* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 15 februari 2009 - 18:40
skygge
-
skygge
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tja! Läste lite tidigare här i tråden att den verkade inte klara Dolby Digital genom HDMI kabeln och att det inte verkade som att menyer i ISO filer fungerade? Det kan väl verkligen inte stämma? Tänkte ha den till min förstärkare via HDMI sen ut via HDMI till tvn. Blir köp och om den klarar dessa 2 saker. Tack på förhand!
Vad gällande så kan den läsa det men menyerna finns ej utan man får ställa in ljud, undertexter m.m manuellt men de fungerar bra. Den har dts stöd via optisk ut men de går att konvertera ljudet så du får de via hdmi kabeln.
Postad 15 februari 2009 - 22:01
Unregistered78855ba0
-
Unregistered78855ba0
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Halloj!
Någon som äger denna (WD TV HD) och som kan berätta om den klarar VOB och ISO ?
Postad 16 februari 2009 - 08:53
Zebron
-
Zebron
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Hej!
Är en mycket nöjd WD TV HD ägare.
Har dock stött på ett problem med den ihop med en nyinköpt Philips 190TW9FB. Sälj bla på Elgiganten.
'Videoläge stöds ej' är det enda som kommer upp på skärmen när jag försöker använda hdmi.
Kan tillägga att jag provat alla upplösningar man kan ställa in på WD TV'n.
Misstänkte den nya skärmen, men provade med en DVD via hdmi och testade lite olika upplösningar och allt fungerade problemfritt.
Någon som har nån bra idé?
ps. Ni som bara slänger ut frågor ang ISO-stöd mm. Läs bakåt i tråden. Det har svarats på de flesta frågor mååånga gånger redan...
Postad 16 februari 2009 - 12:41
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Hej!
Är en mycket nöjd WD TV HD ägare. Har dock stött på ett problem med den ihop med en nyinköpt Philips 190TW9FB. Sälj bla på Elgiganten. 'Videoläge stöds ej' är det enda som kommer upp på skärmen när jag försöker använda hdmi. Kan tillägga att jag provat alla upplösningar man kan ställa in på WD TV'n. Misstänkte den nya skärmen, men provade med en DVD via hdmi och testade lite olika upplösningar och allt fungerade problemfritt.
Någon som har nån bra idé?
ps. Ni som bara slänger ut frågor ang ISO-stöd mm. Läs bakåt i tråden. Det har svarats på de flesta frågor mååånga gånger redan...
Det har på sista tiden dykt upp en hel del "konstiga" fel och inte bara på denna spelaren, utan även med de andra märkena. Vad har du ställt in upplösningen på WD'n till? Har du autoläget aktivt så kan det vara värt att testa en upplösning som du vet funkar med din TV, t.ex. 720p 60Hz. HDMI-handshake verkar vara boven med flera nyare TV som jag har förstått det.
Postad 16 februari 2009 - 14:59
tracid
-
tracid
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Hallo alla ny här på detta forum, är ricktigt sugen på denna lilla grej, verkar va ricktigt smidig. har dock några fråger om den...
jag har en gammal tjock tv (sony 36" KV-36FV16) + ett Lg hemmabiosystem (LG LH-T6740), ingen av dom har hdmi..
skulle det gå att koppla in den till detta på nått smidigt sätt ändå?
har en Hårddiskkabinett med en 500gb ,skulle denna funka att andvända?
Redigerat av tracid, 16 februari 2009 - 15:17.
Postad 16 februari 2009 - 15:45
Zebron
-
Zebron
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Det har på sista tiden dykt upp en hel del "konstiga" fel och inte bara på denna spelaren, utan även med de andra märkena. Vad har du ställt in upplösningen på WD'n till? Har du autoläget aktivt så kan det vara värt att testa en upplösning som du vet funkar med din TV, t.ex. 720p 60Hz. HDMI-handshake verkar vara boven med flera nyare TV som jag har förstått det.
Ja, det verkar konstigt. Har inga problem med att koppla upp den mot en annan tv jag har via hdmi. Har provat alla upplösningarna i WD'n för att se om ev. någon fungerar. Men icke... Ska testa en annan hdmi-kabel bara för att ha testat allt.
Postad 16 februari 2009 - 19:37
Unregistered78855ba0
-
Unregistered78855ba0
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Trist att ens behöva anmärka på det istället för att förutsätta att sökning redan gjorts - sök själv på ISO och VOB i tråden så får du se att det inte blir några svar. Gnälputte
Postad 16 februari 2009 - 20:35
porre
-
porre
-
Rookie
-
7 inlägg
Har problem med att ljudet, ena dagen fungerar det och andra inte. Detta är inte ett dts problem för samma film kan fungera ibland och ibland inte. Har testat att installera om firmware men detta gav ingenting. Kör bild och ljud direkt till tvn via hdmi. Verkar inte vara glapp, har testat i olika ingångar på tv men ingen skillnad. Verkar som ljudet har sitt eget liv  Undrar om någon känner igen detta problem? Kanske fel på WDn?
Postad 16 februari 2009 - 22:25
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Trist att ens behöva anmärka på det istället för att förutsätta att sökning redan gjorts - sök själv på ISO och VOB i tråden så får du se att det inte blir några svar. Gnälputte
Ja, varför gör DU inte det då??? Sök på ISO-stöd och VOB och du får bra många träffar...
Postad 16 februari 2009 - 22:46
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Halloj!
Någon som äger denna (WD TV HD) och som kan berätta om den klarar VOB och ISO ?
Man vågar knappt svara på din fråga av flera anledningar... visst gick det att söka i tråden om detta, men det finns en del frågetecken i ämnet. WD säger själv att de inte har support av DVD-ISO, men det brukar fungera ändå. Det negativa är att de inte verka ha intresse för det stödet och man kan inte vänta sig någon support eller utveckling av funktionen. I nuläget har jag sett att filmer hoppar någon minut framåt i vissa ISO-filer och att texten kan sluta fungera rätt vad det är. Eftersom jag är ganska bekväm av mig, så använder jag Tvixen så mycket jag kan istället. VOB-filer har jag inte testat själv, men de verkar fungera bättre än iso-filer om man söker i tråden. Jag börjar även känna viss oro över att den nya firmwaren inte har dykt upp än...
Postad 17 februari 2009 - 08:10
Wompa
-
Wompa
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag försökte köra en .iso fil av en DVD, men det stod att filtypen inte var supportrad och att jag skulle leta i handboken efter stöd... Hmmm...
Iso filen hade meny etc, vart mäktigt förvånad
Postad 17 februari 2009 - 08:27
Unregistered9c603b2b
-
Unregistered9c603b2b
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Hej!
Finns det någon lösning på hur man kan ändra ikonerna (så att man får tex film omslag o.s.v) istället för bara text?
Hur göra?
Postad 17 februari 2009 - 08:40
Zebron
-
Zebron
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Kanske var dumt att påpeka detta, men jag har följt tråden regelbundet sedan december och sett samma frågor komma om och om igen. Men nu släpper vi det, ibland är man surare än vanligt /Gnälputten
Postad 17 februari 2009 - 09:00
Unregistered78855ba0
-
Unregistered78855ba0
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Kanske var dumt att påpeka detta, men jag har följt tråden regelbundet sedan december och sett samma frågor komma om och om igen. Men nu släpper vi det, ibland är man surare än vanligt
/Gnälputten
He he, Zebron - skönt att se att mognadsgraden fortfarande är hög på forumet trots att man ibland kan tro motsatsen. Nåja, stort cred till dig Zebron iaf. Och jag har nu lärt mig hur jag söker i tråden, jag gjorde fel förut och sökte i sökrutan längst upp till höger på sajten och där blir det inga svar på mina frågor. Däremot när jag söker i tråden som jag nu har lärt mig, då får jag mycket info kring stöd eller ej för ISO och VOB, det verkar tyvärr inte vara alltför positiva resultat dock. Tack för svaren! Vänligen / Meto
Postad 17 februari 2009 - 15:06
onliner
-
onliner
-
Användare
-
-
113 inlägg
Hej!
Finns det någon lösning på hur man kan ändra ikonerna (så att man får tex film omslag o.s.v) istället för bara text?
Hur göra?
Undrar samma! =) Vore grymt snyggt!
Postad 17 februari 2009 - 16:15
helthy
-
helthy
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har fått ett tips om hur man konverterar dts ljud till AC3 utan att försämra bildkvallen eller att behöva skaffa en förstärkare.
Här e en länk med en liten snabbkurs hur det funkar också.
http://audioconverte...re.dk/Tutorial/
OBS! skaffa även detta program först. http://www.softpedia...KVToolnix.shtml
Har testat och jämfört,och allt funkade perfekt.
Bara jag som finner virus i "AudioConverter.exe"? har AVG Anti-virus free 8.0.237. Passade även på att analysera exe filen med Virustotal:Finns det något annat program som någon kan rekommendera med liknande funktion? DTS -> AC3
Redigerat av helthy, 17 februari 2009 - 16:37.
Postad 17 februari 2009 - 16:53
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Finns det något annat program som någon kan rekommendera med liknande funktion? DTS -> AC3 ezmkvDTStoAC3 tex.
Postad 17 februari 2009 - 17:14
skygge
-
skygge
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej!
Hur göra?
ja om du menar de ja tror så är de ju bara att gå in på inställningar och ändra det, så få du fe du vill ha som en albumbild tex.
Postad 17 februari 2009 - 17:22
onliner
-
onliner
-
Användare
-
-
113 inlägg
ja om du menar de ja tror så är de ju bara att gå in på inställningar och ändra det, så få du fe du vill ha som en albumbild tex.
Men ska man lägga in en bild i film mappen då, eller hur kommer bilden dit?
Postad 17 februari 2009 - 17:41
onliner
-
onliner
-
Användare
-
-
113 inlägg
Vore bra om någon verkligen hade testat detta och vet om det går att ha DVD omslaget istället för den fula ikonen.
För om det går, så åker jag och köper en direkt =)
Postad 17 februari 2009 - 18:02
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Går tyvärr inte!
"Sägs" kunna komma i nästa firmware....när den nu kommer....???
Postad 18 februari 2009 - 15:45
fills
-
fills
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har en fundering som jag inte hittat mågot svar på ifall WD´n kan packa upp rarade filer?
/Fills
Postad 18 februari 2009 - 20:43
Linkan222
-
Linkan222
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hur fungerar DTS ljudet? Skickas det ut genom HDMI kabeln fast TV:n inte kan dekoda den?
I klartext: kan jag köra ljudet genom hdmi till tv:n och sen ut från den via toslink till förstärkaren?
Skulle ju vara smidigt om man kunde köra optiskt från tv eftersom den släpper igenom allt ljud i den utgången. Fördelen blir då att jag inte behöver byta källa på förstärkaren när jag byter mellan WD TV, DVD och boxer. Som alla går via hdmi.
Förstärkaren kommer på lördag så då kan jag ju prova. Men om nån fattar mitt resonemang så kom med ideer.
Postad 19 februari 2009 - 07:50
Lindfors
-
Lindfors
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Hur fungerar DTS ljudet? Skickas det ut genom HDMI kabeln fast TV:n inte kan dekoda den? I klartext: kan jag köra ljudet genom hdmi till tv:n och sen ut från den via toslink till förstärkaren?
Skulle ju vara smidigt om man kunde köra optiskt från tv eftersom den släpper igenom allt ljud i den utgången. Fördelen blir då att jag inte behöver byta källa på förstärkaren när jag byter mellan WD TV, DVD och boxer. Som alla går via hdmi.
Förstärkaren kommer på lördag så då kan jag ju prova. Men om nån fattar mitt resonemang så kom med ideer.
Jag har för mig att tvn bara skickar ut 2-kanals ljud ur sin optiska utgång, står iallafall i manualen till min samsung 656a
Postad 19 februari 2009 - 08:40
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Det beror nog på vilken tv man har..
Har kollat igenom manualen till min kommande Pioneer 5090H och där står det inget om 2 kanals ljud via optiskt ut.
Postad 19 februari 2009 - 22:16
Wahlin
-
Wahlin
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hejsan! Här kommer ännu en fråga om ISO, men det sticker ut lite.
Jag är väl medveten om att WD inte lagt krut på att få ISO-filerna kompatibla i spelaren men att många fungerar ändå.
För mig händer det vid uppspelning att alla ISO-filer hänger sig efter ca 3-4 sek. Har någon annan det problemet? Känns som spelaren bara borde säga ifrån med en ruta "unsupported format" eller liknande om man kör en okompatibel
Tacksam för svar!
Postad 20 februari 2009 - 00:37
mr.b
-
mr.b
-
Rookie
-
4 inlägg
När det gäller en eventuell ny firmwareuppdatering, så bör man hålla koll på den officiella "Bug list & feature request-tråden" på AVS Forum, där medarbetaren på Western Digital, "ScottWD", postar intressanta inlägg. Bl.a. detta är hett: Info om ny firmware!Även inlägget innan är intressant, där han kommenterar möjligheten att koppla en NAS till mediaspelaren.
Postad 20 februari 2009 - 02:18
Pandaholic
-
Pandaholic
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Gääsp
Skulle uppgradera till nya firmware och nu står det bara still på loggan när man försöker starta. WD TV HD media player... inget händer... när jag rycker ström och startar igen blir det samma sak... Någon som vet hur jag ska lösa detta?
Innan den stannade såhär hann jag att testa en 720p och 3 1080p filmer.. 720p gick smärtfritt men 2 av 3 1080p filmer var det jidder hela tiden.
Postad 20 februari 2009 - 02:57
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Gääsp
Skulle uppgradera till nya firmware och nu står det bara still på loggan när man försöker starta. WD TV HD media player... inget händer... när jag rycker ström och startar igen blir det samma sak... Någon som vet hur jag ska lösa detta?
Innan den stannade såhär hann jag att testa en 720p och 3 1080p filmer.. 720p gick smärtfritt men 2 av 3 1080p filmer var det jidder hela tiden.
Gick uppgradering igenom eller hade du för stor enhet (över 320GB) när du försökte köra den? Jag slängde in filerna på ett litet USB-minne och skiftade dem under en omstart den gången jag råkade ut för något liknande.
Postad 20 februari 2009 - 07:48
Pandaholic
-
Pandaholic
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Gick uppgradering igenom eller hade du för stor enhet (över 320GB) när du försökte köra den? Jag slängde in filerna på ett litet USB-minne och skiftade dem under en omstart den gången jag råkade ut för något liknande.
Använder mig av en 320gb wd passport elite men jag kan testa ett usbminne i eftermiddag. Hoppas bara inte problemet med 1080p kvarstår.. bilden åker ihop till en enda gröt både i 50 och 60 hz=( skickar bilden wd hd tv-> yahama 463 -> samsung m86 med 2x Proson HDMI-kabel (v1.3) så det borde ju inte vara några problem.
Postad 20 februari 2009 - 07:52
Unregistered01703f53
-
Unregistered01703f53
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej,
satt och lyssnade på musik via min wd och när jag skulle byta låt hängde den sig. När jag väljer låt söker den bara utan att hitta, inte heller de låtar jag lyssnat på alldeles innan hittar den.
Mina foton hittar den, så någon diskkrasch verkar det inte vara.
Tacksam för hjälp..mvh//R..
Postad 20 februari 2009 - 14:29
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Använder mig av en 320gb wd passport elite men jag kan testa ett usbminne i eftermiddag.
Hoppas bara inte problemet med 1080p kvarstår.. bilden åker ihop till en enda gröt både i 50 och 60 hz=(
skickar bilden wd hd tv-> yahama 463 -> samsung m86 med 2x Proson HDMI-kabel (v1.3) så det borde ju inte vara några problem.
Du borde ha sett ifall uppdateringen såg ut att utföras och det går ju att se i informationen ifall versionen är den nya. EDIT: Jag kom precis på att du inte får igång spelaren... och i så fall kan du ju inte ser version-info. /EDIT. En hel del problem försvann när den senaste firmwaren kom, men om du har .mkv-filer som är kodade på ett sätt som inte följer Sigmadesigns rekommendationer så kan det bli problem ändå. Allt för många filmer är felkodade, men oftast inspelningar från sportevenemang eller mer ovanliga serier t.ex. Dra hem MediaInfo och kontrollera en av dina strulfilmer. Lägg ut texten här så kan vi kanske komma fram till vad problemet kan vara. Men först måste du ha i den senaste firmwaren.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 20 februari 2009 - 14:31.
Postad 20 februari 2009 - 18:38
Pandaholic
-
Pandaholic
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Du borde ha sett ifall uppdateringen såg ut att utföras och det går ju att se i informationen ifall versionen är den nya. EDIT: Jag kom precis på att du inte får igång spelaren... och i så fall kan du ju inte ser version-info. /EDIT.
En hel del problem försvann när den senaste firmwaren kom, men om du har .mkv-filer som är kodade på ett sätt som inte följer Sigmadesigns rekommendationer så kan det bli problem ändå. Allt för många filmer är felkodade, men oftast inspelningar från sportevenemang eller mer ovanliga serier t.ex.
Dra hem MediaInfo och kontrollera en av dina strulfilmer. Lägg ut texten här så kan vi kanske komma fram till vad problemet kan vara. Men först måste du ha i den senaste firmwaren.
Den gick igång med ett flash-minne. Problem kvarstår på en del 1080p-filmer. Ska slanga hem mediainfo och undersöka lite... Jag har ju visserligen en 40" TV så det blir ju inte speciellt stor skillnad på 720p / 1080p. Hoppas de förbättrar möjligheten att spola eller så är det jag som inte har hittat det ännu. Strömmen gick i lägenheten 1h 20 min in i filmen och när jag startade lådan igen så ville den börja om från början. Tog en stund att komma igång igen =)
Postad 20 februari 2009 - 23:34
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Den gick igång med ett flash-minne. Problem kvarstår på en del 1080p-filmer. Ska slanga hem mediainfo och undersöka lite... Jag har ju visserligen en 40" TV så det blir ju inte speciellt stor skillnad på 720p / 1080p.
Hoppas de förbättrar möjligheten att spola eller så är det jag som inte har hittat det ännu. Strömmen gick i lägenheten 1h 20 min in i filmen och när jag startade lådan igen så ville den börja om från början. Tog en stund att komma igång igen =)
När du spolar så kan du trycka "Next" eller "prev" för att hoppa 10 minuter i filmen. Om filmerna är kodade i profilen [email protected] så får det inte finnas många reframes vid 1080p. Här är en tabell som outdoor_miner fixade fram några sidor tidigare: |-----------|---------|
|Resolution | no. ref |
|-----------|---------|
| 1280x544 | 12 |
| 1280x720 | 9 |
| 1920x800 | 5 |
| 1920x816 | 5 |
| 1920x1080 | 4 |
|-----------|---------| Om filmen har profilen [email protected] så det strula oavsett hur många reframes som finns. Tyvärr cirkulerar det en hel del med den profilen.
Postad 21 februari 2009 - 02:22
Pandaholic
-
Pandaholic
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
När du spolar så kan du trycka "Next" eller "prev" för att hoppa 10 minuter i filmen. Om filmerna är kodade i profilen [email protected] så får det inte finnas många reframes vid 1080p. Här är en tabell som outdoor_miner fixade fram några sidor tidigare:
|-----------|---------|
|Resolution | no. ref |
|-----------|---------|
| 1280x544 | 12 |
| 1280x720 | 9 |
| 1920x800 | 5 |
| 1920x816 | 5 |
| 1920x1080 | 4 |
|-----------|---------| Om filmen har profilen [email protected] så det strula oavsett hur många reframes som finns. Tyvärr cirkulerar det en hel del med den profilen.
Tack för tipset Har popcorn/tvix samma problem? Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 8 frames
Muxing mode : Container [email protected]
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 2h 32mn
Bit rate : 11.0 Mbps
Nominal bit rate : 11.6 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.222
Writing library : x264 core 65 r1016M dbc5ef0
Encoding settings : cabac=1 / ref=8 / deblock=1:-3:-3 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=9 / psy_rd=0.8:0.8 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=2 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=3 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=11580 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=29 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:0.65
Language : English
Postad 21 februari 2009 - 03:20
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Tack för tipset
Har popcorn/tvix samma problem?
Format profile : [email protected]
Format settings, ReFrames : 8 frames
Muxing mode : Container [email protected]
jupp, problemet sitter i processorns videobuffertminne, och de har samma allihop. fpågan är om ens de närmaste generationerna kommer åtgärda det, då de lägre inställningarna är blu-raystandard är det mycket möjligt att man anser att det är tillräckligt. den här ser lite underlig ut med profil 4.1 och ändå så galet höga ReFrames, verkar som någon försökt göra den hårdvaruavkodbar i efterhand (eller att den som kodade visste om problemet, men inte fattat tillräckligt för att verkligen göra ngt åt det) såg nu att den har subme 9, det har AFAIK bara varit tillgängligt några månader. mkt underligt att någon gjort en 1080p med 8 reframes så nyligen. klåpare...
Postad 21 februari 2009 - 12:00
Unregistered01703f53
-
Unregistered01703f53
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej, satt och lyssnade på musik via min wd och när jag skulle byta låt hängde den sig. När jag väljer låt söker den bara utan att hitta, inte heller de låtar jag lyssnat på alldeles innan hittar den. Mina foton hittar den, så någon diskkrasch verkar det inte vara. Tacksam för hjälp..mvh//R..
Bumpar.
Postad 21 februari 2009 - 12:41
fnåt
-
fnåt
-
Rookie
-
3 inlägg
Nu har jag haft min WD TV i ngn vecka. Väldigt nöjd. Bildkvaliten är otrolig med vanliga 700meg filmer
Jag är "traditionell" av mig och har fortf bara en vanlig 4:3 tjock-TV  Problemet är att WDn (via komposit) lägger ut bilden så att ca 1/6 av bilden på vardera sidan klipps av, detta kan jag se om jag zoomar ut ur filmen.
Jag har försökt att tex gå över till Widescreen i inställningarna men det blir samma bild. Nån som kan ge förslag på lösningar så att man kan få in hela bilden? Helst skulle man vilja ha en funktion för att själv skala om bilden i höjd och bredd (som i Media player classic). Kanske ligger det redan i wishlisten?
Postad 21 februari 2009 - 14:22
Unregistered38aaaed3
-
Unregistered38aaaed3
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Köpte en förrut idag och den har version 1.00.01, har hämtat hem en uppdatering men kan inte installera den pga att jag inte vet hur jag ska intallera den. Letar i settingsmenyn men hittar inte uppdateringstjänsten.
Är tacksam för hjälp.
MVH
Robin
Postad 21 februari 2009 - 14:34
onliner
-
onliner
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag fick svar tidigare i denna tråden att det inte går att ha film omslag istället för dem "fula" ikonerna. Men när jag läste på WD:s hemsida så står det så här: "Advanced navigation * Thumbnail and list views – Browse your content by filename or by thumbnails of photos, album covers and movie cover art." Detta måste ju betyda att det går? Källa: http://www.wdc.com/e...asp?driveid=572Edit: Efter lite letande så fick jag fram att detta endast gäller MP4 filmer... typiskt..
Redigerat av onliner, 21 februari 2009 - 14:47.
Postad 21 februari 2009 - 14:49
Unregistered78855ba0
-
Unregistered78855ba0
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Köpte en förrut idag och den har version 1.00.01, har hämtat hem en uppdatering men kan inte installera den pga att jag inte vet hur jag ska intallera den. Letar i settingsmenyn men hittar inte uppdateringstjänsten. Är tacksam för hjälp.
MVH
Robin
Ladda hem uppdateringen. Zippa upp den till ett usb-minne eller direkt till den externa hårddisk du säkert har. Se till att WD är av och koppla in minnet eller disken, slå på WD och den kommer själv känna av att det finns en nyare firmware att installera - följ WDs anvisningar på tv-skärmen - klart! Tänk bara på att filerna ska ligga direkt i rot-menyn på minnet eller disken. Tilläggas kan också att den gamla firmwaren har haft problem med att hitta den nya firmwaren på disken om disken om disken är större än 320gb, så om du har en sån så ta en usb-sticka istället.
Redigerat av Unregistered78855ba0, 21 februari 2009 - 14:51.
Postad 21 februari 2009 - 18:03
PlasmaNoob
-
PlasmaNoob
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Tjena pallar inte att gå igenom hela den här tråden för att få svar på mina frågor.
Tänkte köpa en Western Digital TV HD och en extern hårddisk.
Mina frågor är följande:
*Går det att använda vilken extern HD som helst som har USB2.0 anslutning ? Läste någonstans att man skulle ha en "my passport" disk men jag såg på produktbilder att andra HDs användes ?
*Går det att spela filmer från rarformat, eller måste dom packas upp? och vilka textfiler stöds .sub .srt osv osv, och går det att spela dom ihop med "rarade" filer i såfall ?
*Kan man använda en USB hub ? så att man kan skicka över filmer musik och bilder till disken medans man tittar på något annat ? För som jag förstår det så är det bara en USB både på mediaspelaren och HDn ? Så att man slipper att flippa den mellan datorn och boxen hela tiden när man läger in något nytt?
/PlasmaNoob
Postad 21 februari 2009 - 18:11
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
*Går det att använda vilken extern HD som helst som har USB2.0 anslutning ? Läste någonstans att man skulle ha en "my passport" disk men jag såg på produktbilder att andra HDs användes ? /PlasmaNoob
Du kan använda en USB-sticka om du vill. Bara det är USB ska det fungera. Givetvis måste du ha ett filsystem som den stödjer anlagt på USB-enheten (t.ex. NTFS). Är det någon mer än mig som har problem med "audio skips"? Jag upplever att ljudet (DTS) "hoppar till" till då och då. Lite störande. Det kanske har avhandlats redan, men jag vet inte vad jag ska söka på.
Postad 21 februari 2009 - 19:11
Unregistered38aaaed3
-
Unregistered38aaaed3
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Ladda hem uppdateringen. Zippa upp den till ett usb-minne eller direkt till den externa hårddisk du säkert har. Se till att WD är av och koppla in minnet eller disken, slå på WD och den kommer själv känna av att det finns en nyare firmware att installera - följ WDs anvisningar på tv-skärmen - klart!
Tänk bara på att filerna ska ligga direkt i rot-menyn på minnet eller disken. Tilläggas kan också att den gamla firmwaren har haft problem med att hitta den nya firmwaren på disken om disken om disken är större än 320gb, så om du har en sån så ta en usb-sticka istället.
Tack för hjälpen, la uppdateringen på en usb sticka. Då funkade det.
Postad 21 februari 2009 - 21:55
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Rätt kul när man läser omdöme ang nätverk! Om man är i behov av nätverk varför köper man denna då? Duh
Postad 22 februari 2009 - 13:37
PlasmaNoob
-
PlasmaNoob
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Du kan använda en USB-sticka om du vill. Bara det är USB ska det fungera. Givetvis måste du ha ett filsystem som den stödjer anlagt på USB-enheten (t.ex. NTFS).
Är det någon mer än mig som har problem med "audio skips"? Jag upplever att ljudet (DTS) "hoppar till" till då och då. Lite störande. Det kanske har avhandlats redan, men jag vet inte vad jag ska söka på.
Ok då fick jag svar på min första fråga. Någon annan som kan svara på dessa? *Går det att spela filmer från rarformat, eller måste dom packas upp? och vilka textfiler stöds .sub .srt osv osv, och går det att spela dom ihop med "rarade" filer i såfall ? *Kan man använda en USB hub ? så att man kan skicka över filmer musik och bilder till disken medans man tittar på något annat ? För som jag förstår det så är det bara en USB både på mediaspelaren och HDn ? Så att man slipper att flippa den mellan datorn och boxen hela tiden när man läger in något nytt? TAck på förhand /PlasmaNoob
Postad 22 februari 2009 - 14:27
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Tjena pallar inte att gå igenom hela den här tråden för att få svar på mina frågor. Tänkte köpa en Western Digital TV HD och en extern hårddisk. Mina frågor är följande:
*Går det att använda vilken extern HD som helst som har USB2.0 anslutning ? Läste någonstans att man skulle ha en "my passport" disk men jag såg på produktbilder att andra HDs användes ?
*Går det att spela filmer från rarformat, eller måste dom packas upp? och vilka textfiler stöds .sub .srt osv osv, och går det att spela dom ihop med "rarade" filer i såfall ?
*Kan man använda en USB hub ? så att man kan skicka över filmer musik och bilder till disken medans man tittar på något annat ? För som jag förstår det så är det bara en USB både på mediaspelaren och HDn ? Så att man slipper att flippa den mellan datorn och boxen hela tiden när man läger in något nytt?
/PlasmaNoob
Om intresset finns för produkten, så borde man kanske "orka" läsa lite i tråden. En regel brukar vara att försöka leta upp tidpunkten för när produkten släpptes och läsa därifrån vilka intryck folk har haft. Sen de sista 10 sidorna bör man kunna skumma igenom också.. Du kan inte spela upp rar-packat! I stort sett alla textfiler verkar fungera i dagsläget. Om USB-hub fungerar eller inte har jag inte fått grepp om... man har läst om olika resultat. Kanske det har med typ av hub att göra.
Postad 22 februari 2009 - 14:36
Unregistered01703f53
-
Unregistered01703f53
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej, satt och lyssnade på musik via min wd och när jag skulle byta låt hängde den sig. När jag väljer låt söker den bara utan att hitta, inte heller de låtar jag lyssnat på alldeles innan hittar den. Mina foton hittar den, så någon diskkrasch verkar det inte vara. Tacksam för hjälp..mvh//R..
Det var ingen här som kunde svara, så jag svarar själv eftersom problemet är löst och någon annan kan råka ut för samma problem. Lösningen var uppdatering ..
Postad 22 februari 2009 - 16:26
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Det var ingen här som kunde svara, så jag svarar själv eftersom problemet är löst och någon annan kan råka ut för samma problem. Lösningen var uppdatering ..
Har inte något minne av den buggen, men troligen så förutsätter de flesta att man uppdaterar sin burk direkt. Den har ju varit ute i ganska exakt 2 månader nu. Bra att du fick ordning på det i alla fall.
Postad 22 februari 2009 - 19:48
Linkan222
-
Linkan222
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Varör fungerar det inte att hoppa framåt med skip knappen för mig? Satt och kollade på Die Hard 4 med en massa kompisar. Var ju inte så där j---a roligt när filmen fick för sig att stanna plötsligt. Detta hände 3 gånger mellan 1 och 1:50timme in i filmen. Filmen stannade tvärt och så var man ute i browsern igen, gick dock att spola sig igenom filmen och förbi stället det stannade på så gick det att titta vidare. Men varje spolning tog ju nästan 5 minuter.
Har senaste uppdateringen...
Kan väl inte vara så svårt att göra så man kan använda search knappen för att söka en tid i filmen?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|