Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Samsung Omnia SGH-i900 16GB (Mobiltelefoner) 4 8.151514 (32) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 24 January 2009 - 20:17

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Håller på att ladda upp nu, har fixat det jag tror är problemet. Funkar inte filen så säg till så ändrar jag en annan sak som också kan vara ett fel:)
Här är länk:
http://www.rapidspre...p?id=qw7j3gu1eo
Filen är den som man kan ladda ner på samsungs hemsida: i900NEHK1_updater_vista.exe men jag har bara ändrat så att NEHJ3 förmodligen inte ska få "Fel mjukvaruversion" när man försöker att uppdatera. Alltså inget i själva "romen" är ändrat, så den är helt ofarlig för omnian:)

Kommer garantin fortfarande att gälla om man flashar med denna romen? Jag menar iom att filen är ändrad

Har NEHJ3 från tre

Redigerat av Spades, 24 January 2009 - 20:18.

Postad 24 January 2009 - 20:30

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
oj, var inte meningen att dubbelposta ;)

Redigerat av MTD, 24 January 2009 - 20:31.

Postad 25 January 2009 - 00:45

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Håller på att ladda upp nu, har fixat det jag tror är problemet. Funkar inte filen så säg till så ändrar jag en annan sak som också kan vara ett fel:)
Här är länk:
Filen är den som man kan ladda ner på samsungs hemsida: i900NEHK1_updater_vista.exe men jag har bara ändrat så att NEHJ3 förmodligen inte ska få "Fel mjukvaruversion" när man försöker att uppdatera. Alltså inget i själva "romen" är ändrat, så den är helt ofarlig för omnian:)

Tack för att du har tagit din tid och gjort en möjlig rom uppdatering. Har inte möjligheten att uppdatera först på fredag. Får vänta tills dess, men det verkar som att denna rom har bättre livslängd på batterier och snabbare respons. :-)

Jag har nu fått möjlighet att byta min C905 mot en Samsung Omnia som jag finner väldigt intressant.
Jag är inte riktigt helt nöjd med min C905.
Högtalarn har lagt av så att jag nu fått skicka in den,
den är seg i menyerna tycker jag,
seg när man ska bläddra bland bilder,
seg när man ska skriva SMS och den där ###### rutan som poppar upp när ett ord inte finns, bah! Jag stör mig som fan på den.
Stör mig även på när ett SMS blivit så långt så att det blir 2 sms, då poppar det upp en till ruta där det står " SMS 2 ", drygt som bara den.

Utöver dessa saker är jag riktigt nöjd.
Kameran är grymt bra!

Men jag som skriver mkt sms stör mig väldigt mkt på sms funktionerna.

Nu är Samsung Omnia och SE C905 helt olika mobiler, men jag gillar touch funktionen. Man kanske lessnar till slut, jag vet inte.
Men utav de filmer jag sett så är den väldigt snabb både i menyerna och när man skriver ett sms.
Hur tycker ni som har haft Omnian ett tag?

Är den snabb i menyerna, snabb i SMS?
kan man skriva sms i landskapsläge?
Lessnar man på den?

All feedback är välkommen ;)

Jag har haft min i ca 2 veckor snart och är grymmt nöjd med Omnian. Jag tycker i överlag så är menyerna ganska snabba, widget menyn kan bli seg ibland, vet inte varför.
Sen använder omnian windows mobile, och det kan ses som både en fördel eller nackdel. Jag tycker att det är en fördel då man kan installera en massa olika program för mixa o trixa. Den har en optiskt mus som jag älskar, väldigt bra när man ska träffa ngt litet
SMS kan du skriva i landskapsläge och med olika "keybords" du kan ha:
- T9 stilen som alla andra telefoner har (ex: c905)
- Två bokstäver per tagent (ex: vissa Blackberrys)
- Eller hela tagenbordet,som kan vara lite för liten i "vertikal" läge. dock funkar den fint i landskap.
Själv använder jag T9 stilen med xt9. då vet mobilen vilket ord du vill skriva och den rättar till dig (tycker dock att själva menyn/alternativen som man får i xt9 kan vara liten)
Har själv provat en massa touch telefoner (jobbar som en försäljare i en elektronik kedja)
Nackdelar:
- Inte lika responsiv som iPhone.
- Inte lika bra kamera som c905, men den räcker för mig 5mp AF.
- Vissa windows menyer måste man ta fram stylusen, som för övrigt liknar en makeup tillbehör

Postad 25 January 2009 - 10:49

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Jag störde mig på pennan som dinglade på telefonen och var i vägen hela tiden. Jag löste detta genom att köpa denna skyddspåse på Teknikmagasinet och fäste pennan i påsen istället.

Bifogad fil  SNC00085.jpg   1.14MB   0 Antal nerladdningar

Omnian passar perfekt i påsen samt att den skyddar displayen mot repor

Postad 25 January 2009 - 10:55

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Nej riktigt så enkelt är det inte, man måste flasha om den med en rom som inte är brandad:)

Alltså, om jag ändrar det registervärdet, och sedan laddar ner den officella versionen från samsung så kommer det att fungera?

Har du nån XP-Version utav din modifierade fil kingcool?

Postad 25 January 2009 - 11:42

vredurs
  • vredurs
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

När jag flashade romen så har jag för mig att där stod att man inte skulle röra mobilen på minst 2 minuter eller nått. Kanske det du gjorde? Hittar datorn mobilen när du kopplar in den?
När du försöker starta den, kommer samsung loggan upp och sen svart?

Vet inte hur jag gör en referering till tidigare inlägg ;)

Jo, det stod att det tar ca 2min innan det var klart och jag väntade mer än det. Det var först när det stod på datorskärmen att det var ok att ta bort enheten som jag gjorde det. Skärmen på telefonen visar ingenting alls. Det verkar inte vilja starta över huvudtaget. Helt stendöd. När jag anslöt telefonen till datorn efter det så verkade datorn hitta en okänd enhet som den kallade Monahans, fråga mej inte vad namnet kom ifrån men det gick inte att koppla ihop den med datorn igen.

Har åkt och lämnat tillbaka den på reparation. får se vad som säger när jag får tillbaka den.

Postad 25 January 2009 - 12:05

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Vet inte hur jag gör en referering till tidigare inlägg ;)

Pratbubblan (quote/citera) ger en refereringsram. Men lättast är nog att trycka på "Citera"-knappen som tillhör meddelandet man vill referera till! :)

Postad 25 January 2009 - 18:37

vredurs
  • vredurs
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Pratbubblan (quote/citera) ger en refereringsram. Men lättast är nog att trycka på "Citera"-knappen som tillhör meddelandet man vill referera till! B)

Tack. Man lär sej nya saker varje dag ;)

Postad 25 January 2009 - 19:02

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Är det någon som provat uppdatera kameran med den där koden man ska slå in efter man uppdaterat med en ny rom? Koden finns någon sida tillbaka tror jag, postad av mig.
Någon som märkt skillnad?

Ingen som vet om garantin fortfarande gäller om man flashar med filen tidigare på denna sidan?

Jag är medveten om att själva romen inte är ändrad men mtp att jag inte verka kunna uppdatera min omnia som är bunden till tre, om jag inte tankar ner filen från länken, så kanske det inte heller är meningen att jag ska kunna uppdatera för tillfället och då skulle inte garantin gälla längre.
Det var lite så jag resonerade.

Postad 25 January 2009 - 20:53

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har problem med synkningen mellan min Omnia och Outlook 2003. Någon som vet hur man löser ett sådant problem. Det som inte fungerar för mig är att jag inte får kalendern i Outlook att synka. Allt annat som kontakter och så vidare fungerar men inte kalendern. Jag kan synka över från kalendern i Omnia till datorn men inte från datorn till min Omnia. Känns trist då jag har en hel del kalenderposter som jag skulle vilja slippa sitta och föra in manuellt igen i telefonen då dessa försvann när jag uppdaterade den.

Hoppas på att någon vänlig själ vet svaret på det här.

Postad 25 January 2009 - 23:27

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Behöver man ta back-up på musik, bilder o program vid uppdateringen? Isf, har ni tips på en enkel lösning för detta?
Jag har SBP Mobiel Shell, Route 66, o div andra program, försvinner allt? Hur får jag tag på tex Route 66 isf?

Postad 26 January 2009 - 08:54

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Behöver man ta back-up på musik, bilder o program vid uppdateringen? Isf, har ni tips på en enkel lösning för detta?
Jag har SBP Mobiel Shell, Route 66, o div andra program, försvinner allt? Hur får jag tag på tex Route 66 isf?

Allt som inte ligger på minneskort eller på det inbyggda 16 gb minnet kommer att försvinna.
Mitt tips är därför att du försöker att lägga det du vill ha kvar antingen på ett minneskort eller minnet.
När det gäller programmen så blir du tyvärr tvungen att installera om dem.
Route 66 följde väl med på ett minneskort som du fick med telefonen eller? Det gjorde det i alla fall för mig.

Hoppas att det här var till någon hjälp för dig.

Postad 26 January 2009 - 10:45

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0

Allt som inte ligger på minneskort eller på det inbyggda 16 gb minnet kommer att försvinna.
Mitt tips är därför att du försöker att lägga det du vill ha kvar antingen på ett minneskort eller minnet.
När det gäller programmen så blir du tyvärr tvungen att installera om dem.
Route 66 följde väl med på ett minneskort som du fick med telefonen eller? Det gjorde det i alla fall för mig.

Hoppas att det här var till någon hjälp för dig.

Hade Route 66 redan installerat på telefonen (inte på kortet, köpte begagnat). Om jag vill behålla de program som inte ligger under "MIN LAGRING" eller "MINNESKORT", hur gör jag då? Kan jag flytta programmet då?

Vart får jag tag på Route 66 om det skulle försvinna helt?

Postad 26 January 2009 - 12:33

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hade Route 66 redan installerat på telefonen (inte på kortet, köpte begagnat). Om jag vill behålla de program som inte ligger under "MIN LAGRING" eller "MINNESKORT", hur gör jag då? Kan jag flytta programmet då?

Vart får jag tag på Route 66 om det skulle försvinna helt?

http://www.66.com/sa...E...act=2&cat=1

Har du synkat licensen är det inga problem.

Postad 26 January 2009 - 14:31

rickard64
  • rickard64
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
har ett problem vid försök av ROM uppdatering,

har Vista, tankat mobile center, fungerar alldeles utmärkt, tankat ner updater vista, dock när jag kör updatern så säger den att jag måste installera windows mobile device center....

suck och det har varit installerat från sekund 1...

Lösning någon?

tack på förhand

Postad 26 January 2009 - 14:53

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag fick min omnia idag från 3 och har lite problem med GPS och att ansluta den till datorn med USB.
När jag startar GPS'en står den bara och laddar "Tar emot GPS-position" hela tiden.... Den har legat och gjort det i säkert 30 minuter nu, minst. Det är små hänglås över länderna i norden också.
När jag stoppar i skivan man fick med i datorn och ska starta installationsprogrammet så händer ingenting. Dubbelklickar på Start.exe men den öppnas inte. Jag kör XP på datorn, Tiny XP förvisso men det ska väl inte ha med saken att göra tycker man ju inte.
Sen undrar jag om man på nåt sätt kan få in en vanlig T9-ordbok istället för XT9. XT9 suger ordentligt enligt mig. Kan vara att jag inte lärt mig använda den korrekt heller förvisso. Hur lägger man t.ex. till egna ord?
En annan grej också. När jag tar bort alla förinstallerade RSS-feeds och lägger in mina egna så försvinner mina och dem gamla kommer tillbaka hela tiden.

edit: Så här ser det ut när jag startar installationsprogrammet för activesyns (som jag laddade hem från MS)
Postad bild

Redigerat av Fesoj, 26 January 2009 - 15:19.

Postad 26 January 2009 - 15:47

Unregistered1621
  • Unregistered1621
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

har ett problem vid försök av ROM uppdatering,

har Vista, tankat mobile center, fungerar alldeles utmärkt, tankat ner updater vista, dock när jag kör updatern så säger den att jag måste installera windows mobile device center....

suck och det har varit installerat från sekund 1...

Lösning någon?

tack på förhand

har samma problem?
Du råkar inte köra 64bitars versionen?
Tror att det är där felet ligger

Postad 26 January 2009 - 17:51

rickard64
  • rickard64
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

har samma problem?
Du råkar inte köra 64bitars versionen?
Tror att det är där felet ligger

jo jag kör faktiskt x64, inte omöjligt att det kan bero på det... får väl uppgradera från bärbara datorn som kör x32 då ;)

tack för tipset

Postad 26 January 2009 - 17:57

xoil
  • xoil
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,

har nu haft route66 igång i en halvtimme utan att programmet hittat min gps funktion..har även syncat den me route66 på datorn utan resultat..

någon som har ett tips på vad man kan göra?

Även vart ska man lägga ljudfilen om man vill ha en egen signal för sms?

Oerhört tacksam för svar.

MVH // Niclas

Redigerat av xoil, 26 January 2009 - 18:03.

Postad 26 January 2009 - 19:18

ozzy86
  • ozzy86
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Här är länk:

Får samma fel som innan dvs. "Fel mjukvaruversion..."

Postad 26 January 2009 - 20:00

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Det verkar som att mitt xt9-språk är typ på spanska eller nåt också :S
Kan man ändra det nånstans eller?

edit: Det är en svensk-köpt telefon från 3

Till er som har problem med GPS:en har jag efter lite letande hittat lösningen på Internet.
Laddan ned detta programmet och installera det i telefonen: http://www.ghisler.com/pocketpc.htm
Det gör så att ni kommer åt registret i telefonen.

1. Go to Settings > System > Enhanced GPS and set both settings to "Disable"
2. Go to your device's registry, and see the key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver
3. Change the following string values to nothing (don't delete them, just edit them and clear the value):
CurrentLogFile (originally \GPSID_log.txt)
OldLogFile (originally \GPSID_log.bak)
4. Soft-reset your device
5. With File Explorer, go to My Device, and delete the two GPSID_log files you see, and the file named xtra. If you don't soft-reset, you will not be able to delete some of them.
6. Check again the registry setting. Sometimes in rare cases it may revert the settings back - but that's a general WM problem.

Gjorde exakt som i guiden men jag hittade inte filnamnet som hette xtra. Men men...Boomchickaboom, min GPS hittar var jag är på 10-15 sekunder! Använde den under några timmar igår. Fungerade riktigt ###### bra!
Använder mig av iGO 8.

Testade att göra sådär men det gick inte. Ska det verkligen vara små hänglås på länderna i Norden? Känns som att jag kanske glömt att skriva in nån kod eller nåt?

Redigerat av Fesoj, 26 January 2009 - 20:11.

Postad 26 January 2009 - 21:44

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Får samma fel som innan dvs. "Fel mjukvaruversion..."

Jag orkar inte tänka just nu, men det var denhär guiden jag följde när jag fick det att funka på min mobil:
1. Change the version in the phone's registry (from DXHJ1 to XXHG1 - to be inferior to XXHJ1, otherwise you'll get ".. already the latest version ..." message)

- upload regedit.exe to phone
- change HKCU\Control Panel\Version\CustomVersion from DXHJ1 to XXHG1

2. Execute the update file taken form Samsung and leave it open, then browse to "C:\Documents and Settings\<your account name>\Local Settings\Temp\IXP000.TMP\" and copy UPDATE.exe to Desktop.

3. Hex edit UPDATE.exe. (i've used xvi32)

- open file in editor
- scroll to the end of file
- search up (or from end) for i900XX
- change the second result to i900DX
- save and exit

4. Flash the phone using hex edited UPDATE.exe .

Bortse från versionsnummerna och lägg in dina egna:)

Postad 26 January 2009 - 22:07

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Nu har jag lyckats få bort hänglåsen från nordiska kartorna. Hittade en synkronisering inne under inställningar, men den står fortfarande bara och tuggar "tar emot gps-position". :/

Postad 26 January 2009 - 23:01

svampsoppa
  • svampsoppa
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har installerat core player mennär jag vrider telefonen så är bilden helt konstig den blir störe men vrider sig inte!
ngn som har tips på vad som kan vara fel?

MVH Alexander

Edit: lyckades fixa det efter lite googling!

Redigerat av svampsoppa, 26 January 2009 - 23:43.

Postad 26 January 2009 - 23:20

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Nu har jag lyckats få bort hänglåsen från nordiska kartorna. Hittade en synkronisering inne under inställningar, men den står fortfarande bara och tuggar "tar emot gps-position". :/

Vart provar du att aktivera gps:en? om du är inne i en bunker t.ex så går det inte eftersom den då inte ser gps-sateliterna... prova att gå ut eller ställ dig mot ett fönster i söderläge och prova ifall det går bättre

Postad 26 January 2009 - 23:48

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Vart provar du att aktivera gps:en? om du är inne i en bunker t.ex så går det inte eftersom den då inte ser gps-sateliterna... prova att gå ut eller ställ dig mot ett fönster i söderläge och prova ifall det går bättre

Lät telefonen ligga i drygt en timma ute på fönsterbläcket.

edit: ska gå ner och sätta mig på en bänk nere i stan imorgon och testa igen...

Redigerat av Fesoj, 26 January 2009 - 23:49.

Postad 26 January 2009 - 23:59

svampsoppa
  • svampsoppa
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
En annan fråga med, måste man gå in i aktivitetshanteraren och stänga ner varje program hela tiden eller kan man göra så att de stängs direkt?
MVH Alexander

Postad 27 January 2009 - 00:00

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

En annan fråga med, måste man gå in i aktivitetshanteraren och stänga ner varje program hela tiden eller kan man göra så att de stängs direkt?
MVH Alexander

Det finns program du kan installera som stänger ner programmen helt när du trycker på krysset. Bland annat SPB Pocket Plus eller HTC-X

Postad 27 January 2009 - 03:43

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Det finns program du kan installera som stänger ner programmen helt när du trycker på krysset. Bland annat SPB Pocket Plus eller HTC-X

Finns även ett program som heter magic button:)

Postad 27 January 2009 - 09:13

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har installerat core player mennär jag vrider telefonen så är bilden helt konstig den blir störe men vrider sig inte!
ngn som har tips på vad som kan vara fel?

MVH Alexander

Edit: lyckades fixa det efter lite googling!

Du har inte lust att dela med dig av lösningen ? ;)

Postad 27 January 2009 - 09:23

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Även vart ska man lägga ljudfilen om man vill ha en egen signal för sms?

Lägg den .....rätt i windowskatalogen under "den här enheten"

/Anders

Postad 27 January 2009 - 10:42

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ingen som fått det att fungera att använda mobilen som modem till datorn eller? Jag fick fri surf med mitt abonnemang hos 3 nämligen men får ingen ordning på det. Varken via bluetooth eller usb. Via bluetooth så hittar den ett modem iaf men det går inte ansluta.

Postad 27 January 2009 - 10:54

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Har problem med synkningen mellan min Omnia och Outlook 2003. Någon som vet hur man löser ett sådant problem. Det som inte fungerar för mig är att jag inte får kalendern i Outlook att synka. Allt annat som kontakter och så vidare fungerar men inte kalendern. Jag kan synka över från kalendern i Omnia till datorn men inte från datorn till min Omnia. Känns trist då jag har en hel del kalenderposter som jag skulle vilja slippa sitta och föra in manuellt igen i telefonen då dessa försvann när jag uppdaterade den.

Hoppas på att någon vänlig själ vet svaret på det här.

Ingen som kan hjälpa mig med detta?

Har dessutom problem med att få Touch Player att hitta de låtar som jag för över till mobilen både med Windows Media Player och när jag bara drar och släpper dem med utforskaren. Någon som vet en lösning på detta problem?

Postad 27 January 2009 - 11:20

Tegang
  • Tegang
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ingen som fått det att fungera att använda mobilen som modem till datorn eller? Jag fick fri surf med mitt abonnemang hos 3 nämligen men får ingen ordning på det. Varken via bluetooth eller usb. Via bluetooth så hittar den ett modem iaf men det går inte ansluta.

Prova att göra så här:
- ActiveSync (om XP annars MediaCenter för Vista) skall vara installerat på din dator.
- Koppla ihop mobil och dator med USB-sladden
- Gå in på Inställningar -> fliken Anslutningar -> USB-anslutningsläge -> välj ActiveSync som USB-funktion
- Starta Internetdelning på mobilen (finns i Program), välj PC-anslutning = USB, klicka på Anslut
- Om du har t.ex. S2U2 installerat så behöver du köra iLock2 (installeras tillsammans med S2U2) eller stänga av den på annat sätt annars bryts förbindelsen så fort skärmlåset aktiveras.

Nu skall det gå att surfa.
Det fungerar iallafall för mig men jag vet inte om alla steg som jag beskrivit ovan är nödvändiga.

Postad 27 January 2009 - 12:31

svampsoppa
  • svampsoppa
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Du har inte lust att dela med dig av lösningen ? :)

Hehe jo så långt tänkte jag aldrig!
gå in i corep - meny - tools - preference - tryck på select page längst ner i vänstra hörnet - välj video - i menyn video output står det direct draw ändra det till raw frame buffer! Nu ska du se att allt fungerar fin fint!

Postad 27 January 2009 - 12:56

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Prova att göra så här:
- ActiveSync (om XP annars MediaCenter för Vista) skall vara installerat på din dator.
- Koppla ihop mobil och dator med USB-sladden
- Gå in på Inställningar -> fliken Anslutningar -> USB-anslutningsläge -> välj ActiveSync som USB-funktion
- Starta Internetdelning på mobilen (finns i Program), välj PC-anslutning = USB, klicka på Anslut
- Om du har t.ex. S2U2 installerat så behöver du köra iLock2 (installeras tillsammans med S2U2) eller stänga av den på annat sätt annars bryts förbindelsen så fort skärmlåset aktiveras.

Nu skall det gå att surfa.
Det fungerar iallafall för mig men jag vet inte om alla steg som jag beskrivit ovan är nödvändiga.

Lyckades lösa det med bluetooth:) Sket i 3s egna program, ###### skräp. Jag fick dock inte högre anslutning än 1mbit (ska kunna få 7.2) men det kanske beror på att jag körde över bluetooth eller att jag inte hade så bra mottagning här?

Postad 27 January 2009 - 14:07

Niklas_appelstjarna
  • Niklas_appelstjarna
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Från början när jag fick mobilen stod det att jag kunde ta ca 15.000 bilder till med kamerna. Nu står det att jag bara har plats för 55 trots att jag inte har någon bild kvar i mobilen. Jag antar att den ställt om sig och sparar bilderna på telefonen nu istället för på minneskortet. Uppe i högra hörnet brevid "55" är det en ikon som ser ut som en mobil...

Jag vill nu ändra och spara bilderna på minneskortet istället. För att göra det står det att jag ska gå in i program och sen "bilder och video", jag har inget program/ikon där det står "bilder och video". Hur gör jag??

:)

Har ni andra "bilder och video" under program?

Hur ska jag nu göra för att ändra så att bilderna sparas på minneskortet? (ELler är det något annat fel?)

/Nicke

Postad 27 January 2009 - 21:47

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Från början när jag fick mobilen stod det att jag kunde ta ca 15.000 bilder till med kamerna. Nu står det att jag bara har plats för 55 trots att jag inte har någon bild kvar i mobilen. Jag antar att den ställt om sig och sparar bilderna på telefonen nu istället för på minneskortet. Uppe i högra hörnet brevid "55" är det en ikon som ser ut som en mobil...

Jag vill nu ändra och spara bilderna på minneskortet istället. För att göra det står det att jag ska gå in i program och sen "bilder och video", jag har inget program/ikon där det står "bilder och video". Hur gör jag??

:)

Har ni andra "bilder och video" under program?

Hur ska jag nu göra för att ändra så att bilderna sparas på minneskortet? (ELler är det något annat fel?)

/Nicke

Nu kommer jag inte ihåg exakt var du skulle gå in men du gör ungefär som följer.
Starta kameraapplikationen. I denna skall du sedan kunna välja var du vill spara dina bilder på det inbyggda 16 gb minnet, det mindre telefonminnet eller på ett minneskort.
Vad jag minns var det inte speciellt svårt att hitta detta när man hade kameraapplikationen igång.
Leta dig fram så ska du se att du hittar det :) .

Postad 27 January 2009 - 23:38

Unregistered1621
  • Unregistered1621
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

vad händer när du startar programmet internetdelnig? rtm ! :)

Postad 27 January 2009 - 23:40

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Finns det någon möjlighet att vaska fram å, ä och ö lite smidigare än att gå in i symbolläge och sedan bläddra mellan de nio olika sidorna i symbolläget? Jag kör läge "keyboard".

En annan sak, finns det någon möjlighet att beskära bilder så att de passar som skrivbordsbild. Nu blir min son väldigt nära och det skulle vara kul att kunna se hans öron.

Postad 28 January 2009 - 00:28

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Finns det någon möjlighet att vaska fram å, ä och ö lite smidigare än att gå in i symbolläge och sedan bläddra mellan de nio olika sidorna i symbolläget? Jag kör läge "keyboard".

En annan sak, finns det någon möjlighet att beskära bilder så att de passar som skrivbordsbild. Nu blir min son väldigt nära och det skulle vara kul att kunna se hans öron.

Jag har postat en länk till en guide som gör att du får fram åäö, lite längre bak i tråden. Sökfunktionen funkar faktiskt:)

Postad 28 January 2009 - 13:01

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Ingen som vet om det finns nåt program som automatiskt går in och kollar upp ett okänt mottaget nr på eniro? T.ex. om det ringer någon från ett nr man inte känner igen så söker programmet automatiskt efter numret på eniro eller liknande.

Postad 28 January 2009 - 13:58

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Jag har postat en länk till en guide som gör att du får fram åäö, lite längre bak i tråden. Sökfunktionen funkar faktiskt:)

Tack för hjälpen. Såg framför mig ganska många träffar på bokstäverna å, ä och ö. Nio stycken bara i föregående mening.

Postad 28 January 2009 - 15:46

manchal
  • manchal
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag orkar inte tänka just nu, men det var denhär guiden jag följde när jag fick det att funka på min mobil:
1. Change the version in the phone's registry (from DXHJ1 to XXHG1 - to be inferior to XXHJ1, otherwise you'll get ".. already the latest version ..." message)

- upload regedit.exe to phone
- change HKCU\Control Panel\Version\CustomVersion from DXHJ1 to XXHG1

2. Execute the update file taken form Samsung and leave it open, then browse to "C:\Documents and Settings\<your account name>\Local Settings\Temp\IXP000.TMP\" and copy UPDATE.exe to Desktop.

3. Hex edit UPDATE.exe. (i've used xvi32)

- open file in editor
- scroll to the end of file
- search up (or from end) for i900XX
- change the second result to i900DX
- save and exit

4. Flash the phone using hex edited UPDATE.exe .

Bortse från versionsnummerna och lägg in dina egna:)

Hej,

Har nog testat detta men Update.exe, hittar jag inte. hittade något liknanade filer som jag editerade men de låg ju bara på 15Kb kan det stämma. I sånafall hur kör jag den???

Jag har DXHJ1 och vill ha svensk rom har tankat ner i900XBHL1_updater både xp och vista från samsung sida som inte finns tillgänglig idag
//manchal
//manchal

Postad 28 January 2009 - 16:15

roffe99
  • roffe99
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Ni som har Omnia, om ni skulle välja telefon idag, skulle ni välja Omnia igen?

Jag går i telefonbytartankar och Omnia lockar men det verkar komma mycket annat kul som Android och Pre (även om det lär ta lite tid).

Postad 28 January 2009 - 16:44

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag går i telefonbytartankar och Omnia lockar men det verkar komma mycket annat kul som Android och Pre (även om det lär ta lite tid).

Såvitt jag vet så lär det dröja innan Android kommer till Sverige iaf. Pre vet jag inte ens vad det är faktiskt.
Jag fick ju min Omnia ganska nyligen (måndags) så jag är fortfarande väldigt nöjd med den och tycker definitivt att jag gjort ett bra val. Har förvisso inte kollat runt så mycket på marknaden vad det finns för andra alternativ just nu.

Postad 28 January 2009 - 17:08

roffe99
  • roffe99
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Pre är Palms nya telefon som verker komma under första halvåret. Android har varit ute ett tag och tycker det borde komma till Sverige under 2009.

Men vet inte om man orkar vänta :)

Postad 28 January 2009 - 17:49

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Går själv i samma banor och funderar på om jag ska slå till på en omnia nu eller vänta tills det kommer nån häftig android-lur. Är lite gmail/gcal beroende, så jag föreställer mig att en android-mobil vore det ultimata för mig.

Men jag resonerar så att jag väntar till Mobile World (eller vad den heter) har varit, det är ju bara ett par veckor dit. Då lär man ju få reda på hur läget ser ut. Det har ju redan annonserats ut att Huawei har ju redan annonserat ut att de har en på g. Likaså väntas väl HTC och Samsung visa upp sina android-kreationer...

Om det inte väntas komma nån motsvarande android-lur i år till sverige så slår jag nog till på en omnia. Tänker att det går att sälja den i värsta fall om det helt plötsligt skulle dyka upp nåt högintressant.

Finns nog risk att jag kanske slår till på en omnia om det inte spås komma något hett alternativ innan sommarn är över också... Den som lever i två veckor till får se! :)

Postad 28 January 2009 - 18:10

lunarwolf
  • lunarwolf
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag har vacklat fram och tillbaka. Jag har en Omnia från 3.
Vete sjutton om jag inte skulle köpt Iphone ändå.. men..
omnian har ju mulitasking, hyffsad kamera, bra mediaspelare.
Skulle kännas avigt o sakna detta.
Jag har "vant" mig vid gränssnittet som sammanfattningsvis suger.
Då jag känt på Iphonen är den gränssnitsmässigt HELT överlägsen. Tycker jag..

Man får mycket (pill osså) för pengarna om man köper Omnian på Tre.
Gratis lur för ~400 att ringa upp i månaden inkl gratis internet (smidigt).

Om Windowsmobile får fjutt på sitt gränssnit ÄGER det.
Om Iphone får multitasking och bättre batteritid skulle jag ta den alla gånger.

Så sammanfattningsvis är de här telefonerna inte riktigt mogna.

Kristallklart? =)

//Fabian

Postad 28 January 2009 - 19:16

xoil
  • xoil
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
har inte riktigt fått kläm på snabbaste vägen till Inkorgen för sms, just nu använder jag vägen Huvudmeny/Meddelanden skulle veta om det bara är jag som missat att det finns en snabbare väg eller om man kan trixa till det på nått sätt :) är van att komma dit genom en knapptryckning bara.

//MVH Niclas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.