver inte någon försäkring pga det.
Tillbaka till Forza, stör mig lite på de grafiska effekterna när man gnuggar plåt mot någon. Egentligen en skitsak men det ser ganska fult ut och oavsett hur snabbt man kör så kastas det gnistor framför bilen. Tanken bakom det är säkert att man ska bli uppmärksammad på att man är på en annan bil men känns onödigt då det både hörs och man känner det i ratten.
Än mer otippat att du får en ny i butik - och uppgraderad till Elite dessutom !
Tycker annars det är ett grymt spel.
Achievments tuggar på ganska mycket i början..verkar inte omöjligt att få en 1000ing på detta.
Postad 24 oktober 2009 - 16:07
har förövrigt en BMW m5 (otrimmade) som jag kan ge bort till någon som inte riktigt kommit så långt i karriären.
lakristomte på 360in
Ja tack

Postad 24 oktober 2009 - 17:56
1. Vart är laddtrycksmätaren? Den kom alltid upp när man hade en turbo/kompressormatad bil i tvåan
2. Varför tog dom bort dom två stora fina mätarna i mitten av bilden när man använder bumperviewn? Också en grej från tvåan som är försvunnen.
3. Varför i guds namn växlar gubben med handen om man tittar utifrån men inte om man har cockpitview?

Postad 24 oktober 2009 - 18:00

Sedan tycker jag det är väldigt tråkigt att de gått ifrån att man själv kan välja kameravinkel när man tittar på bilarna "hos handlaren".
Väldigt få fälgar att välja mellan.
Ju mer jag kör desto mer framstår F3 som en värdig fortsättning på F2. Inget revolutionerande utöver förpackningen som är klart snyggare men som sagt, en del missar blev det allt i förändringsivern.
Postad 24 oktober 2009 - 20:02
Några smågrejor jag stör mig på...
1. Vart är laddtrycksmätaren? Den kom alltid upp när man hade en turbo/kompressormatad bil i tvåan
2. Varför tog dom bort dom två stora fina mätarna i mitten av bilden när man använder bumperviewn? Också en grej från tvåan som är försvunnen.
3. Varför i guds namn växlar gubben med handen om man tittar utifrån men inte om man har cockpitview?
jag hoppas att det kommer komma en update som fixar detta, då jag håller med dig i dina synpunkter

vilka billiga spel kan man byta in mot forza 3??
Oftas inte Fifa o NHL av äldre modeller och typ De väldigt tidiga spelen. De som handlar in begagnade spel har de uppräknade på sina hemsidor.
//Peter
Postad 24 oktober 2009 - 20:06
Samt, kan man inte välja mer än 2st datorhanterade motståndare när man kör splitscreen?
Postad 24 oktober 2009 - 20:46
Gamespot gav spelet 9.5

Postad 24 oktober 2009 - 21:32
Körde A-klass tävlingen på Nurburgring med motstånd på hard. fan vad kul, man fick verkligen jobba imot Ferrarin och R8an. ( körde själv en Gt2a )
Bjuder på en bild så här på kvällskvisten.

Postad 25 oktober 2009 - 00:31
Svenska Aeroplan Aktie BolagetHar har ni Bmwfantaster något att bita i

Postad 25 oktober 2009 - 07:15
Några smågrejor jag stör mig på...
Ja, verkligen!
Att den stora mätaren i mitten är borta och att kartan är nere i hörnet tycker jag är en mindre katastrof faktist och att laddtrycksmätaren är borta känns som något de glömt. Är det någon som vet om det kommer något eller om T10 sagt något om detta? Det drar ner spelet rejält imo.
Rent generellt så saknar jag möjligheten att ställa in HUDen, det går till exempel inte att ha information om vilket varv man ligger på utan att få med alla tider på alla bilar och varv och sådant sen har inte jag hittat något sätt att stänga av meddelandet "press < to rewind" som kommer upp varje gång spelet tycker att man borde spola tillbaka tiden. Är det jag som är blind?
Att gubben inte rör armarna när man växlar i cockpitview dödade cockpitview totalt och att man fortfarande inte kan ha vita fälgar är också riktigt tråkigt.
Men körkänslan är ju bra..
Redigerat av lifter, 25 oktober 2009 - 08:53.
Postad 25 oktober 2009 - 09:03
sen har inte jag hittat något sätt att stänga av meddelandet "press < to rewind" som kommer upp varje gång spelet tycker att man borde spola tillbaka tiden. Är det jag som är blind?
Tror det är deras sätt att visa när man inte har ett clean race på gång. Men för oss som skiter i clean race hade man gärna sluppit den.
Postad 25 oktober 2009 - 09:30
sen har inte jag hittat något sätt att stänga av meddelandet "press < to rewind" som kommer upp varje gång spelet tycker att man borde spola tillbaka tiden. Är det jag som är blind?
Det är du som är blind för det går att ta bort.
Kommer inte ihåg vart men kolla i profile eller HUD.
Postad 25 oktober 2009 - 09:32
Ja, verkligen!
Att den stora mätaren i mitten är borta och att kartan är nere i hörnet tycker jag är en mindre katastrof faktist och att laddtrycksmätaren är borta känns som något de glömt. Är det någon som vet om det kommer något eller om T10 sagt något om detta? Det drar ner spelet rejält imo.
Rent generellt så saknar jag möjligheten att ställa in HUDen, det går till exempel inte att ha information om vilket varv man ligger på utan att få med alla tider på alla bilar och varv och sådant sen har inte jag hittat något sätt att stänga av meddelandet "press < to rewind" som kommer upp varje gång spelet tycker att man borde spola tillbaka tiden. Är det jag som är blind?
Att gubben inte rör armarna när man växlar i cockpitview dödade cockpitview totalt och att man fortfarande inte kan ha vita fälgar är också riktigt tråkigt.
Men körkänslan är ju bra..
"press < to rewind" var det första jag stängde av. Kommer inte ihåg under vilken meny men har för mig att det var HUD-inställningar. Om du kör "cleant" eller inte visa genom att du får ett utropstecken vid sidan om tiden. Om jag hade fått bestämma så hade jag önskat cockpitview utan ratt och armar.
Postad 25 oktober 2009 - 10:34
"Lapper - Complete a Time Trial", hur får man den achievementen? Har kört några Hot Laps, men det verkar inte vara samma sak?
Kan man i multiplayer inte "hosta" ett race som är öppet för alla, och inte bara friends?
Postad 25 oktober 2009 - 10:41
"Lapper - Complete a Time Trial", hur får man den achievementen? Har kört några Hot Laps, men det verkar inte vara samma sak?
Välj Leaderboards -> Time Trial
Plocka en bana (jag tog banan som var med i demot)
Kör ett varv
Slå din ghost på andra varvet
Achievement unlocked
Vet inte riktigt vad som krävdes, men på andra varvet så fick jag achievementen så fort jag kom in fortare än min egen ghost.
Postad 25 oktober 2009 - 10:41
Puss & Kjam
Redigerat av Unregistered710b3906, 25 oktober 2009 - 10:42.
Postad 25 oktober 2009 - 11:56
De jag retar mig mest på i alla Forza spel är att de är så svårt att få ihop pengar, och när man säljer delar så får man knappt hälften av de man betalt, de borde vara som i Shift att du får tillbaka samma belopp.
Har suttit hela helgen och spelat Forza 3 men Need for speed shift är ändå aningen bättre när de gäller realism då man kör, de känns verkligen som man sitter i bilen då man kör, alla ljud, skrikande bromsar och har man trimmat bilen till max ja då ######r hörs de vilket de inte gör i Forza 3 de är i princip samma ljud i bilen oavsätt om den är trimmad eller original vilket suger, i shift då du kör din 900hk nissan gt-r ja då hörs de att du har 900hk, turbon viner, växellådan låter m.m vilket Forza 3 inte lyckas med lika bra, Forza 3 är som en söndagstur med bilen, allt är lugnt och fridfullt och spelet kryper fram i slowmotion jämfört med Shift där allt är mera fart i, sedan att de kanske inte är så realistiskt är ju en annan sak men de är högre tempo i Shift, man måste jobba hårdare i varje lopp helt enkelt, Forza 3 är rent tråkigt i början då man inte har något trim eller nått till sin standard bil och så fort man kört med någon trimmad bil så är man less på att köra bilar i dom lägre klasserna bara för att de är för segt, känns som man går fram och de är de som är dåligt med Forza, de må vara mera realistiskt en vad shift är men när de gäller fartkänsla är shift bättre helt enkelt.
Vill jag köra en våldtrimmad bil och få värsta adrenalin kicken så är Shift bättre, vill jag köra en simulator så är Forza bättre men inte lika intensivt som Shift, så är de, bägge spelen är bra men endå olika, men som sagt de är fler små saker jag retar mig på i Forza 3 en i shift, buggar alltså och framförallt de dåliga motorljudet.
Sedan såg jag en intressant test angående grafiken i Forza 3 ws grafiken i Forza 2, flera banor har sämre grafik en vad dom hadde i Forza 2, intressant.
Jo, jag saknar de där special eventsen! Ni vet - "overtake", "perfect lap", "drivers license". De där små specialgrejjerna där man var tvungen att göra en sån sjukt jobbig grejj med en sjukt tråkig bil som man inte kan trimma eller göra något med alls.
I Forza är det bara att köra, blir det för svårt kan man trimma lite. Blir det för svårt ändå kan man alltid spola tillbaka(!) och köra om kurvan tills man tar den perfekt. Och allt (nästan) är upplåst från början, det finns inte mycket till spel där under den fina fernissan, bara en ###### massa bilar och en bra körkänsla.
AIn känns inte helt rolig heller, allt annat än "hard" är löjligt lätt och motståndarna bromsar långt innan den optimala bromspunkten. Detta medför att man i stort sett alltid smäller in i folk i första kurvan för att sedan ligga först genom hela racet. Hard är däremot aningen för svårt och man måste köra helt perfekt för att kunna vinna. Har man en lika bra bil som den bästa AIn har man inte en chans. Du behöver ligga 50-100 PI bättre för att kunna vinna över vad som känns som en robot i ledarbilen. På hard gör AIn nästan aldrig något misstag heller vilket känns lite småjobbigt. Mycket tillbakaspolningar blir det...
Jag saknar ett "spelmoment" i det här spelet. Att bara köra lite med sina drömbilar tröttnar man rätt snabbt på.
Redigerat av Unregistered94c28536, 25 oktober 2009 - 12:39.
Postad 25 oktober 2009 - 12:43
Postad 25 oktober 2009 - 13:30
På hard gör AIn nästan aldrig något misstag heller vilket känns lite småjobbigt. Mycket tillbakaspolningar blir det...
I Forza är det bara att köra, blir det för svårt kan man trimma lite. Blir det för svårt ändå kan man alltid spola tillbaka(!)
Hard ska vara hard. men visst det är glapp mellan Hard och Medium.
Men det är meningen att det ska vara jämt också. och på hard ja då ska dom inte göra några större misstag ( dock tycker jag att de tar lite mer risker )
w/Det är valfritt om man vill spola tillbaka, men som du som klarar dig perfekt utan det så värkar inte du behöva använda den, men andra kanske vill använda den.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så körde jag på Nurburring på hard med min Gt2 ( S-klassad) imot en Veyron...det var fan skit kul, man fick verkligen kämpa för att hålla veyron bakom sig efter slutet av kurvan...
Har suttit hela helgen och spelat Forza 3 men Need for speed shift är ändå aningen bättre när de gäller realism då man kör, de känns verkligen som man sitter i bilen då man kör, alla ljud, skrikande bromsar och har man trimmat bilen till max ja då ######r hörs de vilket de inte gör i Forza 3 de är i princip samma ljud i bilen oavsätt om den är trimmad eller original vilket suger, i shift då du kör din 900hk nissan gt-r ja då hörs de att du har 900hk, turbon viner, växellådan låter m.m vilket Forza 3 inte lyckas med lika bra, Forza 3 är som en söndagstur med bilen, allt är lugnt och fridfullt och spelet kryper fram i slowmotion jämfört med Shift där allt är mera fart i, sedan att de kanske inte är så realistiskt är ju en annan sak men de är högre tempo i Shift, man måste jobba hårdare i varje lopp helt enkelt, Forza 3 är rent tråkigt i början då man inte har något trim eller nått till sin standard bil och så fort man kört med någon trimmad bil så är man less på att köra bilar i dom lägre klasserna bara för att de är för segt, känns som man går fram och de är de som är dåligt med Forza, de må vara mera realistiskt en vad shift är men när de gäller fartkänsla är shift bättre helt enkelt.
Förstår inte riktigt hur du kan tycka att shift har en högre realism, det är inte normalt att man ser suddigt i 120+ och dra en sladd igenom en hel kurva i den farten ( en otrimmade "standard" bil )
och ljudet? hmm du kanske borde lyssna lite extra, jag i allfall hör turbon vina när jag gasar på raksträckorna.
Och till sist, förstår inte varför du ska hålla på och jämföra ett realistiskt spel med ett arcade spel...vi har en tråd för jämförelsen:
https://www.minhembi...s...30&start=30
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 25 oktober 2009 - 14:08.
Postad 25 oktober 2009 - 14:29
förresten, har ni inte lust att köra lite race online?
Kravet är väl att alla ska köra med samma assists på och samma klass på bilen? Och detta går att ställa in hoppas jag..
Blev överraskad när man fick tillgång till en turnering med svenska bilar bara när jag köpa c30in

En bild på c30 innanför spoiler, förstår att alla inte vill se bildena man tar

Edit: Gick inte att ta spoiler på foto så den får ligga kvar..
Redigerat av Mahti, 25 oktober 2009 - 14:32.
Postad 25 oktober 2009 - 14:40
Ni som kör med kontroll: Ni kör väl inte utan ABS? Verkar omöjligt att sitta och dutta på bromsen med kontrollen..
Knepet är att hålla in bromsen halvt på kontrollen

@Humming: Vart ska man gå in på Leaderboard för Time Trialen? är det på Free Run>Hot Lap>Leaderboard eller?
Redigerat av Sonnerphors, 25 oktober 2009 - 14:49.
Postad 25 oktober 2009 - 14:48
Knepet är att hålla in bromsen halvt på kontrollen
Ja, det har jag försökt. Men det fungerar max några kurvor, sen ger fingret upp och man orkar inte mer

En sak till, i leaderbords så räknas väl inte tider som man satt om man använt Rewind?
Postad 25 oktober 2009 - 16:05
Skulle vilja ha ett skellefteå aik emblem och sätta på mina bilar

Så jag pröjsar gärna med bra med ingame credits

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar