HTC Touch HD
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(44)
|
Inga priser |
HTC Touch HD vs. iPhone 3G (102 inlägg)
|
16 år sedan |
HTC Touch HD eller Sony Ericsson X1 (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 27 December 2008 - 19:37
När man går på Program i TouchFlo 3D och trycker på Alla Program så kommer ju en lista med alla program som är installerade upp. Men där ligger det även kvar gamla program som jag har installerat med sen tagit bort, med någon sorts standardbild. Och när man trycker på dom så står det att det inte går att öppna. Det här förstör hela listan, det ser väldigt fult ut! Hur får man bort dom?!
Jag har för mig att du får gå in i din telefon mha filutforskaren under windows\start-meny\program och ta bort dom ....
Mvh
Henrik
Postad 27 December 2008 - 20:22
så det blir svindyrt om man kommer utanför sveriges gränser?
Du kan spärra datartafik utomlands hos Telenor. Jag rekomenderar att du antingen gör det, eller har väldigt noga koll på datatrafiken om du åker utomlands. HD:n och programmen man lägger in kopplar ofta upp sig på nätet för att hämta saker, t.ex. så uppdateras vädret automatiskt emellanåt, kanske inte stora datamängder, men ändå...
Postad 27 December 2008 - 20:37
Jag har avinstallerat dom med Ta bort program och jag har har startat om telefonen, men dom ligger kvar..Har du avinstallerat dom med "Ta bort program" eller bara tryckt på programfilen och deletat den?
Du kan också prova att starta om telefonen och se om det hjälper efter som det är en soft reset och en ny fräsch uppstart.
Filerna som visas i Alla program måste ju finnas någonstans i mobilen, kan man gå in i registret och ta bort dom eller nåt sånt? Det borde ju gå tycker jag. Någon som vet?
Postad 27 December 2008 - 22:05
Detta behövs ju dock inte på Touch HD och på xda developers hittade jag följande tips för hur man får en något mer inzoomad defaultvy där länkarna är klickbara direkt.
1. Skriv opera:config i adressfältet.
2. Under Adaptive Zoom ändra Minimum Overview Zoom till 85.
3. Spara ändringen.
4. Öppna Opera vanliga inställningar från menyn nere till höger.
5. Under Visa ändra sedan Minsta textstorlek till Medel.
Starta sedan om Opera.
Jag tycker Opera blir som en ny browser med dessa inställningar. De flesta websidor är ju gjorda för att se bra ut i knappt 1000 pixlars bredd och med 85% nedskalning passar de perfekt direkt i landscape mode. Texten är fullt läsbar och alla länkar är klickbara.
Lite konstigt att inte den förinstallerade Opera kommer förinställd med inställningar som passar bättre till den högupplösta skärmen.
Redigerat av tomasn, 27 December 2008 - 22:09.
Postad 27 December 2008 - 22:48
Postad 27 December 2008 - 23:33
Jag har avinstallerat dom med Ta bort program och jag har har startat om telefonen, men dom ligger kvar..
Filerna som visas i Alla program måste ju finnas någonstans i mobilen, kan man gå in i registret och ta bort dom eller nåt sånt? Det borde ju gå tycker jag. Någon som vet?
Har du testat mitt förslag från Inlägg #1052 ??
Mvh
Henrik
Postad 27 December 2008 - 23:48
Får fortfarande inte Opera Mobile att kunna klicka på login-länken längst upp till höger på www.superstart.se. Så fakkin irriterande!Jag tänkte dela med mig ett mycket bra tips angående Opera Mobile. Det som stört mig med den är att man inte kan klicka på länkar utan att zooma in ett steg. Detta verkar vara anpassat för mobiler med betydligt sämre upplösning på skärmen än Touch HD där man alltid måste zooma in på websidan innan man kan se och läsa något.
Detta behövs ju dock inte på Touch HD och på xda developers hittade jag följande tips för hur man får en något mer inzoomad defaultvy där länkarna är klickbara direkt.
1. Skriv opera:config i adressfältet.
2. Under Adaptive Zoom ändra Minimum Overview Zoom till 85.
3. Spara ändringen.
4. Öppna Opera vanliga inställningar från menyn nere till höger.
5. Under Visa ändra sedan Minsta textstorlek till Medel.
Starta sedan om Opera.
Jag tycker Opera blir som en ny browser med dessa inställningar. De flesta websidor är ju gjorda för att se bra ut i knappt 1000 pixlars bredd och med 85% nedskalning passar de perfekt direkt i landscape mode. Texten är fullt läsbar och alla länkar är klickbara.
Lite konstigt att inte den förinstallerade Opera kommer förinställd med inställningar som passar bättre till den högupplösta skärmen.
Redigerat av jouh, 27 December 2008 - 23:49.
Postad 28 December 2008 - 04:27
Telefonen känner av ditt simkort och gör inställningar för Internet och MMS.
Däremot så kan du eventuellt i "Strömmande Media" behöva ställa om så den applikationen hämtar över din operatörs gprs inställningar.
T.ex: Jag har mitt 3 kort i den och för att surfa så ska telefonen ansluta via 3 Sverige.
På strömmande media var den inställd att ansluta via "Internet" så jag fick ändra anslutningen där till 3 Sverige.
Det fungerade inte alls på mitt ex av HD-telefonen... Hm... Knepigt..!
Jag köpte min på Aircall och när jag stoppade in mitt Teliakort som dessförinnan fungerat perfekt veckan innan med Xperia X1 (kortet är bara 6 månader gammalt), så reagerade HTC HD till min stora förvåning inte alls som det stod i manualen... När jag svarade "ja" på frågan om automatiska inställningar så föreslog min telefon Halebop Go Go (!). Det gick inte att göra någonting med den innan jag gått ner till en av proffsen de råkar ha i Telia-butiken här.
Den killen observerade omedelbart att mitt ex på något sätt var "förprogramerat" med Halebop, DJuice och Telenor(!)
Som om detta skulle ha legat förprogramerat rentutav... helmysko... Gick INTE att ta bort... (!?!)
När Telia-killarna hjälpt mig med de manuella inställningarna (som i själva verket var oerhört enkla att göra) gck telefonen som en dans!
Telia-killarna hade ingen förklaring till varför någon leverantör överhuvud taget låg förprogramerad, framför allt inte varför det var 3st i detta falet. men mitt ex går helt perfekt efter dessa manuellt gjorda inställningar. (Jag har aldrig haft någon annan leverantör heller så min fråga till de kunniga på detta forum är: Har någon av Er också råkat ut för detta???
Telefonen frågade dock en sista gång vid reboot om jag verkligen inte ville ha Halebop... Knepigt eller??
Men som sagt nu fungerar allt 100%. Med genomsnittligt 3Mbit på datadelen där jag bor, vilket stämmer med det trådlösa Telia-abbet med fristående USB-dongel jag har till Laptopen.
Mvh //BB
PS. Båda telefonerna var helt fabriksnya och för säkerhets skulle "återställda" till ursprungsinställningar genom en hard reset. /DS
Postad 28 December 2008 - 08:47
Vi är nåra från TyTn II forumet som börjat med ett nytt forum för HTC telefoner..
Titta gärna in så det börjar ta fart igen
http://htcanvandarfo...th.cx/index.php
Postad 28 December 2008 - 12:22
Sådär... lagt länken under mina favoriterTjenare på er :-)
Vi är nåra från TyTn II forumet som börjat med ett nytt forum för HTC telefoner..
Titta gärna in så det börjar ta fart igen![]()
http://htcanvandarfo...th.cx/index.php
Postad 28 December 2008 - 12:40
Fråga 1:
Har kopplat min Gmail till mobilen. Ställde då in att mobilen ska titta efter nya mail varannan timme. Dock verkar det inte finnas någon effektiv lösning att stänga av GPRS automatiskt efter att man uppdaterat inkorgen, eller? Det stör mig dock inte alltför mycket att GPRS är påslagen.. Men jag undrar om detta kommer kosta mig en ###### massa stålar eller om det inte spelar någon roll i och med att den inte laddar ner någon större datamängd..?? (Har Tele2 kompis)..
Fråga 2:
Kan fortfarande inte ta emot MMS trots att jag har de inställningar Tele2 har uppgett på sin hemsida.. Tips?
Gott nytt år!
Postad 28 December 2008 - 13:02
Två frågor:
Fråga 1:
Har kopplat min Gmail till mobilen. Ställde då in att mobilen ska titta efter nya mail varannan timme. Dock verkar det inte finnas någon effektiv lösning att stänga av GPRS automatiskt efter att man uppdaterat inkorgen, eller? Det stör mig dock inte alltför mycket att GPRS är påslagen.. Men jag undrar om detta kommer kosta mig en ###### massa stålar eller om det inte spelar någon roll i och med att den inte laddar ner någon större datamängd..?? (Har Tele2 kompis)..
Fråga 2:
Kan fortfarande inte ta emot MMS trots att jag har de inställningar Tele2 har uppgett på sin hemsida.. Tips?
Gott nytt år!
Prova med att skicka ett MMS till dig själv.
Postad 28 December 2008 - 14:24
Men paranoid som jag är stänger jag alltid ner data anslutning när ja är klar
xxmannen
Låter bra :-)
Ju fler dessto bättre...Synd bara att vi inte fick med oss databasen från TyTn II forumet..
Fanns mycket bra info där om WM
Postad 28 December 2008 - 16:17
Två frågor:
Fråga 1:
Fråga 2:
Gott nytt år!
Det är inte så att du stänger av GRPS (dvs bara får antennet i statusfältet) och förslker ta imot MMS? MMS behöver dataansluning.
Postad 28 December 2008 - 18:17
Ja, jag testade ditt tips och det fungerade perfekt!Har du testat mitt förslag från Inlägg #1052 ??
Mvh
Henrik
Miljoner tack för ditt svar Henrik!!!
Postad 29 December 2008 - 11:26
Det fungerade inte alls på mitt ex av HD-telefonen... Hm... Knepigt..!
Jag köpte min på Aircall och när jag stoppade in mitt Teliakort som dessförinnan fungerat perfekt veckan innan med Xperia X1 (kortet är bara 6 månader gammalt), så reagerade HTC HD till min stora förvåning inte alls som det stod i manualen... När jag svarade "ja" på frågan om automatiska inställningar så föreslog min telefon Halebop Go Go (!). Det gick inte att göra någonting med den innan jag gått ner till en av proffsen de råkar ha i Telia-butiken här.
Den killen observerade omedelbart att mitt ex på något sätt var "förprogramerat" med Halebop, DJuice och Telenor(!)
Som om detta skulle ha legat förprogramerat rentutav... helmysko... Gick INTE att ta bort... (!?!)
När Telia-killarna hjälpt mig med de manuella inställningarna (som i själva verket var oerhört enkla att göra) gck telefonen som en dans!
Telia-killarna hade ingen förklaring till varför någon leverantör överhuvud taget låg förprogramerad, framför allt inte varför det var 3st i detta falet. men mitt ex går helt perfekt efter dessa manuellt gjorda inställningar. (Jag har aldrig haft någon annan leverantör heller så min fråga till de kunniga på detta forum är: Har någon av Er också råkat ut för detta???
Telefonen frågade dock en sista gång vid reboot om jag verkligen inte ville ha Halebop... Knepigt eller??
Men som sagt nu fungerar allt 100%. Med genomsnittligt 3Mbit på datadelen där jag bor, vilket stämmer med det trådlösa Telia-abbet med fristående USB-dongel jag har till Laptopen.
Mvh //BB
PS. Båda telefonerna var helt fabriksnya och för säkerhets skulle "återställda" till ursprungsinställningar genom en hard reset. /DS
Någon som har ett svar på mina tidigare frågeställningar (#1059) enligt ovan...?
Mvh//BB
Redigerat av bobengt, 29 December 2008 - 11:28.
Postad 29 December 2008 - 15:48
Någon som har ett svar på mina tidigare frågeställningar (#1059) enligt ovan...?
Mvh//BB
Har också råkat ut för detta.
Jag lämnade tillbaka telefon som jag hade köpt hos Mediamarkt.
Postad 29 December 2008 - 16:31
Hej,Har också råkat ut för detta.
Jag lämnade tillbaka telefon som jag hade köpt hos Mediamarkt.
Varför returnerade du den? Var det något annat fel på den?
Har du ersatt den med samma telefon från annan leverantör?
Fick du något svar på anledningen från Mediamarkt?
Jag har fått beskedet att vissa stationer gick iväg förprogrammerade till bl.a. Sverige och att dessa sedan kom att skeppas iväg till andra återförsäljare än för vilka de var avsedda...
Mvh//BB
Postad 29 December 2008 - 18:38
Hej,
Varför returnerade du den? Var det något annat fel på den?
Har du ersatt den med samma telefon från annan leverantör?
Fick du något svar på anledningen från Mediamarkt?
Jag har fått beskedet att vissa stationer gick iväg förprogrammerade till bl.a. Sverige och att dessa sedan kom att skeppas iväg till andra återförsäljare än för vilka de var avsedda...
Mvh//BB
Efter att försökt några gånger att få ingång internet och personalen själv gick bet på detta så fick jag lämna tillbaka den.
Hade tagit en ny men när jag var tillbaka med telefonen var den slut.
Ska kolla imorgon om jag kan få tag på den igen.
De var lika förvånade själva när vi skulle starta upp den.
Demoluren de hade i butken fick de heller inte igång annars hade jag köpt denna.
Hls
/Heiko
Postad 29 December 2008 - 19:54
Är det någon som ser vad det är för skillnad på innehållet i HTC Touch HD och HTC Max 4G? Är det enbart hastigheten?
Postad 29 December 2008 - 21:45
Hur stort minneskort klarar HTC Touch HD av? Filmer kan ju ta en del plats...
Är det någon som ser vad det är för skillnad på innehållet i HTC Touch HD och HTC Max 4G? Är det enbart hastigheten?
Det följer med ett 8 GB minneskort. Nu finns det även 16 GB att köpa och det ska fungera bra (har dock inte testat själv). Jag har för mig att det ska fungera med ännu större minneskort också, 32 GB och kanske 64 GB, när det dyker upp. Jag har läst om det någonstans, men kan inte hitta det nu...
Hittade det nu:
"but with microSD and SDHC support it is not a big issue - memory can always be expanded up to 32 GB"
Har läst lite om Max 4G, den klarar Wimax, som inte finns i sverige än. Det finns även andra skillnader, den har t.ex sämre kamera. I vilket fall som helst lär den nog inte komma till Sverige, inte på ett bra tag i alla fall. Jag tror att Ryssland är det enda landet med Wimax och telefonen är avsedd för den marknaden...
Redigerat av Lindstrand, 30 December 2008 - 10:57.
Postad 30 December 2008 - 01:36
Har provat att kör hard restet och soft, men inget fungerade
Postad 30 December 2008 - 10:24
Testa att stänga av T9 i HD Tweaks. Det var så jag löste det när jag råkade ut för samma problem.Är det någon som har problem med sitt full qwerty keyboard. Mitt hakar upp sig och fastnar i symbol läge.
Har provat att kör hard restet och soft, men inget fungerade
Postad 30 December 2008 - 14:10
Kommer det här (WM6 RDP) att funka tror ni?
Andra förslag?
Det som jag främst vill kunna styra är iTunes.
Tacksam för svar!
Postad 30 December 2008 - 17:35
En annan fråga: Funderar på att köpa denna bordsladdaren på brando.com. Någon som vet något om den?
Postad 30 December 2008 - 18:34
Testa att stänga av T9 i HD Tweaks. Det var så jag löste det när jag råkade ut för samma problem.
Japp det fungerade Man tackar för tipset.
Postad 30 December 2008 - 19:47
Är det möjligt att föra över flera filer på en gång med bluetooth? Jag skulle föra över ett musikalbum till en annan telefon, men var då tvungen att föra över låt för låt.
En annan fråga: Funderar på att köpa denna bordsladdaren på brando.com. Någon som vet något om den?
Vad vill du veta angående laddaren ? Köpte varianten med plats för ett 2:a batteri. Där ingår även en strömsladd utöver Usb-sladden vilket var anledningen till att jag valde denna modell istället för "din" modell. Står stabilt på bordet och inga konstigheter annars med mitt ställ. Tog ca 2 veckor från beställning tills paketet dök upp. Kanske går ännu snabbare nu när jul-ruschen är över.
HTC Touch HD 2nd Battery USB Cradle
Postad 31 December 2008 - 00:45
Är det möjligt att föra över flera filer på en gång med bluetooth? Jag skulle föra över ett musikalbum till en annan telefon, men var då tvungen att föra över låt för låt.
Om du hade haft alla MP3 filer i en mapp (bara de filer du vill föra över) så hade du väl kunnat markera alla och sedan skickat...eller?
En sak som jag saknar i filhanteraren är att kunna markera flera filer typ som man gör i WinXP håller ned CTRL och klickar på flera filer, i WM6.1 i HTC HD'n så verkar man endera bara kunna markera alla i mappen eller en. Lite jobbigt tycker jag, eller är det skit bakom spakarna? Har aldrig haft en WM mobil tidigare.
Postad 31 December 2008 - 05:23
Postad 31 December 2008 - 09:42
Det verkar inte fungera. Så fort jag markerar mer än en fil så går det inte välja "Överför fil trådlöst".Om du hade haft alla MP3 filer i en mapp (bara de filer du vill föra över) så hade du väl kunnat markera alla och sedan skickat...eller?
Postad 31 December 2008 - 11:21
har en fråga om vad ni andra tar för abonnemang till era htc touch hd mobiler?
Tänkte på ifall ni alla tar med data paket så ni kan surfa fritt?
Har idag Telenor som jag har tänkt förlänga, men att lägga till data paket för 199kr/mån blir rätt dyrt tycker jag,
För det är ju en mobil som man kan surfa mycket på,,, Det bästa och Billiagaste abonnemanget till en sån här mobil tycker jag verkar vara TRE men de ska ju inte sälja HTC touch HD, .
Har tänkte att fortsätta med Telenor, men att skippa tilllägs paketet med data surf, gör jag bort mig då?
Postad 31 December 2008 - 11:26
hej
har en fråga om vad ni andra tar för abonnemang till era htc touch hd mobiler?
Tänkte på ifall ni alla tar med data paket så ni kan surfa fritt?
Har idag Telenor som jag har tänkt förlänga, men att lägga till data paket för 199kr/mån blir rätt dyrt tycker jag,
För det är ju en mobil som man kan surfa mycket på,,, Det bästa och Billiagaste abonnemanget till en sån här mobil tycker jag verkar vara TRE men de ska ju inte sälja HTC touch HD, .
Har tänkte att fortsätta med Telenor, men att skippa tilllägs paketet med data surf, gör jag bort mig då?
Jag skrev om just detta i kommentar #1037
Postad 31 December 2008 - 12:09
Är det några som har fri surf paket hos telenor, undrar hur det fungerar hos telenor,
Jag undrar ifall allt ingår i de 199kr/mån extra som man betalar. exempel när man i mobilen kollar vädret, surfar på web sidor, ladda ner program, kollar mailen,mm
Och kan man använda opera mini men ändå surfa fritt.
Så det inte tillkommer fler avgifter sen, när man änvänder mobilen,,,
Redigerat av Unregisteredd1b194ab, 31 December 2008 - 12:26.
Postad 31 December 2008 - 12:55
okej tack så mycket hade missat det,,
Är det några som har fri surf paket hos telenor, undrar hur det fungerar hos telenor,
Jag undrar ifall allt ingår i de 199kr/mån extra som man betalar. exempel när man i mobilen kollar vädret, surfar på web sidor, ladda ner program, kollar mailen,mm
Och kan man använda opera mini men ändå surfa fritt.
Så det inte tillkommer fler avgifter sen, när man änvänder mobilen,,,
Jag använder inte Telenor för tillfället. Men om du har fri data så kostar det inget extra oavsett vilket program du använder. Bara datatrafikan går via telenor så är det fritt. Du får de rätta inställningarna automatiskt, så om du inte ändrar något så kostar det inte mer än de 199 kr oavsett var du surfar och med vilket program.
En annan fördel med Telenors fri data är att du kan köpa till ett extra simkort för 249 kr och använda t.ex. i en bärbar och då surfa fritt även i den för de 199 kr/mån.
Postad 31 December 2008 - 14:19
Jag använder inte Telenor för tillfället. Men om du har fri data så kostar det inget extra oavsett vilket program du använder. Bara datatrafikan går via telenor så är det fritt. Du får de rätta inställningarna automatiskt, så om du inte ändrar något så kostar det inte mer än de 199 kr oavsett var du surfar och med vilket program.
En annan fördel med Telenors fri data är att du kan köpa till ett extra simkort för 249 kr och använda t.ex. i en bärbar och då surfa fritt även i den för de 199 kr/mån.
okej vad bra,,,hade läst nån stans att om man surfade med en annan webb läsare i mobilen så kostade det extra.
Bara för att jag ska vara säker på att jag har fattat allt rätt,,Så om mobilen gör uppdateringar ex mailen, använder GPS:en eller om jag är ute och surfar med opera mini på en massa webb sidor, så kommer det inte att kosta mig nåt extra.
Postad 31 December 2008 - 14:39
Om man kör musik via högtalarna utan headset och stänger av skärmen med knappen på ovansidan så pausar spelaren och stänger av musiken, någon som vet hur man kommer runt det? Så att spelaren fortsätter att spela, känns lite onödigt att skärmen ska vara på o dra batteri.
Postad 31 December 2008 - 15:24
Men vart ska man lägga temat för att kunna använda det med TF3D Config?
Alltså, vilken mapp ska man lägga sina teman i, på telefonen?
Förresten, finns det någon annan bra sida för att ladda ner teman förutom xda-developers?
Redigerat av grekek, 31 December 2008 - 15:25.
Postad 31 December 2008 - 17:11
okej vad bra,,,hade läst nån stans att om man surfade med en annan webb läsare i mobilen så kostade det extra.
Bara för att jag ska vara säker på att jag har fattat allt rätt,,Så om mobilen gör uppdateringar ex mailen, använder GPS:en eller om jag är ute och surfar med opera mini på en massa webb sidor, så kommer det inte att kosta mig nåt extra.
Det är rätt uppfattat ja. Allt ingår i de 199 kronorna. Det är Telia som har ett abonnemang med fri datatrafik för 99 kronor per månad om den går via mobilens inbyggda webläsare. Vill man ha "riktig" fri datatrafik får man betala 199 kronor per månad också hos Telia.
Postad 31 December 2008 - 18:15
Eller är det bara jag som använder mig av detta i dessa tider med iPhones och alla möjliga urusla tangentbord och T9 hit och dit på mobilerna?
Postad 01 January 2009 - 16:53
Går bra att lägga till ord som inte har dessa bokstäver i "ordet".
Men så fort man ska lägga till ett å,ä eller ö så blir det fel...
Ska man lägga till tex. "åka" som blir det bara "ka" .
Postad 01 January 2009 - 17:34
men de ju med youtube-klienten som är installerad. Har installerat flash, med de verkar inte hjälpa.
Känns som ett enkelt problem, men har helt enkelt inte lyckats fixa det, så ber snällt om hjälp
Postad 02 January 2009 - 16:27
Någon här som provat båda och kan komma med en åsikt?
Den är ju ganska mkt större än Diamonden, känns den otymplig?
Finns det någon annan rolig mobil som ni kan rekomendera?
Postad 02 January 2009 - 20:58
Hej blev bestulen på min Diamond för några dagar sen och skall nu köpa en ny mobil och står i valet och kvalet om man skall köpa en ny Diamond eller en Touch HD.
Någon här som provat båda och kan komma med en åsikt?
Den är ju ganska mkt större än Diamonden, känns den otymplig?
Finns det någon annan rolig mobil som ni kan rekomendera?
Köp en hd du, mkt bättre än diamanten
Redigerat av Danne736, 02 January 2009 - 20:58.
Postad 03 January 2009 - 11:41
Postad 03 January 2009 - 15:01
Menar du Block recognizer?Någon som vet om HTC Touch HD stödjer "Block Writer" så man kan skriva gamla Palms skrivstil snabbt och smidigt?
Eller är det bara jag som använder mig av detta i dessa tider med iPhones och alla möjliga urusla tangentbord och T9 hit och dit på mobilerna?
I så fall, här är en nedladdningslänk.
Letter och Block recognizer
Denna filen gör att din Svenska HTC P4350 (funkar även för HD:n
Tanka över filen till din enhet och klicka på den, starta om enheten efter installation.
För att kunna skriva åäö gör som följer:
Klicka start> Inställningar>Inmatning>Välj "letter regognizer" och klicka alternativ> Bocka för "Allow accented characters"
Redigerat av grekek, 03 January 2009 - 15:05.
Postad 03 January 2009 - 16:49
Hmm, min kära telefon har bytt inmatningsmetod automatiskt till kompakt QWERTY, och när jag går in på inställningar och inmatningsmetod och ändrar till de andra alternativen så händer det ingenting. Går med andra ord inte att byta inmatningsmetod...någon som harnågot tips?
Sök i tråden, det där har diskuterats minst två gånger tidigare och nej, jag kom inte ihåg lösningen och nej jag har inte tid att söka åt dig.
Postad 03 January 2009 - 17:48
Vad jag däremot funderar på är batteritiden och byggkvalitén. Såg filmen där man jämförde batteritid och HD vann med en noslängd, men hur är det med byggkvalitet? Min iPhone är ju sjukt välbyggd och med en plastskärm på så slipper jag oroa mig för eventuella skador. Är HD gedigen, eller är det bara plast a´la Nokia? Hade varit lite surt att ha sin HD i fickan och så bryts den sönder efter en blöt kväll... Har ju inte hänt med min iPhone hittills:)
Hade även varit skönt med A2DP, vilket jag upplevde som extremt konstigt att iPhone inte stödde. Musiktelefonen med stort M som inte ens stöder trådlöst? Wtf? För övrigt suger ju bluetooth på iPhone, så det hade ju också varit schysst att slippa..
Verkar det som om jag skulle bli nöjd med en HD, eller ska jag vänta lite på nästa värsting som finns runt hörnet? Tacksam för svar!
Postad 03 January 2009 - 20:34
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
HTC Touch HD vs. iPhone 3G
5 bilder
137 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?