Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *

1737 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 155 (Surroundförstärkare) 1 7 (5) Inga priser
Harman Kardon AVR 255 (Surroundförstärkare) 1 8,14 (116) Inga priser
Harman Kardon AVR 355 (Surroundförstärkare) 1 8,82 (32) Inga priser
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 1 år sedan
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg) 8 år sedan
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg) 9 år sedan
Dali Hemmabio (4 inlägg) 9 år sedan
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg) 9 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg) 10 år sedan
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg) 11 år sedan
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg) 12 år sedan
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg) 12 år sedan
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg) 12 år sedan
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg) 12 år sedan
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg) 13 år sedan
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg) 13 år sedan
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg) 13 år sedan
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg) 13 år sedan
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg) 13 år sedan
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg) 13 år sedan
AVR255 ljudformat (2 inlägg) 13 år sedan
Problem med AVR 255 (0 inlägg) 14 år sedan
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg) 14 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 14 år sedan
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg) 14 år sedan
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg) 14 år sedan
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg) 15 år sedan
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg) 15 år sedan
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
Uppgradera reciver (15 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg) 15 år sedan
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg) 15 år sedan
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg) 15 år sedan
Nytt från Harman/kardon (848 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg) 15 år sedan
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg) 15 år sedan
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg) 15 år sedan
Surroundförstärkare (1 inlägg) 15 år sedan
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg) 15 år sedan
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg) 16 år sedan
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg) 16 år sedan
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg) 16 år sedan
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg) 16 år sedan
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg) 16 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg) 16 år sedan
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg) 16 år sedan
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg) 16 år sedan
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg) 16 år sedan
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg) 16 år sedan
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg) 16 år sedan
Hk avr 255 (30 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg) 16 år sedan
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg) 16 år sedan
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg) 16 år sedan
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg) 16 år sedan
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg) 16 år sedan

Postad 23 oktober 2009 - 08:22

gregen86
  • gregen86
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med ljudet i min AVR 255.
Jag köpte den igår ihop med HKTS11. Jag har kopplat in allt, gjort automatisk kalibrering (och då brusade/lät det som fan ur alla högtalare). Efter det tog jag bort micen. Men jag får inte något ljud alls.

Jag har kopplat PS3 till hdmi 1 och boxern till hdmi 2. Sen hdmi ut till TV. Jag får bild men inget ljud.

Någon som kan veta vad jag gjort för fel? Behöver man göra någon speciell inställning? Jag har försökt läsa till mig det ur bruksanvisningen men fick huvudvärk efter två sidor.

Hjälp tack! Någon som kan?

Redigerat av gregen86, 23 oktober 2009 - 08:24.

Postad 23 oktober 2009 - 13:33

Tuomas
  • Tuomas
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Det kan vara vad som helst. Satt i en timme och försökte få ljud ut mitt system och det visade sig att jag hade glömt i micen.

Redigerat av Tuomas, 23 oktober 2009 - 13:37.

Postad 23 oktober 2009 - 15:59

Unregistered4d5dacbf
  • Unregistered4d5dacbf
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
i bästa fall; kolla så att volymen är tillräckligt hög på alla enheter, kolla så att källorna matar ut PCM på HDMI eller något annat lämpligt format.
Jag körde en .avi på PS3'an för några dagar sedan, den kom det inte ett ljud ifrån, bilden var dock ok. Det visade sej att ljudet var mp3 MONO... startade om PS3'an i linux och drog igång VLC istället och då gick det hur bra som helst.

Förresten; kolla så att HK'n inte kör ljud ut på HDMI till TV'n. Jag tror inte att den matar ut ljud på övriga högtalare då.

Redigerat av Unregistered4d5dacbf, 23 oktober 2009 - 16:01.

Postad 23 oktober 2009 - 19:35

gregen86
  • gregen86
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag har nu undersökt saken lite mer. Jag ställde tillbaka inställningarna till fabriksinställningar. Då fungerade ljudet och bild. Dock synkar det så ###### dålig, vad kan man göra åt det?

Men nu testade jag att autokalibrera igen och efter den är klar så fungerar inte ljudet och det börjar "knäppa" från högtalarna samt det står något konstigt i displayen. Det står något herz-tal, typ "43 hz"-nånting.

Någon som vet vad felet är?

Blir galen, trodde inte det skulle vara såhär krångligt med förstärkare osv.

Postad 24 oktober 2009 - 08:59

Unregistered4140e9e5
  • Unregistered4140e9e5
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag kör Datorn via HDMI, det är en laptop med Nvidia 9700 GT-kort i och det har givetvis senaste drivrutinerna installerade. (Här behöver jag 7ms fördröjning av ljudet för att lipsyncet ska stämma)

Min BD-spelare är Sony Playstation 3. Jag kollade på"Echelon Conspiracy" (förövrigt en grymt bra film) och där behöver jag ha 7ms i lipsync fördröjning men när jag kollade på Watchmen så låg ljudet inte alls i takt med bilden.

Kan det ha att göra med vad man väljer att skicka ut för ljud att göra? Echelon Conspiracy stödjer DTS som bäst om jag inte missminner mig, medan Watchmen stödjer Dolby True HD. Vid uppspelningen av dessa två filmer så användes samma källa, det vill säga PS3.

Jag vet inte om jag bara är petig, för min kompis noterade ingenting när vi tittade på dessa två filmer men jag märkte av det direkt.

7ms är väl ingenting. Själv har jag fått knappra upp den till 92ms. De du =)

Varför är en bra fråga? Men det har med förstärkaren att göra. Innan den var in på rep hade jag 42, eller var det 43? När den kom tillbaka var det bara att dra upp den till 92 för att allt skulle stämma.

Postad 26 oktober 2009 - 16:49

lukather1001
  • lukather1001
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nu har HK plockat bort den nya fw-filen igen?! Nån som vet varför?

Ni som hunnit uppdatera, inga problem?

Postad 27 oktober 2009 - 00:03

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Nu har HK plockat bort den nya fw-filen igen?! Nån som vet varför?

Ni som hunnit uppdatera, inga problem?

Har uppdaterat - Niema problemas här.

Troligtvis borttagen för att det är många som har misslyckats med uppdateringen. Gissningsvis.

Redigerat av Tompa123, 27 oktober 2009 - 00:05.

Postad 27 oktober 2009 - 01:12

Unregistered4d5dacbf
  • Unregistered4d5dacbf
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har uppdaterat. och inga problem längre... så jag får nog va nöjd

Postad 27 oktober 2009 - 17:39

gregen86
  • gregen86
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden. Men jag undrar hur man ser sin firmware och hur uppdaterar man den på en AVR 255?

/gregen86

Postad 27 oktober 2009 - 18:19

Unregistered4d5dacbf
  • Unregistered4d5dacbf
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Starta upp den som vanligt tryck sedan "1230 OK" på fjärren. Då dyker versionen upp i displayen.

Senaste som verkar vara helt stabil är 0.96.x.x
Den senaste släppta (som verkar fungera fint men som är återtagen av HK) är 0.97.2.2

Uppdateringsprogramvara kommer finnas???? på harmankardon.com bara dom får till en ny helt fungerande version... (inga nerladdningar möjliga just nu)
Uppdateringen sker sedan via en RS232 seriellport.

Postad 27 oktober 2009 - 21:29

gregen86
  • gregen86
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Starta upp den som vanligt tryck sedan "1230 OK" på fjärren. Då dyker versionen upp i displayen.

Senaste som verkar vara helt stabil är 0.96.x.x
Den senaste släppta (som verkar fungera fint men som är återtagen av HK) är 0.97.2.2

Uppdateringsprogramvara kommer finnas???? på harmankardon.com bara dom får till en ny helt fungerande version... (inga nerladdningar möjliga just nu)
Uppdateringen sker sedan via en RS232 seriellport.

Tack! Jag hade tydligen 0.97.2.2.

Dock har jag problem med ljdusynket från boxen. Den är via hdmi. Kan det vara för dålig hdmi-kabel eller är det min box som är "mongo"?
Det känns som den fungerar ibland, på typ SVT osv. Men ibland så synkar det helt åt "h*lvete". Vad kan det vara?

Tacksam för svar!

Postad 27 oktober 2009 - 21:33

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Tack! Jag hade tydligen 0.97.2.2.

Dock har jag problem med ljdusynket från boxen. Den är via hdmi. Kan det vara för dålig hdmi-kabel eller är det min box som är "mongo"?
Det känns som den fungerar ibland, på typ SVT osv. Men ibland så synkar det helt åt "h*lvete". Vad kan det vara?

Tacksam för svar!

Välkommen till klubben.. jag har också haft rejäla program med det, men jag har inte löst det än.. Vad som däremot har hjälpt en aning är att jag har avaktiverat en hel del funktioner i TVn som skapar inputlag. Till exempel 100hz motionplus och lite annat joxx.. Blir galen på detta och det känns inte som att det beror på kablarna, vi snackar kablar som är 1 - 2 meter i mitt fall och då tycker jag inte att kvalitén på kabeln borde spela så stor roll..

Postad 27 oktober 2009 - 22:42

Tuomas
  • Tuomas
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Vad gör den senaste uppdateringen som finns för AVR 255/355?

Postad 27 oktober 2009 - 23:47

gregen86
  • gregen86
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Välkommen till klubben.. jag har också haft rejäla program med det, men jag har inte löst det än.. Vad som däremot har hjälpt en aning är att jag har avaktiverat en hel del funktioner i TVn som skapar inputlag. Till exempel 100hz motionplus och lite annat joxx.. Blir galen på detta och det känns inte som att det beror på kablarna, vi snackar kablar som är 1 - 2 meter i mitt fall och då tycker jag inte att kvalitén på kabeln borde spela så stor roll..

Har du pratat med någon och fått tips? Jag funderar skarpt på att byta min HD-box, kanske är den som inte kan synka rätt?

Är iaf oerhört störande!

Någon här på forumet som varit med om liknande och löst det, eller bara vet svaret helt enkelt?

Postad 28 oktober 2009 - 00:03

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Har du pratat med någon och fått tips? Jag funderar skarpt på att byta min HD-box, kanske är den som inte kan synka rätt?

Är iaf oerhört störande!

Någon här på forumet som varit med om liknande och löst det, eller bara vet svaret helt enkelt?

Jag har inte testat med någon HD-box men har däremot använt mig av Xbox 360, PS3 och PC där alla tre är inkopplade med hjälp av HDMI. Ibland är det fördröjning och ibland inte så jag har liksom inte lyckats få fram ett värde som gäller för alla tre och hela tiden. Istället har jag fått sitta o pilla fram och tillbaka (vilket innebär att man missar halva filmen innan ljud/bild är synkroniserat).

Jag har frågat andra medlemmar här på forumet (i denna tråden) och fick bland annat tipset att avaktivera funktioner som kan påverka inputlag i TVn. Detta har gjort att allting blivit lite lite bättre, men det är fortfarande inte så bra som det borde vara.

Postad 28 oktober 2009 - 08:43

nashua
  • nashua
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Någon som vet vad det är för fel på senaste uppdateringen? Fick tillbaka min 355:a från HK (inlämnad pga av varvande fläkt) i början på oktober. Det står att de uppdaterat mjukvaran så misstänker att jag fått firmwaren som de dragit tillbaka. Hur som helst har jag massiva problem nu jämfört med innan. Problemet är att det är rena lotteriet om jag får ljud, bild eller något av dem. Efter några omstarter av diverse enheter i kedjan brukar det dock hoppa igång.

Postad 28 oktober 2009 - 20:24

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Tja nu ska jag vara lite jobbig, vill ha lite feedback vad ny tycker jag ska ha för inställningar på min setup=) är inte så impad av Hk's EzSet/EQ.

Frontar: Tangent Evo 4
Center : Tangent Evo 24
Surrar: Boston Acoustics SoundWare
bas: kef C4

Har ställt in efter EzSet/EQ programet, sen kollat avstånden, sen ställt basen på L/R+LFE sen står typ frontarna på +6 och surrarna -2 & -4 typ sen står suben på -10, Är det åt **** lr tycker det låter hyfsat men litar inte på EzSet/EQ, sen är jag rätt ny på sånt här, jag ser mest blu-ray/dvd från PS3 & musik från datorn/i-pod.

Skulle vara trevligt om vi börja lägga upp våra uppsättningar och inställningar tror det skulle vara stor hjälp till hos som är nybörjare=) kommer det komma nå mer FW eller är den här förstärka bortglömd nu när nya har kommit?

MVH kim

Postad 28 oktober 2009 - 21:40

Unregisteredfdd12789
  • Unregisteredfdd12789
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Avr 355 kostar 6490 kr i morgon under öppningen av netonnet i Linköping.

Postad 30 oktober 2009 - 12:36

Unregistered4d5dacbf
  • Unregistered4d5dacbf
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har en hummax HD-box från comhem, ibland får jag lagg på den med, men bara ibland. Det jag har uppmärksammat är att det beror på vilken kanal man kollar. endel vill helt enkelt inte synka riktigt. Sedan så är det en generell desynk beroende på om det är HD eller vanlig upplösning...

Postad 30 oktober 2009 - 17:28

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Tja nu ska jag vara lite jobbig, vill ha lite feedback vad ny tycker jag ska ha för inställningar på min setup=)

Har ställt in efter EzSet/EQ programet, sen kollat avstånden, sen ställt basen på L/R+LFE sen står typ frontarna på +6 och surrarna -2 & -4 typ sen står suben på -10, Är det åt **** lr tycker det låter hyfsat men litar inte på EzSet/EQ, sen är jag rätt ny på sånt här, jag ser mest blu-ray/dvd från PS3 & musik från datorn/i-pod.

Skulle vara trevligt om vi börja lägga upp våra uppsättningar och inställningar tror det skulle vara stor hjälp till hos som är nybörjare=) kommer det komma nå mer FW eller är den här förstärka bortglömd nu när nya har kommit?

MVH kim

Vad har du för avstånd till grejerna?

EzSet fungerar inte, det låter rent skit, enligt mig. Ställ in det där manuellt och samma sak med crossover size.
Jag har ställt in allt manuellt till 0 utan sub som är något +, samma sak med crossover size och avstånd.
Vet inte om det är optimalt men det låter bra mycket bättre än EzSet. Men tycker du att det låter bra så kör på det. Men en kul grej kan ju vara att mixtra med det manuella också :P

Postad 30 oktober 2009 - 19:47

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
okej jo det är ju roligt sånt där jag har funderat på att ställa in det manuselt,

Frontarna ca:3.6m
basen ca:3.6m
SL: 3m
SR:2.1m

MVH kim

Postad 30 oktober 2009 - 19:52

Michael08
  • Michael08
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Angående mina inställningar - har en AVR255 sedan en månad tillbaka uppgraderad till den senaste firmware som blev tillbaka dragen.
Är riktigt imponerad av AVR255, innan hade jag en reference AV förstärkare som kostade 20000kr för sju år sedan och har inte tappat så mycket i ljud sedan jag bytte till hk:n. Högtalarna är ett par highend satteliter AAD e serien gick på 15000 för sju år sedan och subwoofern är en REL Q150e II...

Jag kör auto inställningen för att ställa in nivåerna och avståndet på högtalarna (kör LFE ingång på subben) det blir riktigt bra och stämmer med distanserna, sedan är det ett måste att disabla EzSet annars blir ljudet riktigt dåligt då den kretsen/filtret grumlar ljudet riktigt rejält - viktigt är att göra detta på varje ingång så att man inte har den på när man kollar på tv eller blueray t.ex.

Enda problemt är subbnivå när man lyssnar på radio blir alldeles för högt och går inte kompensera med att ställa ner lfe adjust på den ingången utan är något som borde fixas på en framtida firmware uppgradering.

Kör cd läge med rca in i aux ingången 2:1 och det låter riktigt bra när man lyssnar på cd.

EzSet måste alltså disablas annars låter förstärkaren riktigt dåligt.... sedan kan man alltid finjustera lite och testa om man skall köra full range med sub + L/R eller om man kör högtalarna med xover och subben tar han om bas ljuden under t.ex 60hz för att få fram bästa ljudet beroende på ens akustik och vad man har för högtalare.

Redigerat av Michael08, 30 oktober 2009 - 19:53.

Postad 30 oktober 2009 - 20:53

Unregisteredccc4d785
  • Unregisteredccc4d785
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Även jag har problem med dålig läppsynk med min utrustning:
Receiver - HK AVR 255
TV - Samsung LE40A696 (Samma TV som LE40A676, fast med annorlunda fot, typ)
Högtalare - HKTS11
Blu-ray-spelare - Playstation 3 Slim

Vid TV-sändningar (genom TVns inbyggda digitalmottagare) känns det som om det är 50/50 ifall det är bra läppsynk eller inte. Jag har fått för mig att Live-sändningar är extra känsliga för dålig läppsynk men det är kanske bara jag.

Det är inte bara TV-sändningarna som är knasiga; vissa DVD- och Blu-ray-filmer verkar också ha problem.

Igår satte jag i Iron Man (på Blu-ray) i min PS3 slim, och ljudet kommer före bilden. Inte mycket, men det märks. Går jag ner till läppsynk-alternativet och plussar på några milisekunder blir det värre, ljudet kommer ännu mer före bilden. Jag utgår från 0 milisekunders förskjutning och det går inte att ställa in ett negativt värde. Dvs, får jag dålig läppsynk kan jag inte göra något åt det.

Om någon kan ge mig något som helst bra tips blir jag evigt tacksam. Det känns jättejobbigt att inte kunna njuta av filmen på grund av att läppsynken inte stämmer.

Dessutom verkar min Nintendo Wii har ljudsynkproblem. När jag testar det nerladdade Super Mario Bros. så verkar det vara någon typ av inputlag, då det verkar vara en fördröjning mellan att jag trycker på hoppknappen tills Mario reagerar.

Edit: Jag har lekt runt med läppsynken och det börjar se bättre ut med 60ms på läppsynk-inställningen. Ska pröva runt lite mer och hoppas att det hjälper. Fast nu är jag lite läppsynkskadad och sitter och tittar efter det överallt. ;)

Edit2: Synktestvideo för de som behöver: http://www.youtube.c...h?v=szoOsG9137U

Redigerat av Unregisteredccc4d785, 30 oktober 2009 - 22:33.

Postad 31 oktober 2009 - 10:08

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Dessutom verkar min Nintendo Wii har ljudsynkproblem. När jag testar det nerladdade Super Mario Bros. så verkar det vara någon typ av inputlag, då det verkar vara en fördröjning mellan att jag trycker på hoppknappen tills Mario reagerar.

Edit: Jag har lekt runt med läppsynken och det börjar se bättre ut med 60ms på läppsynk-inställningen. Ska pröva runt lite mer och hoppas att det hjälper. Fast nu är jag lite läppsynkskadad och sitter och tittar efter det överallt. ;)

Edit2: Synktestvideo för de som behöver: http://www.youtube.c...h?v=szoOsG9137U

Ljudsynkproblem när Mario hoppar? Låter snarare som din TV har inputlag.
Det låter inte alls roligt det där, jag har inte märkt av något sånt här problem med min AVR 255.
Vet inte om det hjälper men har du uppdaterat till senaste mjukvaran i förstärkaren?

Hoppas verkligen du får ordning på det.

Postad 01 november 2009 - 09:58

Unregisteredccc4d785
  • Unregisteredccc4d785
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ljudsynkproblem när Mario hoppar? Låter snarare som din TV har inputlag.
Det låter inte alls roligt det där, jag har inte märkt av något sånt här problem med min AVR 255.
Vet inte om det hjälper men har du uppdaterat till senaste mjukvaran i förstärkaren?

Hoppas verkligen du får ordning på det.

Tack. Inputlagget är väldigt enerverande, speciellt när man spelat spelet i en massa år och har tajmningen i hoppen inarbetad i ryggraden, och plötsligt stämmer det inte. (Jo, sant, inputlag och läppsynk ÄR två olika problem, jag klumpade ihop dem där. :P)

Ljudsynkproblemen med Iron Man (blu-ray) KAN ha löst sig när jag ställde om PS3an att skicka 1080p istället för 1080p/24.

Mycket spelfilm (om inte all) ska tydligen vara inspelad för att visa 24 bilder per sekund. Enligt ett tips jag hittade via en googling kunde det kanske vara just 1080p/24-uppspelningen som var boven i dramat, och efter att ha ändrat till vanlig 1080p verkar det fungera bättre för mig.

Så, ni som hart ljudsynkproblem med Blu-ray, pröva att stänga av 1080p/24-uppspelning och tvinga spelaren istället att spela vanlig 1080p, det kanske hjälper.

Postad 01 november 2009 - 14:36

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Någon som har testat Forza 3 på Xbox 360 med en AVR 255 ?

Ibland under race så knastrar det i högtalarna, brukar hända när man kör på vägkanten av banan då det blir lite mullerljud.. där kommer det ibland ett knastrigt ljud. Förekommer även på andra ställen.

Undrar om detta har just med AVR 255 att göra eller om folk med andra receivers också har detta fenomen....

Postad 01 november 2009 - 14:47

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Ibland under race så knastrar det i högtalarna, brukar hända när man kör på vägkanten av banan då det blir lite mullerljud.. där kommer det ibland ett knastrigt ljud. Förekommer även på andra ställen.

Undrar om detta har just med AVR 255 att göra eller om folk med andra receivers också har detta fenomen....

Jag har spelat Forza 3 på min AVR 255 (med HKTS11 högtalare) och jag har inte hört något knastrande alls. Ljudet är väldigt rent och fint vad jag märkt av. Vet inte om det har någon betydelse alls, men har du installerat BÅDA skivorna på 360n? Och inte bara cd2 som innehåller banorna osv. Det har nämligen jag gjort.

Upplever du något knastrande (eller problem med ljudet) när du spelar andra spel på samma konsol?

Postad 01 november 2009 - 14:54

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Har installerat båda skivorna.

Inga andra spel knastrar i högtalarna.

Postad 01 november 2009 - 15:01

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Har installerat båda skivorna.

Inga andra spel knastrar i högtalarna.

Mycket märkligt... Har du testat att byta mellan de olika ljudalternativen som finns i Xbox 360ns system meny? Det finns ju både "Dolby Digital" och "Dolby digital with WMA Pro" som går att aktivera.. Jag antar att du har valt "... with WMA Pro"? prova isåfall att ändra om till vanligt Dolby Digital-ljud (eller vice versa) och se om det fungerar bättre.

Jag är osäker på om förstärkaren stödjer WMA Pro, är det någon som vet det? jag har frågat Harman Kardon själva men dom visste inget och uppmanade mig istället att "testa".

Postad 01 november 2009 - 15:01

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Jag har exakt samma config som Downhill, och har heller inget knaster i Forza3.

Postad 01 november 2009 - 22:46

rpr
  • rpr
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Går det att bi-ampa 255an? Och isåfall hur?:) Trist att vara grön på sådant hära.... B)

Postad 01 november 2009 - 23:37

Unregistered4d5dacbf
  • Unregistered4d5dacbf
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Vad det verkar som i andra forum så går det inte att biampa 255'an...

Postad 01 november 2009 - 23:57

Bluee
  • Bluee
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej!

Jag behöver lite hjälp, är helt lost.

Är en ägare av en HK 255.

Tar det lite kortfattat, hoppas det går att förstå ändå.

Jag flyttade ifrån en vän men HKn stod kvar hos henne ett tag då jag inte hade någon användning för den just då. Hon och hennes pappa skulle bara montera hennes tv på väggen. Enligt dem så drog de bara ur alla sladdar, hängde upp tvn och satte i alla sladdar igen. Men när de kopplade in HKn så var det ingen bild. Det stod bara på tvn att det var fel format..Jag försökte fixa allt hos henne men det gick inte.
Nu flyttade jag HKn till nya lägenheten och på den tvn står det också att det är fel videoformat. :) Någon som varit med om samma sak och kan ge nå bra tips på hur det skulle lösas? Vore väldigt snällt.. B)

Postad 02 november 2009 - 00:19

Unregisteredccc4d785
  • Unregisteredccc4d785
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Nu flyttade jag HKn till nya lägenheten och på den tvn står det också att det är fel videoformat. :) Någon som varit med om samma sak och kan ge nå bra tips på hur det skulle lösas? Vore väldigt snällt.. B)

Hallå!

Pröva att sätta på strömmen på din AVR 255 och håll sedan in OK-knappen i sex sekunder eller så. Då nollställs alla inställningar och förhoppningsvis bör det fungera då. (Dock är detta bara en gissning från min sida.) Dessvärre försvinner alla inställningar du gjort när du nollställer och du måste ställa in allt igen, men kanske bättre det än att den inte fungerar alls.

Hoppas det löser sig, lycka till!

Redigerat av Unregisteredccc4d785, 02 november 2009 - 00:21.

Postad 02 november 2009 - 08:48

Bluee
  • Bluee
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack för tipset! :wub:

Men har redan prövat det och den funkar fortfarande inte efter det. :/
Vet inte vad hon och hennes pappa har gjort, enligt dem så har de bara dragit ut alla sladdar ur tvn och sen kopplat in dem igen.
Men det ska ju liksom inte förstöra den..

Postad 02 november 2009 - 08:54

goalie_35
  • goalie_35
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
måste man ha ett konto på hk's hemsida för att ladda ner firmware? vilken är den senaste?

Postad 02 november 2009 - 12:33

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Tack för tipset! :wub:

Men har redan prövat det och den funkar fortfarande inte efter det. :/
Vet inte vad hon och hennes pappa har gjort, enligt dem så har de bara dragit ut alla sladdar ur tvn och sen kopplat in dem igen.
Men det ska ju liksom inte förstöra den..

Konstigare saker har faktiskt hänt. Hela min HDMI-switch dog för ett par månader sedan. Det under drift och sttrömning av flac från ps3mediaservern, så det är inte omöjligt att hdmi-switchen i stärkaren du pratar om också har gått sönder.

Postad 02 november 2009 - 15:55

rpr
  • rpr
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Vad det verkar som i andra forum så går det inte att biampa 255'an...

Trist:( Tror ni att den orkar driva B&W-DM684 eller B&W-DM683 och att det låter bra?

Postad 02 november 2009 - 20:45

Bluee
  • Bluee
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag är typ sämst,
hittar inte någon uppgradering på deras hemsida? :/

Postad 02 november 2009 - 21:03

jesperk
  • jesperk
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
http://www.harmankar...ls.aspx?PID=AVR 255/230

Klicka på support och där ska det finnas en fil under Product Updates... men desvärre så ligger det inte någon fil där nu ser jag.. men det kommer väll upp snart skulle jag tro..;)

Postad 02 november 2009 - 21:06

Bluee
  • Bluee
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jaa, det var där jag letade..
Ringde butiken idag och de tyckte jag skulle försöka uppgradera den och se om det löser mitt problem. Fan, hinner inte vänta, åker bort på semester på onsdag. Får lämna in den imorn och se om de kan fixa den. ;)

Postad 02 november 2009 - 21:45

Bluee
  • Bluee
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Går det förresten att använda mac? ;)

Postad 03 november 2009 - 08:04

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Fick svar från HK idag angående varför det inte finns något under downloads. "Det kommer att släppas en ny mjukvara inom kort därför är den gamla borttagen." var svaret.

Så bara att hålla ut. ;)

//yabbah

Postad 03 november 2009 - 09:52

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Går det förresten att använda mac? ;)

nej =(

(om inget har ändrats sen i somras)

Postad 03 november 2009 - 11:12

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

i bästa fall; kolla så att volymen är tillräckligt hög på alla enheter, kolla så att källorna matar ut PCM på HDMI eller något annat lämpligt format.
Jag körde en .avi på PS3'an för några dagar sedan, den kom det inte ett ljud ifrån, bilden var dock ok. Det visade sej att ljudet var mp3 MONO... startade om PS3'an i linux och drog igång VLC istället och då gick det hur bra som helst.

Förresten; kolla så att HK'n inte kör ljud ut på HDMI till TV'n. Jag tror inte att den matar ut ljud på övriga högtalare då.

jo den matar ut ljud i högtalarna även om du har ljudet på till tv :n

Postad 03 november 2009 - 20:12

Evil Nicke
  • Evil Nicke
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Har med märkt knaster i forza. Kör med vanligt dolby digital 5.1. Kommer ibland när man lirar verkar inte vara nått man kan återskapa när man vill. Kan inte heller köra dvd filmer i xboxet, bilden bara blir svart och återgår till dashborden. Antar att det har nått med handskakningen av hdmi som strular. Tips??

Anvder Pioneer 5090h o hk 255 allt är kopplat med hdmi.

Postad 04 november 2009 - 19:50

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
Förlåt om detta redan frågats 20032 gånger i denna och ev. andra trådar kring denna receiver, men hur var det man fick fram vilken mjukvara ens maskin har?

Fredrik
ISF certifierad
CHIEF

Postad 04 november 2009 - 19:56

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Förlåt om detta redan frågats 20032 gånger i denna och ev. andra trådar kring denna receiver, men hur var det man fick fram vilken mjukvara ens maskin har?

Fredrik
ISF certifierad
CHIEF

Tryck på "AVR" på kontrollen, längst ner till vänster. sen trycker du följande:

1-2-3-4 -> OK
eller 1-2-3-0 -> OK

För mig är det den nedre som gäller.

Redigerat av Downhill, 04 november 2009 - 19:57.

Postad 05 november 2009 - 17:34

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
Tack för svar Downhill. :)

1-2-3-0 -> OK var det på min AVR 255. :)

Jag har mjukvara: 17-06-2009 AFW v0.97.2.2, men kan inte få bekräftat på Harmans web (se nedan utkast) om detta är den senaste, men kanske någon här som kan bekräfta? :lol:

Fredrik
ISF certifierad
CHIEF

Bifogad fil(er)

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 05 november 2009 - 17:36.

Postad 06 november 2009 - 13:08

cliff666
  • cliff666
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag läste i nya hemmabio där dom testade 255:an igen (istället för 260:n) mot en yamaha reciever, där fick H/K:n 6/10 i betyg.

Är det bara jag som tycker att det är lite konstigt när den fick 10/10 förra gången dom testade den. Det ända som skiljer denna gång är att 255:an hade nyaste firmwaren med alla buggfixar.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.