Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E71 *

1214 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 april 2009 - 22:26

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är det någon som hört eller sett något mer om de två nya färgerna? Blir det nått av dem här i Sverige tro?

Postad 13 april 2009 - 00:29

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Är det någon som hört eller sett något mer om de två nya färgerna? Blir det nått av dem här i Sverige tro?

Nej inget nytt om dessa. De finns inte heller skal att köpa i Sverige som är svart eller rött utan det är bara dem färgerna som finns idag Vit eller steel. Men vill du jätte gärna ha en Svart så finns den faktiskt att köpa i Finland.. då är det även svenskt språk och svensk manual.

//Mobilproffs - Testingroup.se

Postad 13 april 2009 - 13:04

Poka64
  • Poka64
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Beställde en E71 nu, äntligen kommer jag kunna köra Mirggi från mobilen igen ;)

Postad 13 april 2009 - 19:26

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Beställde en E71 nu, äntligen kommer jag kunna köra Mirggi från mobilen igen ;)

Bra jobbat. Fantastisk telefon är det :P Hoppas du blir nöjd!

Postad 17 april 2009 - 20:12

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Fick min E75 idag och jag har beslutsångest, gillar mjukvaran och speciellt mailklienten. Men hårdvarumässigt, när man har qwerty tangentbordet utdraget så är det inte vidare smidigt att använda d-paden. Blir ganska klumpigt och inte alls lika smidigt att navigera som min E71. Och de numeriska knapparna blir det ganska mycket feltryckningar på, speciellt nedersta raden är rätt kass. Skulle nog föredra min E71 fast med mjukvaran från E75. Nokia har ju släppt E71 i USA för ATT med fp2. Vore ju underbart om de uppdaterade vanliga E71:an med den också men de gör de väl aldrig

Så jag ger E75:an några dagar till och se om den växer annars blir det Blocket och fortsätta med E71:an :)

Postad 17 april 2009 - 22:23

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Något rykte om uppföljare till e71?

Postad 18 april 2009 - 21:42

TGH-odin
  • TGH-odin
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har haft min vita e71 ett par dagar nu men är lite orolig angående kostnader på tjänster.

Tex så får jag ibland medlelanden att det överförs mycket data på vissa sidor, trots att jag använt WLAN när jag kopplade upp. Vill verkligen inte råka ut för en monsterfaktura pga något har gått snett.

Kan man på någon sett ställa in så att den inbyggda webbläsaren _endast_ kan koppla upp via WLAN, och på så vis vara säker på att man slipper 10kr/MB vilket GPRS(?) på Tre kostar?

Postad 18 april 2009 - 23:49

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Har haft min vita e71 ett par dagar nu men är lite orolig angående kostnader på tjänster.

Tex så får jag ibland medlelanden att det överförs mycket data på vissa sidor, trots att jag använt WLAN när jag kopplade upp. Vill verkligen inte råka ut för en monsterfaktura pga något har gått snett.

Kan man på någon sett ställa in så att den inbyggda webbläsaren _endast_ kan koppla upp via WLAN, och på så vis vara säker på att man slipper 10kr/MB vilket GPRS(?) på Tre kostar?

den ska absolut inte koppla från eller byta till 3G nätet när du använder W-lan. Du ska inte vara orolig gör bara följande:
Håll in "0" ->Val->Inställningar->Allmänna->Kopplingspunkt->Fråga Alltid/Användardefinierad och så väljer du något W-lan nät.

Postad 19 april 2009 - 14:13

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt min andra E71a, då jag sålde min första men saknaden blev för stor.
Ni som har lite koll, kan man fixa det nya mailprogramet som finns i E75?

Postad 19 april 2009 - 14:54

TGH-odin
  • TGH-odin
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Okej, så så länge det startar med "Ansluter via Zyxel" (min router), så är så att säga hela surfsessionen 100% gratis?

Postad 19 april 2009 - 14:58

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Nu har jag köpt min andra E71a, då jag sålde min första men saknaden blev för stor.
Ni som har lite koll, kan man fixa det nya mailprogramet som finns i E75?

Köp min E75 :) Nej skämt åsido om jag fattat rätt ska det komma en uppdaterad Nokia Messaging klient som ska vara som den.

Postad 19 april 2009 - 16:26

Peter233
  • Peter233
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Köp min E75 :) Nej skämt åsido om jag fattat rätt ska det komma en uppdaterad Nokia Messaging klient som ska vara som den.

Har funnits ute länge nu: email.nokia.com

Postad 19 april 2009 - 16:53

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Har funnits ute länge nu: email.nokia.com

Nej det är fortfarande inte samma som finns i E75, den har inte stöd för Exchange med Hmtl och subfolders som den inbyggda i E75 har

Redigerat av easycure1974, 19 april 2009 - 16:56.

Postad 19 april 2009 - 17:25

Peter233
  • Peter233
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Exchange vet jag inget om men html och subfolders klarar den.

Postad 19 april 2009 - 17:48

TGH-odin
  • TGH-odin
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Funderar på att hacka min telefon, men vill veta lite mer innan.

Vad för risker finns det?
Går det, har en Tre låst telefon...
Kan jag sedan köra alla program för e71an, oavsett certifikat
Är det svårt? Hur går man tillväga?

har 110.07.127

Redigerat av TGH-odin, 19 april 2009 - 18:01.

Postad 19 april 2009 - 18:47

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Exchange vet jag inget om men html och subfolders klarar den.

Ja men det är just det den inte stödjer, Exchange med subfolders o html. Finns ingen annan Nokia än E75 som klarar den utan tredje parts program så som Roadsync. Men de har sagt att Nokia Messaging ska få stöd för Exchange

Postad 19 april 2009 - 22:39

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Ja vill du byta mot E71 så betalar jag över också. Min är vit och bara någon månad gammal... Jag vill ju ha en E75.. skriv Pm om de låter intressant.

Postad 20 april 2009 - 06:01

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Ja vill du byta mot E71 så betalar jag över också. Min är vit och bara någon månad gammal... Jag vill ju ha en E75.. skriv Pm om de låter intressant.

Har tyvärr redan en vit E71 så nog för att jag älskar den men två stycken har jag ingen nytta av :)

Postad 20 april 2009 - 18:53

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Blir bara mer o mer besviken på E75, batteritiden är katastrofal jämfört med E71. Iofs är batteriet på 1000 mAh mot 1500 mAh i E71 så man borde ju inte förväntat sig annat med enligt Nokia skulle den vara väldigt optimerad och ge bra batteritid ändå. Min E71 brukar vara slut vid 22 tiden på kvällen, slår på den 6 varje morgon och då är den nyladdad. Jag är en ganska "tung" användare, pushmail, Msn igång och kanske 50 sms om dagen och svarar på en 20 mail kanske och en timmes telefonsamtal om dagen och lite surfande och annat. E75 har dött innan klockan 16 för mig varje dag (hämtade ut den onsdag förra veckan) Så att ladda den under dagen är ett måste för mig och det känns inget vidare när man är bortskämd med E71.

Sen är den instabil som attans, kan inte minnas sist min E71 hängde sig eller startade om sig själv. Min E75 har hängt sig så många gånger så jag tappat räkningen och startat om ett flertal gånger. Kanske något tredje parts program men den har samma uppsättning som E71 som aldrig kraschar. Så nej, den får nog ligga i en låda tills det kommit några firmware uppdateringar

Postad 21 april 2009 - 10:12

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Nej inget nytt om dessa. De finns inte heller skal att köpa i Sverige som är svart eller rött utan det är bara dem färgerna som finns idag Vit eller steel. Men vill du jätte gärna ha en Svart så finns den faktiskt att köpa i Finland.. då är det även svenskt språk och svensk manual.

Har du någon länk till detta??

Funderar på att hacka min telefon, men vill veta lite mer innan.

Vad för risker finns det?
Går det, har en Tre låst telefon...
Kan jag sedan köra alla program för e71an, oavsett certifikat
Är det svårt? Hur går man tillväga?

har 110.07.127

Vad är det du ska installera som du inte kan göra på den Tre låsta telefon?
Har själv det och har kunnat installera alla saker som jag behövt, IM, webläsare, spel, emulatorer, hack program osv.

Redigerat av dred, 21 april 2009 - 10:13.

Postad 21 april 2009 - 18:17

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Blir bara mer o mer besviken på E75, batteritiden är katastrofal jämfört med E71. Iofs är batteriet på 1000 mAh mot 1500 mAh i E71 så man borde ju inte förväntat sig annat med enligt Nokia skulle den vara väldigt optimerad och ge bra batteritid ändå. Min E71 brukar vara slut vid 22 tiden på kvällen, slår på den 6 varje morgon och då är den nyladdad. Jag är en ganska "tung" användare, pushmail, Msn igång och kanske 50 sms om dagen och svarar på en 20 mail kanske och en timmes telefonsamtal om dagen och lite surfande och annat. E75 har dött innan klockan 16 för mig varje dag (hämtade ut den onsdag förra veckan) Så att ladda den under dagen är ett måste för mig och det känns inget vidare när man är bortskämd med E71.

Sen är den instabil som attans, kan inte minnas sist min E71 hängde sig eller startade om sig själv. Min E75 har hängt sig så många gånger så jag tappat räkningen och startat om ett flertal gånger. Kanske något tredje parts program men den har samma uppsättning som E71 som aldrig kraschar. Så nej, den får nog ligga i en låda tills det kommit några firmware uppdateringar

Hmm låter som en måndagsex... jag har ju haft E75 under en veckas tid och jag var ju jätte nöjd, hade den dessutom innan den kom på marknaden..
Batteriet var kanonbra och telefonen hängde sig aldrig, och då använde jag telefonen mycket mycket aktivt för att testa alla funktioner och allt den har. Kolla tex resultatet på batteriet här:
Kontakta nokia och kolla vad de säger om detta, för det ska inte vara så.

Postad 21 april 2009 - 20:23

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Hmm låter som en måndagsex... jag har ju haft E75 under en veckas tid och jag var ju jätte nöjd, hade den dessutom innan den kom på marknaden..
Batteriet var kanonbra och telefonen hängde sig aldrig, och då använde jag telefonen mycket mycket aktivt för att testa alla funktioner och allt den har. Kolla tex resultatet på batteriet här:
Kontakta nokia och kolla vad de säger om detta, för det ska inte vara så.

Har tre vänner som upplever precis samma sak med sina E75 jämfört med deras gamla E71, usel batteritid så måndagsex tror jag inte på. Körde du aktiv pushmail och msn inloggad hela tiden? Hade du tredje parts program installerade? Misstänker att Nokias nya mailklient inte är så snäll mot batteriet för på min E71 kör jag Roadsync 4 som Exchangeklient - det är den enda skillnaden mjukvarumässigt. Även vännerna har problem med hängningar och omstarter och jag har läst om andra med samma fel och åsikt om batteriet på andra forum

Och jag måste säga att jag tvivlar lite på ditt batteritest angående vissa delar.

Nokia själva anger ju dessa tider

Battery BL-4U 3.7V 1000 mAh (E75) BP-4L 3.7V 1500 mAh (E71)
GSM Talk Time up to 5.2 hours 10.5 hours(E71)
WCDMA Talk Time up to 4.2 hours 4.5 hours (E71)
VoIP Talk Time up to 9.0 hours
GSM Standby Time up to 12 days 17 days (E71)
WCDMA Standby Time up to 11 days 20 days (E71)
Video Playback Time up to 25.0 hours
Music Playback Time up to 25.0 hours 18.0 hours (E71)

Så det bättre ljudchippet ska ge bättre musiktid men annars så

Redigerat av easycure1974, 21 april 2009 - 20:29.

Postad 21 april 2009 - 22:26

TGH-odin
  • TGH-odin
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Bara jag som inte kan få igång GPSen?

Har inte lyckats få in min position än :S

vad i inställningarna ska vara på, (intern GPS, A-GPS, BT-GPS etc)

Jag vill inte betala datatrafikskortnader men har förstått att själva satelitkontakten ska vara gratis?

När jag går in på Position söker den GPS, sedan om jag tar satelitstatus står det typ 28,7,18,12, men inget mer. Kan ju inte vara meningen att det tar 20min att hitta min mobil i Stockholm?

Postad 22 april 2009 - 09:42

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Bara jag som inte kan få igång GPSen?

Har inte lyckats få in min position än :S

vad i inställningarna ska vara på, (intern GPS, A-GPS, BT-GPS etc)

Jag vill inte betala datatrafikskortnader men har förstått att själva satelitkontakten ska vara gratis?

När jag går in på Position söker den GPS, sedan om jag tar satelitstatus står det typ 28,7,18,12, men inget mer. Kan ju inte vara meningen att det tar 20min att hitta min mobil i Stockholm?

Vet inte exakt hur det funkar med GPSen, men min vägrar leta upp mig om jag har någon webbläsare eller annat program igång som kräver dataanslutning samtidigt.
Stänger jag ned dem så letar den upp mig bums, kör med fri surf så jag har inte testat att köra utan 3G anslutning kan tilläggas.

Nyhet vet jag inte om det är men testa att lägga in dessa konto inställningarna i den vanliga mailklienten. Jag har fått allt utom sändning av mail från hotmail aka Live mail att funka:

Incoming Server (POP3 Server): pop3.live.com
Incoming Server POP Port: 995
Incoming Server POP SSL Encryption: SSL/TLS

Outgoing Server (SMTP Server): smtp.live.com
Outgoing Server SMTP Port: 587
Outgoing Server Authentication: Yes (On - Use POP username and password or Hotmail credentials)
Outgoing Server TLS or SSL Secure Encrypted Connection: StartTLS

User Name: Windows Live ID (e.g. [email protected])
Password: password used to sign in to Hotmail or Windows Live service

Redigerat av dred, 22 april 2009 - 13:09.

Postad 22 april 2009 - 21:29

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Har tre vänner som upplever precis samma sak med sina E75 jämfört med deras gamla E71, usel batteritid så måndagsex tror jag inte på. Körde du aktiv pushmail och msn inloggad hela tiden? Hade du tredje parts program installerade? Misstänker att Nokias nya mailklient inte är så snäll mot batteriet för på min E71 kör jag Roadsync 4 som Exchangeklient - det är den enda skillnaden mjukvarumässigt. Även vännerna har problem med hängningar och omstarter och jag har läst om andra med samma fel och åsikt om batteriet på andra forum

Och jag måste säga att jag tvivlar lite på ditt batteritest angående vissa delar.

Nokia själva anger ju dessa tider

Battery BL-4U 3.7V 1000 mAh (E75) BP-4L 3.7V 1500 mAh (E71)
GSM Talk Time up to 5.2 hours 10.5 hours(E71)
WCDMA Talk Time up to 4.2 hours 4.5 hours (E71)
VoIP Talk Time up to 9.0 hours
GSM Standby Time up to 12 days 17 days (E71)
WCDMA Standby Time up to 11 days 20 days (E71)
Video Playback Time up to 25.0 hours
Music Playback Time up to 25.0 hours 18.0 hours (E71)

Så det bättre ljudchippet ska ge bättre musiktid men annars så

Jaha okej låter konstigt för en kollega till mig på jobbet har en sådan och han hade E71 innan, han säger att han är hur nöjd som helst och att det inte är något problem med programvaran och batteriet.
Nokia har inte haft programvarufel på sina E-series telefoner och det är därför jag blev förvånad.
Vad gäller batteritestet så kan du själv kolla på tex mobile-review.com som har samma nästan samma resultat som jag.

"Below is our chart of battery times we managed to squeeze out of the Nokia 6700:

Video playback - 4 hours
WEB-surfing (EDGE) - 3 hours
Music (in earphones) - 25.5 hours
Radio - 23 hours
Games - 4.5 hours
GPS - 4 hours"

"Vårt test visade följande:

Nokia E75
Taltid 3G – 4 timmar och 24 minuter
Aktiv Webb surfning W-lan - 4 timmar och 13 minuter.
Musikuppspelning med hörlurar - 24 timmar och 45 minuter
Aktiv GPS användning – 4 timmar och 10 minuter
Använder man E75 dagligen till ca 1 timmes samtal, ett par sms, ett par kort och 2 timmar musiklyssning, håller batteriet 2.5 dagar"
.

Postad 22 april 2009 - 22:20

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Jaha okej låter konstigt för en kollega till mig på jobbet har en sådan och han hade E71 innan, han säger att han är hur nöjd som helst och att det inte är något problem med programvaran och batteriet.
Nokia har inte haft programvarufel på sina E-series telefoner och det är därför jag blev förvånad.
Vad gäller batteritestet så kan du själv kolla på tex mobile-review.com som har samma nästan samma resultat som jag.

"Below is our chart of battery times we managed to squeeze out of the Nokia 6700:

Video playback - 4 hours
WEB-surfing (EDGE) - 3 hours
Music (in earphones) - 25.5 hours
Radio - 23 hours
Games - 4.5 hours
GPS - 4 hours"

"Vårt test visade följande:

Nokia E75
Taltid 3G – 4 timmar och 24 minuter
Aktiv Webb surfning W-lan - 4 timmar och 13 minuter.
Musikuppspelning med hörlurar - 24 timmar och 45 minuter
Aktiv GPS användning – 4 timmar och 10 minuter
Använder man E75 dagligen till ca 1 timmes samtal, ett par sms, ett par kort och 2 timmar musiklyssning, håller batteriet 2.5 dagar"
.

Har de inte haft programvarufel på sina E-serie telefoner? Har du provat en E-90 eller E71 med orginalfirmware - i dessa fanns det gott om fel när de släpptes. Så man kan ju lugnt räkna med att E75 innehåller en del buggar den med

Postad 23 april 2009 - 09:25

KarlssonSWE
  • KarlssonSWE
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Nyhet vet jag inte om det är men testa att lägga in dessa konto inställningarna i den vanliga mailklienten.
Jag har fått allt utom sändning av mail från hotmail aka Live mail att funka:

Incoming Server (POP3 Server): pop3.live.com
Incoming Server POP Port: 995
Incoming Server POP SSL Encryption: SSL/TLS

Outgoing Server (SMTP Server): smtp.live.com
Outgoing Server SMTP Port: 587
Outgoing Server Authentication: Yes (On - Use POP username and password or Hotmail credentials)
Outgoing Server TLS or SSL Secure Encrypted Connection: StartTLS

User Name: Windows Live ID (e.g. [email protected])
Password: password used to sign in to Hotmail or Windows Live service

När de gällde smtp hittade jag detta...
Skriv smtp.live.com i rutan Server för utgående e-post (SMTP).
Skriv 995 i rutan Inkommande server (POP3.
Skriv 25 i rutan Utgående server (SMTP).
Markera kryssrutan Den här servern kräver en säker anslutning (SSL) under både Utgående e-post (SMTP) och Inkommande e-post (POP3).

Postad 23 april 2009 - 09:49

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Hej,

Funderar lite på denna telefonen. Har dock en fråga. Är det någon som syncar mot Exchange och hittat ett sätt att stänga av företagslåset på telefonen? Företagets policy tillåter inte att man kör utan företagslås utan detta är default i Exchange. Vet att det finns tredjepartsprogram till Win Mobile som löser detta, men inte hittat till Symbian.

TIps eller idéer hur man kan lösa detta?
Alternativet är att synca med kabel, men detta går inte heller eftersom vi inte tillåts installer Pc Suite på jobbdatorerna. För det går väl inte att synca utan PC-suite?

Postad 23 april 2009 - 10:02

KarlssonSWE
  • KarlssonSWE
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Hej,

Funderar lite på denna telefonen. Har dock en fråga. Är det någon som syncar mot Exchange och hittat ett sätt att stänga av företagslåset på telefonen? Företagets policy tillåter inte att man kör utan företagslås utan detta är default i Exchange. Vet att det finns tredjepartsprogram till Win Mobile som löser detta, men inte hittat till Symbian.

TIps eller idéer hur man kan lösa detta?
Alternativet är att synca med kabel, men detta går inte heller eftersom vi inte tillåts installer Pc Suite på jobbdatorerna. För det går väl inte att synca utan PC-suite?

När man kopplar upp sin mobil via företagets exchange så får man följa policyn varken man villl eller ej.

När de gäler symbian så finns de prog via deras företags sida.. http://www.businesss...e_downloads.php
Prog heter "Mail for Exchange"
Det i sig själv innehåller två prog
1 för själva mailen
2 en litet prog för kontakter man får via sync på exchange (helt grymt bra prog)

Postad 26 april 2009 - 21:52

Ylleglass
  • Ylleglass
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har ett problem med internetradion. Jag vill kunna koppla upp mig över telefonnätet, 3G eller 3,5G eller vad det heter. Men när jag startar internetradioprogrammet så kan jag bara välja wlankopplingspunkter. Någon som vet hur man kan väla 3G?

Postad 27 april 2009 - 07:09

Oakleaf
  • Oakleaf
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
När släpps Nokia E71 Black i Sverige?
...eller vart kan man beställa den redan idag?

Postad 27 april 2009 - 07:23

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

När släpps Nokia E71 Black i Sverige?
...eller vart kan man beställa den redan idag?

Det finns inga kända planer på att släppa den svarta i Sverige. Vad jag läst så finns den dock att beställa från Finland, där får man även med svenska menyer etc.

Postad 27 april 2009 - 10:10

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Någon som har ett Jabra JX20 Pura som har testat det med E71? Är väldigt sugen men vore lite surt om det inte fungerade så bra med telefonen.

Postad 28 april 2009 - 20:37

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har ett problem med internetradion. Jag vill kunna koppla upp mig över telefonnätet, 3G eller 3,5G eller vad det heter. Men när jag startar internetradioprogrammet så kan jag bara välja wlankopplingspunkter. Någon som vet hur man kan väla 3G?

Använder du det internet radio programmet som man kan ladda ned via telefonen eller något annat?

Det finns inga kända planer på att släppa den svarta i Sverige. Vad jag läst så finns den dock att beställa från Finland, där får man även med svenska menyer etc.

Är det någon skillnad med än skalet? Och går detta att köpa separat?

Postad 29 april 2009 - 19:27

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Det finns original svart front att beställa från skalshop.se, så snart kommer väll alla delar in. Tror att de svarta inte kommer till sverige, i alla fall så som det ser ut nu.

Postad 29 april 2009 - 19:34

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Har de inte haft programvarufel på sina E-serie telefoner? Har du provat en E-90 eller E71 med orginalfirmware - i dessa fanns det gott om fel när de släpptes. Så man kan ju lugnt räkna med att E75 innehåller en del buggar den med

Jag köpte faktiskt E90, innan den kom ut och det var ju original programvaran på den och jag hade inte ett enda fel iallafall inte i programvaran däremot hade jag ett annat fel, nämligen att knapparna trycktes av skärmen vilket ledde till att man fick repor på skärmen. Efter ca 2 veckor skickade jag in den till Nokia och fick en helt ny som inte hade detta problem, men som hade ostabila fötter, så när man öppnade den och ställde den på ett bord för att skriva så vinglade den lite åt olika håll. Denna sålde jag och så köpte jag inte E90 efter det.
Vad gäller E71 så hade jag den också från början och det var inga fel, det var däremot batteriluckan som inte satt riktigt bra och då visade sig att det var ett enkelt litet problem som man själva kunde lösa, genom att böja de små tänderna som går in i själva chassit. E71 hade jag i ca en månad och sedan dess har jag haft ett flertal sådana. Idag har jag en Vit E71 med V110.07.127
Så jag har faktiskt aldrig haft några programvarufel på mina E-series telefoner, trots att jag haft de flesta modeller. Den enda E-series telefonen som jag aldrig haft eller testat var Nokia E60 och jag ångrar inte det heller. Men jag kanske haft tur, vem vet.

Postad 03 maj 2009 - 12:44

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Jag har graverat in mitt namn på bakluckan, blev riktigt fränt.
:)

Postad 06 maj 2009 - 17:33

rilloo
  • rilloo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tjo, har haft min e71 snart ett år och har varit väldigt nöjd med den. Dock har jag på sistone börjat använda musikspelaren mer och mer men tycker den är kass, det jag stör mig på är det sus som hörs i bakgrunden. Att lyssna på ljudböcker eller podcats med detta sus är ingen höjdare. Har någon något tips om vad som kan göras för att bli av med detta oljud? Det ska tilläggas att jag använder mig av nokias in-ear-lurar och har även testat andra in-ear med samma tråkiga resultat.

Tack på förhand!

Postad 06 maj 2009 - 18:43

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Tjo, har haft min e71 snart ett år och har varit väldigt nöjd med den. Dock har jag på sistone börjat använda musikspelaren mer och mer men tycker den är kass, det jag stör mig på är det sus som hörs i bakgrunden. Att lyssna på ljudböcker eller podcats med detta sus är ingen höjdare. Har någon något tips om vad som kan göras för att bli av med detta oljud? Det ska tilläggas att jag använder mig av nokias in-ear-lurar och har även testat andra in-ear med samma tråkiga resultat.

Tack på förhand!

Hur kör du hörlurarna? Om det är med en adapter, vad är det för adapter du använder då? Jag personligen har inte känt av problemet du nämner, kör hama 2,5-3,5 och Q-Jays lurar in-ear..
Det kan vara från adaptern, men även från telefonen och är det från telefonen så ska det väl gå på garantin, för ljudet ska inte vara så.

Postad 07 maj 2009 - 06:40

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Nej nu åker E75 eländet på Blocket - någon som vill köpa? :) Har fått min utbytt då batteritiden är ett skämt men även den nya är lika usel. Man ser mer och mer inlägg på olika forum hur otroligt missnöjda folk är med batteritiden. Men man borde ju kunnat räkna ut det med tanke på att det krympt från 1500 till 1000 mAh. Men enlgt olika tester här och där ska det inte vara någon större skillnad mellan dem. Men alla som använt den några veckor och gör lite mer än ringer o skickar ett par sms om dagen upptäcker hur illa det är.

Såg att det eventuellt kommer en uppdaterad E71 med 5 mpix kamera och fp2 - det vore ju rena drömluren då jag gillar mjukvaran i E75. Så ni med E71:or som använder dem hårt med pushmail, msn, musik, surf och gps - tänk inte ens tanken på att byta till E75 - ni blir bara besvikna

Postad 07 maj 2009 - 17:40

rilloo
  • rilloo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hur kör du hörlurarna? Om det är med en adapter, vad är det för adapter du använder då? Jag personligen har inte känt av problemet du nämner, kör hama 2,5-3,5 och Q-Jays lurar in-ear..
Det kan vara från adaptern, men även från telefonen och är det från telefonen så ska det väl gå på garantin, för ljudet ska inte vara så.

Hörlurarna jag använder är Nokias HS-44 + AD-44, har även testat med en annan adapter tillsammans med Creatives EP-630 lurar. Båda dessa kombinationer innebär samma sus. Om jag lyssnar på hög musik hörs det inte utan det är vid låg volym och speciellt när man lyssnar på ljudböckar och podcasts. Kanske skulle lämna in telefonen men tråkigt att vara utan den, samt vad händer om de inte tycker att suset är "tillräckligt" för att det ska vara ett garantiärende?

Postad 07 maj 2009 - 18:32

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Hörlurarna jag använder är Nokias HS-44 + AD-44, har även testat med en annan adapter tillsammans med Creatives EP-630 lurar. Båda dessa kombinationer innebär samma sus. Om jag lyssnar på hög musik hörs det inte utan det är vid låg volym och speciellt när man lyssnar på ljudböckar och podcasts. Kanske skulle lämna in telefonen men tråkigt att vara utan den, samt vad händer om de inte tycker att suset är "tillräckligt" för att det ska vara ett garantiärende?

Jaha okej, låter märkligt.
Är det så att det inte går på garantin så är det inget fel och då får du väll leva med att din telefon faktiskt har dåligt ljud, eller helt enkelt köpa en annan.

Postad 08 maj 2009 - 13:02

Peter233
  • Peter233
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Jag har också brus i dom 3 hörlurar jag testat. Dock har jag vant mig vid det då det som sagt inte hörs vid hög musik.

Postad 08 maj 2009 - 16:33

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Har inget problem med mina Nokia WH-700 lurar. Använder adaptern till dem till ett par JVC lurar också och där är det inte heller något problem.

Postad 11 maj 2009 - 19:47

Unregistered1599
  • Unregistered1599
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Goddagens!

Jag letar efter en bilhållare till min E71.
Jag vill inte gärna skruva fast hållaren, utan föredrar istället sugkoppar eller clips till luftintag.

Nokias egen CR-106 ser både snygg och funktionell ut men verkar vara svår att få tag i.
Vet någon om man kan få tag CR-106 (eller ersättare) i Halmstad-området?
Tänkte ev. kombinera den med armen HH-12.

Tacksam för tips!

//Mange

Postad 11 maj 2009 - 21:05

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Goddagens!

Jag letar efter en bilhållare till min E71.
Jag vill inte gärna skruva fast hållaren, utan föredrar istället sugkoppar eller clips till luftintag.

Nokias egen CR-106 ser både snygg och funktionell ut men verkar vara svår att få tag i.
Vet någon om man kan få tag CR-106 (eller ersättare) i Halmstad-området?
Tänkte ev. kombinera den med armen HH-12.

Tacksam för tips!

//Mange

Jag personligen använder mig av universal hållare, eftersom det både är billigare och fungerar till flera modeller. Men vill du ha specifik hållare till E71 så är det Cr-106 som bland annat finns på katshing.se Här är en lista på alla tillbehör till E71.
Kör annars Nokias universal hållare CR-39, men är osäker på om man måste fästa den eller inte.

Postad 11 maj 2009 - 21:27

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Jag kör en vanlig universal magnet hållare mitt på ratten. Så talar jag medans jag kör!

Men det jag retar ihjäl mig på e deras så kallade USB! universal serial bus. det är ingen usb det är nokia egen design !

bling blong hong kong // ha det !

Postad 12 maj 2009 - 12:36

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Men det jag retar ihjäl mig på e deras så kallade USB! universal serial bus. det är ingen usb det är nokia egen design !

???? Vad menar du? På min nokia E71 är en vanlig standard micro USB kontakt, köpte senast idag en ej original sladd för 40:- Med USB A i ena änden och Micro B i andra.

Men jag missförstår nog dig...

Postad 12 maj 2009 - 21:46

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Jag kör en vanlig universal magnet hållare mitt på ratten. Så talar jag medans jag kör!

bling blong hong kong // ha det !

Du kanske gillar den som finns på N95 mer, för den kan man kalla för "riktig" USB, men det är också en "riktig" USB på E71. Skillnaden är att man med E71 har valt MicroUSB som ska bli standard för alla modeller, det tycker jag är riktigt bra att bara ha en och samma sladd till alla.
Det var för mycket fel och glapp på MiniUSB kontakten som bland annat fanns på N95 och därför plockade dem bort den.
Men jag ser MicroUSB uttaget som väldigt bra, annars kan man väl köra minneskortläsare så slipper man koppla telefonen till datorn överhuvudtaget.

Postad 13 maj 2009 - 16:38

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0
När det gäller firmware uppdatering, min E71 kommer från 3. Måste jag då vänta på att dom bidrar med uppdateringen eller kan jag ladda ner den själv?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.